CILI KASI TARUK! PEMBANGKANG SEMAKIN GERUN DENGAN TUN M!

Walaupun telah menghampiri usia 90 tahun dan telah dua kali menjalani pembedahan pintasan jantung tetapi Tun Dr M masih mampu menggoncang dunia politik tanahair.

Hanya dengan sebaris pepatah inggeris yang sungguh sinis digunakan beliau pada 22.Ogos.2012 membuatkan puak-puak pembangkang naik hantu dan sudah seminggu mereka membahaskan perkara itu dan membuatkan pelbagai tafsiran.
Better the devil you know than the angel you don’t.

Lebih baik syaitan yang anda kenali daripada malaikat yang anda tidak dikenali.
Tiba-tiba sahaja puak-puak pembangkang menyanjung tinggi Tun Dr M dan menggunakan pepatah itu sebagai modal politik mereka untuk menempelak BN. Katanya Tun berkata mereka adalah malaikat dan BN adalah syaitan.

Tup...tup...tiba-tiba semalam ulama Pas yang telah lama mulutnya terkunci atau dikunci bersuara meminta Tun Dr M agar bertaubat.

Read more...

22 Responses to "CILI KASI TARUK! PEMBANGKANG SEMAKIN GERUN DENGAN TUN M!"

  1. Nama je parti agama islam,tengok perangai pimpinan langsung takde kualiti. Bila ceramah penuh maki hamun. Kalau ada ulamak lain komen yg tak disenangi terus beri gelaran tak senonoh. Haramkah je dah berapa kali mohon maaf sebab fitnah sesuka hati. Lepas PRU nanti NYESAL TAK SUDAH korang.

    ReplyDelete
  2. HARON DIN TAK FAHAM BAHASA KIASAN.
    DIA SURUH TUN MAHATHIR TAUBAT, FASAL THE "devil"
    TUN GUNA KAN.
    YANG ANEH NYA BILA NIK AZIZ KATA BAERKAWAN DGN SYAITAN DIA SENYAP, WAL HAL AL QURAN KATA SYAITAN TU MUSUH YANG NYATA.

    KOMEN KEUNTUNGAN POLITIK KE TU !
    MINTAK haron din JELASKAN........

    ReplyDelete
  3. Bila perjuangan dah sumbing maka terjadilah yang sumbang. Apa yg GAP senarai semuanya kisah benar yg berlaku dikalangan makhlok pembangkang. Dok caci,maki,hina dan fitnah sekarang dah mula makan diri.
    Ikan busuk bermula pada kepala hingga melarat ke ekornya.

    Sedarlah,selagi korang mengutuk pimpinan kerajaan PM yg islam selagi itulah bala datang menimpa satu demi satu keatas korang! Kemaluan bertambah besar beb! Tapi kumpulan muka tak malu mana tahu sedar. Semua salahkan Umno. Bapak shoot anak Umno jugak yg salah ke?
    Dapat anak atau cucu korang jawablah. DUA DALAM SATU TAPI BUKAN SATU MALAYSIA YE!

    ReplyDelete
  4. Kalau ikut undang-undang Islam PAS KES tersebut mesti ada 3 orang SAKSI tengok TERTUDUH MENGENTOT sampai beranak baru boleh sabit kesalahan....Jadi tertuduh jangan risau sebab PR pun tak setuju HUDUD di laksanakan. Kalau dilaksanakan entah-entah semua kes adalah dari kalangan Pemimpin PR...dan kena hukum SULA dengan BULUH..Steady lah para pemimpin PR hentam ramai lagi anak gadis,janda,pondan semua bagi beranak supaya boleh undi PR nanti...anak orang normal tak akan undi PR....

    ReplyDelete
  5. ni anuar dok kelntong lagi lah lah lah


    "Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, sekiranya berjaya dipilih menjadi perdana menteri, beliau tidak akan tinggal di kediaman rasmi di Putrajaya.
    "Bil elektrik di tempat itu terlalu tinggi," katanya dalam majlis rumah terbuka PKR di Bukit Gantang, Perak semalam.
    "Bil (elektrik) saja mencecah beberapa ribu (ringgit)," katanya lagi sambil disambut gelak ketawa orang ramai yang gembira dengan ejekan terhadap dakwaan pembaziran BN itu.
    Kira-kira 2,000 orang hadir dalam majlis sambutan Hari Raya Aidilfitri di Simpang.
    Anwar berkata, sekiranya menjadi perdana menteri, beliau merancang tinggal di rumahnya di Bukit Segambut dekat ibu negara.
    Menurutnya lagi, beliau juga akan menggalakkan menteri-menteri tidak membeli kereta baru sebagai kenderaan rasmi.
    "Kekayaan negara adalah rahmat yagn dirakusi oleh sesetengah pihak. Minyak, balak sebenarnya milik kita semua," katanya lagi.
    "Orang Melayu benar antara yang termiskin. Tetapi terdapat juga orang Cina, India, Kadazan dan Dayak yang miskin. Mereka semua ini juga berhak mendapat bahagian yang menjadi milik mereka."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha3x... Anwar tak sebut berapa buah rumah dan kereta mewah dia ada wlupun belum jadi PM? Buat lawak dpn pengikut sendiri boleh la.

      Delete
  6. Nik Aziz berkawan dengan syaitan tak ada siapapun pertikai.

    ReplyDelete
  7. orang pas jer yg boleh bedal aper ajer.....trademark tu.....orang lain dilarang guna!

    ReplyDelete
  8. Memang dah lumrah Pas hidup atas isu-isu yang remeh, kenyataan yang sengaja disalahtafsirkan dan hakikat yang dipesongkan.

    Anjing-anjing Pas dah lama hilang maruah. Memang menunggu-nunggu peluang untuk mengelirukan fikiran orang ramai dengan isu semacam ini untuk menyambung nyawa perjuangan parti mereka dah tenat tu.

    Peribahasa yang disebut Tun M itu memang bersesuaian dan tepat sekali sebagai ingatan kepada semua supaya tidak terpengaruh dengan najis dan sampah macam Pas dan Pakatan Rakyat.

    cili kasi taruk lebih...

    ReplyDelete
  9. ituy bapak mader kan udah nyanyuk kata orang malaisia, kata kata belio kayak ular sawa kata orang malaisia . belio punya omongan gak ada saintifik nya. Warga Malaisia udah gak peduli sama dia lagi. Saya rasa anih kenapa hanya folower umno aja yang suka sama itu bapak mader ya.

    ReplyDelete
  10. maklumlah,siapa makan cili dialah terasa pedas.
    nik aziz duk berjabat tangan dengan DAP si kafir harbi aka syaitan tu xpe plak,ulama2 PAS boleh tutup mata saja bila nik aziz berkawan dengan syaitan.
    nik aziz tu nabi ke yg dia nk buat pe saja pun boleh,ulama2 PAS boleh sokong nik aziz.
    PASial mmg patut kena bala dari ALLAH,baru mereka tau betapa tinginye langit dan betapa rendahnye bumi

    ReplyDelete
  11. nie anjing2 pas kan gua taktaw la bila nak taubat...makin hari makin sesat..gua rase la yahudi pow takkan sesat kan bangsa nya sendiri...tapi nie nik ajis anak haram sial anjing nie...merosak kan agama...gua nak tengok hari dia mati nanti mayat dia jadi macam mana...berulat ke terbakar ke...bumi tak terima ke...masa tu gua nak tengok pe pengikot2 anjing pas nak cakap....jangan la nak bandingkan diri korang yang hina dengan TUN M....beliau tak pernah la keluarkan fatwa macam dajjal nik ajis nie...hakk tuuiihhh!!!!

    ReplyDelete
  12. ni indon celaka haramjadah mana ni,tak kan pembangkang dah tak da orang nak sokong sampai terpaksa upah anjing dari indon.....wei indon gampang yang keparat,datang negara orang jangan nak tunjuk kepala.....negara sendiri pun kucar kacir sampai beberapa kali Allah turunkan azab,lagi nak cerita banyak plak.....jangan sesekali ko kutuk Tun M yg banyak menyumbang tuk Malaysia,fikir dulu sebelum cakap

    ReplyDelete
  13. amboi dasyat nya haron din nie...pak dia nik jis keluaq kan macam2 fatwa dia buleh dok wat diam...TUN M beri kata kiasan dia nak kata macam2 pulak...hang gila ka nyayok wei haron din?
    cek asa beik hang ajak pak hang nik ajis tu duduk kat masjid bertaubat ja...da cukop masa hangpa nak mampuih la....tak payah dok menyalak la...

    ReplyDelete
  14. anon 1:18 PM ,
    mcm gampang je si endon nie!!
    mmg ksian sguuhlah kat PR nie trpksa upah anjing dr endon plak utk berbahas!
    knp tak ada modal dh ke??

    ReplyDelete
  15. anon 1:18 PM,

    kemau memang buta mata & pekak ya? siapa kata hanya penyokong umno sj yg sukakan Tun M? sebenarnya yg benci Tun ni hanya pembangkang yg buta mata & pekak shj. kamy jgn ikut mrk & percaya semua tak sukakan Tun... biarkan pembangakang bencikan Tun tp Allah SWT dah memberikan kemuliaan kpd negarwan ulung kami ini dila dia dijemput utk masuk ke dalam Kaabah oleh kerajaan Arab Saudi dulu...Insyaallah, kemuliaan Tun akan terus Allah pelihara biar berjuta fitnah menimpanya... kami bukan saja sukakan Tun krn kebijaksanaannya tp juga krn Tun tidak pernah memaki hamun orang lain spt pembangkang & pengikut2nya. apa yg Tun cakap selalu mrk putarbelitkan sehingga menjadi fitnah dikalangan mrk sendiri. Na'uzubillah!

    ReplyDelete
  16. Sape r manusia bebal yg menyamar jd indon nie...mmg bengap btol manusia 2...ingat org x bley taw pe yg die menyamar...mmg bodoh btol spe yg menyamar 2...

    ReplyDelete
  17. malas saya nak komen pasal PAS nie..
    tapi bila pasal tun M saya nak juga memberi beberpa kata-kata indah..hahaha..
    PAS punya orang semuanya banggang so org bijak mcm tun dorang mula lah dengan fatwa sesat dorang..

    ReplyDelete
  18. Perhatian semua. Lain kali, setiap kali kita nampak Bangsa Indonesia yang mengomel menggunakan bahasa Indon, kita pakat jangan layan. Itu semua makhluk hantu upahan pembangkang yang cuba untuk memecah belahkan kita selepas orang-orang upahan mereka dikalangan orang Melayu dapat kita kenali. Cuba ye kita jangan layan biarkan mamat Indon tu cakap sorang-sorang seperti orang gila selepas ini.

    ReplyDelete
  19. NAMA JE PAS TAPI LANGSUNG TAKDE UNSUR AGAMA DLM PARTI NI KERANA BLH BERKERJASAMA DGN DAP N PKR. APA CITE NI BEB KATA PARTI PAS MEGIKUT LANDASAN AGAMA DULU MUNGKIN BLH PERCAYA SIKIT SEKARANG NI PAS DAH JADI MCM BARUAH AJE IKT TELUNJUK KAFIR AJE DEMI KERANA DUIT.

    ReplyDelete
  20. woi anwar kau blhlah ckp sekarang yg bila kau jadi PM nanti kau x nak tinggal kat kediaman rasmi aku nak tgklah ckp blhlah buat tak mungkin. sekarang ni kau anwar semua janji manis bila dah ada kuasa langsung tak pandang anjing2 yg tlg ni. jahanamlah Malaysia kalau anwar yg jadi pm silap hari bulan Malaysia dijajah semula oleh org putih. anwar apa ada peduli dahlah agama bebas sebab laki pompuan blh msk apa dia ada hal. aku langsung tak sokong kalau anwar jadi PM hancu tanah air ku. YA ALLAH SELAMATKANLAH NEGARA AKU DARI ORG YG MCM ANWAR YG TAK PERNAH SYUKUR DGN APA YG DIA ADA ASYIK DENGKI DAN BUAT FITNAH AJE.

    ReplyDelete
  21. woi anwar kau blhlah ckp sekarang yg bila kau jadi PM nanti kau x nak tinggal kat kediaman rasmi aku nak tgklah ckp blhlah buat tak mungkin. sekarang ni kau anwar semua janji manis bila dah ada kuasa langsung tak pandang anjing2 yg tlg ni. jahanamlah Malaysia kalau anwar yg jadi pm silap hari bulan Malaysia dijajah semula oleh org putih. anwar apa ada peduli dahlah agama bebas sebab laki pompuan blh msk apa dia ada hal. aku langsung tak sokong kalau anwar jadi PM hancu tanah air ku. YA ALLAH SELAMATKANLAH NEGARA AKU DARI ORG YG MCM ANWAR YG TAK PERNAH SYUKUR DGN APA YG DIA ADA ASYIK DENGKI DAN BUAT FITNAH AJE.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!