CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Monday, July 30, 2012

PANAS BERAPI! SIVARASA DAN XAVIER HINA KAUM INDIA YANG BEKERJA DI ESTET!

Kisah ini keluar di portal Free Malaysia Today tempoh hari. Ikutkan susah mahu percaya kisah dari portal berita pembangkang. Namun kisah ini agak menarik kerana bukan saja ianya diperbesarkan oleh portal Malaysia Today, ianya pendedahan portal anti-BN terhadap pemimpin Pakatan Rakyat.

Selain itu, sudah ada blog pro-kerajaan pula mengetengahkan dari perspektif pembabitan mereka-mereka yang kononnya penggiat hak asasi manusia dari sebuah kumpulan yang mengaku NGO tetapi sebenarnya sebuah syarikat perniagaan bernama Suasana Alternatif Sdn Bhd, iaitu SUARAM.

Laporan dan tulisan FMT mendedahkan penggiat SUARAM, peguam dan wakil rakyat PKR serta Naib Presiden parti, Sivarasa pernah mewakili sekumpulan pekerja peladang pada awal tahun 2000an untuk mendapatkan rumah yang dijanjikan oleh tuanpunya ladang.

Ladang yang dimaksudkan adalah Ladang Bukit Raja yang dipunyai syarikat ladang gergasi Sime Darby. Butiran isu sebenar tidak berapa jelas tetapi dilaporkan bahawa pada tahun 1988, 144 keluarga menuntut pampasan daripada ladang yang telah dirancang untuk pembangunan hartanah.

Baca seterusnya di SEL13.com

12 comments:

  1. Kantoi! kahkahkah! korang tengokla lepas ni, pembangkang akan spin cerita jadikan salah UMNO... bodoh la pembangkang! korang ni semua kaki liwat, kaki zina, kaki fitnah, kaki rasuah dan penyeleweng rakyat!

    ReplyDelete
  2. Sami vellu ada baik juga kasi tolong sama kita kata itu tanah 15 hektar estet punya... ini xavier kulit saja hitam tapi bnyak pundawale! mau kasi kaya dia juga... apa mau bikin ini macam?

    ReplyDelete
  3. kalau orang estet saman sivarasa dan xavier pon xbleh sebab bar council... anak ikan ambiga lak tu... kesian penduduk estet kg. raja ni weh... korang nak Malaysia diperintah oleh orang-orang sebegini ke? oppressor macam dia patutu digulingkan saja...

    ReplyDelete
  4. Konfirm cerita kena spin lps nie!
    macam-macam dorang akan spin....
    PR tau nak tuduh orang ja....
    sedangkan dorang dalang sebenar!

    ReplyDelete
  5. Bila dah kaya dan ada pangkat mula lah kaum sendiri memijak kaum sendiri....
    ini dah biasa sejak zaman pra sejarah lagi.....
    tetapi kita perlu sedar bahawa orang atasan xmngkin menjadi kalau tiada nya orang bawahan....

    ReplyDelete
  6. Dalam BN sendiri telah diresapi anasir dan talibarut PKR..berjuang atas flatform NGO seolah-olah Pro Kerajaan, tapi matlamat sebenar adalah untuk mengisi kantong sendiri,mengkayakan puak-puak sendiri juga. Sampai bila BN terutama UMNO terus dijadikan tapak semaian manusia-manusia hipokrit ini, dijadikan seolah2 institut latihan politik, mengeluarkan manusia manusia ego, rakus, individualistik dan politically corrupted. Sedangkan tanpa manusia dan by-produk ini, UMNO dan BN adalah tunggak kepada keamanan, perpaduan dan pembangunan negara.

    ReplyDelete
  7. sejakbila UMNO kisah pasal orang India dinegara ni?

    ReplyDelete
  8. blh pulak kaum sndri menindas sesama kaum sndri..
    pelik btllh prgai mnusia skrg nie..
    mkin lma mkin pelik2 perangai yg ditunjukkan..

    ReplyDelete
  9. paseghia,
    ala itu mmg dh tau sgt.. apa lg keje diorg tak hbs2 spin letak sume atas kepala UMNO..
    mmg dah itu keje harian diorg!

    ReplyDelete
  10. tengoklah bangsa sendiri pon mereka hina,betapa selfish nya mereka ini.
    mereka hanya nak keuntung untuk diri sendiri.
    kenapa nak hina orang kerja estet.mereka mencari rezeki yang halal.bukan macam sivarasa dan Xavier menipu orang.korang tu patut tengok diri korang macam mana,dasar gila kuasa.
    kalau diorang ni menang ingat diorang nak tolong rakyat ke,tidaklah,mereka hanya akan penuhkan poket mereka dan tolong keroni2 jelah...

    ReplyDelete
  11. haramjadah punya manusia,bangsa sendiri pon kmo sanggup hina.
    apa nak jadi ni,semua ahli pembangkang tak berguna langsung untuk negara dan rakyat.

    ReplyDelete
  12. makin lama,pembangkang ni sudah mula menunjukan warna yang sebenar mereka,didalam minda mereka hanya ada kejahatan.jadi kita memang patut bersyukur sangat-sangat yang kita ada kerajaan yang baik dan bagus iaitu BN.cuba bayangkan apa yang akan jadi kalau pembangkang yang memerintah malaysia...memang hacus ah

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!