CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sunday, August 12, 2012

PANAS BERAPI! APA KAITAN PENUTUPAN PORTAL NUTGRAPH DAN MERDEKA REVIEW DENGAN RPK?

Kita amat muskhil apa tujuan utama mainan Raja Petra Kamaruddin kerana baru sekarang mendedahkan perkara terbaru mengenai Akuan Bersumpah penyiasat persendirian, P. Balasubramaniam yang menuduh Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu.

Seperti ditulis oleh Utusan, Raja Petra melalui portal pro-pembangkang beliau Malaysia-today.net, mendedahkan fitnah terhadap DS Najib dirancang oleh pembangkang PKR, Ahli Parlimen Subang, R. Sivarasa bersama seorang peguam.

Seorang lagi pembangkang yang terlibat sama ialah M. Puravalen yang dikatakan mempunyai hubungan rapat dengan ahli perniagaan, DS Kalimullah Masheerul Hassan.

Raja Petra mengakui semua kenyataan yang dibuat Balasubramaniam pada sidang akhbar di Ibu Pejabat PKR memang telah dirancang lebih awal agar penyiasat persendirian itu tidak tersalah cakap.

Malahan, Raja Petra mengakui Balasubramaniam dibayar untuk membuat akuan bersumpah tersebut dan Anwar memang tahu mengenainya.

"Saya bertemu Balasubramaniam 2 Julai 2008 iaitu sehari selepas beliau membuat akuan bersumpah. Pertemuan itu berlaku selepas saya dihubungi Sivarasa yang meminta saya pergi ke rumah seorang peguam bagi membincangkan kes pembunuhan Altantuya.”

"Kami berbincang bagaimana perkara ini perlu ditangani dan apa yang Balasubramaniam perlu cakap semasa sidang akhbar yang akan dibuat keesokan hari di Ibu Pejabat PKR,"

Pada 1 Julai 2008, Balasubramaniam mengejutkan negara apabila mengeluarkan akuan bersumpah mengaitkan Perdana Menteri dalam pembunuhan tersebut tetapi selang dua hari kemudian penyiasat persendirian itu membatalkan akuan bersumpah berkenaan.

Dalam pada itu, Raja Petra mendakwa Anwar telah mengarahkan seorang tauke Cina membayar kepada Balasubramaniam sebanyak RM20,000 sebulan bagi memastikan penyiasat persendirian tersebut terus menyokong pembangkang.

Katanya, langkah itu diambil selepas Balasubramaniam dikatakan sedang melakukan rundingan rahsia bagi membolehkan beliau mendapat bayaran RM5 juta menyebabkan Anwar bimbang jika penyiasat persendirian tersebut membongkar rahsia mereka.

.................

Pengakuan terbaru Raja Petra ini ada berhubung kait dan persamaan dengan tutup kedai dua portal PKR iaitu Nutgraph dan Merdeka Review>.

Portal Nutgraph dan Merdeka Review mengakui mereka terpaksa bungkus kerana tidak lagi dibaiyai oleh sponser masing-masing. Sebab-sebabnya tidak dketahui.

Penulis percayai, perkara sama berlaku terhadap portal Raja Petra, iaitu beliau sudah tidak lagi dibayar oleh sponser. Ia berlaku serentak dan ini menjadi tanda soalnya.

Raja Petra sebaliknya mengambil jalan berlainan dari Nutgrapah dan Merdeka Review iaitu mendedahkan rahsia-rahsia fitnah dan pembohongan PKR/Anwar terhadap DS Najib.

Banyak lagi rahsia-rahsia akan keluar dari Raja Petra, sehingga lah Anwar mencari sponser baru kepada beliau. Anwar tengah gelabah sekarang.

Sumber: Hhalem

22 comments:

  1. Pergh... Smpi mcm tu sekali al juburi ni terdesak nak jatuhkan Najib... Byk sangat konspirasi palsu yg cuba dirancang al juburi ni... Mmg haram jadah la diorang ni...babi yg x dapat makan taik jd mcm diorang ni la

    ReplyDelete
  2. An excerpt from the cable dated January 24, 2007, reads:

    “Anwar asserted that DPM Najib's aide-de-camp ordered the killing of Altantuya and that Anwar possessed firm evidence of the 2003 Sukhoi kick-back scheme.


    Anwar claimed that Najib had been romantically involved with the Mongolian woman prior to her relationship with Abdul Razak Baginda (Najib's confidante accused of abetting the woman's murder), and implied that Altantuya had intended to incriminate Najib as well as Razak Baginda. Leaning forward and in a hushed voice, Anwar asserted that he had firm information that Najib's aide-de-camp ordered the two members of Najib's security detail (who are charged with murder) to kill Altantuya."

    Former Deputy Prime Minister and opposition politician Anwar Ibrahim told polchief during their January 18 meeting at Anwar's Damansara home that high-level corruption had reached dangerous levels and had damaged the nation's integrity.

    Anwar raised as examples the alleged cover-up in the Altantuya murder case and kick-backs paid to fronts for DPM Najib Tun Razak for the procurement of French submarines and the 2003 purchase of Sukhoi aircraft. He felt emboldened to raise these matters in recent press conferences (picked up mainly by internet news services) because he possessed solid information, including documentary evidence in the case of the Sukhoi deal. Much of the information about the latter cases came directly from senior officials who met with Anwar, including the Director General of at least one ministry and a senior officer at the Central Bank.”

    ReplyDelete
  3. Mcm sial anak gampang la anwar ni... Ko tu dah tua.. Rumah kata pergi kubur kata mari.. Baik ko g bt amal ibadah lg elok la babi...ko ingat dgn bt mcm2 isu nak jatuhkan PM kita ni org percaya la.... Tlg la.. Rakyat bukan bodoh mcm ko .. Nak caya bulat2 cte dongeng yg ko reka tu...... Babi je yg bleh termakan dgn cte dongeng ko ni...

    ReplyDelete
  4. tidak habis si anuar nie buat fitnah nak jatuhkan PM kita..
    betul cakap kak bedah 2 rakyat sekrang semua bukan bodoh lagi..
    mereka tahu nak bezakan yang mana benar dan yang mana salah..
    mcm si anuar nie mmg siap ada bukti video lagi..
    so fikirlah sendiri rakyat nak percaya ke cerita propa ko 2

    ReplyDelete
  5. People always say this :
    It is extremely clear now that Barisan Nasional is very desperate to win the 13th general election and its desperation has gone totally irrational until it has lost its senses. These are among the few examples of its senses going haywire:

    1. Making of a film on May 13 to demonise DAP;

    2. Misuse of the National Day celebrations;

    3. Downplaying the serious issue of crime rate;

    4. Continuous harping on the Talam Corporation issue and creating an issue out of water in Selangor;

    5. Trying to drive a wedge between PAS and DAP over the hudud issue;

    6. Kelantan oil royalty payments issue; and

    7. Ignoring Bersih’s demands and allowing in more foreign workers.

    but in reality this is what happens

    1. the film is not meant to demonize DAP as it is based on facts that has happened on 13th May. a date which no one dared to go and do research because they feared the truth.

    2. misuse? u mean Bersih malam merdeka? that one? isn;t that Pakatan’s agenda? and u blame the BN for Pakatan’s fault?

    3. crime rate goes up when people see many riots (especially bersih) are going on and the Polis gets every blame. they dont respect the force antmore thanks to bersih. plus, have you taken a look at the amount of people working for the force? its so damn scarce! and we expect these scarcity to help decrease the crime rates. make your sons and daughters to join the force!

    4. Talam is areal thing and the MB of selangor is not doing a good job in handing the issue. water is also a problem in affected areas. people lining up waiting for water rations to come are real. get out of your rich fat ass life and look to the poor and you will see the reality of it.

    5. the wedge has always been there, its only clueless idiots would say there isn’t. clearly Karpal Singh does not want an Islamic country and does not want hudud implemented which is what PAS is gunning for. being the coward in the Pakatan, PAS has denied they were gunning for it.

    6. kelantan oil was instigated by husam, one of Kelantan’s man. the government made a good action in meeting up with the exco’s of the kerajaan negeri but PAS leaders were not willing to join the meeting when they had been gunning for it ever since! why? because they’re just plain bullshitters thats why.

    7. foreign workers had to be taken in because lets face it, people of Malaysia want high income jobs when they themselves aren’t capable of such jobs. so what choice does a contractor or any other business have when not enough labor? foreign workers. just because our people are lazy and/or irrational income expectations.

    u said BN is desperate? sorry friend, the reality is that the Pakatan is desperate since they cant handle even the smallest issue. all they know is talk, no action.

    ReplyDelete
  6. sudah la Anwar dengan pembohongan kau! imej kau dah tercalar dengan kebodohan kau nak IMF oleg george Soros kemudian kau pergi liwat budak lepas tu kau pergi main china doll pulak... kau buat semua ni supaya kau nak jadi hero pada rakyat la dengan mengaburi mata rakyat atas kejahatan kau ye Anwar? rakyat tak bebal macam penjilat jubor kau Anwar... Rakyat tahu akan apa itu kebenaran!

    ReplyDelete
  7. rakyat dah serik la dengan permainan kata-kata kau nih la Anwar! kahkahkah! Pakatan dari dulu sampai sekarang MENIPU RAKYAT BERTUBI-TUBI!

    ReplyDelete
  8. 8. BN will be voted out

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR will be voted out

      Delete
  9. anwar apa lgi yg kau nak...udah2 lah tu..org semua dh meluat sesgt dgt karenah kau tu lah.. baik kau pergi bersih kan diri kau drpd dosa2 kau yg dh bertimbun nie..

    ReplyDelete
  10. si anuwar ni tak rasa jemu ke
    asyik dok fitnah orang.semua kejahatan yang dia nak buat semua tak jadi.
    bilalah si anuwar ni nak insaf.
    dah tua2 bertaubatlah.
    kata orang rumah kata pergi
    kubur kata mari.
    masih lagi nak jadi jahat.

    ReplyDelete
  11. tak tahulah lepas ni apa lagi pelan yang anwar ni nak buat untuk menipu rakyat.anwar ni terdesak tahap cipan untuk menjatuhkan PM.sampai sanggup buat apa sahaja pon.dari dulu sampai sekarng ni tak pernah nmapak pon kebaikan yang anwar ni buat.anwar ni sentiasa berfikiran yang buruk dan bersifat pentingkan diri sendiri.

    ReplyDelete
  12. menyampahlah tengok muka anuar ni..
    macam haramjadah je perangai dia tu.

    ReplyDelete
  13. nuar oh nuar anak haram sial...bila la ko nak mampos...hari2 myusahkan rakyat semua...pe masalah ko dengan PM?lu jangan mimpi la sial aljuburi nak jadi PM....mati sekali pow rakyat takkan sokong lu lagi...semua da taw la sial anuar perut boroi...lu jadi PM mesti cina doll lu kasi angkat jadi first lady punya....hancuss negara
    wahai rakyat sekalian selamat kan negara dari pemusnah anuar al juburi

    ReplyDelete
  14. bila lah anwar ni nak benti dr bermimpi siang hari....stop lah jgn lah nak berangan nk jd pm blk kg tanam jagung lg bgs lah anwar oiiii

    ReplyDelete
  15. Ingatlah,jk niat tidak baik,ALLAH akan tunjukan kebenaran akhirnya.
    Mk rakyat tlh taw apa yg sebenarnya berlaku,oleh itu buatlah pilihan yg betul pd PRU13 nnt.
    Pesan guru saya pandanglah org yg berkata jgn dengar apa yg dia kata(kerana diwajahnya terpancar kebenaran atau munafiqnya seseorang itu)..
    Semoga rakyat MALAYSIA yg cintakan keamanan mendapat petunjuk dr ALLAH SWT.
    On the fence...

    ReplyDelete
  16. Anwar ketika dalam kerajaan telah berjaya mencantas ramai rakanya dalam umno tetapi Allah tidak benarkan dia cantas Najib hingga dia sendiri berkata kepada Ezam Mohd. Noor Najib cerdik.

    Cerita scorpene, cerita atlantuya memang Anwar pengarahnya termasuk memberi dana. Yang menjalankan kerja ialah peguam2 bodoh sebab disuap oleh Anwar seperti juga Bumburing dan Lakim, Pak Kadiak, Tamrin.

    Cerita baru oleh RPK yang akuan sumpah palsu dan seorang koprat menyara Balasubramaniam RM20k setiap bulan ada kemungkinan dia ialah pemilik Talam Corporation yang Kerajaan Selangor hambur duit berjuta2 itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anuar sudah berpatah arang dgn BN. Dia akan laku apa saja tak kira lah janji dia dpt kalahkan BN. Walau melanggar budaya, bangsa dan agama. Dia telah hilang maruah angkara pendedahan dirinya. Tapi tuhan juga telah menentukan takdir manusia. Kita lihat je lah kemana takdir anuar nanti. Untung sabut timbul. Untung batu tengelam?

      Delete
  17. Menyokong Anwar sama seperti menyokong DAP KAFIR HARBI. dosa tu.

    ReplyDelete
  18. Dari dulu lagi aku tak percaya kat Mamat RPK ni.. kalau dulu masa dia dedah kes Altantuya aku tak percaya kat dia, kenapa sekarang aku perlu percaya??? Mamat RPK ni memang tak boleh dipercayai. Bagi aku dia dah hilang kredibiliti.

    ReplyDelete
  19. saper x kenal anuar ibrahim pembelit.fitnah orng kerja anuar ibrahim la...terdesak sangat nk jd pm malaysia sampai mcm tu skali laa dia buat....

    ReplyDelete
  20. Parpuuuuu.... siapa sponsor kamu?!!!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!