SOI LEK KASI TARUK CILI SAMA PEMBANGKANG DI GUNUNG RAPAT! MESTI TONTON



Tu dia Soi Lek taruk cilik sama Pakatan kat Gunung Rapat yang hanya tahu nak main politik saja. Well done Soi Lek! Kasi taruk cili sama mereka kaw-kaw punya.

Walaupun wakil rakyat kawasan Gopeng adalah daripada Pakatan Rakyat, namun apa yang dilihat segala isu di kawasan itu ditangani oleh pemimpin Barisan Nasional (BN).

Demikian kenyataan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, ketika mengulas mengenai isu berkaitan pasar awam Gunung Rapat yang perlu dinaiktaraf bagi memastikan proses jual beli dapat berjalan dengan lebih selesa.

Katanya, tahun lalu, memang ada dana yang diperuntukkan untuk membina semula pasar awam itu tetapi malangnya ia mendapat bantahan besar di kalangan peniaga.

“Lanjutan daripada itu, kami telah membuat rayuan bagi pihak peniaga kepada Menteri Besar Perak dan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

“Hasil rayuan tersebut ialah cadangan untuk membina semula pasar itu ditangguhkan buat sementara.

“Hari ini, dalam lawatan yang singkat pasar ke berkenaan saya perhatikan ada beberapa tempat yang perlu diperbaiki seperti kemudahan bumbung yang beratapkan zink serta pendawaian elektrik yang sudah usang.

“Kita akan bincang dengan pihak menteri untuk memohon peruntukan yang sesuai supaya sebahagian daripada pasar ini yang mempunyai masalah dapat dinaiktaraf,” katanya.

Read more...

13 Responses to "SOI LEK KASI TARUK CILI SAMA PEMBANGKANG DI GUNUNG RAPAT! MESTI TONTON"

  1. tu dia!baru betul! ni asyik dok cakap macam pakatan harami buat apa! tempat pakatan tapi BN juga kena pergi kahkahkah! well kat situ dah nampak kan mana baik mana buruk? Pakatan langsung tarak kesah punya pasal rakyat dia tau mau menang undi ada kuasa tapi tak tahu mau pakai kuasa! asyik telan duit pun payah juga lah kan... kahkahkah

    ReplyDelete
  2. itulah..... klu dah bg kuasa dislahgunakan... mcm mana rakyat nak percaya lg... bt taik byk2 pastu org lain yg bersihkan...... mmg geng2 pakatan ni x leh diberi kuasa pun.... satu sumbangan pun x de ... perabihkan duit rakyat lg ada lah...
    so, mana2 penyokong pakatan tu fikirlah dulu seribu kali sebelum menyokong parti korang yg x de halatuju perjuangan tu....

    ReplyDelete
  3. KAMPUNG SIMEE - Pembangunan di Pasar Gunung Rapat akan tetap diteruskan sebagaimana yang telah dirancang, kata Datuk Bandar, Dato' Roshidi Hashim ketika menjawab soalan wartawan berhubungan segelintir golongan peniaga di Pasar Gunung Rapat yang memprotes pembangunan di pasar berkenaan selain turut menggesa satu sesi dialog antara pihak Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) dan peniaga dianjurkan.

    Menurutnya, sesi dialog berkenaan bakal dianjurkan kelak, namun segala gesaan yang dibuat dilihat bagaikan menimbulkan masalah baru sedangkan majlis dialog tersebut bertujuan menyelesaikan masalah.

    "Sebenarnya wujud 2 permasalahan iaitu, masalah pembangunan serta masalah penempatan sementara pasar berkenaan.

    "Justeru, pihak kejuruteraan MBI sedang menkaji kesesuaian kawasan-kawasan berhampiran bagi didirikan tapak pasar sementara demi kemudahan orang ramai," katanya.

    Roshidi berkata demikian sempena lawatan ke Pusat Khidmat Ahli Majlis, Majlis Banadaraya Ipoh di Pusat Khidmat Gerakan Dewan Undangan Negeri (DUN) Canning di sini, semalam.

    Beliau berkata MBI akan tetap mengadakan majlis dialog bersama golongan peniaga setelah kawasan yang sesuai bagi penempatan pasar sementara dikenal pasti.

    Bgaimanapun katanya, tarikh sesi dialog berkenaan belum ditentukan dan bakal diumumkan kelak.

    Sementara itu, Roshidi berkata, isu pembangunan pasar di sini bukanlah satu isu politik, sebaliknya ianya adalah proses pembangunan yang perlu dilakukan demi kepentingan rakyat.

    Katanya, sejumlah RM5 hingga RM6 juta bakal diperuntukkan kepada proses-proses pembangunan serta penambah baikan pasar di sekitar bandar raya.

    "Saya berharap agar masalah ini dapat diselesaikan dan kewujudan pasar baru di Gunung Rapat bakal menyerikan kawasan berkenaan seiring pembangunan di kawasan sekitar," katanya.

    erm.... smpi sekarang pun x habis2 berbincang lg ke???????

    ReplyDelete
  4. ha nie la mslh rakyat yg buta kebenaran...da terang2 pakatan hnya taw fitnah buruk kn kerajaan...tp xreti nk bantu selesai kn mslh rakyat...tp still lg rakyat yg bodo lg dungu tapan cipan...boleh sokong pakatan...pe yg korg dpt?ada ke pakatan tlg selesai kn mslh?xdek nya...last2 kerajaan jugak yg selesai kn...tp korg xtw nk berterima kasih...korg lg buat fitnah tuduh kerajaan mcm2....mmg korg ngn anjing xde beza beb...tw meyalak je...

    ReplyDelete
  5. pakatan mmg tak patut diberi kuasa lgsg sptutnya!
    depa tu thu nak mkn duit and gila kuasa je.
    klu tgk btl2 ape sumbangan yg depa berikan kepada rakyat??? kpd ngra???
    tak dek pon..haprak pon talak!

    ReplyDelete
  6. aduih xbhs2 kerajaan kna bersih kn 'TAIK2' y di buat oleh pakatan2 nie smua...korg 2 lau da ada kuasa gna la sebaik nya lau asa2 nk kekal berkuasa...bila da jd mcnie...mmg rakyat xkn sokong korg da...bb rakyat bkn bodo lau pow segolongn yg bodo

    ReplyDelete
  7. Word!
    Pakatan Rakyat Fail big time!!
    others need to clean their shit!

    ReplyDelete
  8. Whats the plan of the opposition?
    is it that believable?
    I've never seen anythng that the opposition did for the people excpt doing perhimpunan haram

    ReplyDelete
  9. Aku pelik knp lah rakyat ske sgt sokong pakatan nie?

    ReplyDelete
  10. hah amekaw! memang BN buat kerja lakukan segala kebaikan untuk rakyat...
    pakatan duduk senyap buat fitnah je keje...
    i see no changes or good things done from the pakatan...

    ReplyDelete
  11. aku ni yang duduk kat gunung rapat selama 30 tahun dah... langsung ADUN xbuat apa... mengharapkan kerajaan negeri buat projek untuk kemajuan kawasan derang je... duit peruntukan entah apa jadi... yang dok buat kerja kat tempat DAP tegar BN, DAP buat apa?

    ReplyDelete
  12. sangat baik usaha BN melakukan kebaikan untuk rakyat... pembangkang buat apa woi? sebar fitnah, suam/world kan isu, maen blakang, fail matematik lebih bayar air, zuhud perkataan, menyesatkan orang je reti pembangkang ni...

    ReplyDelete
  13. haaa tengok,tu dia siap nak bagi naik taraf. tu namanya janji ditepati,kalau pakatan apa dapat an?tapi,banyak lagi buta duk sokong DAP tu,tu Guan Eng baru dapat P.Pinang dah nak bangga dapat tepati janji,dapat ke tepati semua?kalau dia menang tempat lain taktau lah apa jadi kat negara malaysia ni. kalau PAS,hmmm jgn cakap maka sesat lah kita semua oiii.kalau Keadilan lagi ah semua kena liwat dengan anwar tu .aduih sakit bhai

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!