FUYOH! DRB HICOM MAHU BANDAR AUTOMOTIF DI TANJUNG MALIM!

DRB Hicom Bhd bercadang membangunkan semula projek bandar automotif bernilai lebih RM1 bilion di yang tergendala sejak 15 tahun yang lalu.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir mengesahkan, selepas melalui perbincangan dengan kerajaan negeri, DRB Hicom bersetuju untuk menjadikan kawasan seluas 4,000 ekar di Tanjung Malim sebagai pusat industri automotif.

“Syarikat berkenaan telah membentangkan pelan baru yang cukup komprehensif bagi menjadikan Tanjung Malim sebagai pusat pengeluaran utama Proton,” katanya.

Beliau juga dimaklumkan bahawa satu pasukan khas telah ditugaskan untuk melawat beberapa bandar automotif terbesar di luar negara seperti Jerman yang menjadi bandar pengeluar kereta berjenama Volkswagen.

Dengan adanya perancangan besar yang dikemukan DRB-Hicom, beliau percaya projek Proton City yang dilaksanakan di kawasan itu bakal menjadi salah satu mercu tanda setelah terbiar sekian lama.

“Saya percaya dengan pengurusan baru DRB-Hicom dan komitmen yang ditunjukkan juga begitu baik sekali,” ujarnya.

Dr Zambry berkata demikian dalam sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco di Bangunan SUK, dekat sini, hari ini.

Read more...

29 Responses to "FUYOH! DRB HICOM MAHU BANDAR AUTOMOTIF DI TANJUNG MALIM!"

  1. Mantap... Teruskan usahamu MB perak... Sekurang2 nya peluang pekerjaan akan bertambah dgn wujudnya bandar automotif itu... Moga2 projek ini x akan menjadi isu bagi pembangkang utk menghentam kerajaan...come on guys.., think the benefit that we could get from this thing.....

    ReplyDelete
  2. Let''s think outside the box... positive things we could get if this project fully develop... It will attract a lot of people at the same time bringing profit to our government itself.....

    ReplyDelete
  3. baru plan nak bl rumah kat proton city ni... alamatnya melambung le harga lepas ni:(.. jangan la umum awal2

    ReplyDelete
  4. Beli cepat2 la, jangan tunggu

    ReplyDelete
  5. mahu x tidor malam Nizar lilin @ lambai bila dengor cerita ni yob...penin...cam mana nak spin???

    ReplyDelete
  6. Baguslah MB Perak... barulah orang orang yang duduk kat perak tu ada kerja... Banyak tu peluang pekerjaan bila automotif dibuat... Takkan benda ni pun Pembangkang haram jadah nak buat isu der... Apa kerajaan buat semua tak betul... Apa pembangkang buat walau sebodoh-bodohnya benda pun korang kata bagus kan... Cuba jangan Double standard sangat wahai pembangkang oii...

    ReplyDelete
  7. no one gives a crap about this kilang besi buruk.

    ReplyDelete
  8. anon 504...you are idiot....total idiott.....

    ReplyDelete
  9. weeii
    parpu,
    kelantan lagi terer la.
    dah ada TESCO dan kuil buddha terbesar di asean wooo..

    tu la perak kalau BN yg perintah,
    baru nak buat bandar automatif. itu pun hasil nizar semasa jadi MB dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ARE YOU SURE? YOU MUST BE JOKING. DIA FIKIR PUN ENTAH APA2. KESIAN DGN KAMU NI.

      Delete
  10. Bangga aku jadi warga DRB hicom..untung bro keje ngan DRB..

    ReplyDelete
  11. terbaik!!!!!tgk jer kepimpinan BN melabur untuk kepentingan negara dan rakyatnya mcm nie baru dikatan menjaga kebajikan rakyat dan meningkatkan ekonomi negara...PR mesti tgh meroyan sekarang ..apa tau mereka buat hanya guna duit rakyat utuk kroni mereka sendiri tanpa memikirkan kesusuahan rakyat memang teruk sial lah...dan bodoh!!!

    ReplyDelete
  12. tu la perak kalau BN yg perintah,
    baru nak buat bandar automatif. itu pun hasil nizar semasa jadi MB dulu.

    August 9, 2012 8:25 AM

    Pergh! gila bodoh kau! Nizar jadi MB perkara pertama dia buat tukar kereta Camry!

    pegang pon kejap je dan kau kata itu hasil MB Nizar?????

    projek membina Proton City bermula pada 1996...

    nizar masuk 2008 dan buat kecoh siap bagi geran tamah 999 tahun dekat cina sahaja! cina sahaja yang dapat 999 tahun!

    research fakta kau tu betul2!

    ReplyDelete
  13. bagus2 untung orang perak..
    macam nie la sepatutnya MENTERI BESAR punya peranan..
    bukan mcm certain 2 nak tahu kaut duit rakyat dan skandal je..
    apa sebabnya sebab MB perak kan BN bukan pakatan..
    selepas ini hidup rakyat di tanjung malim akan semakin maju..
    nie rasa nak pindah perak

    ReplyDelete
  14. mmg patot pun mb perak diberikan kepada zamry..
    kalau si nizar 2 pegang comform2 semua die kasi dekat cina...
    nie lagi sekoq nie racist..
    macam nie lah yang rakyat mahukan..
    kebajikan terjamin..
    bukan tipu rakyat...
    alasan krisis air la macam-macam la

    ReplyDelete
  15. dengan adanya pembangunan proton city ini, kita dapat memperluaskan zon kemajuan negara seperti mana yang KLIA dan LCCT berjaya lakukan terhadap nilai dengkil puchong dan kawasan-kawasan yang sama waktu dengannya..

    dengan adanya proton city di tanjung malim, pembangunan dapat berlaku di sebelah selatan perak dan sebelah utara selangor..

    ReplyDelete
  16. perh brader,sngt bagus dengan idea automotif itu.
    byk peluang pekerjaan akn ada,ramai org perak akn dapat keuntungan.
    harap2 xde gangguan la dalam pembinaan ni,harapp2 pembangj=kang x buat isu dgn projek ni.
    projek ni akn bawak byk keuntungan dan faedah kepada rakyat

    ReplyDelete
  17. pasal BN yg pegang perak tu yg akn ada bandar automotif ni,kalau pakataan pegang jgn harap la.....mereka bkn tau nk bantu rakyat tp mereka tau nk menyusahkan rakyat,bukti dah de dpn mata cam selangor tu......selangor si gagap pakatan yg pegang,dia pegang terus rakyat selangor hadapi masalah air.....pakatan mmg x pernah fikir pasal rakyat,hanya BN saja yg selalu fikir pasal rakyat.....maklum la si geng2 pakatan ni kan celaka haramjadah punya org

    ReplyDelete
  18. ya memang bagus lah kalau ada bandar automotif kat tangjung malim.
    benda benda macam ni hanya boleh berlaku bila kerajaan barisan nasional yang memerintah.

    ReplyDelete
  19. wow semakin naik perak kan...mcm ni lah negeri bwh pemerintahan umno...mkn lama makin maju dan menyenangkan rakyat tak mcm pembangkang menyusahkan org dgn pelbagai mslah.....

    ReplyDelete
  20. bguslah nmpknya perak akn lbh maju dn membangunlah lps nie kn..
    mmg bgus sgt2 perak dipimpin oleh zamry..dia dh tunjukkn apa septutnya perlu dilakukan oleh MB..

    ReplyDelete
  21. beginilah klu UMNO yg berkuasa..mmg bgus sgt..bkn mcm pembangkang tau bg jnji kosong je tp haprak apa pon tak buat malah lg menyusahkn rkyt adalah.. bodoh pny pembangkang..

    ReplyDelete
  22. inilah hasil nya jika dibawah pemerintahan umno semua tempat akan di majukan kalau pati pembangkang yang memtakbir pusat bandar pun takkan ujut rasanya

    ReplyDelete
  23. UMNO TERUS MAJU. USAHA YANG INLAH YANG KITA NAK NEGERI PERAK MAKIN LAMA MAKIN MEMBANGGUN TAK ADA LAH MACAM PEMBANGKANG NAK HEMTAM JE KEJANYA CAKAP BANYAK APA PUN TAK JADI SAMPAI KE ANAK CUCU LAH BANDAR AUTOMOTIF TAK UJUT GAMAKNYA....

    ReplyDelete
  24. nmpak nyer majulah tanjung malim lpas nie..rakyat perak pon x perlu lg merantau sbb pluang kerja sudah ada d sana...anda smua harus berterima kasih kpd menteri besar anda...kerana berusaha ke arah kebaikan rakyat nyer dan negeri nyer....

    ReplyDelete
  25. nice beb...maka peluang perkerjaan akan bertambah....so rakyat jangan la korang semua malas2 ye....banyak da kerajaan bantu rakyat...cuma rakyat yang bodo tahap babi punya la yang masih ikot pakatn punya cakp....

    ReplyDelete
  26. Nasib baik saya dah beli kedai kat betul depan jalan anta upsi dan proton city

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapew2 nak bertanya sal commecial lot kat protoncity cal saya 0135111844...pelaburan terbaik 2

      Delete
  27. Nasib baik saya dah beli kedai kat betul depan jalan anta upsi dan proton city

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!