CILI KASI TARUK! SEJARAH HITAM SEMALAM, SIAPA YANG HARUS DIPERSALAHKAN?

Semalam detik hitam belaku di ambang kemerdekaan ke 55 di dataran Merdeka, gang Bershit datang menyerang disana sambil mengedarkan risalah untuk penukaran bendera sekiranya Pakatan memerintah nanti. AKu tak faham, kata Bersih ni bukan Pakatan punya, yang depa dok edar flyers kata nak tukar Bendera dan lagu Negaraku bila pakatan menang tu apa cerita?

Ini sudah manyak belit? Kata Pakatan mereka tak terlibat, tapi siap bawak anjing campur babi untuk nak turunkan Jalur Gemilang dan diganti dengan bendera ciplak Singapura ni. DAP dah berjaya beb. Agenda mereka nak hancurkan maruah negara dah tercapai semalam malam.

Panas hati aku beb melihat gambar-gambar anak-anak muda yang tak tahu perjuangan orang-orang lama dulu mempermainkan bendera kebanggaan setiap warga Malaysia ni. Yang sangat aku pelik bilamana mereka membuat semua perkara terkutuk ni pihak berkuasa tidak berbuat apa-apa pun.

Maka aku terfikir kenapakah terjadinya sebegini? Adakah disebabkan sebelum ini kesemua himpunan Bersih, perusuhnya tidak diambil tindakan maka pihak berkuasa sudah malas mau layan? Yalah sudah beribu repot polis pasal rusuhan Bershit ni, satu tindakan pun takde, mungkin pihak berkuasa dah letih nak tangkao mereka ni.

Bolehkah kita terima alasan begini? Semalam telah berlaku satu detik hitam dalam sambutan kemerdekaan di nagara kita. Benda sudah jadi, somebody have to be responsible for it man. So siapa yang kita nak salahkan? PM? Menteri KDN? Pihak Polis? Nazri Aziz? atau my peberet Gani Patail?

Senang cerita macam ni la, yang lepas punya kes pun tak setel lagi, apa lagi kes baru ni. Anwar punca berlakunya rusuhan dalam Bershit 3.0 tetapi tiada sebarang tindakan diambil, ada bukti video tapi Gani Patail tak nak ambil tindakan, kenapa?

Aku boleh salahkan semua yang terlibat, tetapi kalau mereka tangkap pun. Pihak Peguam Negara buat bodoh dan terus tutup je kes ni, lama-lama orang nak buat kerja pun dah tak larat dah, sebabnya tangkap, siasat, hantar report pada Gani then benda tu senyap je.

Sebaliknya si perusuh pulak mendapat nama. Suhakam, Suara Haram, Kum Kum semua jadikan perusuh hero dan pihak polis sebagai penjahat. Kenapa? Sebab pihak yang bertanggungjawab tak nak kenakan tindakan. Maybe dia fikri kalau kenakan tindakan nanti ada pulak yang tak dapat undi Cina kan?

So kita cakap apa pun sekarang ni, hanya disebabkan ada segelintir pihak yang nakkan undi Cina punya pasal, bendera dihina pun terpaksa ditelan jua, adakah kita ni dah sehina begitu sekali? Tahukah kamu semua, negara lain punya hormat kat bendera ni sampaikan mereka tak mahu bendera tersentuh bumi. Hormatnya rakyat negara lain pada bendera.

Kita pulak, demi nakkan Undi Cina, bendera kita dihina pun kita diamkan sahaja? Kita dah sampai tahap begitu hina sekali ke? Jalur Gemilang tau dihina semalam. si anak-anak haram penyokong Pakatan tu siap nyanyi lagu bendera Sang Saka Malaya lagi. Wow!

Kalau negara lain beb, abis dah bebudak tu kena cekup dan dikenakan tindakan berat. Tapi negara kita ni special sebab kita ada orang macam Nazri Aziz dan Gani Patail. They are above the law. Apa yang mereka rasa akan menguntungkan siapa mereka bodek tu maka mereka halalkan saja.

Tak percaya? Tunggu dan lihat saja. Negara kita ni dah macam takde undang-undang dah kan? Tak sangka aku negara tercinta aku ni akan sampai ke tahap ini. Korang rasa-rasa la siapa yang patut kita persalahkan atas insiden semalam ni? Gambar PM pun mereka pijak beb. Gambar rosmah jangan cerita la, habis mereka koyak-koyakkan. Hebat kan?

Kita patut menangis ke atau kita patut ketawa sekarang ni? Aku? Confuse la...

70 Responses to "CILI KASI TARUK! SEJARAH HITAM SEMALAM, SIAPA YANG HARUS DIPERSALAHKAN?"

  1. KDN TAKDE TELOR,
    DAH KECUT.

    ReplyDelete
  2. Jangan confuse, berambus saja, Rakyat dah meluatBN. 55 tahun menipu,mencuri merasuah

    ReplyDelete
    Replies
    1. CONTOH MELAYU BAHALOL. BARU BERI NASI SEBUNGKUS DAH MAKI HAMUN BN. BODOH PUNYA MEKAYU. KESIAN AKU TGK KAU.

      Delete
  3. Soalan nko tu patut tuju pada orang yang pernah memerintah negara selama 22 tahun..dia tau jawapannya...

    ReplyDelete
  4. silakak.. tu bendera indon tambah bintang je.. babi punya orang!

    Mock

    ReplyDelete
  5. Kerajaan Pas babi patut berambus dari kelantan.
    makin lama situa nyanyok munafik tak sedar diri dah nnak mapus memerintah makin banyak kemungkaran.
    Berambus pas BABI.

    ReplyDelete
  6. Pihak-pihak Dia orang nak perang saudara macam kat Syria ke? Rasa tercabar dah sangat ni. Rasanya itulah yang diaorang hendak. Senang la pihak luar campur tangan. Harap KDN cepat ambik tindakan. Rakyat macam aku ni dah tak tahan dah dengan karenah diaorang ni. Jangan sampai jadi macam Thailand baju kuning baju merah.

    Walaupun aku ni boroi, kuat hisap rokok, senang semput pakai spek sebab rabun lagi tapi kalau dah masuk bab kedaulatan Islam kat negara ni orang luar campurtangan rasanya sanggup aku turun, Mati pun mati lah.

    ReplyDelete
  7. Rakyat bukan bodoh. Tu agent provokasi UMNO. berapa RM abis bayar budak2 kebulur duit ni? Sorry beb. nak buat citer kasi level Hollywoodla skit.. setakat tahap pemimpin UMNO tu orang dah boleh hidu la woi..

    ReplyDelete
  8. Bendera yang hendak ditukar juga ciplak bendera Singapura.
    Kalau bendera hendak ditukar tidak mustahil:-
    1. Agama rasmi Islam juga boleh ditukar,
    2. Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi juga boleh ditukar,
    3. Perlembagaan Malaysia juga boleh ditukar,
    4. Nama Malaysia juga boleh ditukar kerana ada nama Melayu.
    5. Semua yang berkaitan Islam dan Melayu boleh ditukar.
    Berfikiran matanglah wahai bangsaku. Jangan kita dijajah lagi.

    ReplyDelete
  9. Biarkan, dia ingat org suka ke. Perangai mcm ni la akan buat fence sitter fkr 2 x nak undi PR

    ReplyDelete


  10. Rakyat bukan bodoh. Tu agent provokasi UMNO. berapa RM abis bayar budak2 kebulur duit ni? Sorry beb. nak buat citer kasi level Hollywoodla skit.. setakat tahap pemimpin UMNO tu orang dah boleh hidu la woi..

    August 31, 2012 10:24 AM

    Untuk anon di atas. Janganlah ingat rakyat bodoh juga. Ko ingat rakyat macam aku tak fikir ka kemungkinan sebenarnya mereka agen provokasi? Ko ingat rakyat tak faham ka bahawa realiti ni boleh berlaku. TAPI rasanya TIDAK. Ini sememangnya kerja puak puak agen YAhudi.

    ReplyDelete
  11. Apa masalahnya bendera tu? Merah Putih memang lambang melayy sejak zaman Srivijaya lagi. Sebab itu juga bendera UMNO dan PAS guna warna yang sama. Ianya lebih elok dari bendera sekarang yang tiru bendera US dan bendera British East India Company. Tak percaya? Google dan tengok sendiri. Baik juga tukar daripada menyusahkan rakyat kita di luar negeri termasuk askar kita sebab dari jauh orang nampak macam bendera USA.

    ReplyDelete
  12. woit bodo anon 10:46...abis bendera kat atas ko nampak tiru bendera mana...

    ReplyDelete
  13. Tangkap pengkianat2 ini terutama cina chauvinist yg tak sedar diuntung, nyahkan dari Tanah Melayu yg tercinta ini.

    ReplyDelete
  14. What the F*** is Hishamuddin Hussein doing? Sitting on his big fat arse and allowing the country to be overun by hooligans and anarchist.. I dont blame those bloody hooligans but Hishammudin is the biggest culprit, after Dollah bodowi.. Najib shd rid hishamuddin as soon as possible and put in someone resourceful and forceful... Stupid Hisham...sotong

    ReplyDelete
  15. Aku bekas tentera bagi aku senjata semula. Aku aku libas semua pengkhianat. Kurang ajar yg budak2 tu tak tahu apa DAP seronok betul tengok melayu membodohkan Melayu, nak hancurkan Melayu. Berikan aku senjata.

    ReplyDelete
  16. Anon 10.46 am bodow.. Tiru bendera singapork okey pulak apasal Malaysia dah xde identity ke ... Biul bangsat NI..

    ReplyDelete
  17. Tolong Baca Non Military Warfare ..

    Segala galanya ada disitu

    Anda akan tahu mengapa ini semua terjadi..

    Ini bukan masalah komunis lagi.. komunis sudah berjaya dihancurkan..

    Ini masalah Islam

    Hanya Islam penghalang keserakahan puak puak Yahudi..

    Awasi anak anak Melayu yang sudah bertjaya diperalatkan secara halus

    Awasi parti parti politik terutama PKR dan PAS yang sudah diresapi agenda yahudi..

    Non Military Warfare bukan lagi omong omong kosong ...

    Kerajaan mesti tegas ....

    ReplyDelete
  18. Anon2 Babi anjing pukimak tali barut pakatan kat atas tu mmg haram jadah... KO ingat aq x tau ke yg korang tu dibayar oleh fuckatan yahudi nak hancurkan negra ni... Mmg sial la duit yg korang dapat tu .... Pastu bg mkn anak bini plak tu... Mmg jadi babi la family korang tu

    ReplyDelete
  19. PAS = Gadai nama ALLAH
    PAS = Kata ALLAH samseng
    PAS = Berkawan dengan syaiton
    PAS = Assobiyah
    PAS = Pemimpin kaki menipu
    PAS = Ladang rakyatnya menipu rakyat
    PAS = Berzina, Nik Aziz boleh ampunkan
    PAS = Jual HUDUD musim pilihanraya
    PAS = Ulamaknya suka keluar kenyataan ikut nafsu
    PAS = Pengikutnya hati dah keras
    PAS = Pengikut Ajaran Syaitan
    PAS = Parti Assobiyah Syiah
    PAS = Parti Artis Semalaysia
    PAS = HAMPAS
    PAS = PIS = PUS

    Take beer! Take beer!!


    ReplyDelete
  20. Lantak la korang nak berhimpun ke nak baca puisi ke nak gi konsert merdeka ke? Yang sebok2 nak tukar bendera malaysia tu kenapa? Bangang

    Apabila Malaysia tidak lagi dihormati

    ReplyDelete
  21. Kini terlah terbukti siapa Malingsia sebenarnya

    INILAH BANGSA MALINGSIA
    INILAH BENDERA MALINGSIA

    AKU TUNGGU KOMEN INDONESIA

    ReplyDelete
  22. aq x pernah sangka perkara sebegini akn berlaku kat malaysia,negara kita yg aman selama ni akn bertukar menjadi huru hara.
    org melayu cuba menjatuhkan org melayu,org melayu cuba memusnahkan negara sendiri.
    org melayu berkomplot dengan kafir harbi dalam usaha memusnahkan negara,melayu2 ini adalah melayu2 yg sial.
    mereka sepatutnye dibuang dari malaysia ni,x layak mereka jadi rakyat malaysia

    ReplyDelete
  23. kesian UMNO mana yea penyokong parti paria ni? tak dak pun nak turun. Terpaksa lah upah barua buat gila pedajal rakyat

    ReplyDelete
  24. Da takde isu la pmbangkang tu..sampai bendera pun nk tukar..bodoh

    ReplyDelete
  25. SEBENARNYA BEBUDAK TU BUKANNYA LAYAK DI PANGGIL ANJING MALAH PERKATAAN PALING TEPAT IALAH BABI ANAK HARAM JADAH ATAUPUN ANAK SIAL. MUNKIN DULU WAKTU LAHIR TU DIA ORANG KELUAR DARI PUKI BABI BUKAN PUKI MAK DIA ORANG SBB TU PERANGAI MACAM LAKNAT. AKU SUSAH PAYAH SENGKANG MATA NAK BAGI MAK BAPAK DIA TIDUR LENA SUPAYA BOLEH MAIN BUAT DIA XPENAH PUN DIA RG PK. PANGGILAN TU SELAYAKNYA TUK ANAK HARAM JADAH MACAM TU ... SHIT

    ReplyDelete
  26. Ape kejadah nak tuka bendera jd mcm indon dan sgpore? Bgsat ape PR nie? Nk mmpos ape? Dah xsbr nk jual diri kat zionist?

    ReplyDelete
  27. Nie dah mlmpau! Dah la rakyat malaysia xdk smgt patrioritik dan ini lah hsilnya krna semua gila kuasa sja nk kuasa dan kekayaan!

    ReplyDelete
  28. Wah, pakatan dah tak nak ngaku pulak ini kerja mereka, bila dah backfire fitudun UMNO macam biasa...sialnya pakatan anak haram ni

    ReplyDelete
  29. Kembalikan ISA!!!!

    ReplyDelete
  30. Lepas solat Jumaat jumpa ini - http://abnnasution.blogspot.com/2012/08/ahad-5-ogos-2012-31-ogos-ialah-hari.html

    Adakah ini asal bendera baru yg dijaja malam tadi ?

    ReplyDelete
  31. negara dah mcm tak ada undang2, dah mula nak kuca kacir..

    syabas KDN teruskan makan tidor anda..biarkan rakyat sendiri yg ambil tindakan.. biar rakyat sendiri bertempur sesama sendiri.. anda boleh teruskan keje makan gaji buta, goyang kaki...

    ReplyDelete
  32. anon 8.23 bercakap seperti orang tiada pelajaran...
    ko tidak nampak ke PKR PAS dan DAP lagi anak haram..
    lagi penipu makan duit rakyat..
    kaki skandal seks rambang..
    'makan' ANAK SENDIRI...
    peliwat dan sebagainya dan semua yang keji-keji...
    aku tidak rela pembangkang menang...
    negara akan huru hara...

    ReplyDelete
  33. aku ingat masa PR kata nak tukar bendera malaysia tu..mesti tukar habis smpi xde tiru mana2 negara...

    kejap lagi longkang punya ciplak tiru bendera singapura dan indonesia...

    alah xde tersalah anggap bendera malaysia mcm US...


    kenapa x cakap bendera malaysia mcm bendera liberia...

    sbb korg semua bukan tau liberia tu kat mana...

    ReplyDelete
  34. mula-mula tukar bendera,
    kemudian tukar tulisan dekat batu nisan pakai tulisan cina pulak,
    baru nak sedar, sekarang masih lena dibuai mimpi.

    ReplyDelete
  35. pakatan nie babi betina yang duduk belakang antr anjing2 babi buat huru hara....bendera malaysia pow korang nak buat isu sampai nak tukar?korang nie memang anak2 babi yang mak2 korang semua mengkongkek dengan butuh babi campur anjing...sebab 2 boleh ada manusia macam nie....peragai babi dan anjing...sama je dengan korang punya pemimpin pakatan....sial anak haram....yang pelik nya takde sape pow pertahan kan bendera malaysia....mana orang yang bertanggung jawab...jangan biarkan perkara nie...hapuskan manusia babi anjing nie...baru malaysia aman

    ReplyDelete
  36. xhabis anjing bt kcau..mesti anjing2 al juburi bt kcau mlm merdeka.mereka dah sewel sgt kot..gua dia org nie boleh blah dr malaysia

    ReplyDelete
  37. klu bndera Negara pn depa blh tukar apatah lagi agama, bahasa dn sbgainya..
    org mcm Pakatan ni sikit pn tak blh dipercayailah!
    mcm2 bnda buruk yg depa blh buat asalkn depa berkuasa!
    tp jgn risau hasrat busuk depa tak akn sesekali tercapai!!

    ReplyDelete
  38. semua org yg buat hal ni kasi halau saja dr Malaysia.. sng cita!

    ReplyDelete
  39. Cili kena sumbat dlm buntot dia!

    ReplyDelete
  40. Pity fellows! Anwar's tool

    ReplyDelete
  41. Orang cina panggil semua inibkerja org kurang siuman. Nampaknya betul lah

    ReplyDelete
  42. Sumbat mauk lokap je!

    ReplyDelete
  43. biadap sungguh pukimak-pukimak ni..geram aku tengok!! haram!!

    ReplyDelete
  44. Akak bg cadagan je lah ni tangkap semua yg buat kecoh ni semua buang negara je... Drg kan tak suka duk malaysia bg drg rasa duk jat luar tu mcm mana

    ReplyDelete
  45. Semacam bendera UMNO saje. Keris diganti dengan bulan dan bintang.

    ReplyDelete
  46. OMG,this happening in our country?? why?how come? police should arrest those idiots..not good for the country

    ReplyDelete
  47. aku cukup suke.....August 31, 2012 at 5:57 PM

    kah kah kah sakit hati ka.....tu la pasai parpu oiiii......tu la pasai aku dok cakap jgn dok kata kat org....jgn dok tuduh org... kena batang hidung sendiri....marah juga.....aiyaaaa marah ka....jgn nanti kena jual.......setakat bendera apa kejadahnya parpu....jika nak banding jual negara.......

    ReplyDelete
  48. I am a Chinese and I feel shame of what they did.. =(

    ReplyDelete
  49. I am a Chinese and I feel shame of what they did.. =(

    ReplyDelete
  50. pencacai2 pakatan harami yg buat kecoh nie x layak duduk d bumi malaysia...mcm mana pemimpin2 pakatan harami kat malaysia nie mcm tu la pencacai2 dia...bg aku pemimpin dan pencacai2 pakatan harami nie manusia yg x bertamadun,bodoh dan jahil dr segi ilmu dan agama nyer......

    ReplyDelete
  51. saya yaki partai yang jijik umno itu akan hancur dalam Pemilu nanti ya. marilah kita berdoa kehazrat Alloh supaya umno akan hancur. kalo mau warga malaisia selamat ato mau demokrasi ayuh lah kalian memvoting Partai Pakatan Rakyat malaisia ya.

    ReplyDelete
  52. sekrang kita dapat lihat betapa teruk nya nak2 muda kita dirosakkan oleh DAP dan barua2 nya iaitu PAS dan PKR..apa kah parti sprti ini yg hndak kita plih utk mnjaga dan mmprthankan negara kita...sdr lah,bendera tu da wujud dari awal kemerdekaan lagi,di medan perang,ggurnya bndera maka ggurlah sbuah negara,bnedera maruah negara kita,maruah kita,knp prlu kita tkr??tndakan ini seolah2 kita cde maruah..!!kpd DAP jgn cbar org melayu..bruk pdahnya nnti..apa korang nk tgk keris terbang lagi ke??

    ReplyDelete
  53. Memandangkan BN utamakan undi Cina dengan membiar maruah bangsa dan negara di hina,elok PRU 13 ini kita undi PR saje.Kita tak perlukan pengecut untuk memerintah.

    ReplyDelete
  54. Waduh waduh, habis juak juak ameno jadi meroyan dek kerana bendele....!!!!! Nyata sekali itu bendele Ameno tu..merah putih serupe wanita ameno pimpinan Latuk najibbushit..boleh tunggu mase perhimpunan ameno nanti.....banyak le terjuntai kat zoo.Tapi kenape lak nak meroyan ha........bebudak kan tu...yg nak maki buat ape...Tak patriotik pun malah macam mental tak cukup . Contoh akak nko Bedah dan dodol nko mad,samapai basah dalam seluar meroyan.Nasehat kan bagus. Itu pun kira ok, kalau bendele republik monggol amacam!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  55. Bodoh betul pengampu bn ni...apelak bendera tu ngan dap...setahu aku kalau DAP mesti ade roket bro...sah dah la memang ameno nak mampus.Anak muda pun dah meluat ngan nko orang.

    ReplyDelete
  56. ksian kak bedah.....mencarut, maki hamun bepikul pun dah tak jadi apa.Kesian, kesian, kesian.......Patut le blackout kat TV 123 /4 (aka tv satu dua tiga suku)malam tadi. Kesian, kesian.

    ReplyDelete
  57. kesian tgk balaci PAKATAN yang bodoh...mcm dah xder kerja nak buat..aku rassa lebih baik diorang jg mak bapak kat rumah...sgup jd PAK turut DAP kafir...bodoh...PAS dan PKR dah mcm anjing suruhan DAP..memhancur la org melayu kalu PAS dan PKR ada...PAS islam hanya pada nama tp sesat dan kafir...bodohhhhhh

    ReplyDelete
  58. INILAH SIKAP ANAK2 MUDA YANG BUTA SEJARAH, TAK TAHU BERSYUKUR DUDUK DALAM NEGARA YANG AMAN DAMAI. SEPATUTNYA ANAK2 MUDA 'PENDERHAKA' DIHUMBAN JER KE DALAM SUNGAI2 KAT SARAWAK BAGI MAKAN KAT BUAYA YANG KELAPARAN DI SANA!! TAK GUNA PUNYA MANUSIA!!

    ReplyDelete
  59. Tq,bro parpu kasi info pasal mangkuk-mangkuk ni. Aku memang dulu, kini dan selamanya sokong UMNO sebab aku baca sejarah dan kehidupan aku berjaya dengan adanya kerajaan hari ini. Semua yang dibuat oleh kerajaan baik-baik belaka untuk rakyat. Jangan risaulah la budak-budak ni bukan dah daftar mengundi pun. Kita semua dah matang, rakyat boleh bezakan yang mana baik dan buruk. Prinsip aku, kalau aku sokong aku akan terus baca blog umno. Dan kalau aku tak suka mcm blog pembangkang tak delah aku nak buka. Pelik jugak aku tengok budak suruhan pembangkang suka baca ko punya blog. Agak2nya blog depa tak sehangat blog ini. Salute lu bro...

    ReplyDelete
  60. begini ke rkyt malaysia..xde semangat patrioritik lngsung..mmg biadap pukimak2 ni..

    ReplyDelete
  61. menurut teman ku warga propinsi selangor bilang perjuangan melayu belum selesei lagi kerna banyak lagi itu tanah suku belum habis dijualin oleh petinggi umno.kalo warga malaisia masih mau voting partai umno maka tunggu aja tanah suku melayu habis kayak tanah red indian di amerika serikat.saya kira kebobrokan suku melayu itu kerna kejahatan petinggi itu juga. mereka sanagt keciwa sama itu partai umno yang maling tanah suku melayu.

    ReplyDelete
  62. kalo kalian membiarin partai umno itu memerintah kalian lagi maka tunggu ajalah kehancuran pada negeri kalian. kerna saya liat gak ada petinggi umno tega hal maksiat di malaisia ini terusan terjadi kerna petinggi mereka itu berkati sekular juga ,gak peduli sama hal anak anak suku melayu itu.bikin malau aja ini malaisia yang kononya negeri islam.jangan marah ya.


    http://duniacacamarba.blogspot.com/2012/08/gambar-anak-siapa-memeluk-dipeluk.html

    ReplyDelete
  63. percepatkan matapelajaran sejarah sebagai mata pelajaran teras 2014 lambat sangat....

    ReplyDelete
  64. mana KDN PAKATAN dah beli ke kementerian ini?

    ReplyDelete
  65. Pada pendapat jujur saya ni lah..Hishamkerismudin...must go...sudah lah najib keja keras dia play safe aja...hati perasaan bangsa kita di hina, polis kita di hina undang2 puak pakatan bakul sampahkan tak hormat lansung...cepat ada piliharaya kita ajar puak pakatan taik kaki lobang jubur itu..pas jgn lah letak harapan..semua halal jika sokong parti meka..

    ReplyDelete
  66. ada juga bangsat yg kata ni sume keja umno...woi mangkuk....ko nampak ke diaorg ni follower sape??ni saje je nak spin kat org lain...taktik sape?Mossad je selalu buat camni.....agaknya sape yg berkawan baik dgn zion???sape yg ada buat perjanjian dgn zion nak jadi PM??sape yg dah makan banyak duit zion??zion pun hantarlah bantuan melalui israel asia??sape dia israel asia ni?.

    ReplyDelete
  67. pelik betul aku ada plak indon x sedar diri nak sibuk komen kat sini....yg indon dok berlambak masuk jd pendatang haram kat negara org apa cer? baik ko jaga jelah negara ko...xpayah sibuk hal org lain...kasi ekonomi ko naik dulu..bg mkn dulu kat rakyat ko..xde yg merempat kat tempat org dulu lah woi...jgn biar rakyat ko jadi ayam kat tempat org lagi baik dari mencampuri urusan org....

    ReplyDelete
  68. ya benar sekali bapak najib udah berselingkuh sama itu penulis zionis dalam itu koran gurdian. kenapa gak dikomentar hal itu ya. parupukari harus kasi nasihat sama suku melayu bahawa bapak najib harus dihukum gantung kerna kianat sama malaisia.

    ReplyDelete
  69. Mintak kawan2 jgn layan indon gila yg bagi komen kat sini. Ini semua provokasi untuk jadikan malaysia dan indnesia bermusuh.
    Tak cukup dgn provokasi dalam negara oleh puak2 PR yg akhirnya mereka sedar telah gagal skang mereka menyamar sebagai indon atau mintak tolong dgn indon btul dn bg komen brbentuk provokasi kat sini dgn harapan kita akan membalas dan wujudkan perbalahan antara 2 negara. Senanglah puak2 PR minta bantuan negara luar untuk membantu perjuangan mengarut yg semakin sampai ke titik kehancuran dan kegagalan.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!