CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Friday, August 17, 2012

BETUL KE HUDUD BOLEH DILAKSANA JIKA PAS SERTAI UMNO!?

Umno boleh memperkenalkan hukum hudud jika Pas bergandingan dengan parti teras Barisan Nasional (BN) itu, dengan membangunkan sebuah negara Islam.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, Umno amat mengalukan-alukan penyertaan Pas dalam parti itu jika ia berpisah dari Pakatan Rakyat (PR).

Beliau berkata, pelaksanaan hudud hanya dapat dilakukan jika Pas menyertai Umno untuk bersama-sama membina negara dan menggubal perundangan Islam.

“Sebelum itu, kita harus pastikan hudud yang akan dilaksanakan adalah bukan hudud Pas, sebaliknya hukum hudud yang ditetapkan oleh agama Islam.

“Pas harus keluar dari PR secepat mungkin kerana mereka saling berpelukan dengan orang kafir yang secara nyata menolak hudud,” katanya kepada Sinar Harian selepas majlis sumbangan dan berbuka puasa peringkat Dewan Undangan Negeri (Dun) Ayer Hitam, di Masjid Pekan Jerlun, di sini, semalam.

Sehubungan itu, Dr Mahathir berkata, sudah tiba masanya Pas meninggalkan PR dan menetapkan pendirian sebagai sebuah parti yang memperjuangkan Islam.

“Apabila Pas meninggalkan PR yang disertai parti bukan Islam, baru mereka boleh meneruskan perjuangannya yang didokong selama ini.

“Selagi Pas bersama parti yang tidak mengakui Islam adalah agama unggul, hukum hudud tidak dapat di laksanakan,” katanya.

Read more...

69 comments:

  1. melayu islam bersatu dahulu.bak kata pepatah bulat air kerana pembentung.bersatu tegoh,bercerai roboh.kerana bersatulah tanah melayu merdika tampa darah yang mengalir dibumi ini.

    ReplyDelete
  2. layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

    ReplyDelete
  3. Akak rasa lah kan klu islam brrsatu br kita blh kuat kan agama kita kat malaysia ni... Btl sgt kata2 tun tu buat apa nak bersatu dgn cina yg tak respek agama kita apa salah nye klu islam bersatu kan lg bagus.. Akak lah org plg happy nok.....

    ReplyDelete
  4. UMNO tok sah dok temberang, PAS dah kenal sangat perangai kamu. Kalau betul-betul ikhlas nak laksanakan perintah Allah, tanpa perlu PAS sertai UMNO kamu sendiri tetap akan laksanakan hudud. Bukankah kamu telah memerintah hampir 55 tahun, kenapa tak laksanakan?

    Sekarang macam ni jelah. Kalau benar-benar UMNO ikhlas, esok isytiharkan ke seluruh negara bahawa UMNO keluar dari BN? Kemudian UMNO juga isytiharkan bahawa UMNO tidak akan bertanding untuk semua kerusi Parlimen dan DUN di seluruh Malaysia selama sepenggal dan semua kerusi tersebut akan diserahkan kepada PAS untuk dipertandingkan. Ahli-ahli UMNO juga tidak boleh menjadi calon piliharaya mana-mana kerusi selama sepenggal ini. Jika melanggar syarat tersebut maknanya keikhlasan UMNO adalah diragukan. Ada berani?

    Kalau keluar dari Mahathir tu maknanya temberanglah tu. Jika tidak kerana mamak ni kebulur sangat nak tubuh kilang kereta sendiri, sudah pasti rakyat Malaysia akan mampu memiliki sebuah kereta yang berkualiti dan memenuhi standard keselamatan antarabangsa dalam lingkungan harga RM 20,000 je. Tapi kerana mamak ni punya pasal semua rakyat tak kira BN atau Pakatan Rakyat terpaksa berhimpit-himpit di dalam kereta yang sudahlah kecil, tidak memenuhi standard keselamatan antarabangsa pun.... malah dibeli dengan harga yang lebih mahal. Punya baiknya pemimpin UMNO/BN untuk membolehkan rakyat Malaysia menunjukkan sikap patrotik pada negara, pemimpin ini rela untuk tidak menggunakan kereta nasional supaya boleh rakyat tunjukkan semangat patriotik, sebaliknya mereka terpaksa menebalkan muka menggunakan kereta mewah dari luar negara yang amat mahal harganya. Baik sungguh pemimpin UMNO/BN noooooo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie org sakai mana yg kasi komen nieh.

      Delete
    2. DIA NI PETUALANG SEBENAR MCM BOS DIA. NAMA SAJA ISLAM TAPI HATI KALAH YAHUDI. TUNGGU BOS DIA KELUAR DARI DUNIA BARU ORG PAS BERANI BERUBAH.

      Delete
    3. Kalau umno tak bertanding pada PRU13 dan semua kerusi bagi kat pas maka makin jauh la perlaksanan hudud dan hancur la mahkamah syariah sedqngkan dengan dap pun pas dah kecut teloooor , mari la sama2 bangunkan syariat islam di bumi malaysia ine jgn nak berpolitik siang mlm org kafir yg utg bila 2 puak bertelagah kita akan jadi minoriti di bumi sendiri. Fikirkan dan bukalah minda kau orang.

      Delete
  5. >syarat dari org yg kalah kepada kump yang menang!!!
    >kahkahkah
    >Biaq p la ...hampa peluk singh tu...kot2 dia faham isi hati@hudud hampa...kuang..kuang!!!

    ReplyDelete
  6. >org ceta pasai hudud hampa...bukan ceta pasai kete mewah...kuangkuang!!!

    ReplyDelete
  7. Anonymous said...
    August 18, 2012 1:51 AM

    Lu hah.. bodoh tahap gaban.. Islam lu letak kat kepala lutut... Standard pengikut parti SESAT...

    Ulama pewaris Nabi... hahaha... Nabi tak tinggal waris yg bodoh tahap gaban bai...

    ReplyDelete
  8. Ye lah tu anon 1.51..... Betul ke apa yg ko tulis tu???? Ke ko main copy n paste je..... Takat bg fakta mcm x berapa nak menarik pastu panjang berjela lak naik meluat aq nak baca..... Al juburi bayar byk kat ko ke smpi ko kena tulis byk2 mcm tu????

    ReplyDelete
  9. Ko pikiR la sendiri anon 1.51 ... Tepuk dada tanya iman. Sedangkan pemimpin PAS pun bertelagah pendapat mengenai hukum hudud ni, apatah lg parti lain... Walaupun pelajaran agama aq ni cetek, tp aq tahu nak membezakan anatara agama n politik bukan mcm korang pukimak2 anon yg keje jilat jubur org je... Pastu trus salahkan org... Mcm haram jadah betul...

    ReplyDelete
  10. Syukur kepada Allah.
    Pandangan yang ikhlas daripada seorang negarawan. Kenapa kita suka melihat kisah lama sedangkan perkara masa depan bermula hari ini.

    Allah Maha Besar

    ReplyDelete
  11. Sepanjang aku serta BTN...Penceramah BTN sibuk duk menyalak pasal HUDUD...Katanyya kalau semua Melayu Muslim bersatu atas satu parti dan menyokong untuk HUHUD pun masuh belum dapat laksanakan HUKUM hudud pasal masih tak dapat 2/3...Skrg cakap dapat pulakkk Podaaahhhh.....

    ReplyDelete
  12. Bila UMNo cakap kenapa busuk teramat. Agaknya jubur UMNO kat muka la ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap busuk takpa bro tapi yg tak tahan hati busuk. Kata BN macam2 tapi duit yg BN usahakan utk rakyat melahap mcm duit mak bapak dia. Malu bro.

      Delete
  13. Anon 1:51 adalah contoh org yg tak tau hujung pangkal tapi berlagak pandai. Idea kereta nasional adalah satu drpd idea jihad. Klu tiada maklumat tak perlu menyampuk. Nampaknya pembangkang masih memiliki ramai pengikut yg ikut ikutan.

    ReplyDelete
  14. cuba tengok website ni tentang prediction negara dunia di tahun 2050. Ada nampak malaysia ka? Kalau harap UMNO tahap zimbabwe la negara kita di 2050. Negara yang takda apa2 hasil bley jadi #1. Bangang Punya UMNo tak tau tadbir.


    http://edition.cnn.com/2012/08/17/business/world-rich-list-singapore/index.html?iref=allsearch

    ReplyDelete
  15. Anon 1:03. Jadi maksud kau kalau DAP memerentah hasil emas akan keluar melimpah2 dari bumikah? Bodoh piang punya lojik

    ReplyDelete
  16. Kor nak jadi zimbabwe silakan. Rakyat nakmaju kehadapan. Dengan segala hasilnegara ada,sepatutnya Malaysia dah 10x lagi maju dari singapore. Tapi kerana kebodohan UMNO tak kemana negara ni. Siapa yang dok juah tanah orang melayu ke cina dan singapura kalau bukan pengkhianat bangsa UMNO sendiri? Kutuk singapore ni dan itu. Ada pernah tanya tak melayu singapore samada diorang nak tinngalkan negara mereka dan datang duduk bawah temppurung hangit UMNO?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa lebih baik kau tinggalkan lah m'sia nie sebab pr tak kan menang sampai bila2 pun

      Delete
  17. Kalau malaysia jadi zimbabwe, kelantan pula jadi apa? Sedangkan skg malaysia maju pun kelantan mundur. Kalau 2050 kelantan dah tak de lagi. Geng Pas dah jual negeri kelantan kat zimbabwe la agak ku

    ReplyDelete
  18. Ketika British memerentah, mereka tlh membawa masuk ramai org cina dan india utk bekerja di lombong dan ldg getah. Jumlahnya tak terkawal hingga nak melebihi org Melayu. Bila kita minta kemerdekaan british tak mahu kasi melainkan kita beri kerakyatan kpd pendtg2 ni, Ini kerana british takut kalau mereka tak diberi kerakyatan mereka akan berhijrah dan menetap di britain krn mereka berhak berbuat begitu sbg penduduk tanah jajahan. Pilihan yg ada pd kita adalah samada kekal sbg tanah jajah british atau beri kerakyatan kpd pendtg dan merdeka. Dari sejarah kita tahu apa pilihan yg kita buat di bawah situasi telan mati emak, luah mati bapa ini.

    ReplyDelete
  19. Pas dan Dap takde pun masa perjuangan kemerdekaan tu. Tapi skg mereka yg lebih2

    ReplyDelete
  20. Macamana klantan nak maju kor curi minyak tak kasi royalti. Duit dari pusat yang hak negeri pun tak nak kasi dan tangguh kerana nak menindas orang kelantan yang pilih pas. British bawa India saja. Cina datang sendiri.Seperti mereka datang beratus tahun sebelum itu sejak melaka. Cuma selepas ada "oportunity " di malaya mereka datang berduyun.

    ReplyDelete
  21. Apa kah bodoh sgt penyokong pas ni semua.... Mcm gampang je perangai sekor2 aku tgk lps tu suh buat benda bodoh ish

    ReplyDelete
  22. Tahniah, UMNO sanggup berjihad dengan berhimpit-himpit di dalam kereta yang sempit yang dibeli dengan harga yang mahal.

    ReplyDelete
  23. PAS jgn harap lah nk bersatu dengan UMNO,nik aziz tu sesat.
    dengan cina dia sanggup berganding bahu,dia sanggup membantu cina tuk jatuhkan UMNO.
    sesama islam PAS tikam,bangsa kafir harbi PAS sanjung.
    nik aziz sesat,manusia takabur dan giler kuasa.
    tujuan nik aziz sekarang ialah putrajaya,agama diketepikan putrajaya diutamakan.
    dasar manusia sesat giler kuasa

    ReplyDelete
  24. sial punya anon,x habis2 mamak.....macam sial je perangai korang,perangai cam anuwar al-juburi je..........sedap mulut saja korang cakap mamak2,korang jgn lupa sapa yg membangunkan malaysia ni........sapa yg selamatkan malaysia pada masa malaysia mengalami masalah ekonomi,korang jgn jd manusia bangsat.......perangai cam celaka haramjadah je

    ReplyDelete
  25. Pinggan tak retak, nasik tak dingin,
    Nasi lemak, gulai sotong,
    UMNO dok galak, PAS tak teringin,
    Otak mamak tak boleh dibuat untung.

    ReplyDelete
  26. Sial pukimak anon 4.03pm..kecik2 tatak mampus bila besar asyik ke darah makan segala kemewahan yg kerajaan bagi sampai obesiti..lebih baik ko mampus dari hidup ..buat susah kerajaan ja nak bela org cam hang ni..tak pernah nak bersyukur...

    ReplyDelete
  27. Buat apa aku nak bersyukur dengan UMNO/BN bukan hangpa yang keluarkan duit bela kami.... semua itu duit kerajaan, duit kami... dari cukai yang dikenakan pada kami. Sudah-sudahlah buat kerja syirik di dunia ni... kelak di akhirat.... binasa.

    Kami takkan syirik pada Allah, jadi kami takkan bersyukur pada UMNO/BN. Apa ke jadah UMNO boleh buat???? Nak buat rambut sehelai pun tak mampu.... pi mampus... zaman dulu-dulu pun ramai puak macam ni dari Namrud ke Firaun hingga ke Hosni Mubarak... semuanya dibinasakan Allah.... semua sebab syirik kerana merasakan hangpa semualah yang memberikan kemudahan kepada manusia, yang menentukan hidup mati kami.... sekarang UMNO/BN pula buat kerja syirik merasakan jika UMNO/BN tak ada makna negara takkan makmur... UMNO/BN boleh pi mampus.

    Nasi lemak gulai sotong,
    Otak mamak lempar sahaja dalam tong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa sen kau bayar cukai?

      Delete
  28. Bukan otak mamak lempar dalam tong tapi ko hg bangang tu la ke humban masuk dalam tong najis...ptuihhhhh..nak explain pun tak guna pada org hg sengal macam ko ni...ptuihhh

    ReplyDelete
  29. Nak explain pun tak guna???... atau tak boleh nak explain sebab hangpa tu memang dok buat syirik pada Allah.

    Nasi lemak periuk besi,
    Penyokong Mahathir Si Mamak, berotak basi.

    ReplyDelete
  30. Menarik betul pantun dua kerat ko tu anon 7.17 .... Mcm babi pukimak la..... Ko ingat selama ni negara kita ni maju sbb pakatan ke???? Woi... Pikirlah sikit... Main hentam je

    ReplyDelete
  31. pantun aku sekerat..

    UMNO hancur dipilihanraya

    ReplyDelete
  32. Habis tu Kak Bedah berpukimak babi ingat selama ni negara kita ditadbir dibiayai dari duit poket UMNO/BN ke???? Negara ni ditadbir menggunakan duit rakyat bukan duit dari pukimak babi UMNO/BN.

    Mahathir kata di dalam UMNO tiada orang cerdik pandai... Kak Bedah & geng adalah diantaranya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aq x nafikan negara kita ditadbir menggunakan duit rakyat tapi klu kena pentadbir negara yg mcm babi sundal mcm ko ni dapat ke ko merasai apa yg kita rasa sekarang ni wahai babi anjing pakatan oi..... Ko ingat mentadbir negara tu senang ke mcm yg geng pakatan laung- laungkan tu??????? Takat sembang cite dongeng bleh lah babi...

      Delete
  33. Anon 8.35..lu ni pulak anak babi dan lanngcau lu memang bengkok macam ketua lu jugalah...bodohnya piang...

    ReplyDelete
  34. UMNO

    tidak pernah sekali sekali mengeluarkan kenyataan menolak hukum hudud.

    Dan tidak pernah sekali sekali membincangkan di majlis tertinggi.

    Kerana hudud yg PAS laung laungkan adalah hudud bersifat kosmetik walhal hukum syariah yg sedia ada boleh dikatakan hampir menyeluruh walaupun tidak sempurna pelaksanaannya.

    ReplyDelete
  35. Kalau hudud PAS kosmetik, maka keluarkanlah hudud yang UMNO katakan hudud yang sebenar tu ... kenapa tak dibincangkan di Majlis Tertinggi? Kenapa tak dibincangkan di dalam Majlis Tertinggi, sedangkan itu sebahagian dari perintah Allah? Adakah UMNO terlalu kufur kerana itu setelah 55 tahun masih belum dibincang di dalam Majlis Tertinggi? Jika Majlis Tertinggi tak berbincang, kenapa Majlis UMNO paling rendah tak membincangkannya? Adakah majlis terendah UMNO adalah terdiri dari pemakan babi maka hudud tak mahu dibincangkan langsung.... ataupun sememangnya UMNO adalah musuh Allah, warisan UMNO di Mekah (United Musyrikeen Nation Organization) dan warisan UMNO di Madinah (United Munafiqeen Nation Organization).

    Maka keluarkan hujah-hujah kamu, kerana aku nak lihat.

    ReplyDelete
  36. Hukum zina dalam Islam pakai denda guna duit ke???

    ReplyDelete
  37. oi anon 9.16, agenda memajukan umat belum selesai..Kemiskinan, perpaduan dan byk lagi benda yang penting yang patut diselesaikan sebelum mahu melaksanakan hudud..

    Hudud hanya 0.00001% dari aspek pemerintahan..

    ReplyDelete
  38. Jawatankuasa teknikal hudud katanya dah ada tapi xssempat nak bermesyuarat sbb SEBOK....sebok ape ye??....
    1..sebok kire duit derma
    2..sebok ukur jalan nak wat hiway
    3..sebok bela kambing jamnapari
    4..sebok ikot artis yg katanya berdoyon2 masok PAS
    5..sebok TAMBAH BINI kottt...

    Ala kalo betol2 nak wat xsah cari alasan la Porky Nicky....

    Nnt alasan kata Tun M halang...tapi Tun M dah lama bersara ...awat xwat2 lagi hudud...

    Kalo nak kata takot kene saman dgn kjaan prsekutuan, BERSHIT 1 , 2, 3 tu kjaan halang tapi Porky Nicky siap taja org pegi brdemo n diiringi dgn FAKWA wajib join bershit lagi...

    ReplyDelete
  39. Pemimpin kerajaan UMNO/BN yang tak babi sondol apasal bila memerintah belanjawan negara sentiasa defisit je? Jika Pakatan Rakyat tak pandai memerintah negeri apasal Selangor boleh air percuma, kenapa Kedah pendapatan balaknya boleh melambung, apa selama ni kerajaan BN tak membalak di Kedah ke? Kenapa DAP yang tak pandai memerintah dan amat memusuhi Islam memperuntukan belanjawan kepada aktiviti Islam lebih tinggi dari UMNO/BN memerintah di Penang? Kenapa Terengganu yang diperintah BN terkenal dengan Projek Runtuhnya? Kenapa 'Satu Lagi Projek Kerajaan Barisan Nasional' sentiasa terbengkalai... jika BN benar-benar pandai memerintah.

    Mentadbir negara adalah senang dan mudah jika wang rakyat tidak disalahgunakan untuk Rosmah berbelanja besar di luar negara, duit rakyat tidak digunakan untuk melawat bakal besan dan sebagainya. Mentadbir negara lebih baik jika membela lembu di kandang bukan membelanya di kondo, mengangkut lembu dengan lori bukan dengan kereta Mercedes mewah.

    Rasulullah SAW berhijrah ke Madinah, dengan kebanyakkan dari penghijrah tersebut adalah dalam keadaan sehelai sepinggang. Malah Jibrail pernah ingin menukar sebuah bukit menjadi emas untuk membantu Islam namun ditolak oleh Rasulullah SAW. Adakah Rasulullah SAW tidak berjaya memerintah melaksanakan perintah dan hukum Allah walaupun hidup dalam keadaan bersederhana? Adakah perpaduan gonyah apabila berlaku kemiskinan? (Sebaliknya apabila kayalah menyebabkan perpaduan hancur). Jangan wujudkan alasan jika tidak mahu laksanakan perintah Allah.

    Kak Bedah, walaupun perintah Allah itu hanya sekadar setitik air dari seluruh langit dan bumi, jika itu perintah Allah dan kamu tidak laksanakan pelbagai dalih maka jangan harap kamu adalah hamba Allah yang baik. Jika 100% mengalami kekurangan sebanyak 0.00001% dari aspek pemerintahan.. maka ia bukan 100%. Dengan Allah sesetengah perkara tidak dapat dibundarkan nombornya.

    Kalau dah PAS tak minat dengan hudud, habis tu keling gila yang menjadi kebanggaan UMNO nak suruh PAS sertai UMNO apasal? Mabuk minum PETRON kot?

    ReplyDelete
  40. Anon 10.32pm...ni sekor lagi anak babi gila pukimak...jenis lanngcau liat...sembang kemaih...sekali kena jerkah dgn
    ustaz karpal...teloq hang hilang..pirahhhhh

    ReplyDelete
  41. anon 10.32 TERBAIK BRO, UMNO babi ni memang reja menipu rakyat. Minum beer san migel latu puak haramjadah UMNO ni

    ReplyDelete
  42. Apa ni anon 11.03 tak baik lah ckckp mcm tu... Akak rasa negara kita ni dah jd negara yg terbaik umno perintah dah berpuluh tauhun negara kita ni aman damai je

    ReplyDelete
  43. Anon 1042, takat Karpal jerkah aku takkan jadi apa-apa, malah segala kejantanan aku makin hebat untuk membelasah UMNO/BN sehingga maut tanpa bernisan kerana aku lebih takutkan Allah dari segala makhluk di dunia ini. Karpal tu hanya sapa-sapa sahaja bagi aku kerana aku faham bahawa Karpal itu kafir dan kafir sememangnya tidak menyukakan Islam. Tetapi dengan UMNO/BN aku tak boleh maafkan sebab kamu menjaja pada seluruh dunia bahawa kamu adalah Islam sejati, namun UMNO/BN berkali-kali menjahanamkan Islam malah memusuhi Islam secara konsisten. Sama ada kamu mengikut Islam atau kamu ditumpaskan dengan sebenar-benarnya tumpas. Itu sahaja untuk kamu.

    Kak Semah hari ini sahaja 4 anggota polis ditahan sebab dituduh merogol remaja berumur 19 tahun. Jadi apa cerita ni? Amankah Malaysia? Ini tidak kira penjenayah amatur mahupun profesional yang menjalankan kejenayah mereka saban hari. So amankah Malaysia. Mana silapnya? Sudah 55 tahun UMNO/BN memerintah, penjara bukan makin sedikit malah semakin luas... malah diperkenalkan pula sistem parol, jadi amankah Malaysia?

    Kenapa UMNO/BN susah sangat nak mempertimbangkan hudud sebagai alternatif kepada undang-undang yang sedia ada? UMNO/BN ada buat salah dari segi syariah ke? Atau UMNO/BN bimbang tidak dapat melakukan jenayah jenis syok yang akan dihalang oleh hudud seperti zina, minum arak, judi dan sebagainya? Atau UMNO/BN merupakan penaja kepada semua kejahatan yang bersalahan dengan hudud dan undang-undang Islam ini? Jadi pertimbangkan dengan iman bukan dengan nafsu.

    ReplyDelete
  44. Hshahahahahahahaha.......... Pakatan mcm gampang..... PAS mcm bangsat.....

    ReplyDelete
  45. Sebab orang PAS berubahlah maka UMNO sasau. Kalau dulu PAS berjuang sendiri-sendiri, UMNO/BN jadikan kami bahan jenaka sahaja. Namun bila dua parti ekstream (PAS-DAP) bersatu.... UMNO/BN kencing malam.

    Yahudi, UPCO dan UMNO memang aku doakan hari-hari kebinasaannya. Aku dengan Yahudi ada satu sahaja persamaan iaitu nekad untuk binasakan musuh... Yahudi bermusuh secara konsisten dengan Islam, aku pula konsisten untuk membinasakan Yahudi,UPCO dan UMNO... nampaknya buat maasa sekarang aku tengah membelasah UMNO si kunco Yahudi ini dengan hujah-hujah. Sikit sebanyak terberak UMNO... sebab tu kamu mencarut-carut. Kalau orang yang tak sakit dipukul masakan mencarut-carut dalam komennya.

    ReplyDelete
  46. Tun kutty madey melamar pas?.....buang tabiat ke apa? Keh keh keh ramai nya bahalul kat blok ni. Tak kan desperate sampai macam tu....tak ade maruah la bangkai2 ni....orang dah tak sudi...nak pujuk ape lagi...nak bawa lari? yena podah!!!!Ade yang yg kata madey nak kuatkan Islam.....kih kih kih....Isu SAR masih di hatiku..Babi ni lah yang merosak kan pendidikan fardu ain membinasakan Tunas tunas islam....nak kukuhkan Islam butuh pak dia.Orang mengaji di pondok dia kata teroris sampai sanggup bunuh...Islam kmak dia...Lu orang nak ikut dia silakan, gua sampai anak cucu takan pangkah genster UMNO macam lu orang.

    ReplyDelete
  47. Hahahaha anon 12.22 hujah ko tu mcm gampang la bunyinya.. Ko ingat UMNO ni mcm fafau ke nak sasau x tentu pasal... Ayat yg pasal ko sama dgn yahudi tu bt aq meluat la sbb ko x sedar ke selama ko sokong pakatan ni sebenarnya ko sokong puak2 yahudi menentang Islam... Takkan la ko x terfikir kot???? Hujah mcm org berilmu tp isi kosong.. Mcm tin milo yg kosong la ........ Hahahahha

    ReplyDelete
  48. ORANG ISLAM DI SELURUH DUNIA SELALU TEWAS KERANA PERCAYAKAN LAWAN SEBAGAI KAWAN.
    ORANG ISLAM KURANG GUNAKANLAH OTAK DAN AKAL ANUGERAH TUHAN SECARA BIJAK.
    MUSUH AMBIL KESEMPATAN, YET ISLAM TAK SEDAR DIRI.
    PERINGATAN DI BERI, SEBALIKNYA DISAMBUT GENGAN TOHMAHAN DAN KATA NISTA.
    ITULAH SIKAP PAS DIZAMAN INI.
    MASA AKAN MENENTUKAN, LET'S WAIT AND SEE......

    ReplyDelete
  49. Wait n see ape lagi kak Bedah oooi! Orang tua tu dah nyayuk dah lama dah....masuk tahap sasau dah...sampai tua la lu kak Bedah ooooi wait n see.I dah nampak dah...jangan mare ah ah ah.

    ReplyDelete
  50. Aku tak tahulah nak kata apa jenis manusia PAS ni..
    Duit rakyat?
    Pemimpin PAS dah berjaya doktrin kepala mangkok hayun pencacai PAS..
    Duit rakyat mak bap ko..
    ko ingat aku bukan rakyat
    ko ingat aku x bayar cukai

    Yang dikatakan duit rakyat tu ..
    duit yang PAs duk kutip tiap tiap[ malam ceramah,,
    duit yang PAS dok kutip konon untuk tabung memali
    duit yang PAS dok Songlap sari KOHILAL
    Duit yang PAS nak songlap konpon nak buat lebuh yang tak raya raya..
    Duit yang PAS songlap dari kerajaan untuk bekalkan air diKelantan
    Duit uyang PKR songlap kerana nak selamatkan sianjing DAP Rafizi..

    Duit Rakyat kepala mak bapak koranglah
    Kalau ia pun duit rakyat.. itu adalah duit rakyat yang majoriti pilih kerajaan..
    Korang tau merompak dari kerajaan je..
    Bodoh piang punya pembangkang..

    ReplyDelete
  51. To all BN supporter
    Pernah ke korang dengar Tun M berkawan dengan Syaitan macam Nik Ajis?
    Pernah kah korang dengar Tun M gadai agama macamana Hadi Awang Gadai?
    Pernahkah korang dengar Tun M Punya Masalah Moral macam AlJuburi?
    Pernahkah korang dengar Tun M meroyan tak nak berhenti jadi ketua macam pemimpin2 pembangkang, sampai ada yangdah nyanyuk pun ?
    Pernah ke korang dengar Tun M elenting bila dihujani dengan pelbagai soalan dan fitnah?
    Pernahkah korang dengar Tun M suruh orang Melayu Malas macam lembu lembu PAS PKR?
    Pernahkah korang dengar Tun M suruh orang Melayu jadi lembu DAP?
    Pernahkah korang dengar Tun M suruh orang Melayu malas kerja, berusaha dan belajar?
    Pernahkah korang dengar Tun M x buat kerja untuk rakyat?
    Hakikatnya .. sampai sekarang Tun M masih disanjung oleh mereka yang berakal danb berotak waras..
    Hakikatnya
    Tun M adalah legacy..
    Himpun 10 pemimpin pembangkang yang hebat sekalipun x sama dengan satu Tun M..

    UNTUK PENYOKONG PAS PKR dan tuan anda DAPigs
    365 hari dalam setahun..
    Bercakap, bercakap, bercakap
    Memfitnah memfitnah memfitnah
    sakit hati sakit hati sakit hati
    busuk hati busuk hati busuk hati
    menghasut menghasut menghasut
    Apa lagi Pembangkang yang boleh buat selain itu..
    Bagilah satu idea yang menampakkan PAS ini waras..

    Soal kereta..
    Ada kerajaan paksa korang beli kereta..
    kalau x ada duit janganlah salahkan kerajaan buat kereta..
    kalau teragak juga nak guna BMW Mercedes jom aku tunjuk kat mana nak dapat murah..

    Wang rakyat
    berapa bilion duit yang ko dah bagi kerajaan berbanding apa yang kerajaan dah bagi kat korang?


    HUDUD?

    Hudud, Fitnah , hipokrit , menipu, adalah makanan PAS dan gula gula buat pengikut..oleh segelintir pemimpin pembangkang untuk pengikut dan pencacai yang bodoh, bangang dan senteng serta sewel sejak lahir..

    jangan kata membina, menyumbang idea membina pun tak reti ..

    kalau setakat ulas dan komen apa orang lain buat,, budak OKU otak pun boleh buat..
    dan memang itulah pun tahap pengikut pembangkang..

    Khak ptuiiihh

    tengok dulu dalam kain sendiri sebelum dok sebok jengah kain orang
    lain ,,



    ReplyDelete
  52. BERSYUKUR?
    Sejak bila pula Syaitanm tahu bersyukur?

    ReplyDelete
  53. Sampai sekarang raut wajah Tun M berseri seri

    Sampai sekarang gaya dan stail Tun M masih seperti negarawan ulung

    Sampai sekarang Tun M masih boleh menyumbang idea bernas

    Sampai sekarang pandangan dan idea Tun M diminta

    Sampai sekarang Tun M masih kelihatan Sehat dan Segak..

    Sampai ekarang Tun M masih cool..

    Pemimpin Pembangkng sanjungan Syaitan

    Muka berkerut
    Muka berkedut
    muka Berkecamuk
    Muka Berserabut
    Muka Musibat..

    ReplyDelete
  54. Anon 1:51

    Gua kesian wa cakap sama lu..

    apa pasal lu terpaksa naik kereta berhimpit himpit?

    Lu x cukup wang mau beli kereta besar ka?

    atau lu x ala wang mau beli keleta?

    Kalau begitu wa cadang lu beli itu keleta lembu DAPigs la...

    Itu tahi lu kasi makan .. kalau ada lebih lu mikin baja..

    ReplyDelete
  55. Anon 12:24

    Tunas Tunas Islam?

    Bukan Tunas Tunas terrorist?

    Sapa yang tubuhkan kadre? Bukankah PAS? Bukankah Kadre itu terrorist Komunist punya pegangan?

    SAR?

    Bukankah PAS yang terhegeh hegeh menyokong babi DAPigs membantah pembinaan SAR di Selangor?

    Lu cakap apa beb?

    Lu sakit lah beb.. kronik tu..
    pegilah hospital kerajaan dapatkan rawatan.. kalau lu rakyat marhaen cuma bayar seringgit je.. macam gua yg tau bersyukur ni free beb.. sebab gua tahu kerajaan gua jaga gua..

    Lu sakit tenat beb...
    hati mau baik,
    jiwa mahu tenang,
    sentiasa bersyukur..
    baru boleh bantu umat yang lain..

    ReplyDelete
  56. Anon 12:22

    Dulu awal tahun 80an Hadi Awang keluarkan Fatwa UMNO kafir

    Tup tup Hadi Awang peluk kafitr harbi..
    Siap kata dalam Quran x ada istilah negara Islam

    Tup Tap Negara Islam tukar kepada negara kebajikan..

    Dulu yang Kata kafir.. sekarang yang lebih teruk dan sah sah kafir yang menentang Islam dijadikan kawan..

    Ko cakap apa .??

    Siapa sasau? PAS atau UMNO..
    pernah ke UMNO tukar pendirian?

    Ko memang Melayu bodoh lah.

    Tun M sindir pun ko tak faham..

    Memang tahap bodoh gaban lah ko ni..

    ko ingat UMNO ingin sangat ke kat PAS tu?

    Kalau dasar setan tu setanlah
    mana boleh jadi manusia
    Nate DAPigs mu

    ReplyDelete
  57. Melihat kepada komen-komen yang diberikan oleh pihak penyokong Mahathir membuktikan bahawa 'UMNO memang takkan laksanakan hudud' malah adalah yang amat tekun dan tekad untuk membinasakan Islam.

    ReplyDelete
  58. Tengok sendiri janji nik aziz. http://suarapakatanrakyat.com/2012/08/nik-aziz-pernah-janji-depan-paderi-untuk-tidak-laksana-negara-islam/

    ReplyDelete
  59. Napa la ko ni anon 1.39pm bengap sgt...mungkin ko ni cuma dapat sijil tadika je kot.....

    ReplyDelete
  60. pelik puak pembangkang ni.asal polis jahat je,salah kerajaan.anak2 rosak akhlak,salah kerajaan jugak.pdhal,didikan awal dr mak ayah.
    bersyukur bkn pd umno,pd tuhan la.umno hanya pemerintah.yg memberi rezeki keamanan,kebinasaan itu,adalah Allah.
    sepatutnye,kamu yg berparti atas nama islam,kamu bsyukur dan mintak keamanan ni bpanjangan..bdoa agak pemerintahan sntiasa d landasan yg betul supaya kite smua tdak dtimpa bala.ini tdak,nk mendoakan kebinasaan umno je dr dl.xsdar ke yg doa tu dr dl x dmakbulkn..kun fayakun.tiap yg berlaku,ada hikmahnya.sumthing wrong sumwhere...muhasabah la diri...

    ReplyDelete
  61. kadang-kadang terpikir juga yg apa ke bodohnya penyokong2 pakatan haram ni.

    buat penyokong PAS, Agama Islam itu lebih besar Agendanya dari semangat parti korang yg sempit tu.

    ReplyDelete
  62. anon 1.51. kau ni org cite psl hudud kau bole cita pasal keta plk.. klu da x suka pakai kereta msia,kau bli la keta luar..kerja rajin2 dpt la beli keeta hebat. ni smua kau nk tggu kerajaan je bagi. ckp org pemalas n x membangun lsg kau ni..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!