RENUNGAN WAKTU SAHUR UNTUK PAKATAN HARAMI!

Sepatutnya macam ni la cara yang betul, bukan dengan memaki hamun dan mencerca! Aku ambil gambar ini dari Facebook!

41 Responses to "RENUNGAN WAKTU SAHUR UNTUK PAKATAN HARAMI!"

  1. bukankah teguran yang lembut dengan cara yang baik akan melembutkan hati insan yang kita inginkan dia berubah ke arah kebaikan..

    ReplyDelete
  2. puak pembangkang tu pandai ke nasihat orang elok2.. semua macam spesis Planet Of The Ape..

    ReplyDelete
  3. pembangkang tidak tau menegur dan sentiasa membuat fitanah..itu jer kerja mereka tau buat..sebab otak mereka sudah dipengaruhi oleh anwar sonsang dan otak mereka sudah berkarat

    ReplyDelete
  4. kami doakan kak mah x beli cincin mahal_ lagi,

    kami doakan kak mah x beli beg mahal-2 lagi

    kami doakan kak mah x bershoooping sakan lagi...

    kami doakan kak mah jadi perdana menteri........

    ReplyDelete
  5. mcm nielah bru cara teguran yg btl.. bkn mcm pakatan tu tau nak memaki hamun je..
    klu mcm tu org yg nak berubah pn trus jd tak berubah lgsg..

    ReplyDelete
  6. anon 11:57 AM,
    apa mslh kau anon?? org ckp psl bnda lain dia sibok psl bnda lain pulak!
    ternyata yg kau nie buta kali kn..!

    ReplyDelete
  7. btl tu mak cik glamer, teguran yg lembut blh buat seseorg tu rs lembut hati je nak berubah..
    ni tak cara tegur mcm nk bunuh org je sape lah yg nak berubah klu mcm tu kan..
    mmg bodoh btllh pakatan!

    ReplyDelete
  8. INILAH TEGURAN DAN NASIHAT TERBAIK.
    KAMI BERDOA AGAR SEMUA PEMIMPIN NEGARA YANG MEMPUNYAI ISTERI YANG BERTUDUNG KEPALA LAGI SOLEHAH.

    KITA AKAN TOLAK PEMIMPINAN WANITA DAN ISTERI-ISTERI PEMIMPIN YANG TIDAK MAHU BERTUDUNG DAN YANG TIDAK MAHU MENTAATI SURUHAN AGAMA ISLAM.

    amin.......

    ReplyDelete
  9. Mcm ni lah bru btl tegur dgn cara baik islam jgk meajar kt utk menegur tanpa buat die terasa bkn dgn maki hamun...

    ReplyDelete
  10. ha mcnie la bagus kn...teguran yg xmenyakit kn ati yg xde maki makian yg xde hina....bru la nmpk elok kn...org nk berubah pow jd seronok..nie lau tak asyik mnghina mngutuk mencaci...so pada pakatan2 ank haram smua boleh la kn jdkn iktibar smua....jgn nk tunjuk hebat je...

    ReplyDelete
  11. islam pun ada ajar cara nk menegur,kalau nk menegur seseorang tu kena la dengan cara yg baik dan lemah lembut.....tegur dengan cara yg kasar dan menyakiti hati buruk padahnya,kita sebagai org islam kita kena tau la camne nk tegur org......nabi sendiri pun tegur dengan cara yg baik,mana da nabi tegur dengan cara yg kasar atau menyakiti hati atau pun dengan memaki hamun.......kita boleh usaha sahaja dengan menegur org tersebut tuk berubah,kalau ALLAH x izin kan and kalau ALLAH x buka pintu hati dia so kita x boleh buat apa2 la

    ReplyDelete
  12. hat nie la baru betoi kn...tegur ngan cre islam ajar...bukan cara yahudi hangpa...dok melalak2 bising maki2 hina DSRM....slh 2 ptt kita doa untk dia supaya dpt hidayah untk pkai tudong...lau xdpt hidayh lg mmg pintu ati tak buka lg...so jgn la hangpa nk maki2 hina kt dia....doa 2 penting beb...tambah2 lam bulan pose nie...allah cpt makbul kn...bek kita ramai2 berdoa supaya DRSM spt hidayah untk pakai tudong....AMIN

    ReplyDelete
  13. memang betul pun,nk tegur kena la dengan cara yg baik......pembangkang reti ke nk nasihat org dengan mengunakan kata2 yg baik,yg pembangkang tau buat fitnah je.......kalau si puak2 pembangkang ni de pelajaran pasti mereka tau nk nasihat org,pembangkang mana de pelajaran sebab tu hari2 buat fitnah yg x berasas langsung.......dasar manusia yg bodoh,manusia yg suka buat kacau bilau......

    ReplyDelete
  14. AMIN2...jom kita ramai2 doa untk nya...jgn kita jadi mcm pakatan2 harami keje taw nk hina je nk fitnah nk maki hamun...kita ptt doa...xslh pow lau kita berdoa untk nya...kita xde hak nk menilai kn seseorg 2 hnya tuhan sje yg layak menilai seseorg tu...kita hanya ptt berdoa untk kebaikan seseorg 2....baru la tuhan akn ubah kita jd manusia yg elok...lau dok maki2 mcm pakatan harani nie...mmg negara hancuss beb...dorg pow cacar merba ja...

    ReplyDelete
  15. mana boleh pembangkang bg nasihat kat org,lagi2 nasihat kearah kebaikan......pembangkang ni hati dia busuk,sentiasa mengharapkan keburukkan kat org......pembangkang kalau bg nasihat yg baik2 kat org UMNO mana boleh,nanti jatul la maruah dan ego mereka.......fitnah x payah suruh buat pun mereka pandai,hari2 buat fitnah pasal UMNO terutamanya DSRM......nk buat cmna,otak org2 pembangkang ni dah jadi sempit sebab dipenuhi dengan perasaan hasad dengki

    ReplyDelete
  16. anon 11.57 dah lari tajuk nanpaknya orang tnya benda lain masaalah pulang yang ditimbulkan dia ni memang betol-betol mamkok ayong tak faham apa yang di persoalkan

    ReplyDelete
  17. Ingt jagan jadi macam ibu ketam mengajar anak nya berjalan!
    orang yang suruh DS rosmah pakai tudung tetapi jikalau isterinya xpakai tudung mahuoun anaknya
    maka jahanam lah anda....kerana allah mendustai orang-orang sebegini!

    ReplyDelete
  18. Hypocrite terlalu banyak zaman sekarang.....hampa PR nak pemimpin bertudung yang menutup aurat dan beragama islam dan berlandaskan syariat islam tetapi PR sokong ambiga.....penyokong sexsual songsang.....nmpk x bertapa ironicnya pakatan rakyat nie......

    ReplyDelete
  19. bagus teguran yang lembut dan berhemah....tetapi anda xboley nak memaksa seseorang berubah mengikuti kehendak diri kita.....kita kne ingt dan xboley mementingkan diri sendiri.....perkara-perkara seperti ini xperlu la nak jadi isu negara.....ada ramai anak melayu kat luar tuh yang lagi memerlukan perhatian dari DS rosmah kita nie.....
    bnyk anak gadis remaja kita yang terlibat dalam kancah sexual,dadah, sosial, masalah moral, dan macam-macam lagi tai xpenah aku tengok PR ketengahkan perkara-perkara tersebut bagi membantu mereka sebaliknya menyerang DS Rosmah sahaja......
    banyak kan gmbr anak-anak gadis melayu pakai tudung tapi bwh x menutup aurat....hampa tau tapi cuba nafikan....korang nak tipu orang xpe...tapi kalau tipu diri sndri tuh bodoh la makna nya

    ReplyDelete
  20. memang betol kalau nak menegur orang kearah kebaikan memang tak salah,tapi bukanya dengah cara menghina atau memaki hamun.islam tak pernah ajar kita bebuat macam tu.kita sepatutnya menegur orang dengan cara yang lembut.
    tapi tengok lah pas,kata ikot islam ...tapi tengoklah apa korang buat dok maki,hina dan fitnah orang,ni kah yang diajar oleh pok nik...kat korang???

    ReplyDelete
  21. kalau bab umno laju je si pembangkang yang durjana ni nak komen macam-macam.
    tapi parti pembangkang yang dah terpesong dari jalan yang betol tu boleh pulak korang sanjung.terutama sekali pas,pakatan yang kaki tipu,kaki fitnah,kaki ehem2,dan bermacam kaki lagi boleh pulak korang bagi sokongan,yang si DAP tu terang-terang dah kafir yang anti islam dan melayu,pas sanggup angkat bontot cina...

    ReplyDelete
  22. alhamdulillah mari kita sama-sama berdoakan agar allah membuka hati DS rosmah untuk bertudung...

    ReplyDelete
  23. DAH SEPATUTNYA BEGITULAH CARA NYA BUKANNYA NAK MAKI HAMUM JE KERJANYA ADA JE YANG TAK KENA

    ReplyDelete
  24. Alhamdullilah mcm ni lah cr kita nak menegur org sejuk hati datin sri roosmah... Klu nak tgr yg kali mcm ni lah cara nya insyallah aku takin satu hari nnt datin sri mesti akan pakai tudung... Skrg ni pun walaupun dia tak pakai tudung bkn fia pakai kakaian yg menjolok mata pun pakaian dia sopan sgt cuma xde tudung je atas kepala... Datu hari nnt insyallah tu pun akan ada

    ReplyDelete
  25. Sejuk hati kita klu dgr teguran mcm ni... Tak yah lah nak maki2 pada beliau kerana dia adalah isteri kpd pemimpin kita yg byk membantu rakyat... Cuma tudung je dia tak pakai munkin blm sampai serunye lg klu dah sampai nnt kita tak yah suruh comfirm dia aka. Pakai sendiri

    ReplyDelete
  26. Bgs teguran ni cuma bg pendapat saya pakai tudung ni kita tak blh memaksa klu hati sendiri nak pakai br blh pakai sbb benda ni privacy mag2 bab kata org kubur msg2 kan... Klu dia tak pakai tudung tak bererti dia jahat ramai lg yg tak pakai tudung yg tak jahat cuma seru mereka blm sampai lg kot... Setakat ni datin sri byk membantu rakyat kan so kita pun dah tau bahawa beliau mempunyai hati yg baik cuma pintu hati dia blm terbuka utk pakai tudung lg kot

    ReplyDelete
  27. Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: Pemimpin pilihan di antara kamu semua ialah orang-orang yang kamu cintai (suka), mereka juga mencintai kamu. Kamu semua mendoakan mereka untuk kebaikan begitu juga mereka mendoakan untuk kebaikan kamu. Adapun pemimpin-pemimpin yang jahat di kalangan kamu ialah orang-orang yang kamu benci mereka, dan mereka pun benci kepada kamu. Kamu melaknat mereka dan mereka juga melaknat kamu. Auf bin Malik bertanya kepada Rasulullah, Apakah kita tidak boleh menentang mereka? Sabda baginda,Jangan menentang mereka selama mereka masih mendirikan sembahyang di kalangan kamu.

    Wallahualam...

    ReplyDelete
  28. Diriwayatkan daripada Abdullah bin Amr bin al-Ash r.a: Aku pernah mendengar Rasulullah SAW bersabda: Allah tidak akan mengambil kembali ilmu (agama) dengan mengambilnya dari (dalam hati) manusia, tetapi mengambilnya kembali dengan kematian para ulama hingga tidak bersisa, lalu orang ramai akan mengambil orang-orang bodoh sebagai pemimpinnya yang apabila orang-orang itu bertanya kepada mereka, mereka akan memberikan jawapan-jawapan yang tidak didasarkan kepada ilmu. Maka mereka akan berada dalam kesesatan dan menyesatkan orang lain.

    Keadaan yang berlaku dalam PAS sama seperti hadith di atas... hnay sekadar perkongsian...

    wallahualam...

    ReplyDelete
  29. marilah kita sama-sama mendoakan agar DS Rosmah dan kesemua pembesar-pembesar kita yang lain menutup aurat seperti mana disyariatkan... Amiin...

    ReplyDelete
  30. Diriwayatkan daripada Abdullah bin Amr r.a: Nabi Muhammad SAW pernah bersabda yang maksudnya: Seorang Muslim adalah orang yang tidak merugikan Muslim lainnya dengan lidah, mahupun dengan kedua tangannya. Dan seorang Muhajir (orang yang berhijrah) adalah orang yang meninggalkan semua larangan Allah SWT.

    cara teguran seperti ini adalah sangat baik kerana kita tidak merugikan Msulim yang lainnya...

    Wallahualam...

    ReplyDelete
  31. BETUL 2 KALAU KITA NAK TARBIYAH DEKAT ORG BIARLAH DGN CARA DAN MENGGUNAKAN PENDEKATAN YANG BAIK...
    SEDANGKAN RASULULLAH JUGA BERSABDA DEKATILAH MEREKA SEPERTI YANG MEREKA INGINKAN..
    MAKSUDNYA MENGGUNAKAN CARA YANG BAIK DAN TANPA MELUKAKAN HATI PERASAAN ORANG TERSEBUT...
    TAMBAHAN PULA DS ROSMAH BELIAU MERUPAKAN ISTERI PERDANA MENTERI KITA..
    MAKA KITA PERLU HORMAT BELIAU..
    INI BKN KATA-KATA MANUSIA TETAPI ISLAM..

    ReplyDelete
  32. sepatutnya mcm nie lah teguran yang patut diberikan...
    bukan dgn memfitnah,menghina dan mencaci..
    insyallah mungkin dgn cara begini beliau akan lembut hati dan menerima ajaran islam serta menutup aurat dgn memakai tudung..

    ReplyDelete
  33. ala die 2 xkan berubah la..
    hati dah keras...
    macam rambut die..
    dawai..
    keh3

    ReplyDelete
  34. nama pun pakatan Harami..dh tntulah mcm haramjadah diorng ckap,,,cra brcakap mcam ore xde tamadun,ngan maki-hamun,mencarut nyer..org mcm ni pncacai PR nk agkat jadi pmimpin??klau kau msuk PR kau kna pndai maki-hamun n buat ftnah sbab itu agenda utama diorng...

    ReplyDelete
  35. pembakang nie tahu nk maki orng jer...sebelum tegur orng lain betul kan la dulu sf2 dlm parti korangg wey.....penasihat pon moral tunggang langgang ada hati nk tegur orng lain...cermin diri sendiri dulu la x perlu nk maki hamun ds rosmah...maki hamun penasihat korangg dulu la....bebal mcm lembu aku rasa lembu pon x bebal mcm korangg la pembakang weyyyyyyyyyyy...........

    ReplyDelete
  36. Alahai.... macam mana pulak nak tutup Aurat??? PhD Student kat Universiti Al Azhar Mesir kata, rambut bukan aurat... so mcm mana ni? yang pakai tudung litup tu adalah dari culture NUN Christian dlm gereja... mcm mana ni????

    ReplyDelete
  37. Hanya iblis yg rase bangga dgn kepandaian nye. . Kelebihannye kebijakannye amalnye. Iblis sahaja yg rase ibadah nye kepada Allah yg palaing baik hingga tidak sujud kepada Adam as. Pas jgn bersikap iblis

    ReplyDelete
  38. Rambut tu dah lah mcm bulu puki keldai ttup je lah tak payah nak bangga sgt klu rambut tu cantik ok jugak ko nak menunjuk nunjuk

    ReplyDelete
  39. woi anon 11.51 ko mmg sial dengki kan sbb rambut datin sri rosmah tu cantik special
    lain dr yg lain ko dengki kan sbb ko takde kan tu pasal ;lah ko kutuk rambut dia

    ReplyDelete
  40. biar lah kat dia nak pakai tudung ke tidak..kubur masing2 org2 yg kat luar tu semua tak pakai tudung xde sapa nak kecoh....korang ni mmg kan dasar busuk hati asik nk cr kesalahan datin sri je..kebaikan yg dia bt xde sapa nampak

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!