CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Sunday, August 12, 2012

CILI KASI TARUK! BETUL KE SITI NURHALIZA PUNCA RAMAI ARTIS MASUK PAS?


[Impian tidak menjadi, adakah Fazley akan lompat parti? Ayahnya bekas Setiausaha Eksekutif UMNO. Tapi anak Tun Ghaffar pun masuk PAS....]

Baru saja kita menceritakan kisah impian seorang yang tidak menjadi dan berdendam dengan merosakkan anak orang lain. Belum baca?

Isy isy isy ... pendedahan sensasi takkan miss? Baca balik di Babak 1, Babak 2 dan Babak akhir. Kisah ini ada tambahan lagi, tapi tunggu macam mana Fazley akan respons. Dengarnya Fazley ada Twitter sini ... Rasanya dia takut nak jawab balik.

Berbalik kita ke tajuk. Harap lepas ini bolehlah faham kenapa kita ceritakan kisah Siti Nurhaliza dalam siri Fazley.

Satu masa dahulu, tak lama lepas Siti Nurhaliza berkahwin dengan Dato K, dia dengan imej barunya yang pakai tudung pergi berjumpa Nik Aziz. Tak caya tengok gambar berikut:


Tak tahu kita apa tujuan Siti nak ziarah Nik Aziz. Adakah dia sanjunginya atau Dato K guna Siti nak jumpa Nik Aziz untuk urusan biznes? Orang berniaga macam-macam helah untuk sambil menyelam minum air.


[Amy Search, orang Johor yang masih dikatakan artis UMNO pun pernah berjumpa dan kononnya belajar dengan Nik Aziz. Diatas Ustaz Badrul Amin mentarbiyahkan Amy. Asal bukan kounselling Amy ....]

Sejak itu macam-macam orang asal terkenal berjumpa Nik Aziz. Mungkin ini melahirkan idea dalam PAS untuk dapatkan artis-artis untuk menaikkan populariti PAS kepada anak muda yang meminati artis-artis.

Masaalahnya adalah artis-artis ini tidak ada condongan parti. Kebanyakan mereka adalah apolitical atau tidak ada kecenderungan politik.

Dari pengalaman persahabatan baik Erdogan PAS dengan evangelis DAP dan PKR, mereka pelajari bahawa cara terbaik adalah mendapatkan artis yang bermasaalah dan menghampiri mereka. Yang pentingnya mesti ada fulus ... sama macam missionaries.

Dikatakan bahawa seorang artis diberi RM2,500 seorang setiap kali naik pentas. Empat kali naik sebulan, tak ke gaji RM10 ribu sebulan. Lagi naik, lagi banyak dan selesailah bagi mereka yang ada masaalah kewangan mereka.

Grup-grup yang mula-mula semua ada masaalah.

[Ini Tok Kenali atau paderinya. Dia merupakan agen untuk mencari dan menarik para pelakun, penyanyi, juru acara dan lain-lain yang terlibat dengan perfileman, TV, hiburan dan media untuk ditawarkan wang untuk masuk PAS ataupun PKR.

Bob Lokman diketahui ramai ada masaalah kewangan. Pernah sampai buka kedai warung di masjid KLCC jual kueh dan kopi untuk Ramadhan.

Kini dialah paling rajin berceramah sana sini. Dari seorang yang lemah lembut dan peramah, bekas juruacara dan kjomedian ini dah mengeluarkan kata-kata kesat dipentas PAS. ]


[Abby Abadi yang dikenali berlakun dalam diri drama TV Gerak Khas baru dilaporkan PAS menjadi ahli seumur hidup.

Masaalahnya adalah kewangan dan peribadi. Abby susah nak dapat tawaran berlakun sejak digugurkan dari Gerak Khas. Sambil itu, dia hadapi masaalah baru cerai dengan Norman Hakim.

Katanya, salah satu masaalah kepada perkahwinan adalah bekas ibu mertuanya yang merupakan aktivis UMNO di Pahang. Dengan bekas suami pun ahli UMNO, Abby masuk PAs kerana dendam.

Ada satu masa media seolah menuduh hubungan Norman dengan isteri sekarang, Memy sebagai punca perceraian. Tapi ada pula kata ketika masih kahwin, Abby dikatakan ada hubungan sulit dengan jantan lebih muda. Wallahu alam.

Kalau betul, mak mertua mana tak marah?

Heboh dikatakan Ustazah segera PAS ini sudah atau akan berkahwin dengan seorang ADUN PAS Kelantan. Khabarnya Takiyuddin ....]

[Hairie Othmas, atau pelakun pemegang watak Leftenen Adnan dalam filem Leftenan Adnan masuk PAS kerana masalah kewangan. Namanya yang harum dari lakunan dalam filem itu tidak dapat dimanafaatkan. Sebabnya tiada lagi tawaran lakunan sejak ditangkap dalam kes khalwat.



Sementara Zulkiflee Ismail adalah pelakun yang sama-sama dengan Abby dalam gerak Khas. Dia juga turut digugurkan. Lakunan okay tapi tidak menyerlah dan hebat sangat. Peluang lakunan berkurangan dan saingan bertambah dari pelakun baru yang lebih terlatih dan terpelajar.


Masuk PAS dan salahkan gomen lah. Bila masuk dunia lakunan, terfikirkah dunia ini tak selumayan Hollywood untuk kaya segera dan ianya sangat kompetitif. Sediakan payung sebelum hujan tak?]


[Aishah, penyanyi Malaysia dari kumpulan New Zealand Fan Club masuk PAS juga. Dari seorang terpelajar dari Universiti di New Zealand, Aishah memilih mahu menjadi penyanyi dan agak berjaya juga.

Ketika berjaya, sikapnya agak angkuh. Dia lupa populariti adalah kejadian tuhan dan semua ini baharu. Lama-lama ianya akan pudar.

Ketika itu, dia berhadapan dengan masalah perkahwinannya. Dari dulu kemaruk dengan orang putih, perkahwinannya yang kedua adalah dengan orang putih. Lama-lama ia membawa tabiat tak baik kepada anak-anaknya.

Tapi habis satu masaalah, cari satu lagi masaalah. Lepas tu bercinat di Internet dengan suami orang dna kahwin. Dalam setahun dua bercerai. Bercerai pakai SMS.

Ketika itu dia tak dapat lagi jemputan nyanyi. Iyalah penampilan dah teruk. Badan gemuk gedempul. Dah tua. Lagu dan album baru tidak ada. Ketua Wanita Shahrizat tolong hingga Kementeriaan Wanita dah tak ada artis lain melainkan Aisyah saja. Sampai RM300,000 AIsyah dapat.

Bila masuk PAS, dah dingatakan Shahrizat dan dipersalahkan pula kerana masaalah peribadinya. Patut pergi ke mahkamah syariah dan cari kounselor.

Entahlah ... akhir ini. Dah tak bising PAS untuk promosi Aisyah. Kenapa ye?]


[Sham Kamikaze masuk PAS pula kononnya untuk dakwah kata PAS. Konon dakwah stail baru kata mereka. Baca sini.



Mula-mula tak mengaku masuk PAS, tapi akhirnya confirm ikut jejak langkah dan pujukan Bob Lokman yang nak selesaikan masalah kewangan peribadi. Masuk artis dia dapat commission atau over riding income.

Sebenarnya masuk PAS kerana nafsu nak kahwin kedua. (baca Nadi Rakyat sini) Masuk PAS membolehkan dia kahwin lagi ke? Pastinya bukan kerana perjuangan PAS dan kerana nak cari duit]


[Gambar atas adalah pelakun dan pengacara Yatt Hamzah bertemu dengan Nik Aziz bersama suami baru.


Dulu seksi nak gila. Tiba kata-kata dapat hidayat kepala tiba-tiba melekat ke sejadah. Apa pasal perlu cerita pada sedunia benda seperti ini? Cerita kat orang konon rasa bersalah tak tutup aurat.
Rupanya ada cerita lain. Kahwin lari ke Siam. Baca AAKJ sini. Dah susah nak dapat kerja bagi penuntut bekas UiTM ini. Hehehe ... lalu masuk PAS untuk dapat masuk syurga. Dapat juga wang ...]

Alah mukadimmah saja dah panjang. Belum masuk cerita Siti Nurhaliza lagi.

Kita bersambung ke Part 2 lah! KLIK SINI KISAH PART 2

HOUSE PK: Ini petikan dari The Unspinners. Aku sangat setuju dengan apa yang Unspinners dedahkan ini. Memang sah semua artis bermasaalah masuk PAS. Bob Lokman masuk PAS sebab gagal dapat projek dia mintak. Yang lain korang dah tahu apa masaalah mereka.

Makin lama aku makin gelas dengan PAS PUKIMAK ni la.

50 comments:

  1. Dulu pemimpin pas kutuk artis kerana artis berjanji nak jumpa di pintu syurga, macam syurga tu dia orang yang punya. Tapi sekarang ni pemimpin pas offer syurga kat artis. Agaknya dah terasa syura tu dia orang yang punya!!!! - mok

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodohnya komen ni..

      Delete
    2. Haha..org jahil ni susah diajar...smoga dya pn dberikn hdayah ye bang...:-)

      Delete
  2. siti nurhaliza cerita apa pulak cerita laah cerita lah lagi...

    ReplyDelete
  3. ya allah macam nie sekali ke??????
    ingat si yatt 2 masuk islam kerana benar2 dpat hidayat tapi sebab kawen lari kat siam??????
    dasyatnya..artis-artis semua yang PAS nak cari...
    macam 2 ke nak publisiti murahan...
    wei kalau nak memerintah jagalah kebajikan rakyat nie apasal bagi duit kat artis hanya kerana nak undi pancing ke?????
    rakyat kelantan menderita air kuning...
    lebih baik selesaikan masalah itu dari dok bagi duit dan menarik artis dengan janji masuk ke syurga..
    masuk syurga 2 hak allah jela..
    mangkuk hayun betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. hati milik Allah,tiada siapa tahu,sama ada saya,awak atau admin..jangan percaya sesuatu cerita itu tanpa bukti,bimbang kalau3 jadi fitnah..insaflah,kalau diorg ikhlas syurga balasannya,kalau sebaliknya hanya Allah yang tahu

      Delete
  4. Esok dhele sore tempe

    ReplyDelete
  5. 2500 sekali naik bro! aku pon nak bro! kata saja masuk PAs last-last pangkah PKR jugak sebab ada LGBT... bukan boleh percaya artis-artis ni... depan saja baik, belakang?

    ReplyDelete
  6. x baiknye memfitnah n mengaibkan artis...hmm..camni ke Islam?

    ReplyDelete
  7. persoalannya, kenapa artis kalau nak mendekati Islam harus pergi kepada PAS? PAS tu Islam ka? setahu aku dia tu parti politik.. kalau betul nak mendekati Islam, boleh saja jumpa mana-mana ustaz.. xperlu artis-artis cari publisiti dengan masuk PAS ataupun PAS mempolitikkan isu artis masuk PAS.. bila dah kehabisan idea inilah produk baru PAS untuk mengaburi mata rakyat atas isu sebenar yang berlaku.. PAKATAN RAKYAT SENTIASA MENGABURI MATA RAKYAT!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul banyak ustaz Ustazah yang kita boleh jumpa.. Tapi tengok la pada perjuangan, PAS nak membangunkan atau menghidupkan semula sebuah negara Islam (Malaysia). Dulu watu kegemilangan kerajaan Melaka semua hukum berlandaskan Islam.. Selepas dijajah.. Kita masih lagi menggunakan sistem yang di tinggalkan oleh penjajah. Sedar atau tidak untuk apa penjajah buat begini.. Untuk melemahkan umat.. Lalai tentang agama sendiri.. Inilah yang berterusan yang di perjuangkan oleh BN.. Mereka sama sekali tidak mahu kepada perundangan Islam yang Allah sudah tetapkan di dalam Al Quran.. Kalau macam ni untuk apa berjumpa dengan ustaz yang menyebelahi kerajaan zalim begini. (Kilang arak dan perjudian berleluasa, Inikah negara Islam) So, jangan tanya pasal orang lain kenapa mereka memilih sesetengah ustaz.. Tanya diri sendiri lebih baik "adakah aku ini berada dijalan yang benar di sisi Allah.." Semoga tuhan memberi hidayah kepada saudara sekeluarga.

      Delete
  8. pe punya kimak la artis malaysia nie....da habis puas menayang tubuh buat maksiat konon masok pas dapat syurga?butuh nik ajis korang boleh dapat la...syurga mimpi pow jangan la...pas makin hari menyesat kan umat islam semua...tapi masaih lagi melayu2 haprak sial buta tak nampak ke nik ajis nie jelmaan azazil laknatullah...

    ReplyDelete
  9. memang betollah semua artis yang bermasalah dan tak laku masuk pas.
    kalau nak bertaubat kenapa perlu masuk pas...kalau masuk pas baru taubat diterima ke.??
    tak sangka ada juga manusia yang bodoh macam ni.
    dekat muka bumi ni bukan pas je yang islam.tolong paham sikit ye.

    ReplyDelete
  10. rupa2nya artis2 nie sume msuk PAS sbb nak duit je sbnr bnrnya..
    ish3 terok bebeno perangai diorg tu..

    ReplyDelete
  11. baguslah kalau nak berubah kearah kebaikan.tapi kenapa mesti kalau nak insaf mesti merujuk pas.pas tu adalah satu parti politik.kenapa kalau nak dekatkan diri kepada allah mesti masuk pas.
    sepatutnya artis2 ni rujuk kepada imam-imam atau mufti.
    cara artis2 yang masuk pas ni macam nak cakap yang hanya nik aziz je yang betol.

    ReplyDelete
  12. tak sangka betol yang artis2 yang join pas ada cerita disebaliknya.
    tak tahulah apa yang pas cakap sampai diorang ni boleh terpedaya.

    ReplyDelete
  13. bia la d0rg msuk pas!!!!!!!!!!!!!! yg k0rg jel0ssssssss sgt npe???? bkan d0rg mntak duit mak k0rgggggg......dsar muke x maluuuuuuu

    ReplyDelete
  14. Rupa2 nya artis ni lagi teruk dari org biasa.... Nak tutup salah n cr duit cepat.... Nampak sgt x ikhlas... PAS oh PAS apa dah jadi ni?????? Kemaruk sgt nak perintah negara ke smpi sanggup ambik artis uyk dijadikan tauladan................. Bangang betul!!!!!

    ReplyDelete
  15. tak semua artis mcm tu...pas saja nak guna kan artis sbb pas tau dgn gunakan artis drg blh dpt lbh byk penyokong tp aku rasa drg silap sbb manusia zaman skrg ni dah pandai bkn bodoh mcm dulu lg....tgk lah mcm artis2 yg msk umno seperti lisa suryani dan lain2 drg cool je tak de pun g ceramah sana sini sbb drg msk umno tanpa paksaan n bayaran mcm pas ni plak mmg sah2 lah di byr sbb tu lah lps msk pas kena buat byk keja kena g ceramah sana sini...maklum lah kan artis2 yg msk pas semua bermasalah so dgn cara ni lah drg nak buat duit...adui apa lah nak jadi dgn zaman skrg ni agama pun drg nk buat duit ish2

    ReplyDelete
  16. Kekadang kita akan menjadi simpati terhadap mereka ini. Hakikat bahawa ruang bagi mereka untuk terus hidup sebagai seniman semakin mengecil disebabkan monopoli dan favouritsm. Cuma beberapa production house spt HVD,Metro yg memonopoli wayang Melayu.Segelintir sahaja artis laris dalam drama2 TV. Manakala yang telah senior dan telah hilang getah, keletah dan seksi terpinggir dan terbiar hanyut.

    Begitu juga nasib mereka yang menjual suara, dimana media digital telah merubah suasana pasaran dengan lebih banyak lagu-lagu didengar melalui MP3, i-pad dan u-tube. Mereka ketinggalan dalam perlumbaan tanpa bimbingan dan tempat bersandar.Ketandusan lagu-lagu baru disebabkan tiadanya penggubah-penggubah baru yang lebih kreatif,menyebabkan lahirnya penyanyi-penyanyi celek yang menggubah, menyanyi dan mengeluarkan lagu sendiri.

    Menteri yang bertanggungjawab nampaknya jauh dari memahami masaalah, apatah lagi amat jauh dari menyelesaikan masaalah, yang penting bagi menteri seolah-olah mengukuhkan budaya lapuk nusantara, budaya Malindo yang diutamakan, itu pun selalu bergeseran.

    Kenapa artis-artis terpinggir ini hendak disalahkan, dan dikecam?? Masaalah mereka mendekati PAS dan PKR adalah masaalah sementara. Kita pun tahu PAS dan PKR tidak ada formula untuk menjamin masa depan mereka, tetapi setidak-tidaknya PAS dan PKR sedia menghulurkan tangan dan menunjuk tanda simpati. Artis-artis ini masih tinggi sifat Melayu dan Islamnya sebab itu mereka tidak masuk DAP.Yang amat pasti mereka masih mencari keyakinan untuk terus hidup menerusi apa yang mereka paling mahir iaitu sebagai seniman. Jika UMNO/BN mampu memberikan mereka lebih keyakinan mereka akan kembali saperti kelakatu menuju cahaya...Pak Menteri,tengok-tengoklah dan tanya khabar mereka ini.

    ReplyDelete
  17. blogger parpukari ni ayat mcm keleng bodoh.. hahahahahahahhaha

    ReplyDelete
  18. 'khairul azam' plak masuk pas sbb apa?

    ReplyDelete
  19. cer tanya siapa antara depa-depa ni zaman sebelum jadi artis pi dok jual gambar Ogy Ahmad Daud tengah nyanyi tapi tak sedar baju dia terlondeh kat dada. dia jual gambar kat budak sekolah, hang kata. kah kah kah

    ReplyDelete
  20. PUKIMAK LAH KAU!!!!! UMNO BANGANG...HA..HA..HA...

    ReplyDelete
  21. bro. tak perlu ang nak siar komen ni. biaq ang sorang pun baca dah la.

    - diorang nak berubah tu biarlah, tak perlu ko nak komen bagai. hidayah Allah tu datang mcm2 cara.

    - kalo ko nak attack dia bab politik, tak la ku larang. tak jugak aku suruh. terpulang. tapi jgn ko gunakan perkataan kesat2. malu kt org je.

    ReplyDelete
  22. ehh.. dah xda tapis2 dah :-)
    noicee

    ReplyDelete
  23. [url=http://www.youtube.com/watch?v=EEd67W3qQrQ&feature=g-all-u]Krisis Air Selangor[/url]

    ReplyDelete
  24. maianan politik semuanya....artis kan nak masuk syurga...so mereka masuk PAS kenapalah berfikiran kolot artis...dah sesat sgt nak masuk syurga ke...teruk2

    ReplyDelete
  25. Berilah ank bini makan dengan duit yang halal...........

    ReplyDelete
  26. alah..masuk PAS setakat nak cari populariti murahan je tew..kalau betul2 nak bertaubat,nak berhijrah,xpyh masuk parti poltik..byk kelas2 agama yang ada sekarang ni..

    ReplyDelete
  27. Ya Allah.....ampunkan insan yg bernama`House PK'.
    Puaskah hati anda mengAIBkan insan yg mungkin benar2 insaf atas perbuatan dimasa lampau?.
    Jika anda betul2 ingin menegur kenapa tidak menegur Wanita No.1 negara yg tidak mampu menutup aurat?
    Adakah anda takut........?
    Adakah anda takut........?
    Adakah anda takut........?
    Saya cabar ANDA `House PK'.Kepada penyokong2 tegar `House PK' kita lihat adakah idola anda berani?.
    Hahah kalau anak jantan laaaa....

    ReplyDelete
  28. Bob Malaya : bagus juga la mereka ada cita2 nak masuk syurga. awak tak de cita2 macam tu ka?

    ReplyDelete
  29. Bob Malaya : bagus juga la mereka ada cita2 nak masuk syurga. awak tak de cita2 macam tu ka?

    ReplyDelete
  30. aku rasa house pk nie xde niat nak malukan sapa2 tp die sekadar membonkar kebenaran tentang napa artis masuk PAS...syurga bkn kt yg tentukan tp itu urusan allah napa PAS meletakan sapa masuk pas gerenti masuk syurga sapa PAS utk tentukan syurga atau neraka...pasal artis masuk PAS nampak sgt cara mereka ckp n beri ceramah mmg btl2 pasti yg diaorg masuk syurga n memprsendakan org lain ini ke yg pas ajar?kalau btl lah dapat hidayah yg wanita harus tau dan sedar yg bkn dgn bg ceramah atau hina org lain tp patut nye brtaubat tingal kan segala larangan dan dekatkan diri dgn allah bkn dgn just pakai tudung n masuk pas jer brmakna ko dh brtaubat

    ReplyDelete
  31. kali ni lagi ramai artis masuk PAS.
    ini kerana pas dah jadi parti kafir.
    seteruk umno masih islam lagi.
    tapi nik aziz setan dan hadi dah pun kafir.
    artis memanng suka perkara kearah syaitan dan kafir

    ReplyDelete
  32. Nabi Muhammad SAW berdakwah bermula dengan Bismillah dan di akhiri dengan Alhamdu lillah tetapi PAS bermula ceramah dengan fitnah dan berakhir dengan seranah dan di halalkan dengan takbir. Betapa jahil nya manusia akhir zaman termasuk mereka yang pergi ke ceramah politik PAS untuk undi dan berkiblatkan Putrajaya dengan melacurkan agama Islam yang suci. Pilihanraya demi pilihanraya berlalu dan slogan demi slogan PAS laungkan tetapi hakikat nya ialah janji kosong belaka, 20 tahun memerintah Kelantan apa yang ada pada orang Kelantan seperti aku ni? Merempat di negeri orang lain mencari sesuap nasi. Fikir fikirkan lah wahai rakyat kelantan khas nya dan rakyat Malaysia am nya.

    ReplyDelete
  33. Aku tengok Artis2 yang masuk PAS ni tak ubah macam lembu2 feedlot yang kena cucuk hidung.

    ReplyDelete
  34. politik bullshit!!! baek umno, pkr same jew...hahaaah

    ReplyDelete
  35. orang bodoh bole la kau nak menipu der.. ngan aku, jangan harap.. haha.. penat kau tulis pnjg2 benda kosong boddoh ni sume setakat 4,5 org bodo pecaya... org pas bijak pandai der.. takmakan benda boring cni... g blaja tinggi2 cari info yg bijak sikit ye tuan hamba? wakaka.. kesiannya :')

    ReplyDelete
  36. Minta maaf, tlg buang gambar yatt hamzah yg seksi tu drp post ni, dia baru jek nak tutup aurat balik, tak perlu nak kutuk, astaghfirullah, tak perlu nak buka aib dia, Allah menjanjikan barang siapa yg membuka aib org lain, maka diwaktu kematiannya akan dibuka aibnya.

    ReplyDelete
  37. Minta maaf, tlg buang gambar yatt hamzah yg seksi tu drp post ni, dia baru jek nak tutup aurat balik, tak perlu nak kutuk, astaghfirullah, tak perlu nak buka aib dia, Allah menjanjikan barang siapa yg membuka aib org lain, maka diwaktu kematiannya akan dibuka aibnya.

    ReplyDelete
  38. kutuk2 la ulama'.. ulama' ko tau! ko benci pas ke apa ke, tp jgn kutuk ulama'. mana ko tau dorg bwk ajrn sesat? da cukup ilmu agama ko? da tggi sgt ke? da khatam fhm terjemahan alquran? da khatam n faham setiap hadis?? da bce segala sejarah rasul2, sahabat2? da hebat sgt psl hukum2? da rujuk dgn segala ustaz yg de kat muka bumi ni? setiap sekecil2 bnde psl islam da tau semua? jgn smbarangan labelkan org. konsep kt sni, knapa artis pegi kt pas bkn sbb mslh kewangan. ko igt pas kaye ke mcm kerajaan. pe yg aku nampak, pas perjuangkan agama islam dgn brsgguh2. sbb 2 artis yg brhjrah pegi jmpe org2 pas. pas tak jnjikan syurga pon. pas bkn kunci nak masuk syurga pon. x penah pas kate mcm 2 pon. ko je yg aggp mcm 2. x ke kolot. jgn ckp guna kpala lutut. jgn ckp brdasarkan apa yg ko dgr dr mulot org. nak buat cerita, cari yg sahih. n yg sahih, ko pergi sndri tnya artis, pergi sndri masuk duduk dlm dunia org2 yg ko kutuk. pergi sndri tgk, dgr dgn mata kepala ko. klu bende yg ko crita ni tak betul, tu namanya menFITNAH. aku yakin ko pon tahu dosa menfitnah lg besar dr dosa ko mmbunuh org. ko benci pas, benci lah. mmg hak ko. tp jgn tabur fitnah. klu pe yg crita buat 1000 org prcaya, ha, ko tggung la dosa seribu org ni yg prcye sgala crita ko.

    ReplyDelete
  39. ini lah blog paling bodoh yang pernah aku baca....ha3x

    lebih baik ko tutup je blog ni....buat dosa je mengata kat orang...

    ko punya amalan dah cukup ke nak bayar kat depa semua di akhirat nanti....

    bangang 1000x

    ReplyDelete
  40. soal keikhlasan hati, misalnya taubat ka, masuk islam ka..tu hak Allah, hanya Allah yg tau apa ada dalam hati hamba2-Nya...kita sape nk menilai taubat orang? kita sape nk menilai hati orang? dosa pahala kita pun kita xtau berapa banyak, nak sibuk menilai dosa pahala orang plak? kalu orang tu ikhlas bertaubat, x pasal2 dapat dosa fitnah...disebabkan 'bertuhankan' politik, owner blog nie berlagak seperti tuhan nak menilai keikhlasan hati orang...sepatutnya kita bersyukur kalu artis2 kita nie bertaubat, menutup aurat..doakan la supaya mereka2 tu ikhlas dalam beribadat dan istiqamah, bukannya menghukum, menilai, mengejek sesuatu yg kita sendiri x pasti kebenarannya...xda yg lebih bangang melainkan muslim dengan muslim saling memfitnah demi kepentingan politik...bodohnya umat bila politik mempengaruhi agama bukan agama mempengaruhi politik...

    ReplyDelete
  41. At least orang yang masuk PAS ni dah sah sah tutup aurat, jaga pemakaian, cuba berubah walaupun isi hati dia or niat disebalik kita taktau. Daripada artis yang masuk umno? Fikir sendiri lah. Jangan dok percaya bulat bulat.
    “Sesiapa yang menutup aib saudara muslimnya maka Allah akan menutup aibnya di akhirat” (HR. at-Tirmidzi dan disahihkan oleh Al-Albani)

    ReplyDelete
  42. Ini belog paling macai pada abad ini. Orang nak berubah pon dok hinggaq. Hang bising pasaipa? Orang berubah jadi baik. Hang dok jadi macai sana sini dapat apa? Depa dapat ilmu pahala, hang dok kumpul dosa. Apa bodoh laaa admin belog ni.

    ReplyDelete
  43. Maafkan saya admin. Tapi orang macam kau ni ada kepentingan ke suka suka buat blog ni? Berapa income kau sebulan? Dajjal sungguh kau ni. Jijik aku baca karangan karangan miskin kau ni.

    ReplyDelete
  44. admin , bodoh ? tak perlu banding beza org kalo diri sendiri teruk melampau . update blog yg isi isi mcam ni dapat pahala ? eh ? berapa ribu BN bagi kau ? masuk pas skali pun aurat dah komfem tutup ? dari laki salam tangan perempuan tanpa lapik mcm P* kesayangan ko tu ? aiyeee otak maju sikit . sekarang 2013 bukan 1957 .

    ReplyDelete
  45. Takziah admin..dpt dosa free.

    ReplyDelete
  46. Admin, tak salah pun kalau yatt nak share pasal tu. Boleh memberi kesedaran kepada golongan wanita yang suka menayangkan aurat. Lagi satu, admin ni duduk dekat dunia Allah, anggota badan semua Allah bagi pinjam, jantung berdegup pun dngn izin Allah. Jadi, nak mentadbir negara kena lah ikut cara islam.. Sebagai tanda terima kasih kepada Allah. Semoga Allah memberi pertunjuk kapada admin :)

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!