PAKATAN MEMANG ANAK HARAM! PM PI UMRAH PUN MEREKA NAK JADIKAN ISU?

Aku terbaca kat MyKMU tadi pasal penyokong Patan Taksub anak haram yang menyokong si juburi tu, kalu korang perhatikan kat atas tu. Ad sekor mamat penjilat kunyit kata, kat Mekah pun nak pakai Guard ke? Wei anak haram, meh aku explain kat kau. itu PM Malaysia, bukan dia mintak, kerajaan Arab Saudi bagi kawaln semacam tu la bahalol.

Korang tak habis-habis nak pertikai pasl PM dikawal la, dapat layanan istimewa la, wei anak yang tak diajar maka bapak. Dah dia PM tau, Perdana Menteri, Ketua Kerajaan, mestilah dapat layanan istimewa! Apa punya bodoh la korang ni? Bila PM lepak kat kedai kopi, lepak kat gerai, berjalan-jalan di merata tempat bodyguard dia takde dekat pun.

Lain la ANWAR AL JUBURI tu, mana saja dia pi, dia dikelilingi oleh BODYGUARD yang sasa, tak kena gaya bodyguard pun dikunyitnya si Anwar tu, OOooo tang si juburi dan lain-lain kroang tak nak pulak pertikai ya? Siapa juburi tu sampai kena dikawal oleh 10 orang bodyguard? Peeyyy Eymmm ke?

Kalau nak sokong atau kritik pakai akal, jangan pakai kepalal lutut. Apa punya haramjadah la korang ni, asal apa saja kebaikan dibuat PM semua korang nak complain! Aku makin lama makin meluat tengok dengan pemimpin dan penyokong Pakatan Haram ni.

Dia nak pemimpin kerajaan semua jadi miskin dan bawak kereta buruk-buruk, tapi kalau pemimpin mereka pakai FERRARI ke, Daimler, apa saja kereta mewah takpe, sebab itu duit mereka ya? Anwar tu kaya raya buat sampai rumah 7 juta tu dapat duit dari mana? Kerajaan lagit bagi ke? Mana akal korang ni? Dalam lobang bontot ke?

Sampai bila korang nak pertikai PM ni? Anwar, Azmin dan pemimpin Pakatan tu semua kaya raya korang tak nak pertikai ke babi-babi semua?

KHhhaaiaaiikk Ptuuiihhhh

74 Responses to "PAKATAN MEMANG ANAK HARAM! PM PI UMRAH PUN MEREKA NAK JADIKAN ISU?"

  1. DSN pakai tentera pergi tawaf, ye la ye la, DSN tak ikut muassasah pergi haji, ye la yela... tapikan, nak jugak aku nengok gambar anu-nuar pergi Mekah, gambar pergi umrah pun jadilah. Takkan sekeping pun takde??? ANWAR HARUS BERTAUBAT!!!

    ReplyDelete
  2. Terbaik dari Kak Bedah!!

    ReplyDelete
  3. Dalam ibadat haji ada tiga perkara, iaitu, rukun, wajib dan sunat. Untuk perkara yang melibatkan rukun jika tidak dipenuhi atau tidak dilakukan dengan betul menyebabkan haji seseorang tidak sah. Manakala perkara wajib pula jika tidak dipenuhi atau tidak dilakukan dengan betul boleh dibayar dam tetapi berdosa. Yang sunat pula, lakukan dapat pahala, tidak lakukan tidak berdosa.

    Rukun Haji (Tidak Boleh Dibayar Dam)

    1) Niat
    2) Wukuf
    3) Tawaf
    4) Saei
    5) Bertahlul (bergunting/bercukur)
    6) Tertib

    Wajib Haji (Boleh Dibayar Dam)

    1) Berniat ihram di Miqat
    2) Bermalam di Mudzalifah
    3) Melontar Jamrah Aqabah pada 10 Zulhijjah
    4) Bermalam di Mina pada 11,12 dan 13 Zulhijjah (Nafar Thani) atau bermalam di Mina Pada 11 dan 12 Zulhijjah (Nafar Awwal)
    5) Melontar Tiga Jamrah pada 11, 12 dan 13 Zulhijjah jika melakukan Nafar Thani atau melontar tiga Jamrah pada 11 dan 12 Zulhijjah jika melakukan Nafar Awwal.
    6) Meninggalkan larangan ihram

    Berhubung isu yang timbul yang mengatakan Perdana Menteri Malaysia selesai awal dalam melakukan ibadat haji, saya merasa terpanggil untuk menyatakan pendapat saya. Punca kepada cakap-cakap tersebut apabila laman twitter PM menulis mengatakan beliau telah selesai melakukan urusan haji pada 6 November atau pada 10 Zulhijjah.

    Pada pandangan saya apa yang cuba dimaksudkan dalam tulisan di laman twitter tersebut adalah PM telah selesai melakukan semua rukun haji dan beliau telah pun keluar dari ihram. Saya berkeyakinan itu yang dimaksudkan, dan saya juga yakin pegawai-pegawai yang menjaga laman twitter PM tertinggal perkataan rukun dalam tulisan tersebut.

    PM hadir melakukan ibadat haji pada tahun ini sebagai tetamu Kerajaan Arab Saudi. Oleh yang demikian segala pergerakan atau urusan untuk menunaikan haji termasuk waktu-waktu untuk melakukan urusan haji telah ditentukan oleh tuan rumah. Saya difahamkan PM melontar Jamrah Aqabah selepas tengah malam 10 Zulhijjah (malam hari raya), dan melakukan Tawaf serta Saei pada jam 2 pagi hari yang sama. Selepas selesai semua itu beliau bertahlul, dan tamatlah urusan Rukun Haji bagi beliau dan beliau sudah boleh memakai pakaian biasa. Cuma beliau masih lagi terikat dengan melontar tiga jamrah pada 11 dan 12 Zulhijjah.

    Jika diikutkan banyak lagi yang saya ingin perincikan , tetapi kita tidak perlu pening-peningkan kepala. Jika PM selesai urusan haji pada 6 November (10 Zulhijjah), apa gunanya beliau masih berada di Mekah pada 11 dan 12 Zulhijjah ?

    Tidakkah ianya untuk ibadat melontar tiga jamrah pada tarikh-tarikh berkenaan ? Selepas semua urusan melontar selesai beliau terus pulang ke tanah air pada malamnya tanpa menunggu sehari atau dua hari kerana masa amat-amat berharga bagi seorang PM. Jika semuanya telah selesai pada 10 Zulhijjah, maka sudah tentu beliau akan terus pulang pada tarikh berkenaan.

    ReplyDelete
  4. PM pergi Haji heboh satu dunia ke! atau tidak! apasal ko kecoh sangat pakatan haram oi ! ! !pandai-pandai nak fitnah!ko tak boleh tuduh buta tuli. . . apa yang ada dalam hati PM hanya Allah saja yang tahu! kita sebagai hamba hendaklah berdoa yang terbaik untuk beliau. . aku harap pembangkang jangan dok main fitnah sangat buruk akibatnya.

    ReplyDelete
  5. Sama sama kita doakan agar PM/isteri mendapat haji mabrur...mentadbir negara secara adil dan saksama..jadikan dia sebagai PM Malaysia bukan PM kepada parti kerajaan semata mata.Terbuka hatinya utk memberi yg hak kepada yg berhak...biar Rosmah pula menjadi isteri contoh dan isteri PM yg pertama akan menutup aurat, sabagaimana Permaisuri Agong ( Tuanku Mizan). Janganlah sama sekali aurat ditutup kerana nak menunaikan Haji semata2.... Insya'Allah..... Amiinn....ALLAHUAKBAR4EVER....

    ReplyDelete
  6. kita x tahuuu... y dia nk menunjuk ke ape.... kita x bleh ske men tuduh2 jer....
    baginda x penah ajar kita supaya berprasangka buruk pada org lain....
    dan mne ko taw y dia sroh org ambek gmbrdia....sroh heboh sana sini....
    dia pown manusia jugak...... mestla penah wat salah...x kn asyik nk carik salah dia...

    ReplyDelete
  7. beza najib dan nik aziz.....
    -najib pegi mekah buat ibadah haji pon masih ramai yg mengkrtik atau berckp benda yg x elok kat die....
    -nik aziz....ade x yg berckp benda x elok kpd dia pasal dia buat ibadah haji???

    Mesti ade sebab kan knpa org still berkata2 kat najib walhal dia melakukan ibadah yg mulia....

    Kesimpulannye berdoa la kita smua smoga najib mendapat haji yg mabrur dan selepas balik nanti dia akan meninggalkan benda yg x elok dan menjadi lebih baik...Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu bezanya penyokong najib dan n ajis.
      Penyokong najib bila orang lain buat ibadah, tak ada sesiapa mempertikaikannya. Itu urusan Allah yg menentukannya.
      Penyokong n ajis, dosa dan pahala ditangan PAS dan tok guru.Selagi bukan penyokong n ajis segala ibadah mereka dan Islam mereka tak sempurna?

      Delete
  8. Wahai babi mengaku gorila...itu adalah pemimpin negara. Kerajaan Arab Saudi akan berikan kawalan keselamatan untuk semua pemimpin negara. Tak boleh tolak sebaba pemimpin yang datang adalah tanggungjawab kerajaan arab itu.Bapak kau mungkin tak layak le dapat ni pasal bapak kau kaki lepak kedai kopi aje.

    ReplyDelete
  9. amboi..manusia adalah sebaik-baik kejadian. jangan la dipanggil babi. banyak sungguh perkataan babi kat blog ni..nih aku tambah lagi.. babi + babi + babi = ?

    ReplyDelete
  10. Kak hiris jadinya Nik Aziz Nik Mat!

    Anwar selalu dikawal bodyguard walau dia kemana sahaja, malah kalau masuk lift pun dikelilingi bodyguard, kenapa anak haram ni semua tak mau pertikai siapa dianya anwar ni? Kenapa nak kawal macam tu?

    ReplyDelete
  11. Ish..yg g kutok2 PM ade bodigad memg cai cai pukatan yg jeles bila pemimpin depa al sheikh juburin x de bukti yg dia g umrah n haji..sedangakn masuk kg cerok tokkun pon update kt twitter n siap ade gambar lagi..inikan nk bg bukti yg dia g tanah suci..aljuburi harus bertobat..ade duit..g la haji ya sheikh

    ReplyDelete
  12. kelly engku said...
    beza najib dan nik aziz.....
    -najib pegi mekah buat ibadah haji pon masih ramai yg mengkrtik atau berckp benda yg x elok kat die....
    -nik aziz....ade x yg berckp benda x elok kpd dia pasal dia buat ibadah haji???

    ==> penyokong BN punye mulut tak mcm mulut puaka penyokong PR sebab tu penyokong BN tak berckp benda tak elok tentang Nik Aziz pegi buat haji.

    ReplyDelete
  13. penyokong al jub memang tak cukup akal kalau mengomen pasal najib. ljub ni masa kena pertuduhan di mahkamah dulu dna tak nak beri, dapat visa pergi cari yahudi dan kalau di bandingkan dengan najib memang jauh baik najib pada aku. Dan yang aku paling heran sekali ialah aljub ni sampai sekarang pun takut nak kerjakan ibadah umrah setelah mahkamah memutuskan dia tak bersalah. Orang macam ni tahu bersyukur ke?

    ReplyDelete
  14. heran anwar yang dari dulu cakap buat umrah tak pernah yer ada gambar bukti dia buat gi umrah tak abis2 tweet rancang esok nak buat umrah tapi tiada bukti.

    ReplyDelete
  15. pertama kali masuk blog ni. ya allah bahasa korang macam orang hilang akal...mencarut, sumpah seranah. memang betulkan la mahathir cakap, penyokong amno ni terdiri dari mereka yg bodos dan akhlak rendah sahaja. baca tulisan kat sini pun kita dah boleh agak akhlak penulisnya..kesiannya

    ReplyDelete
  16. biasa laa, org tak rasa itu pemimpin dia itu laa jadinya. orang takbur dan tak reti bersyukur. yg mereka reti hanya membangkang. sadis. kes nik aziz dulu2 pergi Mekah ada guard tu takde plak nak kecoh sangat. if PM ada reason itu ketua negara, nik aziz menteri besar knp perlu ada guard bagai utk dia? sebab takut kena rempuh buat tawaf ke? kalau takut duk je atas kerusi roda, mtk org tolak kat tgkat atas masjidil Haram tu. habis cerita. nak complain2 pasal Perdana Menteri kitorang pula makhluk tak reti bersykur ni pulak. cihh.

    ReplyDelete
  17. mmg pn si nuar ru sbnrnya ckp je lbh tp habuk pn tarak..
    dia duk mencanang kat org kata nak pergi mekah konon tp itu hanyalah sekadar kata2 dia yg tak boleh pkai je..
    tp bila PM kita pergi mekah blh pulak si pembangkang bodoh semua nie nk buat isu pulak!
    tak dek keje lain ke depa nie??

    ReplyDelete
  18. btl tu kak bedah 2.11 PM,
    nuar HARUS bertobat!!

    ReplyDelete
  19. dlm islam x perlu nak mnunjuk2. tp pmimpin bn ni xabis2 nk heb0h 1 dunia yg k0n0n nya dia buat baik laa........tel0000r sbijikkk riuh sssekampunggggg...

    ReplyDelete
  20. bukan dia yang mintak orang tangkap gambar dia. org lain serata dunia bangga dgn PM kita, berbut nak update pasal segala bakti dia buat, tapi inilah rakyat Malaysia, lagi2 orang melayu, ada je yg busuk hati, dengki. cara pemikiran ini yg kita perlu buang. jgnkan sebab benda yg kita tak pasti kesahihan kita telan bulat2. ba waw da waw ha namanya :)

    ReplyDelete
  21. ada dua jenis pemimpin yg aku nampak kat malaysia ni.

    satu; pemimpin yg buat segala yg dia mampu utk rakyat dan dlm masa yg sama serata dunia berebut nak tahu pasal dia.

    dua; pemimpin yg macam2 benda tak logik dia tabur dan dlm masa yg sama ke hulu hilir jaja cerita buruk mengenai negara dia sendiri di mata dunia.

    jadi, Perdana Menteri kita yang mana satu?

    ReplyDelete
  22. memang dasar otak bodoh.
    tak logik langsung kalau orang pergi umrah nak jadikan isu.
    sepatutnya kita rasa gembira.pm kita kesana ini tidak dikutuk pulak.
    memang tak tahulah manusia jenis apa korang ni.

    ReplyDelete
  23. kadang2 tengok pembangkang ni kelakar pon ada.benda yang tak sepatutnya dijadikan isu.diorang buat isu.
    pastu benda yang terang2 salah diorang akan sokong.memang bengap tahap cipan diorang nie.

    ReplyDelete
  24. semua benda yang pm buat semuanya tak kena untuk pakatan.apa yang diorang tak puas ati tak tahulah.

    ReplyDelete
  25. cikimak kau le kak bedah, kau ni tahap pencacai dan penghisap nombor one le didalam dunia ni.

    asyik2 komen2 kau jerk aku nak kena adap, kau mengangkang menganggur ke, takede kerja lain ke ? asyik2 komen kau yg tahap bebudak darjah 6, tahap ahli umno biasa, aku ni level puteraumno yg bijak dan teramat pandai terutamanya dalam hal ehwal mengayakan diri sendiri tak kira halal ke haram ooiiiiii...... rasa malu le dengan tahap pemikiran nobita engkau orang ni.

    si maajiiiip ngan si rosmakkk tu pergi aji, saja2 jerk jenjalan sambil mesyuarat ngan negara2 oic nak pi buat niaya negara oic lain yg tak sebulu dengan pak arab bungkus tu. itu jerk. mana2 pemimpin oic yg muka tembok, tak malu bolehlah hisap sambil mesyuarat.

    buat amalan, betul ke tak betul siapa lah mangkuk yg tahu. tuhan yg tahu tapi tuhan takdelah pulak email, sms ke atau apa2 jerklah cara lenlain kepada sesiapa tentang perkara betu tak betul ni, bahalul betul kau orang semua, perkara kecik nak bising2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh tahap bangang la ko ni anon pukimak... Haram jadah tul la ko ni... Mmg babi pukimak la ko ni..ko ada masalah ke dgn aq???? Aq x sentuh ckit pun teloq bapak ko.... Yg ko dengki sgt dgn najib n rosmah tu pasal pe?? Biarlah diorang nak beribadat... Kubur masing2 kan... Ada ko tanggung dosa diorang ke wahai pukimak anjing???

      Delete
    2. kalau nak balas hujah, balasla dengan fakta. Tak perlu mencarut. Kalau dok mencarut apa beza kau dgn org yg kau gelar pencacai tu.

      Delete
  26. alahaiii.. biasa la kekadang terlanjur kita ada urusan di arab saudi kita akan mengambil kesempatan untuk mengerjakan umrah atau haji sekali harung.. biar lah kalau rakyat nak tahu dia menunaikan umrah sebab najib adalah pemimpin no. 1 malaysia.. dia bukan buat perkara tak elok.. cuma pembangkang saja mulut macam celaka..

    ReplyDelete
  27. Orang yg tak pernah bekerja setelah keluar dari penjara, dibayar gaji RM1 sebgai punaisihat ekonomi Negeri, tetapi bole mampu beli rumah RM7juta, kereta2 mewah, naik pesawat ke seluroh pelusok dunia sperti orang2 awam menaik bas, memburok burokkan negara. Semua mampu, tetapi tak mahu menunaikan ibadah Haji atau Umrah. Beri alasan 1001malam, akal Yahudi zionist untuk terus terusan kencingkan rakyat. Hanya pencacai2 najis BABI dan penjilat2 juboq blendir Anwar Zionist saja yg senang2 diperbodoh bodohkan oleh peliwat terkutok, penipu besar dan pembohong bersiri. Khas buat Anwar Zionist dan isteri kalau belum buat mengaku jelah, tak payah nak menipu diri sendiri, rakyat semua bole melihat betapa jahil dan bengap nya anda bila cuba nak menipu dan berbohong, sperti bila ditanya dimanakah jam Omegay, anak beranak terus naik sawan.
    Buat Pencacai2 najis BABI dan penjilat2 junoq blendir Anwar Zionist, kalau ada telor, tak pengecut, bacul, dayus atau pondan macam YB Jamban dan Osetat Badigol Kaunseling, paksalah Bapa Liwat, Bapa Zina, barua lahanat yahudi zionist, b erikan bukti yg beliau laki bini sudahpun mengerjakan ibadah Haji dan Umrah, apa ada berani? Janganlah jadi bengap nak mampos, dayus, bacul dan pengecur macam idola dan pemimpin2 Fuckaton haramjadah. Memalukan diri sendiri saja, hiudp pun sia2 saja, lebih baik potong kote dan berikan anjing makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro, bg hujah dgn fakta. Bukan dengan tuduhan dan mencarut..

      Delete
  28. Nik Aziz dan Hadi pergi Mekah dapat bodyguard tak?

    ReplyDelete
  29. apa masalah korang ni,PM g buat umrah un korang nk kecoh.
    asal korang sial sngt,pe masalah korang dengan PM g umrah.
    korang sakit hati ka,pakatan mmg sial tahap ank haram punya.
    korang memandai je buat fitnah,bukti xda pun.
    tang anuwar korang diam,korang lagi jilat bontot dia yg jijik.
    korang ni mmg dasar manusia sial yg keparat,suka buat fitnah

    ReplyDelete
  30. ni semu MMG pukimak tak masuk akal tak pegi sekolah dah tentu lah itu PM mesti la dapat layanan dengan kerajaan arab bongok betul

    ReplyDelete
  31. ni semu MMG pukimak tak masuk akal tak pegi sekolah dah tentu lah itu PM mesti la dapat layanan dengan kerajaan arab bongok betul

    ReplyDelete
  32. Gua rasa orang yang buat komen tentang bodyguard ni ada lah orang yang tak pernah pergi ke Mekah! Tu sebab mereka memberi komen saperti bahalul. Arm chair critics without experiencing the true "on site" experience. Jikalau lah si bodoh kalian pernah pergi ke Mekah , mereka tak akan memberi komen sebodoh ini.

    Saya pernah berada di Mekah selama 30puloh hari sewaktu mengerjakan haji. Saban hari mesti ada VIP berada daripada seluruh dunia, dan mereka di berikan bodyguard olih kerajaan arab saudi, maklum lah ada yang jenis tahap gaban saperti yang menyerang Putra Jaya tempoh hari. Jangan lupa ada berlaku nya serangan di Mekah beberapa tahun dulu olih si fanatiks ni. Siap ada tembak menembak dan pembunuhan di tanah suci. Berukx2 yang komen tentang body guard ni apa tau. Dalam sejarah Mekah ada tertulis.

    Melalui pengalam saya sendiri dan beribu lagi umat yang berada di sana, tanya lah mereka, Imam besar Masjidil hARAM pun ada bodyguards, lu mau cium dia punya tangan pun kena tolak la bro, tu baru imam besar, yang lain lain imam yang menerajui solat pun ada bodyguard olih askar askar Arab Saudi.

    Jangan jadikan isu bodyguard kalau lberok berok ni tak pernah sampi di MASJIDIL HARAM, PTUIH!!!!!

    ReplyDelete
  33. pakatan haram jadah apa mereka tau sal umrah nie....mereka lebih pro pasal menjuburi,menhalau isteri , bertukar isteri dan cinadoll...teruk!!!!patut lah muka diorang xder nur cahaya apa yg nampak kat muka dia org cahaya kegelapan....PM pergi umrah pun nak heboh bukannya p melancong tp beribadat kepada ALLAH....BERANI BUAT BERANI TANGGUNG HEHHEEHE TERBAIK BRO!!!!

    ReplyDelete
  34. orang beribadat tak payah la nak mengata2 sangat... itu adalah urusan antara dia dan Allah... sapelah kita nak menilai dan mempertikaikannya

    ReplyDelete
  35. Dulu RPK kata Najib beragama Hindu...tapi skang Islam plak....mana betul?

    ReplyDelete
  36. Pergi umrah tak boleh bersetubuh tau.

    ReplyDelete
  37. Atok nuar x brani nak g haji or umrah.sbb takut ALLAH byr cash kat mekah nnt.maklumla dajjal.kantoila nnt.ekekekek

    ReplyDelete
  38. la dah mereka itu PM dan isterinya..
    DSR bukan bukan calang-calang orgnya...
    masalahnya kenapa nak pakai bodyguard...
    mai saya terangkan sebabnya..
    kan DSR seorg yg baik hati semua tahu program yg baru-baru ini dilaksanakan di DUBAI..dan program yang lain..
    so mesti dan dah ada bukti pun pembangkang sakit hati sampai hangit ada jantung meletop..
    so mana la tahu ada yang nak cederakan ke atau sabotaj beliau dan PM kita..
    kesimpulanya mmg perlu dan penting bodyguard itu..sekian

    ReplyDelete
  39. sekurangnya PM dan DSR ada gak hati nak pg mekah xmacam ada org 2..org itu ditujukan kpd ANUAR..dah mereka org penting negara mestilah ada guard kawal..aku tngk artis pun ada guard nie tambah2 PM..dan kita tahu die ramai musuh..musuh adalah pakatan dan sebgainya..manala tahu anuar wat dajal kan kat mereka disana..so guard is important to them..

    ReplyDelete
  40. kesian puak2 babi PR nie kan... DS Najib & Rosmah dpt pahala berganda. Nik aziz & al juburi dpt maki-hamun berlipat -ganda dari rakyat jelata!!!

    ReplyDelete
  41. umno/BN sekarang,dah tak sama umno yg gagal dulu,jgn takot,mungkin dkt alam siber kita nampak rmai haters...tp yakin la...transformasi yg sdg kerajaan buat..membuat rakyat yg tahu erti TRANSFORMASI bukak mata...memang susah utk mendapat kerajaan yg perfect 100%...disitulh ada kami utk terus menjadi golongan pendesak kepada kerajaan..bukan seperti pihak PR yg hanya inginkan kuasa or crazy power

    ReplyDelete
  42. Ingat...di mekah itu bukan saja guard yang disediakan...malah satu Kota mekah itu di kelilingi dengan polis Dan tentera Arab Saudi..semua nya bertujuan untuk mempastikan semua jemaah dapat menjalankan Ibadah dengan teratur, tertib Dan sempurna...

    ReplyDelete
  43. sudahlah pakatan haram... korang reti buat isu sembang saja lebih... action tiada... aku pon boleh nak atas pentas cakap pompang-pompang... tapi result tiada... buat apa? pi umrah sepatutnya tidak dijadikan isu... kalau pakatan dah cetek akal sampai itu pon nak kutok nampak sangat desperate nye... asal pakatan? dah nak kalah ke?

    ReplyDelete
  44. wahai semua orang yang menulis membaca artikel2 ni.ketahuilah.pada suatu haru nabi saw berjalan ,baginda berjumpa sahabat yang sedang dimaki hamun oleh yahudi,baginda melihat saj,sehinggalah sahabat tadi menjawab balik kata2 yahudi tersebut,nabi terus tinggalkan tempat tersebut,sebabnya,orang yang menuduh dan juga ditudoh dah jadi mainan syaitan,jauhilah diri anda dari mainan syaitan,maukalau dok ikut syaitan,jawabnya semua tu nak masuk NERAKA.tebal sangatkah kulit2 anda semua,tambah2 yang dok cerca orang panggil babi,anak haram,ketahuilah,orang yang memanggil orang lain anak haram,sebenarnya dia sedang memaki hamun mak pak dia sendiri...

    ReplyDelete
  45. parti yang paling aktif bising dan menyalak == pakatan haram kerana apa? tiada orang yang benar-benar layak untuk jadi pemimpin berada dalam parti tersebut... semuanya reti berkata-kata dan berjanji manis...... itu saja..........

    ReplyDelete
  46. dua dua serupa...parti2 ni busuk...dok lawan kata hang betul aku betul padahal dua dua gelong

    ReplyDelete
  47. Apa?Piyem buat umrah!!!!!!.....bila lak nak pegi perancis.......tolong bawa topi perancis banyak2 no.PKmak tau ke buat umrah tu bualan posa tak baik kutuk worang tanpa bukti, PIyem ni orang dah kenal.......janji tak tepati,,,,muhong je..

    ReplyDelete
  48. aku stuju ngan kau bro..sebagai ketua kerajaan/PM memang patut lah DS Najib ad guard,ini bkn shj berlaku pda DS Najib,mlah kpd semua ketua kerajaan yg beragama islam yang mngerjakan haji..nak buat mcm mna bro,gmbr Al-juburi dia pegi mekah xde,dia sakit hati la tgk gambar PM pegi mekah..Al-Juburi dia ckp jer pegi mekah,tp bla org sruh tnjuk gmbr smpai ke hari ni tak tunjuk2..kesian ak kat beruk2 pembangkang ni...hidup2 kna kncing ngan Al-Juburi diorng..

    ReplyDelete
  49. Panas tahap pukibabi

    http://www.youtube.com/watch?v=VIoC-xkzGQE&feature=g-all-u

    ReplyDelete
  50. KEPADA PENYOKONG TOTOK DAN JUMUD PAS, TOLONG LAH HENTIKAN MEMPERTIKAI AMALAN ORANG LAIN...SILA KOREKSI DAN MUHASABAH AMALAN DIRI SENDIRI DAH CUKUP KAH UNTUK KALIAN BAWA NYA BAGI BERJUMPA ALLAH DI SANA NANTI.....TOLONG JADILAH MANUSIA YANG BERTAQWA DAN BERIMAN.....SEANDAINYA KALIAN INSAN YANG BENAR-BENAR BERIMAN SUDAH TENTU KALIAN TIDAK JADI SEBURUK INI......TOLONG LAH PERBETULKAN AMALAN KALIAN, TOLONGLAH PERBETULKAN AL-FATIHAH KALIAN DULU KERANA TANPA BETUL AL-FATIHAH SEMUA SOLAT KALIAN TAK DITERIMA DAN TAK SAH..ITU BASIC NYA...USAH MENUDUH DAN MEMBURUKAN ORANG LAIN KERANA PERBUATAN ITU AMAT DITEGAH DAN TERCELA.....CUBA KALIAN LAKUKAN KEBAIKAN PADA DIRI SENDIRI DULU SEBELUM MENUDING DIRI PADA ORANG LAIN.........yang ikhlas MAMUD KB.

    ReplyDelete
  51. dua duua sama 2x5

    ReplyDelete
  52. HARI ITU SEORANG BARUA PAS DI TEMPAT SAYA DOK KUTUK DATIN SERI ROSMAH YANG KATANYA TAK PAKAI TUDUNG. SAYA TANYA DIA. ANTARA TAK PAKAI TUDUNG DENGAN BUAT FITNAH SERTA MENGHINA ORANG MANA DOSA LEBIH BESAR. ANTARA TAK PAKAI TUDUNG DENGAN MELANGGAN PELACOR DAN MELIWAT MANA LEBIH BESAR DOSANYA. ANTARA TAK PAKAI TUDUNG DENGAN MANUSIA YANG PERASUAH 3 BILLION MANA BESAR DOSANYA. DIA TERKEJUT DAN TERKEDU. SAYA KATA KAT DIA. BERAPA RAMAI MANUSIA YANG PAKAI TUDUNG TAPI MULUT DAN PERANGAI JAHAT MENGALAHKAN SYAITAN. JANGAN MENILAI MANUSIA SEMATA-MATA DENGAN TUDUNG KEPALA. BUKANKAH RASULULLAH PERNAH MENGATAKAN SEORANG WANITA DIZAMANNYA SEBAGAI AHLI NERAKA SEDANGKAN WANITA ITU DIKATAKAN AHLI IBADAH. SEBABNYA. MULUT JAHAT WANITA ITU. BUKANKAH PELACOR YANG MEMBERI AIR KEPADA ANJING YANG DAHAGA PUN DIJANJIKAN SYURGA KERANA KEMULIAAN AKHLAKNYA. PELACOR ITU BERTUDUNG KA. LEPAS TU DIA TAK BERCAKAP LAGI DENGAN SAYA. MARAH. TAPI ITULAH AKHLAK 'ISLAM' MEREKA. ORANG PAS NI MULUT SAJA DOK CAKAP ISLAM BUKAN MAIN TAPI AKHLAK MEREKA SANGAT BURUK.

    ReplyDelete
  53. Berbaik sangkalah sesama insan. Cari pahala bukan dosa. Banyak nyatakan kebaikan orang bukan keburukan orang. Mungkin orang yang dikeji lebih baik dari kita.

    Selamat berpuasa dengan pengertian puasa yang sebenarnya.


    Muslim

    ReplyDelete
  54. SAYA SEBAGAI ORANG ISLAM DIBULAN RAMADHAN NI INGIN MENASIHATKAN SAUDARA-SAUDARA SAYA LEBIH-LEBIH LAGI AHLI PAS YANG GELAP HATI DAN BUTA PENDANGAN AGAR BERTAUBATLAH MENFITNAH PM DAN ISTERI KERANA NAFSU POLITIK. JANGAN SEDAP DIDUNIA TAPI DI PADANG MASHYAR DIMANA MATAHARI SEJANGKAL NANTI AKAN MENCARI-CARI MEREKA-MEREKA YANG DIFINAHKAN UNTUK MEMOHON AMPUN DAN MAAF. TAK DAPAT DIBAYANGKAN, MENJERIT DANG MERAUNG MEMANGGIL PM DAN ISTERINYA DIANTARA BERBILLION MANUSIA SEJAK ZAMAN NABI ADAM A.S. HINGGA MENUSIA AKHIR ZAMAN UNTUK MEMOHON MAAF SEBELUM DIHISAB. MASA ITU TIDAK ADA SIAPA YANG DAPAT MEMBANTU WAIMA NIK AZIZ, HJ HADI MAHU PUN ANWAR IBRAHIM MANUSIA DIGELAR ANUGERAHAH TUHAN.

    MAKA DENGAN INI SAYA SUDAH MEMBERITAHU MEREKA-MEREKA YANG TERLIBAT AGAR BERTAUBAT DAN GUNA AKAL FIKIRAN DAN BUKAN NAFSU DIMANA SAYA TIDAK MAHU DIPERTANGGUNGJAWAB WALAU PUN SEBESAR ZAHRAH RIDAK MENASIHATI MEREKA.


    SEKIAN.

    ReplyDelete
  55. Masalahnya kalau orang FUCKATAN pergi haji orang BN tak mengata itu ini, tetapi kalau Najib pergi macam2 lah fitnah itu ini datang bertalu2 . apalah punya mentality syabas ahli umno kerana tidak pernah mengutuk walaupun nik pergi haji.

    ReplyDelete
  56. Apsal la korang ni tak up to date.. Dsai dah pergi buat Umrah sebelum si Rafizi kluarkan isu kereta baru2 ni..
    gambar umrah buat apa nak menunjuk2..? ibadah biar iklas. akhir kata, berenti la dok mencarut kat hujung bulan posa ni..

    ReplyDelete
  57. Anwar macam kita rakyat biasa guna ramai bodyguard kerana takut sebab banyak salah beliau lakukan jadi kesimpulanya orang yang takut akan sentiasa duduk dalam rumah dan kun ci pintu. bodyguard adalah benteng sebelum menembusi Anuar.

    Kenapa penyokong2 beliau tidak buka mulut dari mana datang duit begitu banyak boleh beli rumah 7juta, pakai beberapa buah kereta mewa, ramai bodyguard, pemandu, keluar negara berpuluh kali setahun, upah sana upah sini buat kacau seluruh negara, dengan moralnya yang teruk habis. semuanya berpunca dari 3 bilion yang dia songlap ketika menteri dulu. dalam parliament dia cabar MP UMNO/BN bangun cakap pasal rm3bilion, mampos mereka tak mau layan sebab perkara itu dicetuskan oleh Dato Morad bekas timb governor bank negara dan disahut oleh utusan..kalau dia betul2 berani kita bawa Nallakaruppan, Dato Morad, Umi Hafilda masuk untuk berdepan dengan dia. orang umno tidak akan meyahut cabaran beliau sebab mereka tidak tahu. pencacai2 yang kenyang diupah memanglah walau macam mana kotor Anwar pun mereka akan bela.. ciss nauzubillah.

    ReplyDelete
  58. Anwar tidak akan bertaubat kerana dia tak takutkan Allah sebab itulah dia bergelomiang degan segala macam maksiat. yang elok dia tinggalkan malaysia dan menetap d israel, disana berjalan telanjang pun boleh.

    ReplyDelete
  59. Hanya ketua negara sahaja diberi boduguard.

    ReplyDelete
  60. Nik Aziz lah suruh kawan dengan syaitan pasal tu pengomen-pengomen dah jadi syaitan tanpa batasan dalam ungkapan..

    ReplyDelete
  61. Najib kata kat Pak Arab, " I got BMW".........terjemahan " I got Big Malay Wife"

    ReplyDelete
  62. Aku takut burung-burung bawak batu tajam lempar atas kepala najib macam sejarah Abrahah dengan tentera bergajah.

    ReplyDelete
  63. Anon4.43... Aq rasa ko takut anwar kena baling dun batu yi kot... Hahahhaha... Pengecut x dak teloq mcm anwar tu mana berani...

    ReplyDelete
  64. (Anonymous said...
    Aku takut burung-burung bawak batu tajam lempar atas kepala najib macam sejarah Abrahah dengan tentera bergajah.

    August 16, 2012 4:43 PM)

    najib ok saja sekarang dengan isteri.. apa lu sembang bro? atau kau nak kata Anwar kalau pergi sana jadi macam itu? kahkahkah! pakatan cuba menipu rakyat lagi!

    ReplyDelete
  65. ( Anonymous said...
    Najib kata kat Pak Arab, " I got BMW".........terjemahan " I got Big Malay Wife"

    August 16, 2012 4:40 PM)

    tanda-tanda seorang rakyat yang muka tak malu dan tidak puas dengan pemberian PM najib selama ini.. macam-macam kemudahan dia buat untuk menolong menaik tarafkan orang-orang miskin dinegara ini.. menolong orang golongan sederhana supaya boleh berdiri atas kaki sendiri.. tidak mengharapkan bantuan kaum lain yang akan kaya lagi kaya jika kerjaan tidak buat seperti apa yang dilakukan sekarang.. kau cakap ikot sedap gigi saja.. kau tak pikir orang lain..

    ReplyDelete
  66. Terkejut aku bila baca komentar komentar disini..
    nak kata Islam ?.. entah..
    nak kata melayu?.. ntah ..

    Tapi sewaktu aku di bandung, aku agak terkejut jumpa SB dari bukit aman.. rupa rupanya DSN ada di Jakarta untuk satu Summit..
    Itulah cara kehidupan VIP yang sentiasa dilindungi bodyguard mahupun secret service..
    So .. janganlah jahil sangat bab bab kawalan keselamatan pemimpin sesuatu negara..

    Orang kecil buatlah cara orang kecil.. Allah x mahu atau belum mengkehendaki anda jadi orang besar..
    Setidak tidaknya jadilah orang yang tahu diri...

    Tu yang Nuar meroyan agaknya.. suka dikelilingi bodyguard and secret service.. nampak hebat .. kerana itulah cita cita Anuar ..

    ReplyDelete
  67. Cacai serang Rosmah pegi umarah. Tak ikhlas la, tak happy la. Itu urusan dia dengan Allah, yang penting dia dah tunaikan rukun Islam yang ke 5 dan sudah pernah menjadi tetamu Allah. Cacai2 ni dah ke? Ketua umum pun belum jejak kaki lagi.

    Lagi best, ada cacai rakyat dizalimi. Cacai ni mana faham makna zalim. Bila dear leader kata zalim maka meloponglah mereka bertakbir dan mengaku dizalimi. Kitorang steady je, takde dizalimi pun. Boleh pegi surau, boleh sembahyang takde pulak Polis ketuk pintu rumah nak tangkap aku. Yang kata dizalimi tu sebab korang dah menzalimi diri korang sendiri. Korang tutupkan hati korang dari mensyukuri nikmat yang Allah berikan kepada negara kita ini.

    Ada cacai kata PR dah ready nak pilihanraya. Betul ke? Kalau dah ready kenapa meroyan dengan Bersih 1,2,3 dan 4. Cacai ni bukan tahu apa sebab pun. Ikut buta je apa pemimpin dia kata.

    Kesian cacai ni semua, bak kata pepatah "tak dapat tanduk, telinga dipulas'. Kitorang takde pun cerita pasa bini Hj Hadi, Nik Aziz dll. Husband Nurul Izzah pun kitorang tak sentuh. Ini cacai ni pi kutuk2 Rosmah. Apa Rosmah buat kat korang tak tau la. Rosmah mintak duit cacai buat pegi shopping ke?

    Kesian dengan mentaliti cacai PR ni. Tak dapat menjawab dengan rasional cacai akan pura2 ketawa, tergelak2 kunun lucu dengan artikel RBF. Nasib la cacai2 PR ni banyak sangat tertelan air ludah pemimpin mereka.

    ReplyDelete
  68. BN serang anwar sbb anwar nak jadi PM.
    BN serang jijah sbb jijah Presiden PKR.
    Tp knp PR serang rosmah ye? Rosmah tak der apa2 jawatan pun dlm UMNO/BN apa lagi jawatan dlm sektor awam. Dah takde modal nak serang najib lattew. Ahaks!!!

    ReplyDelete
  69. patut kita bangga Pm malaysia pi mana mana luar negara di kawal rapi oleh tentera asing...!!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!