PANAS BERAPI! SHAHRIZAT SAMAN RAFIZI DAN ZURAIDA DI MAHKAMAH TINGGI KL!

“Saya tidak tahu mengenai bidaan projek tersebut”

Demikian kenyataan, Bekas Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil di Mahkamah Tinggi, siang tadi.
Menurut Shahrizat, sebelum tahun 2007, beliau tidak mengetahui anak keduanya terlibat dalam projek Pusat Fidlot Nasional (NFC) sehinggalah diberitahu.

Malah katanya, jawatan Wan Shahinur Izran Mohd Salleh, 28, yang telah menjadi pengarah syarikat National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFCorp) sejak Disember 2006 juga diluar pengetahuan beliau.

Shahrizat menambah, penglibatan anaknya dalam projek itu hanya diketahui setelah suami beliau, Datuk Seri Dr Mohd Salleh Ismail memaklumkan bahawa mahu anak-anak mereka pulang ke tanah air dari luar negara untuk membantu menguruskan projek tersebut.

“Saya hanya tahu pada sekitar 2007 selepas suami saya menyatakan hasrat mahu anak-anak pulang ke tanah air untuk membantunya dalam projek ini.

“Sebelum itu saya langsung tidak tahu menahu akan penglibatan anak saya dalam projek NFC.

“Ia berlaku selepas beliau (Mohd Salleh) telahpun memperoleh projek itu,” katanya ketika pemeriksaan balas oleh peguam Ranjit Singh dalam prosiding kes saman fitnah terhadap Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Zuraida Kamaruddin dan pengarah strategi parti itu, Mohd Rafizi Ramli.

Shahrizat yang hadir ke mahkamah dengan pakaian serba hitam dilihat begitu tenang dalam berhadapan dengan prosiding kes saman terbabit.

Turut dilihat beberapa penyokong Ketua Wanita Umno itu hadir ke mahkamah bagi memberi sokongan moral terhadap pemimpin tersebut.

Terdahulu, Shahrizat memfailkan saman fitnah menuntut ganti rugi RM100 juta ke atas Zuraida dan Rafizi berhubung skandal projek Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC).

Shahrizat dalam saman difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mendakwa, Zuraida dan Rafizi memfitnah dan memburuk-buruk beliau.

Zuraida yang juga Ahli Parlimen Ampang dikatakan telah melakukan serangan fitnah dalam artikel yang bertajuk Isu NFC akan tumbangkan BN-Wanita Keadilan dan NFC dapat kontrak kerana Shahrizat Menteri Umno-Zuraida.

Manakala Rafizi pula, didakwa banyak mengeluarkan kenyataan akhbar kepada pihak media dan artikel yang berunsur fitnah dengan jelas dan tersirat di laman web www.rafiziramli.com dan www.keadilandaily.com .

Kedua-dua defenden ini dikatakan secara konsisten melancarkan satu kempen untuk menyerang dan memfitnah Shahrizat sejak November 2009 selaku Ketua Pergerakan Wanita Umno, menteri dan beliau sendiri sebagai seorang individu.

Petikan dari Perak Today - The Portal

18 Responses to "PANAS BERAPI! SHAHRIZAT SAMAN RAFIZI DAN ZURAIDA DI MAHKAMAH TINGGI KL!"

  1. saman jer mereka yang juak untuk membukti segala tuduhan rafizi lembu pembohongan...nampak rafizi sedang membuat kira-kira wang dgn anwar juburi nak bayar saman hahaha..segala kebenaran sudah terbukti dan tuduhan yg dilempar salah..rafizi rafizi sanggup jd lembu peliharaan anwar bodoh!!!!

    ReplyDelete
  2. padan muka ngan kimak rafizi tu...jangan saman je menatang sial nie....buatkan sampai dia beram dari negara nie pow bagus...senang supaya lepas nie takde siapa jadi mangsa penipuan anjing anuar nie
    kimak tol sial nie boleh fitnah senang wenang je...gua nak tegok mana anjing nie nak dapat duit nak bayar saman tu...pergi gadai jubor tu kat anuar...gerenti dia bayar punya

    ReplyDelete
  3. aku dulu boleh la tahan dengan keberanian Rafizi ni...

    tapi bila aku lihat kebenaran sebenar fizi ni, dia xberani mana pun sebenarnya...

    dia buat semua tu pon atas arahan Anwar, kalau mengharapkan dia memang xjalan...

    Anwar ni kalau kita lihat, memang perosak bangsa negara dan agama... ya lah, xpernah-pernah ada gay atau lesbian tiba-tiba menular macam H1N1 dikalangan rakyat! dan semua tu sokong Anwar dan Ambiga! godmother dan father gay lesbian ni! x perosak negara ka bila sah-sah video sex Anwar merata-rata dan banyak pulak tuh! bukan satu sahaja tapi banyak!

    kepada Rafizi dan PKR, dulu aku sokong sekarang aku bangkang habis habisan! sebab korang memang dasar berkepentingan diri dan tidak memperjuangkan hak rakyat!

    ReplyDelete
  4. huih! baru nak saman! sep bek saman! dah la memalukan keluarga dan menjatuhkan kredibiliti! patutnya dari dulu lagi Shahrizat saman manusia haramjadah anak ikan Anwar yang bagi bini dia dekat anwar nih! saman saja... jangan ditunggu, tuh sekor lagi betina zuraida tu... itu pon patut disaman dan dihumban dalam penjara.. dah la rampas bini orang!

    ReplyDelete
  5. itula Rafizi ni bodoh, WPA 2010 ada tak nak ikot... kan dah cari nahas sendiri... itulah sebabnya kenapa si whistle blower kene anonymus... pakai la akai rafizi oi!

    ReplyDelete
  6. memang patut pon dia ni kena saman
    sebab jahat sangat si rafizi ni.
    manusia macam rafizi ni memang patut kena balasan.

    ReplyDelete
  7. rafizi ni manusia yang bertopengkan syaitan.
    rafizi ni bodoh macam lembu.
    rasanye lembu lagi pandai dari dia.
    kalau pengikot anwar semuanya perangai macam jahat dan bodoh macam rafizi.

    ReplyDelete
  8. memang bagus gila ah
    si rafizi ni kena saman.
    mulut jahat sangat suka-suka hati je nak fitnah orang.
    mulut rafizi ni kene bubuh cili padi.

    ReplyDelete
  9. mmg patut pn si rafizi lembu nie kne saman..! mmg bru padan muka dia!
    tulah klu org yg sekutu dengan org mcm anwar beginilah jadinya..

    ReplyDelete
  10. biar padan muka sama rafizi nie.. ingt dia bagus sgt ka skrg tong taik dh jatuh ats muka kau kn... mmg patut pn kau kena saman tu!! org sial mcm rafizi nie mmg patut pn kne mcm nie!

    ReplyDelete
  11. All I want is Rafizi to go to jail.
    Then we can bring back investor confidence to Malaysia.

    ReplyDelete
  12. Kalau dah salah guna kuasa tu mengaku saja lah. Bulan puasa pun nak menipu. Tak tahu penglibatan anak dan suami dalam 250 juta wang rakyat konon. Kenapa tak saman rakyat kerana memalukan dia dengan mengundi nuruh izah? Rakyat pun dah tolak si sharizat dan rakyat menolak UMNO. Lawakla NFC kes ni. Kutuk singapura tapi guna duit rakyat beli kondo mewah kat sana. Kononnya eksclusive la untuk puak hipokrit bangang bontot hitam hangit ni. UMNO pikir rakyat ni bodoh tahap bangang. Hina la rakyat dan rasalah akibatnya di pilihanraya ini.

    ReplyDelete
  13. aAnon 12.39, kau memang sah bebal, zaman 2008 tu semua undi Pakatan sebab mereka marah kat Pak Lah pukimak tu dengan menantu sial dia, bukan pasal isu NFC. Apa lancu kau cerita ni? Fakta pun nak pusing ke pukimak oi?

    ReplyDelete
  14. Hahahahaha.... Anon 12.39 ni byk pakai citer dongeng la.. Fakta dgn dongeng pun x tau beza.. Pukimak ko la wei.. Berapa rapigzi tu bayar ko nak cover dia a?????? Ko ni mmg pukiman babi anjing la... Cibai la lu...

    ReplyDelete
  15. ye ke? aku tengok tahun 2004 dolah menang terbaik sebab rakyat ingat dia mr clean. Lepas tu Rakyat dah tau mana2 UMNO ja mesti kotor. Berkenaan menantu dia. Aku lagi respect KJ dari dayus2 UMNo yang lain. At least dia ada telur nak debat Rafizi. Yang lain semua kecut tapi syok sendiri kata pembela melayu. Ptuih!

    ReplyDelete
  16. Jadi anon 3.30 kalau sesiapa berani debat punya pasal, rasuah pun kira ok la ya? KJ ramai tak suka sebab dia memang anjing korup yang menghancurkan UMNO dari dalam.

    Wow hebatnya pemikiran penyokong pakatan kan?

    ReplyDelete
  17. KJ sorang saja korup lam UMNO? Lawak la UMNO. Hang pa ingat ni zaman tok nadog rakyat buta tuli ka? Rakyat tak lena. UMNO saja dok lena. Kenapa takut debat kalau fakta dan kebnaran ada dipihak anda? Dengan ada debat rakyat boleh menyaksikan siapa pemimpin lebih berkualiti. Ni semua lari sembunyi ketag lutut.

    ReplyDelete
  18. Tak tahu suami dpt projek rm250j?..tak tahu anak jadi director NFC?emm..oklah..saya percaya..Terima Kasih Kak Jat..Jumpa d PRU13

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!