PANAS BERAPI! GPRS GESA UNISEL BAYAR GAJI PEKERJA JNSB!

Lebih 100 pekerja Jana Niaga Sdn Bhd dan kontraktor hari ini mengadakan demonstrasi secara aman di pintu masuk Universiti Industri Selangor (UNISEL) bagi menuntut pembayaran gaji mereka yang telah tertangguh sejak 15 bulan lalu.

Pehimpunan aman yang turut disertai Gabungan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS) diadakan setelah berang dengan tindakan pihak pengurusan Unisel atau lebih tepat kerajaan Selangor di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat yang bertindak kejam dengan tidak membayar gaji pekerja.



Pengerusi GPRS, Datuk Shohaimi Shahadan ketika hadir ke perhimpunan itu memberitahu kerajaan negeri di bawah kepimpinan Tan Sir Abdul Khalid Ibrahim sememangnya telah bersikap kejam ke atas pekerja terbabit apatah lagi menjelangnya Hari Raya Aidilfitri.

“Kita terpanggil untuk bersama-sama pekerja JNSB yang mana terbukti benar bahawa Unisel mempunyai krisis kewangan dan gagal membayar gaji serta duit kontrak kepada JNSB.

“Kerajaan negeri sepatutnya ambil tahu tentang hal ini apatah lagi yang dituntut itu adalah hak pekerja-pekerja disini.

“Tindakan Khalid serta kempimpinan yang tidak membayar gaji pekerja menunjukkan bahawa mereka ini sememangnya kejam dan sanggup membiarkan pekerja menyambut ketibaan 1 Syawal dalam keadaan ketiadaan wang,” katanya ketika ditemui di Perhimpunan Aman terbabit.

Read more...

36 Responses to "PANAS BERAPI! GPRS GESA UNISEL BAYAR GAJI PEKERJA JNSB!"

  1. suhaimi tu prasan nk jd mb le tu......aku rse nk tcirit pun ade tng0k glagat mangkuk hayun niiiiiii...

    ReplyDelete
  2. Mb kimak tak abis nak tekan bangsa sendiri.jahanam kau

    ReplyDelete
  3. Yang tak dapat gaji ni orang Melayu tawww. Cina semua happy dan kaya gila kat Selangor ni. Elok le tu, melayu memang suka kena tindas kan?

    ReplyDelete
  4. tu sume g0sip murahan dri pnjual air umgok jeeeeeeee....maklum la umg0k kan da x laku kat slang0r...ciannnnn

    ReplyDelete
  5. MANA ORG GILA DALAM NIH? TAK PAKAI BANYAK IDENTITI KE?

    ReplyDelete
  6. SAPE AGAKNYA ORG GILA TU?

    ReplyDelete
  7. KALAU AKU DAPAT ORG GILA NIH MEMANG AKU AKAN SERET DIA PI HOSPITAL BAHAGIA...

    ReplyDelete
  8. Camera terpaksa close up dan crop kerana hanya 30 anjing upahan UMNo yang hadir

    ReplyDelete
  9. Wahai semua pengomen-pengomen sekalian,

    Tolong jangan lari topik komen ya!

    Kalau bengang dengan orang bukan sini tempat untuk melepaskan geram ya!

    Sini tempat memberi pendapat dan komen bukan merepek disini!

    Jangan nak komen banyak benda mengarut!

    Ini bukan blog kita ya!

    ReplyDelete
  10. Sepatutnya komen tentang UNISEL, ini malaun bodoh mana yang komen tentang Suhaimi lah, UMNO yang ngoklah. Nak komen tentang Suhaimi dan UMNOngok pergilah ke blog lain. Kalau tak tau cari blog lain yang bertajuk tentang Suhaimi dan UMNO tu kira bodohlah. Naik muak dan termuntah buat komen yang tak berkaitan dengan tajuklah.

    ReplyDelete
  11. Mmg la lebih kureng 30 org..takkan pekerja jananiaga sampe 100ribu org..bodoh punya anjing DAP Anonymous August 11, 2012 2:54 AM

    ReplyDelete
  12. Sempat tak kalau Husam Musa bukak tabung ihsan untuk mereka ni? Husam kan terer kutip dana.

    ReplyDelete
  13. MANA KOMEN ORG GILA KAK BEDAH YANG MENYAMAR JADI RAMAI TUH? NI MANUSIA PALING HARAMJADAHH PERNAH KU JUMPA. CAKAP BAIK2 TAK BOLEH KA? BUDI BAHASA ? MAK KAU TAK AJAR? OHHH ORG GILA MANA BOLEHH CAKAP BAIK2. LUCU TENGOK ORG GILA NIH SETIAP KALI DIA KOMEN. BERLAKUN PAKAI BANYAK NAMA... DIA INGAT ORG BODOH!!

    ReplyDelete
  14. WOI ORG GILA!! KAU TAK DIPERLUKAN DAN LEBIH BAIK JGN KOMEN. BLA!! BLA!! MENYIBOKKK JE.

    ReplyDelete
  15. kah..kah..tahap gila babi gaji dah tertangguh sejak 15 bulan lalu, kalau 2 bulan aku caya la..camna korang bleh hidup 15 bulan tu.. x logik tul..nampak sangat bohong. lagi-lagi muka Suhaimi je.. xde muka Umngok lain ke??

    ReplyDelete
  16. Anon 6:28am.

    Please lah jangan bangang sangat ..tertunggak 15 bulan (bayaran tertunggak).. syarikat bayar gaji pekerja selama 13 bulan (modal syarikat) 2 bulan gaji tertunggak pasal modal dah habis..tiada pusingan model dan lagi UNISEL ingat syarikat tu banyak modal tu yang naik lemak tak mau bayar tuntutan syarikat..bukit kalau ditarah setiap hari pun buleh rata inikan pulak modal syarikat..

    ReplyDelete
  17. pe punya pukimak la pencacai2 pakatan anak2 anjing nie semua...korang melalak macam mana sekali pow tak guna da...kimak khalid gagap nie la yang patut heret ketengah jalan supaya dia tak beraya...kezaliman yang dibuat oleh pakatan anak haram korang buat2 tak nampak...balik2 umno yang korang nak sapu....

    ReplyDelete
  18. ni la perangai pakatan yg sial,songlap duit je tau.
    si gagap tu mmg jantan jalang,sejak dia pegang selangor macam2 masalah selangor hadapi.
    penyokong2 gagap ni lg sial tahap haram punya,dah tau gagap tipu lagi mereka duk jilat bontot dia.
    ada otak xmau guna,ada akal xmau berfikir.
    dasar manusia jalang yg sial,manusia gampang

    ReplyDelete
  19. padan muka gagap,1 demi 1 penipuan dia terbongkar......kes air dah terbongkar,skrg kes UNISEL plak......dah jatuh di timpa tangga,mana ko nk lari skrg gagap.....pe ko nk tipu rakyat lagi,pe lagi cerita yg ko nk putar belit lagi......gagap jantan keparat yg celaka haramjadah,pemusnah selangor

    ReplyDelete
  20. ramai nya pencacai2 paktan haram nie...masih menyokong pada pihak yang bersalah...pelik tol cek ngan hangpa semua...takkan buta kot tak boleh tengok kezaliman yang dibuat oleh MB gagap selangor nie...sial tol

    ReplyDelete
  21. wahai anon 2:03 AM, 2:54 AM

    aku tak paham btllh dgn perangai PAKATAN2 sial nie!
    mulut dahlh mcm puaka!! ingt korg tu bgus sgt ke ha???
    korg tu mmg dasar anjing pakatan yg haram lgi menyesatkn..!

    ReplyDelete
  22. klu pakatan tu mmg mcm nielah kerja depa jwpnya..
    gaji pekerja pn takkn tak blh byr kot..
    knp dh kering sgt ke?? mn pergi semua duit??
    oh lupa pulak mna lg kn klu bukan si Pakatn haram tu yg telan!!

    ReplyDelete
  23. gila betol,dah 15 bulan tak bayar gaji.maknanya dah setahun lebihlah.
    ini memang dah terlalu kejam sangat lah.apa masalah diorang nak bayar gaji pekerja.
    takkan duit pekerja pon dah pakai untuk diri sendiri.

    ReplyDelete
  24. perangai pembangkang ni makin lama makin teruklah.
    ingat rakyat ni apa suka-suka hati je nak buat apa sahaja.
    pasal air pun dah buat masalah.
    sekarang ni masalh gaji.
    celaka sungguh lah sikap pembangkang ni.....

    ReplyDelete
  25. kesian nasib rakyat selangor.
    ada je masalah berlaku.
    inilah akibatnya dapat MB yang zalim.

    ReplyDelete
  26. anon-anon diatas yang memaki kak bedah dan orang-orang UMNO korang lagi teruk dari anjong tersepit..
    kerana kata2 korang adalah penipuan semata-mata..disini org nak cakap pasal bangsa-bangsa kita jugak MELAYU yang tidak dapat gaji dah 15 bulan...
    hati korang semua penyokong-penyokong pakatan haram 2 lagi teruk dari cina DAP..
    khalid gagap mmg dasar penipu semua tahu yang korang nak loncat-loncat macam kera kena cili 2 pasal apa...

    ReplyDelete
  27. hoi anak-anak halal penyokong pakatan..
    nak merapu nak kutuk2 pg mampus tempat lain sini tempat bela nasib rakyat ye..
    pakatan haramjadah bayar la gaji hoi org nak raya bapak ko ke nak bg duit untuk rakyat-rakyat teraniaya ini????????
    duit banyak ko dah abiskan dekat skandal2 ko...
    kesian2 rakyat-rakyat selangor

    ReplyDelete
  28. Ambil jln tengah supaya pelajar tidak teraniaya dan kebajikan pekerja terpelihara . Amiin

    ReplyDelete
  29. Ambil jln tengah supaya pelajar tidak teraniaya dan kebajikan pekerja terpelihara . Amiin

    ReplyDelete
  30. haa, kan bagus kalau macam Anon August 11, 2012 5:59 PM... komen bernas memberi harapan dan tidak keluar topik! macam ni la baru bagus... bukan macam cai-cai Pakatan... datang komen pasal tah hape2...

    ReplyDelete
  31. lepas satu satu! memang khalid gagap tak reti mentadbir... tengoklah, UNISEL tak selesai, talam tak selesai, masalah air tak selesai... yang selesai, rumah dia dan perot dia... itu sahaja! DOWN WITH KHALID GAGAP!

    ReplyDelete
  32. Kao orang tak faham ke?? Yang tak belajar anak orang kita, yang tak terima gaji orang kita, yang meminta2 merayu orang kita, yang diketawakan oleh chenky2 tu orang kita,yang melalut-lalut kat blog ni orang kita,yang keras kepala mcm VC UNISEL jaga jubur taik sendiri tu orang kita,yang hilang negeri, hilang maruah hilang punca orang kita,yang jadi anjing menyalak pun orang kita, yang kencing orang kita kat DUN pun orang kita!!Semua ni adalah disebabkan saja-saja gatal nak kerajaan baru..hasilnya haru-biru rakyat jelata!!Kalau yg memerintah dah baghal,pencacai kat bawah jangan harap jadi lebih elok, setidak-tidak taraf keldai je..Nak lagi kah kepada Kerajaan Baghal ini???

    ReplyDelete
  33. tgk kalid buat hal lg...aduh akak tgk si kalid ni tak abis2 duk buat hal je pening kepala akak...kesian kat org selangor kan sbb dpt mb mcm dia...jom lah kita ramai2 berdoa agar di pru13 ni biar lah umno dpt selangor...akak lah org plg happy k

    ReplyDelete
  34. Pukimak la ko anon 5.23... Ko ada masalah dgn aq ke????? Suka hati aq la nak komen kat mana2 blog pun.... X kacau puki bapak ko pun kan..... Ko ni mmg haram jadah la woi..... Inilah hasil didikan yg x cukup dr mak bapak dr kecik lg... Mcm ko ni lah jadinya

    ReplyDelete
  35. kenyataan saudara benar belaka.... tapi sebenarnya org paling berkuasa di UNISEL adalah Zainal Kidam (TNC HEP)... makhluk yang beria2 nak bunag saudara dari UNISEL dulu. DIa skrg menguasai semua jwtn utama di UNISEL dan skrg sebenarnya nasib Anuar Ahmad itu umpama Dr Rosti dulu. Dulu dia dipergunakan oleh Zainal Kidam ,,, kini dia sdg disingkirkan sama spt ROsti.... inikah cth PAS & PR mentadbir ... tdot juga bbrp kes salah guna kuasa dan rasuah yang sangat berleluas tp direstui oleh para pemimpinan tinggi UNISEL yang seolah2 spt kaldai & lembu cara pemikiran mrk....

    ReplyDelete
  36. kenyataan saudara benar belaka.... tapi sebenarnya org paling berkuasa di UNISEL adalah Zainal Kidam (TNC HEP)... DIa skrg menguasai semua jwtn utama di UNISEL, tlh mganti semua yang beliau tdk berkenan dengan org2 beliau dan skrg sebenarnya nasib Anuar Ahmad itu umpama Dr Rosti dulu. Dulu dia dipergunakan oleh Zainal Kidam ,,, kini dia sdg disingkirkan sama spt ROsti.... inikah cth PAS & PR mentadbir ... tdpt juga bbrp kes salah guna kuasa dan rasuah yang sangat berleluas tp direstui oleh para pemimpinan tertinggi UNISEL yang seolah2 spt kaldai & lembu cara pemikiran mrk.... siswa, alumni & staf UNISEL perlu bangkit tapi malang ramai yg beranu & hanya berani berckp blakang shj ....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!