PANAS BERAPI! KENAPA MASIH NAK LETAK MANUSIA DAH EXPIRED DAN DAH PENCEN KE DALAM JAWATAN YANG BESAR?

Aku cukup setuju dengan apa yang dituliskan oleh RBF Online ni:

Kenapa masih nak simpan bangkai-bangkai dah expired ni? Kalau ya pun nak simpan, carilah orang yang bagus dan berkesan sewaktu dia berkhidmat dalam kerajaan! Ni letak bangkai? Bekas KSN tu, dah la berlagak nak mampos, masa berkhidmat sebagai KSN gagal, tiba-tiba dah jadi CHAIRMAN PETRONAS!

Nak baca penuh, KLIK SINI

33 Responses to "PANAS BERAPI! KENAPA MASIH NAK LETAK MANUSIA DAH EXPIRED DAN DAH PENCEN KE DALAM JAWATAN YANG BESAR?"

  1. ptt buang dalm tong samaph bangkai2 bernyawa ni... pukimAK2 NI KLU SIMPAN lama2 pun x guna... haram jadah tul...buat perabih duit kerajaan je.......

    ReplyDelete
  2. MEREKA DAH PATUT DUDUK KAT MASJID BUAT IBADAH SEBAB DAH TUA SANGAT MANA OTAK NAK JALAN LAGI. BAGILAH PELUANG PADA GENERASI MUDA PULA UNTUK MENUNJUK BAKAT MEREKA DARI SIMPAN TUA BANGKA YG DAH TAK BLH BEKERJA LADI DAN MENGHABISKAN DUIT KERAJAAN AJE.

    ReplyDelete
  3. dahlah sombong nak mampus, dah tua tu sedarlah diri sikit. bila ada byk aktiviti mana nak larat org tua ni semua nak sertai berbagai aktiviti. aku tgk nak bawa diri sendiri pun dah tak larat.

    ReplyDelete
  4. DAHLAH EXPIRED BERLAGAK PULA TU, NAK IKT KEPALA DIORG AJE UTK BUAT SESUATU. BAWA2LAH BERIBADAT BILA DAH USIA BEGINI

    ReplyDelete
  5. DAHLAH EXPIRED BERLAGAK PULA TU, NAK IKT KEPALA DIORG AJE UTK BUAT SESUATU. BAWA2LAH BERIBADAT BILA DAH USIA BEGINI

    ReplyDelete
  6. mana boleh duduk masjid..
    mana nak simpan skandal2 dorang..
    paham2 sudah..dah tua2 nie bagilah kat org2 muda plak..
    simpan otak tua..ce ambil otak2 muda..
    ha ada jugak idea bernas dorang boleh sumbangkan...

    ReplyDelete
  7. aku kan mang cukup pantang lah..
    suka sangat simpan orang-orang tua..
    yang muda-muda menggangur..
    tu pun simpan org tua belagak tahap cipanzi..
    hoi pakcik jom masji ahaahahhaah

    ReplyDelete
  8. macam xde org je yg si expired ni menjadi chairmen petronas,dah tua nk mampos pun masih nk menjawat jawatan yg tinggi.......dah tua tu sedar la diri,bkn lame lg pun nk idup......kubur dah memanggil2,sepatutnya duk rumah jela.....bg peluang kepada golongan muda,mereka lebih berkemampuan.......otak pun dah x boleh nk berfungsi,de hati nk kerja lagi.....dasar manusia tamak haloba,dah nk mampos pun masih nk kaut untung

    ReplyDelete
  9. pe barang org tua weibg lah peluang kat org muda......org muda otak tengah berfungsi baik punya,ni pi bg kat org yg dah expired.......bebal betul la mereka ni,org dah nyawa2 ikan pun mereka boleh ambik tuk menjawat jawatan tinggi......dah la si expired ni belagak,cmne la dia boleh jadi chairmen petronas......mesti nk kaut untung punya,sebab tu dah nk mampos pun masih de hati nk jadi chairmen

    ReplyDelete
  10. dah tua tu buat lah cara tua..
    tak payah nak belagak mudalah!
    ingat korg tu bgus sgt ke ha?? dah2 lah tu pergilah bwk2 bertobat..

    ReplyDelete
  11. tua nak mampus pun kempunan nak jawatan2 besar lagi.

    apakejadahnya manusia2 bangkai yang gila kuasa ini?adakah kita patut buang mereka ke dalam kandang vavi untuk bertafakur sejenak akan erti jangan tamak?

    ReplyDelete
  12. ish3 pakcik ni,dah tua tu.....sepatutnya dah tua begini dia kena buat banyak amal ibadat,ni dia boleh plak jadi chairmen.......cukup2 lah cari duit,duit tu bukan boleh bawak pergi kubur pun......ramai lagi yg berbakat tuk menjawat jawatan tersebut,buat apa bg yg dah expired tuk jadi chairmen

    ReplyDelete
  13. MIRA EDORA 10:30 PM,
    eh dah tua2 nielah otak lg geliga berjalan tau tak...
    bkn utk kebaikan tapi utk bnda yg jahat!

    ReplyDelete
  14. wei tua bangka...rumah kata pegi kubur pngil mari2..lg ada ati nk bina kekayaan...uda2 la 2 wei bg la yg dekat muda2 plak pegang jawatan tinggi...korg tua2 nk jalan pow xlarat...otak pow loading slow...myusahkn org jela wei...baik duk uma jge cucu je lg baguih wei...ajar cucu pasal agama jd sesat mcm nik ajis..

    ReplyDelete
  15. banyak lagi orang yang berkebolehan untuk jawatan yang besar.
    tapi syok sangat nak bagi kat orang expired.
    bak kata orang kubur dah kata mari,rumah dah suruh pergi.tapi tak reti-reti lagi nak duduk umah je ada hati pegang jawatn besar.

    ReplyDelete
  16. tu dia tua nk mapos tp masih nk pegang jawatan tnggi...fuyoo dasyat tol tua keparat nie...ptt nya skrg masa beribadat dgn tuhan je...mu da nk mpos da jgn nk pikir2 dunia lg wei pokcik tua keparat....gila tol la spa yg setuju bg tua nk jd chairman petronas...da tu yg muda2 jd pe?jg pengangur jela sbb ada tua2 mcm nie xmau2 duduk rumah

    ReplyDelete
  17. buat amal ibadah kat masjid lagi baguslah.
    dah tua-tua pon still nak kongker jawatan lagi.
    umo-umo macam ni patut duduk umah jaga anak cucu.
    bagi lah oarng lain pulak peluang untuk memegang jawatan tersebut.
    cari orang yang berpikiran wawasan 2020 orang yang lebih muda.
    ni simpan lagi orang tua bangka.

    ReplyDelete
  18. orang tua tak sedar diri..dia ingat dia muda lagi kot nak pegang jawatan tinggi-tinggi

    ReplyDelete
  19. apa kes letak org tua...org tua ni suh g beramal ibadah je....keja ni bg lah yg kt org2 muda

    ReplyDelete
  20. tak guna pegang jawatan tinggi2 akhir nye akan masuk ke tanah gak...rumah kata pergi kubur kata mari ada hati nak keja lg

    ReplyDelete
  21. Inilah nasib UMNO. Kroni tak habis2. Itu sebab Anwar ada banyak modal untok hentam UMNO. Kadangkala cakap Anwar ni betul juga walaupon dia seorang peliwat dan pembohong. UMNO ni masih tak sedar2. Apakah mereka tak mahu ambik iktibar dari pengalaman PRU12 dulu? Masih hidup dialam mimpi. Come-on wakeup UMNO. WAKE-UP............!

    ReplyDelete
  22. Mmg pukimak la diorang ni... Dah nak mati pun nak kaut harta lg ke??? Babi anjing pukimak haram jadah tul.... Sudah-sudah lah tu... Bulan bleh ikut masuk kubur pun

    ReplyDelete
  23. bila asyik mcm ni je itu yg makin byk peluang sibahalol pembangkang belasah kerajaan.. bile kena balun semua senyap pasal apa? aku dh kaya.. pedulik apa aku.. BN kena ingat sekarang ni makin ramai pembangkang dr golongan muda atau budak2 U.. sbb apa? sbb benda2 mcm ni lah.. contoh pernah jadi di N9, salah sorang yg bersangkut paut dgn kerajaan negeri pernah cakap "harta aku 7 keturunan pun tak habis makan" rasanya panas tak telinga kita yg mendengar ni, rakyat nak beli motor pun tunggu duit pencen tau..

    bro RBF biar kita jadi pendesak hal2 mcm ni.. itu pun kalau BN ni nak dengar la.. jgn smpai karam nanti baru nak melolong tak tentu pasal..

    ReplyDelete
  24. Malaysia semua Boleh.Umur dah lebih 50 tahun pun boleh pegang jawatan Pengerusi Belia,Belia dah tua kununnya berpengalaman luas.Serupa juga dengan GLC yg ambil kuda tua yang kununnya negara masih perlukan mereka.Akhirnya,mereka mereka ini dok goyang kaki saja,makan angin,elaun 6 angka.cukuplah,,

    ReplyDelete
  25. Bila penyokong2 UMPORNO bodoh dan bangang ini lah jadi nyerr....Korang langsung x der nilai bagi pemimpin2 UBN....Setakat dapat nasik bungkus sudahh....Jangat nak sibuk2 urusan negara....SAMPAHHH TULL

    ReplyDelete
  26. oit anon 11.35klu dah tua tu mmg tak layak lah....tolong lah kita guna kan akal dan fikiran kita utk berfikir dah tua2 byk penyakit nak jaga diri sendiri or nak jaga negara

    ReplyDelete
  27. bila dah tua2 mcm ni drg nak join politik ni pun sbb nak scandal je....dah tua klu g mengorat nnt kena sepak jd dgn cara ni je lah nak pancing pempuan dpt jawatan besar

    ReplyDelete
  28. ini org tua angkat buang saja dalam lombong klu tidak dia akan byk ssh kan org lah saya tau sudah tua tarak larat buat apa2 pun hanya menyusahkan org saja dei

    ReplyDelete
  29. dah tua kena sedar diri...dh sampai masa utk rehat bg peluang kt org muda tambah2 dalam era moden sekarang..pemimpin yang muda dan berwibawa diperlukan untuk memajuakan negara..apa guna ada pemimpin muda berwibawa tetapi tidak digunakan untuk memajukan negara..kenapa masih gunakan mereka yang sudah bersara

    ReplyDelete
  30. I think goverment have made a big mistake by putting him as Petronas Chairman. Instead what the gov should do put a success coporate someone like TS Syed Mokhtar then our GLC will be stronger and wealthy. This bugger shld put to pension. Enough is enough. Please look into this matter. He is not clean at all...TS Sidek...OMG what a such blundder had he made before.

    ReplyDelete
  31. i agree with anon August 3, 2012 1:01 PM...

    enough is enough... he made a very big blunder and petronas should be handled by someone more worthy... he probably doesnt know how to handle Petronas the way it is... he might even make it corrupt and bankrupt!

    ReplyDelete
  32. anon August 3, 2012 11:35 AM... aku xpaham dengan apa kau cakap... kau sokong Sidek ni jadi chair Petronas ke?

    kalau bagus kitorang xkisah bro.. maslah nya xbagus.. macam hampeh ja prangai dan cara pentadbiran..

    ReplyDelete
  33. banyak lagi yang jauh lebih layak dengan pengalaman jauh lebih luas dan berpotensi untuk menjayakan Petronas ke tahap lebih memberangsangkan... kenapa dia? apa sumbangan dia?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!