PANAS BERAPI! KERAJAAN SELANGOR SANGGUP PERJUDIKAN KEBAJIKAN RAKYAT!

RAKYAT sepatutnya tahu dan jelas mengenai siapa yang sepatutnya bertanggungjawab dalam mencetuskan krisis air yang berlaku di negeri Selangor sejak kebelakangan ini.



Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS), Datuk Sohaimi Shahadan ketika hadir di Program Kami Prihatin, memberitahu krisis air yang melanda dan menyusahkan rakyat Selangor bukanlah disebabkan kekurangan sumber bekalan air mentah sebaliknya kerana bahana sikap degil Kerajaan Negeri yang enggan melaksanakan projek Loji Rawatan Langat.

Dalam menyeru slogan keadilan dan kebajikan rakyat diutamakan, kerajaan Selangor di bawah kepimpinan Pakatan Rakyat ternyata lebih rela menjadikan rakyat sebagai mangsa dan sekaligus mengkambinghitamkan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) semata-mata kerana kepentingan politik.

“Kepimpinan kerajaan negeri dengan angkuh berkata krisis air tidak berlaku sama sekali di Selangor namun hakikat yang sebenar rakyat menderita setiap hari dek kerana tidak mendapat bekalan air…dalam hal ini di mana relevennya slogan yang mereka laungkan itu.

“Apa yang lebih teruk, Menteri Besar Selangor sendiri yang sibuk bermain politik dengan menyalahkan Syabas dengan mengatakan kononnya agensi itu gagal dalam memberikan perkhidmatan terbaik untuk membekalkan air kepada rakyat Selangor tetapi hakikat sebenar kegagalan itu berpunca daripada beliau sendiri,” katanya.

Sohaimi menambah, berikutan masalah itu menjadi semakin teruk, rakyat terutamanya seharusnya lebih faham bahawa krisis ini adalah disebabkan kerajaan negeri dan bukannya SYABAS.

Read more...

Nak tengok gambar penuh? KLIK SINI

32 Responses to "PANAS BERAPI! KERAJAAN SELANGOR SANGGUP PERJUDIKAN KEBAJIKAN RAKYAT!"

  1. Alahai kalid gagap ko ni mslah air kat selangir pun ko tak leh handle dgn. Baik lps tu ko bk salah kan syabas plak... mcm lah kita tak tau ko tu sinuk berpolitik mcm apa je sampai air kt rakyat ni ko bt bodoh je kan.... Lo ni tak layak jadi mb lah ko ptt ddk rumah je malh air pun tak leh selesaikan kan mcm mana lah ko nak selesaikan mslh negara

    ReplyDelete
  2. Mcm ni lah nasib negeri yg pembangkang pegang... Tak abis2 mslh bila suruh selesaikan drg salah kan org plak aku perasan lah negeri yg pembangkang pegang semua nye hancur mcm2 mslah... Ni pun tak leh buat ada hati nak kawan negara pooodah

    ReplyDelete
  3. KAK BEDAH..

    Dah nama pun pembangkang..Kerja membangkang jer la apa yg baik untuk rakyat..

    Dia org bangkakng sebab poket dia tarak masukkk..

    Yang teraniaya..RAKYAT...hahahah..Pilih la lagi PKR dan PAS..

    ReplyDelete
  4. ntahlah diorang ni semua...nak kata tak pandai semua belajar tinggi2 tapi buat macam samseng...pening akak...

    ReplyDelete
  5. da nama pow pebangkng...mana tw kebaijikan rakyat...yg dorg tw sembelih rakyat je...khalid ngn air xleh dipisah kn beb...dye sje je xnk setel kn kes air nie..bab mst nti dye rugi...kn dye nk kaut keuntungan sebnyk2 nya bab pas nie bila pru jgn harap la dia nk menang kn...mmg rakyat akn halau la dia dari selangor 2...melayu2 semua korg masih nk sokong pebngkng yg akn musnah kn negara dan menbuat rakyat merempat...

    ReplyDelete
  6. terserlah kebodohan nk kebengongan pakatan2 harami nie smua...sangup mengadaikn kebajikan rakyat demi kemewahan mereka...mmg pemerintah yg zalim...korg melayu2 salu kta umno jahat...sekarang korg smua boleh lihat siapa yg lg jahat...selama umno memerintah xpernah jd mslh yg mcnie kan...korg pikir2 kn la siapa yang korg nk pilih pru kali nie...biar la umno memerintah supaya negara selamt dari kezaliman pakatan2 harami nie smua

    ReplyDelete
  7. khalid gagap ko ni memang dasar tak guna langsung dan tak berhati perut lah.masalah air ni kan kalau BN yang handle sekejap je selesai tau tak...apa yang ko dok buat tak tahu lah...dah masuk bulan puasa pon tak boleh nak selesaikan.tengoklah inilah akibat pembangkang yang memerintah,masalah air tidak dapat diselesaikan,rakyat terpaksa bersusah-payah,padalah negara malaysia ni nak dapatkan air cukup senang je.memang dah melampau

    ReplyDelete
  8. Gagap2 khalid pun dia MB.Sekarang siapa yang gagap?siapa yang politikkan isu air?Siapa pula yang kata air tak lagi perlu dicatu? Hi!hi!.Di Selangor, BN adalah pembangkang Beb...

    ReplyDelete
  9. padan muka korang..
    dulu nak sangat pakatan kan sekarang korang juga yg menderita...
    die xkan pedulikan korang lah yg penting duit abis dekat perbelanjaan peribadinya..
    so sekarang tgu apa????????
    pilihlah yg mampu menjaga kebajikan korang..
    dah tahu BN sejak ditubuhkan sentiasa menjaga keperluan rakyat..
    kenapa mesti curang dan beralih kepada yang lain..
    pikir-pikirkanlah..

    ReplyDelete
  10. harap kan pegar,
    pegar makan padi.
    inilah peribahasa yang paling sesuai untuk situasi yang berlaku sekarang ni diselangor.harap si khalid gagap ni selisaikan masalah air,tapi apa yang dia buat.
    dia hanya duduk goyang kaki je.
    lepas nak ke orang selangor undi pembangkang..kalo masih nak lagi memang bodoh lah.

    ReplyDelete
  11. haila khalid gagap..
    ko nie benda mudah pun xbole uruskan ke?????
    apa guna ada jawatan tapi bengap..
    yela ko bz sentiasa dgn skandal2 ko la..
    PILIH PKR DAP N PAS...
    RAKYAT-RAKYAT HIDUP PASTI TERJAMIN..(PERLI)...
    HAAHAHAHAHAHAAHAHAH

    ReplyDelete
  12. nasi dah jadi bubur,korang dah undi pembangkang pada pilihan yang lepas..dan sekarang ni sedang menangung akibatnya.
    lepas ni harap-harap warga selangor sedar betapa bezanya BN dan pembangkang.

    ReplyDelete
  13. dah nasib badan negeri selangor dapat memteri pun tak boleh pakai punya apa boleh buat lepas ni sokonglah lagi pati pembangkang ini lah akibatnya

    ReplyDelete
  14. klu lps ni pn rkyt selangor msh buta mata, buta perut, pendek kata buta segala2nya mmg aku tak tau lah mnusia jns ape diorg tu..
    tak kan msh tak nmpk lg kot yg korg tu dah salah pilih org msa pilihanraya lps..
    skrg nie anda blh thu kan mna stu yg baik n mna stu yg tidak baik..
    jadi blum terlmbt lg UBAHLAH keputusan/undi anda di PRU 13 nnt..

    ReplyDelete
  15. mcm nielah klu pembangkang yg buat keje.. kuat mkn duit je tp keje mcm muka depa je buat!

    ReplyDelete
  16. ALOR SETAR – Keengganan Kerajaan Negeri Selangor pimpinan PKR untuk bekerja sama menyelesaikan isu air dilihat sebagai, bukan sahaja merugikan penduduk, malahan ekonomi negara berkemungkinan turut terjejas.

    Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berkata, tindakan Kerajaan Persekutuan untuk menubuhkan jawatankuasa khas kabinet adalah bertepatan kerana ia melibatkan kepentingan negara.

    “Kerajaan Selangor gagal dalam hal ini tetapi ia bukan soal menjejaskan ekonomi Selangor sahaja kerana ekonomi negara juga boleh terjejas sebab aktiviti ekonomi di Selangor memberi sumbangan terbesar kepada ekonomi negara,” katanya.

    Menurut Mohd. Shafie, yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, kerajaan negeri PKR itu bertindak demikian kerana terlalu menjaga kepentingan politik dan bukannya kebajikan atau keperluan rakyat.

    Mengulas lebih lanjut, beliau berkata, kewujudan jawatankuasa khas itu juga penting bagi kementeriannya yang terlibat dalam menyediakan bekalan air ke kawasan luar bandar.

    Jawatankuasa tersebut, akan dipengerusikan oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan akan disertai oleh Menteri-menteri Kabinet seperti Datuk Seri Noh Omar, Datuk Seri Idris Jala dan Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin.

    Dalam perkembangan berkaitan, blogger kontroversi Raja Petra Kamaruddin menegaskan adalah lebih wajar sekiranya hak pengurusan air di setiap negeri di Malaysia, di ambil alih oleh kerajaan persekutuan.

    Beliau berkata, isu air tidak harus dipolitikkan oleh mana mana pihak, kerana di masa akan datang air akan menjadi komoditi yang jauh lebih penting berbanding dengan minyak.

    Raja Petra berkata, air wajar dijaga kepentingannya oleh Kerajaan Persekutuan tanpa mengambil kira keuntungan yang diperolehi.

    ReplyDelete
  17. Terang-terangan Penipu Rakyat mengamalkan dasar komunis, seperti hasutan, provokasi, demontrasi liar, itu semua budaya komunis, jelas Penipu Rakyat adalah komunis, lihat isu air, sebenarnya Penipu Rakyat Selangor nak ambik alih SYABAS kerana Penipu Rakyat Selangor tak mampu nak bayar hutang kepada SYABAS, sudah RM 1 bilion beb hutang SYABAS, bila mau bayar? Kalau hutang Talam Corporation sebanyak hampir RM 400 juta dibeli oleh Penipu Rakyat Selangor, sekarang hutang Penipu Rakyat terhadap SYABAS siapa mau beli? Anwar? Azizan Razak? Nik Aziz? Lim Guan Eng? Koperasi Al-Hilal? Jawablah, sebab tak dapat nak jelaskan hutang, cara mudah ambik alih SYABAS, dengan itu hutang pun setel tak payah bayar, ajaran Penipu Rakyat iaitu hutang tak payah bayar, macam PTPTN diorang ni hasut pelajar jangan bayar hutang, sekarang diorang pun sama, penipu, hutang SYABAS tak nak bayar, tapi sibuk jadi diktator untuk merampas SYABAS pula, tak malu, dasar muka mangkuk jamban, Blah la dasar penipu!

    ReplyDelete
  18. KALID GAGAP KALID GAGAP TAK HABIS KAU MEYUSAHKAN RAKYAT KES AIR PUN TAK DAPAT NAK SELESAIKAN MACAM NI KE MEMTERI MACAM TAK BUAT KEJA JE KALAU TAK BOLEH BUAT KEJA JANGAN JADI MEMTERI BUKAN SENANG NAK JADI MEMTERI KALID GAGAP OI SEMUA URUSAN KENA AMBIK TAHU JANGAN SAMPAI JADI MASAALAH PADA RAKYAT

    ReplyDelete
  19. UMNO Takut selangor ambil alih syabas dan buat kerjalagi baik. Pucat terjun jamban ketakutan

    ReplyDelete
  20. anon 1:11 PM,
    mmglah gagap2 pn dia MB tapi tak dek faedahnye lgsg dia jd MB tau tak!
    apa sumbangan yg dia berikan kpd rkyt?? yg dia tau menyusahkan hidup rkyt adalah..

    ReplyDelete
  21. bukalah mata wahai rakyat negeri selangor apa sudah jadi pakatan memerintah negeri selangor tika ini tak habis-habis timbolkan masaalah pada negeri dan kepadarakyat sekelian layak kah dia memjadi pemimpin lagi pada akan datang nanti sekarang ni pun dah hancur fikirkanlah sebelum lagi terok dia buat yang bukan-bukan pada negeri selangor..

    ReplyDelete
  22. SEKARANG NI BOLEHLAH MINUM AIR YANG TELAH DITAPIS KALAU AIR TAKUGAN DAH HABIS SILAP HARIBULAN MINUM AIR LOMBONGLAH JAWAP NYA APALAH KALID GAGAP NI BARU JADI MEMTERI SELANGOR DAH MACAM-MACAM HAL ISU RAKYAT PATUT DIUTAMAKAN BUKANNYA PENTINGKAN DIRI SENDIRI MEMTERI KE MACAM NI APA PUN TAK BOLEHLAH LU......

    ReplyDelete
  23. Dalam perkembangan berkaitan, blogger kontroversi Raja Petra Kamaruddin menegaskan adalah lebih wajar sekiranya hak pengurusan air di setiap negeri di Malaysia, di ambil alih oleh kerajaan persekutuan.

    Beliau berkata, isu air tidak harus dipolitikkan oleh mana mana pihak, kerana di masa akan datang air akan menjadi komoditi yang jauh lebih penting berbanding dengan minyak.

    Raja Petra berkata, air wajar dijaga kepentingannya oleh Kerajaan Persekutuan tanpa mengambil kira keuntungan yang diperolehi.

    Raja Petra pon salahkan kerjaan selangor beb! Pergh, nampak sangat kelemahan Khalid Gagap ni!

    ReplyDelete
  24. BN takutu kerajaan negeri ambil alih peranan bekalan air? ambik aje la... kalau rasa-rasa boleh tampung kos operasi bekalan air, ambikla... xkesah pon! xtakut pon! tujuan pensyarikatan dan penswastaan Malaysia adalah untuk kebaikan pembangkang dan kerajaan... bila mereka ambil alih mereka xperlu tanggung perbelanjaan perkhidmatan air...

    cakap xpakai akai la Anon August 1, 2012 2:03 PM

    ReplyDelete
  25. kalau dari dulu lagi MB dengar pelan untuk membuat projek Langat 2 kan dah selesai... takkan timbul isu air ni lagi... kesilapan besar khalid gagap adalah kerana keegoannya sendiri...

    ReplyDelete
  26. ciri mb selangor selepas pru13 mestilah yang tiada kegagapan pada percakapan hehehe

    ReplyDelete
  27. Dana telah lulus disediakan untuk guaman Mr.Rafizi, untuk negeri berkebajikan khusus Selangor dan masalah airnye..rakyatnye...nanti wa fikiok dulu..kertas kerja lum bentang lagi baru nak draft....hahaha. betul2 Puasa rakyat Selangor tahun ni...smpai nak berjunub kena fikir byk kali...Khalid2

    ReplyDelete
  28. Bila BERSIH nak tunjuk perasaan menuntut air bersih yang mencukupi dibekalkan kepada rakyat Selangor ? Air bersih dan mencukupi adalah hak asasi manusia yang paling asas, tetapi kenapa juara hak asasi manusia seperti Bersih , Suaram dan sebagainya berdiam diri. Kenapa PAS tak berguling guling di atas jalanraya menuntut air yang mencukupi.

    ReplyDelete
  29. Inilah akibatnya apabila kerajaan pusat...KENA TUDUH LAGI! Kerajaan negeri...MEMANG BODO PUN!!!

    ...3 org ni patut dipotong gajinya:

    1. ANWAR (PENASIHAT EKONOMI)
    2. MBKhalid
    3. Boss Syabas

    Hasilnya...utk jangka pendek, beli ayaq botoi...sedekah pd rakyat!!!

    ...lagi punkan, depa tu bukan heran sgt dgn duit gaji DAN SIMPANAN depa bulan2 tuu!!!

    ReplyDelete
  30. Peranan rakyat.......!

    Dah terbukti, SEJAK KERAJAAN PR perintah Sngor ni...memang bermasaalah!

    Penyelesaianya...JGN PERCAYA PADA PR LAGI!

    Pakat ramai2 seluruh rakyat Selangor, JANGAN UNDI PR....

    BN MEMANG NAK BUAT LOJI TAMBAHAN! KERAJAAN PR YANG TOLAK!!!

    BIAR BN jaga...!

    JANJI AYAQ PERCUMA...TAPI TAK SEMUA DAPAT..LAST2 RAKYAT TAKDAK AYAQ...KERAJAAN PR NI MEMANG PATUT buang dlm LONGKANG!

    ....Berapa manya SUWEY daa UBAH KERAJAAN TAPI DAPAT KERAJAAN HAPRAK MACAM PR....!

    ReplyDelete
  31. ANWAR, MBKhalid, DAN PENYOKOR2 PR SEKALIAN!!!

    Please...! LETAKKANLAH MARUAH DIRI KALIAN DIHUJUNG KAKI...BERUK & hAIWAN2 yg ada di negeri Sngor itu!!! HANGPA PUN MEMANG BERPERANGAI BERUK DAN HAIWAN...DUN PUN JADI MACAM ZOO..

    Kalian suma...tak layak digelar sebagai....MANUSIA!!! kalian layak digelar babi anjing hutan

    ReplyDelete
  32. ye ke? bagilah selangor ambil janganlah naksekat yea. Selangor akan tunjuk cara pengurusan 10x lebih baik dari lembu UMNO

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!