PANAS BERAPI! GUAN ENG TERUS MENERUS SERANG SYED MOKHTAR AL BUKHARY!

Aku nak tergelak dengan laporan berita pasal Guan Eng mintak laporan terperinci apa yang bakal Syed Mokhtar akan buat di Penang Port:

Adakah Seaport Terminal (Johor) Sdn Bhd atau Seaport akan berhenti daripada terus berahsia sebaliknya membuat pengumuman berkaitan terma penswastaan Pelabuhan Pulau Pinang bagi memastikan orang ramai dapat mengetahui kebaikan atau faedah di masa akan datang untuk negeri Pulau Pinang dan ia bukannya satu tindakan yang membabitkan kepentingan umum untuk keuntungan peribadi seorang kroni BN? Berita penuh klik sini

Tak habis-habis si kekasih Rainbow ni nak menyusahkan Tan Sri Syed Mokhtar! Dia nak pertikai niat sebenar Tan Sri sambil menuduh Syed Mokhtar adalah kroni BN. Sedangkan Guan Eng sendiri menipu rakyat Penang dengan memberikan tanah yangs epatutnya menjadi hak rakyat yang susah kepada sayrikat swasta untuk kaut untuk RM90 juta!?

Apa barang ni Guan Eng? Lu mau tipu sama siapa? Lu dok sibuk hal Penang Port padahal lu punya skandal sapu RM90 juta tu tak habis lagi! Semua rakyat dah tahu kau ni kaki penipu. Tanah untuk bina rumah murah lu kasi sama syarikat swasta untuk buat duit kan?

Padahal Syed Mokhtar dah terangkan seperti dibawah ini apa perancangan beliau:

SEAPORT Terminal Sdn Bhd, pembida yang berjaya memperoleh projek penswastaan Pelabuhan Pulau Pinang menafikan dakwaan pihaknya merancang untuk mengurangkan peranan hub kargo itu, lapor akhbar tempatan semalam.

Pengambilalihan oleh Seaport itu mencetuskan kebimbangan bahawa peranan hub perkapalan di utara negara itu akan dikurangkan, dengan lebih fokus kepada pelabuhan milik syarikat yang terletak di bahagian selatan.

Hartawan logistik, Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary memiliki Seaport yang turut mengendalikan dua lagi pelabuhan di Johor, iaitu Pelabuhan Tanjung Pelepas (PTP) dan Pelabuhan Pasir Gudang.

“Kami menafikan dakwaan mahu menjadikan Pelabuhan Pulau Pinang sebagai ‘feeder port’ dan tiada juga rancangan untuk memindahkan kren Pelabuhan Pulau Pinang ke Pelabuhan Tanjung Pelepas di Johor seperti yang didakwa,” menurut kenyataan akhbar Seaport yang diterbitkan dalam akhbar berbahasa Inggeris tempatan iaitu The New Straits Times Press dan The Star.

“Kami akan mendalamkan lagi laluan kapal mengikut keperluan pelabuhan itu. Oleh itu, dakwaan tiada kerja mengorek laluan kapal adalah sama sekali tidak berasas,” tambahnya.

Seaport berkata, ia dipilih berdasarkan kepada kekuatan dan merit cadangan, dan bidaan telah dibuat pada 2011 lagi yakni selepas mendapat tawaran untuk berbuat demikian.

“Pelabuhan Tanjung Pelepas dan Pelabuhan Pasir Gudang memainkan peranan penting sebagai pemangkin kepada pertumbuhan ekonomi negeri Johor dan juga negara. Kami yakin dapat melakukan perkara yang sama di Pulau Pinang,” kata Seaport yang menegaskan ia berdasarkan pencapaian dan kejayaan dalam menguruskan pelabuhan di bahagian selatan.

Kenyataan Seaport itu susulan pengumuman Dewan Perniagaan Cina Pulau Pinang (PCCC) yang mahu membentuk satu konsortium baru sebagai pesaing kepada bidaan.

Bagaimanapun, PCCc masih memerlukan kelulusan daripada Kementerian Kewangan untuk meneruskan bidaan itu.

Presidennya, Tan Sri Tan Kok Ping berkata, tindakan melepaskan Pulau Pinang kepada Seaport Terminal bertentangan dengan Akta Persaingan Malaysia 2010 dan berpotensi mewujudkan ketidakpercayaan.

Seaport Terminal adalah antara banyak syarikat yang dimiliki oleh Syed Mokhtar, yang dilihat semakin mengembangkan lagi pengaruhnya dalam sektor logistik negara. Sebelum ini, beliau sudah pun memiliki beberapa pelabuhan dan juga Pos Malaysia.

Beliau juga dilaporkan berusaha untuk mengambil alih pengendali perkhidmatan keretapi negara, Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB).

Kerajaan pembangkang di Pulau Pinang meminta kerajaan Pusat yang diperintah Barisan Nasional supaya mengotakan janji untuk melaksanakan projek pengorekan laluan pelabuhan yang dilihat penting bagi mengembangkan lagi peranan pelabuhan berkenaan.

Pada Jun lalu, Putrajaya mengesahkan Seaport memenangi bidaan untuk penswastaan Pelabuhan Pulau Pinang, dengan menegaskan syarikat itu perlu menanggung kos kerja mengorek walaupun ia tidak dinyatakan samada kerja pengorekan itu adalah wajib di bawah perjanjian itu.

Kumpulan ahli perniagaan dan pekerja pelabuhan Pulau Pinang menandantangani memorandum bulan lalu yang menolak cadangan untuk penswastaan pelabuhan itu.

Selain itu, bantahan itu diterima daripada Pengerusi BN Pulau Pinang, Teng Chang Yeow yang mengesa kerajaan Pusat mengkaji semula keputusannya untuk menswastakan pelabuhan Pulau Pinang dengan mengatakan banyak kumpulan industri menentang tindakan itu selain berlawanan dengan sentimen rakyat Pulau Pinang.

Sumber: Perak Today

Semua Cina memang tak boleh tengok orang melayu nak berjaya kan? Tapi kita terus tunduk dan bagi apa saja yang diminta mereka! Adilkah begini?

99 Responses to "PANAS BERAPI! GUAN ENG TERUS MENERUS SERANG SYED MOKHTAR AL BUKHARY!"

  1. Nampaknya gua eng kaki perempuan sudah tak senang duduk dengan syed mokhtar yang berkobolehan dan anak melayu yamg jutawan...pelbagai helah digunakan untuk menjatuh melayu..gua eng lu boleh blah dari tanah melayu blik china la ....bodoh!!!

    ReplyDelete
  2. Gampang anak haram babi la guan eng ni.... Dah ternyata segala kerugian masa dia take over penang port dulu x settle lg... Bleh plak dia question syed mokhtar... Ko tu sape??? Takat babi cina gampang mkn taik, bleh blah la... Baik ko balik cina lg bagus... Bangsa melayu kat sini dah naik meluat n benci dgn ko dah... Tanah masjid pun ko nak rampas bt rumah utk suku sakat bangsat ko....

    ReplyDelete
  3. Disbb kan org melayu sendiri lah cina blh pijak kaum melayu ni... Org2 pas mmg haramjadah buduk kan nama melayu je aku nalu jd mrlayu disbbkan pembangkang kaki jilat n gila duit ni semua mereka sgp jual negara demi duit n jilat bontot cina

    ReplyDelete
  4. Guan eng babi mesti terasa betapa x gunanya dia sebagai CM kat penang tu sbb penang port pun x leh nak uruskan... Tambah lg skandal gamapang dia tu, guan eng lepas ni kena bunhkus baju balik cina la jawabnya... Ko ingat bleh jadikan penang ni singapore ke 2 ke????? Sorry la.. Biar ketinggalan dari kemajuan sekalipun bangsa melayu x rela tanah melayu jatuh ke tgn cina babi pukimak mcm ko ni... Pisang x kan berbuah dua kali lg lepas ni.,,

    ReplyDelete
  5. Apa kau nak buat pula ni Guan Eng pukimak oi? Kau nak tuduh apa pula ni? Kau tu tempat untuk buat rumah kos rendah untuk rakyat kau pergi buat hospital swasta kan celaka? Projek tu dah lulus. Apa lu mau tipu lagi kimak? Cina tetap cina! Takkan mahu melayu memerintah baik negeri,negara ataupun pelabuhan. Dengki dengan Melayu , Rasis dengan Melayu , Kurang ajar dengan Melayu tapi tak sedar yang dia di Negara Melayu. Sampai bila kita nak ikut cakap dorang ni? Sudahlah! Cukuplah! Kau jangan ingat Melayu bodoh macam kau! Pukimak anak haram dah kau tak reti handle bagi lah orang yang berpegalaman dalam hal ni bodoh!Kau tahu nak tambah skandal je! Sedarlah melayu sedarlah! Berapa kali aku dah cakap dan aku tak bosan nak cakap! Jangan sampai Melayu dah merempat nanti baru nak sedar!

    ReplyDelete
  6. KUALA LUMPUR, July 27  - Seaport Terminal Sdn Bhd today denied allegations that the company intends to relegate Penang Port to a feeder port.
    The company also said there was absolutely no plan to transfer Penang Port’s cranes to Pelabuhan Tanjung Pelepas (PTP) in Johor as alleged.
    “Our business plan includes comprehensive strategies to develop the port into a premier regional port that will be competitive,” the company said in a statement here, today.
    “Seaport Terminal is committed to invest in increasing the capacity of Penang Port. We will deepen the navigation channel according to the needs of the port. Therefore, allegations that no dredging works will take place, are unfounded,” it added.
    Seaport Terminal was invited in 2011, along with several local and international port companies, to submit bids for the privatisation of Penang Port Sdn Bhd.
    “We understand that three other parties also participated. Seaport Terminal was chosen as the preferred bidder based on the strength and merits of its proposal,” the company added.

    ReplyDelete
  7. Syed mokhtar dah run Johor port elok aje....xdk pon masalah macam guan eng nie.....
    kenapa guang eng sggp bnh membnh untuk xnk melepaskan penang port aku pelik jugak....

    ReplyDelete
  8. Hek eleh cina pukimak ni ada hati nak sound syed mokhtar plak dah lah ko tu cina mkn babi tumpang negara kita nak tak kenang budi.... Isedar diri ckit guan eng ko tu org johor ada hati kata syed mokhtar org luar plak emmm mmg dasar sial kepala babi

    ReplyDelete
  9. Seaport’s recent public declaration that they do not intend to relegate Penang Port to a feeder port nor have plans to transfer Penang Port’s cranes to Pelabuhan Tanjung Pelepas (PTP) in Johor as alleged will not allay concerns without any full disclosure of facts and figures of their future plans and amounts to be invested to develop Penang Port.
    Further Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary who owns Seaport and operates two ports in Johor ― the Port of Tanjung Pelepas (PTP) and Pasir Gudang port, has not responded to criticisms that the takeover of Penang Port is creating a monopoly that is against the Anti-Competition Act 2010 and an anti-trust violation.
    Seaport’s assurances contradict MCA President and Penang Port Commission Chair Datuk Seri Dr Chua Soi Lek’s previous puiblic assertions that Penang Port has to accept the reality of being relegated to a feeder port. He even said that Penang Port earned only RM180,000 in profit last year with huge debts of RM1.3 billion as compared to Seaport Terminal’s Johor Port which made RM185 million.

    ReplyDelete
  10. kalau seorang yang bijak menguruskan suatu operasi, biarpun operasi tersebut sudah hampir bankrap ataupun tidak mendatangkan keuntungan sepatutnya, dia akan dapat memajukan operasi tersebut sampai ketahap optimanya.

    TS Syed Mokhtar merupakan orang yang bijak kerana dia berjaya meningkatkan operasi PTP dan Pasir Gudang ke tahap optima masing-masing. beliau juga berjaya menembus monopoli ekonomi bertahun-tahun oleh Kaum Cina hasil break and rule British.

    Tiada siapa yang patut ataupun perlu disalahkan dalam hal ini. segala yang berlaku adalah adil kerana Seaport berjaya memperoleh bidaan untuk Penang Port. tiada isu yang timbul mengapa seorang yang berjaya dan mampu menaik taraf sesebuah pelabuhan itu dihalang untuk mengambil alih operasi Penang Port.

    ReplyDelete
  11. Chinese cant see malays being more rich than them?
    is this whats going on with guan eng?
    he cant see a rich malay man?
    or even btr a rich muslim in malaysia?
    i thnk this guan eng is going to make penang into singapore....
    we need to stop this at once

    ReplyDelete
  12. Kan aq dah kata cina hanjing pukimak ni takkan berhwnti selagi bangsa melayu x pupus dr muka bumi ni.., diorang ji klu jleh nak memperhambakan bangsa melayu ni .. Bt melayu mcm anjing kurap.. Tp diorang x tau yg melayu ni dah bijak bukan mcm dulu lg.. Tu yg diorang takut dekat syed mokhtar sbb klu sorang mcm dia dah bangkit c mustahil lepas ni makin ramai melayu mcm dia akan muncul ambik alih ekonomi diorang.... Tp yg seduhnya bila geng pakatan hram jadah tu masih x sedar lg.. Diorang still dgn syurga diorang.... Someone please knock their head b4 it's too late...., teruskan syed mokhtar... Guan eng pukimak hram jadah ni mmg patut letak dlm kandang babi bagi berkawan dgn babi je.....

    ReplyDelete
  13. come on la... tak kan la TS Syed Mokhtar yang sudah lama dalam industri Pelabuhan ini akan jadikan Penang Port sebagai feeder port...

    tidak mungkin malah jauh daripada logik akal jika ada orang tidak kira siapa yang akan mengawal operasi pelabuhan hendakkan pelabuhan mereka menjadi feeder port... x masuk akal!

    tindakan mendalamkan laluan kapal adalah tindakan yang perlu untuk memajukan lagi pelabuhan Penang ini... namun persoalan timbul juga disini, mengapa apabila berlaku kecoh berkenaan pengambil alihan Penang Port oleh Seaport barulah kerajaan negeri terfikir untuk mendalamkan laluan kapal tersebut?

    selama hampir 5 tahun LGE memegang Penang dia tidak pernah sekali pun sibuk atau ambil kisah berkenaan Penang Port... namun apabila berlaku kekecohan pengambila alihan barulah dia terkedek-kedek nak cari alasan untuk kekalkan Penang Port... macam-macam alasan diberi seperti mendalamkan laluan kapal (shortsightedness of LGE), untuk orang penang sahaja (rasis), menjadi feeder port (alasan tidak masuk akal)...

    mungkin ada udang disebalik batu yang berlaku di Penang Port tersebut... mungkin ada sesuatu yang ingin disembunyikan oleh LGE ataupun PCCC untuk kepentingan mereka sendiri... kita seharusnya siasat apa sebenarnya yang LGE mahukan kerana tidak ada alasan kukuh setakat ini mengapa Seaport tidak boleh mengambil alih Penang Port...

    ReplyDelete
  14. cilaka cina babi,lu boleh blah dr tanah melayu ni,lu jgn nk perbodohkan melayu...melayu dh meluat,benci dgn ko dah..

    ReplyDelete
  15. adakah PCCC dan LGE yang pro Singapork ini tidak mahu TS Syed Mokhtar mengambil alih Penang Port kerana takut akan menjejaskan kedudukan ekonomi Singapork?

    rasanya itu sahaja alasan yang mampu dibuat berdasarkan hujah-hujah panjang lebar dalam blog ini.

    ReplyDelete
  16. Seaport’s recent public declaration that they do not intend to relegate Penang Port to a feeder port nor have plans to transfer Penang Port’s cranes to Pelabuhan Tanjung Pelepas (PTP) in Johor as alleged will not allay concerns without any full disclosure of facts and figures of their future plans and amounts to be invested to develop Penang Port.
    Further Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary who owns Seaport and operates two ports in Johor ― the Port of Tanjung Pelepas (PTP) and Pasir Gudang port, has not responded to criticisms that the takeover of Penang Port is creating a monopoly that is against the Anti-Competition Act 2010 and an anti-trust violation.
    Seaport’s assurances contradict MCA President and Penang Port Commission Chair Datuk Seri Dr Chua Soi Lek’s previous puiblic assertions that Penang Port has to accept the reality of being relegated to a feeder port. He even said that Penang Port earned only RM180,000 in profit last year with huge debts of RM1.3 billion as compared to Seaport Terminal’s Johor Port which made RM185 million.


    what else can guan eng say?
    ur in debt sucker!
    whos gonna pay it?
    the innocent people of penang?
    or u just cut the throats of the people u own?

    ReplyDelete
  17. gua eng semakin menunjuk perkauman beliau terhadap org melayu PAS sesat masih tidak sedar ke...atau dah tunduk pada kaki gua eng...memang mencemar maruah org melayu PAS sesat....gua eng lu jangan main2 tanah melayu ...sudah takut pada syed mokhtar yang berwibawa dan bijak ker gua eng bodoh

    ReplyDelete
  18. cina dap babi! apa hal lu nak kecoh sedangkan syed mukhtar menang bidaan. babi punya dap. lepas tu pakat plak dgn kroni cina dap nak bida pulak. dulu tak nak bida? bila syed mukhtar org melayu menang korang baru nak kecoh nak bida? kalau cina babi dap menang confirm kau tak kecoh kan? babi lah dap! apa ni? cakap nak main atas padang rata? dah syed mukhtar menang... menanglah. apa nak kecoh lagi! aku akan pastikan semua melayu pangkah bn next pru. dulu aku pangkah pas. skrg tak lagi lah. babi punya dap.

    ReplyDelete
  19. dah nampak kan mcm mana perananya di johor apabila tan sri syed mokhtar memegang port di johor...
    betapa maju ekonomi disitu..
    jadik diharapkan kerajaan pikir masak2 sebelum menghalalkan niat si guan eng untuk menswastakan port penang...
    saya sarankan supaya syed ambil alih..
    insyallah ekonomi di penang juga akan maju seperti di johor..

    ReplyDelete
  20. sudah masa kamu guan eng untuk melepaskan port penang...
    sbb rakyat semua da nampak sikap kamu 2..
    kaki skandal...
    nanti kalau kamu terus pegang habis lah ekonomi semua mundur..
    mana tidaknya dah kamu bagi semua kat skandal kamu..
    bagi PAS pula sudah2 sokong DAP..
    baru tadi saya tengok berita depa xsokong hampa dalam pelaksanaan hukum hudud..
    dah nampak wajah sebenar mereka...
    atau kesan nasi kangkang 2 xhilang lagi....
    hahaahahahahahah

    ReplyDelete
  21. THE Penang DAP’s attempt to capitalise on the privatisation of Penang Port by trying to rile the people into `saving the port from falling into the hands of outsiders` seems to have blown up right in the faces of party leaders – especially Chief Minister Lim Guan Eng.
    The privatisation issue was supposed to be a `God-sent` for Lim to exploit and he had galvanised all the state leaders and grassroots members to harp on how the federal was taking away from Penangites what was rightly theirs.
    An all out campaign to stir up peoples’ sentiments about the issue had been planned, with briefing sessions held for DAP members and propaganda leaflets all set to be distributed.
    However, Lim’s strategy has suddenly been derailed – no thanks to how the issue was handled by Penang Port Commission chairman Datuk Seri Dr Chua Soi Lek during his recent debate with the DAP secretary-general.
    Dr Chua had put Lim to shame when he outlined how the privatisation would actually benefit Penang before chastising the latter for his lack of knowledge on how the port was actually performing below par compared to other ports in the country.
    Lim was left speechless and he could not even rebut a single fact or figure provided by Dr Chua about the port during the debate.
    Having lost the argument with Dr Chua, Lim tried another strategy by calling all the port stakeholders for a meeting for their views on the privatisation.

    ReplyDelete
  22. Continue....

    However, the truth is now emerging that the stakeholders were called for the roundtable discussions on false pretences and not everyone claimed by Lim to be present at the meeting was actually there. [This include representatives from Malaysian International Chamber of Commerce and Industry (MICCI)]
    It has also been revealed that those invited were told that the meeting was to discuss Penang’s future with nothing specific mentioned about the privatisation issue.
    Allegations have also emerged that the Chief Minister’s office lied when it issued a statement declaring that stakeholders who attended the roundtable discussion with Lim had unanimously rejected the privatisation of the Penang Port.
    Lim’s statement on the so-called declaration was issued on July 11 and widely reported by pro-DAP websites and also picked up by other media agencies.
    One of the the reports include the following : http://www.theedgemalaysia.com/business-news/216742-stakeholders-reject-privatisation.html
    Lim had then claimed that those who met him had unanimously passed five resolutions to reject the privatisation of the port to Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary’s Seaport Terminal Sdn Bhd.
    The statement from Lim’s office claimed that the Malay, Indian, Chinese Chambers of Commerce, the Federation of Malaysian Manufacturers (FMM), the Malaysian International Chamber of Commerce and Industry (MICCI), Frepenca (the Free Industrial Zone, Penang, Companies’ Association), logistics providers, freight forwarders, importers and exporters, shipping companies and agents as well as stevedores and port employees had rejected the port privatisation plan which they say would reduce the 220-year-old port to feeder status.

    ReplyDelete
  23. Cont.....

    However, North Malaysia Shipping Agents Association (NMSAA) representatives who attended the roundtable discussion have given a different picture of what actually transpired at the meeting.
    NMSAA president Datuk Khoo Kay Huat and vice-president Ong Chiang Kheng recently clarified that the association had never been against the privatisation of Penang Port, as alleged by Lim.
    Khoo said the association, which represented 65 shipping agents in Penang, Kedah, Perlis and Perak, did not want to be dragged into Lim’s political games against the privatisation.
    Khoo claimed the so-called resolutions were drafted by Lim’s office without consultation with the stakeholders.
    “Lim’s statement appeared as if there was a consensus among all stakeholders about the resolutions, but frankly that was not thecase.”
    Literally caught with his pants down lying, Lim is still trying to justify the statement from his office by maintaining that all those present at the meeting had indeed opposed the privatisation of the port.
    To back his claims, Lim played a video clip of the night’s proceedings, where there was a footage which showed a group of stakeholders posing with him for photos after the meeting.
    The clip included shots of Ong posing for pictures and shaking hands with Lim.
    Lim must think that the people are fools when he uses clips of the port stakeholders shaking hands and posing for pictures with him to prove that they agree with his stand to oppose the privatisation of the port.
    Having mastered the art of `Tai Chi` (shifting blame to others), it looks like Lim is now resorting to outright lies to stir hatred among the people against anything the federal government does.

    ReplyDelete
  24. Guan eng mmg xbpandang sgt penang port ni sbagi satu keuntungan bg dia tapi bila syed mokhtar nak ambik alih je mulalah dia keluarkan mcm2 isu sbb nya syed mokhtar tu melayu..,,, dasar babi pukimak anjing rasis ni x leh tgk melayu senang langsung.. Diorang ingat negara cona yg besar tu akan back up diorang la... Lg satu, diorang ni berani sbb ada back up dr yahudi penghuni neraka yg tlg diorang secara x langsung.... Mmg dasar sial la.. Aq syg kat malaysia sbb ianya tempat tumpah darah aq... So malay please wake up from ur dream...... Aq dah x sanggup tgk pukimak2 hanjing ni bt mcm2 kat negara kita.... Sampai bila????????????

    ReplyDelete
  25. haaa DAP dah cuak dorg runtuh ni, Guan Eng can suck cock maannn, apa yg dia risau sebenarnya kalau Tan Sri ambik alih dia tak dapat buat duit lagi dah so macam2 ah dia buat fuckep up punya cerita

    ReplyDelete
  26. Ko ni prince of noob betul la.... Mkn je ko pikir

    ReplyDelete
  27. kau ni prince of noob makan tak ajak babi lah kau

    ReplyDelete
  28. jom pi mkn nasik kandar layan kot

    ReplyDelete
  29. Ko ni prince of noob betul la.... Mkn je ko pikir

    ReplyDelete
  30. Guan eng babi anak anjing pukimak haram jadah....., mmg dasar x mengenang budi langsung.. org lantik ko jd cm bukan utk ko mkn duit....., utk membela nasib rakyat penang yp ko pijak kepala diorang.. Sama mcm geng pembangkang yg lain.., mmg haram jadah betul

    ReplyDelete
  31. GEORGE TOWN: Pengarah Urusan Penang Port Sdn Bhd (PPSB)Datuk Ahmad Ibnihajar memberi jaminan bahawa pengurusan dan kakitangannya akan dikekalkan untuk tempoh lima tahun akan datang sama ada badan itu diambilalih oleh pemilik baru atau tidak.
    Kata Ahmad, beliau tidak bimbang siapa yang akan menjadi pemilik baru tetapi kerana yang penting mereka (kakitangan) akan terus berkhidmat dan meneruskan rancangan pengurusan.
    Bagaimanapun, Ahmad berkata PPSB masih belum dimaklumkan oleh kerajaan sama ada syarikat berkiatan kerajaan itu akan diswastakan dan beliau hanya tahu mengenai isu itu melalui laporan media.
    “Seperti anda, kami juga tidak tahu. Ramai orang datang ke pejabat..kami dimaklumkan supaya beri kerjasama tapi tidak ada keputusan muktamad.. sama ada ia (penswastaan) sudah berjalan ataupun tidak, ia ditentukan oleh kerajaan,” katanya kepada pemberita di sini, Jumaat.
    Turut hadir dalam sidang akhbar itu ialah Pengerusi PPSB Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya dan ketua pegawai operasi Obaid Mansor.
    Sidang akhbar itu diadakan bagi menjelaskan beberapa kenyataan mengelirukan berhubung PPSB sejak akhir-akhir ini termasuklah mengenai isu penswastaan itu dan bahawa Pelabuhan Pulau Pinang akan dikembalikan kepada pelabuhan pengantara.
    Pengarah Urusan Penang Port Sdn Bhd pun x kisah kalau peneng port diswastakan,yg guan eng over2 sngt kenapa…sebab kroni2 dia x dpt nk kaut untung dari peneng port,cmne nk kaut untung kalau dah diswastakan

    ReplyDelete
  32. kasi belah jelah dr penang port tu guan eng oii...
    sume dh tau perangai sebenar kau tu..
    mmg tak tau nak kata apa pny jenis mnusialah kau nie..

    ReplyDelete
  33. apasal dia tak nak sgt lepas kn port tu??
    apasal dia mati matian tak nak bgi port tu kat TS Syed mokhtar??
    ini mst ada pape nie!
    klu ikutkan TS Syed Mokhtar lebih layak lgi berbanding si cina racist nie!

    ReplyDelete
  34. BAGI AKU TAK SALAH SYED MOKHTAR AMBIK ALIH PENANG PORT KERANA BELIAU SUDAH PUN MEMBUKTIKAN DIRINYA SEORANG BUSINESMAN YG BERJAYA.SEBENARNYA KAUM CINA BANGSAT NI TAKUT DGN KEJAYAAN SYED MOKHTAR DAN YG PASTI CINA TAK MAU ORG MELAYU BERJAYA.

    ReplyDelete
  35. aku puas hati dgn cara guan eng jaga penang so far aku tak nampak apa2 kelemahan pun kat penang tu,kenapa syed mokhtar nak sibuk plak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum kau bercakap, kau ni mabuk beer ke?? Orang cerita pasal PENANG PORT bknnye Penang..
      Kalu kau kata khalifah kau guan eng tu terbaik mentadbir Penang,itu terpulang kau..
      Ini berkenaan menguruskan PERLABUHAN.. yang mana Tan Sri Syed Mokhtar memang berpengalaman..
      Ada paham ke?

      Delete
  36. btl aku setuju dgn anon 11.37 penang takde apa2 kekurangan pun takat ni aku tengok malah ramai pelancong yg berkunjung ke penang sbb penang tempat dia cantik dan bersih malaysia pun baerbangga dgn penang

    ReplyDelete
  37. Itu KM pun bukan orang Penang maaaa...apa mau libut2.

    ReplyDelete
  38. bagilah peluang pulak kat orang lain...lagi-lagi mamat menyamar zuhud ni jugak nak sapu....macam dah takda melayu lain kat negara ni???

    ReplyDelete
  39. kita kan satu malaysia jadi kenapa perlu pertikaikan kaum di sini...blh tak sapa2 jwb soalan saya ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meh aku jawab..Sebelum kau tanye kitaorg.. Kau tanye cina kiasu tu dl...Adakah bila sesuatu bidang yg dimonopoli oleh bangsa Cina...Sanggup diorg kongsi pengetahuan dengan melayu..??Contoh Kecik je makanan ayam..ramai penternak ayam melayu selalu disabotaj oleh Cina..tak percaya tanye penternak ayam..baru kau tau..
      Contoh kedua..kalu kau buat kerja kontrak.. Harga bahan binaan utk kontraktor cina & melayu amat jauh berbeza kerana apa???
      Kerana sektor pembekalan/penjualan dimonopoli oleh cina kiasu..

      Delete
  40. kononnya zuhud...harta dunia tak pandang...tapi semua projek dia sapu lincin...dunia-dunia...agama pun kau buat modal.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau nak hina tan sri mokhtar..kau tu siapa? Zuhud atau tak bukan kita yg berhak nilaikan.. Setakat ni beliau dah buktikan kemampuan apa yg beliau dpt,disalurkan utk kebajikan umat ISLAM..
      Cermin diri la..jangan tau nak mengata je..

      Delete
    2. Sebab dia banyak menderma.....tu yg Allah bagi dia kaya.....dari bagi rezrki kat mamat yg layan prlacur....

      Delete
  41. Kejayaan TS Syed Mokhtar menguasai Penang Port menyebabkan Dap dan Guan Eng susah hati.

    Mereka bimbang agenda menegakkan ketuanan cina di Pulau Pinang jadi terencat. Cina cauvinis ini berusaha nak membolot segala-galanya di Pulau Pinang untuk bangsa mereka sahaja.

    Memang celakalah DAP nih !!

    ReplyDelete
  42. Anon-anon bodoh kat atas nak bagi kat sapa? Bapak kau? Kan ke bagus Syed Mokhtar ambil dari company Cian babi ambik kan?

    Apa benda korang cakap ni? Korang suka kalau cina yang ambik la ya?

    Berapa ramai syarikat Bumiputra yang boleh ambil alih dan ada pengalaman jaga Port beb? Kau ingat ini meniaga ayam ke?

    Patutnya korang ni sokong melayu melainkan yang komen tu balaci cina yang diupah la, nak sama rata la kononhya, padahal cina layan kita melayu macam anjing dalam syarikat mereka. Inilah masalahnya bila yang komen ni kerja kerajaan atau jadi anjing peliharaan cina yang dibayar sekupang dua untuk hentam sesama melayu.

    Kalau korang melayu memang sial la wahai anon-anon diatas!

    ReplyDelete
  43. Kau ni memang celaka pukimak kan? Kau kaki jilat memang dapat macam-macam beb tapi rakyat lain? Cina pukimak ni buat Melayu macam anjing pun kau nak sokong cina lagi? Apa lancau kau ni sial? Kau takda maruah ke babi!?

    ReplyDelete
  44. ingat klu cina dpt projrk basar drg nak pandang ke muka melayu jgn harap lah...krg amu mcm mana sekali pun lelor cina dia ttp akan layan krg mcm anjing jugak

    ReplyDelete
  45. melayu2 yg sokong cina ni semua barua cina lah org2 pas kan nik ajis pun sayang sgt kat cina tu lah drg pun syg sgt kat cina...kita sama2 tgk sampai bila cina blh jaga drg ni dgn baik...satu hari nnt bila cina bt drg mcm njing br padan muka ngan haramjadah2 ni semua

    ReplyDelete
  46. melayu2 yg sokong cina ni semua barua cina lah org2 pas kan nik ajis pun sayang sgt kat cina tu lah drg pun syg sgt kat cina...kita sama2 tgk sampai bila cina blh jaga drg ni dgn baik...satu hari nnt bila cina bt drg mcm njing br padan muka ngan haramjadah2 ni semua

    ReplyDelete
  47. bukti DAP rasis trhdap kaum melayu..dari dulu smpai skrg DAP xkn brhnti melihat ksenangan anak2 bumiputra di Malaysia ni..sdr lah diri kau skit wahai cina bukit..dari dlu lagi kau cuba nk hpuskan prniagaan bumiputra kat mlaysia ni...celaka!!jgn kau cbar hak kami!!

    lagipun TS Syed Mokhtar ni dh lama terbabit dlam hal ni..xkn dia bdoh sgt nk tukar penang port jadi feeder port,dia bkn bdoh mcm kau la cina bukit!!

    ReplyDelete
  48. UMNO memang bodoh. Mereka tahu tanpa ganguan UMNO negeri akan maju dan rakyat maju bersama dan tidak ketinggalan sebagaimana yang UMNO hendakkan. Bawah UMNObabi rakyat sentiasa bodoh dan miskin, ditakutkan supaya sentiasa memilih buaya2 UMNO yang kerja mereka hanya menggadai hak melayu. Hanya UMNO kaya dengan menggunakan nama melayu. Babi punya UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau berani bersumpah takde keluarga kau senang,kaya raya berpelajaran di bawah pentadbiran kerajaan UMNO??
      Takde ke keluarga kau beli ASB...amik loan MARA,pegi Haji dgn TABUNG HAJi..
      Seandainya ada..memang kau ni BABI menyerupai manusia..BANGSAT!!! Puih!!

      Delete
  49. dasar cina pukimak mkn babi krg nak sokon krg ni semua mmg bangsat cina bg 2 3 ratus krg jilat puki cina...bangsa mcm krg ni org bg 2k sgp jual mak krg pun kan

    ReplyDelete
  50. sial la anon2 yg sokong cina,ni mst barush cina2 sial ni.......korang sanggup cina yg ambik alih tp xmo org islam yg ambik alih......korang ni mmg melayu celaka haramjadah punya,perangai cam sial je.......korang sokong guan eng korang dpt apa,korang dpt amoi ke tuk henjut malam2......bengap punya org,korang mst penyokong DAP yg bebal.....bgtau sikit apa yg DAP ada buat tuk org melayu

    ReplyDelete
  51. guan eng ni memang kurang ajar tahap maximum,dia racist nak mampus.namun ada juga orang melayu yang sanggup mneyokong cina racist ini untuk menjatuhkan bangsa sendiri....

    ReplyDelete
  52. anon July 30, 2012 11:59 PM


    maju kepala hotak kau!!
    cuba kau tgk kelantan selepas 20 tahu bwah PAS??apa yg ad kat kelantan??nk tarik pelabur asing pun xmmpu

    selangor pulak,mmg dh maju zaman pemerintahan BN lagi,khalid gagap jer yg brlagak dia majukan selangor..!!

    P.pinang seblum ni pun dprntah oleh BN,baru cina bukit tu ambil alih..

    jadi mna bukti kau yg ckap di bwah pmerintahan pmbgkang negeri maju??mana???xpyh la bodoh sgt nk kncing bnda2 org blh tgk ngan mata sndri..agak2 la nak kipas pmimpin pmbgkang pun,jgn smpai jilat bntut..tonggeng buntut kau dh la..

    ReplyDelete
  53. pas babi yg sgp jual negara demi kepentingan diri sendiri..punya lah pas syg kat cina sampai sgp bg cina mkn babi msk masjid buat ceramah tak sial ke nama nye tu sgp gadai kan maruah bangsa dan juga agama semata mata kerana gilakan kuasa dan duit....pas sgp buat apa saja janji drg nak menang dap jgn ckp lah drg cina mmg sial negara kita drg nak perintah dah hidup senang drg nk kongke malaysia ni...klu bn xde aku confirm malaysia ni cina dah ambik alih dah...malaysia negara melayu dan islam hari ini semata mata disbbkan bn je

    ReplyDelete
  54. Anon 11.59 pukimak, ko ni mmg haram jadah babi.. Aq x tau la klu ko ni cina bangsat @ melayu tp yg penting kerajaan malaysia mmg malamg sbb ada makhluk mcm ko ni.,. Dah la sial x tau pe cite pun pastu g sokong cina babi tu plak... Ko ingat klu dia menang ko dapat hidup senang la??? Sorry la wei.. Ko pernah dengar pepatah x habis madu seph dibuang... Mcm tu lah ko tp bezanya ko ni hukan madu tp taik babi.,,

    ReplyDelete
  55. ye lah drg suka lah klu dap yg pgg penang tu senang nak g berzina buat maksiat kat sana xde spa nak kaco kan...aku paham sgt dgn perangai melayu yg mkn babi ni semua

    ReplyDelete
  56. Abang yang sayang PAS dan DAP
    apa kemajuan yg dibawa oleh mereka kepada rakyat?
    cuba hang bagi 5 contoh!
    5 je xkn xboley

    ReplyDelete
  57. kita sebagai orang melayu boleh berasa bangga kerana adanya orang melayu seperti tan sri syed mokhtar yang bijak dan mengharumkan nama orang melayu.
    kita sepatutnya menyokong beliau.bukannya sokong si guan eng yang kaki perempuan dan penipu itu...

    ReplyDelete
  58. PUKI PAK ANG ADE KEMAJUAN!
    DULU DUK TGNU JALAN PUN KENA TOL
    ITU KEMAJUAN KE?
    JALAN BIASA PLAK TUH
    HIGHWAY APA XDK
    SKRNG BN AMIK HIGHWAY DAH NAK SIAP
    KORANG CKP KOSONG
    PIKI PUNYA PR

    ReplyDelete
  59. kalau pembangkang menang yang tidak senang atau kaya raya adalah UMNO. Orang lain tak tergugat.

    UMNObabi macam ayam kampung lepas kena sembelih, dia lari dan terbang. pastu mati la...Bezanya ayam boleh dimakan. Nazak dan tenat, UMNObabi ni tauk buang saja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap guna bontot ke lutut??
      Nak tanye banyak Doktor2 & Engineer dlm PAS & PKR dulu pegi belaja oversea guna tajaan kerajaan mane??
      Tu KAmarudin Jaafar (PAS),kaya raya dtg dari bantuan kerajaan mane??
      Ada byk lagi contoh2 tokoh2 kebanggaan korang yg dulu berharap pada Kerajaan pimpinan UMNO utk berjaya & belajar..

      Delete
  60. solomon king bukanya lima,dua pon susah nak bagi,sebab semua tahu pas tak bawa apa-apa kebaikan pon,hanya yang mereka tahu buat adalah keburukan....

    ReplyDelete
  61. NI LAH BANGSA MELAYU TAK SEDAR DIRI DEMI DUIT SGP JUAL NEGARA PUN..TAK SYG KE BG CINA AMBIK ALIH KLU MELAYU DPT KAN BGS KITA NI YG MELAYU PUN BANGGA DGN BANGSA KITA...NAPA KORANG SUKA MELAYU DIPIJAK OLEH CINA SEDANGKAN BNGSA KORANG SENDIRI

    ReplyDelete
  62. memang aku penah dengar kakboboh. Habis madu di hisap oleh lintah UMNO sepah dibuang kerakyat yang hina. Ingat kami nak ambillagi sampah yang hangpa dok tauk? We'll show you whos the boss!

    ReplyDelete
  63. cina mkn babi share dgn org pas tu pasal lah pas syg gila kat cina...terang tau yg cina sial rasis pun drg msh nak sokong...dpt sekor babi pun org2 pas ni dah ckp

    ReplyDelete
  64. anon 12.21 satu hari nnt kau akn menangis apabila engkau org buang mcm sampah...kau ingat lah kata2 aku ni sampai mati ye

    ReplyDelete
  65. klu dah dasar melayu tak kenang budi ni kita nk kata apa pun ssh sbb drg ni semua dah sesat ikot jaran pas byk sgthati drg ni semua dah gelap biar allah tunjukan bala pada mereka ni semua

    ReplyDelete
  66. klau pmbgkang mnang UMNO mmg xsng dduk sbab cnfirm2 yg jdi PM bkn melayu,cnfirm bgsa melayu akan mrempat kat tnah air sndri..tu sbab anon 12.15
    UMNO xsng sbab UMNO brjuang utk agama dan bgsa..

    bkn mcm PAS,lacurkan agama dan bangsa semata-mata utk jilat bntut DAP!!skrg time BN mmrntah mmg lah pmbgkang xsng dduk sbab duit xmsuk poket diorng,cina xdpat nk kuasai malaysia ni slagi BN printah..kau tu yg bdoh pegi snjung cina yg trang2 nk hpuskan org melayu..

    ReplyDelete
  67. jadi PR amik alih negara nak buat holocust la nie?
    tuh hang cuba nak katakan?
    bodo punya anon 12:15

    ReplyDelete
  68. MACAM-MACAM KERAJAAN BAGI TAPI HANG TAKBUR.....HANG ASIK DUK NMPK KUMAN YANG JAUH DISEBERANG....GAJAH DI DEPAN MATA HANG WAT XNAMPAK
    MANUSIA MACAM PR PAS DAN DAP PATUT KNE HUMBAN JE DALAM GUNUNG BERAPI

    ReplyDelete
  69. JANGAN MIMPI LA KALAU PEMBANGKANG DAPAT AMBIK ALIH PRU 13!

    ITU SEMUA FANTASI KHAYALAN DAN IGAUAN SEMATA-MATA...

    REALITINYA BN AKAN MENANG! KERANA RAKYAT TAHU SEKARANG PEMBANGKANG HANYA BERMAIN KATA-KATA... MEREKA X MAMPU NAK BUAT APA PUN...

    MEMANDANGKAN PRU DAH DEKAT KITA BOLEH LIHAT NANTI MACAM-MACAM KEBODOHAN PEMBANGKANG KERANA KETAKUTAN MELAMPAU TERHADAP KEYAKINAN RAKYAT TERHADAP BN!

    ReplyDelete
  70. Kalau korang perasan la kan, tibe-tibe je datang mangkuk pembangkang, terus dia buat kecoh dan larikan kita daripada berbincang pasal topik kita...

    itu ja taktik pembangkang sebenarnya, mereka tak mampu buat apa-apa pun... hanya setakat buat kacau dan buat la perhimpunan LGBT... itu saja mereka mampu...

    ReplyDelete
  71. TS Syed Mokhtar seorang yang berkaliber dan insya allah kita akan lihat kemajuan lagi kepada negeri Pulau Pinang jika Deaport mengambil alih...

    dengan track record TS Syed Mokhtar dalam mengurus dan mengembangkan Seaport yang baik dan memberangsangkan, kita boleh taruh keyakinan bahawa Penang Port akan maju jika dibawah Seaport...

    Rakyat Pulau Pinang tidak mahu kah negeri dimajukan lagi? apabila beliau pegang maka akan mula banyak transformasi sosio ekonomi orang pualu pinang... kita akan dapat lihat ramai orang Melayu yang bekerja di Penang Port dan cawagan-cawangannya serta taraf hidup orang Melayu akan naik jika berjayanya pengambilalihan Seaport...

    kalau dapat oleh PCCC, korang cube tanya kawan-kawan korang yang kerja dengan kompani cina, gaji derang sikit atau banyak jika dibandingkan dengan kerja mereka buat? malah, rakan sekerja mereka yang berbangsa cina akan dapat gaji yang lebih tinggi walaupun kelulusan hanyalah diploma sahaja... cuba kaji perkara ini wahai rakyat Pulau Pinang yang suka duduk bawah DAP...

    ReplyDelete
  72. melayu jadi mundur sebab lama sgt diperbodohkan...orang bolot juta-juta...yang lain dptlah kain pelikat dan makan free 5 tahun skali...punyalah bangang...kena tipu hidup2..

    ReplyDelete
  73. bezanya melayu dlm komen2 ini adalah melayu masih menebal dengan dengki dan tidak mau bekerjasama contoh yg aku nak LGE buat dia kasi tolong melayu bukaak kedai tgh2 komuniti cina baru aku kata LGE tak rasis...kalau cina leh buka kedai dan maju di kepung majority peniaga melayu kerana mereka memang bijak mengembek dan mengaumm...dan melayu mudah percaya...PAS kalau berani minta semua peniaga cina kat georgetown tukar papan iklan kebahasa malaysia dgn meyuruh LGE keluarkan arahan...inilaa hidup melayu tidak boleh kawan maju lebih dari dia mulaaaa hentam...PHD...tapi bangsa lain mereka bekerjasama menolong kawan yg dlm kesempitan dlm perniagaan...bukan mcm melayu kawan dah sempit minta tolong semua tak mampu...lain dgn bangsa lain mereka support satu sama lain...kita suka bercakaran dan modus operandi inilaa digunakan sebaik mungkin mencarik2kan majoriti di tanah sendiri...

    ReplyDelete
  74. Yahoo PK, aku dah buat nama Cili Kasi Taruk sempena slogan House PK! Fuck DAP

    ReplyDelete
  75. melayu mudah lupa...betullah tu...dapat kain pelikat dan makan free...mulalah lupa hakikat diri diperbodohkan...

    ReplyDelete
  76. Anjing2 PR kat sini ramai tak sedar yg sedara mak bpk diorg ada yang kene sembelih dgn komunis DAP masa 13 mei dulu.. skrg ni sanggup sembah LIM KIT SIAMANG yg jd ketua masa peristiwa berdarah dulu.. MMG HANJING LA LU!!!ntah2 korang mmg benih komunis DAP yg rogol nenek moyang korang dulu kot..tu sbb korang TAKSUB sgt!!

    ReplyDelete
  77. masih t'dapat ANJING PAKATAN yg tak dpt menilai CINA DAP,CINA BUKIT, CINA DESA..CINA DAP ialah KAFIR HARBI manakala YG LAIN ialah KAFIR ZUMMI.. KAFIR HARBI inilah yg wajib di elakkan berkawan..jika memudaratkan ,wajib diperangi!!

    ReplyDelete
  78. Bila mana peluang anak Melayu melebarkan sayap konglomeratnya, seluruh masyarakat Cina bersatu menentang,supaya peluang itu ditutup. Malah mereka bersatu dibawah PCCC yang mana kesemua ahli tidak terlibat langsung malah tidak tahu langsung tentang pengendalian pelabuhan. Pengerusi BN P.Pinang sendiri menyatakan tentangan. Pemilihan Syed Mokhtar adalah tepat kerana dialah satu-satu anak Malaysia yang telah membuktikan berkemampuan mengendali pelabuhan, sapertimana Jamlus di MAB.Bagi LGE dan sekutunya yang nyata dan tersembunyi, penolakan terhadap Syed Mokhtar bukan sekadar keengganan menerima hakikat (kiasu) bahawa ada anak Melayu yang lebeh baik dari mereka, tetapi merupakan sabotaj terang-terangan terhadap kemajuan Melayu didalam bidang konglomerat.
    Satu ketika dahulu satu permohonan oleh seorang korporat Melayu untuk mengembangkan operasi pelabuhannya diPort Klang sebagai terminal ikan basah. Ikan dari laut akan didaratkan dipelabuhan barter tersebut dan akan diedarkan terus kepasar-pasar tani dibawah FAMA. Cadangan tersebut akan menghapuskan terus orang tengah, dan ikan-ikan segar akan dapat dibeli terus dari pasar tani oleh pengguna Melayu.(85% ikan dimakan oleh Melayu, 99% babi dimakan oleh Cina)> Kajian yang dijalankan mendapati bagi setiap ekor ikan yang dibayar oleh pengguna Melayu melibatkan kepentingan bisnes 23 orang Cina dan 2 orang Melayu. Melayu tersebut adalah pemasang jaring dilaut dan seorang lagi adalah keluarga yang membeli dan makan ikan. 23 Cina adalah orang tengah yang mengambil untung.
    Cadangan telah dihantar ke Parlimen untuk diluluskan, tetapi 10ribu pemborong ikan Cina seluruh negara menghantar petition menentang dan mengugut kerajaan. Permohonan akhirnya ditolak. Hari ini orang Melayu terpaksa membayar RM12.00/kg bagi ikan kembong pecah perut, RM45/kg untuk tenggiri. Nelayan Kuala Muda menghadapi masaalah menjual ikan dari bot kerana tokeh Cina hanya sanggup bayar RM1.00/kg bagi kembong segar dan RM4.00 bagi tenggiri.Melayu bukan setakat membayar tinggi bagi ikan malah makanan lain yang melibatkan pemborong tengah ini. Mereka telah mengawal apa yang Melayu makan.
    Selama mana Melayu akan terus diperbodohkan? Hakikatnya Melayu juga pandai berniaga dan berdagang, dan Melayu jenis ini memerlukan lebih dari sokongan dan perlindungan dari bangsa sendiri.

    ReplyDelete
  79. oh ye ke?kenapa UMNObabi tak beli ikan tu rm3 danjual kat rakyat rm 3.50 sekilo kalau sayang sangat kat rakyat? kenapa dok biar tokeh cina buli rakyat? mana dia pelindung melayu ni? sah sangat cuma melindung perut sendiri. Sudah la menipu. People are fed up with your lies. Fed up!

    ReplyDelete
  80. biasak la beb.............. klu dah dah komunis!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  81. Tau pun guan eng takut bila penang port akan dikendali kan ushawa melayu yang berjaya apa dah nanpak sanggatlah ada udang disebalik batu takut semua rahsia sendikit terbonkor nanti sebab tu orang cina-cina haram ni menentang syed mokhtar ambil alih penang port

    ReplyDelete
  82. Hebat! Jangan lupa terjemahkan dalam pru13 nanti.

    ReplyDelete
  83. kalau manusia dah tamak,especiali manusia yang mkn babi....jadi perangai babi lahh....sebab tu ada penyakit gila babi,harinie melayu dijajah bukan oleh penajajah luar,tp dijajah oleh kaum cina bangsat sendiri...cina ni if ada kepentingan ja diaorang akan tlong,jadi berhati-hati dengan puak2 cina bangsat nie...bukan nk racist,tp ini kenyataan yang malaysia tak boleh idop dlm 1 mlaysia sebenarnya

    ReplyDelete
  84. PK,

    Cuba korang siasat betul2 kenapa LGE takut Penang Port terlepas ke tgn Syed Mokhtar dan apakah punca kerugian Penang Port? Manalah tau kot2 underworld ke upperworld activities pun terlibat sama; itu lah yg sampai diorg beria2 tak nak info diaorg bocor...

    ReplyDelete
  85. Wah tengok cina kalau orang melayu baru nak bertapak sikit dalam bisnes di tempat diorang bersungguh2 dia nak lawan...macamni nak hidup adil samarata sedangkan mereka yang kuat perkauman takboleh tengok orang melayu nak maju sikit pun...apalah nasib kita orang melayu kalau pakatan rakyat yang menyokong apa saja permintaan orang cina untuk dapat undi pilihanraya...

    ReplyDelete
  86. Anon 4.25 haram jadah babi la ko ni.. Klu x de pengetahuan pasal politik ni jgn sembang sembarangan la... Bikin panas saja... Babi babi mcm ko ni ptt g mkn taik je

    ReplyDelete
  87. lagi-lagi mamat ni yang nak sapu...semua projek dia kaut ikut pintu belakang...stail meniaga mcm tu sapa pun boleh berjaya...lepas tu berlakon macam org zuhud giler...guna topeng islam untuk buat modal berniaga....

    ReplyDelete
  88. Palahotak ko mcm pukimak la woi..... Cara meniaga kaym cina babi yg mcm haram jadah tu ko suka la... Dah la meniaga x jujur pastu kencing bangsa melayu plak tu... Jenis mcm tu ko minat sgt la... Babi la org mcm ko ji... Mmg babi babi babi pukimak la woi....

    ReplyDelete
  89. Biasa la UMNObabi. Depa ni yang dok tutup pintu rezeki melayu. Nak hidup kena pi melutut kat dia macamnegara ni bapak dia punya.Yang dapat jerung dia saja. Dah kaya raya pun tak cukup lagi. Tak pernah bersyukur. Nak sapu balun tibai semua.

    ReplyDelete
  90. ini cina ar wa rasa x sedar diri la...mana lu mari apek???? ayo manyak kesian ma sama lu apek..lu bebal tahap gabang la wa rasa....klu lu punyer kaum dpt wa rasa lu tarakk mintak ma laporan terperinci.....lu jgn ingat lu punyer kaum sajer ada wang....melayu punyer olang pon ada wang jugak ma....busukk punyer olang.....

    ReplyDelete
  91. sifat munafik....berlakon mcm zuhud harta dunia...tapi kaut juta-juta.....yg bengap aje yg dok puja mamat ni....

    ReplyDelete
  92. aku sokong dan tabik spring kat anon 12.16...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!