PANAS BERAPI! DALANG FITNAH WIKIPEDIA ROSMAH MANSOR DIDEDAHKAN

Korang boleh baca pendedahan ini kat Blog Zamzarina, KLIK SINI

Aku cuma nak menambah, dari apa yang didedahkan oleh ZZ, aku boleh bayangkan ianya didalangi oleh Tian Chua seorang penipu bangsat yang memang terkenal dengan perangai bangang dia. Ingat lagi kisah dia buat gambar palsu Altantuya dan Najib makan ayam goreng bersama-sama Razak Baginda?

Jadi aku percaya ini memang mainan Tian Chua anjing kurap GAY yang suka buat onar. Aku harap perkara ini disiasat oleh SKMM dan PDRM. Tolong jangan lepaskan manusia yang suka buat fitnah macam ni!

92 Responses to "PANAS BERAPI! DALANG FITNAH WIKIPEDIA ROSMAH MANSOR DIDEDAHKAN"

  1. Dia ni agaknya musang berbulu ayam. Sial dapp menyamar masuk pkrr utk hancurkannya dari dalam. Sbb tu banyak buat blunder tanpa pkrr sedar. Jgn terkejut kalai besok dia mcm orang pulang kekampung semula. Melayu pembangkang terlaku fanatik dan mcm dunggu sgt nak berfikir. Mereka cuma angguk2 geleng2.

    ReplyDelete
  2. Yg penting brmula dari 'TRAGEDI' Ostat Nasruddin Tantawi BERBOHONG di hadapan jutaan rakyat Malaysia mmbuka mata aq akan betapa SONGSANG dan SESATnya jalan penganut PAS/PKR/DAP....

    Tahap kepercayaan aq pada sgl tohmahan thdp kjaan maupon DSRosmah kini pada tahap nak masok gear 4 dahhhh....

    InsyaAllah hikmat dari TRAGEDI ini aq akan mengundi BN....aq nak ahli keluarga juga org2 trdekat dgn aq juga akan mmbuka pintu hati melihat KEBENARAN ini...

    Bagi aq pakatan HARAMjadah itu wujud atas dasar PEMBOHONGAN ,FITNAH dan TIPU HELAH...

    Bila mrk menudoh sblh kjaan melakukn dgn pelbagai kemungkaran spt rasuah, maksiat bermakna MEREKALA DARI PIHAK PAKATAN HARAMjadah YG MELAKUKNNYA...tapi utk mengelak dari di tudoh mrk akan SPIN sglnya seolah2 pihak kjaan yg mungkar...

    SubhanAllah...trgamak penganut PAS dan org yg ngaku Islam dlm PAKATAN HARAMjadah dan pemimpin2 mrk yg mngaku Islam mmfitnah demi utk KUASA....

    ReplyDelete
  3. lepas ni cybertrooper bn kena rajin sikit jenguk dan update wikipedia tu kalau2 ada maklumat tak betul kena betulkan...

    ReplyDelete
  4. As reported by Malaysiakini (paywall-protected site), Catholic Bishop Dr Paul Tan Chee Ing (as well as Lim Chee Wee, head of the Malaysian Bar Council) has suggested that the government should just repeal the Sedition Act, rather than replace it with more legislation prone to selective enforcement..
    tgk bangsat cina ni klu bleh nak hapuskan segala akta keselamatan yg bleh mengugat diorang...

    ReplyDelete
  5. Anuar Aziz, taktik pembangkang PEMBOHONGAN, FITNAH dan TIPU HELAH adalah taktik Mossad (agensi periksan Israel).

    Siapakah dalam Pakatan Rakyat yang agaknya yang ada kaitan dengan Mossad?

    ReplyDelete
  6. KUALA LUMPUR, Dec 12 — Datuk Seri Anwar Ibrahim’s latest sodomy charge is the result of a “set- up job” which the politician “walked into”, according to an Australian daily’s exclusive of a WikiLeaks revelation.
    The Sun-Herald’s exclusive yesterday said a leaked US State Department cable revealed that “Singaporean intelligence officials told their Australian counterparts that Anwar engaged in the conduct for which he is accused, a claim he has steadfastly denied”.

    “Australia’s Office of National Assessments also states the conduct was the result of entrapment by Mr Anwar’s enemies,” reported the newspaper, which is part of the Sydney Morning Herald group.

    The WikiLeaks website has promised to release some 250,000 diplomatic cables from United States that reveal explosive private views across the world. Nearly 1,000 are said to be related to Malaysia, including candid observations about Putrajaya’s refusal to co-operate on several fronts.

    ReplyDelete
  7. Pernah tengok rancangan MISSION IMPOSSIBLE?
    Semua perkara yg dibuat dalam cerita adalah BOHONG DAN FITNAH.

    Yg penting,mereka dapat apa yg mereka nak.

    ReplyDelete
  8. The present of Rosmah Mansor, wife of premier Najib Razak, at the Altantuya Shaariibuu murder appeared “implausible”, according to a United States diplomat in a secret cable sent to Washington three years ago.
    The diplomatic cable was dispatched by the United States embassy in Kuala Lumpur two weeks after controversial blogger Raja Petra Kamarudin pledged in a statutory declaration that Rosmah was at the scene of the October 2006 murder of the Mongolian woman.
    However, while the allegations against Rosmah “seem implausible”, the cable said that it would “nevertheless will have resonance with a Malaysian public that does not have confidence in the integrity of the Altantuya murder investigation.”
    It also said that the continued public attention to such allegations also could damage Najib’s chances, who was then deputy prime minister, of replacing Abdullah Ahmad Badawi as the country’s new leader.
    On June 18, Raja Petra has sworn that he was “reliably informed” that Rosmah, together with her aide Norhayati Hassan and acting Colonel Aziz Buyong – who is Norhayati’s husband – were present at the scene of the sensational murder.
    The sworn statement came at a time of heightened political tensions in Malaysia where talk was rife over a possible change in government on Sept 16, 2008, through a mass defection of government MPs.
    Two weeks after Raja Petra’s revelations, Mohd Saiful Bukhari Azlan, an aide to Anwar Ibrahim, lodged a police report claiming that he had been sodomised by the opposition politician.
    Soon after, on Aug 26, Anwar returned to active politics after winning a by-election in Permatang Puah, a parliamentary seat which was vacated by his wife Dr Wan Azizah Wan Ismail.
    However, Anwar’s vow to take over Putrajaya fell flat when not a single BN parliamentarian changed sides.
    RPK put himself at great risk
    According to the leaked cable, political observers had remarked that Raja Petra had “put himself at great risk, and therefore they speculated that he must have some evidence in hand.”
    “If this is a bluff, ‘it will cost him and his family,’ one MP remarked,” added the confidential cable.
    Raja Petra was eventually charged with defaming Rosmah, Norhayati and Abdul Aziz on July 17, 2008.
    The blogger subsequently fled the country along with his wife, Marina, and both are living in United Kingdom (left).
    In 2009, the Kuala Lumpur Sessions Court granted Raja Petra a discharge not amounting to an acquittal because the police could not trace him to serve the warrant of arrest.
    Raja Petra has later distanced himself from the statutory declaration, saying that the accusations were based on information given by former deputy army special branch chief Kol Azmi Zainal Abidin.
    The US cable said that most Malaysians would believe there was at least some truth in Raja Petra’s allegations as they have no confidence in the integrity of the government’s investigation into the Altantuya murder.

    ReplyDelete
  9. byk sgt benda x betul yg ada dlm wikileaks tu
    klu tgk puncanya dr bangsat cina mkn babi yg suka klu dapat menjatuhkan bangsa melayu........ anjing mkn babi tu takkan berhenti until our PM berundur dan digantikan dgn Dinasti Lee Kuan YEw....

    ReplyDelete
  10. KUALA LUMPUR: Malaysia Today, run by self-exiled blogger Raja Petra Kamarudin yesterday announced a team-up with renowned whistleblower website WikiLeaks, led by Julian Assange.
    Raja Petra’s controversial blog has rocked Malaysian politics since its creation in August 2004, exposing everything from corrupt low-ranked civil servants to the alleged involvement of Prime Minister Najib Tun Razak and his wife Rosmah Mansor in the Altantuya Shariibuu murder case in November 2006.
    His posts had even resulted in him being arrested under the draconian Internal Security Act in September 2008.
    Just recently, Raja Petra granted an interview to the Umno-owned TV3, urging authorities to investigate a statutory declaration claiming that Rosmah had been personally involved in the brutal murder of Altantuya.

    WikiLeaks, launched in 2006, made world headlines due to its exposure of US documents related to the conflicts in both Iran and Afghanistan.
    The website specialises in the publication of private, secret, and classified information from anonymous news sources, news leaks and whistle-blowers.
    Assange who in 2009 was awarded Amnesty International’s Media Award, appealed against a decision by UK courts to have him extradited to Sweden to face charges related to sex crimes, which he had denied committing.
    As a result, he must report to the police station in Beccles, Suffolk, on a daily basis.
    The news of the MoU was carried on Malaysia Today itself, accompanied by photographs of a smiling Raja Petra and Assange shaking hands over the Memorandum of Understanding.

    mmg x betul wikileaks ni..... byk fakta yg bercanggah dgn kenyataan.. agak2nya dari mana diorang dapat ni semua?????????

    ReplyDelete
  11. ahahahahahaha..padan muka kau PAS!!hidung xmancung,pipi tersorong-sorong...dari dlu lagi ak da ckp yg PAS ni balaci kpd DAP jer...hudud hnyalah satu kata2 retorik PAS utk mnang PRU,,,bktinya,mreka sndri xpsti lagi nk lksanakn hudud ataupn x.

    ReplyDelete
  12. so, byk sgt dah pembohongan yg dibuat geng pakatan ni.... kejap tu kejap ni... yg mana satu nak follow pun dah x tau.... mungkin inilah salah satu puncanya terjadi amukan di putrajaya hari tu... bila dah bercANGGAH pendapat n fanatik x tentu hala, otak pun jd gila.... kepada penyokong kuat pakatan tu, gunakanlah akal fikiran korang tu.... tuhan bg akal fikiran tu utk berfikir utk berbuat kebaikan bukannya kejahatan.... anak cina mkn pengat sendiri mau ingat

    ReplyDelete
  13. KUALA LUMPUR: Malaysia Today, run by self-exiled blogger Raja Petra Kamarudin yesterday announced a team-up with renowned whistleblower website WikiLeaks, led by Julian Assange.
    Raja Petra’s controversial blog has rocked Malaysian politics since its creation in August 2004, exposing everything from corrupt low-ranked civil servants to the alleged involvement of Prime Minister Najib Tun Razak and his wife Rosmah Mansor in the Altantuya Shariibuu murder case in November 2006.
    His posts had even resulted in him being arrested under the draconian Internal Security Act in September 2008.
    Just recently, Raja Petra granted an interview to the Umno-owned TV3, urging authorities to investigate a statutory declaration claiming that Rosmah had been personally involved in the brutal murder of Altantuya.


    Ini manipulation of pihak yahudi yang ingin menjahanamkam negara islam kita....mereka sanggup melakukan apa sahaja unmtuk mencapai matlamat dan misi mereka tanpa memikirkan nyawa sesiapa....

    ReplyDelete
  14. Kak bedah,

    Kita sebagai rakyat Malaysia perlu satu hati untuk menentang anasir2 luar yang berusaha nak rosakan Malaysia, termasuklah anasir dalam negara macam Pakatan Haram.

    ReplyDelete
  15. Aku tengok DS Rosmah tu biasa je bagus je tapi propaganda buruk ttg diri dia sudah dibuat sejak ura2 nak jatuhkan Pak Lah sebelum DS Najib diangkat sebagai PM. Yang paling hebat dugaan DS Rosmah bila dituduh sebagai pembunuh Altantuya. Walhal malam tu dia berada dlm majlis bersama anak2 yatim. Kemudian dia dituduh membeli cincin harga berjuta walhal cincin tu dah lama dihantar semula kepada galleri di Amerika. Logiknya kalau kita nak beli cincin harga berjuta, takkan melalui pos.

    Kepada mereka yang suka telan cerita bulat2 tanpa fakta tu, fikirlah sebelum menyesal. Dulu ramai yang marahkan Tun M kerana kasihan melihat nasib Anwar dipecat tapi setelah tahu hal sebenar, ramai yang menyesal hingga tak terkata. Carilah fakta sebenar sebelum kita menuduh dan membuat keputusan..

    ReplyDelete
  16. Bangsa Melayu lebih seronok "Membunuh" saudaranya dari memajukan bangsa sendiri... Sila baca buku MALAY DILEMMA dan DOKTOR UMUM tulisan Tun Mahathir Mohamad. Buka mata buka MINDA.

    ReplyDelete
  17. wow!!!!! npk nya sudah panik balaci pakatan haram nie...npk nya dalang berada kat belakang anwar songsang...mesti anuar songsang terasang

    ReplyDelete
  18. Ingat orang melayu bertungkus lumus memerdekakan Tanah melayu jadi jangan biar senang-senang puak puak kafir harbi ni nak jatuhkan melayu. melayu yang tak sedar diri tolong berambus pi singapore .

    ReplyDelete
  19. well dorang ni pun bodoh juga , suka buat benda bodoh yang memalukan diri sendiri kahkahkah , dah sahsah kalau kita edit dia ambik IP address kita.

    ReplyDelete
  20. mmg kurg ajar btl pembangkang nie!
    smpai wiki pn mereka blh ubah semata-mata nak buruk2kn nama DS Rosmah..
    mmg shaitan bertopengkn manusia btl mereka nie.
    yg plg sedihnya org melayu sndri sggup nak jtuhkn bangsa sndri hnya semata2 nak mengangkat pungung Cina!!
    tp takpe semua pembohongn dn fitnah mereka tak lama pon..semuanya akn spin kepada mereka balik..

    ReplyDelete
  21. Bodoh cibailah lu org melayu! skg Bn apa dia bgi sma lu? dari dulu smpi skrg sme je! BN/UMNO bungkus di PRU 13. itu 1 malaysia racist , 1 malaysia wyg semata2 !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oit!!!! Lu bangsat cina mkn taik babi jgn ckp byk la woi.. Lu punya DAP tu tgg masa saja mau ditendang keluar dr jd CM... Pukimak lu bleh pijak melayu ..lu ingat melayu mcm kitorang ni mau diam ka??? Lu cina bangsat anjing babi bodoh bleh la duduk diam pasai itu DAP sudah sumbat taik sama lu.. Kiyorang melayu takkan diam n akan tentang habis-habisan menjaga ketuanan melayu, UMNO dan BN.....

      Delete
  22. apa yang rakyat tak dapat lagi wahai Khoo Zi Zang? dari segi mana 1 Malaysia Racist? Kerajaan dah bagi macam-macam keperluan kat rakyat, seperti BR1M , KR1M dan seterusnya. Apa yang buat kau begitu yakin BN akan bungkus di PRU 13? Ni orang kata manusia buta, dah bagi facilities macam macam lagi mau bising, orang macam lu hah tak layak duduk malaysia. Bila tak bersyukur dengan apa yang ada inilah jadinya.

    ReplyDelete
  23. memang benar ini semuanya kerja yang tidak bermoral parti pakatan, cuba anda tengok di wikipedia sekarang ini, dulu ada tiga nama suami ds rosmah, dan kini yang ada nama suami rosmah yang diletakkan di infomasi spouse ialah najib kaki tipu, nampak sangat lah sekarang ini semua kerja yang di edit oleh pakatan untuk menjatuhkan ds rosmah.

    kenapalah meraka ini boleh nak membuat kerja terkutuk macam ini...sepatutnya pemimpin dan dihormati isterinya dihormati kerana mereka berusaha bersungguh-sungguh supaya dapat menjadikan malaysia sebagai negara yang maju dan rakyat dapat hidup senang.

    orang-orang yang menyokong pembangkang ini sebenarnya hati mereka dah gelap dan busuk tidak boleh menerima kebenaran, walaupon mereka tahu yang PAS AND THE GENG
    kaki penipu namun mereka masih nak sokong jugak...

    ReplyDelete
  24. aku memang sakit hati sangat ni...kenapalah pembangkang nak jatuhkan ds rosmah sampai sanggup mereka-reka cerita yang tak masuk akal ini...pembangkang ni memang bodoh tak ada akal, sanggup melakukan apa sahaja untuk menipu rakyat,sampai boleh memfitnah orang,namun alhamdulillah semua sudah terjawab disini... orang-orang macam inikah yang penyokong pembangkang nak jadikan pemimpin...??

    ReplyDelete
  25. hentikan lah fitnah dan penipuan terhadap datin sri rosmah,memang terbukti yang datin sri rosmah seorang wanita yang sangat bijak..sebab itu lah pembangkang sakit hati dan buat kerja-kerja bodoh macam ni,kalo isteri-isteri pembangkang ditempat ds rosmah ingat mereka tu nak buat ke apa yang datin sri rosmah telah lakukan untuk rakyat..jangan haraplah wei..mereka-mereka tu hanya akan duduk dan jaga diri mereka sahaja... bukan ini sahaja fitnah yang dibuat keatas datin sri rosmah,macam lagi...jangan lah percaya pada fitnah itu semua...hanya orang yang bodoh sahajalah yang akan percaya pada fitnah yang dibuat oleh parti pembangkang....

    ReplyDelete
  26. akhirnya segala kebenaran dah terbukti disini...cina dasar kurang ajar...

    ReplyDelete
  27. Khoo Zi Zang

    just ans me this....WHAT HAVE THE FUCKING DAP GIVEN US ALL THIS YEARS?
    ESPECIALLY TO THE MALAYS?
    ANS ME THIS WITH PROVE AND ILL RESIGN FROM POLITICS

    ReplyDelete
  28. Org Malaysia ni blm bfikiran tbuka...apa salah kita tukar kerajaan?UMNO dh brapa thun memerintah?skrg UMNO ibarat jambatan usang yg prlu diganti.klu pemerintahan PR tak memuaskan,kita tukar blk.susah ke???brapa juta rakyat yg tgk media tv1,2,3,smua tentang kebaikan UMNO.kat pulau pinang,PR buat kebaikan x tunjuk dlm tv pon.wahai rakyat malaysia,fikir lah dgn bernas.kita x tahu klu PR blh jd pemerintah yg lbh baik,sbb kita x cuba.asyik2 BN je.

    ReplyDelete
  29. khoo zi zang a.k.a khoo zi bastard...hey u swine...your brain is freeze that why you can see the truth...and the truth is that umno/barisan is the best..today the world know malaysia by what malaysia are...is all because of barisan/umno our great government...all the Chinese is damn racist...please show us what has your damn pakatan and the gang has done good for malaysia...

    ReplyDelete
  30. To Panda Kelabu

    Memang Umno memerintah lama tapi sebabkan umno juga malaysia maju. Disebabkan umno juga rakyat sekarang tidak dipandang hina. Kau ingat kalau pakatan harami dapat malaysia dia mau jaga ka? hancur malaysia weh! Jaga negeri pun tak boleh nak jaga negara? Nak tunjuk kebaikan PR? dorang buat kebaikan ke aku tanya kau? bershit tu baik? So kiranya pemimpin tidak bermoral boleh memimpin negara lebih bagus dari umno lah? Kahkahkah

    ReplyDelete
  31. Daru dulu lg kiyorang x leh terima kamunis memerintah.. Apatah lg sekarang... Khoo Zi zang lu ingat dgn serapkan nilai ajaran PKM dlm sek cina lu bleh ajak diorang memberontak n benci kerajaan la??? Sorry la... Lu punya saki baki taktik komunis tu org dah tau la..... Lu tgg la nnt smpi masa lu merayu kat bangsa melayu gak la

    ReplyDelete
  32. eh lu cina makan itu pork banyak sangat... lu ingat lu bagus sangat hebat ka hah... lu punya bangsa paling kurang ajarlah... patut la masa jepun jajah malaysia bangsa cina paling teruk diajar sbb diorang tahu lu orang apa macam....cilaka punya bangsa....

    ReplyDelete
  33. allah tu adil kebenaran terbukti jua...cian ds rosmah ramai sgt yg dengki dgn ds rosmah...Rosmah buat bkn nk dapat nama tp utk masa dpn anak2 malaysia.. aku x paham ah napa pembangkang suka sgt fitnah org...kata ingin menegak kan agama tp islam x meajar kt utk memfitnah org demi mendapatkan kuasa...kerana kuasa pas sangup jual agama pada dap mcm nie ke yg dikatakan nk mempertahan kan agama???

    ReplyDelete
  34. Khoo Zi Zan lu btl2 mkn babi byk sampai lu punya otak suda jd mcm babi...lu mau cakap pasal melayu lu patut pikir lu duduk mana lu ddk dkt malaysia bkn negara china k kalau lu mau babi memerintah negara lu blik china lah...utk malaysia lu jangan mimpi dapig blh menang k..

    ReplyDelete
  35. Aku tengok DS Rosmah tu biasa je tapi propaganda buruk ttg diri dia sudah dibuat sejak ura2 nak jatuhkan Pak Lah sebelum DS Najib diangkat sebagai PM. Yang paling hebat dugaan DS Rosmah bila dituduh sebagai pembunuh Altantuya. Walhal malam tu dia berada dlm majlis bersama anak2 yatim. Kemudian dia dituduh membeli cincin harga berjuta walhal cincin tu dah lama dihantar semula kepada galleri di Amerika. Logiknya kalau kita nak beli cincin harga berjuta, takkan melalui pos.

    Kepada mereka yang suka telan cerita bulat2 tanpa fakta tu, fikirlah sebelum menyesal. Dulu ramai yang marahkan Tun M kerana kasihan melihat nasib Anwar dipecat tapi setelah tahu hal sebenar, ramai yang menyesal hingga tak terkata. Carilah fakta sebenar sebelum kita menuduh dan membuat keputusan.

    ReplyDelete
  36. lu cina mkn babi xmau cakap pasal racist lah..lu punya dap saja racist guna kan melayu utk kepentingan cina itu yg racist...BN kalau racist BR1M, KR1M dan byk lagi yn kerajaan bg dkt semua kaum n agama itu lu kata racist lu mmg babi lah...lu punya bangsa yg cibai bkn melayu...

    ReplyDelete
  37. Panda Kelabu said...

    Org Malaysia ni blm bfikiran tbuka...

    salah seorang nya adalah kau... kesian aku tengok engkau taw pasal pulau Pinang je? Malaysia ko taw? nampak sangat ko ni sama macam khoo zi zang tadi...

    hahaha... kalau kau betul-betul open minded, kau akan nampak corak permainan politik pembangkang... desperate gila... buat apa saja untuk dapatkan putrajaya (dulu dah fail=PKR anwar baru naik jadi ketua PKR nak tawan putrajaya)...dah la kalah, kata sistem pengundian xadil la... kata ada orang main tipu la...lepas tu PERGI UBAH FAKTA DALAM WIKIPEDIA!!!

    gila nak mampus desperate... itu ko kata x open minded? kalau bukan disebabkan BN, sabah sarawak mundur lagi kau tahu?

    kalau bukan disebabkan BN, orang cina dah menindas melayu kaw-kaw ko taw? ko pernah dengar x dasar break and rule British? oeh lupa, kau closed minded...

    ReplyDelete
  38. betul kata mawar hitam, bangsa melayu lebih cenderung menindas kaum sendiri asalkan sekelompok daripada mereka dapat apa mereka mahu...

    tengok bukti-bukti sejarah yang kita sudah belajar disekolah dan diuniversiti... disebabkan siapa kerajaan Melayu melaka jatuh? disebabkan melayu juga yang memberi maklumat pada alfonso d al kaki(memang wajar bagi kaki)...

    ataupun, melayu memang mudah dijajah? silap, bukan mudah, tapi lebih suka dijajah dari dahulu sampai sekarang... mereka sanggup gadaikan negara demi sekupang dua... contoh lagi md sabu berganding bahu dengan lim kit siang supaya chin peng tidak dibuang negara... komunis tu, berpa banyak orang dibunuh xkira kaum...

    tapi md sabu dan lim kit siang nak jugak chin peng...

    saudara, ramai yang nak masuk kesyurga tetapi ramai pula yang takut mati.... fikir-fikirkanlah...

    ReplyDelete
  39. 13 MEI: KIT SIANG PERNAH HALAU MELAYU DARI KG BARU

    Penasihat Kebangsaan DAP, Lim Kit Siang melenting apabila parti itu didakwa diresapi elemen-elemen komunis. Reaksi spontan Kit Siang terhadap kenyataan Ketua Penolong Pengarah E2 (M), Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman, Datuk Mohd Sofian Md Makinuddin dalam Konvensyen Pemimpin Muda Negara di Parlimen 19 Julai lalu harus difahami dalam konteks sejarah penubuhan DAP dan kaitan parti itu dalam rusuhan kaum 13 Mei 1969.

    Bagi golongan muda yang tidak melalui peristiwa berdarah 43 tahun lalu mungkin tidak begitu mengerti mengapa tokoh veteran DAP itu amat marah terhadap dakwaan tersebut, tetapi generasi yang melihat dengan mata kepala mereka sendiri tragedi paling dahsyat dalam sejarah negara itu sudah tentu memahami sebab musabab reaksi cacing kepanasan beliau.

    Sejarah awal penubuhan DAP mempunyai kaitan rapat dengan Parti Tindakan Rakyat Singapura (People’s Action Party - PAP ) yang di tubuhkan pada tahun 1954.

    Antara pelopor awal PAP ialah Lee Kuan Yew yang bertindak sebagai setiausaha agung parti itu. Sejurus Singapura berpisah daripada Persekutuan Malaysia pada 9 Ogos 1965, pendaftaran parti itu di negara ini dibatalkan sebulan kemudian.

    Maka untuk meneruskan agenda PAP yang 100 peratusnya adalah pro-Cina, Devan Nair, ahli parlimen Bangsar ketika itu berusaha menghidupkan kembali parti itu dengan mendaftar sebuah parti baru dipanggil

    Parti Tindakan Rakyat tetapi ditolak oleh pendaftar pertubuhan kerana mempunyai persamaan dengan PAP dari segi nama.

    Devan Nair lalu menukar nama tersebut kepada Parti Tindakan Demokratik atau Democratic Action Party (DAP) yang diluluskan secara rasmi pada 19 Mac 1966.

    DAP yang baru ditubuhkan itu dipelopori pula oleh Kit Siang yang dikatakan mempunyai pertalian famili dengan Kuan Yew yang berasal dari Batu Pahat, Johor.

    ReplyDelete
  40. The second Pakatan Rakyat convention than begins on Sunday will try to showcase it is a better alternative to the Barisan Nasional, PAS supreme council member Mujahid Yusof Rawa said.

    Mujahid, who is Parit Buntar MP and Penang PAS deputy commissioner, said among the issues discussed would be Pakatan’s view on Malay issues, federalism, pluralism and distribution of wealth, which will be discussed by the presidents of the three Pakatan partners.

    “It will be an opportunity for Pakatan to showcase that it is better than the BN,” he said of the convention. It is our objective that if Pakatan comes to power, we will try to increase household income to RM4,000, compared with RM3,500 at present.”

    What is important, said Mujahid (right), the youngest son of former PAS president Yusof Rawa, is that Pakatan will at the convention define the concept of sovereignty of Malays and the related issues.

    Pakatan, he said, wants to see Malays empowered as enshrined under the constitution, without violating the rights of others.

    “This definition of Malays is different from the ‘ketuanan Melayu’ concept that has been widely publicised. Furthermore, we hope Pakatan’s concept of federalism, where the national wealth will be distributed fairly, will also attract the people,” he said.

    “People from Sabah and Sarawak can certainly identify themselves with our objective of increasing the household income. Our bid to review the concept of federalism will make Pakatan, for them, a viable alternative,” Mujahid said.

    tu dia.... janji2 pakatan rakyat klu dapat ambik alih kuasa tapi betul ke??????????

    ReplyDelete
  41. Dari segi lambang parti, prinsip perjuangan dan cara berpolitik, tidak ada bezanya antara DAP di Malaysia dan PAP di Singapura.

    Maka tidak hairanlah sehingga ke hari ini generasi pemimpin baru DAP seperti anak Kit Siang, Lim Guan Eng meneruskan tradisi berkiblat kepada PAP terutamanya setelah parti itu memerintah Pulau Pinang.

    Bukankah Guan Eng sendiri mengaku bahawa beliau sering melakukan lawatan ke Singapura setiap dua minggu untuk bertemu mentor besar DAP, Kuan Yew serta mendapatkan arahan-arahan spesifik berhubung gerakan kerja politik parti itu di Malaysia?

    Apabila DAP dan Gerakan (ketika itu masih menjadi pembangkang) menang besar di Selangor pada pilihan raya umum tahun 1969, kedua-dua parti itu menjadi besar kepala.

    DAP menggunakan kebebasan bersuara tanpa batasan dan kawalan untuk mengutuk dan menghina bangsa Melayu dengan kata-kata kesat dan mengaibkan dalam perarakan besar-besaran di Kuala Lumpur dengan membawa sepanduk dan pembesar suara.

    Baru sahaja 12 tahun kaum Cina diberi taraf kerakyatan penuh melalui dasar 'jus soli' sebagai salah satu syarat utama Inggeris untuk kemerdekaan, orang Cina sudah naik tocang.

    Menurut Laporan rasmi Majlis Gerakan Negara (MAGERAN) yang dipengerusikan oleh Almarhum Tun Abdul Razak Hussein, tindakan DAP mengadakan perarakan jalanan meraikan kemenangan mereka dengan menghambur sentimen perkauman terhadap bangsa Melayu menjadi pencetus kepada rusuhan kaum yang menelan korban lebih 2,000 nyawa.

    Sehari setelah melenting, Kit Siang bertukar nada dengan mengatakan parti itu inginb bekerjasama dengan Barisan Nasional untuk menghindari tragedi 13 Mei berulang.

    Tujuannya ialah untuk menutup dosa besarnya sebagai pengerak utama 13 Mei dan membasuh tangannya yang berlumuran darah rakyat tidak berdosa yang didalangi tidak lain tidak bukan oleh Kit Siang sendiri.

    Slogan yang dicanang oleh Kit Siang dan pemimpin DAP Cina lain pada perhimpunan dan perarakan mereka yang menjurus kepada peristiwa berdarah 13 Mei ialah "Malai si" yang bermakna "Mati Melayu".

    Pada 11 Mei penyokong DAP berteriak:

    "Apa polis boleh buat, kita raja. Buang sama polis Melayu."

    Di Jalan Bukit Bintang pada hari yang sama, DAP melaung:

    "Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan."

    Di Jalan Changkat Dollah pula mereka mengapi-apikan bahawa:

    "KL sekarang Cina punya."

    Sehari kemudian pada 12 Mei di Jalan Ipoh dan Jalan Tunku Abdul Rahman, penyokong DAP menjerit:

    "Melayu balik kampung, Melayu sekarang tidak ada kuasa. Sekarang kita Cina sudah 'control'."

    Malah sejarah mencatat kenyataan angkuh Kit Siang sendiri di Jalan Khir, Kampung Baru, di hadapan orang Melayu ini denga berkata:

    "Melayu keluar! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu, sekarang kita sudah ada kuasa."

    Keesokan harinya pada 12 Mei di hadapan Balai Polis Jalan Pudu, penyokong Cina DAP terus melaungkan:

    "...semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis."

    "Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan Melayu punya, mata-mata lancau."

    Hari yang sama mereka juga mengutuk bangsa Melayu di Jalan Canvel:

    "Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu."

    Di Jalan Bukit Bintang, DAP pula berkata;

    "Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu."

    Hakikatnya, DAP tidak akan bertukar menjadi sebuah parti yang memperjuangkan hak-hak orang bangsa Melayu dan pribumi kerana sikap rasis dan perkauman tebal sudah menjadi darah dagingnya.

    ReplyDelete
  42. The Policies of Pakatan Rakyat
    1. Transparent and Genuine Democracy
    A. Constitutionalism and the Rule of Law
    B. Separation of Powers
    C. A Clean, Free and Fair Electoral System
    2. Driving a High Performance, Sustainable and Equitable Economy
    A. High-Performance Economy
    B. Democratic and Transparent Economy
    C. Decentralisation and the Empowerment of the State Economic
    Management
    D. Affirmative Action Policies based on Need
    E. Labour
    F. Social Safety Net
    G. Housing
    H. Infrastructure and Public Facilities
    I. Environment
    J. Sustainable Growth and Green Development
    3. Social Justice and Human Development
    A. Unity and Social Justice
    B. Religion
    C. Education
    D. Women and the Family
    E. Youth
    F. Security
    G. Healthcare
    H. Culture
    4. Federal-State Relationship and Foreign Policy
    A. The Federal System
    B. Sabah and Sarawak
    C. Foreign Policy

    agak2 korang kan.... polisi pakatan ni leboh memihak kepada sape?????

    ReplyDelete
  43. Minta maaf pos panjang-panjang PK... tapi saya rasa rakyat perlu tahu apa itu DAP sebenarnya
    anon July 24, 2012 2:59 PM

    ReplyDelete
  44. betul juga kata Panda Kelabu ape slh kite cube? cuma sepekara yg aku kurang faham,, kenapa DAP/PR asyik mncerita kan keburukkan menteri melayu jer,, Samy Vellu pun kaya,,ttp diam jer..Lim Hii Leong..jd jutawan masa bapa dia mnteri pengangkutan,, Kuari YTL seluas singapura kat Ulu Langat,tempat lain jgn kira lagi,DAP x kata pun tu kroni,,pasal cina..melayu Tioman hanya dpt 3 ekar sorang tanah,,seorang taukeh cina ,,ikut mau seluas mana..so beringat lah wahai Melayu...

    ReplyDelete
  45. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  46. nilah yang dikatakan "kata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih" . Ini lah yang boleh diibaratkan kepada Presiden PKR , Datin Wan Azizah. Beliau berkata BN dah tak ada modal hingga 'menyerang' isteri CM Penang iaitu Betty Chew apabila mempersoalkan tuduhan skandal suaminya itu. Pelik bila presiden PKR itu berkata BN tak ada modal, adakah dia tak nampak bagaimana kerajaan Selangor 'terduduk' bila ditekan dengan pelbagai isu yang mempersoalkan integriti pentadbiran kerajaan PR di negeri itu?

    Itu satu hal, hal lain pulak kenapa Datin Wan Azizah tak membela Datin Seri Rosmah Mansor bila isteri PM itu diserang oleh gerombolan pakatan haram sejak dulu lagi ? Lebih malang lagi Datin Seri Rosmah Mansor bukanlah seorang politician seperti Betty Chew. Datin Wan Azizah juga menunjukkan kedangkalan pemikiran bila mempersoalkan mengapa DS Seri Najib yg juga memegang sementara portfolio Menteri Pembangunan Wanita,Keluarga dan Masyarakat tidak melakukan apa2 untuk membela Betty Chew.

    Adakah Presiden PKR itu pernah melihat DS Najib menyeru kepada gerombolan jahanam pakatan haram utk berhenti menyerang DS Rosmah yang juga isterinya. Apa pulak keistimewaan Betty Chew ? Hanya kerana sifatnya yang mudah sentap dengan statement berupa persoalan dari kalangan penyokong BN, dia terus dikatakan diserang.

    Salute kepada DS Rosmah Mansor, walaupun ditabur dengan pelbagai fitnah sejak dulu lagi, reaksi beliau tetap cool dan tak melatah. Kalau Datin Seri Wan Azizah benar2 prihatin, dia patut bela Datin Seri Rosmah dahulu dan bukannya Betty Chew . Paling kurang pun bersikap adil la, tindakan mempertahan Bettt Chew hanya menunjukkan sifat hipokrit yang melampau ! Apa ustaz Azhar Idrus selalu kata? Munapek??

    ReplyDelete
  47. Hanya spesis2 ahlul2 PAS dan penyokong2 fuckaton haramjadah, yg bengap nak mampos, kecik2 tak nak kojol, kote dah berbulu menyusahkan diri dan keluarga, hidup pun sia2 saja, bahlul tetapi berlagak samseng kampong dusun je. Hanya penjilat juboq belendir dan pencacai2 najis BABI yg dok menggila meneggakn kote bengkok Anwar Zionist untuk terus terus kencing kan mereka2, terus terus menyondol lobang taik, lobang najis, lobang jubor walaupun di dalam bulan Puasa. Janganlah merelakan diri anda dilahanat kerana menyokong agenda jahat dan kotor Zionist, untuk menghancurkan negara2 Islam. janganlah anda merelakan diri anda dilahanat kerana bersnegkongkol dgn peliwat terkutok, barua lahanat yahudi zionist, dan komunis biaDAP yg rasis giler, anti Melayu, anti Islam, LBGT . Ingatlah azab Allah sungguh dahshat dan Wali Terompah Jamban pun tak dapat larikan diri, ini kan pulak anda spesis2 pencacai2 najis BABI. Fikir2 kan lah, sebelum ajal didepan mata.

    ReplyDelete
  48. kalau tak silap aku maklumat kat wikipedia tu bukannya tepat 100% pun... ianya boleh diakses dan diedit oleh sesiapa pun rasanya... entahlah kalau aku salah... tapi bg aku la kot ya pun..minta maaflah.... kot a pun ds rosmah ni ada 3 suami pun..apa yg salahnya disini??? korang ni cakap mcm bebudak je lah... dia bukannya curang ngan suami dia pun... yg dok melaluk sampai ke situ pasai apa?? yg peliknya dgn korang.bila org dok kecoh pasal nuar dan assmin punya skandal..perhhh semuanya mengamuk sakan tanpa nak siasat..ada yg siap ckp video tu besi..bila kena nak fitnah org lain..sampai wikipedia tu pun boleh jadi bahan rujukan... insaflah... dah la fitnah tu pun dosa besaq..ni bulan posa..lagi kuat plak fitnah puak hangpa... bawa mengucap lah.......

    ReplyDelete
  49. Ini semua adalah pencaturan jahat dan kotor, taktik Zionist untuk menghancurkan negara2 Islam. Dgn menggunakan barua2 lahanat mereka seperti di negara kita Anwar Zionist melakukan apa saja " Putrajaya At All Cost". Lihat saja apa yg berlaku terhadap Libya, Egypt, Iraq, Tunisia, Yemen, Pakistan, Afghanistan dan sekarang di Syria semua adalah agenda jahat dan kotor Zionist. Anwar Zionist dan talibarut2 beliau akan melakukan apa saja untuk menjatuhkan kerajaan BN. Target yg paling senang adalah membuat persepsi yg burok terhadap PM dan isteri serta ahli2 keluarga. Seolah olah keluarga 60 Anwar Zionist, Keluarga tunggang langgang, suci dalam tahi BABI. Ingat lah Anwar Zionist adalah pejuang keselamatan Yahudi zionist, pembunoh rakyat Palestine yg tak berdosa. Orang inikah yg akan menjadi PM setelah PRU13, nauziblllah, pada hari itu negara akan menjadi huru hara dan kacau bilau. Spesis ini adalah keparat dan lahanat. Selamatkanlah diri dan keluarga, jauhi dari menyokong Fuckaton Haramjadah

    ReplyDelete
  50. Inilah kalau Parti Isle, PAS PIS PUS kalau dah bersengtongkol dgn Yahudi Zionist dan komunis biaDAP yg rasis giler, melahirkan Fuckaton haramjadah.Dalam Fuckaton semua Orite. LBGT ke, Liwat Ke, Zina Ke, Zionist ke, komunis ke, Rasuah ke, korupsi ke,rasis giler ke, semua Orite, dijamin Wali Terompah Jamban, masyukk Syurga mak bapak dia yg punya.

    Undilah PAS Dijamin masyuukkk....Kawin sejenis Orite, Pedang lawan Pedang orite, lobang najis orite, lobang taik orite, lobng Jubor orite, air lendir orite, jual lendir orite, dalam jamban orite, dalam koch orite, kaunselinng 3pagi siap pake tuala basah orite, pelacur Cina Doll pun orite.

    PAS = Orite, siap lambang Jempol Nik Najis, Tok guru yg paling nyanyok dan bengap nak mampos

    ReplyDelete
  51. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  52. Tidak ada isteri / Ibu di seluruh dunia yg sanggup dimadukan dgn wanita2 lain. Tetapi di Malaysia hanya Kak Wan Jijik, pelakum murahan yg hanya kerana mewah hidup, dikipas oleh Sang Suami, peliwat terkutok dgn janji2 manis untuk menjadi Wanita Pertama, diberi kemewahan hidup, rumah besau, kereta besau, jawatan besau, jamban besau, katil besau, wang haram dalam dan luar negara, semua hasil harami, itu sebab beliau sanggup dimadukan dgn lelaki2, boypren2, pelacur2, isteri2 Assmin dan isteri2 orang. Tak Cukop itu, sanggup menjulang Sang Suami dgn gelaran Anukera tuhan, inilah kejijikkan Kak Wan Jijik, spesis2 yg terkutok, kerana tidak ada isteri/ibu didalam dunia yg sanggup menjadi perkakas Sang Peliwat, barua lahanat yahudi zionist, BABI haramjadah, tetapi apa nak diherankan memang keluarga 69, keluarga tunggang langgang. Bab buat ibadah haji pun nak menipu rakyat, kalau belum buat, janganlah menipu, belum buat ngaku jelah, ini tidak corner baring, menipu, bebrbohong memang makanan anak beranak, keluarga 69. Fkir fkirlah pencacai2 dan penjilat2 Juboq blendir Hero Tamil pare pundek.

    ReplyDelete
  53. diorng sbnrnya panas pnggung bila tgk DS Rosmah trus melakukan kerja kebajikan sbb diorng tkut krja amal DS Rosmah mndapat prhtian rkyat,sekaligus mningktkn skongan rkyat kpd DS Najib..itu yg diorng tngah tkut skrg ni,sbb diorng xde jasa pn pada rkyat..heret rkyat pegi buat rsuhan ad lah...bhaykan lagi nywa rkyat..tahniah DS Rosmah!!anda dh buat pmbgkang terberak dlam sluar diorng...

    ReplyDelete
  54. KUALA LUMPUR 20 Julai – “Apa dalil yang dipakai dan berpandukan kepada nas Al-Quran yang mana… kata-kata berkenaan boleh menimbulkan kekeliruan yang dikhuatiri boleh membawa kepada kesesatan dan yang paling kita bimbangi merosakkan akidah.

    “Ini kerana selepas wafatnya Rasulullah s.a.w, tidak ada lagi wahyu yang diturunkan dan jika benar kata-kata itu keluar daripada Timbalan Ketua Pemuda Pas, Nik Abduh Nik Aziz, beliau perlu memberikan penjelasan lebih lanjut,” kata bekas Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Ghazali Ahmad.

    Beliau berkata demikian sebagai mengulas Kenyataan Timbalan Ketua Pemuda Pas, Nik Abduh Nik Aziz yang mengatakan bahawa Allah mengarahkan Pas untuk menawan Putrajaya daripada musuh-musuh Allah baru-baru ini.

    Mengulas lebih lanjut Ustaz Ghazali seterusnya mempersoalkan bagaimana pula hubungan Pas dengan DAP di dalam pakatan pembangkang yang turut disertai PKR.

    “Apakah ini juga sama dalam konteks di atas…Jika Allah mengarahkan Pas untuk menawan Putrajaya daripada musuh Allah, itu jugalah yang kita terfikir setelah mereka bersahabat dan berkongsi pentas dengan DAP serta PKR untuk menentang kerajaan yang ada hari ini.

    “Mungkin alasan yang sama boleh digunapakai….Itu adalah pandangan saya dan seeloknya kita mahu dengarlah pula pandangan serta penjelasan daripada pimpinan Pas hari ini,” katanya.

    Ustaz Ghazali seterusnya menambah beliau sama sekali tidak mahu mempertikaikan apa yang diutarakan itu cumanya inginkan sedikit penjelasan kerana apa yang diutarakan oleh Nik Abduh itu amat mengelirukan.

    “Janganlah gara-gara terlalu ghairah untuk menawan Putrajaya, kata-kata yang boleh mengelirukan boleh dikeluarkan sedemikian rupa.

    “Apakah makna semua ini ……..semua pihak boleh berpolitik tetapi biarlah ada cara dan kena dengan gaya. Siapakah musuh-musuh Allah itu hinggakan Allah mengarahkan Pas menawan Putrajaya. Ceritakan dengan lebih lanjut. Saya pun nak tahu juga."

    ReplyDelete
  55. napoknyo puok2 balaci pakatan sudoh mula rusing....

    ReplyDelete
  56. Pakatan anjing babi yg aial tahap qaban... Hari2 nak buat hal dah lah tumpang negara org lps tu nak over plka dasar cina mkn babi mmg ptt anta blk china... Tak abis2 menntusahkan org

    ReplyDelete
  57. Apalah masalah Tian Chua ni.. Tak habes habes.. Lozer!

    ReplyDelete
  58. Fitnah bangsa asing yang dipercayai Melayu TOTOK dan lebai kera,....

    ReplyDelete
  59. bodoh x faham posting agaknya.. cai pembangkang melalut sehingga cerita lain

    ReplyDelete
  60. bulan2 puasa ni baik kita elakkan diri dari buat fitnah.. DS Rosmah selalu jadi mangsa fitnah, apa kesalahan dia..?

    ReplyDelete
  61. Kebenaran Parpukari dan Kak BedahJuly 24, 2012 at 9:37 PM

    eh cybertroopers umporno serang

    ReplyDelete
  62. siapa tian chua.. cina lahanat dap yang dijilat2 oleh melayu pkr dan pas.. dasar pemfitnah banjingan

    ReplyDelete
  63. oooo korang nak melunyaikan ds rosmah ye.. tapi korang lupa cerita fitnah tak akan ke mana .. kebenaran pasti akan timbul..

    ReplyDelete
  64. pakatan adalah sebuah parti haramjadah untuk merosakan negara.. sungguh licik permainan mereka ini tapi tupai tidak selalu selamat terbang di atas pokok.. setiap hari satu persatu pembohongan mereka terbongkar

    ReplyDelete
  65. aku puasa siang tadi saja.. malam aku tak puasa.. biar aku maki sikit.. memang haramjadah sial si tian chua dgn cacai2 pakatan.. aku lg heran yang mengaku pangkah bulan tapi memfitnah sama level kafirnya dengan tian chua tu...

    ReplyDelete
  66. aku puasa siang tadi saja.. malam aku tak puasa.. biar aku maki sikit.. memang haramjadah sial si tian chua dgn cacai2 pakatan.. aku lg heran yang mengaku pangkah bulan tapi memfitnah sama level kafirnya dengan tian chua tu...

    ReplyDelete
  67. Anuwar liwat Nicky AjisJuly 24, 2012 at 9:58 PM

    apa kau ni anon 9.37? asyik bising jerwwwww aku tahu lah kau suam world kahkahkah milo sudah sejuk ka? tengok milo pun dah sejuk dengar kau punya fitnah .

    ReplyDelete
  68. sedih rasanya setiap fitnah yang disebarkan diterima bulat2 oleh rakyat.. memang smart cara mereka kaitkan dari satu isu ke satu isu lain supaya semuanya kelihatan berangkai..

    ReplyDelete
  69. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  70. KUALA LUMPUR, 13 Feb (Bernama) — Isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor pada Isnin menyampaikan sumbangan berjumlah RM105,000 kepada 21 rumah kebajikan serta institusi pengajian tinggi awam (IPTA) sempena sambutan Tahun Baru Cina.
    Masing-masing menerima RM5,000 pada jamuan tengah hari anjuran Badan Amal dan Kebajikan Isteri-isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti) dan YTL Corporation Bhd.
    Antara rumah kebajikan dan IPTA terbabit ialah Rumah Charis, Rumah Orang Tua Ampang, Yayasan Bestari, Rumah Cheshire Selangor, Universiti Putra Malaysia dan Universiti Sains Malaysia.
    Rosmah, yang juga Yang Dipertua Bakti, turut meraikan kira-kira 500 anak yatim, warga emas dan orang kurang upaya pelbagai kaum pada majlis yang diadakan di sebuah hotel di sini.
    mcm nie punya usaha dan bakti beliau masih ada yg denggki..biasalah org baik kan org sentiasa dengki

    ReplyDelete
  71. die buat semua nie sebab nak tarik perhatian org je as usualy..podah la rosmah 2 kaki makan duit je..sapa sokong die sah buta tuli..he3

    ReplyDelete
  72. Sumbangan Datin Paduka Seri Rosmah Mansor kepada negara dan masyarakat telah mendapat pengiktirafan dan beliau telah menerima pelbagai darjah kebesaran dari negeri-negeri Pahang, Kedah, Melaka, Selangor, Kelantan, Negeri Sembilan, Sabah dan Sarawak. Beliau juga telah dianugerahkan Doktor Kehormat Pendidikan oleh Universiti Teknologi MARA Malaysia dan Doktor Kehormat Inovasi Pembangunan Keupayaan Manusia dari Limkokwing University of Creative Technology. Beliau turut menerima pengiktirafan peringkat antarabangsa apabila dianugerahkan Anugerah Tanggungjawab Sosial dari bandaraya Ankara, Turki. Baru-baru ini, beliau dianugerahkan Ahli Kehormat Seumur Hidup oleh Women's Institute of Management (WIM).

    perggh hebat betul..kalau beliau nak bole je duduk rileks je..dah bini PM apa susah semua cukup..tp beliau xfikir begitu..contoh atas 2 ha berapa beliau fikirkan pasal kebajikan rakyat..so nak tuduh beliau agak2 sikit ye jgn nak fitnah

    ReplyDelete
  73. Sumbangan Datin Paduka Seri Rosmah Mansor kepada negara dan masyarakat telah mendapat pengiktirafan dan beliau telah menerima pelbagai darjah kebesaran dari negeri-negeri Pahang, Kedah, Melaka, Selangor, Kelantan, Negeri Sembilan, Sabah dan Sarawak. Beliau juga telah dianugerahkan Doktor Kehormat Pendidikan oleh Universiti Teknologi MARA Malaysia dan Doktor Kehormat Inovasi Pembangunan Keupayaan Manusia dari Limkokwing University of Creative Technology. Beliau turut menerima pengiktirafan peringkat antarabangsa apabila dianugerahkan Anugerah Tanggungjawab Sosial dari bandaraya Ankara, Turki. Baru-baru ini, beliau dianugerahkan Ahli Kehormat Seumur Hidup oleh Women's Institute of Management (WIM).

    perggh hebat betul..kalau beliau nak bole je duduk rileks je..dah bini PM apa susah semua cukup..tp beliau xfikir begitu..contoh atas 2 ha berapa beliau fikirkan pasal kebajikan rakyat..so nak tuduh beliau agak2 sikit ye jgn nak fitnah

    ReplyDelete
  74. SELAMA NI HATI KECIL AKU BERKATA MUNGKIN PAS N PKR NI ADE BTLNYA, TAPI AKU BACA BUKTI2 YG DIDEDAHKAN BARU AKU SEDAR YG SECARA X LANGSUNG AKU DAH LAKUKAN DOSA KERNA PERCAYA DGN FITNAH PKR/PAS TENTANG DS ROSMAH. SKRG NI AKU SANJUNG TINGGI KAT BELIAU KERANA SEMUA YG DILAKUKAN OLH BELIAU MENDATANGKAN UNTUNG PADA NEGARA DAN BANGSA.SEKALI LAGI AKU BERTERIMA KASIH PADA PK KERANA ADANYA BLOG NI BYK CERITA BENAR YG TERBONGKAR.

    ReplyDelete
  75. khoo zi zang hello kawan lu ckap banyak lu sedar sikit lu duduk di muka bumi mana negara mana yang lu pijak sekarang ini malaysia ma jagan suka-2 mau ckap melayu bodoh saya rasa lu lagi bodoh ...

    ReplyDelete
  76. SAKITNYA HATI AKU DGN KHOO ZI ZANG GAMPANG NI, ADE KE PATUT DIA MAKI UMNO. DAHLAH TUMPANG NEGARA KITA LAGI BABI NI NAK MAKI UMNO PLK. APA LU TAU PASAL POLITIK KHOO ZI ZANG. KERANA UMNOLAH EKONOMI NEGARA KITA KUKUH. LU DUDUK MALAYSIA PUN KERNA PEMERINTAHAN UMNO. KALAU TAK TAU APA2 BAIK LU DUDUK DIAM2 JGN NAK MAKI HAMUN PARTI UMNO. BAGI AKU UMNO IS THE BEST PARTI IN MALAYSIA THAT WE CAN FOLLOW. CUKUP2 SUDAH DGN PARTI PAS/PKR YG MEMERINTAH SESETENGAH KAWASAN AKU TGK MCM SIAL AJE. MANA JANJI PKR/PAS SETELAH MENANG KERUSI LAGI TERUK AKU TGK. SEKURANG2NYA UMNO KOTAKAN JANJI MEREKA. SEDARLAH SIKIT KERNA UMNO KITA DUDUK DGN AMAN DLM MALAYSIA.

    ReplyDelete
  77. PAS/PKR SUKA BUAT FITNAH TERHADAP DS ROSMAH, APA DOSA BELIAU TERHADAP KRG AH. BELIAU ADALAH SEORANG YG SGT BIJAK DAN PANDAI MEMBERI PROGRAM YG BERGUNA KPD KITA SEMUA. TIDAK KIRA USIA DS ROSMAH MEMBERI PELUANG DARI SERBA SERBI. PAKATAN DAH TAKDE MODAL SEBENARNYA SEBAB TU MEREKA CARI PASAL DGN DS ROSMAH. SHE IS PERFECT WOMEN TO BE IDOLA FOR ME.

    ReplyDelete
  78. KENAPA TIDAK KITA ORG MELAYU BERSATU DLM SATU RUMPUN, BARULAH KITA BERSATU DAN BLH MENGUASAI NEGARA. CUBA KITA ORG MELAYU BERSATU PADU KITAKAN SEMUA ISLAM. CUBA ANDA BYGKAN KALAU KITA MELAYU BERSATU DAH TAKDE PARTI YG BLH KALAHKAN KITA. DULU ADE PAS SEKARANG PKR ENTAH ESOK LUSA PARTI APA LAGI YG KRG NAK BAWA.

    ReplyDelete
  79. pembangkang ni sampai bila pun dia tak akan puas hati ada je yang tak kena bila ds rosmah buat satu kebaikan untok kita semua ada je yang tak kena tak tau lah apa masaalah degan pembangkang ni kalau dia ni menipu fitnah orang. tak nanpak plak klau umno semua tak kena

    ReplyDelete
  80. SENTIASA INGAT ALLAH MEMERHATI SEGALA APA YG KITA BUAT. INGAT FITNAH ITU TERGOLONG DLM DOSA BESAR. MAKA BERINGAT2LAH SEBELUM NAK MENABUR FITNAH TERHADAP DS ROSMAH. BYK YG BELIAU DAH SUMBANG KAT NEGARA APA LAGI YG PAKATAN TAK PUAS HATI DGN BELIAU. APA2PUN DS ROSMAH TETAP BERJAYA DAN BERJAYA WALAUPUN PAKATAN CUBA JATUHKAN BELIAU BERKALI2. AKU RESPECT KAT DS ROSMAH KERANA BELIAU TABAH MENERIMA SEGALA TOHMAH DAN CACI DARI PIHAK LAWAN. ITU YG AKU SUKA TENTANG DS ROSMAH LANGSUNG TAK MELENTING KALAU PAKATAN BUAT TUDUHAN BERAT SEHINGGAKAN PERIBADI DS ROSMAH PUN DIFITNAH. LAGI PAKATAN HARAM BUAT FITNAH LAGI BYK DS ROSMAH AKAN DAPAT PAHALA. KERANA ALLAH MENERIMA DOA ORG YG TERANIYA. TERUSKAN SIKAP DS ROSMAH YG SEBEGINI PASTI ALLAH MEMBERI RAHMAT TERHADAPMU DS.

    ReplyDelete
  81. kita dah kena attack/hack dgn si hidden hand.......

    ReplyDelete
  82. pukimak cibai lancau la lu kho!!!!lu masih ckp umno racist ka?!!lu ada tgk kr1m buka utk melayu sj ka??ada tulis itu mcm meh??lu duduk malaysia lu diam saja,lu fkr dap sama pkr ada kuat bgs ka?!!sya bukanlah org melayu tapi saya tetap sokong BN!!!lu org cina pandai mkn hasil org melayu sj!!!!macibai la ni!!!sa ni ku!!!lampha!!!

    ReplyDelete
  83. Kalau fitnah saman court la tunggu apa lagi..berani kerana benar takut krn salah..

    ReplyDelete
  84. lantak korang la nk ckp ape..hak mengundi hak persendirian..kita negara demokrasi..xpayah nk gaduh2..kita tunggu je pru 13 nanti..

    ReplyDelete
  85. The Chromebook obviously still requires these updates but they are managed in a very different way.

    What you need and prefer in a computer will determine if you will be satisfied with Chromebook or another computer.
    3 together with the improved graphics and enhanced
    multitasking facilities.

    my website samsung chromebook

    ReplyDelete
  86. The different models of phones, while all capable of making calls, actually have very different features and capabilities for many different uses.

    A Smartphone is a mobile phone that runs complete operating system
    software, with PC-like functionality. It can also be used to quickly
    search Google or Wikipedia.

    my blog post - samsung galaxy s4

    ReplyDelete
  87. The 8GB version is only being sold through Google's own store, rather than physical retailers - but online buyers appear to have shunned it, surprising Google, which had thought that the cheaper version, despite having only half as much storage, would sell better than it has. All five screens are fully customizable with widgets, shortcuts, apps, and photos. You've got a dual core
    1 GHz Tegra 2 processor, 1 GB of RAM, a 4 inch touch screen display with
    a resolution of 950 x 540 pixels and a 5 MP camera with 720p
    video capture.

    my homepage; google nexus 7 tablet

    ReplyDelete
  88. Even though there are only 19 focal points, as opposed to Nikon's 39, the quality is still unparalleled. A Canon Powershot s60 software also comes either for Microsoft Windows operating software or for the Mac operating software, so this means whatever operating software you use, you can be sure that your Canon Powershot s60 digital camera will work great for you. The SX40 is the type of camera that can fill any photographer's needs because of the features built into it.


    My weblog; canon 6d review

    ReplyDelete
  89. It can help you in your business life, school, or personal life.
    On the website or through the smartphone apps, you can
    view your energy usage and compare your usage to
    people in your geographic region or across the globe. The Sewing Kit
    found at RHL is a great buy found for under $5.

    My webpage; nest learning thermostat

    ReplyDelete
  90. Watches : The new Nike + Sports Watch GPS utilizes the
    Nike + sensing element based in the shoe for trailing time, rate,
    distance, small calories burnt as well as heart rate.

    This battery really surprised me with how much work I could get done in a single day.
    there are types that are for a single phone or data card
    and there are types for multiple, simultaneous, phones and data cards.



    My website :: galaxy note

    ReplyDelete
  91. The recently unveiled Samsung galaxy tab looks
    set to rival the popular Apple i - Pad. 1 tablet supports 1080p HD video
    playback with 1280x800 capacitive display, which will bring you an exciting
    movie enjoyment. They are Vodafone, Virgin, T-Mobile, Orange,
    O2 and Three.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!