CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Saturday, August 11, 2012

PANAS BERAPI! KISAH 7 MINIT VS 7 TAHUN YANG MESTI DIKETAHUI OLEH RAKYAT SELANGOR!

Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Noh Omar hari menggesa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim supaya mengotakan janji yang dibuat kononnya untuk menyelesaikan isu air di negeri itu.

Katanya, sebagai Menteri Besar Selangor, Khalid sebelum ini telah banyak mengeluarkan kenyataan-kenyataan tanpa berfikir kononnya mahu menyelesaikan krisis air di Selangor.

Noh menambah, Khalid telah mengeluarkan kenyataan serta berjanji akan menyelesaikan masalah air di Selangor menjelang September.



Malah katanya, kepimpinan Selangor juga telah membuat kenyataan untuk memecat dua orang pegawai tertinggi Syabas.

“Khalid ini kononnya adalah seorang tokoh korporat yang hebat jadi sepatutnya apabila dia bercakap dan mengeluarkan kenyataan beliau harus menggunakan otak serta mengotakannya.

“Tetapi apa yang berlaku sekarang adalah tokoh korporat ini bercakap dan membuat kenyataan hanya dalam 7 minit tanpa sedikit pun membuat kajian dalam menyelesaikan sesuatu masalah… kalau kajian pun tak buat jadi bagaimana nak selesaikan masalah,” katanya.

Noh menambah, kerajaan pusat di bawah pemerintahan Barisan Nasional telah mula menjalankan kajian untuk membina loji air Langat 2 sejak tahun 1998 iaitu ketika Selangor mengalami krisis air.

Read more...

26 comments:

  1. Air tak cukup sebab kolam udang pakai banyak sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ade...sebabnye adala khalid gagap banyak mandi wajib..he he

      Delete
  2. Kolam udang sapalah agaknye ye..

    ReplyDelete
  3. Wahai MB selangor, lekaslah selesaikan masalah air ni.. aku dah tak tahan kene catu air ni.. rumah kau siap kolam renang boleh la tahan.. tempat aku duduk ni kitorang terpaksa tunggu air datang.. itupon nasib baik datang.. stressnya aku! ku harapkan ramadhan kali ini penuh makna..

    ReplyDelete
  4. menyampah dah aku dengan kerjaan Paktan Selangor ni.. kalau tengok kawasan yang kaya raya ok ja.. kalau tengok kawasan yang serba serbi ni hancus! sampah dibiarkan! kau tengoklah, PRU13 memang terguling-guling kau dengan kroni-kroni kau yang dah habis kan duit rakyat selangor sebanyak 2 billion tu! Xkan isu air ni kau nak lengahkan? kau tahu tak penderitaan rakyat nih ha?

    ReplyDelete
  5. hari demi hari aku terpaksa bertahan, terpaksa pergi ke kawasan catuan air untuk mendapatkan komoditi asas air untuk kegunaan harian..

    kata kalau Pakatan ambil alih negara jadi maju macam negara dunia pertama? ini dah macam dekat India air terpaksa dicatu... Pakatan Rakyat hanya menabur janji!

    ReplyDelete
  6. Mungkin dia sedang main tarik tali dgn big bossnya....maklumlah pru dah hampir,tiada jaminan drpd parti yg sedang berebut tempat.

    ReplyDelete
  7. semoga rakyat selangor diberikan pengadilan sepatutnya...
    sape nak bagi??????
    ha pilihlah yang benar time PRU nanti ye rakyat-rakyat selangor sekalian..
    aku kesian tengok nasib korang..
    mmg merana kot kalau xda air...

    ReplyDelete
  8. aku just nak kata padan muka je kat rakyat selangor...
    depa yang gatai sangat pilih pakatan dulu...
    hah ambil skrg...

    ReplyDelete
  9. bukan padan muka...
    dorang dulu terpedaya je dgn kata2 dan janji2 manis pakatan...
    skrg semua dah terbongkar so depa paham dah la sekarang mana benar mana salah...
    aku berharap tindakan segera akan diambil supaya rakyat selangor tidak menderita lagi...

    ReplyDelete
  10. nasib rakyat selangor akan berubah
    kalau mereka ubah MB...
    hanya barisan nasional yang boleh menyelesaikan masalah rakyat selangor

    ReplyDelete
  11. wahai rkyt selangor tukarlah org yg kmu pilih tu... pilihlah UMNO insyaAllah hdup korg akn berubah mnjdi lbh bgus slps tu...

    ReplyDelete
  12. btl tu diorg tu terpedaya dgn kata2 si pakatan semua tu sbb tulh..
    tp aku prcya lps nie rkyt selangor akn lbh bijak dn depa tau sapa yg ptut depa pilih..

    ReplyDelete
  13. khalid gagap kalau dah tak boleh nak selesaikan masalah selangor
    letak je jawatan tu...
    tak guna pegang lama-lama menyusahkan rakyat je.

    ReplyDelete
  14. sampai bila rakyat selangor nak
    guna air terpaksa buat catuan..
    kita ni duduk malaysia negara yang maju.
    tapi nasib rakyat selangor hidup macam dekat negara yang mundur.
    mudah-mudahan PRU13 ni BN yang akan menang.

    ReplyDelete
  15. Last2 minum air taik je semua rakyat selangor.. Hahahahhaha... Inilah akibat sokongan padu yg anda berikan pada pakatan kaki kencing

    ReplyDelete
  16. Kalid gagap x layak pegang jawatan MB selangor tu... Dia tu bOneka anwar je... X leh nak bela nasib rakyat langsung.... Pukimak tu akan ikut telunjuk al juburi je.. Sbb tu sampah kat selangor makin byk yg x dikutip.. Makin lama makin busuk.. Ambik cth kt kota damansara dah la... Dah jd kota sampah dah.... Kesian aq tgk rakyat selangor... Tambah dgn krisis air yg x tau bila nak settle mmg terbaik la kalid gagap cibai haram jadah....

    ReplyDelete
  17. Bro, tlg kupas permasalahan ni pulak

    http://wanista.com/2012/08/berita-penuh-dan-video-kisah-anak-anak-yatim-yang-dihalau-dari-rumah-perlindungan-rawang-part-2/

    ReplyDelete
  18. bodoh nya rakayat selangor kami di penang swasta tapi ayak byk satu loji tampung satu penang hampa punya syabas podah peromapak disiang hariloji yg ada tak boleh selanggara hampa buang pengerusi syabas baru ada duit utk repair 34 loji yang ada tu

    ReplyDelete
  19. Aku kat Kelatan takda masaalah air pun!!Rileks je guna air kubang lembu kongsi dengan lintah. Tak kena penyakit pun..kalau mau minum kita orang masak je air tu, tak kena penyakit cirit pun. Kaorang kat Selangor istimewa per sangat, yang kerajaan terpaksa jaga sangat hal air korang. Lombong tinggal kat Selangor banyak aper!! Berdikari lah sikit, berkorban untuk kerajaan Rakyat nih!! Kerajaan Rakyat bukan nak menyusahkan rakyat, tapi apasal rakyat nak menyusahkan kerajaan pulak?? Macam2 komplen pulak!!

    ReplyDelete
  20. Anon 1;16....betoi kata hang tu.....2 perkara yang aku nak tegelak disini. 1. Pembekal air ialah syabas kenapa kerajaan selangor pulak yang salah. Malah kerajaan tetapkan 20k mpadu free la tu utk rakyat. Yg tak mampu tu rozali kroni tutun madey utk supply. 2. Semua yang komem hentam kerajan selangor tu adalah worang yang sama cuma guna nama lain lain.....podah parpu kmak hang..

    ReplyDelete
  21. tu la pasal, TNB buat gila UMNO sabotage nak salahkan selangor juga. Ada plak kata nak tukar MB. macamla khir toyo to boleh dibanding ngan khalid. Tak layak la toyo tu. Aku ingat lagi mata dia merah nangis sebab kalah. Priuk nasik lebur.

    ReplyDelete
  22. Anon 1.04, aku rasa maasalah tu kerajaan Selangor boleh atasi sekejap je, tapi nak buat macamana kan? Kerajaan selangor asyik nak jaga DAP dan kroni je. Elok tanya Kalid Gagap je.

    Anon 1.16, Penang tak bagi air free, tapi harga air murah sebab kerajaan Bn dah buat yang terbaik dulu. DAP la ni goyang teloq dan claim credit. Jangan komen macam org bodoh

    Anon Moogila, aku tau Pakatan memang suka benda najis sebab kepala hangpa pun nama dia N.ajis kan? Perlu nak cerita lagi?

    ANon 4.02, aku rasa anon-anon yang cerita pasal Kelantan, Penang dan Sealngor adalah hanjing murahan yg sama kan? PKR dah siap bagi 1 cybertrooper utk masuk sini dan tuduh yang lain, aku pun anon juga tapi yg lain masuk paka ID, ko masuk pakai apa? puki?

    Syabas betul swasta, la ni isu dia bukan syabas, kerajaan selangr yg upah kau masuk sini bikin kacau tu yang tak nak bina loji langat. Benda tu kan baik utk rakyat kenapa nak halang? Apa sebabnya? Lepas ni air takdak nak mandi pakai air kumbah kelantan ka?

    Anon 5.02 yang sama juga anjingnya, apa kena mengena cerita air dengan TNB dan Khir Toyo? Wah, masa zaman pemerintahan dia, Selangor sejahtera bang. La ni sampah pun tak tau nak handle, pokok jangan cerita la, terjuntai sampai cecah jalan. hancur Selangor bawah PKR?

    Nasihat aku kepada anon-anon sekalian. nak jadi cybertrooper pun, jadilah yang bijak. Bodoh sungguh perumpaan kamu itu. In menampakkan pakatan dah tiada modal. Carilah orang yang berakal untuk defend kamu.

    Oh terlupa pulak aku, orang pandai mana nak kerja utk korang kan? Sebab yang cerdik semua dah tau mereka telah ditipu selam ini dengan segala macam retorik Pakatan. Tinggal la saki baki anjing upahan murahan kan?

    Sedih aku bang....

    ReplyDelete
  23. memteri besar selangor ada pun macam tak ada keja apa yang dia pun kita tak tau sampaikan masaalah rakyat pun dia buat tak tau macam ni khalid nak jadi seorang pemimpin negeri selangor banyak dengan masaalah yang timbul tunggu pru 13 nanti tukar je dia dengan orang lain ...bagus lagi umno yang hndel. dari pakatang yang tak boleh buat apa pun .

    ReplyDelete
  24. APALAH KHLID DAN PARTI PKR BUAT KAT NEGERI SELANGOR PROBLEM TAK HABIS-HABIS JADI NYA KESIAN RAKYAT SELANGOR ADA PARTI YANG TAK BOLEH NAK MEMBELA NASIB RAKYAT MACAM MANA LAH KHLID NI BOLEH JADI MEMTERI SELONGOR RAKYAT MEMDERITA DI SEBABKAN MEMTERI YANG TAK BERTANGGON JAWAP DENGAN RAKYAT NYA SENDIRI.

    ReplyDelete
  25. apa ni akak tgk mslh air tak selesai pun lg makin teruk ada lah...sian kat anank2 kecik asik sakit perut je,mslh air ni serius tau jgn pandang remeh plak

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!