CILI KASI TARUK! MASYARAKAT CINA SEMAKIN TOLAK PAKATAN! BETUL KE NI?

Semakin hampir ketibaan Pilihanraya Umum ke-13, rupa-rupanya Pakatan Rakyat semakin gentar dengan risiko kekalahan mereka.

Walaupun saban hari pemimpin Pakatan Rakyat sibuk mencanang kononnya parti itu semakin kukuh manakala sokongan rakyat terhadap Barisan Nasional (BN) terus merudum.

Namun hakikat sebenarnya adalah sokongan rakyat kepada Pakatan Rakyat yang semakin berkurangan apatah lagi setelah melihat kecenderungan pemimpin tertinggi parti itu dalam menggalakkan keganasan berlaku.

Setiausaha Akhbar kepada Perdana Menteri, Datuk Akmar Hisham Mokles dalam ucapannya di Majlis Berbuka Puasa bersama Penulis Maya anjuran Mykmu di Kuala Lumpur, memberitahu bahawa satu kajian telah dibuat oleh organisasi bebas bagi melihat sejauh mana sokongan rakyat terhadap parti pembangkang sebelum dan selepas Perhimpunan Bersih 3.0 berlaku.

“Ada satu organisasi bebas telah melakukan kajian di kalangan 1,000 rakyat Malaysia yang diadakan sebelum berlakunya Bersih 3.0 dan tiga bulan selepas perhimpunan itu.

“Kajian itu dibuat di enam kawasan hitam untuk BN dan diangggap sebagai kawasan putih bagi Pakatan Rakyat…hasilnya menunjukkan sokongan kaum Cina terhadap Pakatan Rakyat semakin merudum,” katanya.

Read more...

19 Responses to "CILI KASI TARUK! MASYARAKAT CINA SEMAKIN TOLAK PAKATAN! BETUL KE NI?"

  1. itulah pakatan haram oi rakyat dah bijak bertindak dan berfiir waras siapa yg nak mereka undi kan aku dah apa yg pakatan buat selepas menang pru 12 dulu. cerita aje tapi langsung tak buat apa2 utk rakyat tercinta. sekadar menjadikan rakyat ganas dan anti kerajaan pandailah pakatan ni.

    ReplyDelete
  2. rakyat dah nampak kejahatan pakatan sebenarnya, dan ingat rakyat x bodoh utk melakukan kesilapan kali ke 2 sekali lagi utk menyokong pakatan haram ni.

    ReplyDelete
  3. masyarakat cina dah buka mata yg pakatan ni memang haramjadah punya parti bila lagi kaum melayu kita nak sedar ye tolonglah sblm terlambat kita bertindak negara dah pun dijual nanti agaknya.

    ReplyDelete
  4. HA HA HA CINA PUN DAH TAU TEMBERANG PAKATAN NI BILA AGAKNYA MELAYU KITA NAK SEDAR BAHAWA PAKATAN SIAL INDAH KABAR DARI RUPA SEBANARNYA. ITULAH RAKYAT DAH BIJAK BERFIKIR SKRG NI MANA YG BAIK DAN MANA YG BURUK. TAK SEMUA ORG KATAK BAWAH TEMPURUNGLAH WAHAI PAKATAN HARAMJADAH YG SELALU BUAT FITNAH PASAL ORG2 TAK BERDOSA.

    ReplyDelete
  5. mana rakyat x tkt kalau pakatan haram yg berkuasa kelak agaknya bila gaduh sikit dah boleh bunuh org kot sebab pakatan kan memdidik geng utk jadi gangster dah selalu buat ganas pada harta benda awam ke, tempat2 org ramai pakatan suka buat hal kononya nak glmourkan parti tapi kena kutoklah beb mcm sial aje

    ReplyDelete
  6. Rakyat dah bijak memilih pemimpin dan tak perlu buat fitnah utk raih simpati wahai pakatan haramjadah sial nak mampos ni. sampai bila rakyat nak percaya cite fitnah pakatan sial ni.

    ReplyDelete
  7. haha cakap kata cina tak suka pakatan?ke nie taktik baru korang wei pakatan....bukan ke cina penyokong besar korang?kenape cina tak bagi korang duit da?sebab 2 korang cakap cina tolak korang?
    hahahahaha lawak2

    ReplyDelete
  8. yeke nie rakyat cina dah tahu tentang pakatan???????
    masalahnya dorang kan pandai main politik..
    mereka sebenarnya nak main drama je..
    ntah2 cina-cina nie dah berpakat dgn pakatan nak tipu rakyat lagi..
    nie mesti taktik terbaru pakatan...
    sudah la jangan nak temberang lah...

    ReplyDelete
  9. wa cina menolak semakin menolak pakatan,betul ke cerita ni.
    nmpknye seperti dah ade keretakkan dalam parti2 pembangkang,nmpknye DAP,PAS dan PKR semakin tidak sekepala.
    maklum lah,semua giler kuasa dan semua nk putrajaya.
    sejak terbongkar penipuan pakatan ni cina dah mula menolak pakatan,kaum melayu bile pulak.
    kaum melayu masih nk jilat bontot anuwar ke,dasar manusia bodoh yg bahlul

    ReplyDelete
  10. biar betul cina menolak pakatan,cam x percaya je....nmpk cam ada sesuatu je,x mungkin cina nk tolak pakatan....pakatan ni kuat berdrama,kuat menipu rakyat....ni nmpk cam mereka tengah plan something,mereka kan dah semakin takut sekarang ni.....mana x takut,hari2 ksah penipuan mereka terbongkar....xkn mereka nk duduk diam je tengok penipuan mereka terbongkar,mereka ni bangse celaka haramjadah punya org

    ReplyDelete
  11. baguslah semakin ramai rakyat malaysia yang dah sedar dan boleh nampak siapa yang betol dan siapa yang salah.
    kalau cina sendiri pon dah tak suka pakatan.cuba bayangkan macam mana teroknya parti pakatan tu.

    ReplyDelete
  12. cukuplah pakatan menipu
    rakyat.
    orang dah meluat dah dengan pakatan ni.
    asyik dok puta belit je.sampai bila orang boleh tahan.
    ingat rakyat ni bodoh ke.

    ReplyDelete
  13. sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jugak.
    macam tu lah pakatan asyik nak tipu orang je.akhirnya semakin ramai orang dah tak mo undi pakatan yang celaka ni.

    ReplyDelete
  14. mmg bgus pun kalau btl msyrkt cina semakin menolak pakatan nie..
    sbb bila sedikit demi sedikit pakatan nie dh retak, so chance utk hancur mmg tinggi dn kekalahan diorg di PRU13 nie mmg dh PASTI!!

    ReplyDelete
  15. ini aku dah boleh agak dah sebab orang cina ni lagi pandai la dari orang melayu dan india... minta maaf aku terpaksa berkasar sebab nya orang cina nampak peluang ekonomi akan kukuh dan maju jika berada dengan BN.. buktinya, tengoklah berapa banyak projek pembangunan dekat Malaysia ni? banyak kot! dengan SME Malaysia makin kukuh dan dicontohi negara-negara maju beb SME kita... sapa xnk kemajuan berkekalan?

    ReplyDelete
  16. kahkahkah! Pakatan tak tahu nak cakap apa lepas ini! Pakatan akan buat isu baru dan cuba jatuhkan undi orang cina BN lepas ini! kahkahkah! Pakatan hanya reti membikin wayang! Pakatan menipu rakyat lagi!

    ReplyDelete
  17. haa kan bagus macam ni... barulah 1 Malaysia! barulah program transformasi dapat dijalankan.. barulah ekonomi akan meningkat kearah trillion ringgit ekonomi.. rakyat juga perlu bijak sebenarnya, jika ekonomi kita kukuh, kita boleh menjana pelbagai kemajuan... lihat sajalah dekat egara-negara maju... nak pendidikan percuma? boleh, majukan ekonomi, nak toll percuma? boleh, majukan ekonomi... jika kita berada dengan BN ekonomi kita boleh dilonjakkan kearah trillion ringgit ekonomi.. malah kalau nak hudud pon boleh terlaksana dengan adanya ekonomi yang mantap.. semua ini bakal berlaku jika rakyat sedar hakikat ini..

    ReplyDelete
  18. bgus pn si cina ni semua tolak pakatan haram ni..
    mereka mmg akn kalahlah pilihanraya kali ni..
    biar padan muka PAKATAN haram ni!

    ReplyDelete
  19. yela mana cina xtolak pakatan dah dekat PRU so masing-masing nak pulun la untuk diri sendiri..ke hanya sandiwara je????????sandiwara dalaman untuk menipu rakyat lagi..lagi2 tipu rakyat..mmg sial la dorang semua ini

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!