CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Thursday, July 12, 2012

GEMPAR BERAPI! BUKTI GUAN ENG RACIST YANG TERLAMPAU!


APABILA dikatakan Setiausaha DAP, Lim Guan Eng adalah seorang yang tebal dengan semangat perkauman atau rasis, pekat dengan sentimen chauvinis kaum Cina dan mirip kepada fahaman komunisme, maka ramailah juak-juak Pakatan Haram yang membelanya.

Kononnya Guan Eng adalah seorang “Khalifah” dan tidak mungkin mempunyai sifat-sifat berkenaan. Malah yang lebih meloyakan, ada di kalangan penyokong-penyokong PAS yang menganggapnya sebagai bayangan Khalifah Umar Abdul Aziz ketika DAP mula merampas Pulau Pinang.

Namun pada Isnin baru-baru ini, Allah sekali lagi membuktikan bahawa memang benar dakwaan yang menyatakan Guan Eng adalah seorang yang mementingkan kaum sendiri dan bersikap “assobiyyah” meskipun dia gagal membangunkan sebuah pelabuhan terkenal di nusantara.

Nama Penang Port bukanlah satu nama kecil di Selat Melaka. Selain dari pelabuhan Melaka, pelabuhan Pulau Pinang adalah antara pelabuhan terpenting di dalam peta geografi Asia Tenggara. Itu fakta.

Namun sejak Guan Eng mentadbir Pulau Pinang, keadaan Penang Port semakin membimbangkan di mana struktur kewangannya mencatatkan kerugian yang agak besar.

Dipercayai ia berpunca dari sabotaj dari Kerajaan pimpinan Guan Eng, termasuk aktiviti pengoperasian haram yang hampir tidak terkawal oleh “tauke-tauke” Cina yang menyokong dan dipercayai memberi sumbangan dana besar kepada DAP pada setiap kali pilihanraya di negeri itu.

Justeru itu maka timbullah cadangan untuk menswastakan pelabuhan yang dimiliki sepenuhnya oleh Kementerian Kewangan tersebut dan nama ahli perniagaan bumiputera terkenal, Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhari adalah antara nama yang disebut untuk mengambil alih Penang Port.

Mendengar nama Syed Mokhtar yang banyak mengimarahkan Islam dengan hasil perniagaannya di negara ini, dilaporkan bahawa Guan Eng tidak senang duduk dan bimbang sekiranya Penang Port diambil alih oleh tokoh perniagaan dari Kedah itu.

Berkemungkinan dia takut pengambilan Penang Port oleh Syed Mokhtar akan menghentikan dan menjejaskan aktiviti-aktiviti “tauke-tauke” Cina yang menabur dana kepada DAP selama ini, apatah lagi PRU ke-13 semakin dekat.

Maka dia pun menyekat pengambil alihan itu dengan memberi alasan paling tidak profesional, paling bodoh dan sama sekali merugikan jika dilihat dari sudut ekonomi sesebuah syarikat.

Read more...

56 comments:

  1. Cina gmpng....nk wat cmne bnyk sgt mealyu anjing

    ReplyDelete
  2. aku xpaham btl knp melayu masih lg nk diri mereka dijaja oleh cina sdgkan bukti dh ade kt dpn mata...cina takut kalau penang port dpt kt tan sri maka peluang keje utk melayu akn byk n segala kerja haram guan eng akn trbongkar sbb tu die guna alasan bodoh

    ReplyDelete
  3. Mana boley cina nie nak duk senang...dia duk wat penang tempat cina nk jdikan sngapore ke 2...duk imprnt bnyk pndtg hrm ke sne nk wat keje jht mereka...kita kne igt cina msia smua dtg dri kmpln kngsi gelap...drh gangsterisme msih mengalir dlm drng...ble melayu nk amik kembali ape yang merupakan hak mereka yg asl dihalang...dan lgi menyedihkan lgi....melayu bnyk skng cina...kita melayu bkn nk jd racist tp hendak memprthnkn hak kami

    ReplyDelete
  4. guan eng takut rahsia die pecah tu yg x bg tan sri ambik alih penang port tu..brp byk duit yg die mkn nanti kalau dh bocor mcm mana nak dpt duit lg...kalau ye pun guan eng cari lah alasan logik sikit...tulah byk sgt mkn babi

    ReplyDelete
  5. Dalam mesyuaratnya bersama pihak pengurusan Penang Port, Guan Eng mengumumkan bahawa Kerajaan “Rasis” DAP Negeri Pulau Pinang menolak sama sekali pengambil alihan Penang Port oleh Syed Mokhtar.

    Alasannya, Syed Mokhtar adalah “orang luar”, bukan anak Pulau Pinang, dan Guan Eng mahu Penang Port dikendalikan oleh anak tempatan negeri itu! Itu alasannya untuk menolak Syed Mokhtar? Nampaknya Guan Eng sudah melampau dan tidak sedar diri..!

    Guan Eng sendiri anak kelahiran negeri Johor dan apa hal pula dia merempat ke Pulau Pinang untuk menjadi Ketua Menteri? Mengapa Guan Eng tidak serahkan jawatan Ketua Menteri kepada anak Pulau Pinang? Kalau Guan Eng dibolehkan, tapi Syed Mokhtar diharamkan pula? Begitu adilnya?

    Amacam fuckatan? ada beran nk cabar?

    ReplyDelete
  6. Guan eng memang anak haram celaka babi anjing suka suka hati dia nak kata Syed Mokhtar orang luar kepala otak dia! Syed Mokhtar nak selamatkan penang port tapi si Guan eng ni nak jahanam kan je kerja dia! bodoh orang melayu juga pergi pangkah anjing DAPig ni!Halau guan eng dari penang! halau!

    ReplyDelete
  7. cina makin naik kepala sebab adanye melayu bodoh yg sokong cina sbb tu sng2 cina blh tolak tan sri Syed Mokhtar dgn alasan bodoh..nampak sgt racist tahap haram...bukalah mata wahai melayu jgn bg cina pijak kepala lg

    ReplyDelete
  8. Ini sudah teruk melampau ni!
    ini baru pelabuhan penang dia nak pegang...
    nanti dia akan ambil alih KOMTAR...
    kemudian dia akan ambil alih USM
    maka makin menebal sentimen perkauman di Malaysia disebabkan DAP...
    yang hairannya, ada juga KAUM Melayu yang menyokongnya.
    adakah mereka buta? atau hanya sekadar pencacai Guan Eng?

    ReplyDelete
  9. SAYA DAH TAK TAU MCMANA CARANYA NAK BUAT PENYOKONG PASS NI SEDAR TENTANG KEJAHATAN DAPP. MEREKA PERCAYA CAKAP NEK AZEZ YG JELAS SUDAH TERLALU UZUR UNTUK BERFIKIR ATAU AMBIL TAU APA YG BERLAKU. CONTOH DPT DILIHAT DGN JELAS APABILA HAL BERKENAAN MATAWANG DINAR DIBANGKITKAN BEGITU JUGA JIKA DITANYA TENTANG APA YG BERLAKU DI NEGERI DIPERINTAH PEMBANGKANG. JAWAPANNYA AMAT MENGECEWAKAN IAITU TAK TAU. MCMANA JADI KETUA KALAU SEMUA TAK TAU. KALAU MCMANA NI ORANG MELAYU BAKAL DIJUAL HIDUP2 SEBAB KETUANYA TAK TAU DAN PENYOKONG HANYA TAU MENGANGGUK. TOLONGLAH ORANG2 MELAYU KITA DAH BERPECAH. INI BUKAN AJARAN AGAMA ISLAM. SUSAHKE NAK TERIMA APA YG PASS BUAT SEKONGKOL DGN DAPP TU SALAH DISEGI ISLAM SBB MEREKA BENCI ISLAM.

    ReplyDelete
  10. Guan eng memang racist....dia thu cina je....die xkn support melayunya lps dpt kuase smua melayu kt penang die akan wat jd pencacai...tgk jela...

    ReplyDelete
  11. yang paling xboleh blah bler PASS kata Guan Eng macam Umar Abd Aziz???

    what?? tang mana yang dia sama ni?

    ada juga orang kata Guan Eng fasih BM? Soi Lek, anak Soi Lek dan ramai lagi di luar sana jauh lebih fasih daripada dia...

    ada yang kata dia hero penang sebab selamatkan mangsa rogol rahim tamby cik... MAHKAMAH MENGESAHKAN perbuatan itu BUKAN DISEBABKAN RAHIM TAMBY CIK... anda mahu kata sistem keadilan kita salah??

    ReplyDelete
  12. hai aku pun da xda kata2 nak kata....cina 2 da mmg bangsa xpaham bahasa sebab 2 nak guna mandarin kat sekolah (perli)....tg xbole bla 2 melayu2 yg paham bahasa melayu pun xmo paham dok ikot telunjuk cina..so sape salah?sape mangkuk?pikirlah sendiri

    ReplyDelete
  13. bagi je Penang Port tuh kat Syed Mokhtar habis cerita... xpayah gadduh besar2... Tan Sri Syed Mokhtar seorang ahli perniagaan tersohor di Malaysia... beliau juga merupakan antara orang terkaya di Malaysia... maka tiada alasan untuk seorang yang jauh lebih berpengalaman dalam bidang ekonomi berbanding Guan Eng untuk diberi Penang Port... Guan Eng sudah pegang jawatan CM Penang sudah tentu masanya kurang untuk fokus isu-isu Penang Port berbanding Tan Sri Syed Mokhtar yang setaip detik nadinya adalah dalam dunia perniagaan...

    ReplyDelete
  14. cina2 2 dah takut la dah tahu penang akan terlepas dari tangan mula lah mcm2 fakta keluar..tamak monopoli semua perniagaan di penang melayu apa jilat punggung cina jew..ha apa rasanya?

    ReplyDelete
  15. cina mmg racist tp still ade melayu yg sokong lim guan eng,still ade yg agung2kn dia.....aq sngt x fmh dengan kaum aq sendiri,sanggup tikam bangsa sendiri and sokong kaum lain.....apa yg korang dapat sokong cina,dpt mkn babi free ke

    ReplyDelete
  16. guan eng ni mmg sial,dia sendiri org luar...dia lahir pun kat batu pahat johor,pastu nk konker peneng cam dia lahir kat situ......alasan x logik langsung yg diberi oleh guan eng,dia kate syed mokhtar org luar so guan eng xmau bg syed mokhtar ambik alih peneng port tu.....kalau dasar bangsa racist mmg sampai mampos pun xkn berubah

    ReplyDelete
  17. JANGAN NAK BERPOLITIK JE GUAN ENG OI! RAMAI LAGI RAKYAT PENANG TAK PUAS HATI DENGAN PENTADBIRAN KAU! JANGAN NAK DUDUK RILEKS JE! GO AND DO YOUR JOB AS CM! STUPID RACIST BASTARD!

    ReplyDelete
  18. org melayu ni mmg bodoh sgt2..lg2 nak jilat cian bangang tu! tgklh korg sikit ari lg semua melayu dia akn halau mcm anjing dr situ. bru korg tau wktu tu!

    ReplyDelete
  19. skrg Penang dia nak pegang.. jgn risaulah sikit je ari lg Malaysia ni dia akn pgg.. tak mustahil pn bnda ni klu ada melayu2 yg bodoh bahlul mcm ni.

    ReplyDelete
  20. tengok tu apa dah jadi dgn penang port...cina bodo yang pegang abes hancur...aku xtau lah apa jadi kalau diorang pegang negara.....

    ReplyDelete
  21. cina dasar kecut...dah la bodoh...handle penang port pon leh hancur...lps tu xnk bagi org lain handle...mmg racist la Chinese ni.....

    ReplyDelete
  22. orang2 melayu...cuba korang tengok...betapa kejinya perangai cina nie....diorang mmg x suke melayu...tp msh gak da melayu ug bodo nk sokong cina....

    ReplyDelete
  23. buy last dr kedai cina...

    ReplyDelete
  24. Replies
    1. Kita bukan racist. Kalau racist dah lama 13 mei berulang. Tapi kalau dah hari2 hak di cabul dan di provoke takkan nak diam. Mana maruah kita. Fikir baik2.

      Delete
  25. cina ni baru dapat penang ingat dia dah dapat satu malaysia,nanti dapat malaysia nanti dia nak satu dunia,cina babi ni dah lah muka macam komunis,racist motherfucker pulak tu,perangai hancur duk main skandal sini sana.

    ReplyDelete
  26. apa dia ni,dah lah masalah rumah tangga pon tak settle,pastu baut hal racist lagi,eh bukan cina yang majukan malaysia lah weh, TUN.MAHATHIR yang majukan,ni kalau malaysia dapat kat cina ni,tak pasal2 jadi negara dorg and bahasa nanti tukar jadi bahasa mandarin. but still ramai melayu sokong babi jamban rosak ni

    ReplyDelete
  27. mohon PRINCE OF NOOB jgn jadi noob sangat.sape yang racist sekarang cuba kau BUKAK MATA kau

    ReplyDelete
  28. nie cina anjing y mkn babi....korg melayu ikot n bg muka sngt kn kt cina...tgk la sndr wahai melayu2 sial bodo jilat bontot babi.....cina da mula tnjuk belang dowg

    ReplyDelete
  29. Y so racist Guan Eng?
    I know all chinese are racist from the core....they hate the malays....and try to spin the fact....come on who are we lying?
    even the games made for kids they fght btwn races with the chinese starting to accuse the malays

    ReplyDelete
  30. Tuan2 sekelian. Boleh tak sapa2 perincikan perkataan ' ORANG LUAR atau ORANG ASING' dalam cakapan LGE. Adakah Melayu dianggap 'orang luar' di Penang. Walhal LGE orang Malacca dianggap 'orang dalam atau orang kita" di Penang.

    ReplyDelete
  31. Tuan2 sekelian. Boleh tak sapa2 perincikan perkataan ' ORANG LUAR atau ORANG ASING' dalam cakapan LGE. Adakah Melayu dianggap 'orang luar' di Penang. Walhal LGE orang Malacca dianggap 'orang dalam atau orang kita" di Penang.

    ReplyDelete
  32. Tuan2 sekelian. Boleh tak sapa2 perincikan perkataan ' ORANG LUAR atau ORANG ASING' dalam cakapan LGE. Adakah Melayu dianggap 'orang luar' di Penang. Walhal LGE orang Malacca dianggap 'orang dalam atau orang kita" di Penang. Mungkinkah orang Melayu akan jadi ORANG LUAR atau ORANG ASING di Persekutuan Tanah Melayu?

    ReplyDelete
  33. Khalifah???? Biar benor.., setahu aq khalifah nii gelaran yg diberikan kepada pemimpin2 islam ... Guan eng tu sape?????? Mamat pendatang haram dr mana ntah yg menang pilihanraya pastu trus memerintah ikut dasar anak cina gampang..... Rasanya pakatan skang ni makin x senang duduk sbb terasa kehangatan kuasa bangsa melayu yg semakin panas.......

    ReplyDelete
  34. Prince of noob , ko dapat mkn taik anjing cina ke yg ko dok cbuk sgt nak defend kaum cina????? Cuba cte ckit kat aq bape byk dah cina babi tu dah sogok ko...????? Or ko ni tali barut anuar.. So, which is which??????

    ReplyDelete
  35. saat saat nazak UMNO kini tiba

    ReplyDelete
  36. ini yg kau kata bukti, tunjuklah dokumen sulit ke, gambar ke, memo ke. setakat taip karangan mcm ni aku pun boleh buat

    ReplyDelete
  37. ini yg kau kata bukti, tunjuklah dokumen sulit ke, gambar ke, memo ke. setakat taip karangan mcm ni aku pun boleh buat

    ReplyDelete
  38. tau pun guan eng takut bila orang melayu nak ambik alih urusniaga kat kawasan dia, bukalah mata wahai org-2 melayu kita apa sudah jadi dgn negara kita kini jangan sampai satu persatu-satu negara kita di hancurkan oleh kaum cina yang tak berhati perut ini

    ReplyDelete
  39. tau pun guan eng takut bila orang melayu nak ambik alih urusniaga kat kawasan dia, bukalah mata wahai org-2 melayu kita apa sudah jadi dgn negara kita kini jangan sampai satu persatu-satu negara kita di hancurkan oleh kaum cina yang tak berhati perut ini

    ReplyDelete
  40. X berapa nak nazak lg... InsyaALlah masih bleh dibetulkan... Rasanya skang ni dah ramai rakyat mula sedar ttg kepentingan UMNO di dlm menjaga ketuanan bangsa Melayu..... X de lg parti politik yg memperjuangkan ketuanan melayu kecuali UMNO. Nak harapkan PAS?... Terlalu taksub dgn pendirian diorang sampi x leh nak balance dunia n akhirat....bangkitlah Melayu.. Xde sspe yg nak tlg kita kecuali bangsa kita sendiri.......

    ReplyDelete
  41. apa la korang ni..cuba teliti sikit apa blogger ni tulis...dia buat andaian-andaian dia sendiri je, saje nak mengapikan korang...tengok, berapa ramai yg tulis racist... syabas blogger, anda berjaya menghasut ramai jadi racist!

    ReplyDelete
  42. hah..

    GUAN ENG RACIST PUN RACIST LAAA..
    JANJI PENANG TU PAKATAN RAKYAT YG PUNYAAA!

    KO ADA?

    menang la Penang tgk..
    kahakhkah..

    ReplyDelete
  43. Orang yg. tak merasa macam mana cina kalau pemerintah, yang dah kena suap dengan duit. Orang ni akan kata LGE ni macam Khalifah Omar Abd.Aziz. Orang-orang ni sudah jauh murtadnya. Orang ni belajar dari tok guru yg.kurang ajar, buat fatwa mengikut selera dan masa, macam cicak kobeng.
    Sesat!!!!sesat!!!

    ReplyDelete
  44. Lim Guan Eng memang tidak boleh dinafikan mempunyai pimpinan yan jauh lebeh baik daripada Koh Tsu Koon yang jadi barua UMNO sahaja.

    Gua tabik sama lu lah Guan Eng!!!

    ReplyDelete
  45. cina adalah bangsa yg paling racist diMalaysia...dibantu oleh org Melayu yg hanya mengejar dunia dgn bertopengkan Islam...

    ReplyDelete
  46. orang melayu kene bersatu semula untuk meperjuagkan hak orang melayu...jangan asyik nak bergaduh sesama sendiri...last last orang melayu jugak yang rugi..fikir fikirkan lah...

    ReplyDelete
  47. Puas cakap dan penat terangkam tapi anon atas ni masih sokong si guann engg juga. Tak tau apa jenis melayu ni. Beria2 nak jadi barua dapp. Dah gelap hati agaknya.

    ReplyDelete
  48. Eer aku geli lah ngan cina sbb drg mkn babi eee

    ReplyDelete
  49. Guan eng tak blh bla lah aku tgg masa je bila lah dia nak jatuh klu tak penang tu akan jd cina punya je,
    Masa tu aku nak tgk melayu2 pukimak yg sokong guan eng tu mcm mana drg nak cr mkn

    ReplyDelete
  50. Apa yg jauh lbh baik yg dia ada? Aku tak nampak apa pun yg baik dia ada yg buruk n jahat mmg byk...dia nk buat penang tu jd tempat cina tu je

    ReplyDelete
  51. cina make babi tu yg bodoh sngt....
    takot rahsia terbongkar..entah brapa bnyk duit yg dia makan!!!!!!!!!!!!!
    guian en...guan en cari la alasan yg logik sikit,stupid........

    ReplyDelete
  52. cina make babi yu yg bodoh sngt....
    takot rhsia trbongkar,entah brapo bnyk duit yg dia dh makan!!!!!!!!!!guan en...guan en cari la alsan yg logik sikit...stupid..........

    ReplyDelete
  53. Pala buto korang bising kt blog jer nk buat apa.esok esok pergi jugak kedai cina.

    ReplyDelete
  54. guan eng dah goyang takut rahsia dia terbonkar apa yang dia lakukan selama ini cina mmg kaki penipu

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!