GEMPAR BERAPI! PAKATAN NAK BIKIN KECOH MALAM MERDEKA!?

Selama lebih dua minggu para pemimpin parti pembangkang yang melabelkan diri mereka sebagai Pakatan Rakyat (PR) telah beriya-iya mengecam dan menyerang slogan "Janji Ditepati" yang dijadikan tema untuk Sambutan Kemerdekaan Ke 55, konon kata mereka tema tersebut berbau politik dan tidak patriotik.

Serentak dengan kecaman tersebut, mereka melancarkan pula tema dan logo sendiri sekaligus tercatat dalam sejarah tanahair inilah pertama kalinya sambutan kemerdekaan memiliki dua tema berasingan dari dua kem yang berbeza.

Malangnya, dalam pada pihak pembangkang bersungguh melancarkan kempen boikot terhadap tema Janji Ditepati atas alasan kemerdekaan negara dicemari unsur politik, kini tidak semena-mena timbul pula gabungan 20 NGO pro pembangkang yang mahu membuat himpunan 'Janji BERSIH' di Dataran Merdeka pada malam 31 Ogos 2012.

Kesemua muka-muka individu yang mengaku mewakili 20 NGO itu merupakan muka sama yang mendukung perjuangan PR malah terlibat secara langsung menganjurkan himpunan Bersih 3.0 yang berakhir dengan huru-hara dan keganasan pesertanya tempohari.

Pengerusi Bersama Bersih 2.0 yang mengetuai kesemua NGO tersebut juga secara sinis menyindir tema "Janji Ditepati" sebagai janji-janji kosong oleh kerajaan, di masa yang sama turut menyeru rakyat Malaysia memakai pakaian kuning sempena sambutan kemerdekaan kali ini.

Tanpa segan atau malu, mereka masih juga mengusung 8 tuntutan berkaitan pilihanraya yang diperjuangkan oleh Bersih 2.0 dan Bersih 3.0 sekalipun tahu ia tidak kena pada masa dan tempatnya.

Bak kata pepatah, kata dulang paku serpih, sibuk mengata pada kerajaan rupanya PR yang lebih.

Dalam pada itu, perhimpunan 'Janji BERSIH' yang mereka rancang itu berkemungkinan besar langsung tidak akan menepati tema yang mereka suarakan.

Rekod sebelum ini menunjukkan sebaik selesai sahaja perhimpunan anjuran puak-puak ini, sampah sarap dan kotoran yang beratnya bertan-tan pasti kelihatan di merata-rata tempat mereka berhimpun.

Situasi sama yang bersepah-sepah dengan sampah sarap, kondom dan kotoran lain pastinya akan berulang jika dilihat pada muka-muka sama yang terlibat langsung menganjurkan perhimpunan kali ini.

Selain itu, jika kita masih ingat semasa perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lepas, sekalipun pada awalnya pemimpin PR dan NGO proksi mereka menjanjikan perhimpunan yang aman damai serta tenteram, hakikatnya banyak kerosakan harta benda awam, kemusnahan kenderaan polis dan kecederaan berlaku disebabkan perilaku ganas peserta mereka.

Pendek kata janji manis mereka untuk bersurai secara aman selepas dibenarkan berhimpun tanpa halangan bukan sahaja gagal ditepati malah dicabuli pula dengan aksi ganas dan tidak bertamadun.

Patutlah begitu sekali meroyannya pemimpin PR dan NGO proksinya apabila "Janji Ditepati" diangkat sebagai tema Kemerdekaan yang Ke-55.

Berdasarkan apa yang telah berlaku sebelum ini, tidak salah untuk kita andaikan kemungkinan perhimpunan malam merdeka anjuran NGO proksi PR ini juga akan berakhir dengan aksi ganas dan perlakuan luar tabie yang lain. Betul tak?

34 Responses to "GEMPAR BERAPI! PAKATAN NAK BIKIN KECOH MALAM MERDEKA!?"

  1. APA NAK JADI DGN PR DAN NGO NI TAK HABIS2 MENYUSAHKAN RAKYAT AJE. BAGI AKU TAKDE MASALAH DGN TEMA JANJI DITEPATI UTK MERDEKA TAHUN INI. JANGANLAH RAKYAT MALAYSIA TERPENGARUH SEKALI LAGI DGN PERHIMPUNAN BERSIH YG AKHIRNYA MENDATANGKAN KERUGIAN PADA SEMUA PIHAK. JGNLAH KITA ZALIM DENGAN NEGARA KITA YG AMAN DAN DAMAI INI. CINTAILAH NEGARA KITA YANG BERSIH INI.

    ReplyDelete
  2. cukuplah dgn perhimpunan 3.0 dulu byk kerugian yg krg buat pada harta benda awam dan memberi kesan yg amat besar pada para peniaga yg berhampiran dgn Dataran Merdeka. Jangan berani pakatan dan ngo buat kecoh kali ini pada mlm merdeka kononnya bersih merdeka tapi sebaliknya pakatan jadi anak haram nak mampus buat huru-hara. janganlah pakatan kata hanya berhimpun secara aman aku dah tak percaya langsung dgn pakatan sial ni. habis negara aku jadi kucar kacair kerana parti haram ni. aku tetap sokong kerajaan dgn tema merdeka kali ini JANJI DITEPATI. hidup Malaysia keramu aku bangga dan bersyukur hidup dalam aman dan damai.

    ReplyDelete
  3. AKU MENYERU PADA POLIS SUPAYA TANGKAP SEMUA PENGKHIANAT NEGARA DAN BUANG DAERAH PADA MEREKA BARU PADAN MUKA SIAL2 YG BUAT KECOH AKAL TAK PAKAI ASALKAN DAPAT DUIT SIKIT DAH IKT CAKAP PAKATAN HARAM NI BUAT KECOH NANTI PADA MALAM MERDEKA.

    ReplyDelete
  4. nazri aziz kata ok apa. baso bengong

    ReplyDelete
  5. woi anak haram punya pakatan rakyat dan ngo proksi kononnya janji kan mengadakan perhimpunan aman pada bersih 3.0 tapi apa anak haram tlh lakukan jadi gengstar konon mcm sial aje aku tgk merosakkan harta benda awam, samapai kereta polis pun krg pecahkan apa lancau krg nak buat hal lagi ke pada mlm sambutan merdeka kononnya bersih merdeka mcm tema gampang aje. jangan libatkan org ramai kerana pada mlm itu ramai nak2 kecil juga turut hadir dgn keluarga sekurang2nya pakatan haram cuba pikir sikit keselamatan anak2 kecil itu nAnti

    ReplyDelete
  6. siallah pakatan rakyat dan ngo ni dah mula nak buat hal pada mlm merdeka. anak haram punya pr x hbs2 menyusahkan rakyat dan kerajaan. apa lagi yg krg tak puas hati ah, aku x paham ah dgn anak haram pr dan ngo ni. jangsn nsk perasalah krg blh ambik alih kerajan kita. aku rasa bersyukur dgn adanya kerajaan skrg ni negara aku aman dan damai.

    ReplyDelete
  7. BABI NAK HARAM PUNYA PR DAN NGO DAH MULA BUAT PERSIAPAN KONON NANTI SAMPAH SARAP KAT DATARAN KRG NAK MAK BAPAK KRG KUTIP KE AH, DAHLAH KURANG CERDIK LAGI MENYUSAHKAN RAKYAT BUAT HURU-HARA.APALAH PAKATAN RAKYAT NI APA SALAHNYA DGN TEMA JANJI DITEPATI AKU TAK NAMPAK PUN UNSUR POLITIK ATAU PROKSI DARI MANA2 PIHAK.

    ReplyDelete
  8. eloklah tu pada mlm bersih merdeka pakatan sial ni lagi mengalakkan golongan muda jadi sesat dan sasaau hanya semata-mata kerana duit yg diberi pada mereka sebetulnya mereka bkn nak sokong pakatan haram ni pun cuma terpaksa buat hal dgn duit yg diberi oleh pihak pakatan. aku dah tanya mereka yg kena kantoi kenapa buat kecoh mereka kata pakatan dan ngo suruh mereka buat hal byk2 nanti bayar byk2.

    ReplyDelete
  9. anak haram punya pr dan ngo x hbs2 susahkan kerajaan dan nak bantah aje kalau x suka pergi berambus dari tanah air yg tercinta ni sial pukimak.

    ReplyDelete
  10. 28 April 2012 cukup trajis berlaku perhimpunan 3.0 yg akhirnya berakhir dgn penuh keganasan dan segala harta benda awan di sekitar tuanku abdul rahman dan dataran merdeka hbs rosak dikerjakan oleh sekumpulan bersin 3.0 dan blh aku tanya apa yg krg dpt setelah berlaku tragedi itu semua. dah jadi jutawan ke? tak kemana pun kan, cuba anda semua pikir sejenak apa salah kerajaan pada kita sedangkan byk yg mereka beri pada rakyat kita contohnya kemudahan di hospital hanya bayar rm 1.00lah beb dah blh dapat ubat setarap dgn hospital pakar. sekolah2 yg cantik dan gah lagi utk anak cucu kita, jln raya yg cantik dan byk alternatif. cuba kita pikir apa yg pakatan rakyat bagi pada kita selama pr memerintah bagi aku contoh terbaik pun cukuplah. oleh itu pikir byk kali sebelum termakan hasutan setan dan iblis yg duduk dlm pakatan rakyat haramjadah tu.

    ReplyDelete
  11. Celaka pnya pembangkan,tak habis2 ngan hmpunan diorng..rakyat yg kna tnggung akibat dri prbuatan korng,bdoh!xpyh la nk hmpun sana-sini,smua org tahu pembangkang hnya pndai ckp tp xpndai buat..janji ksong!

    ReplyDelete
  12. kasi link gua punya blog

    kasihantamlah.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Puak pakatan ni memang silan laknat...sepatutnyapolis keja cegah jenayah bila mangkok kaki gila jubur ni buat hal..polis semua susah, yg cuti x dpt cuti, yg kekaj tempat lain di kerah utk bantu plis KL, jadi tempat asal polis tu kosong sebab polis da keluar kawasn daearah, negeri untuk bantu polis KL..mana tidak jenayah byk..abis nak salahkan Polis lepas itu, patut lah suka sangat ISA di hapuskan, apa yg besihnya bila semua pemimpin meka semua tak bersih mana pun..baru 1 penggal da by hal kita dgr alami..ingat kita undi PKR sebab kita bencikan Pak Lah dan KJ ,Berapa byk keluarga POlis dan saudara mara , ipar duai, memangu dan kawan2 polis undi PAKtan sebab paklah jatuhkan maruah imej polis dgn tubuh suruhanjaya yg tak ada byk perubahan, claim, elaun semuanya masih lambat, bangunan masih buruk, logostik pun teruk, kereta pun byk rosak ta ada baget tak ada spare part, perumahan polis byk kini da di jadikan pejabat, Suruhajaya is tok ketempi , buakn warga cina tapi da hnatar menteri ke China minta maaf pada Chian pada hal kes itu warga malaysia bnagsa melayu, ...Pkatan jgn syok sendiri mcm kita main jubur org, kamu syok yg menungeng tu belum tentu syok..
    ,,

    ReplyDelete
  14. kimak tol la bangsat2 haram jadah sial punya pakatan nie semua...tak habis2 dengan bersih kimak korang...korang taw nak buat kecoh je...lagi bagus tolong rakyat dari menyusahkan...sial la
    patut polis tangkap semua yang mengajur bersih nie letak kat ISA je...baru berakal anak2 haram semua tu

    ReplyDelete
  15. la nak buat kecoh lagi ke???????
    sudah-sudah la wei..
    kerajaan kita ada anggota polis dan angkatan tentera malaysia yang hebat..
    korang buat kecoh siap lah korang nanti jangan salahkan kerajaan BN lagi sebab semua ini salah korang jugak..
    ntah kemusnahan apa lagi korang nak buat..
    lebih baik buat kebaikan dari kemusnahan macam nie ke nak minta keadilan hoi????

    ReplyDelete
  16. Bodoh la diorang ni... X ambik pengajaran lagi ke dari bershit yg lepas... Mmg bangang la klu ikut idea pakatan pukimak tu.... Tlg la jgn nak merosakkan suasana aman yg kita nikmati skang ni.... Wahai penyokong pakatan yg bodoh bangang takkan korang x ambik iktibar lg..... Byk harta benda rosak dan berapa byk kerajaan kena tanggung gantirugi tu... Wei pikirlah sikit....

    ReplyDelete
  17. PR nie tak hbs2 nak buat perhimpunan haram diorg tu..
    polis sepatutnya pergi tangkap anasir2 semua tu pastu sebat sekoq2..
    biar diorg tu rasa sikit!

    ReplyDelete
  18. mmg btl kata kak bedah tu..
    kita nie dh hdup dlm keadaan aman skrg nie tak payahlah korang semua nie nak merosakkn keamanan ngra nie!

    ReplyDelete
  19. pe ke sial pakatan lahanat ni,malam merdeka pun nk buat bersih.
    x cukup ke dengan bersih 3,x cukup ke dengan ape yg berlaku pada bersih 3.
    disebabkan bersih bodoh sial tu berapa ramai yg rugi,berapa ramai yg cedera.
    disebabkan bersih ni rakyat bertambah kurang ajar,disebabkan bersih ni rakyat bertindak seperti binatang.
    dasar manusia sial betul la pakatan ni,manusia gampang

    ReplyDelete
  20. negara dah aman dan damai,kenape mesti buat huru hara wahai pakatan keparat.....malam merdeka pun korang nk baut kecoh ke,pe masalah korang pakatan......korang x suka negara yg aman ke,korang suka keganasan dan kezaliman ke.......asal celaka haramjadah sngt pakatan ni,x habis2 nk buat kecoh.....bersih kata perhimpunan yg aman,bersih 3 tu apa cerita wei.....pakatan pemusnah negara

    ReplyDelete
  21. apa punya bodoh bin bahalollah pakatan ni dah tak ada keja lain ke nak buat kecoh pada malam merdeka. pasal ada nya pakatan anak haram nilah merosakkan nama baik malaysia rasa malu lah sikit kita duduk di negara yang amam adaotak pakailah jangan meyusahkan smua pihak dan memyusahkan pada orang lain...

    ReplyDelete
  22. apa nak jd dgn pembangkang ni...kita nak kan keamanan napa drg nak buat kecoh....tlg lah korang jgn lah buat bersih ni lg menyusahkan org je dah lah di bulan yg baik ni...br je umat islam berhari raya napa lah nak buat hal lg...kita dah ckp aman kat negara kita ni kita pttnye bersyukur pada allah sbb negara kita ni xde gangguan mcm negara2 lain

    ReplyDelete
  23. Aduh udah la ngn bersih nie!
    pakatan haramjadah lagi pundek nie nak bikin susah aje!
    setiap kali ade je bersih apa aku xley nak wat!!
    bodo la korang

    ReplyDelete
  24. Apa lagi nie? 3.0 dah mcm-mcm hura-hara berlaku....setakat tgk yang part2 PR edit watpa!!
    hampa pi cari lagi ade video2 fanatik dorang yg pukul polis hancurkan harta benda awam semua!
    bersih nie pada nama je tapi hakikatnya sekotor-kotor lagi dari najis!
    Apa korang dpt dari buat semua ini?

    ReplyDelete
  25. mmg betul aku stuju apa yg house pk ckp tu...geng2 pakatan harami nie mmg x de keja lain dah keja asyik nk bt kecoh jer..fikiran x matang pakatan harami nie......

    ReplyDelete
  26. pakatan ni memang asyik nak buat kecoh je.apa masalah pakatan ni.tak boleh langsung nak bagi orang lain hidup tenang.seronok sangat nak buat huru-hara.melampau sangatlah pakatan ni.kalau pakatan nak buat kecoh pada malam merdeka memang celaka sungguh.

    ReplyDelete
  27. dah jadi macam trend pakatan pulak,
    asyik nak buat kecoh.orang malam merdeka nak rasa gembira sebab negara dah 55 tahun merdeka.
    yang pakatan ni pulak nak buat kecoh.memang tak ada akal langsunglah pakatan yang macam mangkuk hayun ni.
    geram betollah dengan pemimpin pakatan dan pengikutnya.

    ReplyDelete
  28. 'bagusnya' buat bersih malam merdeka ni! buatlah, pak cik nak tengok, betapa kita menghampiri kekecohan seperti di Syria, Mesir, Jordan, Libya.

    semua tu negara Islam, dalang kepada kekcohan adalah ejen CIA US. di Malaysia kita pun ada ejen CIA US iaitu Anwar dan Ambiga. sejak mereka naik jadi besar mereka mula membuat porak peranda, mengganggu ketenteraman rakyat untuk apa? sistem undi dikatakan tidak adil?

    pak cik nak tanya la, tahu tak apa itu wawasan 2020? tahu tak maksud negara Malaysia maju mengikut acuan sendiri? kalau kita tengok sistem pengundian negar lain pun tidak seadil Malaysia.

    banyak kekecohan berlaku. ialah, siapa yang nak terima hakikat dah kalah. selalunya bila dah kalah semua tidak berpuas hati dan menuduh sistem tersebut tidak adil.

    pada pak cik, janganlah kotorkan kemerdekaan kita yang ke-55.

    ReplyDelete
  29. cukup sudahlah pakatan.jangan buat sampai orang rasa bertambah meluat dengan sikap dan pemikiran korang tu.
    memang sah lah korang ni pemusnah keamanan negara.

    ReplyDelete
  30. pikir-pikir a sikit Fuck a ton wey! perlu ka buat kecoh bershit ni lagi? ko ingat polis ni kene ikot kepala kau ja ka? polis dekat Malaysia xramai mana pon. kau nak pakse polis satu Malaysia turun bershit kah? lepas tu kawasan yang polis tersebut jaga jadi kosong senang la untuk keluarga perompak Fuck a ton ni untuk merompak kan! bodoh la bershit ni! asal kau tak buat majlis kemerdekaan kau sendiri je? haa? itu yang kau nak kan bershit!

    ReplyDelete
  31. OLIH KERANA DAH ADA INFO MCM NI PIHAK KESELAMATAM HARUS MENYUSUN STRATEGI DGN BEGITU RAPI. JGN ADA LOOP HOLES UTK MEREKA BEBAS. TANGKAP AWAL2 PENCETUS BERSIH MCM KELINGG2 PARIA BETINA TUA TU DAN KTUA ALJUB DAM KONCO2 CINA2 YG TAK SEDAR DIRI YG MUKA TERPAMPANG HARI ITU. DIA INGAT MALAYSIA NI BAPAK DIA PUNYA KE. ENOUGH IS ENOUGH. JGN SAMPAI ADA PIHAK LAIN MENGAMUK PULAK. ORG DAH MUAK DGN GELAGAK MANUSIA MCM NI. POLIS MESTI BERTINDAK TEGAS. REINSTATE SEMULA ISA.

    ReplyDelete
  32. macam haramjadah je dorang nie..nie semua keje si ambiga lesbian 2 la..penyokong die semua pun sama..suka sangat buat kecoh wei syukurlah malaysia negara aman..sial punya pakatan pengikut ambiga nak jadikan malaysia as luar negara ke?
    kecoh dan xaman..mmg dasar pemusnah mereka semua ini..dapat negara dekat dorang comform jahanam

    ReplyDelete
  33. pastilah tipu helah UMNO yang desperate. Klau rakyat setyju kenapa tak boleh. Negara bukan bapak BN punya

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!