PANAS BERAPI! KENAPA PEMIMPIN PAKATAN KUAT CURANG YA?

Beberapa minggu lalu, politik tanahair dikejutkan dengan pendedahan panas melibatkan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dengan bekas pekerjanya, Ng Phaik Kheng yang didakwa mempunyai skandal sulit dan lagi menyulitkan.

Skandal sulit tersebut tambah panas diperkatakan ramai apabila turut mendapat tempat dalam Sidang DUN Melaka berikutan desakan beberapa wakil MCA yang mahukan isteri Lim yang juga ADUN Bukit Tunggal, Betty Chew memberi penjelasan terhadap isu itu.

Penjelasan itu diminta kerana timbul dakwaan kecederaan di dahi Lim dikatakan akibat terkena hentakan sesuatu benda keras selepas diserang oleh Betty yang ketika itu berang dengan skandal sulit membabitkan Lim dan Ng Phaik Kheng.

Namun kini selang beberapa ketika dan isu skandal tersebut pun sudah sedikit reda, tidak semena-mena khalayak umum khususnya rakan-rakan rapat Betty dikejutkan dengan perubahan ketara isteri Ketua Menteri Pulau Pinang itu.

Perubahan gaya dan penampilan barunya dengan imej yang lebih elegan nyata agak drastik walaupun mengejutkan namun berbaloi kerana ramai yang memuji anjakan imej yang tiba-tiba sahaja dilakukan oleh Betty Chew.

Inilah yang dapat dilihat di satu majlis keraian rasmi yang dihadirinya sehari dua lepas yang menyaksikan kehadirannya dengan imej baru tersebut telah berjaya menarik perhatian ramai tetamu di majlis tersebut malah turut diperkatakan oleh akhbar-akhbar Cina.

Betty kelihatan cantik dan seakan muda beberapa tahun berbanding usia sebenarnya malah saling tak kalah jika digandingkan dengan gaya wanita lain yang sentiasa mengikut fesyen kontemporari.

Sebelumnya agak sukar untuk melihat Betty tersenyuman simpul apatah lagi bergaya manis kerana sikap dan perwatakan dirinya agak terkenal sebagai kurang mesra, tapi dengan penampilan terbarunya ini kemesraan yang ditonjolkan nyata agak terasa perbezaannya.

Melihat pada perubahan tiba-tiba ini tidak sukar untuk kita andaikan ada sesuatu yang memaksa dirinya melakukan semua ini, setidak-tidaknya mungkin untuk mengurangkan tekanan dalam diri atau barangkali mahu menawan kembali hati gersang sang suami.

Dari segi usianya memanglah sudah sedikit lanjut jika dibandingkan dengan wanita muda seperti Ng Phaik Kheng atau mesra dipanggil sebagai Rainbow oleh Lim Guan Eng, akan tetapi itu bukannya satu halangan untuk Lim & Betty kembali bertaut kasih.

Cumanya sekarang, apa pula kata hati Lim Guan Eng melihat perubahan ketara isterinya itu? Mustahil sedikit pun tidak terlintas untuk menghargai kesanggupan isteri tersayang bergaya sakan demi menambat kembali hatinya.

Di antara Rainbow yang masih muda, cantik dan manja dibandingkan dengan isterinya Betty Chew yang sedikit tua tapi sudah pandai bergaya kelihatan cantik dipandang mata, agaknya siapakah yang paling cantik dan menarik di mata Lim Guan Eng?

Mungkinkah dari segi perwatakan Rainbow yang lebih manja akan lebih menarik perhatian hatinya atau dahinya yang pernah terluka akan memaksa dirinya kembali memuja Betty yang sedang sakan bergaya?

PAS TAKUT BIRU!

30 Responses to "PANAS BERAPI! KENAPA PEMIMPIN PAKATAN KUAT CURANG YA?"

  1. dah laki gila puki curanglah jadinya guan eng sapa tak kenal yang tggah kecoh harimau betina sorang ni je. yang hari-hari mau lain kita tak tau tah berapa banyak harimau yang dia bela

    ReplyDelete
  2. hahahaha..... kan dah rambang mata... satu rainbow satu lg raining.. hehehe... dasar pukimak cian yg suka puki baru tiap2 hr.. bg 10 org betina pun belum tentu cukup... inilah cth pemimpin penang yg rakyat penang suka sgt tu..... teruskanlah usahamu menyokong mamat cina cauvinist ni wahai rakyat penang sekalian....

    ReplyDelete
  3. penyokong geng pakatan sekalian, x terlintas di fikiran korang kenapa lepas skandal anwar, terdedah plak skandal guan eng?????? lu ada fikir ka????? klun korang nak tau geng2 pakatan ni suka mkn luar... tapi makanan yg dia mkn tu diorang suka yg haram mcm babi, anjing n benda2 haram yg lain lg.... benda halal dah ada tp pukimak2 ni lebih suka benda haram... mmg aq x leh terima langsung la.. dah tua2 tu buatlah cara dah tua... bykkan amal ibadat ke... ini x.... apa nak jd dgn rakyat malaysia skang ni..

    ReplyDelete
  4. It had nothing to do with courage and least of all magnanimity and principle. Disgraced MCA president Chua Soi Lek would have been sacked if he had not resigned as Health minister and MCA vice president following his sex scandal in 2007, reveals PKR vice president Chua Jui Meng.
    Jui Meng, a former MCA leader, was responding to Soi Lek's claim that unlike DAP's Lim Guan Eng, at least he had the guts to admit his adultery which was captured on film and is one of most-watched clips on You Tube, shaming his party and Malaysian politics in general.
    “Will Lim Guan Eng have the courage like me to admit fault, apologise and resign from my ministerial post as well as all my positions in the party?” Soi Lek had said in a statement.

    ReplyDelete
  5. Soi Lek was responding to Guan Eng's challenge to MCA leaders to repeat outside the state assembly their accusations that his wife had hit him and a former staff for allegedly having an affair so that he could sue them.
    "I have no close or secret relationship with my former staff. My wife had never assaulted me or anyone in her life," Guan Eng, who is also the Penang Chief Minister, had said in a statement earlier on Wednesday.
    "Let my wife and me prove in court that MCA lied and ask MCA to expose their attempted character assassination as well as the source of this false information. Let MCA repeat their allegations publicly so that my wife and me can prove in court that Lim Guan Eng is not Chua Soi Lek!"

    ReplyDelete
  6. byk spin la mamat guan eng ni.. cuba tgk apa jd masa soi lek kantoi skandal seks dulu??? trus mamat tu letak jawatan sbb malu nak berhadapan dgn rakyat.. skang ni guan eng lak?? apa yg dia bt??? bt muka slamba pastu kata dia x salah.... huh... mmg babi pukimak la.. dah terang-terang kantoi lg mau spin ka.. mmg x dak teloq la bangsat cina guan eng ni.. berani bt berani tanggung la woi,....... takkan nak tgg org dedah spender apa yg ko pakai masa tu br nak ngaku...

    ReplyDelete
  7. KALAU LAKI DAH NAFSU BINATANG APA PUN TAK BOLEH BINI PERABISKAN DUIT BODY KASI CANTIK PUN TETAP GUAN ENG KATA LU PUNYA SUDAH LEMBIK MA GUA TAK MAU SAYA PUNYA RAINBOW OK MA ITU LAH DIA JANTAN SUNDAL PERANGAI MACAM BABI PEMIMPIN PAKATAN SEMUA SAMA JE

    ReplyDelete
  8. semua pemimpin-pemimpin pakatan ni hebat-hebat belaka bini yang kat rumah i.love you yang kat luar i,lap you fuh... diaornag ni mmg pakar. belakang bini macam-macam hal diaorang buat itu kat bini kalau dengan rakyat lagi macam sial nak hulurkan bantuan pun susah untok betina apa pun boleh

    ReplyDelete
  9. ala cina sial anjing anak babi mana kisah pow janji sondol dapat lubang...pe dorang peduli
    bini sial nie lak bila laki da cari puki len baru la terhegeh2 nk hias2 diri...sebelom nie macam puntianak je...ape pnya sial la pakatan nie...semua nya nk main isu rumah tangga depan umum semau rakyat...ingt nak cari simpati ke beb?xyah la rakyat meluat tgk korg anjing2 cina nie semua

    ReplyDelete
  10. Betty dah ubah penampilan sebab xnak laki dia cari betina lain...bila plak kak jijah nak ubah penampilan??xnak bagi anuar trus kokgkek bntut org lain..hahaha..

    ReplyDelete
  11. hahahahah lawak la degan pakatan2 haram nie semua...memang dorang nie semua pandai memalukan diri sendiri
    patut nya hal rumah tangga antara laki bini tp bagi pakatan share dengan semua geng dorg semua....
    da macam binatang sial semua tu

    ReplyDelete
  12. x guna la si betty ni nk bergaya,guan eng x pandang pun......dia still nk rainbow dia gak sebab rainbow dia tu masih muda,masih ketat lagi....si bini dia betty dah tua,dah longgar.....guan eng ni memang jantan sial,dah ada bini nk jugak cari betina lain.......sikit hari si rainbow ni pun dia reject gak,dia cari lagi amoi2 yg muda.....dasar jantan giler sex,jantan jalang

    ReplyDelete
  13. mana x kuat curang,nik aziz kan jual ubat kuat kat pakatan......bini dah tua kat rumah,si laki dah makan ubat kuat so nafsu dah jd cam binatang.....bini yg tua mana mampu nk menewaskan nafsu suami yg cm binatang so si laki pi la cari betina muda,betina muda kn masih bertenaga dan ketat......tu pasal guan eng cari rainbow pas makan ubat kuat yg nik aziz jual,si betty mana mampu nk memuaskan nafsu si guan eng yg dah macam binatang

    ReplyDelete
  14. jantan cina tu mesti nak pergi balik kat bini dia,sebab perubahan betty yang berlainan dan elegen .
    tapi pada masa yang sama si rainbow tu pon dia nak jugak.mana boleh lepas yang muda.
    jantan cina ni memang dasar jantan miang,kaki perempuan.
    nanti si rainbow tu dah kedut sikit,pasti akan datang rainbow part tu pulak.

    ReplyDelete
  15. pulak dah...kenapa guan eng tergugat dan menyesal ke tinggal bini ko dulu...
    eh xpunya rainbow lagi hebat kot melayan he3...
    ala apa die kisah lepas nie die cari la amoi lain pulak..
    apa susah die kan nafsu kuda..
    hahahahahah...
    eh kat mana ko beli aku pun nak haahahahahah

    ReplyDelete
  16. guan eng dan anuwar tak ada beza,semua perangai pembangkang sama sahaja......semua tak puas dengan bini kat rumah,semua cari perempuan simpanan tuk lepaskan nafsu yg x de beza dengan binatang.....guan eng tak pa lah sebab dia memang kafir,anuwar tu islam.....sepatutnya dia dah lama direjam dengan batu sampai mati sebab melakukan zina lepas kawin,sampai hari ini anuwar masih bebas sebab ada rakyat yg masih menafikan kebenaran dan menyokong anuwar

    ReplyDelete
  17. kedut-kedutan dibadan betty tak boleh nak hilangkan,badan dah tak sehot macam masa muda,si guan eng ni tak pandang luaran sangat yang dia ambil kira dalaman.so tak gunelah betty ubah image pon.
    bagi si miang tu rainbow is the best lah berbanding dengan betty yang dah basi.

    ReplyDelete
  18. cuba bawa guan eng ke hospital wat medical check up...
    ntah2 ada HIV pe mamat cina dasar gila betina nie...
    eeeeeuuuuuwwwww apa la ada kat guan eng nie sampai ppn2 bodoh boleh terpikat dgn die...
    oh lupa pulak saya..
    die kan banyak duit hasil curi duit org melayu..
    so mana2 ppn pun sanggup dgn die...
    so nasihat saya utk si Betty..
    sudah2 la xda punya laki sial ko nak kat ko lagi...
    pergilah cari jantan lain

    ReplyDelete
  19. ishk3 kesian bini dia nak tackle laki dia balik sanggup ubah penampilan..
    tapi malangnya dalam hati guan eng masih ada rainbow.

    ReplyDelete
  20. mana xcurang bro, hari-hari main blakang bosan beb ikot doktrin Anuor tuh... curang la jawabnye nak rasa kemanisan sejati! kahkahakah! LGBT sangat sesuai dengan Pakatan Main Belakang ni!

    ReplyDelete
  21. i can see rainbows everywhere! oh em gee! i am so gonna cheat on my wife with this rainbow!

    those are the words that is being played over and over again in LGE and all of PAKATAN's MP.

    you want to know why? cause look at their god mother = ambiga. that's why...

    ReplyDelete
  22. Lim Guan Eng doesnt have the balls to admit his fault la..one ball is with rainbow and another with betty which i think she lost it and possibly the ball has been picked up by ambiga, the lord of all manipulation and LGBT! think if they were to rule the country..it would be doomsday!

    ReplyDelete
  23. ala si guan eng nie kita bru tau pasal rainbow je tp selain rainbow bnyk lglh skndal2 dia kat luar tu tp cume tak terkantoi je mcm mn dia dgn rainbow nie...
    dasar jantan sial lah dia nie! jantan mcm dia nie mmg patut kasi potong dia pnya tuutt kasi sama anjing mkn je..!

    ReplyDelete
  24. haha kau ubahlah mcm mn pn penampilan kau tu betty oii tp laki kau tu tak akn nak kat kau semula dh..
    sbb apa sbb dia dh ada rainbow lh lg colourful woo...

    ReplyDelete
  25. pemimpin pakatan mmg kuat curang!
    skrg nie hbs stu, stu lg kecurangan depa terbuka...kita tggu sja lah lg lps ini..

    ReplyDelete
  26. ptt lah demo cr betina lain bini2 drg dah rupa mak cik...tgk pun hilang semangat blh mati pucok

    ReplyDelete
  27. wow !!! betty npk muda dan bergaya sekarang nak tunjuk pada gua eng rainbow la 2..hehehe mesti rergoda gua eng sekarang alamak tak tidow malam la 2 hahaaha xdap nak main dengan puan lain la gua enh kena cucuk dengan tali kat hidung mcm lembu rafizi

    ReplyDelete
  28. mmg kerja dia orng curang2 nie ...geng2 pakatan harami nie penuh dngn skandal jer...skandal melebihi dari karier politik.....yg penting nafsu masing2 puas...bila nafsu x puas la dia orng mula meroyan bt fitnah sana sini.....aku x heran la ngan parti pakatan pemusnah negara nie...penuh dngan tipu helah....

    ReplyDelete
  29. kita tengok jer pada anwar songsang semua peminpin dalam PAKATAN haram jadah nie nafsu mcm syaitan dan buas mcm binatang dah teruk sgt..bg nak menutup kerja haram jadah mereka mereka membuat fitnah..emamg sial dan jelik lah PAKATAN songsang nie

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!