Blogosfera dikejutkan dengan pembelian bas secara peribadi oleh Khalid Ibahim. Ini kerana, Khalid Ibrahim sedang berhadapan dengan saman Bank Islam atas bad debit yang belum dilunasnya lagi ketika berjawatan CEO di Gutrie. Bas mampu dibeli Khalid tetapi hutang bank liat untuk disetelkan. Strategi pembelian bas oleh Khalid Ibrahim adalah sama sepertimana gaya kempen AK Party Erdogan ketika menghadapi pilihan raya Turki.

Ini juga trend baru kempen dalam politik moden selain penggunaan mass blasting untuk merayu pengundi. Cabaran yang sangat besar kepada parti politik yang bertanding.


Perkara ini tidak mengejutkan kerana PKR kini sedang rancak mengubahsuai beberapa kontena untuk mengadaptasi seruan penyumbang modal dari barat. Belanjanya besar sekitar RM156,000 untuk sebuah kontena belum ditambah dengan kos operasi dan bayaran gaji pekerja. Treler kontena pentas bergerak ini akan menjadi kenderaan rasmi PKR dalam kempen ceramah seluruh negara.

Pentas bergerak ini telah diubahsuai oleh Syarikat Established Metal Sdn Bhd. Dilengkapi dengan set generator elektrik berkapsiti 100kV, Sistem Audio dan Lampu, Skrin besar, Projektor dan pentas tambahan.

Pak Sheikh sangat tidak sabar dan amat berkeinginan agar pentas ini dapat digunakan dalam Jelajah Merdeka Rakyat dan juga kempen PRU Ke-13. Cita-cita ini makin kuat bila rumah terbuka yang dianjurkan Anwar di Pematang Pauh hanya seciput dan lemang tak habis dijamah pengunjung.

Cuba lihat preview ini…dengan lebih jelas di SEL13.COM

20 Responses to " "

  1. bagus la rakyat selangor pow diam je kan bila si gagap anjing nie menghabiskan duit macam tu je....takkan la pihak bank takde kuasa nak rampas harta benda dia bila hutang tak berbayar?
    kalau orang biasa hutang bank buat kan sampai si penghutang tu muflis habis...tp kalau si gagap tu berhutang semua biar kan dia hidop mewah...sekiranya pihak bank nak tuntut hutang patut sangat2 lelong harta si gagap nie....gua harap tol la benda yang pakatan nak buat nie takkan menjadi nya...hakk tuuihhh!!!!

    ReplyDelete
  2. punya banyak si gagap ni songlap duit rakyat sampai boleh beli bas.
    hutang yg ada x dibayar,duit rakyat disapu setiap masa.
    mana anjing2 pakatan rakyat yg sial,cakap la yg ni semua tipu belaka.
    ni semua rancangan UMNO nk kenakan PR,dasar bangse jalang yg sial terlampau.
    penyokong2 PR adalah anjing2 yg paling sial di dunia,patut disula sekor2

    ReplyDelete
  3. Pukimak punya kalid gagap sial ko abis kan duit rakyat mcm tu je... Pas tu ko senang lenang guna duit utk benda2 pukimak mcm sial tu ko no mmg dasar anjing pukimak lah sial, rakyat selangor dgn malh air ko tak blh selesai kan skrg ni ko buat malh br plak ko mmg sial kan khalid pukimak

    ReplyDelete
  4. Apa lah bt benda2 bodoh ni abis kan duit rakyat je... Bg akak lah kan benda2 ni semua tak penting baik duit tu drg bt benda yg lbh berfaedah,tak guna drg. Buang duit byk2 pun akak pasti umno gak akan menang pru13 ni

    ReplyDelete
  5. aik bukan ke sepatut nya hang gagap bayar hutang unisel?pekerja2 banyak yang tak dapat gaji sebab hang dok sapu semua duit rakyat pastu hang hutang bank pun takmau bayaq....boleh na hang pi beli bus untuk meraih undi?hang ingat rakyat nak hang ka wei?cek asa la kan rakyat semua dok tunggu peluang la nak heret hang atas jalan seluruh selangor...bagi berakai sikit kat hang...jangan ingat la hang akan terlepas dari kesalahan yang hang da buat....tunggu la pri 13 nie...kita semua tengok ye sapa menang ye gagap

    ReplyDelete
  6. UMNGOK SEMUA PENIPU DAN BEBAL!!

    ReplyDelete
  7. Khalid gagap, gagap dlm semua benda tgk la hutang unisel trbiar trgagap, duit rakyat lesap lps tuh drng berarak ke kediaman dia khalid gagap lagi....kes air trgendala dia gagap lagi...adus gagap nie mmg cronic die kalangan PR nie

    ReplyDelete
  8. Ape2 pun PR mmg bungkus la PRU13 nie!!
    rdy to be trampled!

    ReplyDelete
  9. Anon 3:13 ko tuh lgi bodoh thp anjing!!
    ko tau ape ko rakyat selangor ke?

    ReplyDelete
  10. aku rasa khalid gagap nie dah sewel sangat....rakyat menderita dengan isu air,ambil padang rakyat, dia mudah-mudah jer guna duit rakyat untuk kepentingan beliau sendiri...bodoh sebodohnya gua tgk khalid nie....lebih baik isi borang masuk hospital mental khalid gagap nie....sedar lah wahai rakyat..pemimpin mcm memusnahakan negara dan negeri yang dia tadbir...pemimpin bodoh...

    ReplyDelete
  11. woi anon 3:13 PM,
    kau tu yg bebal thp anjing tau tak??
    ikut sdp mulut kau je nak kata mcm tu pasal UMNO!!
    PR tu adalah stu parti yg jahanam tau tak!

    ReplyDelete
  12. inilah dia klu pemimpin PR yg berkuasa...
    cmni lah jadinya! hancur..

    ReplyDelete
  13. Lanun2 Ameno merompak dah 55 tahunn yobbbb...Bior jer lerr depa ambikk punnn....Asal bukan ameno sudahhh....ABU...mesti marah kan2...

    ReplyDelete
  14. syabas bapak khalid kerna berkorban menggunakan uang kocek bapak sendiri. kalo begini petinggi propinsi selangor menjaga negeri nya , saya yakin warga selangor kana bagia ya. ketimbang petinggi umno sering rampok uang rakyat.

    ReplyDelete
  15. perggghhhh patut la boleh beli macam-macam dah kaya rupanya..
    uuuppppsss lupa duit rakyat yang diambil dgn kejamnya..
    pekerja unisel pun raya tanpa duit...
    dapat pemimpin macam nie dekat semua negeri..
    sudah cukuplah rakyat hidup merana

    ReplyDelete
  16. ceh patut bagi kat anak-anak yatim idak pun ibu tunggal dan fakir miskin..lagi dapat pahala..nie duit rakyat ko sapu beli bas..sial punya gagap

    ReplyDelete
  17. KHALID GAGAP SAH2 DAH NAMPAK DIA MAKAN DUIT RAKYAT PUNYALAH BYK SAMPAI BLH BELI BAS CASH TAPI RAKYAT SELANGOR MASIH BODOH LAGI NAK JUGAK SOKONG PKR. SEDARLAH RAKYAT SELANGOR SEBELUM TERLAMBAT.

    ReplyDelete
  18. haram jadah punya khalid gagap songlap duit guna utk kepentingan sendri lepas tu nak tunjuk baik lagi. kenapa mesti beli bas utk beri ceramah baik dia setelkan isu air di selangor dulu baru bagus.

    ReplyDelete
  19. JANGAN LUPA KHALID 'PELIWAT' BANK SATU BILIK BERKATIL UNTUK RAJA LIWAT ,,,SBB WITH OUT LIWAT HE GOT NO POWER TO TIPU CAKAP- SAMA MCM ORG DADAH NO DADAH NO FEEL

    ReplyDelete
  20. Khalid gagap n anwar ibrahim sama2 dajjal xde ciri2 pemimpin lsg....pentingkan diri sendiri je emmm klu mcm ni lah rupa pr klu drg smbik alih hancur lah malaysiA

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!