CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Friday, August 10, 2012

APA NI BAH? SIAPA MAHU JATUHKAN MUSA AMAN DI SABAH? ANWAR ATAU ORANG BN SENDIRI?

Aku pelik betul la dengan komponen BN Sabah ni, aku dah dengar macam-macam cerita sejak kebelakangan ini. Pada aku ancaman kat Sabah ni bukan dari Anwar mahupun Lajim ataupun Bumburing sahaja, tetapi masalah kat ada juga melibatkan orang BN sendiri. Bukan semua tapi ada segelintir la.

Terbaru aku dengar ada gerakan nak jatuhkan Musa Aman, CM Sabah. Aku nak share dengan korang artikel yang ditulis oleh Papa Gomo. Mulanya aku nak tulis. Sebab dia dah tulis maka aku tampal je la kat sini. Meh kita baca apa yang sedang berlaku di Sabah ni:

 Semakin hampir Pilihanraya semakin berdentum sana sini isu lompat parti terutamanya dari negeri dibawah Bayu Sabah. Lompat si katak lompat yang mana bukan pekara baru bagi pemain politik negeri Sabah sebaliknya sudah lama berlaku.

Tidak hairan dengan keadaan yang mana pemimpin politik Sabah yang lompat dari parti A ke parti B dan kemudiannya lompat balik ke parti A. Ini merupakan lumrah dinegeri Sabah kerana kita harus ingat "SABAH untuk SABAH".

Cuma apa yang menjadi kerisauan sekarang ni adalah percaturan pemimpin luar dari Sabah iaitu pemain politik dari Semenanjung yang dilihat menjadi pemain catur dalam mencorakkan politik negeri Sabah. Kenapa pemimpin politik semenanjung sibuk nak mencampuri urusan politik negeri Sabah?

Anwar Ibrahim yang merupakan orang Semenanjung sibuk mengatur siapa yang nak lompat dan siapa yang bakal menjawat jawatan Ketua Menteri jika Sabah jatuh ketangan pihak pembangkang. Siapa Anwar Ibrahim? Anak Sabah kah dia?

Datuk Seri Musa Aman

Musa Aman Ketua Menteri Sabah begitu komited dalam membangunkan negeri Sabah sampaikan banyak projek projek yang dibangunkan di Sabah lebih ditumpukan kepada anak anak Sabah. Pemimpin luar yang cuba masuk ke negeri Sabah untuk melobi tender dan sebagainya ditolak kerana Musa Aman memberi keutamaan kepada anak Sabah. Dan ini realitinya apabila Sabah dipimpin oleh anak Sabah yang komited dengan negeri kelahirannya.

Tidak cukup dengan Anwar Ibrahim yang sedang galak mencatur politik Sabah ada desas desus pula menyatakan ada juga pimpinan lain yang sedang berusaha menjatuhkan Ketua Menteri Musa Aman di Sabah. Percaturannya mudah iaitu bekerjasama dengan Anwar Ibrahim kerana DANA KEEWANGAN akan disponsor oleh Anwar Ibrahim dalam menjayakan misi tersebut.

Benar sepertimana yang nyatakan diatas bahawa LOMPAT PARTI pekara biasa bagi pemain politik Sabah tetapi jika difikirkan balik terutama rakyat Sabah siapa yang akan mndapat manfaat jika Musa Aman tersingkir dan Anwar Ibrahim berjaya? Siapa yang akan mendapat manfaat dari pekara tersebut? Pemimpin yang akan mengetuai Sabah kelak sudah pasti menjadi BONEKA kepada Anwar Ibrahim.

Lihat sahaja PKR yang mana Presiden nya Wan Azizah, tetapi siapa yang mendominasi PKR secara total? Apakah tidak jelas bahawa Wan Azizah adalah BONEKA kepada Anwar Ibrahim?

Lihat pula di Selangor yang mana Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Keewangan Negeri Selangor. Segala macam projek di Selangor mestilah melalui pejabat Anwar Ibrahim terlebih dahulu dan keputusan projek tersebut mestilah mendapat kelulusan Anwar Ibrahim. Apakah tidak jelas bahawa Selangor merupakan Kerajaan BONEKA Anwar Ibrahim?

BONEKA ANWAR IBRAHIM

Bagaimana pula di Sabah kelak jika Anwar Ibrahim melalui Pakatan mereka berjaya membentuk kerajaan? Siapa yang berkuasa? Pemimpin Sabah? Lupakan lah kerana segala DANA datang dari Anwar Ibrahim dan adalah semestinya yang akan berkuasa adalah Anwar Ibrahim orang semenanjung dan kerajaan Sabah waktu itu hanyalah BONEKA buat Anwar Ibrahim semata mata.

Rakyat Sabah harus sedar pekara ini kerana Sabah adalah untuk Sabahan. Walaupun artikel ini ditulis orang semenanjung namun jika rakyat Sabah terutama pemimpin yang ada waktu ini sanggup bekerjasama dengan Anwar Ibrahim maka tidak mustahil Sabah akan jatuh ketangan Anwar Ibrahim yang bukan anak Sabah sebaliknya akan menjahanamkan politik serta Ekonomi Sabah.

Sabah For Sabahan

Apa yang anak sabah akan dapat jika Anwar Ibrahim selaku penasihat Keewangan negeri Sabah? Fikir fikirkanlah......... Pertahankan Ketua Menteri Musa Aman waktu ini kerana beliau telah membuktikan bahawa Ekonomi Sabah meningkat dari masa ke semasa dan merubah Sabah kearah lebih maju dari sebelumnya.

Aku sangat setuju dengan Papa Gomo. Kenapa perlu orang Sabah biarkan orang Luar seperti Anwar Ibrahim control Sabah? Kasi nyah si Anwar tu dari Sabah! Jangan kasi muka. Halau dia dan anjing-anjing dia yang menyokong dia.

31 comments:

  1. Ayoyo orang Bn pun nakjatuhkan BN?Ternyata orang BN pun meluat ngan UMNO. Alamat hangit la peruk nasik UMNO..naik submarin takbley selam pi kazakstan la jawabnya

    ReplyDelete
  2. sbb DSAI la slang0r ade smpanan tunai dua bilion tau.....nk hrap kan BN habuk pun tarak tuiiiiiii....

    ReplyDelete
  3. Tu yang BN kemaruk sangat mata juling nakkan 2 bilion tu. Harapkan BN. Tinggal 2 kupang la.

    ReplyDelete
  4. ada 2 bilion simpanan, aset dicairkan, jual sana jual sini, air pun takdak kat selangor, bebudak nak belajar dekat unisel pun tak dapat nak duduk dekat asrama sebab pihak unisel di bawah kerajaan PR berhutang 15 juta, bebal betul la penyokong pakatan haprak ni

    ReplyDelete
  5. abis sume kena jual byk ler duit,nnti duit abes apalagi nk kena jual..

    ReplyDelete
  6. Orang sampah semua Pakatan kutip. Yela ketua dia pun sampah kan.
    2 billion kat Selangor?
    OHHH patutlah selangor bersih!
    Patutlah kita takda masalah air!
    ada 2 billion rupanya! mana duit itu? bagi china doll ke? ada 2 billion tapi tak boleh nak bayar hutang 15 juta? wow!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eat your shit bro...you pig.

      Delete
  7. pergh! setahu aku selama BN perintah selangor yang dapat 2 billion simpanan tuh! pakatan masuk habis gi jual rakyat kata masih ada 2 billion! kahkahkahkah! PAKATAN MENIPU LAGI!

    ReplyDelete
  8. betultu cili padi! ada 2 billion tapi Unisel lebuh, talam xleh settle... sembang saja PAKATAN! kahkahkahkah!

    ReplyDelete
  9. Kesian BN tak tau tadbir.Hanya ada kata kesat dan maki hamun. Maka dengan itu rakyat akan buang tahi yang bernama BN ini.

    ReplyDelete
  10. Pakatan mmg suka kutip sampah bg pnh tepat dia sbb th lah pakatan jd sampah menyusahkan org..... Tgk lab tempat pakatan jaga semua bermaaalah

    ReplyDelete
  11. Oit anon 6.17 ko tu sampah masyarakat tak payah nk kutuk bn sgt ye org mcm ko ni lah yg tak reti bersyukur apa kurang nye kita hidup di malaysia ni napa ko nk kata bn sampah lg ha? Apa yg ko ssh lg? Aku pelik btl ngan krg yg tak reti bersyukur ni lah

    ReplyDelete
  12. Sampah pukimak mcm ni bn mmg tak perlukan pun.... Harap kan nak telan duit je krja tak blh bt.... Bangai hidup mcm nj semua layak join pembangkang je

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. 2 bilion selangor ada tunai...hebat mmg hebat..klu 2 bilion ada aku rasa x der la kecoh pasal air nie...bodoh jugak la si anon 5.22 nie ye....betul yg ko ckp ty cili padi...

    ReplyDelete
  15. mmg sial la anon2 haramjadah ni,agak2 ah nk mengampu anuwar peliwat korang tu pun......bagus sngt la selangor pakatan yg pegang,sampah kat selangor pe cer wei,air per cer wei,talam pe cer wei,unisel pe cer wei.....korang anon2 sial x ayah la nk putar belit cerita,x payah nk sorok dah konek anuwar yg bengkok tu.....ada 2 bilion konon,hutang x boleh selesaikan pulak....jgn la nk menipu lebih2 anon2 sial,rakyat dah tau perangai celaka haramjadah pR

    ReplyDelete
  16. Mmg gampang pukimak la anjing2 pakatan ni.. Babi tahap anjing betullah.. Ko ingat dgn sokong pakatan tu hidup korang bleh senang lenang la.. Sorry la wei.. Klu takat ko x de pertalian darah dgn anwar main bontot tu jgn mimpi la .... Bg aq blogger2 yg mewakili pakatan pukimak ni mmg haram jadah babi sial gampang mkn anjing.., tu yg hati korang jd busuk mcmbangkai babi je.....,

    ReplyDelete
  17. ang sesalu makan duit rakyat,
    menipu rakyat,sapa lagi bukan pembangkang.
    orang-orang dalam pakatan semuanye tak guna menyusahkan orang je.
    apalah korang dapat mengampu si anuwar ni....

    ReplyDelete
  18. ramai orang dah meluat tengok perangai dan penipuan pakatan.
    pakatan ni yang sebenarnye gila duit.
    tak ada satu janji pon yang pakatan tunaikan...
    pakatan ni hanya tahu nak buat janji janji manis...
    bila sampai waktu nak menunaikan.
    semua janji2 tu hilang ntah kemana...

    ReplyDelete
  19. woi anon 5:20 harapkan BNlah kita
    semua hidup senang tau...macam2 rakyat dapat...
    kalau nak harap kan 3 pemusnah negara...
    apa yang rakyat dapat....

    ReplyDelete
  20. kepada anon2 pencacai2 pakatan anak haram semua...gua boleh gerenti lu orang semua guna khidmat yang disediakan oleh kerajaan...siapa kerajaan?BN kn sial...pastu melalak nak kata macam2 pasal BN...cuba mintak pakatan korang sediakan kemudahan untuk pencacai2 macam korang...hak tuih la dorang nak bagi...hak rakyat pow dorg sapu...jangan harap nak bagi

    ReplyDelete
  21. tu dia org2 pakatan bila bukak mulut mcm longkang je bah..!
    mcm sial je aku tgk si anon2 di ats nie 4:35 PM, 5:20 PM, 5:22 PM...

    sedap2 je ckp mcm tu kat BN!!
    yg kat selangor tu bgus sgt lah kn cara korg layan rkyt! PAkatan bodoh sial!!

    ReplyDelete
  22. org2 pakatan nie bile bukak mulut je mmg mcm sial pon...
    klu pasal BN mmg cpt je depa bukak mulut! tggu msa je!

    ReplyDelete
  23. nak kat BN nie kaki maki hamun konon...rasa baik kaki maki hamun dari kaki seks dan skandal..lagi keji hina dan jijik..
    tapi ko mmg sokong kan sebab ko 2 pun sama macam 2 kan anon 6.17

    ReplyDelete
  24. xpa pakatan buat apa pun xpa xda air xpa..
    menipu rakyat pun xpa..
    dah ada ramai rakyat sial yang masih menyokong mereka

    ReplyDelete
  25. ak ditipu lagi...aku ditipu lagi..benci aku benci...ahahahaha..lagu yang sesuai utk rakyat selangor yang selama ni terus-terusan ditipu oleh pembangkang..

    ok..back to the topic..rakyat sabah seharusya menilai Musa Aman dgn teliti berdasarkan hasil kerja dia,tgk apa yang dia dh lakukan utk Sabah aku rasa amat memeberangsangkan,daripada takde apa2 sekarang Sabah mampu berdiri sama tinggi dgn Negeri2 di semenanjung..Memang kalau PR menang CM dia tetap org Sabah,tapi kalau setakat jadi boneka Anwar aku rasa xde guna semua tu..ambik lah contoh negeri2 semenanjung yang dipimpin oleh pembangkang,semuanya haru-biru,ad jer masalh yang timbul..ambik contoh terbaik ialah kelantan,setelah diperintah 20 tahun oleh PAS masalah air tak jugak selesai,Selangor pulak,masa zaman pemerintahan BN xde pun timbul isu air,kalu ya pun ada dpat diselesaikan dgn cepat..so..fiki2 kan lah orh sabah..jgn sorak menang kampung tergadai macam Pak Pandir...

    ReplyDelete
  26. Betul don melayu, aku dok sabah 5 thn bnyk dah perubahan..shoping compleks dah sama taraf dgn suria klcc mcm2 sjoping compleks ada..aku rasa kalah jauh kelantan tu

    ReplyDelete
  27. Utk pengetahuan anon2 sampah ni semua adalah cybertropper dap yg berpejabat di komtar & keja utama mereka hanya perlu bg komen cam gampang spt di atas utk menghasut & menimbulkan suasana tidak aman bila org asing search google..

    ReplyDelete
  28. Alolo...kmurang org2 malaya try dolo bah duduk d sabah barang sebulan. lepas tu kamu masuk kampung2 sini..pa kamu rasa? berat badan dr 80kg boleh turun p 40kg kalu kamu naik bas lalu jalan raya yg ada. Atau paling senang la, cuba kamu masuk tapak2 pembinaan sini..ya,2 or 3 Boss n officer orang sabah..workers?kirimsalam la kalau orang malaysia..pasport expired pun belum tentu ada.Paling teruk ada lagi ada yg beli IC BEKAS orang mati!dan mereka e2 bangsa mcm siapa?sendiri mau tau la..bukan x bersyukur tapi x menyokong orang yang x betul.Lompat bukan sebarang lompat, lompat dengan maruah..Selangor teruk?at least x mcm sabah yg bertahun2 mcm Zamboanga atau Timor Leste pdhal sabah pnyokong BN tegar.Ni kali la..Tukar!x maknanya ekonomi maju tapi bangsanya saja yg merasa. Orang MALAYSIA di sabah sikit pun x merasa.Aramai tih!cek2 bangsa apakah dia e2..dari mana?apa faktor dia layak jadi pemimpin sabah?kenapa x memimpin bangsa tempat asal usulnya..buat baik barpada2 juga ini.

    ReplyDelete
  29. Orang semnanjug...kmu igat blh jdi kaya kalu bukan hisap minyak macam lanun di sabah dan sarawak... cakap senang la try lu hidup d sabah bru trasa.... ini kali la tukar.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!