PADERI GAY KAHWIN! MASYARAKAT MALAYSIA NAK DUDUK DIAM JE KE?

TAHUN lalu, seorang rakyat Malaysia keturunan Cina, Ngeo Boon Lin yang juga seorang paderi gay telah mengambil keputusan mengahwini rakan sejenisnya di sebuah gereja di Amerika.

Pasangannya seorang lelaki kulit hitam, Phineas Newborn III adalah seorang produser pementasan muzikal Broadway.

Perkahwinan pelik itu dilaporkan telah didaftarkan di New York.

Semasa di awal meletusnya berita perkahwinan gay mereka berdua, pelbagai lapisan masyarakat Islam, Hindu dan Buddha telah meluahkan bantahan, kecaman dan kemarahan mereka terhadap tidakan luar tabie tersebut.

Selepas hampir setahun kisah mereka reda dari perhatian umum, tidak semena-mena timbul semula apabila kedua-duanya tampil meraikan majlis resepsi perkahwinan mereka di sebuah restoran makanan Cina di Kuala Lumpur.

Dalam satu kenyataannya kepada AP, Boon Lin mengakui isu gay cukup sensitif di Malaysia tapi peliknya seperti sengaja pula mahu mempromosikan kisah perkahwinan gay apabila turut menjemput sekumpulan wartawan ke majlis tersebut.

Read more...

26 Responses to "PADERI GAY KAHWIN! MASYARAKAT MALAYSIA NAK DUDUK DIAM JE KE?"

  1. nak wat guana, Anwar kan Presiden Gay Se-Malaysia..

    ReplyDelete
  2. Akibat terlalu takut dengan kafir harbi Dapig semua kena jual.Hampas betul!

    ReplyDelete
  3. Mqana sudah puak2 yang kuat "bertakbear"?
    Kenapa bro?
    Sebab siGay 2 ekor tu puak kau org.Jadi perlu diam.
    Kalau kena puak BN mulalah keluar muncung Babi kau orang.
    Haprak punya manusia PAS.

    ReplyDelete
  4. so apa sebenarnya masyarakat malaysia nak kena buat? buat demonstrasi jalanan ke? kerajaan dan pihak berkuasalah yg perlu ambil tindakan kepada si pasangan gay ni.

    ReplyDelete
  5. Poyolah kau ni prince of poop! Kau ni takde kerja aku rasa. Ngadap blog je kerja kau... Aku tengok nama kau kat sini pun dah geli geleman...nak muntah aku baca komen kau!

    ReplyDelete
  6. Kerajaan malaysia takkan berdiam diri tgk cye mcm ni setahu aq lah.. Mesti ada tindakan yg diorang dah ambil utk elakkan perkara mcm ni terjadi dekat negara islam kita ni... Tp klu PAS yg memerintah belum tentu lg tindakan akan diambil.. Diorang tu kan keldai DAPig..... So rasanya diorang akan pejam dua belah mata la..., so, bg bangsa melayu yg terasa dirinya islam sedarlah oi.. Perkara mcm ni x sepatutnya berlaku kat negara kita ni.. Kita masih ada undang2 dan agama...

    ReplyDelete
  7. Mcm haram jadah la pukimak la diorang ni.. Ko ingat dgn adanya parti pembangkang yg menyokong kat blakang korang tu, kotang bleh bt seauka hati mak bapak korang ke??? Minta maaf la.. Ko jgn ingat bleh terlepas la wou babi 2 anjing sekalian... Negara kita ni ada perlembagaan dan undang2 ....., aq harap babi2 yg suka main jubur ni dibuang ke dlm laut bg ikan mkn lg baik....

    ReplyDelete
  8. HIDUP murSHITcinaDOL ANWAR ALJUBURUt
    MAT SABU almukaBAUPUKIMah
    NIK Najis AL TUA NYANYUK TAK SEDAR

    ReplyDelete
  9. mana perginya suara alustaz ismail kamus??mana suara alustaz harun din??tak kan nak berdiam je..kata nak sgt negara islam!!!

    ReplyDelete
  10. btl kata kak bedah 11:09 AM,
    krajaan Malaysia mesti akn ambil tindakan terhadap perkara ini sbb kitakan negara islam perkara mcm nie mmg harus dielakkn..
    tetapi...klu sekiranya Pas yg memerintah mst depa akn berdiam diri saje dn biarkn aje perkara itu malah rsanya lg menyokong adalah..
    sbb apa sbb Pas kn org suruhan Dap skrg nie..!!

    ReplyDelete
  11. nie semua salah pas sial konon nak negara islam kan...cuba la atasi masalah nie...bukti kan pada rakyat semua yang nik ajis nie boleh jadi pemerintah....nanti last2 umno juga selesai kan masalah nie...pastu korang anjing2 pakatan anak haram tudoh umno macam2...nak sangat negara islam hapuskan undang2 gay nie...ke memang korang suka sebab pak nuar korang boleh jadi PM senang la dia dpt stock erk sial....

    ReplyDelete
  12. jgn ingat yg kerajaan akn duduk goyang kaki tanpa ambik tindakan,tentu mereka sedang membuat sesuatu.
    2 ekor gay ni dapat sokongan dari anuwar,anuwar yg bagi galakan dan sokongan moral kat 2 ekor gay sial ni.
    mana dia x sokong,dia sendiri pun gay.
    jgn ingat rakyat akn duduk diam je,penyokong PAS mungkin la
    dasar manusia gay yg sial,mmg bodo punya manusia

    ReplyDelete
  13. siot punya gay,ko ingat kerajaan akn duduk diam ke.....2 ekor gay ni mmg patut dipancung je oleh kerajaan,dia ingat ni negara bapak dia ke......ni negara islam la siot,bukan negara partner gay korang si anuwar tu......pak ajiz buat pe,kata perjuangkan islam....asal senyap je pasal ni,asal ni org2 dari parti ko ke nik ajiz......ke org2 parti DAP or PKR yg sekutu dgn ko,macam ni ko kata ko perjuangkan islam......memang celaka haramjadah punya manusia la,memang korang patut dapat bala

    ReplyDelete
  14. anwar mesti sokong dengan apa
    yang pasangan gay ni buat.
    apa nak jadilah dunia sekarang ni laki kawin dengan laki..
    memang bodohlah.
    kerajaan malaysia jangan bagi si pasangan gay duduk kat malaysia ni.
    suh g balik amerika tu.

    ReplyDelete
  15. perangai lagi teruk dari bintang.
    binatang yang tak ada akal tu pon tahu yang betina pasangan dia bukan jantan.
    yang si manusia specis macam ada akal tapi buat perbuatan macam ni pulak.
    ini negara malaysia kita ada budaya.
    kalau dah jadi gay tu jangan nak bangga sampai boleh buat majlis kat sini.kita

    ReplyDelete
  16. ambiga mesti bagi restu untuk perkawinan ni.
    si paderi celaka tu mesti pengikot setia ambiga.

    ReplyDelete
  17. teruknye perangai manusia skrg ni,semakin jahil mereka ni...PAS buat apa,xkan duduk diam je tengok perkara begini berlaku kat negara kita...negara kita negara islam,kata PAS perjuangkan agama tp kenapa xda apa2 tindakan pun dari parti PAS...PAS ni bkn nya perjuangkan agama pun,mereka hanya mempermainkan agama sahaja...skrg kita tgg saja tindakan dari pihak kerajaan,kerajaan pasti akn ambik tindakan

    ReplyDelete
  18. tangkap pederi gay tu, kasi sumbat cili padi dekat lubang juboQ dia tu .

    ReplyDelete
  19. Dah basi la. Perkasam gali ponggong saja.Kat malaysia gay hanya bersalah kalau ahli politik yang nak dijatuhkan.

    ReplyDelete
  20. WOW!
    gay semakin menular!
    dan yang peliknya, aku baca komen-komen kata kita kene suruh kerajaan yang ambil tindakan..
    betul x salah tapi kurang tepat bagi pendapat aku la..
    aku rasa kita sebagai rakyat harus mengambil tindakan juga..
    bukan dengan cara berdemonstrasi tapi dengan cara yang berilmiah dan sistematik..
    contohnya kita mulakan dengan fesyen pakaian sekarang..
    kebanyakkan fesyen sekarang bersifat gay dan malangnya ramai yang tidak sedar hakikat ini..
    mungkin kita juga perlu ubah cara kita berkomunikasi.. ini bermakna kita harus bercakap dengan cara berhemah..
    kadang-kadang masalah gay ini berlaku apabila kasih sayang ataupun didikan ataupun kesedaran seseorang tersebut tidak tercapai sewaktu mereka kecil..
    ya lah, dengan kesibukan kerja harian mungkin kita sebagai ahli keluarga terlepas pandang tntang masalah psikologi ahli keluarga kita sendiri..

    akhir kata, jika nak mengharapkan kerajaan 100% kurang memberi impak dalam menangani isu GAY ini..

    apa-apa hal pun, Anwar perlu dibuang negara untuk masalah GAY ini dibendung! jangan lupa mak ikan Anwar, Ambiga perlu dikeluarkan dari negara ini juga..

    ReplyDelete
  21. wahai PAS.. awt snyp pulak bila isu ni keluar???
    cube klu isu pasal UMNO keluar korg bkn main laju lg menghentamnye!
    tp psl nie knp snyp pulak??

    ReplyDelete
  22. hahkahkahkaha! gay sudah mula menular! kerajaan memang membangkang 100% gay dan segala kelaknatan songsang ini semua... Pakatan? tentangkah merekah terhadap perkara ini? LGBT=bershit=ambiga=anwar

    ReplyDelete
  23. manusia makin hari semakin melampau..
    macam mana kerajaan nak banteras benda nie kalau ada pihak yang menyokong..
    contohnya si ambiga la..
    die kan nak sangat benda ini diluluskan..
    mesti die happy kan...oppppsss terlupa juga si anuar..
    so PAS sedalam mana korang nak pergi... maksud saya tahap kesesatan

    ReplyDelete
  24. bila kena tang batang hidung sendiri bukan main lagi senyap dan buat-buat buta...wahai si PAS..kalau kena kat UMNO uishh melampau hampa melompat macam babi kepanasan..
    hampa sokong ke?????????
    teringin ke jadi homo..

    ReplyDelete
  25. Klu pkr yg ambik alih malaysia benda2 mcm ni akan jd benda biasa kat negara kita ni.... Mmg tak heran lah gay khawin lesbian khawin.... Ni org tak berani bt sbb kerajaan kita tegas bab2 mcm ni.. Kita ptt bersyukur tah dpt kerajaan mcm umno ni

    ReplyDelete
  26. kerajaan pusat sekarang sapa dia???bkn pas/pkr/dap...tp ameno /bee end...so minta jamil khir/perkasam/hasan jati la yang keluarkan statement.....LOL

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!