PENDEDAHAN BERAPI! BENARKAH ADA PENYELEWANGAN DALAM PROGRAM PERMATA NEGARA?



“Saya yang menjaga dan menguruskan peruntukan RM150 juta yang disalurkan kerajaan Pusat untuk Program PERMATA dan ia tidak ada kaitan sama sekali dengan Penaung PERMATA, Datin Seri Rosmah Mansor”.

Demikian penjelasan Setiausaha Bahagian PERMATA, Saidatu Akhma Hassan sebagai mengulas mengenai isu peruntukan RM 150 juta yang telah disalahertikan oleh pemimpin pembangkang.

Mengimbas kembali ketika Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengumumkan mengenai peruntukan tersebut menerusi Pakej Rangsangan Negara, Saidatu Akhma merupakan orang yang bertanggungjawab dalam menjaga dan menguruskan wang tersebut.

“Saya adalah orang yang bertanggungjawab menguruskan duit RM150 juta itu dan saya adalah orang yang betul untuk bercakap tentang hal berkenaan.

“Tetapi apabila ada pihak-pihak yang bercakap dan menulis tentang dana itu, saya terdiam dan jadi pening….bagaimana orang-orang sebegini boleh menulis tentang sesuatu tanpa usul periksa malah langsung tidak logik dan ia telah dipercayai oleh segelintir rakyat.

“Saya ingin jelaskan di sini bahawa kita dapat peruntukan RM150 juta.

“Saya sendiri menghadiri mesyuarat dengan di Kementerian Kewangan yang pada masa itu yang diketuai oleh Perdana Menteri. Ketika itu beliau (Najib) bertanya sama ada boleh atau tidak Permata menggunakan dana tersebut dengan melaksanakan program-program yang telah kita rancang,” katanya.

Read more...

HOUSE PK: Wahai pakatan haram, baca dan dengar sendiri video ni! Jangan main buat fitnah je. Inilah hakikatnya.

69 Responses to "PENDEDAHAN BERAPI! BENARKAH ADA PENYELEWANGAN DALAM PROGRAM PERMATA NEGARA?"

  1. memangg haram sampai tak kenal bulan posa dah! ini kes terdesak nak menang PRU13 la puak2 jahanam ni!

    ReplyDelete
  2. nampaknya PAKATAN haram terus memfitnah DS Rosmah....memang keji dan busuk hati mereka.DS Rosmah tabah menghadapinya...sebelum mengata org tgk dulu diri sendiri wahai PAKATAN haram....kamu telah banyak menyeleweng wang rakyat memang haram jadah...

    ReplyDelete
  3. eee.. buruknya perangai.. diaorang tak rasa malu ke bila fitnah asyik kantoi jer?

    ReplyDelete
  4. Aku sendiri tak paham!! Fitnah saja kantoi, asal fitnah saja kantoi.. apa memang tak lekat fitnah ke Rosmah ni? Haaa.. itu la berkatnya manusia yang suka bantu orang.

    ReplyDelete
  5. i rase rakyat pun muak dah dengar fitnah diorang.. kalau betul apa yang diorang fitnah tu lain la.. mesti skang ni DS Rosmah dah x berada di mana kedudukan dia sekarang. Tah2 dah kene jel. Allah kan maha kaya.. diorang fitnah hari ni, esok Allah tunjuk kebenarannya dah..

    ReplyDelete
  6. aku nak ulang tayang kakak ni cakap.. hahahahaha, ~ baca baik-baik wahai macai! "ia tidak ada kaitan sama sekali dengan Penaung PERMATA, Datin Seri Rosmah Mansor”. tidak ada kaitannn.. tidak ada kaitannn.. (buat dengan nada gema seolah olah takleh terima hakikat.. hehehehe)

    ReplyDelete
  7. apabila masyarakat dah muak dengan fitnah jelik ni.. tak perlulah sibuk nak bertanding lagi PR.. terus saja karang fitnah...dah tentu2 korang kalah...

    ReplyDelete
  8. hik? tak abes lagi fitnah datin seri? bulan poser tak tahu malu kew?

    ReplyDelete
  9. porah pakatan ni..tembak tak kena!

    ReplyDelete
  10. dia takder buat salah apa pun kat korang.. takyah la fitnah datin seri hari baik bulan baik ni... setiap fitnah atau perkataan yang meyakitkan hati dia tu dosa besar tau..

    ReplyDelete
  11. lepas ni isu apa pulak diaorang nak bawak naik?? rosmah ada lesen kapalterbang pulak? kah kah kah! melingkop la weih pakatan anai2..

    ReplyDelete
  12. kene tahu beza dosa besar dosa kecil.. selagi takpergi minta maaf dengan tuan empunya badan.. haa.. selagi tu la Allah tak ampun.. bulan puasa nii.. cool sikit..

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. melayan fitnah pakatan ni aku pun leh naik buduh.. asik buduhkan rakyat saja. yang buduh leh la ikut PR.. maaf.. saya tidak ikut.. hahaha

    ReplyDelete
  15. Aku tak heran langsung... Sudah makanan ruji diorang adalah fitnah dan adu-domba...

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. apabila otak mereka telah diracun untuk mempercayai segala fitnah dan membuat fitnah.. segala kebaikan yang dibuat oleh kerajaan akan dipandang sebaliknya

    ReplyDelete
  18. pembangkang tak pernah memerintah negara. mana mereka tau ke mana duit kerajaan dibelanjakan.. tengok pulak isteri pm cantik glamer menawan.. tanpa berfikir panjang terus fitnah ds rosmah tukang perabih duit kerajaan untuk peribadi..

    ReplyDelete
  19. walaupun fitnah ini ibarat lauk pembangkang kita harus menghalang mereka dari berterusan memfitnah kepimpinan kita

    ReplyDelete
  20. PR parti haramjadah bercakap saja pandai.. meluat aku dengan perangai orang2 PR ni macam beruk dalam hutan

    ReplyDelete
  21. hahaha sememangnya mereka ni spesis beruk patutpun suka buat kerja2 keji memfitnah

    ReplyDelete
  22. Ya allah.. Puasa puasa ni pun puak pakatan duk fitnah menfitnah orang? Apa masalah lu orang wei! Kalau nak rakyat menyokong jngan buat mcm ni.. Rakyat lagi benci! Adoyai

    ReplyDelete
  23. Sudah sudah la tu puak pakatan... Dah takde isu ko reka isu.. Buang masa kita layan fitnah pakatan ni.. Sebab dorg ni sampah!

    ReplyDelete
  24. pembangkan tak akan berhenti memfitnah selagi kerajaan BN tak tumbang

    ReplyDelete
  25. pembangkang nie dah kehabisan isu sgt ke smoi sanggup bt fitnah segala kebaikan yang DS Rosmah bt...... tahap hasad dengki diorang semakin tinggi bila nak dekat dgn PRU ni....mcm2 tohmahan yg diterima DS ..

    ReplyDelete
  26. kalau cakap fitnah ni masing2 pun fitnah masing2, lepas tu tak pernah pun masing2 nak mintak maaf dengan org yg difitnah tu... kat sini rasa mereka lebih superior dari kat sana, yg kat sana rasa mereka lebih superior dari kat sini... kesian

    ReplyDelete
  27. Sejak paklah al samdol al semua dia tahau pada hal dia tak tau apa apa Lepaskan king juburi dari Sg Buloh Inn Malaysia kini haru biru, semua polistik, bayangkan kuching berana pun jadi isu politik,,,,cibai lah pm ke 5 kita tu,

    ReplyDelete
  28. Sekarang bahasa Melayu telah diperkotak katikkan diperhinakan oleh bangsa kita sendiri, kalau orang lain apatah lagi, sehinggakan tanda nama jalan dalam tulisan jawi pun dipertikaikan, tapi kita bangsa Melayu telah jadi lemah dalam semua segi hingga tidak dapat mempertahankan maruah kita yang bukan setakat sudah dipijak-pijak, malahan telah dikencing berak akibat perpecahan dan ketamakkan pihak tertentu yang sanggup bersekongkol dengan golongan yang anti-Melayu seperti DAP. Sebagaimana dalam sebuah wawancara Tun Dr. Mahathir baru-baru ini, beliau memberitahu bahawa orang Melayu sangat lemah dalam semua hal hingga hendak pertahankan maruah bangsa pun orang Melayu tak sanggup dan tak mampu, sangat lemah orang Melayu ketika ini, kelamahan ini kerana perpecahan dan golongan 'anjing suruhan' dari kalangan orang Melayu yang sanggup menjual dan menggadaikan kepentingan bangsa demi wang ringgit, demi secebis kuasa, demi dendam kesumat, demi kedengkian dan lain-lain perkara keji.

    Sebagaimana kata-kata Tun Dr. Mahathir dalam wawancara tersebut, masa depan orang Melayu bergantung kepada orang Melayu itu sendiri samada nak jadi makin hebat atau menjadi makin hina dan merempat di negara sendiri. Kata-kata Tun Mahathir memang betul, kerana beliau hidup dalam zaman kesusahan di mana negara kita diperintah oleh penjajah, di mana ketika itu kita adalah hamba sahaya di negara sendiri dan orang asing menjadi tuan di negara kita. Generasi terdahulu yang merasai jerih perih untuk memerdekakan negara ini amat menghargai apa yang mereka usahakan dan kecapi selepas kemerdekaan kerana pengorbanan yang diperlukan untuk kesenangan yang dikecapi oleh generasi sekarang ini bukanlah datang bergolek tanpa sebarang usaha, tapi kerana kegigihan generasi terdahulu, kerjasama kerajaan dan rakyat dalam membangunkan negara ini, bukannya berdemontrasi liar dan membuat huru hara hingga menjahanamkan ekonomi negara, merosakkan keamanan negara, memburukkan imej negara, itu sikap keji dan tidak bertamadun, sikap orang yang tak reti menghargai susah payah orang lain yang mengusahakan nikmat yang dikecapi sekarang ini. Generasi sekarang terutama generasi muda tidak merasai jerih payah, keperitan hidup di bawah cengkaman penjajah, tidak pernah merasai bagaimana peritnya dijajah, tidak pernah merasai peritnya untuk membangunkan negara ini kerana kesenangan telah tersedia oleh pimpinan dan generasi terdahulu yang bersusah payah menyediakan semua ini. Jika pada zaman dahulu walaupun tanpa kecanggihan, mengapakah negara kita boleh berjaya dengan begitu memberangsangkan sekali? Kerana kesungguhan, kerana semangat, kerana jati diri yang murni, kerana keikhlasan, kerana sayangkan agama, bangsa dan tanah air, bukannya kerana terikut-ikut dengan budaya liar dari luar yang dikutip dari tong sampah atau dari longkang sebagaimana yang dipromosikan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  29. tak habis pakatan sial nie...asyik membuat fitnah jer pada bulan mulia memang hina lah pakatan sial nie....DS ROSMAH menjadi mangsa fitnah haram jadah pembangkang..memang dah xder modal haram jadah nie....DS ROSMAH tenang menepis segala fitnah dan tomahan pembangkang dengan bukti kukuh...sekarang pembangkang memang jahanan

    ReplyDelete
  30. kat isu ni lg kita dah bleh lihatr yg fiAtnah terhadap DS semakin hebat dibuat.... babi pukimak anjing cina pakatan tu x berhenti2 mempelbagaikan isu baru... mcm2 cerekaramA YG DIBUAT dekat DS berniat nak menjatuhkan PM... sepatutnya org yg berniat jahat mcm ni ptt ditANGKAP atas kesalahan menderhaka dfan menyampaikan fitnah2 palsu... kerajaan kita terlalu lembut dgn diorang ni

    ReplyDelete
  31. pakatan nie asl nk fitnah je fail.....hampe nie semua failures ke?
    wakakaka

    ReplyDelete
  32. masa depan orang Melayu bergantung kepada orang Melayu itu sendiri samada nak jadi makin hebat atau menjadi makin hina dan merempat di negara sendiri

    jadi kalau terasa nak jadi hina terus kan sikap anda PR

    ReplyDelete
  33. Sekarang bahasa Melayu telah diperkotak katikkan diperhinakan oleh bangsa kita sendiri, kalau orang lain apatah lagi, sehinggakan tanda nama jalan dalam tulisan jawi pun dipertikaikan, tapi kita bangsa Melayu telah jadi lemah dalam semua segi hingga tidak dapat mempertahankan maruah kita yang bukan setakat sudah dipijak-pijak, malahan telah dikencing berak akibat perpecahan dan ketamakkan pihak tertentu yang sanggup bersekongkol dengan golongan yang anti-Melayu seperti DAP.

    Apa Tun M kata memang betol....ini semua tgh berlaku sekarang di sekeliling kita

    ReplyDelete
  34. aku xpaham napalah pakatan dengki sgt dgn DS Rosmah sedangkan DS Rosmah xkacau diaorg pun...busuk hati pembangkang menjadi2 hingga benda2 x logik pun diaorg jd kan isu...tp biasalah bila pembangkang kuat menyeleweng die akan pikir semua org mcm diaorg jgk kn sbb tu lah dok tuduh DS Rosmah mcm2 takut lah pada allah jgn terlalu buat fitnah itu pun dlm bln puasa nie

    ReplyDelete
  35. buruk nye perangai orng2 pembangkang nie mmg xtau malu lah...apa je sumbangan atau kemudahan yg diberi oleh kerajaan pada program permta diorang kata DS Rosmah menyeleweng sedang kan semua bukti ade bagaimana permata dimaju kan bukan hanya di malaysia tp diluar negara pun...dh tu terang2 yg uruskan duit tu bkn DS Rosmah ...korg tu kalau dpt ape2 duit suka menyelewengkan sbb tu korg suka buat fitnah..sedar lah sikit dri korang tu pembangkang bodoh....

    ReplyDelete
  36. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  37. “Saya adalah orang yang bertanggungjawab menguruskan duit RM150 juta itu dan saya adalah orang yang betul untuk bercakap tentang hal berkenaan.

    “Di mana logiknya, beliau (Rosmah) langsung tidak sentuh bajet yang diluluskan itu sebaliknya saya yang mengurus wang itu sepenuhnya di bawah Program Permata Negara,” katanya lagi.

    ni Setiausaha Bahagian PERMATA, Saidatu Akhma Hassan sendiri dah cakap,korang nk buat fitnah plak.....dasar bangse sial yg x suka tengok org senang

    ReplyDelete
  38. teruk nye jd manusia yg menyebarkan fitnah.berdosa besar malah lebih hina dr membunuh !

    ReplyDelete
  39. teruk nye jd manusia yg menyebarkan fitnah.berdosa besar malah lebih hina dr membunuh !

    ReplyDelete
  40. ish3 apasal lah pakatan nie..
    tak kn bulan2 pose nie pn hampa tak tkot kot!
    fitnah demi fitnah korg dok lemparkn skrg nie..
    ini sudah lebih namanya!
    korg buatlah mcm mna pon tetapi PRU kali ini korg akn jtuh..
    just wait and watch!!

    ReplyDelete
  41. wahai pakatan2 anak sial lg haram...korg smua xmalu ke asyik fitnah je mst terbongkar....korg xrse ke fitnah yg korg buat 2 xbenar?korg xjemu2 ke malu kn diri korg depan rakyat smua?aduss lau gua kn da lama gantung diri....hari2 gua tgk korg cari je buruk kerajaan smpai buruk korg sndr nya terkeluar...lawak tol....

    ReplyDelete
  42. kdg2 lawak pon ada bila tgk si pakatan haram nie..
    sbb bila sja depa wat fitnah tak pernah berjaya mst akn kantoi pny..
    lempar dok lempar last2 kne atas btg hdung sndri..haha
    mmg bodoh thp gabanlh korg nie..

    ReplyDelete
  43. mereka ni x takut betul la,bulan2 puasa ni pun masih nk buat fitnah......kalau org cina tak pa la sebab mereka memang org kafir,org islam pun ada gak yg buat fitnah.....xkn nik aziz korang tu x bg tau yg fitnah tu lebih teruk dari membunuh,ke dia ada buat fatwa sendiri......maklum lah nik aziz kan suka buat fatwa sendiri pastu org ikut tanpa berfikir......ada ja korang nk cari sebab tuk lemparkan fitnah tp fitnah korang sema dapat ditepis balik dengan bukti yg kukuh,sapa yg malu sekarang

    ReplyDelete
  44. rsanya depa nie balut diri depa dgn kulit babi kot sbb tu depa
    sikit pon tak rasa malu bila
    stiap kali depa dok sebarkn finah
    pastu kantoi..
    smpai kesitu kamu ye pakatan..
    ksian btl aku tgk korg..

    ReplyDelete
  45. pakatan ni tak malu langsung,ada sahaja fitnah yang nak dibuat ke atas DS rosmah...lagi banyak penipuan yang dibuat lagi banyak kebodohan pakatan yang ditunjukkan...sudah-sudahlah pakatan oii...kalau sendiri tidak boleh nak melakukan kebaikan,janganlah pulak bila orang lain buat kebaikan korang nak dengki pulak...

    ReplyDelete
  46. dah agak dah, mesti ada yang spin cerita dan kata DS Rosmah pakai duit... sanggup memutarbelitkan fakta sehingga ramai rakyat ditipu hidup-hidup... kang kata rakyat bodoh marah pulak, tapi kalau dah mudah benor terpedayenye dengan helah Paktan haram ni, x ke bodoh namenye?

    sedor-sedorkanlah diri tu... DS Rosmah menyumbang kearah pembangunan anak-anak muda berkualiti... tak elok kah pak cik tanye kamu semua?

    ReplyDelete
  47. kan aq dah kate yg si pembangkang ni mmg dah terdesak giler nk menang PRU13,mereka tau rakyat x mau mengundi mereka......dah xda cara lain nk yakin kan rakyat so mereka buat la fitnah,hari2 mereka buat fitnah pasal BN terutamanya pasal DS Rosmah.......semua fitnah mereka x berasas,semua xde bukti yg kukuh.....dengan senang BN boleh tepis balik fitnah2 mereka tu sebab mereka ada bukti yg kukuh,mereka tidak gentar dengan fitnah2 pembangkang

    ReplyDelete
  48. yang pakatan tahu nak buat adalah fitnah dan menipu orang...otak diorang dah tak boleh nak fikir benda lain selain daripada kejahatan...

    ReplyDelete
  49. Dari Abi Hurairah r.a katanya : Telah bersabda Rasulullah SAW : Janganlah kamu saling dengki mendengki, janganlah kamu saling tipu menipu, janganlah kamu saling belakang membelakangi dan janganlah kamu menjual di atas jualan setengah daripada kamu dan jadilah kamu hamba Allah yang bersaudara. Orang Islam adalah saudara kepada orang Islam yang lain, tidak boleh ia menganiayai dan tidak boleh membiarkannya (dalam kehinaan) serta tidak boleh mendustai dan tidak boleh menghinanya. Taqwa itu di sini (Nabi berkata sambil menunjukkan ke arah dadanya tiga kali) Sudah cukup banyak kejahatan seseorang itu bahawa ia merendahkan saudara seIslamnya. Sekalian orang Islam atas orang Islam yang lain adalah haram darahnya, hartanya dan kehormatannya.

    fikir-fikirkanlah...

    ReplyDelete
  50. Ibnu Abbas r.a menerangkan, bahawasanya Nabi SAW bersabda:Sesiapa yang tidak menyenangi kepala pemerintahannya hendaklah ia bersabar kerana sesungguhnya orang yang keluar dari mentaati pemerintahan nescaya dia mati sebagaimana mati di masa jahiliyah.

    wallahualam...

    ReplyDelete
  51. I'll online surprise if they to accept good things about Permata program. Pakatan is useless

    ReplyDelete
  52. Permata is a good programme.

    ReplyDelete
  53. memang x gune la jenis org yg suke fitnah memfitnah ni.ape la yg dorang dapat.lg2 bulan puase ni.ishhh3

    ReplyDelete
  54. pakatan xkn ddk sng lau xfitnah2 isteri perdana menteri...dye ja hangpa nmpk yg bini2 len hangpa xnmpk?awt la hangpa nie bebal amat nie...xkn la DSRM nk seleweng duit kot...dye pnya la keje keras tlg rakyat...mcm 2 ka hangpa terima kasih ngn dye...cek xphm la pa yg hangpa dpt ngn fitnah2 nie...mmg hangpa jgn mimpi nk jg kerajaan beb...cek berani ckp la...rakyat da nmpk pa hangpa pnya peragai

    ReplyDelete
  55. kesian DS Rosmah asyik kene fitnah je.ape yg dorg dapt dr fitnah ni semua.wat tambah dose lg ade !

    ReplyDelete
  56. ape pnye org la yg xde kje dok fitnah je tau.ingt la lg2 di bln mulia ny.berdosa besar !

    ReplyDelete
  57. ape punye org la yg tau dok fitnah org je,ingatlah lg2 di bln puase ni.dosa fitnah lg hina dr mmbunuh.ingat tuh !

    ReplyDelete
  58. dah nama nye pon pembangkang...ade keje lain ke dorang nak buat selain memfitnah?? skg org yang berhak menjawab dah bersuara..so ade sape2 lagi nak menafikan??

    ReplyDelete
  59. biasa lah pmbangkang ni semua asik nak cr kesalahan da rosmah je..sbb beliau selalu buat keja baik so org dengki lahmcm2 fitnah drg buat...main tuduh je sbb drg dengki dgn datin sri tu je..terus kan usaha mu datin sri rosmah masih ramai yg perlu kan anda di negara ini..anggap je suara pembangkang tu semua seperti anjing melalak

    ReplyDelete
  60. pembahagian bajet yang sempurna..negeri2 lain bila lagi nak membangun kan permata?

    ReplyDelete
  61. biasalah itu manusia bila kita buat kita tidak mengaku..
    lepas itu denggki dan fitnah org lain..
    begitulah ibaratnya parti pembangkang..
    sendiri kaki maling tuduh org lain..
    sendiri tidak buat kebaikan sakit hati orang buat...
    semua tahu DSR memang buat kebajikan..
    so nak pangkah beliau korang seperti biasa sebarkan cerita-cerita palsu...

    ReplyDelete
  62. keh3 cerita-cerita palsu ini semuanya bagus sesangat..
    ini menunjukkan DSR seorang yang hebat..
    orang yang hebat mmg ramai dengki..
    as usually

    ReplyDelete
  63. bosan dah aku dengan pembangkang nie..
    ramai mausia ada dalam dunia nie DSR Rosmah juga korang tidak lepas..
    korang mungkin sebagai lelaki-lelaki rasa tercabar kot..
    sebab walaupun beliau seorg wanita tetapi mampu menanggung risiko dan mengambil langkah besar dalam menjamin masa depan rakyat malaysia

    ReplyDelete
  64. tak habis-habis dengan pakatan ni ada je isu yang dia ornag ni tak puas hati tak rasa malu ke kalau buat fitnah yang bukan-bukan tentang ds rosmah apa yang ds rosmah buat dia membantu rakyat bukan macam pakatan haram apa yang dia boleh buat

    ReplyDelete
  65. SUDAH2LAH PAKATAN HARAM OI JGN SUKA BUAT FITNAH AJE TENTANG DS ROSMAH APA DOSA BELIAU DGN KRG AH, BLN POSA PUN KRG TAK TKT DOSA BUAT FITNAH AJE PASAL DS ROSMAH. FITNAH2 LAST2 KANTOI BILA KEBENARAN ADA DEPAN MATA.

    ReplyDelete
  66. nampaknya pakatan ni suka DS Rosmah kot sebab asyik cari pasal dgn beliau dantak puas2 lempar fitnah ygbkn2 pada DS Rosmah.

    ReplyDelete
  67. Happy to see people coming forward to explain what really happend.

    ReplyDelete
  68. Isunya mudah.... Berkisar kepada ekonomi..... Pertama jumlah duit yg banyak yg pasti sebahagian besarnya pd org2 melayu biarpun kita tau mereka pun dpt tempiasnya..... Kalau melayu yg dpt duit menunaikan kewajipan mereka, bayangkan berapa ramai lagi yg dpt faedahnya..... Dan yg paling mereka takut ialah berapa ramai nnt ank2 melayu yg akn berjaya kesan dr perojek permata ini pd masa akan dtg......

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!