PANAS BERAPI! SKANDAL KETUA MENTERI PULAU PINANG SEMAKIN TERBONGKAR! MESTI BACA

Nampaknya skandal Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang dikaitkan dengan seorang gadis dengan gelaran manja “Rainbow” tidak terhenti begitu saja apabila dikatakan puak-puak PKR negeri itu dikatakan terus “membekalkan bahan” untuk menghentam anak Lim Kit Siang itu.

Terbaru, beberapa keping gambar didedahkan oleh media arus perdana mengenai sebuah rumah mewah yang dianggarkan benilai RM1.5 juta ringgit yang didiami oleh seorang “bekas” kakitangan pejabat Guan Eng.

Faktanya, harga rumah yang berlokasi di Slim Villas, Jalan Chemor, Georgetown itu dijangka berharga RM1.5 juta dan sekiranya penghuninya menyewa rumah tersebut maka dia terpaksa membayar sekurang-kurangnya RM3,500 sebulan.

Persoalannya, “bekas” kakitangan Pejabat Ketua Menteri manakah yang begitu kaya dan mampu membiayai rumah mewah dengan harga semahal itu?

Apatah lagi menurut sumber, H’ng Sau Ping yang juga merupakan bekas ahli PKR, dia mendakwa bahawa penghuni rumah tersebut mempunyai hubungan yang istimewa dengan Guan Eng dan khabarnya isteri Ketua Menteri itu, Betty Chew, tahu mengenai isu penghuni rumah tersebut!

Sekonyong-konyong di bulan Ramadhan ini, saya teringat mengenai gadis yang bernama Ng Phaik Kheng yang sebelum ini dikaitkan mempunyai hubunganyang sangat istimewa dengan suami Betty tersebut.

Kononnya, hubungan terlarang mereka dapat dihidu oleh Betty di Melaka dan membuatkan dirinya meradang serta memberi kata dua kepada Ketua Menteri Pulau Pinang itu.

Dan diceritakan bahawa memandangkan Guan Eng tidak mahu skandalnya itu merebak ke pengetahuan ramai dan dia mahu menutup mulut isterinya, maka Phaik Kheng yang dikenali sebagai “Rainbow” itu terpaksa dinyahkan dari hidupnya.



Mungkin atas dasar “pengorbanan cinta”, Rainbow terpaksa mengalah dan “kecewa menonggeng” sekaligus melepaskan jawatannya yang sebelum ini bertugas di pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang itu.

Berdasarkan cerita tersebut, saya melihat identiti pemilik rumah mewah yang didedahkan oleh bekas ahli PKR itu sangat mirip dengan ciri-ciri yang ada pada Phaik Kheng.

Rainbow merupakan bekas kakitangan pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang dan dia dikatakan “terpaksa” meletak jawatan tanpa sebarang alasan yang munasabah atau adil untuknya berbuat demikian.

Justeru itu, saya menjangkakan bahawa sudah tentu perletakan jawatan tersebut dibuat menerusi “special deal” yang ditawarkan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang itu untuk memastikan “Pelangi”nya itu menutup mulut mengenai skandal mereka.



Persoalannya, apakah penghuni rumah mewah itu adalah Ng Phaik Kheng yang merupakan bekas pegawai di pejabat suami Betty Chew?

Dan satu lagi yang perlu diperjelaskan, apakah rumah mewah berharga RM1.5 juta itu merupakan “bayaran ganti rugi” bagi “special deal” tersebut?

Nampaknya Guan Eng semakin “tersepit di celah kangkang” dua wanita. Mampukah dia tidur malam lagi ketika mana “bau bangkai” yang cuba disembunyikan selama ini semakin kuat baunya untuk dihidu oleh rakyat?

Apatah lagi dikatakan bahawa rahsia yang membabitkan Setiausaha DAP itu dikatakan bersumber dari para pemimpin PKR yang sudah bosan untuk terus berada di bawah telunjuk “khalifah kuffar” di negeri itu?

Berkenaan isu Rainbow dan rumah mewah tersebut, apakah Guan Eng berani untuk mengerah CAT dan SPRM untuk menyiasat skandal yang kini menjadi perbualan dan sindiran sinis rakyat di seluruh Pulau Mutiara itu?

Sekiranya dakwaan ini benar, maka jelaslah bahawa hayat Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang sudah begitu hampir ke penghujungnya dan berkemungkinan besar dia akan “karam” bersama CAT yang ditubuhkannya itu…

Sumber: MyKMU

33 Responses to "PANAS BERAPI! SKANDAL KETUA MENTERI PULAU PINANG SEMAKIN TERBONGKAR! MESTI BACA"

  1. memang cina ni kaki betina,
    duit banyak abes kat betina yang dia bela.
    rumah untuk betina tu je 1.5 juta.
    mana guan eng dapat duit banyak macam tu.kalau bukan dia merompak duit rakyat

    ReplyDelete
  2. haha...makin hari makin terbongkar rahsia si anak kit siang ni.
    mana guan eng mau lari.
    nak lari bawah ketiak bini dah tak boleh,nak lari ketiak ppuan simpanan nanti terbukti bersalah ada skandal.
    apa pun guan eng nak buat untuk buktikan yang dia tak bersalah dah tak bolehlah.
    rakyat dah makin nampak penipuan guan eng cina babi yang racist ni.

    ReplyDelete
  3. guan eng kaki betina ni bila nak berubah.
    duit dah berjuta-juta abes kan untuk si betina muka tak cantik langsung tu.dari dulu sampai bila-bila kerja asyik nak menipu rakyat.
    dah nak termuntah tengok perangai cina kominis ni.

    ReplyDelete
  4. Cina anakharam rasis ni memang pukimak der...
    Duit dia semua pergi bagi kat rainbow dia tu satu haprak pun tak bagi kat rakyat penang , Rumah kos rendah punya tapak pun kau nak sapu der...
    Rakyat penang pun dah nampak kau tu kaki pompuan kaki menipu pehtu rasis nak mampus!

    ReplyDelete
  5. mmg anak babi pukimak la guan eng ni.... ramai lg rakyat penang yg x terbela nasibnya.. mcm tu je ko bg 1.5 juta kat org utk tutup skandal ko.. ko ingat org x tau ke kebenarannya.... sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua

    ReplyDelete
  6. bangkai gajah klu tutup mcm mana sekalipun org dapat bau inikan pulak bangkai babi..... habis la lu kali ni guan eng.... lu ingat dgn bg rasuah kira settle la... hahaha.. mana lu mau sembunyi lg....

    ReplyDelete
  7. cina pukimak nie tak habis2 buat hal kat pinang nie..lu dah boleh blah balik cina lebih baik..dah la perkauman terhadap org melayu nie...bodoh betul!!!jg rainbow elok nanti betty lanyak ko punya anu..senua pembohongan sudah tenbongkar

    ReplyDelete
  8. mmg pun si guan eng nie kaki betina.. duit rkyat semua dia sapu kasi sama dia pny prmpn simpananlah smapikn rkyt pn diabaikan..smata2 sbb apa sbb prmpn belaan dia tulah!

    ReplyDelete
  9. stiap hri si guan eng nie smkin dibongkarkan..
    mmg ptut pn org mcm dia nie dibongkarkan sbb biar semua org tau rupa sebenar si racist pig nie!!
    tak hbs2 dgn skandal dia tu pastu bikin mslh saje kat rkyt..

    ReplyDelete
  10. cakap la sekarang cina sial,cakap la lu x bersalah.....penyokong2 pembangkang yg terlalu sial,skrg korang cakap mana guan eng dapat duit tu.....kalau Rosmah sedap je korang kate dia guna duit rakyat tp korang xde bukti,ni guan eng yg sial ni guna duit rakyat korang x cakap pe2 pun.....dasar manusia sial yg giler apam,manusia yg x berpelajaran.....guan eng dah x boeh nk sorok kebenaran rainbow ni,semakin hari semakin terbongkar lu punya skandal

    ReplyDelete
  11. ambik ko guan eng,nk sorokkan kebenaran konon.
    jgn ingat ko boleh selamat dengan penipuan ko tu,semakin terbongkar kes ko dengan rainbow ko tu.
    sanggup bg rumah 1.5 juta tuk betina pelacur tu,mahal jugak harga karipap dia.
    mana ko nk sorok muka sekarang guan eng,rakyat dah tau perangai ko.
    ko dah x boleh lari mana2 pun,kit siang dan malam pun x boleh selamatkan ko

    ReplyDelete
  12. padan muka dgn guan eng dah tak boleh buat apa dah tulah buat baik berpada-pada buat jahat jangan sesekali sepandai-pandai tupai melompat hahirnya jatuh juga ke bumi nak sorok mana lagi hal kau guan eng satu malaysia dah tau perangai kau cina babi kau ingat kau bagus sanggat ambik kau ...

    ReplyDelete
  13. SIAL PUNYA GUAN ENG 1.5 JUTA KAU BAGI KAT BETINA JALANG DUIT SEBANYAT ITU MACAM-MACAM BOLEH BUAT UNTOK RAKYAT. RAKYAT KAU BUAT MACAM ANJING MACAM NI KE NAK JADI MEMTERI KEBAJIKAN UNTOK RAKYAT TAK DIJAGA BETINA YANG TAK BERGUNA KAU SIMPAN

    ReplyDelete
  14. pergh! banyak duit bro! mana dapat? hasil jual tanah untuk buat rumah tu ker? kasik la dekat orang miskin negeri Pulau Pinang tu... kenapa nak kasik dekat skandal?

    ReplyDelete
  15. LGE! ur a sick freak u know that? first u take away the project of making affordable houses for the people and now u sold the land and made a fortune and paid your scandal to go and live there? WTF? where are your balls man? admit u had an affair and move on!

    ReplyDelete
  16. haahhaahahah..
    pandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh dlm celah kangkang sendiri..
    khas ditujukan kepada GUAN ENG...
    pandai nak tutup cerita boleh bagi special deal konon...
    ingat orang bodoh ke..
    akan kami jejaji anda hingga ke lubang jamban he3

    ReplyDelete
  17. 1.5 M! gila lah! hang biak betoi! padan la rakyat pulau pinang x maju-maju pon! ashik kena songlap dengan LGE! hangpa rakyat penang aku xtaw la nak kata apa lagi. dah cukup terang aih masalah pentadbiran LGE. dah la rasis ultra kiasu ideologi Singapork ada lagi mau undi ka?

    ReplyDelete
  18. mamat racist ini ingat bijak sangat..
    ingat rakyat sengal ke..
    dah sah ko 2 ada skandal tidak mahu mengaku pulak...
    ishk3 punya banyak duit rakyat ko sapu kasi betina simpanan ko 2...
    patutla rakyat melayu di penang merana..
    dah semua ko kaut kasi kat betina tidak guna itu...
    halau cina-cina dari sana hahahahahah

    ReplyDelete
  19. rakyat sememangnya dah lah jenuh ngan isu macam ni.semua isu kantoi kat mahkamah,fahaman rakyat pasal politik dah meningkat,rakyat tak mudah percaya al terpengaruh ngan isu isu macam ni,apalagi cara cara yang tak bermarwah,carilah isu baru yang boleh dibuktikan kat mahkamah,rakyat sekarang dah kritis dan paham pasal politik dan undang undang.masa dah suntuk berhati hatilah bro,...

    ReplyDelete
  20. makin hari makin panas buntut ini apek...sendiri kena snyap ini apek lpas nie betty nk ketuk apek bangang nie kat mana plak??pemimpin2 pembakang nie aku rasa mmg kaki betina la smua...tiada beza apek nie ngan anuar sama2 kaki toron beb....anak cina makan pengat lu sendiri mau ingat la utung nasib lu d penang......hahaha....

    ReplyDelete
  21. Mana boleh percaya cerita ni? Yang dedahkan tu, orang bekas PKR tu nampak serupa komunis jugak, kan?

    ReplyDelete
  22. Tapi Babi HARAM kat LEE CHONG WEI..main mcm pukimak..LEE CHONG WEIH..pergi balik China la..Ramai org Melayu boleh main badminton la..bagi kat China jugak..lu makan BABI byk sgt..kawan kawan..jom kutuk CHONG WEI..dia cina anak haram..sama je mcm Lee Guan Eng..siapa tak kutuk dia Melayu Gampang..cepat..aku menanti kutukan lu org..CHONG WEI ni Cha..bukan Malayu..malu apa..

    ReplyDelete
  23. haiyya apek!!itu isu punya tanah 90 juta pun tarak celecai lagi,suda tmbul isu lu pnya amoi ah..lu bikin panas la apek..patut la itu hari penang port pnya kes lu byk sibuk,byk kalut,lupa-lupanya lu mau ttup lu pnya bangkai aa...byk langsi lu apek..lu dgn lu punya bapak sama saja,lu kasi kencing sama rakyat lepas tu tarak basuh lu punya kote,hancing dia byk kuat ma..

    ReplyDelete
  24. pepatah ada kata
    kalau bunyi kentut boleh sembunyi tp abu nya....lu pikir la sendiri melayu2 haprak yang dok sokong cina sial nie..lu bikin jahat lu tak boleh lari beb...jangan banyak kencing la sama rakyat...kalau ini cita ada kaitan ngan umno lu kasi api2 lagi...memang sial la pakatan2 anak haram sial

    ReplyDelete
  25. cina gila ni mmg sial btl la,xhbs2 nk buat hal...
    puak2 PKR ni mmg kaki betina la...sana sini semua ada betina..mampus la

    ReplyDelete
  26. celaka pnya cina sial haramjadah!!1.5 juta kau bzirkan utk betina kau!!klau kau buat projek utk rkyat pun byk manffat yg rkyat dpat!!mmpus la kau PRU ni..!!

    ReplyDelete
  27. MEMANG DASAR KAKI BETINA MANA GUAN ENG NAK PEDULI JANJI HABIS DUIT PADA BETINA, BELI RMH KE, SEBAB ROMPAK DUIT RAKYAT BAGI PADA SKNDAL DIA, TAK LAMA LAGI LU MESTI KENA BEB GUAN ENG TERBONGKAR SEMUA LU PUNYA SEPENDER PUNYA CITER. BERSIAP SEDIALAH UTK BERUNDUR GUAN ENG.

    ReplyDelete
  28. padan muka la cina sial....sekarang lu sudah masok lu punya perangkap...
    hari2 sibok dengan hal orang lain sampai sendiri punya lubang tak tutup...hak rakyat lu pergi sapu bagi dekat lu punya kroni
    agak2 lu kan rakyat buta ke?lu memang cari maut sendiri...baik sebelom pru lu lari balik china la...lu takkan menang punya....haakkttuuihhh

    ReplyDelete
  29. nie la dikatakn paku dulang paku serpih
    kata orang dia yang lebih...makin hari makin lawak la pakatan punya peragai memalukan diri sendiri...pergi lari la balik hang punya negara china tu...tu kalau sana punya orang nak terima ko...

    ReplyDelete
  30. dasar cina mkn babi mestilah perangai mcm babi...lu punya rahsia dah x blh sorok lg...semua org sudah tau lu punya perangai mcm babi patut byk tanah lu jual sbb lu mau bg duit sama lu punya scandal...lu ingat rakyat penang bodoh kah...lu tungu lah babi ini bila rakyat mula bersuara habis lah lu

    ReplyDelete
  31. guan eng ni mkn duit rakyat bg kak betina2 ygdia bela tu....baru satu je yg kita tau yg kita tak tau ntah bpbyk lagi yg ada akakmmg tau sgt bangsa cina yg gila sex ni drg mmg tak ckp satu 10 minimum tau...tu pun blm tentu drg ckp lg...

    ReplyDelete
  32. jadi lgn bukan saja tipu isteri dengan menyimpan saorang perumpuan dari pejabat with full capacity as a 2nd wife. so not enough sex. wife even chief minister of penang can be misbehave if you are too busy in malaka. imagine, 1 very expensive house for sex?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!