PANAS BERAPI! BERANI KE GUAN ENG JALANI UJIAN POLIGRAF UNTUK BERSIHKAN NAMA DIA?

Cadangan pemimpin MIC, Datuk Ramanan Ramakrishnan supaya Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menjalani ujian pembohongan (poligraf) sewajarnya disambut baik memandangkan itu antara caranya untuk mengetahui kebenaran kes moral yang sedang hangat diperkatakan sekarang.

Tika ini orang ramai khususnya penyokong DAP dari kalangan kaum wanita agak tersentuh hati mereka dengan dakwaan skandal Lim Guan Eng dengan seorang wanita muda yang bernama Ng Phaik Kheng.

Sukar untuk mereka menerima hakikat kelakuan curang seorang suami pada isterinya apatah lagi bila wanita yang dikaitkan dengan Lim Guan Eng adalah pekerjanya sendiri.

Justeru itu, cadangan penggunaan mesin poligraf untuk mengesan siapa yang bercakap benar dan siapa yang berbohong dalam kemelut isu moral ini amat molek disegerakan.

Sebagai pemimpin muda DAP yang meningkat naik dalam dunia politik hasil pertolongan 'tongkat ajaib' yang dimiliki ayahnya yang juga Penasihat DAP, sepatutnya Lim Guan Eng memiliki keberanian untuk menyahut cabaran tersebut.

Jika selama ini aura amalan nepotisme dan dinasti Lim yang kerap menjadi pelindung kepada kerjaya politiknya, mengapa tidak untuk pertama kalinya beliau menggunakan inisiatif dan fikiran sendiri untuk secara sukarela menjalani ujian poligraf itu.

Bagi memastikan ujian poligraf ini mencapai matlamat dan mampu menutup mulut pengkritiknya, disarankan kepada Lim Guan Eng untuk membawa bersama isteri beliau, Betty Chew yang juga merupakan wakil rakyat DAP bagi DUN Kota Laksamana, Melaka.

Turut disarankan menyertai ujian itu nanti ialah Ng Phaik Kheng, wanita 'malang' yang dikaitkan dengan Lim Guan Eng.

Adalah lebih baik sekiranya ujian itu nanti dilaksanakan secara terbuka dan disaksikan oleh orang awam bagi membuktikan ketelusan dan memuaskan hati semua pihak.

Soal dari mana mahu dipinjam mesin tersebut tidak menjadi kerumitan kerana agensi-agensi penyiasatan tertentu pasti sahaja ada yang memilikinya.

Rasanya Lim Kit Siang sendiri pun tiada halangan untuk membenarkan anak jantan kesayangan bersama-sama menantu garangnya itu menjalani ujian mengesan penipuan tersebut.

Lim Kit Siang selaku pelopor politik dinasti dan pengamal nepotisme paling lama dalam sejarah tanahair tentunya tidak sanggup melihat anak lelaki dan menantu perempuannya dikenali sebagai pembohong, penipu dan pengecut.

Cukuplah gelaran tersebut hanya lekat di dahi Anwar Ibrahim hingga kini hanya dek kerana takutnya dia dengan ujian mesin poligraf. Dah namanya penipu dan pembohong tentulah takut dengan mesin mengesan pembohongan, tak begitu?

BLUES BEARY

21 Responses to "PANAS BERAPI! BERANI KE GUAN ENG JALANI UJIAN POLIGRAF UNTUK BERSIHKAN NAMA DIA?"

  1. poligraf dia tak berani tapi kalau ponograf dia suka kot!!!

    kalau kau jumpa dia, kau tempeleng je dia ni!

    ReplyDelete
  2. ahahahahha..cnfirm2 dia xnk pnya bro..ak ykin msti muka dia cuak giler skrg ni bila org sruh dia buat ujian poligraf..xtdo mlm la LGE...

    ReplyDelete
  3. Guan eng x kan berani punyalah bt ujian tu.. Dah sah ternyata dia akan mengantoikan dirinya sendiri klu bt ujian tu... Mmg jenis kaum penipu. Mmg x selamat la cina rasis ni

    ReplyDelete
  4. tgk gua eng dah jd mcm org bodoh jer mental jer hahaha.hptal tanjung rambutan menunggu kehadiran anda

    ReplyDelete
  5. Cina anjing mkn babi ni takkan bt lah ujian tu..... Diorang ni mmg pukimak haran jadah punya bangsa. Baling batu sembunyi tgn... Takat ujian mcm tu dia bt dono je..

    ReplyDelete
  6. comfirm die xnk nye ..dah sah benda tu akan mengantoikan diri sendiri....die xakat mkn babi blh lah

    ReplyDelete
  7. dia tak boleh buat punyalah ini cina babi mayak takut woo

    ReplyDelete
  8. Ada berani ka guan eng? Kahkahkah

    ReplyDelete
  9. Dia ni kerat 20 pun takkan mengaku. Cinaa mana ada halal haram. Yg dia tau tibai. Semua dia sapu. Tgk muka pun dah tau. Kalaulah di rakyat cina dan dia buat salah kat negeri cina belum bicarakan hakim dah kata mmg dia salah. Pancung saja sbb tgk muka mcm babi tonyoh. Cuma org pass je tak bolih baca.

    ReplyDelete
  10. Guan Eng nk wat poligrafi?
    kah...kah...
    dah memang dasar penipu
    lidah dah macam ular belit sni sana...
    klu ujian tuh semua lulus tuh sebab orang tuh dah kne rasuah!!
    xpyh la cina gle!
    gi mati lgi bgus

    ReplyDelete
  11. Guang eng lu gi mmpos jela!!
    kan senang...xyah nk tnjuk mke ko tuh baik sangat....ko tuh bank muslihat....tapi ko dah berjaya membutakan ramai orang....ingat sepandai-pandai tupai melompat akhirnya rebah ke tanah juga

    ReplyDelete
  12. Nak tnjuk xbersalah konon....dah memang salah ko nk buktikan ape lagi?
    gi la wat poligraf tuh bg rakyat saksikan

    ReplyDelete
  13. jgn harap la si guan eng ni nk buat ujian poligraf,sure2 dia akn terkantoi punya.....silap2 dia akn buat taktik kena serangan jautung bila org suruh dia g buat ujian poligraf,dasar bangsa racist.....klu lu ank jantan lu g la buat ujian poligraf,bikin live biar semua rakyat boleh tengok lu punya penipuan

    ReplyDelete
  14. biasalh 2 kawan2 die dah salah xkan la berani nak mengaku..pecah la rahsia2 die yg lain yg kita xtahu..haaaaaaaa...pengecut bila salah..haahhaahahha

    ReplyDelete
  15. hah nak ke dia wat ujian tu?? confirm tak nak pnylah sbb nnt seluar dia sndri jgk yg terbuka kn..

    ReplyDelete
  16. paksa je dia wat ujian tu biar terbukak mata semua org sikit. selama ni ingt dia baik sgtkn..

    ReplyDelete
  17. eleh cina saja je cakap dia nk buat...supaya orang fikir dia mmg x salah...tp pada hakikatnya...dia takot...bila hari dia kene buat poligraf mesti ada je alasan dia....tengok lah...

    ReplyDelete
  18. wkakakakaka
    babi nie nk buat poligraf....
    silap2 mesin 2 kna ronjang dgn dye blek...cfrm la owg dalam tlg pnya...dye xkn tertangkap

    ReplyDelete
  19. hahaha....aku xrse pon cina bodoh ni akn mengaku.....

    ReplyDelete
  20. sampai mmpus pn dia xkan wt ujian poligraf nie..sah dh tekantoi nnti....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!