PANAS BERAPI! MISI KE ROHINGYA ANJURAN KP1M NI SELAMAT KE?



Untuk galeri penuh foto, KLIK SINI

Jaket kalis peluru akan dibekalkan kepada sukarelawan yang bakal mengikuti Misi Kemanusiaan Bantu Etnik Rohingya anjuran Kelab Putra 1 Malaysia (KP1M) bagi mengelak kejadian yang berlaku di Somalia berulang kembali.

Presidennya, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim memberitahu, setakat ini pihaknya sedang mengadakan perbincangan dengan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) serta Polis Diraja Malaysia (PDRM) bagi membolehkan jaket berkenaan dibekalkan kepada sukarelawan yang turut serta dalam misi tersebut.

Bagaimanapun katanya, jaket tersebut hanya akan dibekalkan kepada sukarelawan yang memasuki kawasan hitam dan merbahaya sahaja dimana ia dianggap boleh merisiko nyawa peserta tersebut.



Sebaliknya tambah beliau, sukarelawan yang ditempatkan di kem-kem yang dianggap selamat tidak akan dibekalkan jaket itu.

“Kita akan tingkatkan aspek keselamatan sukarelawan yang mengikuti misi ini sebab kita tidak mahu sejarah hitam yang berlaku di Somalia berlaku lagi.

“Atas sebab itu kita ada meminta bantuan PDRM dan ATM untuk menyediakan jaket keselamatan… dan ia akan digunakan oleh peserta yang memasuki kawasan berisiko tinggi.

“Selain itu insurans juga akan disediakan kepada setiap peserta misi ini,” katanya ketika ditemui di Majlis Penerimaan Sumbangan dari Agensi Kerajaan dan Swasta untuk Misi Bantuan Kemanusiaan KP1M kepada Etnik Rohingya pagi tadi.

Read more...

House PK ucapkan semoga Kelab Putera 1Malaysia berjaya dalam misi ini dan semoga Allah melidungi mereka semua yang terlibat! Aku nampak kali ni persiapa lebih mantap. Tapi kalau terjadi apa-apa maka kena terima je la.

18 Responses to "PANAS BERAPI! MISI KE ROHINGYA ANJURAN KP1M NI SELAMAT KE? "

  1. Misi kemanusian di negara bergolak ni memerlukan keberanian dan ketabahan , kalau asyik nak fikir pasal selamat je baik tak payah pergi sebab memang tak selamat pun .

    Apapun tahniah kepada Kelab Putera 1 Malaysia yang sering aktif membantu dan tidak takut berdepan dengan maut !!!

    ReplyDelete
  2. Pas ape bikin? tak de niat ke nak membantu? ngutuk maki hamun org ade..

    ReplyDelete
  3. kalau boleh kasi helmet tentera sekali, mana tau peluru sesat tepat ke kepala... baju kalis peluru pun tak dapek nak tolongnya

    ReplyDelete
  4. Ye le prince of nood,
    kalau nak bagi topi, yang paling baik topi perancis.....mana la tau kut2 diorang nak singgah kat hatyai untuk charge power.......yang aku musykil.....hmmm mamak lagi...buleh sampai rohingya ke ni??????

    ReplyDelete
  5. Cerita ni bukan cerita baru......dah dekat 2 dekad dah. United nation bagi pasport khas pelarian berkurun dah tapi yang tangkap dan hantar pulang ialah relawan, polis dan immigresyen.....sekarang ni nak tutup mata rakyat hmmm nampak sangat yang buta perkembangan serantau ni ....publisiti murahan katakan....NGO dah beratus orang dihantar utk misi kemanusian ni...tapi dek BN bersekongkol ngan Junta Burma,terpaksa la pergi atas nama persarongan lantaran tiada jaminan "satu lagi projrk kerajaan BN".Oh ya, Turki, PM dan isterinya telah pergi ke kem pelarian untuk memberi bantuan di sempadan banggla burma, peeyem and flom bila lagi?? tak kan hantar sheikh Kareem kerala je.Agaknye Pegi buat nasi kandar je tu. Bagus tu. Bawa Macha Bedah sekali lagi bagus.Mudah mudahan mendapat pertunjuk.......

    ReplyDelete
  6. kepala butuhy ko la non 12.32..... dari cadangkan org lain naper mamat yg mainb bontot tu x pergi sekali???? kan elok utk dapat undi klu dia pergi skali.....hahahahha.. biar kena tembak kat sana... selesai masalah negara.... pastu babi anjing2 mcm korang ni susah la nak cari makan sebab taik dah x de utk dimakan n bontot utk dijilat... mcm sial babi ko ni anon.. klu berani pakai la nama.... bleh aq maki ko banyak sikit....huhuhhuhu... org buat baik pun ko nak kutuk...

    ReplyDelete
  7. PAS atau FUCKtan mana dia, asyik politik murahan aja, Syabas D.Azeez, anda hebat, Insyallah everything OK dan selamat. PAS seposen pun tak sumbang, sumbangan anak yatim pun sapu, camna nak bantu Rohingya. betul tak.......PAS ibarat " Ada topang, topang bawa rebah".....

    ReplyDelete
  8. Nak hantar bantuan pun nak politik. Siap ada gambar najib kat kotak. Gila bodo. Agaknya brapa duit rakyat yang derma dah UMNO songlap, hantar nasi basi ke rohingya

    ReplyDelete
  9. selamat ke x tu soal ke2,yg penting kita tolong saudara kita.
    pakai baju kalis peluru pun kalau dah takdir nk mati akn mati gak,walaubagaimanapun keselamatan tu tetap la kena jaga.
    harap2 yg g ke rohingya tu dapat balik dalam keadaan selamat,selamat menjalankan tugas.

    ReplyDelete
  10. bodohlah anon 9:41am takkanlah kerajaan zalim sggt nak bagi dia orang makan nasi basi kau cakap pun ikut sedap mulut kau je kau nanpak ke orang umno songlap duit rakyat kalau tak ada bukti jangan main reka cita je

    ReplyDelete
  11. wei anon 9:41 yg gampang,sedap2 mulut je ko kutuk PM..........ko ingat perangai UMNO cam PR ko yg jalang tu ke ha,pembangkang ye suka songlap duit rakyat.......agak2 la nk cakap pun yg kerajaan bg makanan basi,ko ingat hina sngt ke kerajaan MAlaysia ni anon keparat.......UMNO de gak ambik langkah tuk tolong rakyat kat rohingya tu,pembangkang ko yg celaka haramjadah tu de ke........cermin diri dulu sebelum nk cakap kat org

    ReplyDelete
  12. anon August 28, 2012 9:41 AM ,
    apa mslh kau nie?? UMNO tak pernah songlap duit rkytlh tp PR kau tu mmg pakar dlm mensonglap duit rkyt!
    UMNO sllu menolong rkyt dn semua rkyt nmpk dn thu bnda tu tp si PR kau tu menolong jauh skali tp menipu rkyt no 1!!

    ReplyDelete
  13. selamat ke tak itu lain cite tp apa yg penting adalah IKHLAS..

    ReplyDelete
  14. prince of noob apa kata ko pergi sekali nak tak??

    ReplyDelete
  15. nie la anjing2 kimak pakatan...anuar ada ke nak tolong?nik ajis sial ada ke nak bagi bantuan?guan eng laki tiri mak korang ada ke bagi pape sumbangan?
    pastu lu orang anjing2 pakatan myalak macam sial mengata macam2 dekat PM.....yang bodohnya manusia macam lu la anon2 anak2 anjing belaan pakatan haram jadah...

    ReplyDelete
  16. ala menolong 2 kan benda bagus...
    kenapa nak takut pulak..
    asal niat 2 yang penting..
    kalau niat baik insyallah allah akan lindungi

    ReplyDelete
  17. Akak pelik ngan perangai pembakang napa lah org krg ni tak pnh menghargai apa yg pm kita ni buat ytk kita naps klu pakatan buat benda salah pub krg sokong lg.... Krg ni mmg bangsa yg tak reti bersyukur kan

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!