CILI KASI TARUK! NURUL IZZAH TAKUT DENGAN SENTUHAN PM DI SABAH!

RASANYA bukan taraf budak hingusan seperti Nurul Izzah untuk mengandaikan kunjungan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ke negeri Sabah sebagai “takut” memandangkan dia baru setahun jagung berkecimpung di dalam dunia politik tanahair.

Nurul Izzah masih terlalu mentah untuk menilai sesuatu tindakan para pemimpin UMNO/BN, khususnya yang berjawatan Perdana Menteri yang jelas tahu maksud segala percaturan dan gerakan yang dibuatnya.

Memang benar. Baru-baru ini Datuk Seri Najib ke Sabah untuk mengukuhkan kedudukan BN di negeri di bawah bayu itu.

Rasanya tidak ada salahnya tujuan beliau dalam tindakannya berkunjung ke Sabah.

Sebagai Presiden BN, Datuk Seri Najib berhak dan bertanggungjawab turun padang dan memantau segala keadaan di negeri tersebut yang baru-baru ini kehilangan dua orang Ahli Parlimen BN yang bertindak keluar parti dan membelot.

Pada saya, tindakan ini adalah sama dengan tindakan PAS yang menghantar Naib Presidennya, Salahuddin Ayub untuk menyelesaikan masalah dalaman Kerajaan PAS Kedah dan kemudiannya menyaksikan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang pula ke negeri itu untuk menyelesaikan kemelut itu.

Untuk menyatakan bahawa Datuk Seri Najib “takut” dengan apa yang berlaku di Sabah, rasanya itu tidak tepat sama sekali.

Untuk apa Najib “takut”?

Apakah hanya kerana pergi memantau keadaan di Sabah dan memperkukuhkan barisan kepimpinan BN di Sabah maka Najib layak dihukum sebagai “takut”?

Rasanya, Datuk Seri Najib jelas dengan segala perancangan dan agenda-agenda transformasi yang bakal dijalankan di Sabah selepas PRU ke-13 nanti dan mungkin kehadirannya di negeri itu bagi memperjelaskan segala perancangan tersebut.

Read more...

27 Responses to "CILI KASI TARUK! NURUL IZZAH TAKUT DENGAN SENTUHAN PM DI SABAH!"

  1. biasa lah PM trun padang..sebelum ni pun PM prnah pegi kelantan walaupun kelantan di bawah pimpinan PAS..itu buktinya beliau prihatin terhadap rakyat.sbnrnya Nurul Izaah ngan bapak dia yang xsnang dduk klau PM trun padang,takut2 PM dpat sokongan rakayt..PM mesti trun padang nak bagi bantuan,Anwar trun padang nak membohongi rakyat..DS Najib seorang yang 'thinktank',Anuar pulak 'tingtong'..

    ReplyDelete
  2. PAS, PKR dan DAP boleh mampus jikalau mereka menang kedalam PRU ke 13 nanti. Allah yang maha berkuasa sudah lama menunggu untuk menjahanamkan negara yang diperintahkan oleh peliwat. Lihat saja kaum nabi Luth yang dijahanamkan oleh Allah di dalam AlQuran. Sudah tentu isterinya W Azizah dan anak nya Nurul Izzah akan terjerumus ke lubang api yang menyala disedut dari dalam bumi kerana bersetongkol dengan keluarganya. Hadi Awang, Nik Ajis akan tertekan dibawah gaung, bersama Mat Sabu dan semua konco-konco PAS, apa lagi kaum bukan Islam DAP dan PKR, tidak boleh dilindungi kerana bersebahat dengan munafiq murtad Anwar. Mereka tidak akan mati lekas, tetapi mereka akan merana kesakitan bertahun-tahun sehingga hari kiamat, mereka akan dihidupkan semula dan masuk ke alam neraka panas bergelegak air, api, udara sampai mereka tak mampus-mampus. Sudah lambat untuk mereka bertaubat dengan dosa berat mereka.

    ReplyDelete
  3. Najibla yang dah takut periuk nasik sabah dah hangit . Kelamkabut lari sana. Api kemarahan rakyat kuat sangat. Jangan periuk nasi meletup bekecai macam kena c4 sudah. ka ka ka ka

    ReplyDelete
  4. Kaki liwat tak layak jai PM dan la penipu , diankaya maha datang duit tak ada puak sokongkakiliwat bersuara...ooo bini hang da beri DIA cubakah..jika bini hang service baik leh airkrim, boleh lwat boleh itu ini tentu hang pun kaya mcm suami dayus pkr tuuuu

    ReplyDelete
  5. Anon 10.08, ko tulis tu mcm takut PR kalah je... Ko x yah kelentong la najib takut.. Klu ko nak tau bleh kata dlm setahun tu byk kali la wei najib turin kat sabah n sarawak melawat rakyat di bawah pimpinannya.. Tp klu nak tgk geng main belakang melawat sabah sarawak setahun skali pun ssh... Niul izzah tu bg aq x layak lg nak berpolitik. Mkn pun kena suap lg ada hati nak jd pemimpin.., cait pooodahhhh... Bercakap pun x ada gaya nak jd pemimpin konon... Hish... X hbis2 kroni... Nasib baik anwar tu bini sorang je???? ( ye ke sorang)... Klu x dah lama anak2 dia yg lain dia suh masuk bertanding.., mmg lingkup la malaysia lepas ni

    ReplyDelete
  6. Ko nie prince of noob mcm bodoh gampang je.., nak jd blogger klu x cukup ilmu pengetahuan tu baik x yah.. Nnt putar belit fakta lak

    ReplyDelete
  7. Cik nurul izzah oi... Klu nak berkempen pun make sure la anda tu bersih... Isu KLIA 2 pun x settle lg... Apa cerita?????? Apa mau bikin???? Mau kaut untung rakyat sabah plak ke??? Atau nak bt airport baru kat sabah tu??

    ReplyDelete
  8. Sentuhan kecundang dah ramai org yg belah.Spt kata Dr M org cerdik dah lama cabut yg tinggal hanya sisa2 saja.PRU 13 akan jadi kenangan saja

    ReplyDelete
  9. betina nie tak malu ke pe?eh lau guan kan jd anak anuar da lama gua umum kan gua bukan anak dia...betina nie macam bangga je gua tengok...konon nak ikot jejak langkah parent lu la...bagus nanti lu jado jalang no1 kat malysia...bapak lu jolok belakang lu kasi orang jolok depan belakang
    baru family zina terbaik dari ladang...

    ReplyDelete
  10. hahahahaha anak jijah ngan nuar ye...rase2 la pelacur kat lorong aji taib tu lagi cantik nak banding kan ngan jalang sial nie...meroyan la kamu wei jalang...sama je ngan bapak mak kamu...lau da mak bapak kaki tipu macam mana la ngan anak kan...perdana menteri sedang selamat kan sabah dari tangan pakatan haram iaitu bapak mak kamu wei jalang...hahahahahah

    ReplyDelete
  11. tak cukop ngan bapak mak masok campur...sekarang anak pulak..memang dasyat la family nie...semua kaki tipu kaki kencing kaki ampu pada penzina dan peliwat2 sekalian
    pas nie kisah anak wan jijih and pak nuar lak jadi rainbow guan eng or jadi pengulum batang azmin...perdana menteri nak selamt kan dari musibah nie la dia pergi ke sabah...lau tak nanti pak nuar kasi raosak otak2 rakyat sna

    ReplyDelete
  12. bg aku x de salah nyer pm pergi sabah apa msalah nyer???si nurul izzah nie ngan bapak dia sama bagang jer...baru main politik dh belagak mcm main politik puluhan tahun.....aku rasa dia takut2 ds najib bg tahu rakyat sabah saper sebenar nyer ayah dia kut....manusia bertopeng kan syaitan......

    ReplyDelete
  13. Bila pilihan raya?habag mai.Nak debat pun kecut. ka kakakaa

    ReplyDelete
  14. najib turun padang tuk tolong rakyat,tunaikan janji2 dia dengan rakyat.
    anuwar turun padang tuk kencing kat rakyat,pastu cari laki muda tuk liwat.
    macam mana bapak cam tu ank dia,perangai sama sial.
    si ank mana nk senang duduk,nanti abis ah kebenaran family dia terbongkar.
    dasar betina jalang yg sial,sampai ke mampos pun akn jd jalang jugak

    ReplyDelete
  15. bagus pun PM melambat2kan pilihan raya,lagi lambat pilihan raya lagi banyak rahsia2 pembangkang terbuka.....ada hikmahnye pilihan raya lambat diadakan,baru rakyat tau penipuan pembangkang.....baru rakyat tau betapa sial nye pembangkang ni,betapa racist nye DAP......betape keji nye PAS mempermainkan islam,betapa teruknye PKR menipu rakyat......pembangkang ni memang celaka haramjadah punya,yg masih menyokong mereka setelah ketahui kebenaran lagi lah celaka haramjadah punya manusia

    ReplyDelete
  16. Anon August 7, 2012 1:44 PM

    pilihan raya tidak diumukan sebab sengaja nak bagi Pakatan gelabah macam anjing dulu... memang ternyata Pakatan gelabah macam anjing betina (bitch)...

    debat? CSL dengan LGE pon seudah terbukti kebaculan Paktan dengan memutarbelit soalan dan fakta-fakta... apatah lagi, sesi debat LGE bertukar menjadi ceramah politik! najib lebih banyak perkara penting yang perlu dia lakukan untuk kebaikan negara ini... takat debat-debat apah pon xdpt...

    ReplyDelete
  17. ANWAR MAHU JADIKAN SABAH NEGERI KRISTIAN

    Sudah lebih seminggu PAS membisu terhadap cabaran yang dilontar oleh bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Hasan Ali berhubung tuntutan Persekutuan Kristian Malaysia (CFM) yang mahukan kebebasan menganut, mengamal, dan menyebarkan agama tanpa sebarang batasan di negara ini.

    Sebab musabab mengapa PAS tiba-tiba diserang sindrom bisu, satu Malaysia sudah tahu.

    Ini kerana pemimpin besar parti itu seperti Abdul Hadi Awang, Nik Aziz Nik Mat dan Mat Sabu sudah menjual perjuangan agama Islam kepada sekutu politiknya, DAP dan PKR demi kemaruknya untuk menawan Putrajaya.

    Tanpa disedari CFM telah mendedahkan dengan sendirinya hasrat golongan Kristian dan perancangan Anwar Ibrahim yang mengetuai Pakatan Rakyat.

    Sasaran utama dalam agenda besar Anwar meluaskan pengaruh Kristian di negara ini ialah Sabah.

    Salah satu strateginya boleh dilihat daripada desakan untuk ditubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja RCI ke atas masalah pendatang haram di Sabah yang mana kerajaan telahpun menyetujuinya.

    Tujuan sebenar Pakatan Rakyat bukannya untuk membersihkan Sabah daripada pendatang asing tetapi sebaliknya untuk melemahkan kedudukan politik umat Islam di negeri itu.

    Ini kerana Pakatan Rakyat mensasarkan untuk menguasai satu pertiga daripada 25 kerusi Parlimen di Sabah dan 31 kerusi lagi di Sarawak, dalam mengejar impian mereka ke Putrajaya.

    Rata-rata pendatang asing di Sabah adalah beragama Islam dan mereka merupakan mangsa persengkataan bersenjata di antara puak Moro dan kerajaan Filipina yang sudah berlarutan hampir empat dekat.

    Kebanyakan mereka sudahpun diterima sebagai penduduk tetap dan ada sesetengah yang menjadi warganegara Malaysia.

    Mereka hidup dalam aman dan damai, berkeluarga serta membina kehidupan baru di negara ini yang amat prihatin terhadap penindasan yang berlaku ke atas saudara seagama.

    Malaysia menerima mereka dengan tangan terbuka malah menghulurkan pelbagai bantuan kemanusiaan sejak sekian lama.

    Golongan Kristian tidak pernah dapat menerima kehadiran pendatang asing yang beragama Islam dengan seikhlas hati.

    Jika senario bertukar di mana pendatang asing tersebut semuanya beragama Kristian, mungkin tidak wujud desakan untuk menubuhkan sebuah RCI.

    Jika dilihat kalangan yang memulakan tuntutan penubuhan RCI adalah terdiri daripada pemimpin-pemimpin politik beragama Kristian.

    Apabila golongan Kristian Sabah melihat pendirian pluralisme dan liberalisme agama yang dipegang oleh Anwar, mereka pun mengambil peluang keemasan ini untuk melebarkan pengaruhnya.

    ReplyDelete
  18. Bagi Anwar pula, selagi kumpulan ini sanggup menyokong impiannya menjadi Perdana Menteri, tidak ada masalah baginya untuk mengorbankan bangsa Melayu, kepimpinan Melayu dan Islam sekalipun.

    Ini jelas apabila beliau mencanang untuk melantik Baru Bian, seorang pemimpin Kristian dari PKR sebagai Ketua Menteri Sarawak jika Pakatan Rakyat berjaya menumbangkan Barisan Nasional pada pilihan raya negeri tahun lalu.

    Malah di Pulau Pinang, atas dasar majorti penduduk di negeri itu adalah kaum Cina, Anwar juga sanggup mengorbankan agenda Melayu dengan meletakkan DAP menerajui kerajaan negeri.

    Satu lagi petanda bahawa Anwar kian terjerat sokongan janji puak Kristian Sabah ialah kewujudan beberapa kumpulan politik, setiap satunya di bawah seorang pemimpin Kristian.

    Setelah dipecat daripada PKR, Dr Jeffrey Kitingan akhirnya menubuhkan Parti Reformasi Sabah (Star).

    Begitu juga tindakan Ahli Parlimen Tuaran, Wilfred Bumburing yang mengasaskan Angkatan Perubahan Sabah sejuruskan meninggalkan BN.

    Kesemua kumpulan politik Kristian berdiri teguh di belakang Anwar dan Pakatan Rakyat bukan untuk menegakkan keadilan atau berjuang untuk rakyat tetapi menghapuskan Islam di bumi Sabah.

    Satu lagi pemimpin Kristian ialah Kalakau Untol yang berjaya menyusup di dalam kepimpinan PKR dan bertindak sebagai pengemudi agenda Kristian di dalam parti itu.

    Sementara itu pada peringkat pusat, pemimpin Kristian PKR di ungguli oleh bekas Menteri Kesihatan, Jimmy Chua Jui Meng, bekas Timbalan Menteri Tanah, Pembangunan Koperasi, Dr Tan Kee Kwong, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, dan Exco Pelancongan Selangor, Elizabeth Wong.

    Mereka seringkali berulangalik ke Sabah bagi memantapkan jalinan kerjasama antara pemimpin Kristian PKR di peringkat pusat dan negeri.

    Apabila sesuatu aktiviti politik PKR Sabah di anjur oleh golongan Kristian, pasti aturcaranya akan mengandungi elemen-elemen berunsur keagamaan seperti nyanyian dan iringan doa Kristian sebelum majlis dimulakan.

    Anwar atau mana-mana pemimpin Melayu PKR tidak pernah sekalipun menegur atau mengkritik tindakan kumpulan Kristian yang secara terang-terangan melanggar peruntukan perlembagaan yang meletakkan Islam sebagai agama rasmi persekutuan.

    Malah Anwar telah menjadi agen Kristian paling nyata apabila bermati-matian memperjuangan isu kalimat Allah untuk digunakan juga oleh golongan Kristian.

    PAS tidak lagi boleh diharapkan untuk mempertahankan kepentingan Islam manakala PKR sudah jelas pendiriannya menyokong Kristian di Sabah.

    Demi kepentingan Islam, orang Melayu wajib menolak Anwar dan politik yang dibawa Pakatan Rakyat sebelum nasi menjadi bubur.

    ReplyDelete
  19. rasanya macam tak logik je
    anak anwar ni nak cakap macam tu.
    apa masalah dia kalau pm pergi
    ke sabah.
    ini mesti dia takut kalau PM pergi situ tergugat parti bapak kesayangan dia tu dekat sabah.

    ReplyDelete
  20. satu family ada masalah atitude.
    dari bapak hinggalah ke anak...
    tak boleh tengok orang lain lebih bagus dari diorang...
    asyik nak berdengki je.
    memang dasar hati busuk.
    si izzah ni budak hinggusan lagilah dalam bab politik ni,
    dia tak layak untuk berkata apa-apa pon.

    ReplyDelete
  21. inalah yang dikatakan
    bapak borek,anak rintik
    izzah ni memang akan ikut jejak bapak dialah jadi pemusnah negara dan bangsa...

    ReplyDelete
  22. ish3 tak hbs2 dgn isu bpk dia anwar si lembu tu, skrg anak dia pulak nak buat hal..!
    dahlah bru putik jagung mengenali bidang politik nie sudah mau tunjuk bgus pulak!
    eh kau tu pergi duk kat dapur jdi suri rumah lg bgus lah..itu pn klu kau layak lah izzah oii..!

    ReplyDelete
  23. apa kejadahnya pakatan bodoh nie ha..?? biarlah klu Najib nak pergi sabah pn apa salahnya..
    yg korg dok kalut tak tntu pasal tu apasal?? korg tkut dah ke yg parti bodoh korg tu tergugat??
    biasalah org yg buat salah sje yg akn rs tkut kn..

    ReplyDelete
  24. tompang lalu.. mai aii muka izzah dh mcm pontianak pulak dh aku tgk..hehe

    ReplyDelete
  25. ala PM turun padang pun masalah ke????????
    beliau nak lawat rakyat disana salah ke????
    ala izzah ko tu yang sebenarnya takut kan kalau PM turun padang rakyat bukak mata dan korang akan kalah PRU akan datang...
    bapak ko 2 ko jaga sikit kaki liwat 2..

    ReplyDelete
  26. oit cik izzah sebelum ko nak sibuk pasal PM ko jaga pak ko dulu..
    die 2 dah la kaki skandal seks bagai..
    ko dok sibuk pulak dengan kehadiran PM di sabah..
    suka hati lah semua orang ada kebebasan nak pergi mana-mana..
    tambahan PM suka hati lah kat die...
    bapak borek anak rintik...
    mmg seberanak la korang..
    ambik pak ko simpan dalam tokong pastu pergi sembah..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!