CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Wednesday, August 8, 2012

PANAS BERAPI! SAMPAI BILA RAKYAT KELANTAN NAK MINUM AIR KUNING?

ISLAM itu adalah sebuah agama yang cintakan kebersihan.

Sebagaimana sabda Rasulullah SAW, Islam itu merupakan sebuah agama yang bersih lagi suci. Bak kata pujangga Islam di zaman silam, kebersihan dan Islam tidak dapat dipisahkan.

Begitulah pentingnya kebersihan di dalam agama rasmi negara. Bila disebut soal kebersihan, tidak dapat tidak, ia sudah tentu sangat berkait rapat dengan air yang menjadi mekanisma untuk membersihkan sesuatu di dalam muamalah kehidupan manusia.

Kelantan merupakan sebuah negeri yang kaya dengan air. Buktinya, boleh dikatakan setiap tahun, negeri Cik Siti Wan Kembang itu akan mengalami banjir yang agak teruk sehingga pernah menenggelamkan banyak kampung di sana.

Namun, sedar atau tidak, rakyat negeri Kelantan sangat sengsara akibat tidak mendapat bekalan air bersih yang sempurna sebagaimana yang dinikmati oleh negeri-negeri lain di negara ini.

Kira-kira lebih 20 tahun yang lalu, PAS telah berjaya menawan Kelantan dari pentadbiran UMNO/BN dan sejak itulah PAS telah diperintah oleh seorang bekas guru subjek agama Islam, Nik Abdul Aziz, yang kemudiannya di angkat menjadi “Tok Guru Spiritual” atau “Mursyidul Am” parti itu.

Ketika itu, pentadbiran negara masih lagi ditunjangi oleh mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir Mohamad, seorang genius Melayu Muslim yang diiktiraf sebagai “arkitek pembangunan negara”.

Read more...

58 comments:

  1. Sampai nik aziz letak jawatan sbb selagi dia pgg kelantan tu nasib kelantan mmg tak leh ubah... Dia ikot kepala dia je tanpa memikirkan kesenangan rakyat

    ReplyDelete
  2. Rakyat Kelantan tak ada masalah minum air...Kenapa UMNGOK kecoh2
    saja...

    ABU.............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bengong mu nih!!! Mu ore kelate ko? Mu minim ko air keroh tu??? Baso bodo...sapo royat ore kelate xdok masaloh minum air??? Masaloh lamo doh..jelenih ore mcm mu la hok bodo pasal minum air keroh nya.

      Delete
  3. Bila pk pasal nak g kelantan mesti teringat pasal air yg kotor tu... Eee geli kot air bukan kuning biasa kuning teruk mcm mana lAh nk tekan mkn n minum kt sana... Nak basuh baju pun takut sbb tiap basuh baju mesti kotor kan.... Ambik air sembahyang pun ambik dgn air kotor kan apa dah

    ReplyDelete
  4. nak buat macam mana dah otai tua memerintah negeri mana nak ambik tau tentang teknologi sekarang negeri -negeri lain semua dah cangih dah cukup selesa untok rakyat...

    ReplyDelete
  5. SELAGI NIK AZIZ MASIH ADA AGAKNYA.. KALAU KERAJAAN UMNO YANG MEMERITAH KELANTAN TAK MINUM KOT AIR KUNING UNTOK RAKYAT HARUS DIUTAMAKAN

    ReplyDelete
  6. selagi PAS pegang kelantan slgi tu lah rkyt terpaksa minum air kotor tu..!
    nak buat mcm mna depa tu bknnye kisah atau peduli pasal rkyt pun bg depa kuasa dn duit tu yg pnting!!
    sptutnya mslh air nie lme dh kne selesaikn tp tgklh smpai skrg tak elok2 pn lg..apa yg PAS buat??

    ReplyDelete
  7. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    TIDAK ramai yang tahu masalah BEKALan AIR di Kelantan ketika ini sangat-sangat KRITIKAL.. Bayangkan kalau BEKALan AIR ke rumah pun diCATU hinggakan dalam 24 JAM, anda hanya boleh menDAPATkan BEKALan air hanya untuk 4 atau 5 JAM sahaja? Itu bukanlah AIR yang keluar lancar sebaliknya boleh diKATAkan umpama AIR yang meleleh macam lembu KENCING.. Setakat ini apakah yang telah diLAKUkan oleh Pok Nik 'ALAIHISSALAM' untuk menyelesaikan MASALAH ini? Apakah peRANCANGan yang telah dilakukan oleh Pok Nik untuk meningkatkan KAPASITI BEKALan AIR sejak penSWASTAan BEKALan AIR di Kelantan pada dekad 90-an? Takkan nak KATA kat ARAB pun takde AIR?

    http://sensecredaccountability.blogspot.com/2012/08/masalah-bekalan-air-kelantan-bukan.html

    ReplyDelete
  8. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    TIDAK ramai yang tahu masalah BEKALan AIR di Kelantan ketika ini sangat-sangat KRITIKAL.. Bayangkan kalau BEKALan AIR ke rumah pun diCATU hinggakan dalam 24 JAM, anda hanya boleh menDAPATkan BEKALan air hanya untuk 4 atau 5 JAM sahaja? Itu bukanlah AIR yang keluar lancar sebaliknya boleh diKATAkan umpama AIR yang meleleh macam lembu KENCING.. Setakat ini apakah yang telah diLAKUkan oleh Pok Nik 'ALAIHISSALAM' untuk menyelesaikan MASALAH ini? Apakah peRANCANGan yang telah dilakukan oleh Pok Nik untuk meningkatkan KAPASITI BEKALan AIR sejak penSWASTAan BEKALan AIR di Kelantan pada dekad 90-an? Takkan nak KATA kat ARAB pun takde AIR?

    http://sensecredaccountability.blogspot.com/2012/08/masalah-bekalan-air-kelantan-bukan.html

    ReplyDelete
  9. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    TIDAK ramai yang tahu masalah BEKALan AIR di Kelantan ketika ini sangat-sangat KRITIKAL.. Bayangkan kalau BEKALan AIR ke rumah pun diCATU hinggakan dalam 24 JAM, anda hanya boleh menDAPATkan BEKALan air hanya untuk 4 atau 5 JAM sahaja? Itu bukanlah AIR yang keluar lancar sebaliknya boleh diKATAkan umpama AIR yang meleleh macam lembu KENCING.. Setakat ini apakah yang telah diLAKUkan oleh Pok Nik 'ALAIHISSALAM' untuk menyelesaikan MASALAH ini? Apakah peRANCANGan yang telah dilakukan oleh Pok Nik untuk meningkatkan KAPASITI BEKALan AIR sejak penSWASTAan BEKALan AIR di Kelantan pada dekad 90-an? Takkan nak KATA kat ARAB pun takde AIR?

    http://sensecredaccountability.blogspot.com/2012/08/masalah-bekalan-air-kelantan-bukan.html

    ReplyDelete
  10. Tahun 2027 air Kelantan akan selesai.... itu janji kerajaan Kelantan. Sementara menunggu ke saat itu, adalah disaran penduduk Kelantan minum air ape yang ada dulu termasuk air LONGKANG...!!!!!

    ReplyDelete
  11. BULLSHITDUL HAMPAS N.AJIS AKAN BERFATWAH BAHWA SPESIS ISLAM PAS AKAN TAK PERLU BERHADAS BESAR ATAU KECIL SEBELOM BERIBADAH KERANA BERDEPAN DGN MASAALAH AIR BERSIH DAN UMNO AKAN DIPERSALAHKAN.

    ReplyDelete
  12. Patut la ustaz dan utazah pas kerap buat ceramah di luar kelantan sebab AIR tiada, sana burit dan pelir berbau sebab tak cuci atau berkudis ahsyik bertayamum cuci burit dan pelir..tak yah bantu seba. Undi meka ttap pada pas,,,jgn buang duit dan masa..

    ReplyDelete
  13. woi anon 3.39 PM,
    kau tu dh kene sogok dgn PAS kn sbb tulh kau blh ckp mcm tu..
    kau tu jgn nak jd buta sgt blh tak?? org sume thulah mcm mn keadaan air kat kelantan tu!
    kau tak payahlah nk angkat sgt Pas bodoh tu..krna Pas lah rkyt terpaksa minum air kotor tu kat kelantan tau tak ngok oii!!
    klu kau tu dah bodoh buat lah cra bodoh tak payahlah nak memandai2 kat sini..PAHAM!!

    ReplyDelete
  14. PAS yang menyeksa penyokong sendiri UMNO yang disalahkan, PAS dah tak mampu memberikan kemudahan kepada rakyat tapi masih gila nak memerintah...inilah namanya gila kuasa. Pelik juga ye tok guru gila dunia..

    ReplyDelete
  15. Kerajaan pusat dah diberi RM 1 bilion lebih kepada kerajaan PAS untuk membaiki sistem bekalan air sejak sekian lama. Tapi PAS tak mampu juga, mungkin wang tersebut digunakan untuk belanja berceramah siang malam. Nampaknya rakyat Kelantan yang minta cerai dari PAS......

    ReplyDelete
  16. Mustafa: Kerajaan Pusat belanja RM1.058 bilion air di Kelantan

    21 April 2012
    KOTA BHARU - Kerajaan Pusat membelanjakan RM1.058 bilion bagi membekalkan air bersih kepada penduduk di negeri ini sejak 12 tahun lepas, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed.

    Berikutan itu beliau menyangkal dakwaan sesetengah pihak bahawa kerajaan pusat menganaktirikan pembangunan di Kelantan. "Perbelanjaan bekalan air ini di Kelantan ada dua bentuk iaitu geran di mana kita menyediakan sumber air dan bekalan air itu diserahkan kepada Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB) dan pihak-pihak lain di negeri ini.

    "Kita beri pinjaman kepada kerajaan negeri berjumlah RM597 juta dan yang lain-lain merupakan perbelanjaan kerajaan pusat yang mana setelah diselesai pembinaannya diserahkan kepada AKSB," katanya pada sidang media selepas merasmikan Kejohanan Liga Futsal Peringkat Kebangsaan Telekom Malaysia Bhd di KB Arena Futsal, Pengkalan Chepa, di sini, hari ini.

    Mustapa yang juga pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan berkata kerajaan negeri melalui AKSB diberi keistimewaan dalam menyelesaikan pinjaman RM597 juta itu apabila tidak dikenakan sebarang faedah dan hanya perlu membayar
    pinjaman pokok sahaja.

    Selain pinjaman, katanya kerajaan pusat melalui Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri dan agensinya turut mencari dan membina sumber air baru dan menyerahkannya kepada AKSB setelah projek itu disiapkan. "Perbelanjaan ini untuk mencari dan membina sumber air serta membina loji malah membabitkan penyambungan dari loji ke rumah-rumah.

    "Kebanyakan membabitkan pembinaan loji, umpamanya Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) sudah membelanjakan RM347 juta dalam tempoh 12 tahun dan ini dalam bentuk geran," katanya. Mustapa berkata peruntukan bekalan air ke Kelantan dari Rancangan Malaysia Kelapan (RMK-8) hingga RMK-10 mengikut kementerian adalah RM265 juta bagi bekalan air dan RM81.5 juta untuk naik taraf loji (Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah)), RM53.4 juta daripada Unit Bekalan Air dan Kebersihan Alam Sekeliling (BAKAS) Kementerian Kesihatan Malaysia dan RM36.2 juta daripada Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (Kesedar).

    Selain itu, RM597.8 juta pinjaman kepada kerajaan negeri yang dikawal selia oleh Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, RM2.5 juta daripada Unit Penyelarasan Pelaksanaan, Jabatan Perdana Menteri (ICU JPM) dan RM22 juta untuk loji rawatan air daripada Wilayah Pembangunan Pantai Timur (ECER).

    Beliau turut kecewa kerana kerajaan negeri Kelantan pimpinan PAS masih gagal menyelesaikan masalah bekalan air bersih kepada penduduk di negeri ini walaupun pelbagai kemudahan telah disediakan. "Barisan Nasional akan menyelesaikan masalah ini secepat mungkin jika dapat mengambil alih kerajaan negeri," katanya. -- Bernama

    ReplyDelete
  17. TIDAK ramai yang tahu masalah BEKALan AIR di Kelantan ketika ini sangat-sangat KRITIKAL.. Bayangkan kalau BEKALan AIR ke rumah pun diCATU hinggakan dalam 24 JAM, anda hanya boleh menDAPATkan BEKALan air hanya untuk 4 atau 5 JAM sahaja? Itu bukanlah AIR yang keluar lancar sebaliknya boleh diKATAkan umpama AIR yang meleleh macam lembu KENCING.. Setakat ini apakah yang telah diLAKUkan oleh Pok Nik 'ALAIHISSALAM' untuk menyelesaikan MASALAH ini? Apakah peRANCANGan yang telah dilakukan oleh Pok Nik untuk meningkatkan KAPASITI BEKALan AIR sejak penSWASTAan BEKALan AIR di Kelantan pada dekad 90-an? Takkan nak KATA kat ARAB pun takde AIR?

    ReplyDelete
  18. apa la ko nak sibuk2 pasal kelantan nie? nak minum air kuning ke biru ke ijo ke.. biar je.. jgn nak sibuk2, jaga negeri ko sndiri dah bhai..

    ReplyDelete
  19. Anon August 8, 2012 3:39 PM

    sekarang kau tak kesah la minum air keruh tapi bila BN ambil alih Kelantan terus kau buat kecoh kan? dasar lalang...

    ReplyDelete
  20. jgn harap la BN nak merasa.. simpan je la angan2 tu.. ko bagi duit kami sebat.. bagi projek kami kebas.. kami tak mintak.. ko yg terhegeh2 muka tak malu..

    ReplyDelete
  21. huyo! ada cacai-cacai PAS di kelantan yang terasa bila kita dedahkan pekung PAS! kahkahkahkah! PAKATAN TIPU RAKYAT LAGI!!!

    ReplyDelete
  22. aku cadangkan kelantan keluar dari Malaysia.. pastu ko tengok la nnti mcmcna kami nak jana ekonomi kelantan.. cakap tak guna bhai.. suggest kat agung la kalu berani..

    ReplyDelete
  23. Anonymus said...

    jgn harap la BN nak merasa.. simpan je la angan2 tu.. ko bagi duit kami sebat.. bagi projek kami kebas.. kami tak mintak.. ko yg terhegeh2 muka tak malu..

    August 8, 2012 4:23 PM

    aikk?? kerajaan puasat bagi projek kau cepat je ambik kan? kerjaan bagi bantuan kau cepat je ambik kan? ko boleh kata BN terhegeh-hegeh x malu? KAHKAHKAHKAH! PAS DAP PKR MENIPU RAKYAT DAN DIRI SENDIRI LAGI!!!!

    ReplyDelete
  24. suke ati ko la nak ckp apa pun.. tp yg pasti jgn harap nak memang kat kelantan.. kami dah sepakat

    ReplyDelete
  25. Pergh! Kelantan yang tak maju-maju dari dulu lagi walaupun dah banyak bantuan diberi ada hati nak tubuh negara sendiri!

    ko nak jana ekonomi camane? bukak rumah urut banyak-banyak? tarah semua bukit dan hutan kau untuk balak?

    jangan cakap je bhai.. air tuh pon tengah keruh lagi... perbetulkan tu dulu... KAHKAHKAH! PAS ADA HATI NAK JADI SINGAPORK! RAKYAT DITIPU LAGI!!!

    ReplyDelete
  26. dah la bro.. ko pun tau hakikat nya memang ko tak leh menang kat kelantan kan? mengaku je la.. tp nak try gak.. try la.. u are welcome..

    ReplyDelete
  27. kami tu ramai mana anon? 2 3 orang? kahkahkah! GEMPAK NYE 2 3 orang kau!!!

    brader, orang kelantan pon dah serik brader dengan tak maju-maju nya Kelantan tu...

    bukti dia, ramai yang keluar Kelantan pergi Wilayah Persekutuan xpon Selangor xpon merata-rata negara asal bukan kelantan untuk cari rezeki...

    peluang pekerjaan mana pernah ada... asyik sibuk politik ja mana nak maju... asyik angan-angan nak ke Putrajaya mana nak maju... asyik kata nak buat Hudud tapi sampai sekarang sembang je mana nak maju...

    ReplyDelete
  28. tak guna nak ber perang dgn ko.. ikot mana pun ko nak memang.. ambik la.. ko menang.. tp PRU konpem ko kalah.. hehehee

    ReplyDelete
  29. PRU kalah? WOW!

    rakyat tak bodoh la nak ulang kesilapan lampau dan bagi muka dekat PAKATAN..

    orang-orang macam kau ja yang masih keliru apa yang benar apa yang batil..

    kau takut dengan fakta sebenar bahawa PRU 13 BN akan menang besar kan? KAHKAHKAHKAH!

    ReplyDelete
  30. memang ramai yg keluar kelantan cari rezeki tu pun sbb ada tangan ajaib amik hasil bumi kelantan.. ko kene ingat bro cari rezeki kat luar tp mengundi kat kelantan la.. apa la banggang sgt ko ni.. ko tak de data ke.. tengok gaya mcm pandai ko ni.. tp hampeh..

    ReplyDelete
  31. suke ati ko le.. jenis org yg tak mau terima hakikat.. nak menang je ko ni kan?

    ReplyDelete
  32. dah memang termaktub dalam perlembagaan semua hasil negeri akan pergi ke kerjaan pusattak kira la kau kelantan ka perak ka mana-mana negeri la..

    itulah maksud aku, yang dah benci dengan PAS rakyat Kelantan yang bermastuatin di Kelantan..

    yang masih bangang xnampak penderitaan ialah orang-orang yang keluar dari Kelantan, lupa diri mereka dan balik sokong balik kemunduran PAS..

    aku cakap berdasarkan data bro.. kau jangan terasa sangat.. ataupun kau ni salah seorang daripada orang yang aku maksudkan (keluar kelantan x sedar diri sokong kemunduran)? KAHKAHKAH!

    ReplyDelete
  33. dah la aku nak solat.. layan org mcm ko ni sampai bila pun tak abis.. sbb jenis tak nak terima hakikat (FAKTA)

    ReplyDelete
  34. aku xnak menang bro, aku nak kau sedar bahawa dunia ni sebenarnya kejam..

    ada orang yang sanggup buat apa sahaja demi politik termasuklah menggadaikan agama bangsa dan negara..

    contohnya PAKATAN HARAM...

    ReplyDelete
  35. hakikat memang memedihkan, ada yang boleh terima ada yang tak boleh terima..

    Sedih kau masih mempertahankan yang batil...

    xkesahla, jom Solat...

    ReplyDelete
  36. deme suka minum air kuning ibarat minum air kaki nik aziz..
    mmg kotor pun saya pernah pergi dahulu..
    bukan benda tipu ataufitnah..
    anak saudara saya ada belaja di USM kelantan..
    die 2 saksi lah macam mana seksa pelajar-pelajar negeri lain nak adjust disana...

    ReplyDelete
  37. so rakyat kelantan choice ditangan anda..
    tgu sampai bila lagi nak idop melarat..
    pembagunan pun xda..
    lelaki-lelaki disana pun kaki malas xmahu kerja..bini-bini je kerja..
    sebab 2 kat kelantan ramai ppn xsuka kawen coz kena bela laki..
    semua ini terjadi kerana anda salah memilih tetapi masih ada peluang..
    PRU 13 menanti anda

    ReplyDelete
  38. sampai Nik Aziz letak jawatan la,takpun sampai rakyat kelantan TUKAR kerajaan PAS kpd kerajaan UMNO/BN di kelantan..BN dah janji kalau dia memerintah,sepenggal jer masalah air akan kekal,PAS plak janji smapi 2027??habis kau nak nak sruh rakyat mnum air apa sebelum tu??air kote kau???bodoh pnya kerajaan negeri!!

    ReplyDelete
  39. masalah air yang kecik cam tu pun tak boleh settle ka ? Negeri Kelantan saja, bukannya Tokyo atau Beijing yg penduduknya berpuluh juta ...tak faham ..tak faham..

    ReplyDelete
  40. bila masa plak org kelantan minum air kuning..minum air karat dan air kotor adalah...xtau la sampai bila..tak tau nak cakap pemerintahan dah teruk sangat pemimpin terlalu mata duitan .sampai rakyatnya menderita diorang buat tak tau jer..jenis penting diri sendiri biasalah...bodoh!!!!!

    ReplyDelete
  41. Saat kehancuran UMNO kian hampir

    ReplyDelete
  42. Sbb tu lah org kelantan busuk hati sbb selalu minum air kotor hati drg pun jadi busuk

    ReplyDelete
  43. biar lah kelantan macam tu..dah pilihan rakyat mereka mcm tu,,nak buat macam mana..lagi pun rakyat kelantan boleh lari tinggalkan kelantan dan merempat dinegeri orang lain yg cukup segalanya..bila dah senang boleh lah buat onar dinegeri itu pulak..biasalah orang kelantan..kalau tak semua sebahagian pun memang macam tu

    ReplyDelete
  44. Macam mana nak perintah negara kalau masalah air yang basic ni pun tak boleh nak setelkan..Masalah air kat kelantan ni dah lame dah tapi x selesai2 lg..Itu baru air camne plak dengan rawatan kumbahan.Jangan salahkan kerajaan pusat semata2, peruntukan dah diberi terpulang kepada kerajaan negeri nak uruskan duit tu camne...mungkin kerajaan negeri kene terus terang pada rakyat kelantan apa yang dibuat dengan peruntukan dari kerajaan pusat selama ni...

    ReplyDelete
  45. selagi pas memerintah kelantan selagi tulah orang-orang kelantan kena minum air kuning.
    agaknya diorang ni suka kot nak minum air kuning macam tu.

    ReplyDelete
  46. pas ni terlalu taksub sangat nak kuasa sampai masalah rakyat diketepikan.
    apa yang pas buat selama ini,
    masalah air kuning dikelantan ni dah lama,bila nak selesai kan.
    memang takkan selesailah jawabnya.
    pas, negeri kelantan pon tak boleh nak handle dengan baik,ada hati pulak nak perintah negara.
    hanya barisan nasional jelah yang boleh selesaikan masalah macam ni.
    kalau orang kelantan nak merasa perubahan yang baik dikelantan,
    pilihlah barisan nasional.

    ReplyDelete
  47. rakyat kelantan bukak lah mata korang tu.tengok apa yang pas buat pada korang.
    kebaikan apa yang pas bagi kat korang.rasanya tak ada apa-apa kebaikan pon.
    sampai bila orang-orang kelantan nak hidup macam ni...

    ReplyDelete
  48. Ambo duk Ppasir Mas. Masaloh ambo -lube jubor ambo anok branok doh naik krasap ni seminggu lebih duk main istinja' gahar pakai batu kuari buat jale 'crusher run' sabab tadok air. Minto tulong Tok Gutu mari hospital Pasir Mas tengok keadae kami.

    Harap maklum, deh?

    ReplyDelete
  49. jgn dok hina org kelate lah..mcm2 dah puak mu dok kata buat onar apelah..khak ptuih punca ni mari dr BN x bagi hak rakyat kelate duit dan hasil bumi rakyat ambik tapi x bagi kepada kerajaan negeri..org kelate minum air sampai dunia kiamat selagi Allah taala bagi....selagi umno beekuasa selagi tulah rakyat kena tindas..hok bodo serupa mu je sokong sbb dpt duit..

    ReplyDelete
  50. Just realised that KERETA paling MAHAL yg pergi tarawikh dekat Masjid Kelana Petra (Kelana Jaya)belongs to Ahli Parlimen PAS Kelantan...

    Kalau campur No Plate dia yg cantek (sempena nam dia)lagi mahal je. Rim >20 inci

    WOW....

    ReplyDelete
  51. sampai pok nik letak jawatan la baru rakyat kelantan boleh minum air bersih...dan satu lg klu mentallity rakyat kelantan mahu berubah ke arah pembagunan negeri kelantan....tukar kerajaan aku berani jamin kelantan akan berubah...selagi pas merintah kelantan selagi itu la keadaan kelantan aku mundur dari segala gala nyer.....

    ReplyDelete
  52. Apa lagi sokong lah Nik Ajis!!!
    gi sembah dia!!
    minum la air kaki dia~~ kan bnyk khasiat!
    wakakka

    ReplyDelete
  53. MAAF LA TAPI AKU MMG XSKE LA DUK KLANATAN....DLU AKU BLAJA UMK AKU SLALU KNE MSLAH KULIT KERANA AIR DIA DISANA MMG SGT KOTOR.....BKN LA TIAP2 HARI AIR KUNING....TAPI DLM SEMINGGU 2-3 KALI LA JUGA....
    LPS TUH AIR XDK
    BLIK2 AIR XDK....
    APE NIE......
    TUH AKU GELI NK P KELANTAN DAH.....
    TMPT PUN MCM TONG SAMPAH BERSEPAH SINI SANA SAMPAH.....

    ReplyDelete
  54. X per lah dia main ISU air....kita main Isu ROYALTI Minyak....Tgk rakyat pilih siapa....Tiap2 kali Nak PRU isu air ni memang biasa...Rakyat dah lali...

    ReplyDelete
  55. da tu mana tak kuning beb
    nik ajis kesayangan rakyat kelantan kencing dalam tangki ari...memang kuning la jawab ye beb.....padan muka rakyat kelantan..nak sangat kan nik ajis korang perintah kelantan...cuba bagi dekat umno..dalam masa lima tahun gerenti maju beb...siap ada highway nya...
    lau masih pok nik 2 yang jage...mimpi la kome ye

    ReplyDelete
  56. hari2 pok niz jis kencing dalam logi air kelantan sebabtu kuning..hahaha

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!