AL KISAH THE DEVIL WE KNOW AND THE ANGEL WE DONT KNOW!



Dalam sungguh makna Tun M ni..perghhhh, cofom Pakatan terasa sampai ke lobang kunyit la! Muahahahahahaha

23 Responses to "AL KISAH THE DEVIL WE KNOW AND THE ANGEL WE DONT KNOW!"

  1. Salam Bro Parpu,

    Ayat Tun buat puak-puak ni tak nyenyak tidur.

    ReplyDelete
  2. Ini makna statement yang Dr Mahathir kata tu, untuk yang golongan kurang cerdik diluar tu yang sibuk pasal penggunaaan perkataan 'devil'....nama pun idiom woi.This is the shortened form of the full idiom, 'better the devil you know than the devil you don't'......means that it is often better to deal with someone or something you are familiar with and know, even if they are not ideal, than take a risk with an unknown person or thing.Aku ada poskan idiom ni kat Unspinners a few months ago. Banyak orang memang bersetuju dengan pendapat Dr Mahathir tu tapi mereka malas jer nak cakap.Dr M really hit the nail on the head.

    ReplyDelete
  3. ...bak kata pepatah:

    "..ikut resmi padi, makin tua makin berisi"

    syabas atas komen berbisa Tun M!

    ReplyDelete
  4. Kedua-dua Tun Mahathir dan Anwar Ibrahim (Kote Bengkok) adalah manusia biasa, bukan malaikat. Tun M tidak pernah dinobatkan sbg 'anugerah Tuhan' oleh manusia sptmana si Kote Bengkok, tetapi mempunyai pemikiran dan keupayaan utk memajukan bangsa dan negara, inilah anugerah Tuhan yg sebenar-benarnya.

    Kejayaan TERBESAR Tun M adalah menyelamatkan negara dari kebangkrapan akibat permainan George Soros penyangak matawang kawan rapat si Kote Bengkok pada tahun 1997/98. Sedangkan si Kote Bengkok mencadangkan pinjaman dari IMF agar negara cepat lingkup dan berada dibawah penguasaan Barat iaitu mrk2 yg membiayai si Kote Bengkok utk menjadikannya PM.

    Rakyat yg banyak dan rajin membaca pasti mengetahui realiti ini dan tidak boleh dipadamkan dari ingatan.

    'Kote Bengkok' bila bercakap WAJIB berbohong dan membodohkan orang lain. Bohong padanya perlu diulang-ulang walau pun 1000 kali dgn harapan ada org BIOL yg akhirnya akan percaya. Itulah yg terjadi pada penyokong PR sehingga tidak berupaya berfikir dan berpijak dibumi nyata.

    Mainan si Kote Bengkok adalah kerajaan rasuah, nepotisme, zalim, tidak adil dsbnya. Tetapi apa saja keburukan yg disebutnya tentang kerajaan, hanyalah sekadar utk menutup mata rakyat kerana itulah sebenarnya yg si Kote Bengkok lakukan sendiri.

    Tun M walau pun selepas bersara tetap mencurahkan idea dan pemikiran kerana dia tidak mahu melihat bangsa dan negaranya TERJAJAH SECARA MODEN dan menjadi porak-peranda akibat kerakusan si Kote Bengkok dan kuncu2nya merampas kuasa secara 'jalan belakang'.

    ReplyDelete
  5. Aku setuju dgn Tun M.

    BIDADARI YG KITA TAK PASTI JAUH LEBIH BAHAYA DARI SYAITAN YANG KITA DAH PASTI!!

    ANWAR, N.AJIS, LIM KELUARGA & KARPAL KOMNIS KAFIR HABI ADALAH SYAITAN NYA.

    PENCACAI2 PENCACAI2 PR SAPERTI ANON2 DI ATAS ADALAH KUNCU2 SYAITAN LAH!!!

    ReplyDelete
  6. Kalau di era Tun Mahathir hingga kini kedudukan orang Melayu makin teruk, mengapa makin ramai orang Melayu yang makin berjaya dalam pendidikan, pekerjaan, perniagaan, dan macam-macam lagi? Mengapakah pendapatan orang Melayu kini makin meningkat dan peningkatan itu sangat mendadak semasa era Tun Mahathir hingga kini? Beginilah golongan jahiliyah seperti anjing pakatan yang tak tahu hujung pangkal terus main redah hingga membuat kenyataan palsu yang berunsur fitnah, dasar muka tak tahu malu. Biasalah puak PAS memang begini, mana tau malu, jenis muka tak tahu malu, lihatlah penipuan oleh Nasruddin Tantawi yang kata DAP dan Karpal Singh terima hudud, sedangkan hingga kini Karpal Singh dan DAP terima hudud, lepas tu nak lepaskan diri salahkan UMNO pula, PAS yang berak tengah jalan, tapi depa nak tuduh UMNO, sudahlah, ramai orang yang nampak PAS 'berak tengah jalan' dalam isu itu, terpampang yang Nasruddin sendiri yang cakap pasal DAP dan Karpal Singh terima hudud dan terang-terangan Karpal Singh menyinga berkenaan perkara itu dan menafikan sekeras-kerasnya, itulah PAS memang muka mangkuk jamban.

    babi anjing pakatan makhluk lancau, ko cuba bandingkan Tun Mahathir yang mentadbir negara ini sepanjang 22 tahun hingga mencapai banyak kejayaan berbanding dengan Nik Aziz yang juga berkuasa 22 tahun di Kelantan, tapi hingga kini tak ada apa sangat pun, banyak pembangunan di Kelantan diusahakan oleh kerajaan pusat pimpinan Barisan Nasional, pimpinan PAS termasuk Nik Aziz mana tau apa, berpolitik siang dan malam hingga agama pun sekarang ni sudah dipolitikkan hingga masyarakat jadi keliru.

    Apa yang lebih memalukan lagi bila Hadi Awang cakap dalam sebuah berita hari ini yang mengatakan kerajaan pusat menghasut pelabur jangan melabur di Kelantan, blah la, Hadi Awang pun kaki kelentong juga, yang menghasut tu puak Penip Rakyat yang membuat berbagai hasutan kepada pihak luar untuk membenci Malaysia, malahan Anwar sendiri pun menghina Batik Malaysia semasa dia melancong ke Indon sebelum ini.

    Blah la, Penipu Rakyat komunis!

    PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

    ReplyDelete
  7. Seburuk2 dia,dia lah bertungkus gila2 supaya ekonomi malaysia,kemajuan malaysia berada pada tahap yang baik...bersyukurlah sedare..nak dibandengkan dengan mr anwar itu,sumbangan tak ada langsung...sebok main matawang negare,nasib la Allah tak izinkan anwar jadi pm,kalau tidak,sampai sekarang dok.bawah yahudi..ingat itu!

    ReplyDelete
  8. 1. Aku heran dan pelik sungguh ketika ini...hampir2 penghujung tahun 2012 ni...aku nak tanya semua puak2 tu. macam mana boleh jadi begini...

    2. Kat atas jalan h/way/jalan persekutuan/jalan bandar dan pekan/jalan kampung...penuh bersimpang--siur dengan "new product" MYVI dan SAGA baru...cantik, lawa dan bergaya...

    3. Siapakah insan itu yang mencetuskan idea itu ????...

    ReplyDelete
  9. better the devil burn in hell

    ReplyDelete
  10. Saya tak menyokong mana2 pihak BN dan PKR tapi rakyat marah dengan pemerintahan Najib..Apa yang Najib buat berbanding dengan Tun Mahathir yang banyak menaikkan infrastruktur dan taraf rakyat Malaysia..Kenapa mesti takut dengan propaganda PKR kalau BN sendiri masih tidak mahu berusaha memperbaiki diri dan berusaha lebih baik mengikuti era Tun Mahathir..



    ReplyDelete
  11. anon 5.29am,bukan takut.. tapi mereka nie seperti penyakit 'kuku dan mulut', siapa yang di jangkiti akan hilang akal.. kena lah ubat sebelum berjangkit.. bahaya jika Malaysia di penuhi 'zombie' yang akhirnya boleh menyebabkan negara yang aman damai dan sejahtera jadi rosak seperti Libya, Mesir dan Syria.. BTW sapa kata tak berusaha?.. kena lah ubat yang terjangkit yang di dalam dulu.. tu yang loncat keluar macam 'cacing kepanasan' join depa tu?...pasal kena ubat ler...

    ReplyDelete
  12. aq sokong dengan ape yg Tun M cakap,sure pakatan and the geng terasa sampai ke lubang jubur.
    pengikut2 anuwar adalah manusia yg paling sial dalam dunia,mereka tahu kebenaran Tun M dan anuwar tetapi mereka tetap sokong anuwar dan memburukkan Tun M.
    tanpa otak Tun M yg geliga,Malaysia pasti akn mundur pada hari ini.
    anuwar adalah perosak negara dan penyokong2nye adalah anjing belaan anuwar yg sial,dasar manusia sial yg xde maruah

    ReplyDelete
  13. mmg bgus kata2 Tun M.. biarkan si puak2 tak sedar diri tu terasa kepedasannya..

    ReplyDelete
  14. rakyat malaysia mmg kurang ajar,mereka mengagung2kan manusia jalang yg pernah cuba menjual dan menggadaikan maruah malaysia ni kepada negara barat.......manusia jalang tu jugak la penyebab Malaysia menghadapi masalah ekonomi yg teruk pada tahun 97/98,manusia jalang ni tetap disokong dan dijilat juburnye oleh rakyat malaysia yg x bertamadun.....manusia mulia yg sepatutnye diagung2kan oleh rakyat malaysia kerana menyelamatkan malaysia dihina,dicaci,dikutuk dan di fitnah bertubi2 oleh penjilat jubur manusia jalang........manusia mulia inilah yg telah menyelamatkan ekonomi malaysia,manusia ini jugak lah yg telah menyelamatkan maruah malaysia sehingga dipandang tinggi oleh negara barat.......sudahkah penjilat2 jubur manusia jalang tu lupa pengorbanan manusia mulia itu,mmg betul melayu mudah lupa

    ReplyDelete
  15. TUN M cakap bukan sebarangan punya cakap...ape2 saja TUN M cakap semua dari pengalamannya...puak2 pakatan memang la takleh tima...so pada yang terkena...pikir2 la ye pe yang TUN M cakap

    ReplyDelete
  16. Idiom ke ape ke.....ameno BN memang devil.....Tunku Abd. Rahman pernah kate.....madey ni setan besar yang akan merosakan negara. Kak bodoh memang tak tau ameno sekaramg ni bukan ameno dulu....ameno skrg ditubuhkan oleh mmk dan hanya memperjuangkan mmk....sendiri mau ingat.Kak bodoh sendiri memang mmk.....kutty ketiak.

    ReplyDelete
  17. tun mmg idolaku so aku mmg penyokong setianya..
    ambik korang pakatan mmg layak pun korang kena macam 2..
    mmg korang bangsa melayu yang magkuk hayun..
    malas la komen banyak yang penting dalam malaysia nie bagi aku tidak ada manusia sehebat dan sebijak beliau...

    ReplyDelete
  18. yang tidak bole bla ramai melayu kita mengutuk beliau mamak mamak mamak..mamak mamak die lah ari nie kita hidup senang lenang..pakatan bagi aku mmg anak harun pun..
    mmg benar apa kata TUN..beliau seorg yg berpengalaman dlm hidup

    ReplyDelete
  19. tempoyak basi..

    mamak - melayu banyak beza ya ...
    dari dulu tun M mengaku melayu ..
    sekarang dah ada orang yang support BN kata dia mamak.
    bagus. kebenaran makin menjelma.
    kahkahkahkah

    ReplyDelete
  20. carik makan la woi ..August 29, 2012 at 3:30 AM

    2hari aku tunggu, akhirnya PK publish isu statement tun. tahniah buat PK.

    tapi hampeh! mana ada komen statement tun. semua maki hamun saja yang aku jumpa.

    anon 12:05 - idiom, idiot ada la..
    apsal tak guna idiom yang lain..

    memetik tulisan kak bedah -
    Kalau di era Tun Mahathir hingga kini kedudukan orang Melayu makin teruk, mengapa makin ramai orang Melayu yang makin berjaya dalam pendidikan, pekerjaan, perniagaan, dan macam-macam lagi? Mengapakah pendapatan orang Melayu kini makin meningkat dan peningkatan itu sangat mendadak semasa era Tun Mahathir hingga kini -

    merdeka dah 55 tahun. yang pegang kuasa politik kaum melayu tapi kenapa kuasa ekonomi di pegang oleh kaum cina?
    jangan nak temberang la.. memang ada orang melayu yang kaya, tapi berapa ramai? 55tahun patutnya suatu jangka masa yang cukup untuk melayu menjadi kuasa ekonomi. tapi sampai la melayu masih bukan kuasa ekonomi.
    kaum cina berhijrah ke sini, tapi dalam masa 55 tahun mereka jadi kuasa ekonomi.
    apsal orang melayu yang memang asal dari sini, masih di belakang ?

    mahathir kata UMNO busuk sampai ke usus apa story plak ?

    kahkahkah

    tun M sebenarnya takut BN kalah, dia yang susah tidur malam sebenarnya ..
    kahkahkahkahkah

    malaysia perlu pimpinan yang baru

    ReplyDelete
  21. Cari mkn lah woi awak ni mmg kurang ajar lah.... Tun m byk berjasa di negara kita ni tgk putrajaya tu dah tau betapa bijak nye tun m tu... Akak mmg sakit sgt hati klu org kutuk tun m tau.... Dia adalah hero malaysia forever ok

    ReplyDelete
  22. Kak semah! O.. Kak semah ..
    55 tahun merdeka .. Melayu masih di belakang.
    Patutnya, bila pegang kuasa politik, boleh jadi kuasa ekonomi sekali la. Tapi tak pulak.
    Tanah melayu makin byk di jual/rembat.
    Singapore dpt spratly dan tanjung pagar.
    Tanah felda pun sikit hari lg kena rembat.
    Nak beli rumah pun tak mampu, ramai yg duduk rumah sewa je. Rumah/tanah kt bandar, byk kaum lain yg pegang. Tak sedar2 lg.
    Pastu padan muka melayu! Hidup merempat.

    ReplyDelete
  23. To cari makan..ko ni yg bengap..peluang berlambak2 tapi ko je yg malas nak cari peluang..bila ja dapat keja kereta besar dulu yg ko rembat..tak mcm Cina..buat bisnes sana sini..beli property sana sini..pantang tgk peluang depa sapu..Tun m dah buat buku Malay in dilemma..sebab apa..sebab ada org yg malas dan dungu macam ko ni la yg sebabkan org Melayu tak maju...bak kate org Perak..biar pape asalkan kereta besor...
    semua kerajaan nak kena suap..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!