KUNYIT HANGIT! MIMPI BASAH ANWAR DI SABAH YANG MESTI ANDA KETAHUI!

Sabah seringkali digambarkan sebagai salah satu daripada negeri kekuatan baru kepada PKR. Apa yang digambarkan di dalam media, PKR akan dapat memiliki Sabah dengan mudah – meletakkan imej fixed deposit negeri itu kepada BN selama ini akan runtuh sama sekali. Inilah yang Anwar ingin gambarkan.

Hakikatnya tidak semudah itu. Berdasarkan maklum balas rakan-rakan PKR di Sabah, ianya tidak semudah yang Anwar sangka. Anwar juga tahu bahawa cabarannya bukan mudah. Anwar hanya mempermainkan media dengan pelbagai spekulasi. Anwar sendiri tahu, dia tidak akan mampu memberikan impak sekiranya tidak cukup kekuatan yang ada. Kelemahan ketara? Jentera PKR yang belum lagi mencapai tahap kuat yang Anwar ingini.

Setakat hari ini, hanya ada 2 kerusi Parlimen yang Anwar benar-benar yakin akan dimenangi PKR. 2 kerusi itu adalah:-

Penampang
Kota Belud

Kerusi yang dijangka berpotensi untuk menang di Sabah:-

Tuaran
Kota Marudu;
Putatan
Libaran

Dengan segala gegak gempita yang Anwar bawa di Sabah, mereka hanya yakin untuk menang di 2 kerusi sahaja. Tak lebih daripada itu. Ini maklumat war room PKR sendiri. Jadi apa yang kecoh-kecoh di Sabah ini.

Untuk makluman semua, 4 kerusi yang berpotensi itu pun bergantung kepada SWING yang menggila di kalangan pengundi. Belum tentu.

Kalau setakat 6 kerusi (best scenario) – macamana Anwar katakan dia akan membawa SERIBU MACAM perubahan kepada politik Sabah? Semuanya gendang kosong yang tidak membawa makna apa pun.

Nampak sangat semua ini sebahagian daripada strategi politik Anwar sahaja. Jangan lupa 16 September. Bunyi macam ramai – sudahnya?

Kalau BN Sabah sayangkan Najib – pastikan 6 kawasan Parlimen ini menang; dan Anwar akan melingkup dengan sendirinya.

Sumber: Gelagat Anwar

26 Responses to "KUNYIT HANGIT! MIMPI BASAH ANWAR DI SABAH YANG MESTI ANDA KETAHUI!"

  1. ceramah lagi... bosanlah asyik ceramah je... buat la persembahan nasyid ke program tadarus al-quran ke bulan2 ramadhan ni

    ReplyDelete
  2. Apa bengap sgt ko ni prince of noob.. Bangang nak mampus.... Itulah mak bapak suruh ko g skolah dulu ko ponteng.. Mcm haram jadah la jadinya skang ni...., bleh ke anwar tawan sabah tu?????? Dgn apa yg jadi skang ni rasa2 aq lah... Rakyat kar sabah pun tau menilai parti mana yg akan membela nasib diorang .. Memilih anwar ibarat mencurah air ke keladi.. Apa pun x jadi..,,rata2 rakyat sabah yg aq jumpa skang ni merungut dgn pemimpin yg sedia ada.. Ramai yg jenis mengaut keuntungan berbanding membela nasib diorang tu.....

    ReplyDelete
  3. Satu lagi khayalan anwar ibrahim dgn juak2 pembangkang..apa sudah jadi dgn fantasi 16 september??adkah ianya sudah tidak laku??hanya beruk2 pembangkang jer yang percaya dgn cerita dongeng anwar ni..

    ReplyDelete
  4. PR amik alih sabah mmg hutan la sbh!
    xdk kemajuan la lps nie!
    merempat lah korang kat sabah tuh
    anuar tuh mmg dikenali sebagai mat janji kosong!

    ReplyDelete
  5. Periuk nasi UMNO di sabah dah hangit. Setelah sekian lama dilayan macam anjing. rakyat sabah sudah bangun memiliah parti lain. Nampaknya anjing2 UMNO mati kelaparan la..

    ReplyDelete
  6. anwar ngn cite2 die yang ngarut....udah2 la anwar ui!
    ko duk umah2 org tua jela...biarkan politik nie pada org2 muda...ko tuh dah xlaku la der.....dah la gler songsang lak tuh!
    ko nk watpe kat Sabah?
    org sne dah lali ngn ko ar

    ReplyDelete
  7. August 9, 2012 1:38 PM

    Hi fanatik PR

    ce ang cite sket ape PR buat kat sabah yang UMNO fail nak buat?
    ce cite ce cite
    setakat ckp kosong xdk bukti xyh ar

    ReplyDelete
  8. August 9, 2012 1:38 PM

    Terbukti anon di atas nie xtau apa yang berlaku!

    ReplyDelete
  9. u have a point there Prince of Noob..asal pakatan pergi je buat ceramah apa salahnya buat ceramah agama ka kan? itulah Pembangkang, reti mempolitikkan semua aspek kehidupan!

    ReplyDelete
  10. Anon August 9, 2012 1:38 PM

    Wow! ternyata kau tidak tahu apa yang sedang berlaku di SABAH...

    ReplyDelete
  11. ala xhairan pun anuar 2 mmg kaki kencing pun..
    oang-orang mangkuk je pecaya propa die..
    iye2 je ko eh anuar konon dapat sapu sabah..
    ketahuilah anda orang-orang sabah takut dgn anda..
    takut diliwat he3

    ReplyDelete
  12. anon 1.38 anjing-anjing umno ko kata...
    yang kaki liwat 2 suci sangat ke..
    atau ko pun ska diliwat dgnya..
    sabah 2 dah la tidak membagun..
    rakyat sabah suka ke dok dlm hutan dan menjadi orang hutan???????
    so pikir2 la sendiri ko 2 dah beso ada otak..
    time kecik2 ko xmo g sekolah..
    sekarang mulut xda insuran dok maki kerajaan..ko 2 sebenarnya anjing anuar...ke3

    ReplyDelete
  13. anwar ni suka sangat berangan-angan
    benda yang dia memang tak boleh dapat.
    lepas tu perangai buruk pembangkang ni benda yang belum pasti lagi,diorang selalu cakap macam diorang ni kompen akan menang pada pru13 yang akan datang.

    ReplyDelete
  14. anon 1:38 ko ni manusia yang celaka tahap gila babi.
    umno tak layan rakyat macam tu tau tak
    umno selalu bersikap adil.
    bukan macam pembangkang yang ko angkat sangat tu.
    asyik nak menipu rakyat je.
    janji yang dibuat tak pernah nak tepati,lepas tu pandai putar belit.
    masalah rakyat tak boleh nak selesaikan

    ReplyDelete
  15. haha...anwar ni tak abes2 dengan cerita dia yang merapu itu.
    ingat rakyat tak nampak apa yang korang dok buat selama ini wahai pembangkang..
    hanya orang2 yang sokong pembangkang je yang berhati gelap tak boleh nak nampak apa yang pembangkang dok buat selama ini.

    ReplyDelete
  16. anuwar jgn harap la boleh menang kat sabah,jgn ingat rakyat bodo.
    anuwar kalau menang jawabnye org sabah akn duduk lam hutan la,mmg xkn ada kemajuan langsung.
    anuwar pandai berjanji sahaja dan x pernah tunaikan pun janji2 dia tu.
    hanya 1 saja janji yg dia tunaikan iaitu janji meliwat org,dasar manusia sial yg bodoh.
    kalau org sabah nk hidup aman dan xmau hidup susah maka jgn undi PR,PR hanya tau melingkupkan negara sahaja

    ReplyDelete
  17. pembangkang dah smpai masa utk gulung tikar lah tpu helah drg dah xde org percaya kecuali penyokong drg yg dah terlampau taksub dgn drg yg lain semua dah blh pk lah pembangkang janji kangkang je pandai yg lain semua haram tak penah tnaikan pun emm aku bosan dgn cite2 pembangkang pukimak semua ni

    ReplyDelete
  18. Periuk nasi UMNO di sabah dah hangit. Setelah sekian lama dilayan macam anjing. rakyat sabah sudah bangun memiliah parti lain. Nampaknya anjing2 UMNO mati kelaparan la..

    August 9, 2012 1:38 PM


    hang mencarut apa sial,hang ada akal ke xda.....sebelum cakap fikir dulu,buat research sikit.......nmpk sngt hang ni org yg x berpelajaran,otak serupa lembu......hang ni mmg penjilat anuwar,silap2 anuwar dah pernah liwat hang pa.......apa yg anuwar dah buat tuk rakyat,cuba hang bg tau sikit......anuwar hanya pandai menipu rakyat saja,jgn harap la rakyat sabah nk terpedaya dgn tipu helah anuwar.......anuwar mmg celaka haramjadah punya manusia,penipu rakyat....

    ReplyDelete
  19. tak hbs2 ngn ceramah dia..kau ingt org suka ke kau pi bg crmh kat sna nuar oii...
    bersedialah..lingkuplah korg klu pilih si anwar nie jd pemimpin..

    ReplyDelete
  20. apa mslh kau anon 1:38 PM,
    apa bukti kau yg periuk nasi UMNO kat sabah dah hangit??
    kau ingt klu pilih si anwar tu khdupan rkyt akn jd bgus sgtlh kn!!
    stkt jnji2 kosong tu blhlh dia bg tp nk tunaikn jgn haraplh! dlm mimpi pn tak dek lah!!

    ReplyDelete
  21. jgn sesekali percayalh kata2 anwar tu..! sbb org mcm dia tu tak lyk lgsg utk dipercayai!

    ReplyDelete
  22. wow!!! siri jelajah merdeka rakyat...bunyi mcm sedap je...tp apa tujuan..aku rasa sebelum dia merdekakan rakyat lebih baik merdekakan diri sendiri dulu yang belum merdeka masih di zaman jahilliyah..rakyat sabah bukan bodoh mcm PAKATAN haram jadah..mereka lebih bijak memilih dari pada janji palsu PAKATAN baik memilih janji ditepati yg terbukti benar...

    ReplyDelete
  23. sudahlah jangan kau permimpi di siang hari jangan kau harap pkr dapat tawan sabah dengan angan-angan kosong bodoh kau sahaja

    ReplyDelete
  24. SUDAH LAH ANUAR KAU TAK LAYAK NAK MEMERINTAH SABAH RAKYAT DAH PANDAI MENILAI SIAPA YANG BAGUS DAN YANG TAK BAGUS UNTOK MEMERINTAH NEGERI, KALAU ANUAR YANG MEMERINTAH SABAH SAMPAI MATILAH SABAH TAK AKAN MAJU

    ReplyDelete
  25. saper x kenal anuar ibrahim beb kaki kencing dan putar belit..ada hati nk tawan sabah..dpt satu negeri kat selangor nie pon kucar kacir jd nyer...x payah mimpi d siang hari la wahai manusia yg bergelar al juburi......silap2 2 kerusi yg dia yakin menang tu pon jatuh ke tangan bn...rakyar x muak la dngn al juburi nie....

    ReplyDelete
  26. ah suda mat sontot belakang nak ambik sabah?mapos la korang wei rakyat sabahan nie semua....jangan jadi bodo la wahai rakyat2 sabah yang mangkok tingkap pegi sokong anuar sial anjing 2...korang nak ke anak2 korang ke bedal depan belakng?kat semenanjung tak jalan ada hati nak try sabah

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!