JAMNAPARI BERKUNYIT! APABILA MANUSIA KUAT MENYAMAN MELAKUKAN JENAYAH RASUAH SECARA TERANG-TERANG!?

Tanggal 11 November 2011 seorang pegawai khas Exco Kanan Kerajaan Kelantan , Husam Musa, yang bernama Kamarulzaman Abdullah meninggal dunia dalam satu kemalangan jalan raya di Kelantan. Beliau terbabit dalam kemalangan ketika pulang dari membuat kerja Husam Musa. Berita kemalangan tersebut boleh dibaca di sini.

Semalam laman rasmi Pas,harakahdaily, melaporkan berita Kerajaan Kelantan melalui agensi serta anak syarikatnya menyalurkan sumbangan kepada enam penerima serentak sempena bulan Ramadhan ini yang membabitkan peruntukan keseluruhan lebih RM640,000.

Salah seorang penerima sumbangan tersebut adalah Farawaheeda Binti Matwi, isteri kepada bekas pegawai khas Husam yang meninggal dunia dalam kemalangan seperti laporan diatas. Apa yang mengejutkan sumbangan yang diterima oleh Farawaheeda adalah sumbangan yang tertinggi diterima. Jumlahnya Empat Ratus ribu Ringgit Malaysia (RM 400,000.00).

Berikut adalah berita dan gambar yang dilaporkan oleh haramkahdaily.

Untuk cerita penuh serta fakta-faktanya KLIK SINI

Oh ya, ada lagi satu, pesanan ikhlas dan khas untuk Husam Dinar Emas Kencing punya kaki:

Di dalam kes pecah amanah dan penyelewengan syarikat, pihak polis memaklumkan kami mereka hanya akan siasat jika laporan dibuat oleh pemilik atau ahli lembaga pengarah syarikat. Walaupun KGT anak syarikat Kerajaan Negeri, polis Kelantan tidak iktiraf rakyat sebagai stake holders. Saya mengucapkan terima kasih kepada PDRM kerana penjelasan ini. Oleh yang demikian hari ini saya mendesak Pengerusi KGT dan Pengurus Besar KGT untuk membuat laporan polis ke atas Bekas CEO dan Penasihatnya. Pertama di atas menggunakan nama KGT untuk aktiviti yang mempunyai unsur penipuan dan termasuklah menggunakan dana KGT untuk membiayai aktiviti di mana Bekas CEO itu mempunyai kepentingan peribadi. Pihak saya sedia membantu KGT menyediakan bukti termasuklah bantuan khidmat guaman. Sekian.

Syed Azidi Syed Abdul Aziz

19 Responses to "JAMNAPARI BERKUNYIT! APABILA MANUSIA KUAT MENYAMAN MELAKUKAN JENAYAH RASUAH SECARA TERANG-TERANG!?"

  1. bab2 nak bg sumbagan ni mana blh berat sebelah kena lah adil mana blh pilih bulu...kata kerajaan kelantan iaitu pas adil sgt ikot islam konon tp bila bab duit ni di mana kah keadilan anda???

    ReplyDelete
  2. Mereka bukan pilih bulu, tapi mereka pilih yang tak ada bulu...!

    ReplyDelete
  3. Baik hati betul PAS ... Alangkah bagusnya klu parti ni berlaku adil terhadap semua rakyatnya..... kan bagus....

    ReplyDelete
  4. Pengajaran untuk BN di zaman Pak Lah.. dan pengajaran juga untuk rakyat Selangor yang memilih PR.. Semua orang kena muhasabah diri.

    MELAYU mesti bersatu supaya tidak terus diperkotak-katikkan oleh bangsa lain.

    PAS telah rosak dan tidak boleh diharap lagi.. UMNO mesti berubah dan ISLAM mestilah didahulukan dalam apa jua keputusan UMNO! Barulah MELAYU boleh bersatu di bawah UMNO.

    ReplyDelete
  5. "I support all efforts to protect the security of the state of Israel" KATA2 HIKMAT DARI BAPA LGBT ANUGAIRAH ...

    'MALAI SI, MELAYU MASUK HUTAN, INI BANDAR CINA PUNYA, KAMI TIDAK TAKUT SAMA MELAYU' SAPU MELAYU..KATA2 HIKMAT DARI BAPA 13 MEI..


    ANTARA FATWA POPULAR POK NIK

    1. Mencarut boleh sebab tuhan juga MENCARUT.
    2. Nabi Muhammad SAW hanyalah budak kampungan
    3. DOAKAN kecelakaan untuk orang ISLAM itu perlu lebih2 lagi kalau orang itu UMNO!
    4. Dosa ZINA ambo buleh maafkan lepas ambo solat istikharoh..
    5. BERSIH 1,2,3 adalah demonstrasi yang sama taraf dengan SOLAT dan HAJI
    6. HAJI boleh ditangguhkan jika terkena pada tarikh pilihanraya
    7. UNDI PAS dapat pahala, UNDI UMNO dapat dosa.
    8. UNDI PAS masuk syurga, undi UMNO masuk neraka.
    9. UMNO adalah kafir

    Dan mana bole aq lupa tentang AMANAT HADI yg mnjadi punca perpecahan umat Islam di Malaysia..

    Dan yg mnjadikn aq teramat sakit hati ialah PEMBOHONGAN OSTAT KETUA PEMUDA PAS yg di anggap sbg ulamak sms debat dgn UFB...

    Puak pakatan Haram ini mmg penoh dgn segerombolan PEMBOHONG dan PEMFITNAH BERSIRI...

    SAY NO TO PAKATAN...

    ReplyDelete
  6. PAS kata mereka sedang nak bagi kefahaman islam pada DAP lebih2 lagi tntg isu hudud.. Tapi kenapa x istiqamah bgi fahaman Islam pada UMNO? Bile 20 tahun dulu cerita nak laksanakan hudud, karpal singh melenting, mereka boleh sabar sebab nak fahamkan islam pada karpal singh.. 20 tahun nak didik DAP, x berjaya jgak.. Kenapa xusaha utk fahamkan Islam dan hudud pada Umno kalau betul nak memperjuangkan negara islam? Bila orang kafir melenting pasal hudud, mereka kata 'takpe, kita didik dulu DAP ni'.. 20 tahun tu.. Tapi bila orang islam melenting tntg hudud, terus je kata 'Kita singkirkan Umno, mereka ni musuh Islam kerana menentang hudud'.. Apa semua ni? Fahamkan orang Islam tntg Islam yg sebenar lagi penting ke, atau fahamkan orang kafir tntg Islam yg belum tentu mereka boleh terima apatah lagi akidah pun x sama? Apa matlamat perjuangan PAS sebenarnya? kuasa atau agama?

    ReplyDelete
  7. APALAH TRG2 DAH DAH NAMPAK BERAT SEBELAH. NAK AGIH BANTUAN BIARLAH ADIL DAN SAKSAMA INI SORANG DPT SAMPAI RM 4000 RIBU, SEDANGKAN BALU YG LAIN SAMA AJE TANGGUNGJAWABNYA, KENAPA PILIH BULU.KENAPA TDK KONGSI DUIT ITU BERI SAMA RATA PADA SEMUA BALU YG TERLIBAT.

    ReplyDelete
  8. memilih bulu dah mmg keje si PAS nie..
    diorg mne pnh adil pon..bg depa keadilan tu tak wujud pon..
    yg tau sogok org tu depa taulah..

    ReplyDelete
  9. tak adil apa istimewanya sggat dia yang dapat lebih dari balu yang lain kenapa tak di bahagi sama rata dah terang-terang nanpak mereka ni utama kan kroni adil kah kau rasa apa yang kau rasa fikirkanlah.....

    ReplyDelete
  10. bkn apa diaorg tu nak sogok balu tu sbnrnya..
    itulah tujuan depa yg sebenar-benarnya..
    mmg terang2 dah nmpk tak payah nak menyuluh lg dah..

    ReplyDelete
  11. tak hairan aku eh sbb PAS mmg begini!
    yg depa tau nk tunjuk baik tp
    padahal depa tu sebaliknya..

    ReplyDelete
  12. pas pis pus... kata umno amalkan kroni... kau tu lagi sah-sah terang lagi bersuluh kroni maha besar! baru negeri beb dah buat cenggini... belum negara... owh malangnya nasib kalau kena dekat negara...

    ReplyDelete
  13. kenapa dia dapat lebiih sedangkan yang lain dapat sedikit? rakyat miskin macam mana? adil kah ini? apa justifikasi? aku nampak sebab kroni je ni... xde sebab lain...

    ReplyDelete
  14. ramai ulama keluar PAS sebab ini la... banyak penyelewengan sebenarnya... mereka dah lama lari daripada apa yang mereka janjikan... mewujudkan sistem hudud tatkala PAS memerintah kelantan PRU 12 lepas... adakah terlaksana? karpal singh pon xnk hudud tantawi boleh kata dia nak... apa ni? no action talk only...

    ReplyDelete
  15. puak-puak dia memanglah akan dia tolong, ini semua propaganda pas je nak tunuk baik...hentikan lah lakonan hipokrit ini...

    ReplyDelete
  16. setiap apa yang pas lakukan pasti ada niat yang tidak baik disebaliknya...pas tak bantu pon orang lain...hanya kroni-kroni je yang diberi bantuan...nampak tak sifat pas yang sebenarnya...

    ReplyDelete
  17. paku dulang,
    paku serpih,
    mengata orang,
    dia yang lebih.
    orang2 pas selalu kata umno buat lakonan lah itu la dan ini lah...abes yang pas ni bukan lakonan ke lagi lah nampak sangat penipuan pas ini...

    ReplyDelete
  18. saya sokong dengan apa yang dikatakan oleh MIRA EDORA...kalo nk bantu bantu lah ramai yang memerlukan daripada seorang sahaja...400000 bukan sedikit jumlah dia nak bagi kat seorang je...

    ReplyDelete
  19. BANYAKNYA TU. KALAU KAYA SGT PASS NI BLHLAH BAIKI MUTU AIR DIKELANTAN.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!