CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Tuesday, August 28, 2012

FUYOH! UCAPAN NAJIB YANG WAJIB KITA HAYATI!

“Tidak semua perubahan yang dijanjikan boleh memberi kebaikan kepada rakyat”.

Demikian antara kata-kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam ucapannya di Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri yang dihoskan beliau dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor di Taman Tasik Sultan Abu Bakar, dekat Pekan hari ini.



Katanya, rakyat perlu sedar bahawa soal untuk tukar kerajaan tidak seharusnya berlaku semata-mata hanya kerana sudah sampai masa untuk membuat perubahan.

Malah, terang Najib, rakyat pelbagai golongan perlu ingat dan sedar bahawa tidak semestinya semua perubahan itu membawa kepada kebaikan.

“Ada juga perubahan yang dilakukan membawa kepada sesuatu yang tidak dijangka malah lebih buruk dari apa yang kita kecapi hari ini.

“Kita dalam Barisan Nasional bukan nak bawa perubahan tapi nak sesuatu yang lebih baik.

“Justeru saya meminta rakyat supaya tidak membuat ‘perubahan’ yang belum pasti menjamin kemakmuran dan kesejahteraan kepada mereka,” katanya.

Najib turut mengingatkan supaya rakyat tidak menukarkan sesuatu yang mereka boleh bergantung harapan daripada memberi kepada pihak lain yang ternyata belum terbukti rekod perkhidmatannya.

Read more...

20 comments:

  1. Pada perkiraan saya Bapak Najib itu gak tahu apa hukum islam yang sebenarnya. Dia hanya bisa ngomong konon belio tahu hukum islam tapi ternyata Dia hanya ngomong gak serupa bikin. Belio punya istri gak bisa lagi pake jilbab walopun udah berapa kali ke haji . pantesan saya bilang belio ini harus diajar hukum fikah oleh uztaz dalam Partai umno itu. Diharap parapu kari bisa ajar dia menuruti hukum fikoh. Jangan marah ya.


    http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2012/08/imam-terkedu-lihat-mashitah-bersalam.html

    ReplyDelete
  2. wow!!!terbaik lah ucapan beliau pemimpin mcm nie yang kita cari untuk masa depan negara dan keharmonian rakyatnya.......PAKATAN gua rasa bercakapan mesti mcm budak-budak hingusan..lepas buat fitnah lepas buat fitnah pergi tukar isteri,cari gro,halau isteri,al juburi teruk-teruk!!!

    ReplyDelete
  3. Ucapan syok sendiri buat pa. Nak debat pun takut

    ReplyDelete
  4. terbaik la ucapan Najib,ucapan yg menunjukkan ciri2 pemimpin yg hebat.
    pembangkang kalau bagi ucapan macam sampah,ucapan yg penuh penipuan.
    pembangkang hanya tahu buat fitnah then anjing2 sekutu mereka akn sebarkan.
    anuwar dan najib banyak beza seperti langit dan bumi,perangai anuwar lebih hina dari anjing yg kena sawan babi.
    anuwar x layak jadi rakyat Malaysia,dasar manusia hipokrit yg sial gampang

    ReplyDelete
  5. wei anon 11:46 yg celaka haramjadah tahap jalang,fikir dulu sebelum cakap........aku tau la hang sakit hati dengar apa yang najib cakap,pastu hang kata dia syok sendiri.........ko nk suruh najib berdebat dengan sapa,dengan anjing peliwat bontot yg tak de maruah tu.......buat kotor mulut dan tangan saja kalau najib berdebat dengan anjing tu,semua yg keluar dari mulut anjing peliwat tu semuanye adalah penipuan dan fitnah belaka......anon dan anjing peliwat ni mmg tak da beza,2 2 manusia jalang yg tak da maruah......anon ni adalah manusia celaka haramjadah yg keparat

    ReplyDelete
  6. wahai anon 11:46 AM yg sengal lh menyengalkn ,

    kau ckp tu berfikir2 lah dulu jgn ikut sdp mulut kau je!
    ucapan Najib nie mmg cukup bgus menunjukkn kepimpinan beliau..
    tp kalau kau tak blh terima mampus kat kau lah!

    ReplyDelete
  7. mmg terbaiklah ucapan Najib.. menunjukkn ciri2 pemimpin yg sgt bgus..

    ReplyDelete
  8. hahahahaha mana la anjing2 pakatan boleh dudk diam lepas dengar ucapan PM...memamg berasap la bontot dorang yang yang kena liwat dengan anuar semua....wahai anak2 anjing pakatan sial...buka la mata ini la pemimpin yang kami rakyat malaysia nak...bukan anuar bukan guan eng buka nik ajis sial...ketua2 pakatan semua nie bodoh takde akal punya...keje tahu tikam rakyat

    ReplyDelete
  9. Pemimpin terbaik malaysia bkak macam Pembangkang cerita lebih apa Pun tak jadi

    ReplyDelete
  10. Terbaiklah ds najib ucapan yang begitu meyakinkan pada rakyat bukan macam pakatan kencing lebih punya

    ReplyDelete
  11. Ucapan membina mcm ni la yg kita cr sekarang ni sbb klu pembangkang dah x dengar ucapan mcm yg bajib bagi ni

    ReplyDelete
  12. Huhuhuhu... Pembangkang klu bg ucapan tau nak menjatuhkan kerajaan je.... Mmg diorang ni pukimak haram jadah babi la

    ReplyDelete
  13. inilah perdana menteri berjiwa rakyat....pakatan harami hanya pandai ckp jer tp x pandai nk buat bercakap mmg senang tp bila time nk buat mcm2 alasan la pakatan harami bg.....pakatan harami kat malaysia ini hanya tahu menabur fitnah jer....

    ReplyDelete
  14. kahkahkah ucapan sy0k sndiri jee tuu...xde ape yg mnarik pun..nsib baik kusi dan meja xbley nk gelakkkkkkkkk

    ReplyDelete
  15. wah bestnya umah terbuka..
    kalau aku ada di kl pasti alu pergi..
    tetapi nak buat macam mana dah ada di melaka..
    perggghhh hebat kata-kata beliau..
    najib mmg pandai berpetah..
    mmg betul pun kita hanya manusia biasa je bkn semua janji bole dilaksanakan..
    tengok tempat dan keadaan la..
    kehendak manusia mmg tidak pernah cukup pun

    ReplyDelete
  16. bapak najib suka ngomong kosong aja . gak ada benar sekali pun ngomongnya itu. Seluruh dunia tahu bapak najib ada tersangkut kasus altantuya itu. parapu kari gak mau bilang hal altantuya kah?

    ReplyDelete
  17. Wei indon pukimak hram jadah.. Ko klu takat nak komen bahasa indon baik ko pergi blik indon la wei.... Haram jadah tul la.... Ko ni mmg dasar pendatang babi pukimak yg haram jadah la... Dtg sini bt hal

    ReplyDelete
  18. Lawan Tetap Lawan,Liwat Tetap Liwat.Yang depan itu sedap,yang belakang pula 'avant garde'.

    ReplyDelete
  19. Wow akak sgh teruja dgr ucapan datuk sri ucapan yg terbaik membina harapan dan masa dpn rakyat mcm ni lah perdana menteri yg perlu dicontohi

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!