GEMPAR!!! PAS KEDAH TUKAR KUBUR ORANG ISLAM JADI LOMBONG PASIR!!!

Nampaknya Kerajaan PAS Negeri Kedah tidak puas dengan hanya “merompak” balak di hutan-hutan simpan kekal di negeri ini. Dalam diam, Azizan semakin rakus mengikut jejak langkah Kerajaan Pakatan Haram Selangor “menyamun” pasir di Kedah.
Cuba bayangkan, sumber pasir di Kedah ini hanya sedikit jumlahnya. Tapi yang sedikit itu pun Azizan dan konco-konconya nak “kebas”! Terdesak sangatkah PAS Kedah mahu mengisi karung parti dekat-dekat pilihanraya ni..?
Terbaru yang kami terima, Azizan kini cuba “balun” pasir di sebuah Kampung Padang Hassan, Mukim Lengkuas di Daerah Kubang Pasu pula. Kali ini projek berkenaan melibatkan penganiayaan kepada penduduk kampung di sekitar kawasan tersebut.
Khabarnya, kelulusan tanah untuk aktiviti perlombongan pasir di tanah lot bernombor 152 di kampung itu telah diluluskan oleh Pejabat Tanah dan Galian Negeri Kedah (PTG).
Menurut sumber surat yang ditujukan kepada Pengarah PTG Negeri, kerja-kerja penyediaan tapak perlombongan pasir yang turut melibatkan Kampung Pelubang di situ telah pun dijalankan. Dalam kata lain, projek itu boleh bermula pada bila-bila masa…
Apa yang menjadi pertikaian di kalangan para penduduk kampung-kampung itu ialah mengenai tapak projek mengorek pasir tersebut yang terletak sangat hampir dengan tanah perkuburan umat Islam!
Selain itu, tapak projek pasir yang dikatakan atas restu Menteri Besar PAS itu juga sangat berhampiran dengan rumah-rumah para penduduk kampung dan ia menyebabkan rakyat di kawasan itu bangkit membantah projek berkenaan.... BACA SETERUSNYA DI KEDAHAN69ERS.COM

22 Responses to "GEMPAR!!! PAS KEDAH TUKAR KUBUR ORANG ISLAM JADI LOMBONG PASIR!!!"

  1. Semenjak PR ada sedikit kuasa ini,yang hidup dikelentong,ditipu hidup-hidup. Yang mati pun tak tenteram dialam barzah, entah-entah tulang,tengkorak disedut masuk tongkang jadi tanah timbus kat Singapore. Alahai PAS PAS..apa nak jadi engkorang ni, kampung Melayu kau buat Jirat Cina,tanah kubur Melayu engkorang korek hantar buat Pulau Cina.Surau Melayu/Islam kau roboh buatkan emporium Cina. Yahudi pun nangis tengok kesialan korang ni.Yahudi memang nak pakai engkorang buat kerja halau orang Arab dari bumi Pelastine sebab yahudi sendiri tak sanggup. Tapi ekorang handal dalam menipu, menekan, menghalau bangsa sendiri dan sesama agama dari bumi tumpahdarah, sampaikan batu nisan pun kau mau pindahkan, yang dah mati pun kau orang mau korbankan.

    ReplyDelete
  2. Lepas satu2 perkara yg x elok dinuat geng pakatan ni., kot ye nak mengundur diri pun jgnlah korang gi tibai semua harta negara... X cukup lg ke apa yg korang dah ambil masa memerintah selama ni???? Mmg la manusia ni x pernah merasa puas tp kita kenalah ada jugak sikap perikemanusiaan .... Cuba ko fikir klu sedara ko ya meninggal pastu org korek tanah kat kubur tu nak ambik pasir??? Ko marah x??? Klu x marah nampak sgt ko ni bukan manusia to binatang yg bertopengkan manusia.......,, fikirkn lah perasaan org lain sblm bt sesuatu... Awak tu kan pemimpin yg dilantik.. Apa gunanya klu x membela nasib rakyat sendiri?????

    ReplyDelete
  3. pe la masalah pakatan yg bengap ni,hari2 de je masalah yg mereka nk buat.......ko ni binatang ke pe,sanggup ko nk korek tanah kat kubur tu semata2 nk ambik pasir,cmni ke ko berkihdmat kat rakyat ko.......dasar manusia sial yg tau kaut untung je,xkisah la pe pun care janji untung ada......ko ni manusia yg cm ne ah,cmni ke org islam.....ni la nik aziz ajar ko kn,buat pe un jani berkuasa.......baru memerintah sikit korang dah kaut habis,kalau malaysia ni korang yg memerintah mmg jawabnye negara akn tergadai la

    ReplyDelete
  4. Kesian kat bangsa melayu.... Nak mati dgn tenang pun x bleh angkara PAKATAN rakyat ni

    ReplyDelete
  5. yang lain BN sapu habih dah.. tinggai yang ni saja utk lebai2 kulop.. hahahhaha

    ReplyDelete
  6. apalah masalah Pas nie smpaikn tnh kubur org Islam pn diorg tak lepaskan..
    tak beperikemanusiaan lgsg..
    yang diorg tau nak kaup keuntungan itu je.
    tak ckup ke dgn apa yg korg ada smpaikn tnh kubur pon korg tak lepas..
    takkan tu pn korg nak sapu kot..
    gila btl!

    ReplyDelete
  7. mmg pon org gila je yg akn buat keje2 mcm nie..
    klu org waras tak dek nye nak buat perangai bangang mcm nie.

    ReplyDelete
  8. btl kata kak bedah,
    mmg kesian lah kat org melayu tp apa nak buat krna segelintir org2 melayu yg bodoh mcm nie terpaksalh yg lain menanggungnye..
    itulah sepatutnya semua bergabung tenaga tumbangkan mnusia mcm nie
    jgn bg muka kat org2 mcm nie..
    knp pulak krna depa kita pulak yg kne tggung??
    cubelh pikirkn..

    ReplyDelete
  9. pakatan ni mcm dikejar dosa je aku tgk makin lama makin buruk perangai drg ni..ada2 je drg buat hal ish2 kesian ibu yg mengandungkan org2 pkatan haram ni semua

    ReplyDelete
  10. pakatan ni mcm dikejar dosa je aku tgk makin lama makin buruk perangai drg ni..ada2 je drg buat hal ish2 kesian ibu yg mengandungkan org2 pkatan haram ni semua

    ReplyDelete
  11. APA NAK JADI DGN PAS KEDAH NI, BODOH SGT DEKAT KUBUR PUN JADI KRG KOREK KENAPA TAK KOREK KUBUR AJE, BUANG SEMUA MAYAT KAT LUAR BAGI CINA KAYA DGN PASIR KUBUR TU.AZIZAN KAU TU SEDAR DIRI SIKIT HIDUP MATIMU DI TGN TUHAN JGN NANTI TAK SEMPAT NAK TAUBAT DGN DOSA2 YG KAU LAKUKAN.

    ReplyDelete
  12. apa nak jadi tak hbs2 pakatan ni buat hal. tinggal tanah yg sikit [un berdekatan kubur krg nak korek ambik pasir janji untung yg krg dapat cuba pikir skt perasaan kaum keluarga yg warisnya ditanam di kubur itu mesti sakit hati kan. sekurang2nya Umno tak pernah buat hal yg memalukan begini. cuba bygkan kalau org mcm ni yg memerintah negara aku pasti lingkup negara n tergadai

    ReplyDelete
  13. bermula dengan pasir di selangor dan kemudian krisis air... x lama lagi kedah pon jadi macam tu... pasir dahulu kemudian air... kahkahkah... 800k woo dia nak balik...

    ReplyDelete
  14. tanah tengah-tengah alam dikorek jadikan lombong? kalau jabatan tanah dan galian luluskan aku tataw nak cakap apa lagi dah... gila xmasuk akal weh... asal ko nk melombong tengah-tengah rumah orang... dah tu sebelah kubur... gile siot!

    ReplyDelete
  15. kita boleh tengok senario yang dimainkan oleh pembangkang ni lebih kurang sama... Perak Nizar naik kuasa tuko kereta... azizan dah nak pilihan raya g beli kereta 800 ribu... selangor krisis jual pasir buat tambak singapor... kedah pon ikot sama jual pasir tanah sebelah kubor tengah-tengah kawasan perumahan (sangat tidak masuk akal)... lepas ini apa? krisis air kedah?
    sepesen je derang sume nih... pakatan rakyat masih belum di 'register' parti... hudud kata nak buat tahun 2008 kat kelantan tapi apah xda...

    ReplyDelete
  16. ishk3 mcm nie pulak dah jadik...
    haila PAS nie ada-ada je benda mengarut nak buat..
    mana boleh macam itu..kesian la dekat keluarga-keluarga pemilik kubur tersebut..aku pun akan rasa agak pelik kalau jabatan tanah luluskan permintaan ini..
    kalau betol jadik la memang dapat sumpahan free je dorang nie..

    ReplyDelete
  17. ha korek la korek cepat aku berdoa semoga roh-roh pemilik kubur tersebut menghantui hidop korang semua...
    biar hidup korang menjadi neraka di dunia ini hahaahahah...
    wei banyak tanah lain ada nape tanah perkuburan jugak korang nak pilih..
    hairan aku..

    ReplyDelete
  18. aduih cita pa lak nie wei...sian la kt yg da mati 2...yg 2 pow korg xlps....pe la slh simati 2 wei...sian flmy2 dorg smua...hilang da kubur...masa buat keje hina nie xasa ke sial tkot or asa berslh ha sial....eh aku kn da plek ngn manusia skrg nie...makin hari makin terok

    ReplyDelete
  19. kenapa bodoh sangat PAS ni tanah kubur pon tak lepas...suka-suka hati dia nak tukar tanah kubur ke lombong pasir....itu tempat yang sesuai ke...memang tak ada akal langsung PAS ni...satu hari nanti mmg rumah2 penduduk pon PAS akan tukar wat lombong pasir dan sebagainya.....semakin hari semakin bengap lah aku tengok pas ni...ada-ada sahaja kerja-kerja yang x masuk akal langsung yang diorang nak buat....AKU BENCI PAS!!!

    ReplyDelete
  20. aku memang tak pernah langsung nampak apa kebaikan yang dibuat oleh pas ni... xlogik langsung lah nak ambik tanah kubur...kadang-kadang tengok mentality pas ni kelakar pon ada...pas selalu dok kata depa perjuangkan agama...padahal depa sanggup bergabung dengan kafir semata-mata nak keuntungan dunia yang sementara ini...dan ini lah jadi kalo dah taksub nak dapat kuasa dan keuntungan...sanggup lakukan apa sahaja...walaupon benda tu salah...

    ReplyDelete
  21. pas ni hanya bersifat pentingkan diri...biar diri sendiri untung,walaupon meyusahkan orang lain...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!