GEMPAR BERAPI! FARID ISMETH KANTOI BESAR PUNYA?



Ini dibongkarkan oleh blogger Zamzarina Zambri!

“Farid berapa juta Najib bayar kat kau buat video ni? Sudahlah anak sendiri tak mengaku sampai guna nama Allah. Jahanamlah kau membusuk sampai usus”

Kenyataan itu adalah antara sms yang diterima oleh pembaca berita RTM, Farit Ismeth selepas membuat pendedahan dan pengakuat berkaitan tuduhan yang mengaitkan beliau dengan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Disangka selepas 11 tahun membuat pendedahan, ia dapat membersihkan nama beliau selain menghilangkang kontroversi yang berlaku namun sebaliknya pula yang terjadi.

Apa yang lebih teruk, pengakuan dan pededahan kepada rakan sekerja sebelum ini telah menambahkan lagi tuduhan yang dilemparkan terhadap beliau kononnya telah mendapat habuan atau diupah oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Kalau saya dipaksa atau diupah tunjuklah bukti siapa yang paksa atau upah saya tu… pengakuan ini adalah yang sebenar-benarnya… terima kenyataan dengan pengakuan saya.

“Sekiranya ada individu-individu yang sangsi, simpan perasaan tu dan jangan lebih-lebih… tak perlu nak kecoh-kecoh dan buat isu… kecualilah jika ada bukti yang sah barulah boleh kita bincang tentang isu ini,” katanya dalam sesi perbualan antara pengacara Zamzarina Zambri bersama Farit yang dipaparkan melalui blog.

Dalam perbualan antara kedua-dua sahabat itu, Farit ada menyatakan bahawa selepas pengakuan itu dibuat beliau terus-terusan dilemparkan dengan tuduhan yang lebih berat.

Apa yang lebih teruk katanya, tuduhan berkaitan anak Rosmah yang dikatakan hasil perkahwinan antara beliau dengan isteri Perdana Menteri itu.

“Kalau seorang bapa macam mana jahat pun anak dia… jarangla bapa itu untuk tidak mengaku anaknya… tak kanlah saya seteruk itu dan tidak mengaku anak saya sendiri.

“Jatuh maruah saya sebagai seorang bapa kalau tidak mengaku anak sendiri… jangan hina saya dan kalau seperti yang mereka kata maka saya akan mengaku.

“Tetapi tolong siasat betul-betul… wanita yang dikatakan anak saya itu berBINTIkan siapa… bintikan Farit Ismeth kah… bukan kan.

Rentetan tuduhan berat yang dilemparkan itu, Farit meminta supaya pihak-pihak terlibat supaya menghentikan kerja-kerja hina di bulan yang mulia ini.

Malah katanya, berikutan tuduhan yang dilemparkan itu ia ternyata telah memberi tekanan kepada ahli keluarga beliau.

Tambah Farit, selama 11 tahun beliau berdiam diri dan cuba memastikan keadaan tenang namun apa yang berlaku adalah beliau terus difitnah dengan 1001 tuduhan.

Sumber: Perak Today

62 Responses to "GEMPAR BERAPI! FARID ISMETH KANTOI BESAR PUNYA?"

  1. saudara, untuk membuat perubahan amat mudah namun untuk mengekalkannya amat payah... fikir-fikirkanlah! terbaiklah ayat dia!

    ReplyDelete
  2. pembangkang ni xhabis-habis dengan fitnah... korang tengok la hasil daripada fitnah korang... kat dah susah hidup seorang manusia saudara Islam sendiri? letak banner sokong Islam tapi sebarkan fitnah? apa barang ni pembangkang? owh lupe, yang letak banner tu kene buli cukup-cukup dengan PKR dan DAP... padanla...

    ReplyDelete
  3. menyusahkan rakyat amalan pembangkang
    menyusahkan hidup xkira orang
    kalau dah macam ini perangai korang
    memang tak dapat undian orang

    ReplyDelete
  4. Penipu Rakyat ni, kalau nak menuduh dan menghina Barisan Nasional dan pimpinan Barisan Nasional, tak ada bukti pun tak apa, boleh tuduh, ajaran songsang dari Parti Ajaran Sesat. Sedangkan video yang trang tang tang Anwar , DNA, CCTV yang perpampang Anwar, depa kata itu semua tipu, video besi, kononnyalah sajalah, tapi bila bab nak menuduh Barisan Nasional dan pimpinan Barisan Nasional mana dia bukti? Tak ada, jenis perangai Yahudi, lihat perangai Yahudi, kalau diaorang buat jahat, dia cakap dia ditindas, kena buat tindakan kejam, macam Penipu Rakyatlah, bila polis tangkap Anwar dia orang cakap polis kejam sedangkan polis ada bukti, diorang apa ada? habuk pun tarak. Penipu Rakyat adalah komunis yang berbahaya dan bangsat!

    ReplyDelete
  5. Penipu Rakyat adalah komunis, jauhi Penipu Rakyat untuk keselamatan diri anda dan keluarga anda, jauhi diri anda dari komunis seperti Penipu Rakyat ini yang hanya hendak peralatkan akan untuk mereka mencapai nafsu serakah mereka. Penipu Rakyat memang komunis kerana mereka sanggup hasut rakyat bertindak ganas, mereka pergunakan rakyat untuk dijadikan alat bagi menentang pihak kerajaan, mereka tidak peduli samada rakyat mati atau cedera parah kerana mereka lebih suka rakyat yang mereka perdaya itu mati sebanyak mana yang boleh supaya mereka boleh politikkan isu ini, lihatlah betapa kejinya Penipu Rakyat ini, dasar komunis seperti Penipu Rakyat ni mana pedulikan rakyat, mereka hanya nak pergunakan rakyat sajalah, oleh itu jauhi Penipu Rakyat dasar komunis.

    Marilah bersama-sama Barisan Nasional yang telah jelas selama ini prihatin menjaga kepentingan rakyat demi agama, bangsa dan tanah air.

    ReplyDelete
  6. fitnah dan pakatan umpama aur dgn tebing. saling melengkapi.

    ReplyDelete
  7. Betul tu Usin!

    Jalan2 blog lain ek? Tak singgah GAP ke? Hehehe

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. pembangkang ni xhabis-habis dengan fitnah... korang tengok la hasil daripada fitnah korang... kat dah susah hidup seorang manusia saudara Islam sendiri? letak banner sokong Islam tapi sebarkan fitnah? apa barang ni pembangkang? owh lupe, yang letak banner tu kene buli cukup-cukup dengan PKR dan DAP... padanla..

    ReplyDelete
  10. Tak habis-habislah pakatan haram ni.senang cita,nak dapat putrajaya.itu jer pun.kesian Farid Ismeth menderita 11 tahun kerana fitnah pencacai pakatan haram.apa pun janji BN selalu di tepati.pakatan haram ??? Di harap Datin Seri Rosmah sabar dengan dugaan ini.mereka sebenarnya cemburu dengan kerajaan yang ada sekarang.di harap juga agar Datuk Seri Najib sentiasa memakmurkan malaysia.terima kasih kerana janji di tepati ;-)

    ReplyDelete
  11. cukup2lah buat orang x snang hidup,
    ape la yg dibanggakan sgt dgn fitnah2 ni.
    masuk kubur nanti jawab la sndiri.

    ReplyDelete
  12. kpd puak2 pembangkang tu bawak2 la taubat.x tau nak cakap ape dah.astagfirullah !

    ReplyDelete
  13. Tak habis-habislah pakatan haram ni.senang cita,nak dapat putrajaya.itu jer pun.kesian Farid Ismeth menderita 11 tahun kerana fitnah pencacai pakatan haram.apa pun janji BN selalu di tepati.pakatan haram ??? Di harap Datin Seri Rosmah sabar dengan dugaan ini.mereka sebenarnya cemburu dengan kerajaan yang ada sekarang.di harap juga agar Datuk Seri Najib sentiasa memakmurkan malaysia.terima kasih kerana janji di tepati

    ReplyDelete
  14. kesian pokcik farid ismeth ni bulan2 puasa pun orang masih nak memfitnah dia...

    ReplyDelete
  15. come on la wei pakatan2 sial wei...xkn bulan2 pose pow korg xde rase takot kot nk fitnah2 nie....pakatan ngn fitnah nmpk nya lsng xleh dipisahkn...sial la xkn la lau btoi xkn nya dia nk abaikan anak nya sndiri wei....

    ReplyDelete
  16. Senjata TERAKHIR Pakatan Rosak
    ni untuk ke Putrajaya ialah menimbulkan keraguan dan
    kebencian habis-habisan terhadap kerajaan BN, PM,
    isteriPM..menteri-menteri
    dan agensi-agensi utama.

    Percayalah sejak mula hingga sekarang dan akan banyak
    lagi cerita-cerita fitnah akan dicipta dan humbankan ke muka BN...

    Untungnya Anwar dan N.Ajis
    kerana kamu memimpin satu
    bangsa yang namanya Melayu
    yang ramai juga di kalangan
    mereka otak memang layu ..yang memang mudah ditipu?...
    Tahniah!!

    ReplyDelete
  17. pembangkang dengan anjing xde beza,memang manusia sial punya......ada je fitnah yg mereka nk buat,dasar manusia yg suka makan najis......dah xda modal nk buat fitnah so mereka kata la si farid ni penipu,najib bagi rasuah kat mereka......pembangkang ni sanggup buat fitnah macam2 demi nk konker putrajaya,mereka sngt yakin yg mereka boleh tawan putrajaya.....bagi bukti kalau ada yg si farid ni bekas laki rosmah,kalau xde korang boleh g mampos

    ReplyDelete
  18. Mantap gak puak2 PAKATAN ni..saja nak aleh isu anak Shamsdidar dan Anwar.

    ReplyDelete
  19. ayoyo amma appa... ini apa celita... haram babi betul la.... x hbis2 nak pusing isu... naik meluat aq tgk.. yelah dok hentam org yg sama dgn isu yg sama tapi isi lain ckit... babi betul lah...... apa kejadahnya semua ini???????????

    ReplyDelete
  20. ayoyo amma appa... ini apa celita... haram babi betul la.... x hbis2 nak pusing isu... naik meluat aq tgk.. yelah dok hentam org yg sama dgn isu yg sama tapi isi lain ckit... babi betul lah...... apa kejadahnya semua ini???????????

    ReplyDelete
  21. wow!!! farid kantoi...sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ketanah jua pembangkang nie...asyik fitnah jer tau...dah tak der kerja...pembangkang sial akhir semua fitnah terbukti bohong...sial

    ReplyDelete
  22. PANDAI PARTI PEMBANGKANG FARID ISMETH DAH PUN BUAT PENGAKUAN TAPI KRG MASIH NAK FITNAH DIA KENAPA NAK CARI DOSA KERING. DAH SAH2 DIA KATA BKN BEKAS SUAMI DS ROSMAH MCM MANA PULA TAK MENGAKU ANAK. KADANG2 PAKATAN N DAP NI MEMANG BAHLOLLAH.

    ReplyDelete
  23. 11 tahun broooooo...... bkn 11 hari/11 minggu/11 bln... tapi tahun...
    baru berani nk cerita...

    ReplyDelete
  24. Pelik lah dunia... fitnah satu hal.. kalau ya pun bukannya diorg tak kahwin , bukannya buat maksiat mcm setengah2 org tu dgn china doll lah, dgn isteri org lah, dgn sesama jenis... lagi dosa ..

    ReplyDelete
  25. dah sah2 farith buat pengakuan, apa lagi pkr n dsp mau buat fitnah tentang dia. tak hbs2 lempar fitnsh kat dia. ingat dlm bln mulia ni jgnlah buat fitnah sembarangan dan sesedap mulut aje.

    ReplyDelete
  26. MANA ADA SEORANG BAPA AKAN SAMPAI HATI TAK MENGAKU ANAK SEDANGKAN BINATANG PUN TAU SAYANG ANAK MEREKA. LAINLAH KALAU ORG PKR N DAP MMG SANGGUP BUAT APA SAJA DEMI DUIT.

    ReplyDelete
  27. kerana fitnah pembangkang yg tak hbs2 ni mungkin akan menyebabkan keretakan rmh tangga farid sekarang ni. cuba krg ingat tak hbs2 tuduhan yg krg lemparkan pada farid ni munkin akan menggangu jiwa dan memberi kesan buruk pada kehidupan seharian beliau.

    ReplyDelete
  28. kesian kerja denagn kerajaan. Tidada freedom of speech. Hanya jadi balaci. Kita tengok siapa farid and kakitangan kerajaan akan undi selepas segala paksaan and penindasan UMNO. Undi adalah Rahsia. Kehancuran UMNO adalah nyata

    ReplyDelete
  29. ya allah..
    hai xpuas hati lagi korang..
    dah la korang 2 mcm2 cerita kebelakangan nie..
    tidak cukup lagi fitnah yang korang taburkan...
    tidak paham lagikah anda bahluk2 bin mangkuk..
    dah terangan kenyataan dibuat..
    kenapa tanya lagi????????
    mmg xda keje la korang nie...

    ReplyDelete
  30. ak makin hari makin muak ngan fitnah pmbgkang ni..mmg ftnaj jelah mkanan diorng di bulan puasa ni...kau dh xde isu sgt ke pmbgkang??smpai isu murahan mcm ni jdi agenda utama korang??dsr pakatan HARAM!!

    ReplyDelete
  31. kesian beliau farid ismeth..cukuplah korang menuduhnya..korang bukan sahaja menuduhnya tetapi juga isteri PM kita..
    ini soal fitnah..kalo xpercaya sgt pasal hal anak 2 wat la DNA..
    akan terbukti betapa anak haram sebenarnya korang wahai pembangkang..

    ReplyDelete
  32. ala anak haram ke halal ke...dunia sekarang sape peduli hahahaah..
    apalah korang nie nak kecoh2...UMNO mmg dasar kecoh je lebih...

    ReplyDelete
  33. Pembangkang ni tak abis2 nak fitnah korang ni bwk2 lah bertaubat asik nak cr kesalahan org je aku jemu dah dgn cite2 pukimak punya pembangkang nI semua

    ReplyDelete
  34. suka-suka hati ko je anon 10.29..
    mungkin ko 2 anak haram yg mak ko lahirkan sebelum kawen dgn bapak ko...
    nie soal maruah isteri PM kita DS Rosmah..
    mana boleh pandang ringan tambahan ini nampak sangat hanyalah fitnah

    ReplyDelete
  35. Farid dah buat tggjwb dia utk mengelak kan fitnah dia dah bgtau kebenaran selebihnye terpulang lah nak percaya ke tidak .... Pembangkang ni semua busuk hati walau apa sekali pun kita buat drg ttp pk buruk je... Yg penting allah tahu kan

    ReplyDelete
  36. Babi2 punya pembangkang mmg tak pnh puas hati malah drg akan pk nk fitna apa lg.. Padahal drg tau je benda tu tK betul tp drg kan suka memperbodohkN org.. Yg aku pelik ada gak org bodoh yg akan percaya dgn tipu helah drg ni..... Mmg bagang

    ReplyDelete
  37. ish3 tak hbs2 dgn fitnah korg tu ye pembangkang oii..
    korg nie tak puas2 hti lg ke ha??
    tak hbs2! semua org dah jemu sgt dgn sikap korg yg suka sgt buat fitnah tak tntu pasal nie!
    sudah2 lah tu..

    ReplyDelete
  38. mmg dah muak sgtlah dgn perangai si pembangkang ni semua..
    bln2 pose nie pn depa msh nak sebarkan fitnah..dalam diri korg tu dh tak dek perasaan tkut ke??

    ReplyDelete
  39. pembangkang mmg bnyk cilaka pny org!!

    ReplyDelete
  40. dah sebelas tahun orang bUat fitnah tentang cerita ni.
    tak jemu-jemu ke.manalah dapat idea boleh kaitkan ds rosmah dan farid.
    sudahlah,dah tuan punya badan sendiri kata itu bukan anak dia,jadi bukan lah.
    napalah susah sangat nak paham bahasa.
    tak takut tuhan ke korang ni.asyik nak sebar fitnah je keje korang ni.

    ReplyDelete
  41. pelik ak ngan pmbgkang ni...klau ya pun nk jtuhkan UMNO,cri lah isu lain skit,bab pentadbiran DS Najib ke,kelemahan parti UMNO ke..ni hal bini org jugak yg dia kecohkan..bnda mcm ni pun blh dijadikan isu...mmg nk cri publisiti murahan la korang ni..dsar parti xde maruah!!

    ReplyDelete
  42. macam sial jelah pembangkang ni.
    tak abes-abes nak taburkan fitnah.
    nampak sangatlah yang korang ni dengki dan dasar busuk hati terhadap datin sri rosmah.
    bawa-bawa taubatlah.

    ReplyDelete
  43. dah menyampah and rasa nak muntah dengan sikap pembangkang ni.
    diorang ni hanya tahu satu benda je.
    iaitu fitnah orang.

    ReplyDelete
  44. geng2 celaka pembakang nie ingat orng mkn duit mcm dia orng ker??blogger2 pembakang boleh la bg rm 500 pon rela londeh seluar..semata-mata kerana duit...x pyh nk fitnah orng...aku rasa soalan nie patut d tanya pada pencacai pembakang yg hntr sms tu berapa ringgit parti pembakang bg duit suruh hantar sms tu???fitnah orng x kira waktu....bodoh punyer pembakang....

    ReplyDelete
  45. farid ismeth yg dibyar ke..kau yg dibyar whai pencacai2 pmbgkang??klau xslap ak 1.50 satu post eh??krn duit korang xtkut dosa yg korang tnngung sbab buat ftnah,,,

    ReplyDelete
  46. ape la yg dibanggakan sgt dgn fitnah2 ni.
    masuk kubur nanti jawab la sndiri.

    ReplyDelete
  47. nampak nya masih ade lagi puak pembangkang yg x dapat nk terima kenyataan.sudah2 la tu lagi2 di bulan ramadhan yg mulia.berhentilah wat fitnah.

    ReplyDelete
  48. nampak nya masih ade lagi puak pembangkang yg x dapat nk terima kenyataan.sudah2 la tu lagi2 di bulan ramadhan yg mulia.berhentilah wat fitnah.

    ReplyDelete
  49. mmg sial jah aku tngok puok2 pakatan harami ni,xhbs2 nk fitnoh ore..isu hk xbenar pom mu blh reko lg...
    golongan yg bodoh n celako jh hk percaya cakap fitnoh pembangkang ni...

    ReplyDelete
  50. berapa la pakatan bayar kat ko utk bt cte mengarut ni babi oi???? ko ingat cukup ke nak tanggung dosa ko tu... dah lah cte pun x betul pastu nak putar alam lg tu.... cukup2 lah... kan bulan puasa ni.... byk kan amal ibadat lg elokj.....

    ReplyDelete
  51. Buat dosa buat fitnah memang kerja Pembangkang dorang dah biasa dah benda benda macam dah takda apa dah bagi dorang kan? Orang cakap benda yang benar pun dia kata tipu… Sebab apa? sebab dah biasa tipu sampai orang cakap betul pun dia taktau nak beza kan! Bulan puasa ni pun nak buat dosa lagi! Itulah Pembangkang kebodohan dan kebebalan melantun-lantun! kahkahkah

    ReplyDelete
  52. Aku percaya Farid. Rosmah tu gemuk macam parpu, lelaki mana yang minat?

    ReplyDelete
  53. lagi banyak diaorg buat fitnah,lagi bnyk diaorg dpt duit dr pemimpin pmbangkang...

    bawa2lah bertaubat wahai pembangkang yg bodoh..haram jadah sekalian....

    ReplyDelete
  54. beruk punya beruk.. dah dia bersumpah atas nama Allah.. fikir2 la sama kalau fitnah dah sampai tahap melampau. Ini memang kes percaya syurga bawah tapak kaki nik aziz lah ni!!

    ReplyDelete
  55. Dia dah bersumpah dgn nama Allah. Ada yg sehingga kini tak berani.. BERANI KERANA BENAR

    ReplyDelete
  56. Kalau anak dia yang sah takkanlah dia taknak ngaku pulak lainlah kalau anak haram.Pembangkang ni agak2lah kalau nak tunjuk bodoh.

    ReplyDelete
  57. pembangkang ni peranagai drg semua mcm haramjadah tak pnh nak percaya..ye lah drg kan kaki kencing jd drg ingat semua org kaki kencing mcm drg...emmm

    ReplyDelete
  58. pembangkang ni peranagai drg semua mcm haramjadah tak pnh nak percaya..ye lah drg kan kaki kencing jd drg ingat semua org kaki kencing mcm drg...emmm

    ReplyDelete
  59. dasar otak suka makan cerita fitnah memang macam tu.. agaknya sedap cerita buruk dari cerita benar.. kalau betul mereka berkahwin sudah semstinya ada yang akan senang hati memberi salinan sijil nikah mereka berdua ni.. MANA BUKTI.. MANA BUKTI.. MANA BUKTI...

    ReplyDelete
  60. Dosa fitnah ni lagi besar dari membunuh !! Tahniah la Pakatan, tak abes abes korang buat fitnah

    ReplyDelete
  61. Dosa fitnah ni lagi besar dari membunuh !! Tahniah la Pakatan, tak abes abes korang buat fitnah

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!