PANAS BERAPI! PENIPUAN PAKATAN HARAMI BAKAL DIBONGKAR SELURUH SELANGOR!

Dalam usaha untuk menerangkan kepada rakyat berkaitan krisis air yang melanda Selangor disebabkan ketidakbertanggungjawaban kepimpinan negeri, Gabungan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS) mengambil satu langkah proaktif dengan mengadakan Program Jelajah 1Selangor: Forum Isu Air.

Pengerusi GPRS, Datuk Sohaimi Shahadan berkata, siri penjelajahan itu akan dilaksanakan ke seluruh pelusuk negeri itu bagi menerangkan perkara sebenar yang menyebabkan Selangor mengalami masalah kekurangan air.

Katanya, selama ini mungkin rakyat tidak faham dengan permainan politik yang dilakukan pentadbiran negeri dengan menuding jari terhadap SYABAS dan Puncak Niaga.

Justeru katanya, bagi mengelak rakyat terus percaya dengan dakyah songsang Pakatan Rakyat, satu siri penjelajahan akan dilaksanakan secara besar-besaran di seluruh Selangor.

“Tujuan kita adalah untuk memberi kefahaman dan penerangan kepada rakyat berkaitan isu air di Selangor… kita nak rakyat tahu siapa yang bohong dan siapa yang benar-benar memperjuangkan kebajikan rakyat.

“Berkaitan isu air di Selangor ini sebenarnya masih kurang difahami oleh sebilangan rakyat… ada di antara mereka yang menyalahkan SYABAS dan Puncak Niaga kerana membuat catuan air tetapi hakikat sebenarnya masalah ini bermula dari kerajaan negeri itu sendiri.

Read more...

32 Responses to "PANAS BERAPI! PENIPUAN PAKATAN HARAMI BAKAL DIBONGKAR SELURUH SELANGOR!"

  1. Wah Global Product kau memang autobot ya? Kalau ya pun nak buat duit, jangan la promo dan menyemak sambil menghina kami para blogawan tuan! So aku terpaksa remove kan kau ok?

    ReplyDelete
  2. HAHAHAA... LAWAK BETULLAH KORANG NI.... NAK CITER APA LAGI ???? ISU AIR NI PATUT DAH BOLEH SETTLE DR DULU LG BUKANNYA BARU SEKARANG NAK CR JLN PENYELESAIAN.... DAH BERFAPA LAMA RAKYAT HIDUP DGN MENDAPAT CATUAN AIR??????? TAKKAN MASIH NAK BT JELAJAH KOT........ SETTLEKAN DULU MASALAH AIR KAT UMAH AQ NI.. LEPAS TU KO NAK BT FORUM KE, JELAJAH KE, DAKWAH KE,CERAMAH KE IKUT SUKA HAI KO LA PUKIMAK BABI ANJING........SAMPAI BILA AQ NAK BASUH BONTOT AQ DGN TISU NI KLU KO NAK BT JELAJAH PLAK.... ADOYAI MANGUK AYUN BETULLAH KORANG NI..... KLU AQ TAU MCM NI KORANG URUSKAN NEGERI TOBAT AQ X UNDI KORANG N MAMAT GAGAP TU..... MENYUSAHKAN HIDUP RAKYAT JE.........

    ReplyDelete
  3. Hutang kerajaan Penipu Rakyat terhadap SYABAS sebanyak RM 1.05 bilion bila mau bayar, SYABAS nak guna belanja operasi, belanja pengurusan, nak bayar gaji, nak buat penyelenggaraan, bilau mau bayar hutang SYABAS wahai Penipu Rakyat?

    Blah la, Penipu Rakyat sanggup berbohong untuk kepentingan diri sendiri, mereka bukan saja mengainaya penduduk Lembah Klang, malahan mereka juga menindas operator air seperti SYABAS, sungguh memalukan, memalukan, hoi Penipu Rakyat bila mau bayar itu hutang RM 1.05 bilion, lu boleh bail-out Talam dengan kos hampir RM 400 juta, lepas tu lu boleh beli tanah yang 80% bawah air dengan harga RM 87 juta, tapi hutang korang terhadap SYABAS korang tak nak bayar, memalukan, bila jadi masalah korang tuduh SYABAS dengan berbagai tuduhan palsu, sebenarnya puncanya adalah Penipu Rakyat tidak membayar hutang SYABAS sebanyak RM 1.05 bilion hinggakan operasi SYABAS terganggu.

    Rakyat sekalian, lihatlah golongan zalim yang tidak berhati perut seperti Penipu Rakyat ni, diorang ni lebih sibuk berpolitik siang dan malam, hinggakan rakyat dalam krisis air pun diorang bukannya nak membaiki keadaan, tapi sibuk berpolitik untuk kepentingan diri sedangkan kepentingan rakyat dihumban ke longkang, sungguh memalukan, jelas Penipu Rakyat zalim dan kejam serta tidak berhati perut, Penipu Rakyat hanya peralatkan rakyat, Penipu Rakyat menipu rakyat, selama ini banyak masalah rakyat diuruskan oleh Barisan Nasional hingga selesai, nak tunggu Penipu Rakyat mau mati beratus-ratus orang dululah, Penipu Rakyat ni mana tau buat kerja, sekadar kaki kelentong sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

    ReplyDelete
  4. Apa yang jelas sekarang adalah Penipu Rakyat di Selangor lebih sibuk berpolitik tanpa mempedulikan kepentingan rakyat, begitu ramai rakyat yang tersiksa akibat bekalan air yang tergendalah kerana loji sedia ada sudah tidak dapat menampung kapasiti pemprosesan air terawat, tapi Penipu Rakyat tidak peduli itu semua, mereka lebih sibuk berpolitik dengan memperjudikan kehidupan rakyat demi politik kotor mereka. Penipu Rakyat menentang pembinaan loji air Langat 2 oleh kerajaan Barisan Nasional kerana Penipu Rakyat dengki dengan kejayaan Barisan Nasional yang cerdik untuk membantu rakyat supaya dapat keluar dari krisis air, bukannya macam Penipu Rakyat, bodo piang, siang dan malam politik hinggakan kehidupan rakyat dipolitikkan walaupun rakyat dalam keadaan sengsara, sungguh keji, sungguh memalukan sikap penipu Rakyat ini, tapi macam itulah, dasar komunis seperti Penipu Rakyat ni mana ada hati perut, mereka tidak pedulikan rakyat, mereka hanya pentingkan politik kotor mereka saja, sebab itulah mereka tidak membayar hutang SYABAS berjumlah RM 1.05 bilion hingga SYABAS tidak dapat menjalankan operasi dengan tahap yang terbaik, kononnya Penipu Rakyat di Selangor banyak duit sangat, bila nak bayar hutang SYABAS? Blah la, asyik mentedarah duit negeri sajalah Penipu Rakyat ni, dasar memalukan, dasar komunis!

    ReplyDelete
  5. PKR ada muka berani letak iklan "terima kasih kerana memilih kami" di depan jalan yg berlubang2 macam permukaan bulan. Rujukan jalan Klang-Morib.................
    TAHNIAHLAH ORANG SELANGOR UNDILAH PR DALAM PRU 13 NANTI PADAN MUKA KAU ORANG,, SERONOKNYA!!!!!

    ReplyDelete
  6. Dah laaaa.woiiii.....55 tahun dah...korang xcelik2 lg sokong...hidup perlu brubah...bila negara nk maju...bosan dh bila nk kalah mcm2 bantuan keluar sampai tayar pn nk kena support....emmmm...blaja tinggi tp otak dok kat lutut..kaninabo....emmmm

    ReplyDelete
  7. Kat house pk....brape byk laaaa ko dpt duit tiaap bulan fok mengampu.....ubah laaaa...tgk malaysia nie ap nak jd...melayu harap politik je tang ekonomi kosong.....pikirlaaa sendiri smpai bila nk mcm nie....otak ad kasi p.k laaaa

    ReplyDelete
  8. Woi anon 5.30 yg bodoh sombong ko tu yg ptt pikir... Brapa PKR bayar ko utk jatuhkan UMNO ni ha!!!!!!!!!????? Mana ko tau yg BN ni kuat tang politik je ekonomi down.. Ko x tgk berita ke, x baca paper ke???? Bodoh piang betullah ko ni... Klu setakat ilmu x cukup nak survive, xbpayahlah nak komen yg bukan2 pasal BN tu.. Bt malu PKR je... Apa pun c tau..... Ish2 .. malu aq ada lg rakyat Malaysia otak udang yg menyokong PR tanpa tahu asal usul.... Malaysia ni dah maju kehadapan tp ko aq rasa masih lg ketinggalan kat belakang..... Baik ko g blaja dulu sblm jd tali barut PKR yg upah ko tu..,,

    ReplyDelete
  9. Anon 5.30 tu budak tak habis belajar ..sibuk demo haram je ..orang melayu dah lepas ke angkasa dia dok situ lagi.. lain kali ingat lah pesan mal ayah jangan dengar cakap Nwar tu..tak ada hasil nya..hutang PTPTN dah bayar ke atau mak ayah yang bayarkan.

    ReplyDelete
  10. terbaik!!!! nampaknya PAKATAN haram jadah sudah meroyan tak tentu pasal..nak membuat fitnah tp buktinya depan mata npk bertapa bodohnya PAKATAN..

    ReplyDelete
  11. ptut nya da lama bongkar kan siapa pakatan nie sebenarnya....dorang nie ngn anjing xdek beza la...nipu rakyat pastu tuduh umno jahat..
    rakyar da nampak korg pnya belang da
    jangan harap la korang nk menang pru nie...

    ReplyDelete
  12. anon 5.30

    apa kau ingat kitaorng ni buat keje semata2 krn duit mcm kau??1.50 satu post kan??kau ni bengap la,meh sini ak nak sekolahkan kau..

    kau ckap melayu hrap politok je,tang ekonomi ksong..kepala hotak kau!!cuba kau tgk pmbgngunan ekonomi negara sejak akhir2 ni smua mningkat..cuba kau tgk negeri di bwah pimpina pmimpin FUCKATAN kau,apa yg ada??ad x sma mcm negeri yg diterajui oleh pmimpin BN??cnth plih udah,

    KELANTAN..setelah 20 thun dprntah oleh PAS apa yg ad??masalah air dari dulu smpai skrg tak jugak slsai,pluang pekerjaan haram xde..

    Selangor..baru jer satu pnggal memerintah,dh tmbul isu air..masa kerajaan BN dulu xde plak isu air..

    kesimpulannya..pmimpin2 Pak-Khatan Haram kau lah yg hnya tahu berpolitik(itupun bodoh gak),bab ekonomi lgsung xtahu...yag diorng tahu,bagi ceramah,kutip duit,msuk poket dan blik rumah pluk bni..itu lah aktviti pmimpin korang tiap2 hari..rakyat ditipu nya idup2..

    kau ni mmg bangang la!!klau kau bdoh,xthu apa2 jgn komen,itu mnunjukkan lagi kebodohan kau ngan parti kau..

    ReplyDelete
  13. WAHAI RAKYAT SELANGOR BUKTI DAH ADA DEPAN MATA MAKA DGN ITU MARILAH BERSAMA2 BANGKIT MENUNTUT HAK KITA PADA PKR YG BUAT TAK TAU AJE DGN ISU AIR DI SELANGOR DAN SIBUK PERGI MERATA2 UTK MEMBERI CERAMAH. SELESAIKAN DULU ISU AIR BARU RAKYAT SELANGOR BOLEH RESPECT PARTI PKR BODOH NI CAKAPMACAM TIN KOSONG KALAU DIGOLEKKAN BUNYINYA TING TONG TING TONG TAK HABIS2 KELONTONG RAKYAT.

    ReplyDelete
  14. ha ha ha padan muka rakyat selangor, undilah lagi pkr kali ni supaya pkr boleh terus jual selangor ni dan halau kita semua duduk kat tepi jalan. aku tak nampak satu pun kebaikan yg pkr bagi pada rakyat Selangor selepas pkr menang kerusi di selangor. mana janji pkr pada rakyat selangor. sekarang bila nak tiba undi dan dan pkr dah ada duit nak bantu rakyat selangor kenapa fikirlah dan renungkanlah wahai manusia2 semua yg tinggal di selangor jgn kita jadi bodoh dan bahlol utk kali kedcua.

    ReplyDelete
  15. harga yg rakyat selangor harus bayar sbb meyokong n undi PKR dulu..mmg malang nasib kt sbb trmakan janji2 manis PKR dulu...penipuan yg xdpt dimaafkan...menyesal sunguh tp alhamdulilah ramai yg dah sedar..pru kali ini no more for pembangkang

    ReplyDelete
  16. Anon August 5, 2012 5:27 AM dan Anon August 5, 2012 5:30 AM... korang ni haa yang otak letak dekat kepala jubor...

    bagi bantuan dekat rakyat sebab ada golongan macam kau ni la.... reti cakap je tapi ekonomi kosong... ko tau pecah belahkan lagi rakyat dengan sentimen-sentimen zionis pakatan haram tu kan?

    orang bagi bantuan sebab nak naikkan taraf hidup rakyat tapi ada juga babi hanjing yang menyalak! ini lah dia dah bagi lepas tu xpuas, sanggup lupa diri dan bunuh kaum sendiri... BODOH GILA PAKATAN NI! LAGI BODOH ORANG YANG SOKONG PAKATAN! BEBAL TAHAP K MAK>>

    ReplyDelete
  17. yah! daddy cool cakap benda yang betul!

    KELANTAN..setelah 20 thun dprntah oleh PAS apa yg ad??masalah air dari dulu smpai skrg tak jugak slsai,pluang pekerjaan haram xde.

    selama 20 tahun, peluang pekerjaan mana? majoriti rakyat kelantan pergi mana? wilayah xpon selangor kan?

    padan la jadi krisis air kat selangor! dan air kat kelantan ada krisis derang pindah ke selangor! tengok selangok pon bih kuang supo kampung ambo tu yang jadi krisis tu...

    da tu, selama 20 tahun, peluang pekerjaan sangat sikit sebab apa? semua rakyat lari g WP dan Sel... kalau betul bagus sangat kelantan tu, kenapa tak duduk ja dan majukan kelantan tu? apasal nk g selangor atau WP?

    ReplyDelete
  18. kak bedah dgn dol mad said ni,elok nya kite humban kan je dlm zoooooo.....org sabah ckp PALOI bah...

    ReplyDelete
  19. tidak perlu lagi la wei nak buat drama keling..
    rakyat semua dah nampak sifat korang itu..
    masalahnya perkara krisis air nie bkn dari sekarang tapi dah lama...'
    kenapa dulu korang xmahu atasi masalah..
    bila dah rumit rakyat dah naik berang baru korang nak berlakon jadi baik...

    ReplyDelete
  20. yela dulu rakyat buta..
    dorang jugak yang pilih pakatan nie..sekarang semua dah jelas..yela mana la masalah nie nak selesai sedangkan si khalod gagap 2 sibuk je dgn skandal die..
    manalah ada masa nak pikirkan kebajikan rakyat-rakyat di selangor nie..
    sekarang bila rakyat dah nampak tanduk setan korang..korang xmahu ngaku kalah dan masih nak cover ceruta..pergi mampus lah wei

    ReplyDelete
  21. Dah kantoi apa lagi nak?
    skrng bru nk cru cre mengatasi nya....yela sebab PRU13 dah dkt kan
    itulah PR sema keje last minute!

    ReplyDelete
  22. Hutang kerajaan Penipu Rakyat terhadap SYABAS sebanyak RM 1.05 bilion bila mau bayar, SYABAS nak guna belanja operasi, belanja pengurusan, nak bayar gaji, nak buat penyelenggaraan, bilau mau bayar hutang SYABAS wahai Penipu Rakyat?

    Dah songlap 1.4 billion boley buat x tau lagi....memang sah Penipu Rakyat

    ReplyDelete
  23. kalau masih ada yg mengundi pakatan memang sial la jawabnye,memang korang kena ilmu hitam la jawabnye.....pe yg pakatan buat kat selangor lepas menang kerusi,de ke dia tunaikan janji2 manisnye....de ke dia selesaikan masalah rakyat,de ke dia bantu rakyat....lepas menang kerusi yg di buat oleh pakatan hanya songlap duit,selangor x pernah hadapi masalah air semasa BN memerintah tp dapat kat pakatan terus selangor menghadapi masalah air....dah terbukti yg pakatan ni x buat kerja dan mereka hanya tau songlap duit dan balun bini org,dasar manusia jalang yg xde maruah

    ReplyDelete
  24. sampai bila pakatan harami nie nk politik kan isu air nie??????x habis2 dngn fitnah nyer terhadap kerajaan pusat....isu air d selangor adalah isu kerajaan pentabiran si gagap nie...bkn msalah kerajaan pusat....si gagap nie nk tunjuk dia hebat x pi dia x sedar yg dia nie dh menyusahkan rakyat....sudah2 la dngn bebal ko nie si gagap wey......


    p/S;kak bedah;rupanyer ko nie salah satu rakyat selangor yg undi si gagap nie ye??hahahaha.....

    ReplyDelete
  25. dekat2 nk PRU baru pakatan nk ambik berat,baru nk cari jalan tuk selesaikan masalah....baru sepenggal pegang selangor dah de macam2 masalah,bayangkan kalau mereka memerintah malaysia....kelantan jangan cakap la,dari dulu sampai sekarang masalah air x habis2....kelantan dan selangor sapa yg memerintah,pembangkang yg memerintah....rakyat pun boleh nmpk la yg pembangkang ni xreti buat keja dan mereka hanya cakap besar saja,mereka ni memang bangse celaka haramjadah punya

    ReplyDelete
  26. teruk betul perangai pembangkang ni,masalah air pun mereka x boleh nk selesaikan...kelantan jgn cakap la,dari nik aziz pegang sampai sekarang masalah air x pernah selesai...macam ni ke islam ajar kita nik aziz,islam suruh kita menyusahkan rakyat ke...setahu saya islam suruh pemerintah menjaga kebajikan rakyat,macam ni korang kata PAS perjuangkan islam...selesaikan masalah air dulu baru la tanamkan hasrat untuk menawan putrajaya,kalau air punye masalah pun korang x boleh nak selesaikan so jgn harapla korang dapat menawan putrajaya

    ReplyDelete
  27. tak hbis2 lg ke mslh air nie kat selangor? tulah korg rkyt selangor beri kepercayaan kepada org yg salah..
    skrg dh tau kan rupa sebenar si pembangkang nie so, after this make your right decision!

    ReplyDelete
  28. tak payahlah nak jdi baik dh skrg.. dh terlmbat sgt2.. rakyat selangor tu dh nmpk scra sah2 muka korg yg sbnr tu..jd tak perlulah nak berpura2 lg dah! pakatan mmg bahlol pny org..

    ReplyDelete
  29. aku tengok selangor tu dah macam negara yang ketinggalan zaman pulak.rakyat selangor nak dapat air terpaksa buat catuan.
    padahal selangor tu bandar.
    apa dah jadi ni...
    rakyat selangor bukak mata korang.
    tengoklah kebenaran
    korang jadi mangsa kezaliman pembangkang.

    ReplyDelete
  30. kalau BN yang perintah.
    isu-isu seprti ni tak akan timbul langsung.
    lepas kejadian macam ni berlakulah kalau masih ada yang sayangkan pembangkang pergi mengundi diorang pada PRU13 nanti.
    korang ni memang tak layak dipanggil manusia.

    ReplyDelete
  31. da MELUAT tengok dan dengar penipuan pembangakang ni.

    ReplyDelete
  32. anon ogos 5.30am apa mslh ko dk kat malaysia ni ha?bontot ko sakit ke?akak rasa kita dah ckpaman ddk kat malaysia ni apa yg krg tak puas hati lg n akak takrasa klu drg sokong malaysia ni drg di byr tp klu yg sokong pembangkang tu munkin dibayar ye lah takat ni tgk lah negeri yg pembangkang pgg semua bermasalah....terutamanye mslh air...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!