GEMPAR BERAPI! SERANGAN NINJA KENCING MANIS SEMALAM TELAH DIRANCANG OLEH PAKATAN! INI BUKTINYA!



Tahniah kepada paperwaris d atas ketelitian beliau mengenai satu-satunya video rakaman milik "awam" d tempat kejadian..seolah-olah semuanya d rancang..siapa tak kenal mangkok..ehh blogger jamban milo taik ni..kenapa begitu cepat dia dapat rakamann tersebut atau beliau sendiri ada d tempat kejadian ?

Milo taik ni buat apa kat sana ? Jabatan Perdana Menteri tu..ada liputan fitnah apa beliau d sana ? atau memang beliau kerja d sana atau dia yang terlibat secara langsung dalam serangan tempang ini ? Apakah ada kaitan dengan kejatuhan ranking blog beliau yang semakin suam ? atau beku ? maklumlah blog fitnah mana tahan lama...

Lihat semula video d atas berulang kali...guna earphone atau headphone dan anda akan lihat ada kebenaran "Lingkaran" ini...

tq waris..anda hebat !!

HOUSE PK: Ini aku ambik dari blog AAKJ! Patut la Milo Suam yang upload dulu, itu pasal aku pelik macamana si Bapok Suam tu dapat video dulu. Rupanya terancang, siap dapat panggilan telefon dan tukang ambik video kata ya dah kena tembak dah! Satu siasatan terperinci wajib dibuat.

Manakala kat bawah ni pulak petikan artikel dari MyKMU tentang Peguam Pro Pakatan yang bakal menjadikan Ninja Kencing Manis ni sebagai Hero:

INSIDEN yang berlaku di perkarangan Kompleks Jabatan Perdana Menteri (Parcel B) semalam memang tak diduga sesiapa. Aksi bodoh 2 orang yang khabarnya bersekedudukan berakhir dengan salah seorang darinya meninggal dunia. Bagaimanapun itu sebelum mati, dah mati kita takziah pada keluarga terbabit.

Sememangnya resmi orang kita begitulah, sejahat mana, sebenci mana dengan penjenayah itu, bila dah mati, terlupalah kita dengan onar yang dibuatnya yang menyebabkan dia mati walaupun onar itu mendatangkan trauma pada orang yang jadi mangsanya.

Tapi yang paling menarik sudah tentulah menanti aksi peguam pro Pakatan Rakyat dalam merencana sesuatu yang boleh memberi keuntungan politik kepada mereka. Malam tadi sudah tentu masing-masing tak tidur malam memikirkan macam mana nak mempolitikkan isu ini untuk menghentam kerajaan.

Sebetulnya, kalau nak diikutkan kes ini tidak ada beza dengan kes jenayah yang lain, tapi puak ini tahu sajalah, yang takde kaitan pun boleh dicipta kaitan itu, apa lagi insiden ini berlaku di bangunan Kompleks Jabatan Perdana Menteri.

Perdana Menteri juga – asal ada nama sudahlah.

Jadi bersedia sajalah, hari-hari kita selepas ini akan dipenuhi dengan pelbagai dakwaan tidak masuk akal membabitkan kematian dan kejadian yang berlaku hari ini dengan Perdana Menteri, polis, UMNO dan BN.

Macam mana? Oh, itu tak payah tanya, puak-puak ini cukup mahir soal putar belit serupa ini. Jangan terkejut kalau ada tuduhan PM sendiri yang lepaskan tembakan walaupun PM tidak ada disitu!!!

Walaupun tak masuk akal, tapi itu bukan halangan untuk puak-puak Pakatan haram ini memanipulasikan keadaan.

Even dalam masa menulis ini pun, penulis dimaklumkan sudah berlegar begitu banyak teori konspirasi tentang kematian itu, kenapa polis guna pistol tidak guna tazer, diracun dalam ambulan dan sebagainya. Banyaklah, nak komen satu-satu pun buang masa.

Tapi part tazer tu penulis nak celah sikit, mana ada tazer digunakan untuk mematahkan penjenayah bersenjata? Kalau ada, sila tunjuk mai.

Lagipun, orang Pas (sebut orang bodoh) ramai kat bawah ni ha untuk percaya segala pembohongan yang bakal direkacipta dalam kejadian yang berlaku hari ini.

Penulis tak mahu menuduh, tapi laungan takbir tak mengira tempat ini hanya biasa dilakukan orang Pas. Penulis tak kata arwah ninja itu orang Pas tapi takbir seumpama itu yang sebijik macam orang Pas.

Adakah puak-puak ini memanipulasi keadaan simati yang tidak bekerja untuk buat kerja bodoh seumpama ini? Kemungkinan itu ada sebab corak perjuangan itu hampir nak sama – buat kerja bodoh untuk jatuhkan kerajaan.

Contoh dah banyak – yang puak baju kuning dengan demo haramnya, yang ninja dengan pedang samurainya.

Apa sekalipun kata kuncinya inkues, suruhanjaya diraja, koroner dan seumpama dengan itu akan jadi zikir wajib selepas ini. Apatah lagi ada pulak seorang yang hidup, maka berduyun-duyunlah peguam pro Pakatan haram menghulurkan skrip untuk dibaca.

Penyudahnya nanti, dikalangan penyokong Pakatan harami, arwah ninja yang libas-libas pedang itu tidak salah, polis yang tembak itu salah, tak percaya tengoklah. Macamlah polis berkenaan bangun pagi saja dah berfikir nak menembak orang, hakikatnya kalau tak ada yang libas-libas pedang, takda kuasa polis tu nak lepaskan tembakan.

Tengok sajalah nanti.

74 Responses to "GEMPAR BERAPI! SERANGAN NINJA KENCING MANIS SEMALAM TELAH DIRANCANG OLEH PAKATAN! INI BUKTINYA!"

  1. terbaik.... gali lagi sedalam yg boleh... dalang video @ kejadian tuh sbnrnye yg patut dibawak ke muka pengadilan....

    ReplyDelete
  2. Analaysis rakaman yg perlu disiasat lanjut olih siasatan khas dan tindakan yg segera diambil...

    Tahniah... penganalisis yg briliant ..sekalung bunga negara untuk tuan..

    Hperancis

    ReplyDelete
  3. dia ada sebut.. bunuh bunuh.. mcm dah dirancang je si MILO nie..

    ReplyDelete
  4. APA LA KO MERAPU NI MAMAK!!!

    KO TU MAMAK BKN NYER MELAYU!!! SEDAR LA DIRI SKET..

    BODO LA KO!

    ReplyDelete
  5. whatever yang mati melayu ...Melayu memang bodoh gadai diri untuk untung siapa siapa lagi....

    Dah syaab dah baik la ingat kat Allah buat amal ibadat banyak -banyak . mati katak je, Politik kat dunia je tak payah nak fanatik sangat. malaysia bukan negeri kejam, Pembangkang saja kata tak adil...sebab dengki. Ok para muslim sekelian jadikan ini iktibar...lupakan hal dunia sekejap renungkan diri kita di akhirat amacam ade sedia ?

    ReplyDelete
  6. Sudah tiba masa nya untuk Kementerian Dalam Negeri menjalankan sisatan keatas individu yg menyokong bersih 3.0 & yg menyokong perbuatan lelaki mengamuk yg ditembak ini melalui laman facebook & twitter. Perbuatan mereka ini bolih dikategorikan sebagai menghasut & menggalakan penentagan terhadap kerajaan Malaysia yang sah.Ingat "Prevention is better than cure".

    ReplyDelete
  7. aku percaya rakaman cctv disitu boleh menunjukan dari mula hingga akhir. kita tunggu tengopk cam na.

    ReplyDelete
  8. YA BETUL!!! Kasi carik pengkhianata negara ini!! BUSUK dan HAMPEH Kalau ini merupakan satu insident yang terancang. Lagi keji dari najis!!! Apa matlamat yang sebenar?? Ingin kepopularan?? Teori aku dia ingin ditangkap bukan ditembak. Bagi beliau, mungkin dia rasa dia takkan ditembak...sbb dia rasa polis tak berani nak tembak. Dia ingin tunjuk kepada dunia yang pejabat perdana menteri ganas!! BODOH!!! Apapon aku harap MELAYU tak buat kerja BODOH macam ni dah!! Ni dah tahap penyakit dah ni. BODOH yang teramat SANGAT!! AKu INGIN TAU SAPA PERANCANGNYA!!! Hanya perempuan tersebut mampu menjawab dan kini aku percaya dia cuba dibantu oleh PR supaya tembelang sebenar tidak pecah!!! INI TEORI AKU LA!!!

    ReplyDelete
  9. patutnya PK la yg kena siasat polis....mcm mana dia leh tau sapa yg rakam......keh keh keh terbaik PK...

    ReplyDelete
  10. terbaik ....kita tunggu dan lihat reaksi pembangkang.

    ReplyDelete
  11. Aku percaya memang milo suam dan kuncu2nya yang terlibat. anak haram punya milo suam....

    ReplyDelete
  12. Bro parpu, cuba tengok blog Kim Guan Eng. Baca closing speech dia. Apek tu pertikaikan perkataan'Allah'.

    ReplyDelete
  13. pada sape dia laporkan ...ha dah kena tembak???....sdng hal ini berlaku tanpa pengetahuan awam....mmg ada dalang yg bersama2 mat rambo td....

    ReplyDelete
  14. kalu bukan blogger m.suam, pastinya ada org yg kerja kat JPM itu adalah ejen2, kerjanya beri maklumat pada pembangkang setiap hari. Ini cth terbaik kes yg diluar jangkaan berlakupun ada yg dpt rakamkan dan penyebar pertama adalah blogger anti yg menguasai JPM skrg.

    ReplyDelete
  15. semua dah plan dengan rapi ni kalau tengok betul yang phone bunyi itu mmg sah sah lah dorang plan angkat phone terus kata dah kena tembak pastu cakap hah tangan tangan, dekat youtube pun dah ada 2 uploader yang upload video sama and promo milo suam? takkan bukti lagi kot! puihh!

    ReplyDelete
  16. pembangkang tkot kalah tu yang buat bnde2 mcm nie...tp mmg celaka ah boleh buat bnda2 mcm ni...

    ReplyDelete
  17. tgk la t...mst jd isu besar lps nie...bb pe...pebnkng akn defent dye smpai mpos...mmg da mpos pow....taktik paling kotor la whai anjing2 pebngkng

    ReplyDelete
  18. dah agak mst dh rncg pny nie... apesal lah bodoh sgt pembangkang nie..

    ReplyDelete
  19. Desperate sangat ke PAKATAN oi? ataupun ini semua publisiti (menggadaikan nyawa) MILO? aduhai... sedih ak tgk Melayu dikorbankan... last2 DAP dapat 90 kerusi...

    ReplyDelete
  20. sggp pulak wat mcm ni... bangang btllh diorg ni.
    mmg ptut dibawa ke muka pgdilan bnda ni..!

    ReplyDelete
  21. sah memang kejadian ini telah dirancang oleh pihak-2penbankag dia suka buat keja bodoh.....

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  23. Oh Wow! looky here! we got Malays killing Malays! what are we? India? where we kill for politics? and the so called blogger named Milo, u sir are the biggest fool among fools... u kill for publisity... u kill for the OPPOSTION... u are willing to kill for your own satisfaction!

    ReplyDelete
  24. SAY WHAT YOU WANT, IN REALITY THE MALAYS ARE KILLING MALAYS! AND WHO ON THE OTHER LINE IS BENEFITING FROM THIS ATTRITION? SOME BLOGGER BY THE NAME OF MILO BECAUSE OF WHAT? EITHER PUBLICITY OR SOME FOOLHARDY ATTEMPT TO OVERTHROW THE GOVERNMENT...

    SERIOUSLY, DONT BECOME LIKE INDIA WHERE PEOPLE ARE WILLING TO KILL FOR POLITICS..

    ReplyDelete
  25. malays killing malays? rasa2 aku pernah dgr point ini, baru saja dgr. ini ayat baru tercipta utk bagi K O pd kjaan skrg.

    Tianmen, sapa yg kill sapa, ini bukan soal bunuh dan terbunuh, takkan penjenayah kita nak biarkan mcm tu jer. Ini satu hipokrit poltik.

    Berhati2 melayu.

    ReplyDelete
  26. xkan ade mana-mana bangsa pun yang akan bersatu...tuh satu perkara yang sangat mustahil....pada zaman kerajaan melaka sendiri pun melayu telah mengkhianati melayu....setiap bangsa pun sebegitu

    ReplyDelete
  27. dah sah terbukti tu kerje pembangkang yg ketandusan isu.. diorang mmg pukimak anak anjing cina.....sanggup bt apa saja utk kaum cina pastu mengaku berjuang demi jln kebenaran...................

    ReplyDelete
  28. PUKI PUNYA UMNO KORANG RACIST FUCKERS TAU NAK BACKING KRONI KORANG JE!!!
    LEPAS TUH NAK KATE MALAY KILL MALAY
    KORANG PUKI KE APE?
    NIE LAH DIE UMNO!!!
    LAMA SANGAT MEMERINTAH DAH JADI BENGAP!!

    ReplyDelete
  29. PE Y KO MERAPU SIAL....2 MELAYU UNMOY XNK BERSATU...MELAYU PAS BERSATU NIE....

    ReplyDelete
  30. melayu takkan bersatu selagi ameno pegang malaysia

    ReplyDelete
  31. (diorang mmg pukimak anak anjing cina)
    meme betol....ramai melayu jadi penjilat cina....dapat duit...jual bangsa

    ReplyDelete
  32. lau ada al juburi n al pukiri.....ko ingt owg nk bersatu ke?melayu la paling sial men tikam sesama sendiri

    ReplyDelete
  33. PR mmg anjing kurap cina pun,sanggup bunuh bangsa sendiri demi nk jilat burit amoi......sedap sngt ke sial jilat burit amoi,rase cm jilat babi kan.....melayu mmg bodo,tikam bangsa sendiri

    ReplyDelete
  34. Aku setuju dengan anon 5.19 - jangan bangkitkan soal melayu bunuh melayu, sebab mana-mana negara pun yang ada satu bangsa pun tetap akan bergaduh dan tak akan bersatu tapi dinegara kita ni unik sebab kita da 2 lagi kaum bersama.

    Aku tau ada sesetengah yang hatinya baik mahu melayu bersatu, tapi percayalah perkara ini takkan berlaku melainkan tragedi 13 mei berulang kembali. Itu pun kau rasa kalau berulang kali ini mesti akan ada melayu yang sanggup bunuh melayu untuk pertahan cina.

    Inilah delimanya kaum melayu. Demi sedikit duit mereka sanggup lakukan apa saja. Bangsat kan?

    ReplyDelete
  35. puki korang la......mana ko tau klu [pembangkang ambik alih, melayu bersatu?????? dah terang2 pembangkang nak pecahbelahkan melayu lg mau kata nak melayu bersatu

    ReplyDelete
  36. APA SALAHNYA JILAT CINA? SEDAP APA DAPAT DUIT MAHHH! JILAT MELAYU DAPAT APA? MELAYU TIKAM MELAYU!

    ReplyDelete
  37. Sikit2 nak salah UMNO, sikit2 nak salahkan UMNO padahal ini memang rancangan Pakatan haram, video kat atas tu sebagai bukti apa lagi korang nak cakap? Milo Suam tu blogger UMNO ke? Kenapa pakatan tak mau terima kenyataan?

    ReplyDelete
  38. uuuuyoooooooooo, brader samurai ni dipergunakan,ingat mati masuk syurga padahal neraka kamu pergi!
    MiloSuam noooooooob

    ReplyDelete
  39. pa boley kita generasi melayu sekarang buat?
    selalu kena tindas je....oleh siapa?oleh kaum sendiri yang dah senang lenang yang lpekan bangsa lain.....
    Bila mereka bercampur bangsa lain memang lah bagus...tetapi bila dah senang semua dilupakan....
    Kerana wang ringgit yang sedikit sahaja dan hanya benda duniawi....manusia sanggup membunh sesama sendiri demi kepuasan diri....apa pakcik ley cakap...pakcik dah banyk makan garam.....tanda-tanda dunia di akhir zaman......

    ReplyDelete
  40. melayulah bgsa yg plg tak blh bersatu.. sbb melayu ni suka sgt dengki kianat sesama sndri. klu bab dengki tu mmg depalh no 1! tak dek spe dh blh challenge.

    ReplyDelete
  41. wei anjing2 umno...krg ingt kerajaan skrg satu kn bangsa ke?kerana pm skrg smua bngsa berpecah belah!!!!smua slh umno anak haram....

    ReplyDelete
  42. milosuam ni dah basi dah ni, tak laku dah so dia buat mcm ni sbb nak popular kan dia lepastu saja nak buat kecoh, sah2 ni semua angkara pakatan, mati katak kena tembak.sia sia je, orang2 pakatan nampak sangat dorg dah terdesak sbb PRU13 dah dekat so dorg mcm2 lah nak sabotaj, ada2 je idea dorg sampai terhilang nyawa.

    ReplyDelete
  43. aku mmg setuju la...aku pon rse ni semua permainan kotor pakatan...keja2 yg keji mcm ni hanya pakatan je yg boleh buat...sebab diorang takot dan tau diorang xkan menang pru akn dtg nie...

    ReplyDelete
  44. kenapa pakatan tak hantar Anwar Al juburi tu je , senang tembak bagi mati terus,orang mcm tu tak payah hidup dalam negara ni,negara dah aman saja buat kecoh. manusia bodoh gila kuasa kaki liwat orang tu patut mampos yo!

    ReplyDelete
  45. mcm nielh rupanya pembangkang..
    tak tentu hala pny org!!
    pastu ingt depa bgus sgtlh padahal plg bodoh adalah..!

    ReplyDelete
  46. kesian aku tengok pakatan ni suka sangat buat publisiti murahan

    ReplyDelete
  47. 'bangsa xakan bersatu' itu memang betul...

    cuba kita lihat zaman arab jahiliah... memang tidak bersatu... dengan kekejamannya membunuh anak perempuan hidup2 jika dilahirkan, sasnggup membunuh antara KAUM kerana tidak puas hati dengan pendapat satu sama lain dan macam-macam lagi...

    kemudian datangnya Islam, yang dipimpin oleh Rasulullah S.A.W... kita dapat lihat satu program transformasi kaum arab yang memang JAHILIAH berubah menjadi bersatu padu... peristiwa hijrah menunjukkan pada ita semua Kaum Ansar dan Kaum Muhajirin bersatu padu...

    sekarang ni, isu satu padu memang BOLEH DICAPAI... sebab RASULULLAH dan khulafa ar-rasyidin telah berjaya membuktikannya...

    apa yang perlu untuk kaum dan kaum bersatu adalah sikap toleransi, mampu berfikir jauh kehadapan, bersabar dan memegang pada konsep amar maaruf dan nahi mungkar...

    ya, memang mudah berkata-kata daripada melakukan perbuatan... DIHARAP SEMUA YANG MEMBACA KOMEN INI SEDAR BAHAWASANYA PERUBAHAN BERMULA DARI DALAM DIRI SETIAP INDIVIDU...

    KITA TIDAK SEPATUTNYA MENUDING JARI DAN MENGATAKAN DIA SALAH TETAPI KITA PATUT MENGAMALKAN SIKAP MENGANALISA MASALAH TERSEBUT SEBELUM MENUDING JARI PADA ORANG YANG LAIN... ITU ADALAH KELEMAHAN SETIAP INSAN YANG ADA KERANA PELBAGAI FAKTOR YANG JIKA DIJELASKAN BOLEH MENGAMBIL MASA SEPANJANG 3 HARI 3 MALAM...

    ReplyDelete
  48. macam mana orang kita nak bersatu melayu sesama melayu pun nak bergaduh pasal banyak benda yang dia tak puas hati pada pentabiran kerajaan dan terlalu banyak parti-2 yang pentingkan dirisendiri

    ReplyDelete
  49. kalau nak hantar pon hantar lah yang mcm orang mission impossible, ni hantar org yang mmg impossible, aduhh. publisiti murahan ni, orang2 pakatan ni mcm2 dorg buat nak bagi kecoh.

    ReplyDelete
  50. lps tgk video ni mmg sah lah...milo suam ni dalang pakatan..dia ada kena mengena dgn kes ni..sbb tu dia yang first upload video kt u tube...aku mmg tabik spring la kt siapa yg tunjuk kebenaran kes ini..mmg korang genius la....and pada PK thanks sbb post artikel mcm ni.....

    ReplyDelete
  51. melayu mmg la dari dulu lg bangsat.. tp yg paling bangsat org melayu sendiri yg jual melayu kat bangsa lain... takkan nak tgg peristiwa 13 mei berulang lg... masa tu br kita tau langit ni tinggi ke rendah...x pun, nak suruh komunis tu dtg jajah blik tanah melayu ni.. time tu nak kencing pun dah x leh nak kluar.... so bg org melayu yg rasa dirinya nak bertuankan di atas tanah melayu ni sedarlah yg kaum cina ni anjing ni dah melampau sgt.....apa saja taktik yg pembangkang bt untukj jatuhkan BN diorang dalang disebaliknya secara langsung @ tak langsung... hang tuah pernah cakap takkan melayu hilang di dunia tapi dia x cakap takkan melayu hilang di tanah melayu... so, dr dulu lg org melayu lama dah mempertahankan ketuanan melayu ni tp sekarang, mana semua tu pergi???? demi kami duit yg cina bangsat bagi kita sanggup bt apa saja hinggakan sanggup mati kamikaze.... betullah kata Tun Mahatir... melayu mudah lupa

    ReplyDelete
  52. Pihak berkuasa kena ambil tindakan terhadap Milo Suam! Menteri amara n jangan dok diam je

    ReplyDelete
  53. Melayu mudah Lupa!
    betol kata Tun M!
    Memang Melayu xreti nak mengenang jasa

    ReplyDelete
  54. mmg pn melayu tak pernah bersatu..klu nmpk bersatu tu mknanya nk kiamat dhlh dunia nie..

    ReplyDelete
  55. Dulu bangsanya dipijak
    Melayu mudah lupa
    Dulu bangsanya retak
    Melayu mudah lupa
    Dulu bangsanya teriak
    Melayu mudah lupa
    Dulu bangsanya haprak
    Melayu mudah lupa
    Dulu bangsanya kelas dua
    Melayu mudah lupa
    Dulu bangsanya hina
    Melayu mudah lupa
    Dulu bangsanya sengketa
    Melayu mudah lupa
    Dulu bangsanya derita
    Melayu mudah lupa
    Dulu bangsanya kerdil
    Melayu mudah lupa
    Dulu bangsanya terpencil
    Melayu mudah lupa

    ReplyDelete
  56. Apa salah nya bagi jela cina perintah negara.....apa nak ubah?
    kah....kah...

    ReplyDelete
  57. skrg ni kite boleh tengok sape yg terdesak untuk menang PRU 13 ni,UMNO ke PR....dah terang lagi bersuluh yg PR sngt terdesak nk menang PRU 13 ni,mereka tau yg mereka x mampu nk menang PRU 13 ni.........dah xtau nk buat care ape tuk menang so dia org buat plan hantar ninja perut boroi berkencing manis ni g serang pejabat PM,dia org ingat ninja ni kuat sebab dia kate dia imam mahadi....terdesak sngt PR ni smp pilih org pun yg dasar mgg otak x betul,org yg dah murtad and syirik sbb mengaku dirinye imam mahadi.......ingat mati ni msk syurga la,ingat dia mati syahid la.......skrg PR akan cari jalan untuk letak isu ni ats kepala UMNO,kalau rakyat percaya tu nmpk sngt rakyat ni bodoh tahap gaban punya......ni semua taktik nk jatuh kan kerajaan oleh PR,mereka xde care nk jatuh kan kerjaan so dia org anta la org tuk bunuh PM.....ingat PM mati terus kerajaan boleh di ambik alih oleh PR la,bodoh nk mampos PR ni.......kes ini perlu disiasat dgn serius supaya siapa dalangnye kita dapat ketahui

    ReplyDelete
  58. mmg kenyataan sume ni mmg keje pembangkang..spe lg kn..
    mmg keje2 bengap ngn bangang mcm ni mmg keje depa je tak dek lain dh..

    ReplyDelete
  59. pada masih yg nak sokong pembangkang tu...mmg korang tak ada akal langsung..korang ni memang tak bersyukur langsung...allah dah bagi kita pemimpin yang baik dan adil...korang masih tak puas hati...kalo kita dapat pemimpin macam hosni mubarak macam mana??? seperti semua tahu dia tu pemimpin yang kejam...pembangkang ni berpotensi nak ganti hosni mubarak...cuba korang fikir pas bergabung dengan cina...kalo diorang menang sape yang akn ambik kuasa of kos cina...bila diorang dapat kuasa korang fikir orang melayu akan senang ke...korang akan jadi hamba cina la wei...fikir2 la

    ReplyDelete
  60. Saya dilahirkan masa tahun 60′an. Semasa saya kecil iaitu tahun 70′an dan awal 80′an, saya selalu terfikir yang PAS ini satu parti yang berpegang teguh kepada Islam. Saya masih ingat “fatwa” Tuan Guru pemimpin PAS (semasa saya kecil remaja), sesiapa yang tidak menjadikan Al Quran dan Al Sunnah sebagai pegangan maka mereka ini kafir dan termasuk mereka yang bekerjasama dengan orang-orang yang menentang Al Quran dan Al Sunnah. Maka bermulalah kafir-mengkafir, sembahyang dua imam dan seumpamanya. Pada masa itu, saya menerimanya secara bulat-bulat “fatwa” tersebut dan percaya akan bahawa PAS akan berpegang teguh dengan “fatwa”nya itu hinggalah hari kiamat. Dan parti-parti lain tidak akan bersama PAS sehinggalah perlembagaan parti tersebut tertera perkataan yang menyatakan bahawa parti tersebut berpegang kepada Al Quran dan Al Sunnah. Cakap, perbuatan dan niat walaupun bersifat Islami tidak dikira sebagai berpegang kepada Al Quran dan Al Sunnah sehinggalah termaktub di dalam perlembagaan parti. Ini yang saya faham semasa kecil remaja dahulu.

    Sekarang perkara ini telah berubah. Kini, saya sudah menjangkau umur 44 tahun, malangnya, apa yang diperkatakan dahulu oleh PAS turut berubah mengikut perubahan umur saya. Kenapa berubah? Ramai di luar sana, adalah mereka yang simpati dengan PAS (sympathiser). Sehingga kini, perubahan kepada perkara yang teras ini (berhubung “fatwa’ tersebut) tidak dijawab oleh mana-mana ahli PAS baik ulamaknya atau ahlinya. Mereka hanya cuba untuk tidak menjawab perkara teras ini. Saya amat perlukan jawapannya. Adakah “fatwa” tersebut tidak lagi diterimapakai disebabkan oleh perubahan zaman atau terdapat kesilapan dalam mengeluarkan “fatwa” tersebut atau ada perkara-perkara teknikal lain yang saya tidak tahu yang membolehkan “fatwa” tersebut dikompromi/diringankan?

    Sekarang ini apa yang saya lihat tiada apa-apa perbezaan antara PAS dan UMNO dari segi Islamnya cuma PAS ke arah konventional iaitu melibatkan ceramah, berucap ada memetik Al Quran dan Hadis, aktiviti melibatkan masjid dan surau, mendapat dana melalui derma, berdoa bersungguh-sungguh dan seumpamanya. UMNO pula ke arah moden iaitu pakaian kebaratan, majlis buat di hotel atau dewan, berucap tidak memetik daripada Al Quran dan Hadis, berdoa panggil Tok Imam dan seumpamanya.

    Niat saya bukan hendak melaga-lagakan kedua-dua pihak tetapi cubalah fikir sejenak. Ada pernah ke tidak ahli PAS atau UMNO yang telah mati dan dihidupkan kembali menyatakan kepada kita bahawa mereka telah mendapat keredhaan Allah? Kedua-dua pihak kenalah fikir semasak-masaknya. Tidakkah tindakan kita akan dipersoalkan nanti? Lebih-lebih lagi jika disebabkan kita ramai terjerumus ke dalam kemurkaan Allah.

    Allahu a’lam. Allah yang Maha Mengetahui.

    ReplyDelete
  61. Majoriti rakyat Malaysia adalah orang Melayu beragama Islam. Amat mendukacitakan disebabkan kepentingan politik orang melayu Islam telah berpecah belah kepada tiga kelompok utama ia itu Pas, PKR dan UMNO. Pada hakikatnya jika melayu Islam bersatu padu dengan kuat dan kukuh dan menjadi kelompok majoriti, maka sudah tentulah boleh menguasai dan menjuarai berbagai aspek kehidupan termasuk politik. Agama Islam menjadi lebih kemas, kukuh dan terjamian kedudukannya. Bila umat Islam bersatu dan menjadi kelompok majoriti dalam sesebuah negara seperti Malaysia, maka perjuangan memartabtkan Islam akan lebih mudah dicapai. Kedudukan agama Islam tidak mudah diperlekeh dan dipersenda oleh mana-mana pihak yang tidak menerima Islam dan anti kewujudan Islam. Kerana kita umat Islam berbangsa melayu berpecah belah di Malaysia, dan ada pihak yang berkepentingan politik yang melampau telah dengan mudah memberi ruang kepada rakan politik bukan Islam mereka menggunakan Islam dengan cara yang tidak betul (ada udang sebalik batu) untuk meraih sokongan politik umat Islam. Ini amat merugikan umat Islam dan agama Islam itu sendiri.

    2. Atas platfom kepentingan politik sesetengah pihak (khususnya politik Pas & PKR) sanggup dengan mudah memperlekehkan rakan seagama Islam (khususnya UMNO dan NGO-NGO Islam yang tidak sehaluan dengan hala tuju pakatan pembangkang) dengan melabel mereka sebagai jahil dan menolak Islam. Pas begitu angkuh dengan beranggapan kelompok mereka sahaja yang mengetahui dan mengamalkan syariat Islam dengan betul, manakala kelompok lain yang berbeza dengan hala tuju politik mereka begitu jahil dan menolak Islam.

    3. Kerana kepentingan politik mengatasi keutamaan beragama kepimpinan Pas sanggup buat keputusan untuk tidak menggalakkan ahli Pas yang ada tugas dalam pilihanraya umum ke 13 menunaikan Fardhu Haji jika sekiranya pilihanraya umum ke 13 diadakan dalam musim atau bulan Haji. Berbagai alasan dikemukakan bagi membetulkan tindakan mereka. Itulah gambaran kepimpinan Pas yang ketaksuban politiknya melebihi keutamaan hukum Allah. Apakah orang Pas sahaja selama ini yang pergi menunaikan Fardhu Haji? Hakikatnya lebih ramai umat Islam bukan dari kelompok Pas menunaikan Fardhu Haji termasuk dari UMNO, PKR & NGO Islam sendiri, dan mereka juga adalah pengundi dalam sebarang pilihanraya.

    Bersambung

    ReplyDelete
  62. Nie bukan Sekolah ye nak tulis karangan panjang-panjang.....semak aku baca...

    ReplyDelete
  63. 4. Dengan ketentuan dan izin Allah SWT Pas dapat menguasai politik negeri Kelantan selama lebih 22 tahun yang lalu. Atas nama Islam Pas menaburkan banyak janji untuk pembangunan negeri Kelantan untuk dinikmati oleh rakyat Kelantan yang majoritinya beragama Islam dan berbangsa Melayu tulin. Adakah semua yang Pas janjikan telah tertunai sepenuhnya? Yang jelas kelihatan terlalu rendah peratusnya yang telah ditunaikan setelah sekian lama menguasai politik negeri Kelantan. Gambaran ini dengan jelas menunjukkan prestasi buruk kerajaan Pas Kelantan. malah boleh dikatakan Pas hanya mampu menabur janji tetapi amat kurang keupayaan menunaikan janji. Pas tidak pernah dengan ikhlas mengakui kelemahan sendiri, malah dengan secara konsisten membuat penafian demi penafian untuk mengekalkan pengaruh dan kuasa politik. Namun demikian masih ramai lagi penyokong tegar Pas dengan ketaksuban yang melampaui kewajaran berterusan menyokong Pas. Allah SWT dengan sifat kemurahan lagi maha mengasihani mengurniakan kita sebagai hambanya dengan keupayaan berfikir berlandaskan hukum-hukum syariat Islam yang telah ditentukan supaya boleh membezakan yang baik untuk dituruti dan diamalkan, dan yang mungkar untuk ditolak sepenuhnya. Mana mungkin untuk mendapatkan pengaruh dan sokongan politik kita boleh berbaik dengan Iblis dan Syaitan. Iblis dan Syaitan adalah musuh utama umat Islam yang telah ditetapkan oleh Allah SWT untuk dipatuhi dengan sesungguhnya.

    5. Umat Islam dikehendakki berbaik sangka antara satu sama lain dan mengukuhkan perpaduan, walaupun kita mungkin berbeza pandangan terhadap sesuatu kepercayaan dan pandangan termasuk isu politik. Berbeza pandangan itu suatu kebaikan jika ditangani dengan landasan ilmu berpaksikan syariat Islam. Amat merugikan umat dan agama Islam jika kita berterusan berpecah belah lebih-lebih lagi dalam negara Malaysia yang majoritinya rakyatnya yang beragama Islam. Kesepaduan umat Islam tidak sesekali menggugat kedudukan rakyat lain yang bukan Islam di Malaysia. Perkara ini terbukti semenjak penghijrahan Nabi Muhammad SAW ke Madinah lagi, bilamana Baginda dapat menyatupadukan umat Islam di Madinah sehingga terbentuknya Piagam Madinah, dan dapat menjalin hubungan baik dengan kelompok bukan Islam dan tidak mengenepikan kepentingan kehidupan mereka. Saya percaya kaedah sedemikianlah yang telah dan sedang diamalkan oleh kerajaan Barisan Nasional selama ini. Justeru itu adalah lebih baik umat Islam di Malaysia dari berbagai kelompok dan berbeza pandangan bercantum semula demi kepentingan bangsa, agama dan kesejahteraan negara Malaysia.

    ReplyDelete
  64. dari ko myemak koen pnjng2 bek ko g bka blog sndr y cfrm xde org bc....juling mata aq

    ReplyDelete
  65. MAMAKDULUKELING! ko sedap2 kutuk org lain mamakla, kelingla, itu ini, ko yakinka keturunan ko 100% melayu tulen? ntah2 ko ni titisan dari yahudi laknatullah kut?

    krn Tun yg dihina bangsanya sbg mamak lah kita hari ini dapat melayari internet dgn mudah krn Tun yg mula terpikirkan corricor multimedia jauh sblm mana2 pihak apalagi pembangkang pikirkan! ko ada? haprakla lu!!

    ReplyDelete
  66. haha jom bukak kelas menulis pnjg2...
    latih bertulis disini...

    ReplyDelete
  67. Kelantan bnyk orang teruk perangai sbb Nik Aziz Selipar Nikmat tu banyak rosak kan orang you know!

    ReplyDelete
  68. kerana UMNO lah kita dapat apa yg kita ptt dapat sekatrang ni.... nak harapkan jasa pembangkang, tgg nak masuk kubur pun belum tentu bleh tunaikan janji2 tu....

    ReplyDelete
  69. AKU RASA DIA NI ORG KUAT ANWAR. DLM BLOG DIA ADA KUTUK NAJIB, NIK AZIZ, SULTAN, MUFTI. TAPI ADA DIA KUTUK NUAR JAHANAM? NUAR PON ADA YG ANGKAT JADI IMAM MAHDI KAN?

    ReplyDelete
  70. Boleh pcaya k smua ni..kalau tuan blog ni kelentong..korg pecye la ye..itulah melayu...mudah pecaya...baru baca ckit trus 100% pecaya...adoooii..

    ReplyDelete
  71. dulu zaman Tun M jadi PM..lepas mengundi semua rakyat kembali buat keja dan hidup seperti biasa, takda nak drag politik siang malam berbulan-bulan & bertahun, sampaikan nak datang pulak next PRU..generasi sekrang makin cerdik ker?? politik keterlaluan boleh 'total demage' kepada agama, bangsa dan negara..sudah sudah la..nati PRU vote jer parti yang korang suka..pembangkang takyah la ekstrim sgt..meluat ler..

    ReplyDelete
  72. Thanx for sharing all these wonderful Posts and Blog.

    ReplyDelete
  73. Melayu bodoh sejak kejatuhan Kerajaan Melayu Melaka lagi, lagi pandai lagi bodoh, masuk U pun buat kerja bodoh, macam mana Melayu nak maju.PHD banyak sangat....Bagi peluang orang Melayu memerintah 1,000 tahun lagi....jangan buat kerja bodoh....jangan tikam bangsa Melayu dari belakang. Hifup Melayu hidup bumiputra !

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!