PANAS! INI BUKTI GUAN ENG 'RAINBOW' TIPU DALAM HAL PENANG PORT!

Kat bawah ni ada petikan dari Perak Today Persatuan Wakil-Wakil Perkapalan Malaysia Utara (NMSAA), pemegang saham Pelabuhan Pulau Pinang. Mari kita lihat bagaiaman Guan Eng DAP dan Gerakan cuba menipu rakyat Malaysia!


Persatuan Wakil-Wakil Perkapalan Malaysia Utara (NMSAA), pemegang saham Pelabuhan Pulau Pinang menjelaskan ia tidak menentang penswastaan pelabuhan itu.

Kenyataan ini susulan laporan berita minggu lalu yang menyatakan pemegang saham menentang penswastaan itu.

Pemegang saham yang terlibat dalam bidang perkapalan, logistik dan yang berkaitan dilaporkan tidak bersetuju dengan penswastaan itu selepas sesi perbincangan diadakan di Komtar yang dipengerusikan oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng, Isnin lalu.

Presidennya, Datuk Khoo Kay Huat, berkata persatuan itu yang mewakili 65 agen perkapalan di Pulau Pinang, Kedah, Perlis dan Perak tidak mahu isu penswastaan itu dijadikan sebagai permainan politik.

"Berdasarkan kepada perkembangan terbaru berkaitan cadangan penswastaan yang mendapat bantahan daripada pemegang saham, kami ingin menyatakan pendirian iaitu samada pelabuhan ini diswastakan atau tidak, ia berada di luar bidang dan kuasa kami.

"Kita juga ingin menegaskan bahawa kami tidak menentang penswastaan pelabuhan ini kepada mana-mana pihak asalkan pihak berkenaan dapat memberi kemudahan dan terus meningkatkan perkhidmatan yang disediakan," katanya.

Dilaporkan pada minggu lalu, kerajaan negeri yang diterajui DAP dan pemegang saham telah bersetuju dan meluluskan lima resolusi untuk membantah dan menolak penswastaan Pelabuhan Pulau Pinang kepada Seaport Terminal (Johor) Sdn Bhd yang dimiliki oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary.

Resolusi itu menolak penswastaan Pelabuhan Pulau Pinang kepada pihak luar tanpa merujuk kerajaan negeri itu, mendesak peruntukan RM353 juta untuk mendalamkan kawasan pelabuhan untuk kapal lebih besar berlabuh, mendakwa Seaport hanya berhasrat untuk menjadikan Pelabuhan Pulau Pinang sebagai ‘feeder port’ dan mengubahsuai perkhidmatan feri sedia ada.

Satu lagi resolusi yang diluluskan ialah pelabuhan itu diserah dan dikendalikan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang.

Khoo mendakwa resolusi itu dibuat tanpa merujuk kepada pemegang saham.

Naib Presidennya, Ong Chiang Kheng, yang menghadiri mesyuarat di Komtar, berkata persatuan itu tidak bersetuju dengan beberapa terma dalam resolusi itu.


"Ia kelihatan ada persefahaman dan persepakatan antara pemegang saham mengenai resolusi itu tetapi secara jujurnya ia tidak berlaku," katanya.


Beliau berkata, persatuan itu mendapati resolusi telah disiapkan lebih awal dan merasakan ada bayangan dan campur tangan politik dalam isu itu.

Sumber: KLIK SINI

HOUSE PK: Korang tengok la macamana si Guan Eng Haramjadah tu politikkan isu ini? Sedangkan pemegang saham takde maslah pun dengan penswastaan, kenapa Guan Eng dan Gerakan bangsat tidak mahu pelabuhan ini diswastakan?

Apa motif merek sebenarnya? Sebabnya mudah je Syed Mokhtar adalah orang Melayu/Islam, jadi sebab itulah Guan dan Gerakan serta sekutu mereka tak mahu pelabuhan ini dimiliki oleh seorang yang sangat kuat agamanya dan mereka tahu Tan Sri Syed Mokhtar pasti akan menaikkan dan memajukan lagi pelabuhan ini.

Korang masih tak percaya Guan Eng haramjadah ni racist?

Kepada pihak kerajaan pulak, tegaslah sikit, asyik dok ikut demand DAP je ni, leith la macam ni. Buat la apa sekali pun. Kalau dah mereka tak mahu undi BN maka mereka tetap tidak akan undi BN punya. Tolong la jangan terlampau ikut telunjuk DAP!

Sekarang dah terang lagi bersuluh bahawa pemegang saham tiada masalah dengan penswastaan, jadi kenapa perlu dengar cakap si racist Guan Eng yang banyak skandal ni? Why? Kenapa? Boleh tak sesiapa terangkan pada aku?

Aku harap pihak kerajaan kena tegas dalam hal ini sebab kalau hanya kerana Guan Eng dan Gerakan serta janji palsu kononnya dengan tidak menswastakan Pelabuhan ini maka BN boleh mang balik Penang, maka kerajaan kena jadi lebih realisitik, ini adalah soal pelabuhan dan perniagaan, takde kena mengena dengan politik.

Aku juga harap perkara ini selesai dengan kadar segera, tak payah nak dijadikan isu Pelabuhan ini seperti isu Lynas, sedih la aku tengok bagaimana orang Melayu kita kena tindas dalam negara sendiri! Tolong la jangan jadikan bangsa melayu sebagai korban demi memuaskan bangsa yang tak pernah reti bersyukur ni!

42 Responses to "PANAS! INI BUKTI GUAN ENG 'RAINBOW' TIPU DALAM HAL PENANG PORT!"

  1. orang dalam persatuan ni bagus , kalau boleh majukan dan memberikan perkhdimatan yang lebih baik mereka tak kisah . Tapi yang masalah ialah puak-puak racist anjing macam DAPigs !!! semua perkara kalau berkaitan dengan Melayu dan Islam mereka akan bantah sehabis-habisnya !

    ReplyDelete
  2. Cukup cukuplah menipu wahai guan eng ingatlah bahawa melayu bukan lagi seperti melayu yang dulu! Lagipun kau dah tak boleh tadbir bagi je lah kat Tan Sri Syed Mokhtar . Dia kan melayu islam , malaysia kan negaa islam sudah sudah lah mempolitikkan cerita ni eh? Bagi je kahkakah

    ReplyDelete
  3. CkP lah nak menipu tu guan eng ye pun ko tu mkn babi tak yah lah nak menipu sgt. Dah trg2 semua org tU ko xde sharE lsg pas tu ko plak nak over tak bg melayu ambik alih... Ko nak ajak. Cina kongke satu penang ye... Ha mai ajak ramai2 satu kampung kongke penNang tu

    ReplyDelete
  4. Eh lupa plak nak ckp aku malu lah nama aku sama dgn dgn si pukimak penipu ni lps ni jgn pgl aku kelly eng lg pangil aku kelly engku tAu........

    ReplyDelete
  5. Tok Batin BalingJuly 19, 2012 at 6:57 PM

    Sebagai satu Bangsa yang Berdaulat Bangsa Melayu sudah semestinya bangun dan berdiri tegak, sesiapa sahaja dikalangan orang Melayu yang berkemampuan sudah semestinya diberi keutamaan untuk menguasai bidang Ekonomi Mega yang selama ini orang2 Melayu sendiri sedang ketinggalan.

    Tan sri Syed Mokktar adalah salah seorang Melayu yang ada kemampun, beliau sepatutnya diberi peluang, untuk itu adalah disokong agar kerajaan jangan terlalu menunjukan sikap toleransi yang terlampau kepada puak2 dan mereka2 yang dulu kini dan selamanya bersikap Rasis.

    Kerajaan perlu bertegas...!

    ReplyDelete
  6. Saya tgk saja babi saya ingat sama guan eng sama saja saya rasa mau tembak mati sama itu babi tau... Itu hari saya pergi penang saya rasa mcm saya ada dekat cina punya tempat lag tak mau layan sama sayA... Apa saya anjing ka? Duit saya bkn duit ka? Pukimak punya cina baik saya pergi melayu punya tempat dia layan saya byk baik sama saja..... Saya harap melAyu akan ambik alih penang lah tak mau kasi sama pukimak tu lg... Klu pukimak tu masih pegang penang ha abis lah itu penang jd mcm singapura juga

    ReplyDelete
  7. dasar manusia penipu yg makan babi,manusia sial yg racist....guan eng ni mmg akn cube sedaya upaya supaya org islam x dpt ambik alih peneng port tu,sebab tu dia duk buat macam2 tuk pusing cerita.....pemegang saham pun x ksah kalau syed nk beli port tu so kenapa kerajaan perlu ikut cakap cina sial ni,kenape perlu ikut telunjuk DAP ni....skrg rakyat peneng pun boleh lihat la bagaimana si rainbow sial ni punya perangai,nmpk sngt dia xmau org islam berkuasa.....semakin hari semakin terbongkar penipuan DAP ni,masih lagi ke rakyat nk sokong DAP ni

    ReplyDelete
  8. Saya byk sakit hati sama penang punya org terutamanya guan eng pukimak tu dia punya pasal semua cina naik kepala jadi anjing ohhhh... Saya tgk babi saya nampak guan eng sama itu cina2 semua itu hari saya pergi penang saya tanya sama satu pukimak punya cina mcm mana mau pergi ini tempat dia marah saya oh... Dia ingat penang tu dia punya bpk punya tempat ka.... Saya harap melayu ambik blk itu penang mesti ok punya tarak mcm skrg ni... Lg ckit hari klu cina masih pegang ini penang ha penang pun akan jadi mcm itu singapure tau.....

    ReplyDelete
  9. Kantoi sudah guan eng ! Kahkahkah apa lagi lubmau pusing lepas ni? Kahkahkah kalau wa jadi lu wa dah gantung diri weh kahkahkah

    ReplyDelete
  10. Aku rasa penang ni tak dpt nak diselamatkan lg lah sbb cina mmg dah ambik alih kaw2 melayu kat sana pun semua mcm dH kena beli je aku tgk.. Padahal kita semua tau klu syed mokhtar yg pegang share mesti melayu senang kan tp napa drg tak nak bertindak aku pun tak tau lah

    ReplyDelete
  11. Nilah bangsa cina penipu perangai macam babi dahlah makan babi bodoh punya babi! Takut poket kosong ka guan eng?

    ReplyDelete
  12. Kantoi sudah guan eng! Kahkahkah apa pula lu mau spin lepas ni? Kalau wa jadi lu wa gantung diri lah kahkahkag

    ReplyDelete
  13. GEORGE TOWN - Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang menggesa kerajaan Persekutuan membawa semula isu penswastaan Pelabuhan Pulau Pinang kepada perhatian Majlis Ekonomi Negara (NEC) untuk semakan semula dan perbincangan.

    Pengerusinya Teng Chang Yeow berkata keputusan itu dibuat selepas BN Pulau Pinang mengadakan dialog dengan pemain industri mengenai penswastaan pelabuhan itu dan menurutnya maklum balas itu akan disampaikan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

    "Kami juga akan menghantar delegasi untuk bertemu perdana menteri untuk menyampaikan kepada beliau pandangan-pandangan yang kami telah kumpulkan daripada pemain industri dan penduduk Pulau Pinang berhubung penswastaan pelabuhan itu," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

    Pelabuhan Pulau Pinang menjadi tumpuan baru-baru ini, ekoran kerajaan negeri Pulau Pinang membantah penswastaan Penang Port Sdn Bhd (PPSB) kepada hartawan Tan Sri Syed Mokhtar al-Bukhary.

    Dilaporkan pada minggu lepas bahawa Seaport Terminal Sdn Bhd milik Syed Mokhtar memenangi bidaan untuk mengambil alih pengurusan PPSB menerusi penswastaan.

    Teng berkata NEC patut melihat penswastaan itu daripada aspek kepentingan pelabuhan itu, seperti kecekapan, keperluan industri perkapalan, sentimen penduduk Pulau Pinang dan peranan pelabuhan itu dalam menawarkan perkhidmatan kepada golongan perniagaan di Pulau Pinang.

    Ditanya sama ada keputusan itu sudah terlambat, Teng berkata: "Saya tidak fikir yang ianya sudah terlambat. Ia masih belum ditandatangani sepertimana menurut jawapan di Parlimen (Dewan Rakyat).

    "Butirannya...saya tidak tahu kerana saya bukan anggota lembaga Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang (PPC), PPSB atau Kementerian Pengangkutan," katanya.
    Teng turut meminta kerajaan negeri supaya tidak mengelirukan rakyat dengan mencampur-adukkan isu status pelabuhan bebas dengan penswastaan pelabuhan itu kerana ia sebenarnya membabitkan antara struktur cukai dan operasi pelabuhan.

    Katanya jawapan di Parlimen baru-baru ini hanya menyatakan konsep pelabuhan bebas tidak lagi wujud dan persoalan mengenai idea itu ditolak atau diketepikan adalah tidak timbul.

    "Oleh yang demikian, persoalan untuk mengekalkan statusnya tidak lagi timbul. Ini kerana konsep itu tidak lagi wujud untuk terus diperjuangkan oleh BN Pulau Pinang," katanya.

    Sabtu lepas, Ketua Menteri Lim Guan Eng mendesak BN Pulau Pinang memohon maaf atas dakwaan cuba memperdayakan dengan berjanji untuk memberikan status pelabuhan bebas bagi memancing pengundi menjelang pilihan raya umum akan datang.

    "Malahan pakatan pembangkang, dalam respons segeranya, berkata mereka juga akan memberi Pulau Pinang status pelabuhan bebas jika mereka berjaya mengambil alih Putrajaya. Jika apa yang mereka katakan itu bukannya untuk memancing undi, (dengan itu) kenapa mesti apa yang kami dikatakan ditafsirkan sebagai untuk memancing undi?" kata Teng.

    Katanya BN Pulau Pinang amat jelas dengan idea itu daripada hari pertama lagi sebagai sebahagian daripada perancangan untuk menjadikan Pulau Pinang sebagai syurga pelancongan antarabangsa dan ia akan direalisasikan sebaik sahaja BN menerajui kerajaan negeri.

    Mengenai pembangunan di lereng bukit, Teng menggesa kerajaan negeri untuk diklasifikasikan minit mengenai pembinaan dan perancangan 37 projek yang didakwa diluluskan oleh kerajaan (BN) sebelum ini.

    Beliau berkata kerajaan BN mempunyai dasar yang jelas iaitu pembangunan tidak boleh dilaksanakan di kawasan melebihi 35 meter atau 250 kaki. - Bernama

    ReplyDelete
  14. Kalau benar..pemegang saham leh saman LGE.

    Wayang je semua ni..

    ReplyDelete
  15. Cina nk wat mcm mane mmg semua kaki tipu!
    sini sana kasi tipu.....orang tipu ley jdkan isu negara.....dia tipu xpa plak?
    apa kebabi la drng cina nie....drng nk mle kan system kroni nie si cina bgsat semua nie....ptut drng semua nie mmpos je lgi bgus

    ReplyDelete
  16. Mcm2 propaganda guan eng ni nak cuba elak penswastaan pelabuahan penang...

    Dia ingat dgn sogok ramai2 pekerja kat situ bleh tolak kot idea tu tp dia silap byk la sbb ramai dah tau cina busuk anjing ni mmg pukimak rasis yg klu bleh nak hapuskan bangsa melayu...

    Bangsa melayu kat penang pun dah tau la taktik ko guan eng..

    Mmg confirm pelabuhan tu akan diswastakan.. Ko bleh bungkus kain baju ko tu balik cina naik tongkang la.. Dasar perempat x sedar diri

    dan aku xtahu kalau korang perasaan ataupun tidak, tapi kalau kita tengok senario politik yang dimainkan oleh DAP hampir sama dengan dasar pecah perintah british dahulu...

    setiap percatuan politik yang mereka lakukan semuanya ada kepentingan diri DAP sendiri...

    kita tengok kawasan-kawasan yang dipegang DAP, hampir kesemuanya tempat yang strategik untuk ekonomi mereka dan negara...

    itu satu hal, hal lain pula, DAP sengaja melagakan antara saudara Islam UMNO dan PAS dengan memberi janji-janji manis pada PAS...

    setiap kali ceramah pakatan rakyat kita akan dengar laungan takbir! biarpun ceramah tersebut bukan berkaitan langsung dengan perkara yang melibatkan kebesaran Islam mahupun Allah S.W.T...

    sedarlah rakyat malaysia bahawasanya DAP meggunakan dasar pecah perintah british untuk menjajah kita semula...

    ReplyDelete
  17. GEORGE TOWN: The Penang Port Sdn Bhd (PPSB) Workers Union fully supports the proposed privatisation of the port.

    Union president Anuar Omar said privatisation would lead to better port services and would reduce the burden on the Federal Government.

    “We are confident more profits will be generated and, in turn, contribute to economic growth,” he said, when contacted yesterday.

    However, he added, several important matters, including the workers' welfare, need to be discussed first among the union, the Finance Ministry and PPSB shareholders before the takeover.

    Anuar said under the privatisation agreement, unionised staff would not face retrenchment within five years after the privatisation, adding that there were 1,435 members in the union.

    Asked if Penang Port would be downgraded as a feeder port, Anuar said the 224-year-old port was already a feeder port and privatisation was merely keeping the status quo.

    On June 14, it was reported that tycoon Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary's company, Seaport Terminal (Johor) Sdn Bhd had won the bid to privatise the port.

    Penang Port, a wholly owned company of the Ministry of Finance Inc (MoF Inc), is among the oldest in the country.

    On Monday, , it was reported that a group of Penang Port stakeholders had formed a Save Penang Port steering committee and requested for a meeting with the Penang Port Commission (PPC) and PPSB, to find ways to avert the proposed privatisation of the port.

    Port stakeholders include the chambers of commerce, the Federation of Malaysian Manufacturers, logistic providers, freight forwarders, importers and exporters, shipping companies and agents, stevedores and port employees.

    ReplyDelete
  18. Pemuda UMNO Pulau Pinang menyifatkan kenyataan dan bantahan pemimpin2 DAP terhadap penswastaan Penang Port sebagai berniat jahat.

    Kenyataan bahawa Penang Port seharusnya menjadi milik negeri kerana penjualan kepada syarikat swasta boleh menjejaskan ekonomi negeri amat danggal kerana ianya datang daripada kerajaan negeri yang secara agresif menjual aset2 bernilai milik rakyat miskin pulau pinang seperti tanah emas bayan mutiara.

    Bukankah tanah2 emas milik rakyat miskin pulau pinang yang sepatutnya diperjuangkan oleh kerajaan negeri dengan mengutamakan obligasi sosial berbanding orientasikan keuntungan.

    Pemuda berpendapat rancangan keseluruhan pembagunan Penang Port dan Kompleks CIQ yang dirancangkan diatas tanah tebus guna adalah jauh lebih baik daripada tanah yang di tebusguna di bayan mutiara yang dijual untuk keuntungan pihak swasta.

    Peluang pekerjaan sebanyak 100,000 kepada penduduk pulau pinang adalah jauh lebih ikhlas dan terpuji berbanding dengan pembangunan bayan mutiara yang menjual hak rakyat miskin pulau pinang.

    Pemuda UMNO Pulau Pinang pada prinsipnya lebih bersetuju Penang Port diswastakan berbanding jika ianya jatuh kepada tangan kerajaan negeri DAP yang rakus mengejar keuntungan sementara dengan mengabaikan kesejahteraan rakyat miskin pulau pinang berbilang bangsa.

    Pemuda UMNO Pulau Pinang juga menasihatkan Kerajaan Negeri DAP bersihkan dahulu kaedah pentadbiran yang berteraskan keuntungan dan glamour dan tumpukan kepada pembangunan nasib rakyat miskin Pulau Pinang yang semakin terhimpit dengan dasar2 pembangunan yang drastik oleh kerajaan negeri DAP sejak 2008 hingga kini.

    Jelas Kerajaan negeri DAP tidak Cekap,Akauntabel,Telus seperti yang selalu diwar-warkan.

    ReplyDelete
  19. GUAN ENG!!! SUDAH LAH DENGAN PENIPUAN KAU TU!!! punya lah tamak guan eng ni...dah xboleh handle tp masih belagak xnak lepaskan penang port...nampak x sikap guang eng yang pentingkan diri ni...

    ReplyDelete
  20. NIBONG TEBAL -- Penang Port Commission (PPC) chairman Datuk Seri Dr Chua Soi Lek lashed out at several DAP leaders for politicising the issue of the privatisation of the Penang Port Sdn Bhd (PPSB) and duty-free port status, to gain the people's support in Penang.

    Chua, who is also MCA president, said that the two different issues were part of the government efforts to develop Penang and to restore the glory of the port for the benefit of the people in the state.

    "I am disappointed with the DAP leaders who tried to criticise the issues for their political mileage.

    "In fact, with the duty-free port, it will become a tourist attraction while the privatisation of the PPSB will improve the operational capability of the Penang port to generate Penang's economy," he told reporters at the MCA building, here today.

    DAP leaders disputed the privatisation of the PPSB by the federal government and claimed that it was Chua's conspiracy to insulate the Penang economy and downgraded the Penang Port, for the benefit of Johor as Chua's birthplace.

    Meanwhile, Chua said the decision on the PPSB privatisation was the Prime Minister's prerogative, and it had been discussed several years ago.

    "The prime minister will see the overall impact on the state and the people before making any decision on the privatisation. The government will always give priority to public interest," he said.
    -- Bernama

    ReplyDelete
  21. hey guan eng....you could not handle penang port anymore...you already ruined everything....why you still want to hold penang port?? oh!!how could i forgot...if you let syed mokthar take over penang port...this will prove that you are a loser...syed mokthar 1000x better then you......penang port only can be save if syed mokthar take over of it....

    ReplyDelete
  22. cuKup cukup sudah..wei org semua dah nampak la..Aku g pejabat semua dok kutuk PKR DAP..CINA haram tamak wei kami org2 melayu dah tahu niat kotor korang so sudah2 la..tngk la kali nie penang akan dapat kat umno..yeah..

    ReplyDelete
  23. cuKup cukup sudah..wei org semua dah nampak la..Aku g pejabat semua dok kutuk PKR DAP..CINA haram tamak wei kami org2 melayu dah tahu niat kotor korang so sudah2 la..tngk la kali nie penang akan dapat kat umno..yeah..

    ReplyDelete
  24. cuKup cukup sudah..wei org semua dah nampak la..Aku g pejabat semua dok kutuk PKR DAP..CINA haram tamak wei kami org2 melayu dah tahu niat kotor korang so sudah2 la..tngk la kali nie penang akan dapat kat umno..yeah..

    ReplyDelete
  25. ini guan eng banyak celaka....bila mau mampos xtau lah...dah banyak penipuan dia buat...cukup2 lah guan eng...lu sama lu punya bangsa patut berambos dari sini lah...bikin susah saja sama orang lain...lu punya bangsa semua sama saja macam lu...lu sudah makan babi bnyk sangat...macam mana lu punya perut penuh cacing...macam tulah hati lu banyak busuk......

    ReplyDelete
  26. mmg dah taw sgt yg si guan eng nie mmg racist!! dia slgi blh mmg tak nk bgsa melayu amek alih port tu.. tmbh2 TS Syed Mokhtar lglh dia tak nak bg sbb Melayu dn Islam kn.. dia nak biar dia sorg je yg pegang penang tu. mmg dasar cina sial!

    ReplyDelete
  27. aku dah mula rasa naik panas lagi dengan guan eng ni...apa masalah dia dengan melayu...

    ReplyDelete
  28. hari 2 aku ada manpak ppn pakai purdah tp gantung DAP kat leher die..aku xpaham apa masalah melayu2 kita nie..dah sesat dari PAS masuk DAP plak..guan en sudah2 la hoi mengaku kalah la..bagilah dekat syed mokhtar die lagi layak dari kau si skandal oit

    ReplyDelete
  29. Government should be firm in their decision. If TS S. Mokhtar is fit to handle it then just award it to him. No questions ask. Km lge he himself is not from penang so what the hell is he making all sort of resentment. He is definiteky not in anyway connected to penang. Tell him he should get lost. We should support TS Syed Mokhtar.

    ReplyDelete
  30. aku xpaham dgn org penang nie diaorg nie paham x maksud org luar...kalau paham guan eng pun org luar kn so ape masalah nye...guan eng takut kalau penang port tu tna sri yg ambik maka hilang lah poket tebal die tu yg die bodoh kn org penang

    ReplyDelete
  31. Kalau kita lihat senario politik DAP ni lebih kepada bersifat break and rule british...

    mereka mahukan kawasan-kawasan yang strategik dari segi ekonomi untuk kepentingan masing-masing...

    yang paling tidak berpuas hati apa yang pak cik boleh tengok ialah penyerahan Penang Port ini kepada TS Syed Mokhtar...

    kalau kita baca artikel ini, http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/peniaga-dan-pekerja-tolak-penswastaan-pelabuhan-pulau-pinang/
    jelas kita nampak perenggan 12 ber mula ayat ini sehingga habis
    "Masih belum pasti apakah penentangan politik dan industri mampu..." kita boleh lihat bahawa mereka memang tidak mahu seorang ISLAM MELAYU MENJADI ORANG YANG MENGAWAL PENANG PORT...

    ini disebabkan oleh apa yang pok cik cakap tadi, DAP mengamalkan sistem pecah perintah dan mereka sekarang sedang berusaha menjadi seperti zaman British dahulu diman mereka mahukan sektor ekonomi dipegang oleh mereka...

    oleh yang demikian, tidak hairan kenapa CM LGE menentang sekeras-kerasnya penswastaan... sebab nanti dia tidak boleh 'makan' duit penang port...

    ketidak puas hatian DAP kerana TS Syed Mokhtar merupakan antara orang terkaya di Malaysia membuatkan mereka lagi terbakar kerana pemonopolian golongan cina dalam sektor ekonomi sudah tidak mampu mereka lakukan kerana adanya penentang daripada kaum Melayu sendiri...

    POK CIK TANYA PADA SEMUA ANAK-ANAK MELAYU DILUAR SANA, KAMU SEMUA ADA YANG BEKERJA DENGAN KOMPANI CINA KAN? ADAKAH MEREKA MELAYAN ANDA SEMUA SECARA ADIL? KAMU BELAJAR DILUAR NEGARA SUSAH-SUSAH DAN KAWAN CINA KAMU ADA DIPLOMA KOLEJ TAR SAHAJA DAPAT GAJI LEBIH DARIPADA KAMU MENGAPA? SEMUA KERANA MEREKA TIDAK MAHU GOLONGAN MELAYU ELIT YANG BOLEH MENGAEAL EKONOMI...

    ReplyDelete
  32. kasi bakar je semua cina2 racist piglet nie!!! sng cite tmbh2 si guan eng tu. kasi panggang bgi itu anjing makan..haha

    ReplyDelete
  33. LGE nampaknya macam tengah melengah-lengahkan sahaja usaha Penswastaan Penang Port... macam ada sesuatu sahaja yang LGE sedang sorok disana? mungkin dadah, perempuan, barang seludup, ataupun black money?

    ReplyDelete
  34. CINA MMG NAAK CONQUER SORANG JE! DORG MMG BODOH!

    ReplyDelete
  35. Mmg haramjadah la guan eng tu.... Dahlah dlm beberapa thn ni dah byk kerugian yg ditanggung penang port sejak dia ambik alih.. Mmg dasar cina x kenang budi... Tahu nak ambik untung utk bangsa bangsat dia je... Bangsa melayu dia pijak kepala.. Bagi bangsa melayu penang yg duk sembah dia tu, sedarlah yg korang tu sebenarnya hamba abdi dia je.. Byk dah onar yg dia bt yg korang x tau.... Sedarlah sebelum terlewat

    ReplyDelete
  36. babi guan eng,kononnye mahu tipu melayu...melayu skrng bkn cm dulu lg..
    semakin ari semakin terbongkar penipuan DAP,cilaka....

    ReplyDelete
  37. Melayu kat Penang dan tak boleh buat apa dah...dah jd bodoh sbb terlalu lama duduk celah kangkang cina yg berak tak basuh...so mana yg boleh diselamatkan mcm Pelabuhan tu elok lah dipercepatkan sblom itu pun lebur kat tgn Cina...so yg Melayu kat Penang tu kita biarlah depa dgn cara hidup depa..suka cium bau teloq ngan pungkok Cina.

    ReplyDelete
  38. ala..xkn x paham...mcm mana nk lepaskan pelabuhan tu...segala mcm kerja haramjadah LGE kat situ...mcm kongsi gelap tu...lu langsi ..lu mati....

    ReplyDelete
  39. ala...xkn x paham lagi...macamna nk lepaskan pelabuhan tu.. dh jadi tempat LGE buat kerja haramjadah kat port tu...mcm kondsi gelap la..lu langsi..lu mati...

    ReplyDelete
  40. Guan eng yg racist atau korg semua umporno yg racist? Org penang xda masalah pn dgn guan eng. awat sblm ni penah ke cm penang org melayu? Wallaweh, pada2 lah mengampu najib oi.. Kita kena tolak rasuah.. Bukan tolak cina bhai!

    ReplyDelete
  41. Selama sebelum 2008 pun tak pernah melayu menindas cina, diorang bebas berekonomi dan jadi kaya raya, skang diorang nk pijak kepala melayu plak ke?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!