CILI KASI TARUK! PERANCANGAN SYED MOKHTAR YANG AKAN BUATKAN GUAN ENG RACIST TERLONDEH SELUAR!

Pelabuhan Pulau Pinang ditukar jadi pintu masuk utama laluan serantau:-

Kuala Lumpur: Seaport Terminal (Johor) Sdn Bhd, pemenang bidaan bagi penswastaan Penang Port Sdn Bhd (PPSB), pengendali Pelabuhan Pulau Pinang, akan melabur sehingga RM5 bilion bagi menukar pelabuhan tertua di Malaysia itu menjadi pelabuhan serantau.

Pengarah Pelabuhan Seaport, Datuk Mohd Sidik Shaik Osman, berkata pelaburan yang akan dibuat sebaik proses pengambilalihan dimuktamadkan dan sehingga 2022 itu akan membabitkan kombinasi suntikan ekuiti, dana dalaman dan pinjaman.

“Kami menjangkakan pengambilalihan PPSB dapat dimuktamadkan menjelang akhir tahun ini berikutan syarikat perlu memeterai beberapa dokumen dan memenuhi beberapa prosedur yang ditetapkan.

Read more....

34 Responses to "CILI KASI TARUK! PERANCANGAN SYED MOKHTAR YANG AKAN BUATKAN GUAN ENG RACIST TERLONDEH SELUAR!"

  1. Good Syed Mokhtar!

    Do the best and prove to this racist bastard what ur made of!

    we support u 110%

    ReplyDelete
  2. Bila dah siap nanti penang port yang baru dibawah syed mokhtar konfirm lagi maju dan lagi meningkat perdangangan di malaysia.....
    mantapkan lagi ekonomi melayu!!
    semua rakyat melayu terbela!

    ReplyDelete
  3. 15 JULAI — Pelabuhan Pulau Pinang menjadi isu kontroversi apabila syarikat daripada Kumpulan Syed Mokhtar Al Bukhary, berjaya
    mendapat projek penswastaan pelabuhan itu. Ketika ini Pelabuhan Pulau Pinang dimiliki oleh kerajaan pusat menerusi Penang Port
    Sdn Bhd (PPSB). Kerajaan DAP Pulau Pinang menjadikan isu penswastaan Pelabuhan Pulau Pinang sebagai modal politik apabila
    melancarkan kempen Selamatkan Pelabuhan Pulau Pinang baru-baru ini.
    Kempen DAP memberi gambaran seolah-olah Pelabuhan Pulau Pinang akan jatuh muflis apabila diswastakan. Tetapi adakah keadaan
    sekarang ini selamat apabila PPSB terpaksa menanggung hutang RM1.3 bilion? Apakah kerajaan Pulau Pinang lakukan untuk
    menyelamatkan Pelabuhan Pulau Pinang sebelum kerajaan pusat mengambil tindakan mengswastakan sebagai cara
    menyelamatkannya?
    Syarikat Seaport Terminal Sdn. Bhd yang berjaya membida penswastaan pelabuhan itu menjadi mangsa serangan politik DAP apabila
    mempersoalkan kenapa penswastaan itu tidak diberi kepada “orang Pulau Pinang”? Tetapi kerajaan negeri sendiri tidak pula
    mempersoalkan kenapa jawatan Ketua Menteri diberikan kepada bukan orang Pulau Pinang.
    Walaupun kerajaan negeri menentang penswastaan tetapi mereka telah menghantar surat kepada Perdana Menteri, Najib Razak untuk
    mengambil alih PPSB. Jadi, apakah bezanya antara syarikat yang dimiliki Syed Mokhtar Al Bukhary dengan kerajaan negeri dalam
    konteks penswastaan?
    Apabila kerajaan negeri mahukan “orang Pulau Pinang” diberi tanggungjawab dalam penswastaan pelabuhan itu, kita perlu bertanya
    adakah syarikat orang Melayu di Pulau Pinang mampu mendapat projek penswastaan ini? Kalau perkiraan ini digunapakai, sudah
    pastilah syarikat bukan Melayu yang berjaya membida. Tetapi kerajaan pusat memberikan penswastaan ini kepada Syed Mokhtar
    bukanlah kerana beliau Melayu tetapi pengalaman dan kemampuan selepas menerajui Pelabuhan Tanjung Pelepas (PTP) di Johor.
    DAP menjaja dalam kempennya bahawa pekerja Pelabuhan Pulau Pinang menentang penswastaan itu, alasannya masa depan mereka
    terjejas selepas PPSB beralih tangan kepada syarikat swasta. Tetapi Kesatuan Pekerja-Pekerja Penang Port mengalu-alukan
    penswastaan ini dan menyifatkan sebagai “gelombang kedua penswastaan” yang tidak harus dilepaskan.
    Presiden kesatuan itu, Annuar Omar ketika dihubungi di Pulau Pinang Jumaat lalu berkata, penswastaan pelabuhan itu diyakini
    memberi sinar baru kepada pekerja dan mampu menjana ekonomi kepada negeri Pulau Pinang dan juga negara ini. Beliau tidak
    nampak penswastaan ini akan menjejaskan masa depan pekerja malah akan lebih baik.

    ReplyDelete
  4. Nama Penang Port bukanlah satu nama kecil di Selat Melaka. Selain dari pelabuhan Melaka, pelabuhan Pulau Pinang adalah antara pelabuhan terpenting di dalam peta geografi Asia Tenggara. Itu fakta.

    Namun sejak Guan Eng mentadbir Pulau Pinang, keadaan Penang Port semakin membimbangkan di mana struktur kewangannya mencatatkan kerugian yang agak besar.

    Dipercayai ia berpunca dari sabotaj dari Kerajaan pimpinan Guan Eng, termasuk aktiviti pengoperasian haram yang hampir tidak terkawal oleh "tauke-tauke" Cina yang menyokong dan dipercayai memberi sumbangan dana besar kepada DAP pada setiap kali pilihanraya di negeri itu.

    Justeru itu maka timbullah cadangan untuk menswastakan pelabuhan yang dimiliki sepenuhnya oleh Kementerian Kewangan tersebut dan nama ahli perniagaan bumiputera terkenal, Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhari adalah antara nama yang disebut untuk mengambil alih Penang Port.

    Mendengar nama Syed Mokhtar yang banyak dengan hasil perniagaannya di negara ini, dilaporkan bahawa Guan Eng tidak senang duduk dan bimbang sekiranya Penang Port diambil alih oleh tokoh perniagaan dari Kedah itu.

    Berkemungkinan dia takut pengambilan Penang Port oleh Syed Mokhtar akan menghentikan dan menjejaskan aktiviti-aktiviti "tauke-tauke" Cina yang menabur dana kepada DAP selama ini, apatah lagi PRU ke-13 semakin dekat.

    Maka dia pun menyekat pengambil alihan itu dengan memberi alasan paling tidak profesional, paling bodoh dan sama sekali merugikan jika dilihat dari sudut ekonomi sesebuah syarikat.

    ReplyDelete
  5. penang dr dulu lg dah boleh mencapai kejayaan yg kita boleh banggakan tetapi setelah guan eng babi tu ambik alih mcm2 onar dia bt..... byk hutang yg ditanggung oleh penang port ... x kurang jugak byk taik yg dibuat guan eng...... syed mokhtAR DTG TEPAT PADA waktunya di mana penang port memerlukan org seperti dia utk membangunkan penang port kembali

    ReplyDelete
  6. Baguslah, Syed Mokhtar tu ingin jadikan Pelabuhan Penang sebagai pelabuhan serantau.

    Bagaimana ya? Dengan suntikan RM5 billion?

    Elok bagi kat Mamak yang jual tanah kat Balik Pulau, tu.

    Dia orang tu betul-betul orang Boria Penang.

    ReplyDelete
  7. bagi kat mamak2 tu jd benmda lain plak... diorang jadikan p[enang negara india plak nnt.... ssh plak melayu nak dok kat sana.. baik bg kat syed m,okhtAR UTK DIA JANA pendapatan dulu.. bg duit tu membiak... selama ni pukimak bangsat cina tu dah menyebabkan kerugian berjuta ringgit kat penang tu.. takkan pisang nak berbuah dua kali.. bodoh betul la ko ni anon... tulis x pakai otak...

    ReplyDelete
  8. ni bukan setakat londeh seluar,dgn seluar dalam dia skali terlondeh!!good job tan sri!!lpas ni msti cina bukit akn cuba cari fitanh lain plak utk jtuhkan TS Syed Mokhtar,dia mna boleh tgk anak bumiputra ni maju lbih dari kaum dia!!

    ReplyDelete
  9. mana pi tuduhan kata feeder port LGE dan PCCC? 5billion dia bagi! siap jadi pelabuhan serantau lagi! apa lagi lu orang mau! kasik sajalah sama Seaport!

    ReplyDelete
  10. fuhlamak! ini suda bagus! kalau proposal ditolak lagi aku xtau nak kata apa lagi dah... kalau hangpa tolak memang bodoh piang la...

    ReplyDelete
  11. haiyya!!ini melayu ah suda bikin itu cina susah ma..gua ingat aa guang eng,lu balik jaga lu pnya tempat sana la,olang suda xmau dgr lu pnya cerita,olang semua tau lo busuk pnya olang ma..itu tnah 90 juta lu kasi songlap apa crita ma??lu ingat lakyat mau diam sama itu cerita ka??bkn mudah ma..spa-sap soi ah..!!

    ReplyDelete
  12. sekarang ni apa lagi PCCC dan LGE nak cakap haa? boleh counteroffer ka? mari la... try la counteroffer!

    ReplyDelete
  13. haiyya!!ini melayu aa suda bikin itu cian susah ma..gua ingat aa lu balik jaga lu pnya tempat sana la..olang suda xmau dgr sama lu pnya cerita ma..sikalang olang semua tau lu bsuk pnya olang,xbole tgk itu melayu sng..itu tanah 90 juta lu songlap apa celita??lu ingat lakyat mau diam ka sama itu celita??haiyya!!sendri mau ingat la guang eng...

    ReplyDelete
  14. insyallah jangan risau...
    saya pasti syed pasti akan berjaya mendapatkan penang port...
    kami semua menyokong anda..
    walaupun ada certain people melayu yang ntah apa masalahnya..menyokong cina-cina DAP seperti guan eng 2..

    ReplyDelete
  15. hai patut cepat2 lah pelabuahan penang nie dapat kat tuan syed..
    lagi lama lagi macam2 cina sial 2 akan buat..
    dah berapa banyak kerugian disebabkanya..
    xkan nak tgu dah pokai penang 2 baru nak tukar bagi kepada tuan syed..
    bukti kukuh dah ada kan...90juta bukan sikit ye..pikir2 sikit..
    so pihak kerajaan cepat2 lah

    ReplyDelete
  16. aq percaya yg peneng port ni pun mesti jd cm seaport gak,maklum lah yg ambik alih tu syed mokhtar……peneng port mesti maju punya,well org islam yg handle…….guan eng sakit hati sebab geng dia x dpt,bangse dia x dpt ambik alih peneng port tu……guan eng kalau boleh nk bg org singapork ambik alih,biar org cina yg konker peneng port tu……..last2 plan x jadi sebab org islam telah mengalahkan dia,rancangan dia nk kaut untung x jadi…..padan muka guan eng,teruskan usaha mu syed mokhtar

    ReplyDelete
  17. sure punye syed mokhtar yg akan dapat ambik alih peneng port ni,dia bkn calang2 punya org…..bukti dia seaport tu,tengok betapa berjayanye seaport tu sebab syed mokhtar yg handle…..syed mokhtar memang ada bakat,dia memang layak sangat2 tuk ambik alih peneng port tu……..guan eng mesti tengah fikir cara nk halang supaya syed mokhtar x berjaya ambik alih,jgn harap la guan eng akn berjaya....guan eng dasar cina racist yg sial

    ReplyDelete
  18. klu tak penang nie pasti dh maju dr dulu lg..
    tapi apa nak buat dia jtuh di tgn org yg salah dulu sbb tu lgsg tak dek kemajuan..
    tp skrg syed mokhtar dh menang bidaan dan tgklh penang port ini pasti akn maju berbanding dulu..
    we all with u syed mokhtar..

    ReplyDelete
  19. TANIAH SYED MOKHTAR DANBUKTIKAN BAHAWA ORG MELAYU TAK BODOH MCN YG DISANGKA OLEH GUAN ENG. PASTI PENANG MAJU IF SYED MOKHTAR AMBIL ALIH N DAPAT MENINGKAT EKONOMI NEGARA. BIAR TERPERANJAT GUAN ENG SLPS NI KERANA MELAYU DAH BANGUN DARI TIDUR.

    ReplyDelete
  20. lps nie cina racist sume tu tak blh nk pijak kepala org melayu sgt dh!
    sbb syed mokhtar akn buktikan kebolehan org melayu..
    org melayu lbh bagus dr cina pada hakikatnya dan itulah kebenarannya..

    ReplyDelete
  21. walaupun macam2 rintangan yg syed hadapi disebabkan guan eng,akhirnya berjaya jugak dia dapat peneng port tu.....seperti mana seaport kat johor tu maju,peneng port pun akn maju jugak.....syed ni bukan org yg biasa,dia seorang yg berbakat dan mampu mengendalikan peneng port ini......tahniah kepada syed mokhtar kerana berjaya dapat peneng port ini,

    ReplyDelete
  22. we all with u TS syed mokhtar...
    pastikan cina2 bangsat sume tu malu lps nie!

    ReplyDelete
  23. memang terbaiklah tan sri syed mokhtar yang ambil alih penang port.
    penang port akan menjadi lebih maju.
    syed mokthar akan menjadikan penanh port.port yang terbaik.

    dulu si cina guan eng tu yang pegang penang port,apa yang jadi,penang port mengalami kerugian.macam mana tak mengalami kerugian kerja tak buat betol-betol masuk poket je lebih.
    guan eng lepas ni mesti jiwa dah tak senang melihat bangsa melayu berjaya.

    ReplyDelete
  24. aku yakin penang port mesti dapat diswastakan dan mesti dapat kat syed mokhtar n you dont worry ramai lagi org melayu yg menyokong syed mokhtar utk pengambialihan penang port dan sekaligus dapat memajukan penang. mesti ramai lagi pelancong ke penang sekiranya ada byk perubahan berlaku nanti beb.

    ReplyDelete
  25. guan eng hanya memusnahkan ekonomi penang port je. penang port memang akan selamat dibawah jagaan tan sri syem mokhtar.
    lepas ni cina ziplah mulut korang lepas tengok kejayaan yang akan dibawa oleh tans sri syed mokhtar.

    ReplyDelete
  26. tan sri syed mokhtar you the best.
    good luck in handling penang port.

    ReplyDelete
  27. hahaha gua ska btoi syed mokthar berjaya ambk port penang dari cina bangsat rasis ank anjing 2...dala bapak dye pemusnah negara...ank dye bakal jd g2...mmg jgn bg muka beb ngn cina mcnie...patut rampas je penang dari cina bodoh nie...gua percya lepas nie port penang akan bertambah maju sebab da terbukti kt johor dengan hasil usaha syed mokthar..so terus kn syed mokthar kami smua sokong anda!!!

    ReplyDelete
  28. nie dikata kn kebenaran akan menang pada akhir nya...cina bodol 2 kalah kn...pas nie pas xsenang ddk la bab bapak angkat dorg da kalah...t spe nk bg mkn kt dorg kn...duit port penang xmasok poket dap...kita da nmpk terang2 mcne syed moktahr berjaya kn johor port...dan berape banyak orang yang telah beliau membantu...

    ReplyDelete
  29. great!!!!
    well done syed mokhtar degang kejayaan ini harap melayu2 yang lain dapat buka mata selepas syed mkothar menjayakn port penang...jangan bagai cina2 kurap pegang ekonomi malaysia da...mati kebulur la semua...biar di conquer oleh orang melayu dan islam...moga2 segala nya berjalan dengan lancar nya selepas ini...
    tanniah syed mokhtar

    ReplyDelete
  30. yes aku percaya klu syed mokhtar ambik penang akan lebih maju dan org melayu di penang pun akan lebih maju dan pergi jauh

    ReplyDelete
  31. Sebenarnya yang amat risau ialah Spore. Kalau Penang Port jadi hub serantau ada kemungkinan barang dilonggokan di P.Pinang dan dibawa dengan truck keserata negeri termasuk Spore. Jadi syk perkapalan tidak perlu pergi Spork dan berpatah balik ke Eropah. Adek PAP ni kena lawan untuk abangnya.

    ReplyDelete
  32. Sudah sah bahawa orang melayu wajib bermusuh dengan DAP serta penyokongnya kerana dari banyak aspek mereka ini ingin memusnahkan Melayu dari segi ekonomi dan politik. Walau sebaik mana sekali pun, mereka tetap dengan agenda halusnya. Bagi saya dan keluarga saya, DAP dan penyokongnya adalah ibarat YAHUDI di Malaysia. Saya harap Allah memberikan petunjuk dan hidayah kepada rakyat Malaysia khasnya orang Melayu menginsafi kesilapan bersengkokol dan memilih mereka semasa PRU yang lalu.

    TS Syed Mokhtar membida untuk mendapatkan Pelabuhan Pulau Pinang dan ianya adalah selaras dengan CAT yang kononnya menjadi amalan Lim Guan Eng sijahaman ini.

    Terus usaha mendapatkan Pelabuhan Pulau Pinang dan sedikit sebanyak langsung dan tidak langsung ia membawa kejayaan kepada umat Islam dan Melayu.

    ReplyDelete
  33. Tanah Melayu sudah berzaman bahkan sejak beribu tahun telah menjadi pusat dan pelabuhan antarangsa. Semua diterajui bangsa Melayu. Nampaknya sinar empayar kegemilangan bangsa bakal berulang. Bakal menjadi persaing hebat pelabuhan Singapura. Begini jer nak ajar bangsa kiasu ni. Betulah seperti kata peribahasa Melayu. Orang yang tamak selalu rugi. Tamak dan sombong akibat berebut kekayaan dunia yang sedikit ni. Kekayaan bumi Melayu ini sangatlah luas, apa yang puak puak kiasu ni hanya diberikan sedikit sahaja, itupun mereka dah rasa begitu sombong dan besar kepala. Khazanah yang sudah lama tenggelam di bumi Melayu ini memang sedang menunggu-nunggu anak bangsa yang berkelayakan untuk ditahtakan ketempat tertinggi di pesada dunia di pentas antarangsa. Tahniah Tan Sri Syed Bukhari anda memang insan terpilih untuk mengangkat martabat bangsa ke tempat tertinggi untuk berdiri sama tinggi dengan bangsa-bangsa lain. Sekiranya kita mampu melahirkan 10 orang seperi Syed Bukhari ini saya percaya kita boleh menggoncang dunia. Ini tanah kita, ini bangsa kita, ini negara kita! Siapa mereka untuk menentukan negara kita, bangsa kita dan tanah kita. Hidup Melayu! Takkan Melayu hilang di dunia. Sekiranya oranf Melayu itu tahu akn jati dirinya maka mereka mampu menawan Dunia!!! Allah hu Akbar!

    ReplyDelete
  34. Kejayan tuan syed adelah kejayaan org islam kerana sambil dia berniaga dia juga membangunkan lslam tapi klu dap dia org buat ape utk org islam oooooooo ade2 gula2 nak dapat undi.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!