CILI KASI TARUK! DALAM SLOGAN PUN TAKLEH NAK BERSATU, MACAMANA NAK PIMPIN NEGARA NI FUCKATAN OI?

Siapalah agaknya yang Pakatan Rakyat ini nak menipu dengan tema yang retorik seperti ini. Ada yang gelak. Malahan dalam PKR sendiri ramai yang senyum sinis dnegan tema yang kononnya melambangkan PR sebagai sebuah pasukan yang jitu. Wajah sebenar? Siapa yang mampu menafikan bahawa politik dalaman PR lebih dahsyat daripada pertembungan dengan UMNO/BN.

DAP masih membawa imej rasis dan pro-Cina. Usaha menarik beberapa orang Melayu ‘reject’ dilakukan, tapi belum dapat diterjemah dengan sokongan Melayu yang total. Belum. Siapa nak percaya DAP kalau dalam mesyuarat-mesyuarat penting parti masih lagi berbahasa Cina. Tak hormat orang lain. DAP memerlukan pemimpin Melayu yang lebih baik dan mempunyai pengaruh. Sayangnya, belum ada. Tunku Aziz yang pernah kuat menyokong DAP pun sudah dijadikan sebagai pengkhianat. Sebab? Kerana tidak bersetuju dengan Komrad Guan Eng dalam isu Bersih.

PAS? Pas for All macam mainan politik sahaja. Kelab penyokong pun hidup segan, mati tak mahu. Lembik. Tak bermaya.

PAS masih lagi bercakap pasal HUDUD yang secara jelas menjadi masalah kepada DAP. Hududphobia dalam DAP ini bukan mainan. Mereka takkan setuju. Dah tu, macam mana nak jadi sejiwa?

Anwar? Anwar anggap orang cina macam komoditi politik sahaja. Anwar hanya interested nak tahu peratusan sokongan Cina. Hampir setiap minggu bertanyakan staff HQ PKR tentang maklumat terkini. Undi Cina sangat penting kepada Anwar. Undi Cina segala-galanya buat Anwar. Kalau nak suruh tanggal Melayu pun Anwar sanggup.

Kenapa undi Cina penting buat Anwar?

Simulasi terkini Anwar

Kalau undi Cina dapat (70%); undi Melayu sekitar (42%); undi India (40%) – PKR akan pertahan 31 kerusi sedia ada; dan menang 9 kerusi baru. Antara kerusi yang bakal dimenangi: Bukit Katil, Pandan, Gelang Patah, Alor Setar, Temerloh, Sabak Bernam, Lumut, Ledang dan Muar. 

Kalau undi Cina (70 %); undi Melayu (36 %); undi India (40 %) – PKR akan kalah 4 kerusi (Teluk Kemang, Sungai Siput, Kuala Langat dan Hulu Selangor). Tambahan 6 kerusi baru.

Kalau undi Cina (70 %); undi Melayu (36 %); undi India (35 %) – PKR kalah 11 kerusi (Ampang, Wangsa Maju, Nibong Tebal, Selayang, Kelana Jaya, Merbok, Lembah Pantai, Telok Kemang, Kuala Langat, Sungai Siput, Hulu Selangor);

Kalau undi Cina (70 %); undi Melayu (sama dengan tahun 2004); undi India (30 %) – 16 kerusi PKR jatuh. Termasuk Gombak, Indera Mahkota, Ketereh, PJS, Bagan Serai).

Sebangsa, Senegara, Sejiwa apa – kalau pada Anwar analisa mesti dilakukan secara fokus kepada masyarakat Cina. Anwar yakin, dengan bantuan DAP – peratusan angka 70 % boleh dicapai dengan mudah. Malahan, pada Anwar – ianya boleh meningkat sehingga 85%!

Sebangsa, Senegara, Sejiwa apa – kalau dalam mesyuarat utama PKR, Anwar menggambarkan DAP sebagai ‘kumpulan cina kemaruk kuasa’.

Baik tukar - SE-ANWAR; SE-AZIZAH; SE-AZMIN kalau nak bolot semua.

Sumber: Gelagat Anwar

25 Responses to "CILI KASI TARUK! DALAM SLOGAN PUN TAKLEH NAK BERSATU, MACAMANA NAK PIMPIN NEGARA NI FUCKATAN OI?"

  1. Baik taruk SE-Bantal, SE-Bini dan SE-Kote

    ReplyDelete
  2. Tambah lagi bro... SE-cipap... tu Nuar dengan Ass-min yang punye....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tambah lg... SE-bontot... eh takleh, byk bontot dah yg kene

      Delete
  3. dlm interview kat tv malam tu...pemimpin no.1 PR kata memang pakatan nak buat satu saja slogan...tapi oleh kerana kelantan dah umum kan slogan dorang lebih awal...itu sebab slogan jadi tak sama di beberapa negeri...kah kah kah...aku gelak terguling...guling...apa la jawapan b***h tu hang cakap kat tv...hampa kata Pakatan...bila hang kata kelantan umum terdahulu...mana pi nyer pakatan???...ada kah pemimpin di kelantan lupa dorang duduk dalam pakatan...hingga lupa nak pakat2...???kah kah kah...gelak terguling-guling lagi...

    ReplyDelete
  4. tambah sebontot tu okay juga.

    ReplyDelete
  5. tambah sebontot tu okay juga.

    ReplyDelete
  6. Tambah lagi seracist seharamjadah sedap

    Anon 2.46 aku pun gelak terguling-guling ni, memang betul apa ko cakapkan ni

    ReplyDelete
  7. sebenarnya tema tu kalau di-satu-maknakan, akan jurus kepada 1*Malaysia. Tak gitu? Jadi, PR setuju dengan tema YAB PM la kan?

    ReplyDelete
  8. ala depa tu nma je pakatan, tapi lgsg tak sepakatan pun!!
    eksyen je lebih depa tu..

    ReplyDelete
  9. SSS = SAYA SYOK SENDIRI

    ReplyDelete
  10. Sebenarnya disebalik tema PR tu ada tanda2 kejayaan BN..
    1 Bangsa
    1 Negara
    1 Jiwa
    = 1 BNJ = 1 Barisan Nasional Juara

    ReplyDelete
  11. pembangkang baik PAS DAP dan PKR
    semua ni gila kuasa
    masing2 nak rebut untuk diri
    masing-masing.
    macam mana nak bersepakat.

    ReplyDelete
  12. Mana perginya BULAN SABIT di logo mereka?

    Ada agenda DAP yg orang PAS pejam mata macam biasa ke?

    Sedarlah lebai PAS.

    matatelinga

    ReplyDelete
  13. se-penipu,se-songlap,se-skandal....sepatutnye slogan ni mereka kene guna,nmpk sngt pakatan ni bodoh nk mampos.....harap nama je pakatan tp xde pun pakatannye aq tengok,lawak betul la

    ReplyDelete
  14. hek eleh! letak la se apa pun akhirnya MAKSUD DIA TETAP SAMA DENGAN 1 MALAYSIA!

    SEKALI LAGI PAKATAN MENIPU RAKYAT! KAHKAHKAHKAHKAH!

    ReplyDelete
  15. pakatan sepakat? bila masa woi!!

    DAP nak memperhambakan melayu...

    PKR dan PAS mengharapkan 'big brother' DAP dapat perjuangkan hak mereka...

    tengok sajala isu hudud, sampai sekarang DAP dan PKR tidak mahu... tapi dispin OLEH PAS kata najib tak mahu??? x ke gile??? PKR DAP xnk kata najib xnk???

    dah tu PKR, penyokong melayu baru berapa peratus.. dan yang sokong pon ada kepentingan masing-masing dalam PKR.. langsung xpedulikan rakyat.. mempergunakan hak rakyat untuk kepentingan masing-masing..

    DAP, duduk belakan tadbir dan mengawal anjing-anjing mereka (PAS PKR) untuk memporak perandakan negara..

    dimana pakatan nya? di mana se bangsa? se jiwa? se negara?

    ReplyDelete
  16. Pakatan ni selalu berpakat mcm mana nak jatuhkan org je... Drg ni aemua buauk hati

    ReplyDelete
  17. ini smua wayang dr pembakang la..dap,pas,pkr smua nyer bukan ngam dia orng nie hanya blakon sajer bab orng kata tido sebantal mimpi lain2.....saper x kenal parti pembakang nie penuh dngn tipu helah..cukup2 la rakyat x muak la ngan korang nie....

    ReplyDelete
  18. ini smua wayang dr pembakang la..dap,pas,pkr smua nyer bukan ngam dia orng nie hanya blakon sajer bab orng kata tido sebantal mimpi lain2.....saper x kenal parti pembakang nie penuh dngn tipu helah..cukup2 la rakyat x muak la ngan korang nie....

    ReplyDelete
  19. hahahaah gua da tengok la pakatan nie..makin hari makin menjadi bodoh nya yang melantun2....
    dorang semua nie mana ada pakat pow...cuma pakat nak musnah kan umno je..pastu bolot pangkat sorang2
    pa punya sial la dorang nie...da macam badut kat sarkas je gua tengok

    ReplyDelete
  20. yeke sepakat?????????
    bukan ke aritu karpal kenakan PAS kaw2????????
    sepakat ke mcm 2...
    pergghhhh wayang kulit baik punya..
    padahal dlm hati satu sama lain dok pikir nak memerintah nak mengawal kaut sendiri...

    ReplyDelete
  21. sekeji sekejam..ha tambah ag sesuai dengan korang semua pembangkang-pembangkang oit...
    dah elok2 PM kita letak satu malaysia yang hampa dok suka tokok tambah putarbelit tidak tentu pasal..
    haila mmg mental korang semakin lama semakin basi

    ReplyDelete
  22. terbaik bro!ulasan yang tepat dan mantap!kau dah buat pembangkang tak senag duduk sekarang ni..macam mana pembangkang nak sepakat kalau setiap pemimpin dalam parti tu gilakan kuasa??masing nak jadi PM kan..udah2 la dgn pembohongan kau anwar al-juburi,semua orang tahu Pakatan Haram kau tu menipu jer lebih..!!ak setuju ngan anon 2.46..

    ReplyDelete
  23. setilam, sejamban, sejenis

    ReplyDelete
  24. klu ikutkan makna nye sama je la dengan 1malaysia..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!