CILI KASI TARUK! WEI AHLUL PAS, KALAU KORANG GAGAL NAK TEGAKKAN HUDUD MASUK NERAKA TAU!

Jika sebelum pilihanraya Pakatan Rakyat telah bertelagah sakan berkenaan corak pentadbiran yang akan mereka laksanakan, maka bagaimana agaknya keadaan di Malaysia sekiranya mereka berjaya memenangi pilihanraya nanti?

Pertelagahan mereka pula, bukannya berkenaan isu yang baru timbul, tetapi isu lama, iaitu ‘hudud’ yang diulang-ulang dan tenggelam timbul mengikut musim pilihanraya. Hudud, yang tuntutannya hanya 0.0001% dalam Islam, tetapi dijadikan perkara tonggak oleh PAS kerana ketandusan isu untuk membuktikan diri mereka jauh lebih Islam dari UMNO.

Dan hudud juga menjadi tonggak penentangan DAP yang pada dasarnya memusuhi segala apa yang berkaitan dengan Melayu, termasuk agama Islam, Raja-raja dan sebagainya.

Kini, para Ulama telah memfatwakan bahawa menyokong DAP adalah haram kerana mereka merupakan kafir harbi, iaitu memusuhi Islam. Malah, fatwa ini juga dipersetujui oleh Ketua Dewan Ulama PAS Kelantan tetapi beliau memberi alasan ia dikecualikan dalam hubungan PAS-DAP kerana melawan UMNO/BN yang menolak hudud.

Dalam kata lain, mengikut hukum PAS, boleh bekerjasama dengan kafir harbi yang menolak hudud demi menjatuhkan pihak lain kerana pihak itu juga menolak hudud. Dan sekiranya PR menang dalam pilihanraya, maka tidak salah bagi PAS untuk berkongsi kuasa dengan pihak yang juga menolak hudud.

Hukum apakah ini? Atau agama apakah ini?

Oleh kerana ‘tidak melaksanakan hudud’ merupakan dosa besar sehingga UMNO/BN perlu ditolak, maka logiknya DAP juga perlu ditolak atau akan mendapat dosa besar juga.

Justeru, selagi PAS masih bersama DAP maka semua ahli dan pemimpinnya adalah berada di dalam dosa besar.

Lebih dahsyat lagi, jika Pakatan Rakyat akhirnya berjaya menjadi pemerintah dan PAS masih tidak melaksanakan hudud bagi memelihara kerjasama dengan DAP maka tentulah dosanya jauh lebih besar lagi.

Kita yakin, sekiranya PR benar-benar berjaya berkuasa, maka PAS akan memberi alasan bahawa hudud tidak boleh dilaksanakan kerana mengambil kira realiti Malaysia yang bermasyarakat majmuk.

Tetapi rakyat tidak mungkin menerima alasan ini kerana UMNO telah memperjelaskan alasan yang sama mengenai hudud selama bertahun-tahun, tetapi PAS menolaknya mentah-mentah.

Oleh itu, jika UMNO dituduh PAS sebagai jatuh kafir atau berdosa kerana menganggap hudud tidak sesuai dengan masa, keadaan dan tempat, maka PAS juga sama.

Malah PAS lebih dahsyat lagi kerana bersekongkol dengan DAP yang bukan sahaja menolak hudud, tetapi memusuhi segala-galanya tentang Islam.

Kita merasa kasihan melihat kecelaruan PAS gara-gara terlalu gilakan kuasa. Sedangkan DAP sanggup mati dan keluar parti demi menentang Negara Islam, tetapi PAS jangankan tidak sanggup mati kerana hudud, malah nak keluar dari Pakatan Rakyat pun tak sanggup.

Inikah rupa parti yang kononnya mampu membawa umat Islam ke syurga?

38 Responses to "CILI KASI TARUK! WEI AHLUL PAS, KALAU KORANG GAGAL NAK TEGAKKAN HUDUD MASUK NERAKA TAU!"

  1. GEMUK BUAT LAWAK BODOH!!WKAKWAKAWKWKW

    ReplyDelete
  2. Isu DAP VS HUDUD ni dah lama dahh...Che DET dah berbuih main isu nii...Pas x mati2 pUN...Makin kuat ada laaa...KESIAN mamat nii...Masih lagi nak main Isu nii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERANI KERAN BENAR
      TAKUT KERANA SALAH

      KALAU DAH HARAM ...HARAM LA IA.

      Delete
  3. fuyoo sial laknat yang buat kecoh semalam...nik ajis memang anjing belaan guan eng...kimak anak haram punya pas sial...memalukan dan merendahkan martabat islam...sama hina macam orang gila serang house pk....tuhan tak tolong orang yang mempergunakan agama untuk kepentingan sendiri...nik ajis banyak makan taik babi guan eng tuihh

    ReplyDelete
  4. PAS bertambah kuat kerana menipu menggunakan Islam. Tunggulah Allha swt murka maka hancur lah PASial

    ReplyDelete
  5. PAS itu BUSUK macam TAHI.

    Terima Kaseh.

    ReplyDelete
  6. Anon 12.26 mcm suka je dgn blog ni.... Blog kk x laku sampai datang komen kat house pk ni.. Hahahhahaha

    ReplyDelete
  7. datang lagi si batu ada kepala ni.apa lagi anon 12.26 yang dia tak puas hati lagi ni

    ReplyDelete
  8. aku kan dulu mmg suka PAS..
    serius aku cakap tetapi semakin lama semakin sesat PAS ini..
    aku pun hairan punya kuat lah kuasa sampaikan orang sanggup mainkan agama hanya kerana ingin memerintah..
    islam tidak pernah mengajar kita gilakan kuasa dan tunduk pada org kafir hanya semata inginkan kuasa...
    kalau nak kuasa gunalah cara rasulullah..
    insyallah anda pasti berjaya..
    tetapi sekarang allah je yang tahu PAS da semakin terdesak

    ReplyDelete
  9. gemuk macam mana ko tahu HPK ini gemuk???????that's mean ko mmg peminat HPK kan3..anon 12.26
    aku dah semakin minat nak masuk blog ini kerana best ar ada pendengki..tidak lama lagi famous la blog HPK ini....

    ReplyDelete
  10. Hahahahhahahaa.... Anon 12.26 meroyan lg..... Mcm anak gampang

    ReplyDelete
  11. Aku nak tergelak der bila tengok blogger kebanggaan UMB yang menyamar jadi blog pembangkang dan mengambil kesempatan untuk menghentam pemimpin UMNO dan keluarga terkesan dengan blog cicak mengkarung aku ni der... Serius der, dia betol-betol meroyan der.

    Kali ini aku tak nak berahisa lagilah der. Aku nak cakap terus terang der, blogger yang telah Cili Padi panaskan ni adalah blogger APA... Blogger kesayangan Tun Faisal Ketua Unit media Baru der. Blogger yang dibayar gaji sebanyak RM2500.00 sebulan oleh UMB der... Banyak tu der, aku budak baru der, tak masyuk lagi der.

    Tapi takpe der, itu rezeki dia der. Aku bukan jenis yang suka ambil rezeki orang der. Cuma aku sedih der, dia dibayar sayap UMNO untuk menghentam pemimpin UMNO sendiri termasuk isteri PM der dia hentam... Bila aku usik sikit dia der, dia mula tuduh aku ni anjing der. Ada ke patut der, mula-mula kata aku ni cicak mengkarung pehtu dia panggil aku anjing blogger-blogger otai plak der? Tak betul ni der. Aku confuse der.

    Pelik jugak der, blog aku tak le hebat mana der... Cicak mengkarung je der. Tapi der, Cili Padi ini telah membuatkan blogger terhebat di mata UMB dan Pakatan tidak tido malam der. Hebat kan Cili Padi der? Terperasan pulak aku der. Dah dua artikel pemukul bini buat der... Khas untuk aku der... Kalau tak betul kenapa dia panas der?

    Aku cerita pasal dia pukul bini der... Tetiba dia kata dia tak pernah pukul anak dia der... Bila masa pulak aku sentuh anak-anak dia der? Kisah bini dia tinggalkan dia tu memang benar der. Kisah dia pukul bini dia tu pun adalah benar der... Kisah dia tinggal dengan awek Indon pun benar der.

    Lepas bini dia tinggalkan dia der. Dia bersekedudukan dengan Minah Indon, tak lama lepas tu Minah Indon tu pun lari der... Tak tahan dengan perangai dia yang kuat mengepau duit der. Lepas tu dia tinggal dalam stor kawan dia di kawasan Bukit Antarabangsa der... Kenapa dia tak balik ke PPRT yang bini dia tinggal der di kawasan Ampang tu?

    Hakikat der apa aku cerita ni. Semua orang yang mengenali APA ni tau siapa dia sebenarnya der... Dia ni der dulu suka lepak di Craven, Bukit Antarabangsa. Dia tunggu orang datang bantu dia berbekalkan cerita sedih der... Sama macam dia buat kat blog der. Nak tarik simpati der, dia akan buat apa saja cerita der.

    Satu hari der, Tun Faisal sudah mendapat tahu yang ada seorang pemukul bini yang juga conman perlukan duit der. Tun Faisal pun dengan cargas dah jumpa si pemukul bini dan mengupah dia untuk menjadi blogger UMB der... Sejak dari tulah si conman ini telah mendapat nafas baru dan kepala si APA ni pun menjadi besar sampai cari pasal dengan semua orang der.

    You got nothing to lose? Kau pikir aku ada ke der rugi? Kau tu mungkinlah rugi kalau si Tun Faisal tu tak suap kau duit... Kalau korang nak tahu, Blogger APA ni tak pernah pun jumpa Pak Lah... Dia hanya berurusan dengan seorang conman yang menjual nama PM dan TPM Najib masa tu der.

    Dia anggap diri dia terer der... Kononnya semua orang perlukan dia dan dia seorang penulis yang hebat der... Agak gelak terguling aku bila dia cakap macam tu der... Dia lupa asal-usul dia... Blogger APA atau Blogger yang pernah kena pukul dengan Gomo ni dulu adalah Bouncer kelab dangdut dan juga kaki minum der... Lepas mabuk balik rumah pukul bini... itulah kerja dia der...

    Dia kata nak keluarkan video yang anak dia cakap tak pernah kena pukul... Takpalah der.. Jangan heret anak anak pulak der... Temuramah bini kau, Janganlah pulak kau pakai minah indon menyamar jadi bini kau pulak der.. kita pun nak tengok apa kata bini kau der...

    P/S: Walau dia dah jual blog tu, dia kata dia masih lagi Admin der. Aku rasa keling mabuk minum tali merah lagi ada kelas dari kau der...siang malam asyik menipu der..haram der makan duit cara macam itu der..ingat der...umur dah senja dah tutup mata nanti, kat sana kena jawab der..

    Cili Padi derr

    ReplyDelete
  12. PAS mmg diorg tu gunakan agama utk menarik rkyt je.. sptutnya politik jgnlah dicmpur aduk kn dengan agama..

    ReplyDelete
  13. cptlah PAS!!! tegakkn hukum hudud korg tu.. klu tak nanti korg msuk neraka tau....
    korgkan beratkn tntg agama so tggu apa lagi cptlah tegakkn hukum tu..!

    ReplyDelete
  14. blog house PK nie dh makin meriah skrag kan sbb mcm2 isu n kebenaran dibongkar...dan ade lak balaci pembangkang yg dok melalak kat blog nie menambahkan keseronokan aku nk komen dlm blog house PK nie...anon 12.26 aku rasa sebenarnye bos ko dah mula rasa tergugat dgn house PK nie tu yg ko diarahkan 24 jam jaga blog nie...

    ReplyDelete
  15. biasa lah bila blog kita makin hebat ramai yg sakit hati..teruskan usahamu house pk akak suka dgn blog ni walaupun byk maki byk info yg akak dpt...semuanya betul walaupun pedas gitu

    ReplyDelete
  16. anon 12.26 ni apa hal lah...saja nak cari pasal dgn house pk aku tgk house pk tak kaco dia pun tp dia jolok2 house pk dr semalam lg lps tu srh house pk mintak maaf plak apa bodoh lah ko ni anon

    ReplyDelete
  17. anon 12.26 ni apa hal lah...saja nak cari pasal dgn house pk aku tgk house pk tak kaco dia pun tp dia jolok2 house pk dr semalam lg lps tu srh house pk mintak maaf plak apa bodoh lah ko ni anon

    ReplyDelete
  18. oit aku rs cite psl hukum hudud ni br lg napa plak anon 12.35 kata ni cite dah lama,pelik gak aku ngn dia ni emmmmmmmmm

    ReplyDelete
  19. Nampaknya semakin ramai mereka yang meninggalkan PAS dari kalangan mereka yang perpengetahuan ugama sejak PAS bergabung dengan pakatan ..

    ReplyDelete
  20. TERBARU DARI KARPAL MENGENAI HUDUD
    KUALA LUMPUR - Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh melahirkan rasa kesal dengan sikap Pas yang masih mahu melaksanakan hudud.

    Beliau berkata, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali telah menyebut hudud mungkin tidak menjadi sebahagian Buku Jingga pakatan pembangkang tetapi tidak bermakna Pas akan menggugurkan idea tersebut.

    "Hudud hanya boleh diguna pakai dalam negara Islam. Ia tidak boleh dilaksana di negara sekular seperti Malaysia. Negara sekular seperti Malaysia mesti mempunyai undang-undang sekular.

    "Ini diputuskan pada 1988 apabila bekas Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan (kemudiannya Mahkamah Agung) Tun Salleh Abas membuat keputusan negara ini ditadbir melalui undang-undang sekular yang bermakna Malaysia merupakan negara sekular," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

    Karpal Singh berkata, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri tahun lepas berkata bahawa al-Quran tidak memperuntuk sebuah negara Islam tetapi negara kebajikan.

    "Kenyataan ini perlu menghentikan objektif jangka panjang Pas untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam," katanya.

    ReplyDelete
  21. PASial ni mmg sesat pun,dari dulu lagi aq dah tau.
    dia kata UMNO musuh ALLAH,DAP tu pe PASial.
    DAP tu semua kafir harbi punya org,PAS boleh berganding bahu dengan org kafir.
    sebenarnye PASial la musuh ALLAH kerana mereka menyokong DAP dan mereka mempermainkan agama ALLAH,UMNO bukan musuh ALLAH.
    dasar PASial yg mmg sial,parti yg lahanat

    ReplyDelete
  22. hudud mrupakn hukum yg wjib d tegakkn namun situasi ngara kita yg brbilang kaum dn mmiliki plbgi kprcyaan srta agama mybbkn hudud belum boleh d tegakkn spnuhnya..tpw sya yakin pd stu masa yg sesuai hudud dpt d wujudkn..olh dmikian jgn brblh soal hudud,ssungguhnya Allah swt maha mgetahui..

    ReplyDelete
  23. Hudud perlu dilaksanakan oleh entiti yg berlainan contohnya mahkamah syariah d malaysia..jd mahkamah syariah perlu penambahbaikan..cuba pas sama sama perkasakan mahkamah tersebut..ini pandai berkokok je siang malam.. Kita perlu sama2 meletakkan mahkamah ini lebih atas dr yg lain dan berkuasa dr yg lain...gubal perundangan islam sewajarnya malalui mahkamah ini.. Setakat buat retorik dan tamakkam kuasa sampai kiamat tk leh wujud hukum hudud d malaysia..

    ReplyDelete
  24. PAS parti yg dayus,dengan DAP boleh berganding bahu......PAS semakin hari semakin sesat,dengan kafir mereka bergabung.....org beragama islam mereka hina dan tikam belakang,mereka mempermainkan agama demi nk dapatkan kuasa.....karpal sing song dah kata yg dia xmau hudud,PAS masih lagi bergabung dengan DAP.....inikah yg dikatakan PAS memperjuangkan islam,PAS bukan memperjuangkan islam tapi mempermainkan islam kerana mereka bangse celaka haramjadah

    ReplyDelete
  25. TERBARU DARI KARPAL MENGENAI HUDUD
    KUALA LUMPUR - Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh melahirkan rasa kesal dengan sikap Pas yang masih mahu melaksanakan hudud.

    Beliau berkata, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali telah menyebut hudud mungkin tidak menjadi sebahagian Buku Jingga pakatan pembangkang tetapi tidak bermakna Pas akan menggugurkan idea tersebut.

    "Hudud hanya boleh diguna pakai dalam negara Islam. Ia tidak boleh dilaksana di negara sekular seperti Malaysia. Negara sekular seperti Malaysia mesti mempunyai undang-undang sekular.

    "Ini diputuskan pada 1988 apabila bekas Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan (kemudiannya Mahkamah Agung) Tun Salleh Abas membuat keputusan negara ini ditadbir melalui undang-undang sekular yang bermakna Malaysia merupakan negara sekular," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

    Karpal Singh berkata, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri tahun lepas berkata bahawa al-Quran tidak memperuntuk sebuah negara Islam tetapi negara kebajikan.

    "Kenyataan ini perlu menghentikan objektif jangka panjang Pas untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam," katanya.


    aduh orang PAS bce la article nie btol2!
    Karpal sigh tgh main kan korang!!
    hahah jadi la anjing PR lagi!
    bguih2!

    ReplyDelete
  26. saper x kenal pas penuh dngn putar belit.....pas hanya anjing tugangan dap dan pkr....itu la pas..parti ajaran sesat....

    ReplyDelete
  27. Kena tengok bangkang dari Longkang!!
    terbaik der terbaik!
    wakakaka

    ReplyDelete
  28. pas ni kata memperjuangkan islam.memperjuangkan apa bendanya.
    cuba bagi tahu sikit.kalau nak memperjuangkan islam,berjuang seorang diri tanpa sokongan DAP dan pakatan.
    kenapa bila si karpal yang kafir tu cakap dia tak bersetuju dengan hukum hudud pas diam ja...tak ke nampak macam pas ni tunduk pada karpal yang kafir tu.kalau pas tu betol..bantah si karpal tu...jangan campur dengan DAP dan PAKATAN.

    ReplyDelete
  29. pas ni cakap tak serupa bikin.
    kalau berkata-kata macam pas tulah yang paling hebat sekali.
    tapi pada hakikatnya habuk pon tak ada.pas ni hanya boneka dap dan pakatan.

    ReplyDelete
  30. aku rasa dari dulu pas nak laksanakan hukum hudud.tapi cakap hanya tinggal cakap je.
    dah bosan dengan kata2 palsu pas tu.

    ReplyDelete
  31. pak cik sedih tengok parti yang dahulunya menegakkan agama Islam dalam setiap tindak tanduk nya. sekarang ni pak cik tengok dah tak ada sifat menegakkan Islam. semuanya bersifat politik. pak cik dah hidup lama dan pak cik banyak menimba ilmu. pak cik tahu sesungguhnya PAS sekarang tengah dahagakan kuasa. mereka tahu mereka tidak boleh menang jadi mereka bersekongkollah dengan siapa-siapa pun asalkan bukan Umno (ABU).

    pada pak cik ni salah, mereka boleh berlawan menegakkan Islam dalam UMNO juga. mengapa perlu bermusuhan dengan saudara Islam sendiri? pak cik hairan kenapa ada sesetengah orang tu sanggup taksub parti bukan agama tetapi parti sehingga sanggup gadaikan macam-macam untuk parti tersebut menang dikawasan mereka.

    baguslah mereka berbuat demikian jika tempat tersebut dipegang oleh orang yang tak berguna dan merupakan orang yang menentang Islam. tapi ini tidak, dikawasan orang kafir parti selain BN mereka akan tunduk. dikawasan Umno mereka akan bermatia-matian untuk melawan.

    pak cik sedih kerana perjuangan asal parti ini bagus namun sekarang sudah kacau bilau haru bin biru!

    ReplyDelete
  32. sudahla PAS! kau sembang saja kuat! janji ditabur memang sesuai lah dengan kau! hudud dekat kelantan sendiri pon xboleh nak buat nak bising-bising kecoh nak tegakkan hudud.. kau cuma sakit hati sebab bawah Umno kitorang Islam maju dan beragama tapi korang Islam 'beragama' tapi tak maju.. itu saja.. jangan perbodohkan rakyatlah dengan sentimen kau nak juangkan agama bila hudud dekat kelanatan pon senyap aja.. nak lawan kapal api singh pon xberani..

    ReplyDelete
  33. Mangkok tingkat Pakatan dah masuk dan serang PK! Pakatan takut isu hudud diperbesarkan menunjukkan kelemahan mereka! KAHKAHKAHKAH! PAS dtipu Pakatan! PAKATAN MENIPU RAKYAT LAGI!

    ReplyDelete
  34. hudud hudud..tau ke tidak hudud itu untuk negara islam..kita malaysia negara campuran mana bole undang-undang hudud digunapakai kepada org kafir..kita kena lah selaraskan mengikut keperluan negara..kita malaysia berbilang etnik berbilang agama..haila nape la xmahu paham PAS oit..

    ReplyDelete
  35. macam lah BN berjaya tegakkan hudud

    ReplyDelete
  36. wei house pk..!!kau ingat PAS kisah ke ngan semua tu?apa diorng peduli hudud dapat dilaksanakn ke ta,yang penting sekarang ni ialah diorng dapat tawan Putrajaya dengan menipu rakyat..cuba fkir la bro,dari dulu lagi PAS nak lkasanakn Hudud,tapi ad pernah ad keputusan muktamad dari PR??xde kan..dia hanya guna Hudud ni utk meraih undi jer..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!