FUYOH! GUAN ENG HARAMI SAPU TANAH RAKYAT DEMI KEPENTINGAN PERIBADI!?

Aku nak tergelak pun ada tengok penipuan Lim Guan Eng pasal tanah untuk dibuat rumah kos rendah pastu dia tukar kepada Hospital swasta tu! Bukan apa bila MCA bubuh dia kaw-kaw, dia kata itu memang tanah untuk buat hospital swasta. Bangang punya Guan Eng, kau nak tipu sapa ni?

Semalam bila MCA melalui TV3 bongkar pasal isu ini dan blogger Pisau, klik sini. Aku pun cari-cari la info pasal benda ni, last-last aku dapat tahu yang Guan Eng nak bina Hotel dan Hospital kat tempat yang sama. Eh, itu kan tanah untuk rakyat yang susah, kenapa nak buat Hospital Swasta dan Hotel kat tanah tu?

Bukan ke cinabeng yang koneknya kecik ni selalu kata DAP buat kerja untuk rakyat? Ini apa cerita? Tanah yang sepatutnya menjadi hak rakyat yang susah Guan Eng kasi kat pemaju untuk buat Hotel dan Hospital. Tanah tu tak le besar mana pun, kalau dibuat flat ramai la orang susah dapat tinggal kat sana tapi Guan Eng mana peduli.

Dia tetap bagi pada sayarikat Swasta demi untuk buat keuntungan besar, Guan ENg kantoi paling besar sekali bilamana Kementerian Kesihatan sudah pun meluluskan leseb untuk Hospital Swasta tu dibuat di tanah tersebut!

Khabarnya Guan Eng dan DAP dapat RM9 juta untuk deal hospital ni, cuma aku pelik, macamana Guan Eng nak buat Hospital dan Hotel ditanah yang sama? Adakah bawah Hospital dan atas Hotel? Wah, hebat kan? Idea luarbiasa yang menganiaya rakyat Pulau Pinang. Kali ini Guan eng racist dah memang kantoi.

Wahai orang Pulau Pinang, korang bangga ke kena tipu dengan harami yang datang dari Johor ni? Sampai bila lu orang mau kena tipu?

46 Responses to "FUYOH! GUAN ENG HARAMI SAPU TANAH RAKYAT DEMI KEPENTINGAN PERIBADI!?"

  1. salam pk gua nak tanya lu harami tu apa?

    ReplyDelete
  2. Harami tu dalam bahasa Hindustan. Maksudnya ialah anak haram!

    He he he

    ReplyDelete
  3. Habis lah lu kali ni guan eng.... Cina rasis mcm lu aq ckap takkan hidup senang la sbb byk mkn maki rakyat melayu.... Lu mau kaut unting byk mana lg???? Duit bangsa melayu byk yg lu dah sapu pastu duit org miskin pun lu mau sapu gak ke???? Dasar cina babi pukimak yg x sedar dek untung.., lu jgn smpi bangsa melayu bersatu pijak kepala baru lu tau langit ni tinggi ke rendah....

    ReplyDelete
  4. Hah tuuuu dia! kan aku dah cakap Guan Eng harami ni memang rasis yang teramat rasis! Dia hanya mementingkan poket sendiri! kononnya pentingkan rakyat , lancouu! DAP sudah menghancurkan banyak tanah Melayu di Penang ! takkan korang tak nampak lagi betapa rasisnya harami ni! Jangan sampai melayu dah merempat nanti baru nak sedar! mau jadi singapork ka? aiyooo

    ReplyDelete
  5. Boleh buat Hotel dan Hospital sekali. Kat Kl pun dah ada beberapa bijik beroperasi sebagai MEDITEL. Kat Jalan Tun Razak dan Jalan Ampang ada satu biji. Tapi untuk orang kaya je le. Lepas dapat rawatan terus masuk hotel untuk recuperate.

    ReplyDelete
  6. Cerita penglipurlara Perak Today. Janganlah jadi blogger 'serkap jarang'.

    ReplyDelete
  7. ITULAH ORG PULAU PINANG MASIH TAK SEDAR LAGI KE YG GUAN ENG NI MEMANG JAHAT PUNYA ORG KERANA DUIT RAKYAT TERGADAI. ADA KE PATUT TANAH UTK ORG SUSAH DIBERI TENDER UTK BUAT HOSPITAL N HOTEL. DAH TIBA MASANYA UTK KITA ORG MELAYU BANGKIT DAN HALAU GUAN ENG DARI PENANG DAN RAMPAS SEMULA HAK ORG MELAYU.

    ReplyDelete
  8. GUAN ENG HBSLAH LU KALI NI SUDAH TAK BLH TUTUP LU PUNYA TIPU HELAH. DULU MKN DUIT BANGSA MELAYU SEKARANG DUIT ORG MISKIN PUN LU MAU MAKAN KAH, APA LANCAU LU NI DAHLAH CINA RASIS LU INGAT ORG MELAYU BODOHKAH JGN NANTI LU KENA KALAU ORG MELAYU SUDAH NAIK MINYAK BARU LU TAU GUAN ENG.

    ReplyDelete
  9. DAP MEMANG BUAT KEJE TAPI UTK KAUM CINA AJELAH JGN HARAP GUAN ENG HARAMI NI BAIK SGT HATINYA NAK TLG ORG MELAYU. GUAN ENG MMG BUSUK HATI PUNYA ORG N PEMBUNUH MELAYU.

    ReplyDelete
  10. bangsacina haramjdah nak mkn duit rakyat tempat yg org bg utk org ssh ko nak buat hotel lah hospital swastalah...ko ingat apa ha org melayu bodoh ke???dah lah konek kecik jahat plak tu eee aku tak tau nak kata apa dah kat guan eng ni

    ReplyDelete
  11. terima kasih pk lps ni aku nak guna harami jugak lah manis ckit bunyi nya

    ReplyDelete
  12. dah tiba masanya kita halau cina rasis ni dari tanah pulau pinang dan org melayu patut bertindak sekarang sebelum terlambat. jangan esok kita menagis air mata darah sekalim pun dah tak guna kerna cina babi dah tawan org melayu

    ReplyDelete
  13. eh dadu kenapa ko tulis guna tulisan besar ko ni buta huruf ke??mcm ni lah klu ikot bontot umno je

    ReplyDelete
  14. hari2 cina mkn babi lama2 cina jadi babi guan eng horayyyyyy

    ReplyDelete
  15. AKU BERTERIMA KASIH PADA PK KERANA BANYAK MEMBERI MAKLUMAT KEPADA RAKYAT DAN MEMBONGKAR RAHSIA GUAN ENG DASAR CINA BUKIT MENUMPANG LAGI BYK BELAGAK BAIK KAU BALIK CINA LAGI BAGUS.

    ReplyDelete
  16. AKU BERTERIMA KASIH PADA PK KERANA BANYAK MEMBERI MAKLUMAT KEPADA RAKYAT DAN MEMBONGKAR RAHSIA GUAN ENG DASAR CINA BUKIT MENUMPANG LAGI BYK BELAGAK BAIK KAU BALIK CINA LAGI BAGUS.

    ReplyDelete
  17. SUKA HATI AKULAH NAK TULIS HURUF BSR KE, KECIK KE KAU PEDULI APA, JGN KAU BERANI HINA UMNO SETAN. BILA BERCAKAP INGAT DULU JGN SEDAP MULUT AJE. RESPEC T ORG TUA SIKIT.

    ReplyDelete
  18. Kali ke dua Mahkamah Tinggi Pulau Pinang memutuskan akhbar perdana UTUSAN MALAYSIA bersalah memfitnah Ketua Menteri Pulau Pinang melalui artikel berita, "DEB:Guang Eng tetap berdegil" yang disiarkan pada 15 Mac 2008.
    Kali pertama UTUSAN MALAYSIA kalah saman fitnah pada 15 Disember 2011 iaitu mengenai rencana bertajuk "Kebiadapan Guan Eng" yang disiarkan pada 20 Disember 2010. Wahai UTUSAN MALAYSIA laporlah berita-berita/isu-isu secara "beretika dan telus".

    ReplyDelete
  19. guan eng hanya pk perut dia sendiri je...dah nampak terang2 kan tp aku pelik lah ada lg melayu yg blh sokong cina babi ni je....dah sah dia hanya nak kan keuntungan saja bkn demi rakyat

    ReplyDelete
  20. MUAHAHAHA Otak Cina rasis ni seperti koneknya yang kecil itu! hanya patut berfiki utk diri sendiri tak mampu utk berfikir lebih! Pemimpin macam ni patut dielak oleh rakyat! tak boleh pakai orang orang macam ni semua kaki wayang kuat susah lah weh!

    ReplyDelete
  21. ohh org tua, ptt lah mmg org tua je lah yg sokong umno pun

    ReplyDelete
  22. konek guan eng kecikJuly 25, 2012 at 9:43 PM

    guan eng hanya pk perut dia sendiri je tanah rakyat pun dia nak jdkan keuntungan dia sendiri...silap2 nnt bini org pun jadi bini dia gak

    ReplyDelete
  23. ITULAH ORG MUDA SEKARANG NI MANA NAK TAU KEBAIKAN YG UMNO BERIKAN KEPADA RAKYAT. YG HANG TU PASTI SOKONG PAKATAN OR DAP KOT, SEBAB TU TAK TAU NAK HORMAT ORG TUA.

    ReplyDelete
  24. sebabnya dah nampk kesilapan yang lepas..dah berfikiran bahawa nasib org melayu di bumi sendiri semakin tertekan..jadi BN la satunya2 penyelamat bukan DAP..

    ReplyDelete
  25. Saya orang tua juga dan bekas penyokong tegar UMNO umur 50 tahun tapi sekarang sokong Pakatan Rakyat. Tak semua orang tua sokong UMNO.

    ReplyDelete
  26. ko org yg mengata cina tu mcm2 korang asal mana dan mengundi nanti kat kawasan mana? aku peliklah ngan ko org. Ko menyalak tak kena org. Cuba ko tengok si mansur tu..apa dia buat? nape ko tak ganyang dia? nape ko rang tak belasah dia? Nape korang sibuk lancau sana, lancau sini tapi bila bab si pkr dan babi pas tu tak bantu korang ko tak buat apa2 kat pinang ni.nanti ko buktikan lah waktu mengundi nanti. jangan mata korang teleng pulak bila nampak lambang roket atau bulan atau meta lebam korang beralih arah. yang penting undi..ko paham undi? Undi tu yg boleh menentukan dia orng tu masuk kat jirat ke atau kat kubur mana. jadi korang kena semah satu pinang..pastikan suma undi pegi ke dacing..korang paham tu? Ko tak penat ke nak mengata cina lancau tu. Niamet cipet..!! Korang paham kan..undi..undi..undi..undi dacing.!! Ada arti??! pakat ramai2 dan elok2 suma yang mengundi dipinang undi dacing..!

    ReplyDelete
  27. Tuan Tanah Takdak TanahJuly 25, 2012 at 10:06 PM

    Maaf mencelah, rasanya kalian ni semua bukan orang Penang jugak kan? atau mungkin yg duk di belah Seberang. first, fahami lah yg melayu bukan lagi majoriti penduduk dlm Pulau. kot belah tanah Seberang, ya, memang ramai. sebabnya, ramai yg tak mampu nak beli rumah dlm Pulau terpaksa pindah keluar dr dlm Pulau, biarpun asal keturunannya dah beratus tahun disana. Pasal tanah tu, bukan 1 kawasan tanah tu saja yg dah tergadai.. Cuma, dah la kami yg melayu ni tak ramai, berpecah-belah pulak, maka tiada seorang pun yg sanggup nak berjuang mempertahankan apa2.

    sekiranya anda bukan asal orang P. Pinang, campurtangan anda semua dgn kekerasan keatas pentadbiran kaum mereka (cina) akan hanya mencetuskan pergaduhan yg boleh membawa kpd kehancuran benda dan nyawa semua yg telah diusahakan dan dipertahankan.

    tolong kasihani nasib melayu yg sudah lah tak ramai, tertindas dan terpinggir disini oleh kerana pemimpin dikalangan kami disini pun byk yg jenis menipu. Insya-Allah, dgn apa yg ada, walau sedikit, kita usahakanlah perpaduan sekalipun dgn musuh demi menghalang kehilangan terus hak melayu dan Islam dlm P. Pinang.

    tanah yg dah terjual, tergadai, bukan lah 1 psrkara yg harus diperjuangkansampai mati, kerana ia boleh dianggap khianat kerana kebanyakannya tuan tanah jugak yg menjual tanahnya. Adapun sebahagian lagi tertipu, terjual tanahnya kpd bukan pembeli yg sebenar.

    Orang dlm Pulau yg mana tau hal ni, mereka pun dah tak terkata apa2. Sebab, bukan semuanya sebab khianat Orang Cina, orang kita sendiri pun ada yg buat kerja tu...

    ReplyDelete
  28. Exco Perancang Bandar & Desa Pulau Pinang menafikan dakwaan Pemuda Barisan Nasional Pulau Pinang berhubung kenyataan bahawa Kerajaan Negeri telah menjual 0.45 hektar tanah dan sekaligus mengorbankan Projek PPR yang dirancang sebelum ini. Sebenarnya tanah yang diluluskan untuk Projek PPR itu tidak ada dalam pelan asal yang dikemukakan oleh Jabatan Perumahan Negara kepada MPPP dan pelan yang dikemukakan terdahulu telahpun luput tarikhnya pada 10 Mei 2001. Hakikatnya, tapak tersebut adalah terlalu kecil untuk Projek PPR. Lantaran ini, Kerajaan Negeri telah menyediakan sebidang tanah seluas 2.8 hektar di Jalan SP Chelliah untuk projek perumahan mampu milik sebagai ganti. Manakala tanah 0.45hektar tersebut dicadangkan sebagai asrama penjawat awam dan pusat perubatan. Tanah 0.45 hektar tersebut dijual secara tender terbuka pada 2010. Untuk kebajikan kepada golongan berpendapatan rendah, kerajaan Negeri Pulau Pinang telah mengenalpasti beberapa kawasan sebagai projek perumahan mampu milik iaitu Telok Kumbar 2.4 hektar, Bukit Mertajam 4.8 hektar, Butterworth 4.0 hektar, Mak Mandin 7.6 hektar dan Juru 8.0 hektar. Lim Guan Eng Ketua Menteri berintergriti.

    ReplyDelete
  29. Wahai Tuan Tanah takdak tanah,

    Tujuan kami nak tolong kamu la, yang kamu ni pulak suka kena buli dengan Cina dan redha pasal apa, cuba kalau kerajaan Melayu yang perintah Pualau Pinang dan tindas bangsa lain, mesti kau akan baring depan kereta nak selamatkan Cina kan?

    Dari story kau ni, kau tetap nak salahkan melayu lebih dari Cina kan? It is in the blood kan? Jenis keturunan kau ni memang sayangkan Cina dari segalanya kan? Kalu boleh nak serah semua kat Cina dan bila ada orang nak tolong hang akan bunuh orang nak tolong tu demi memartabatkan golongan Cina kan?

    Apa punya pukimak la kau ni, aku baca bukan rasa sedih, rasa macam nak halalkan kau je. Patutnya kau pertahankan pulau tu, aku percaya kau nak pulau tu dibagi je pada cina kan, sebab kau sayang ramai cina akan terkorban kalau berlaku apa2 kat situ kan?

    Akai ad akau ni? Pukimak betul kau ni, kalau kau jantan punya anak, jom kita jumpa. Cakap je kat mana, aku pun aka jati Pulau Pinang. Meh aku ajar kau. Pasal melayu bangsat macam kau la Cina DAP maiin besar kepala. Pukimak kau

    ReplyDelete
  30. Pelan Pembangunan untuk cadangan perumahan mampu milik di Batu Kawan di dalam proses kelulusan. Dijangkakan sebanyak 11,000 lebih unit rumah mampu milik akan ditawarkan kepada rakyat Pulau Pinang termasuk Melayu, Cina, India dan lain-lain bangsa. Ini adalah satu perkembangan yang baik di Pulau Pinang di bawah Pakatan Rakyat. Semasa di bawah Barisan Nasional dulu tidak ada sebegini besar jumlah unit rumah mampu milik ditawarkan kepada rakyat Pulau Pinang.

    ReplyDelete
  31. Banyak Tanah Melayu tergadai sebelum DAP memerintah Pulau Pinang pada April 2008 lagi. Begitu juga banyak orang2 melayu berhijrah ke Seberang Perai, Kulim & Sungai Petani pada masa itu. Siapakah kerajaan yang memerintah Pulau Pinang sebelum April 2008? Banyak tanah2 melayu berpindah milik gara2 broker UMNO mengaut keuntungan segera demi kepentingan peribadi. Kita semua tahu broker2 dan pembesar2 UMNO ini mempunyai ramai kenalan towkey2 besar cina dan di situlah mereka mencari kekayaan. Siapakah yang menjual maruah melayu kalau bukan UMNO.

    ReplyDelete
  32. eh pelik btllh si Pakatan bengong nie..
    blh pulak org tulis huruf besar dia nak mrh2 pulak..apa kes lu wey??
    dh tak dek idea ke smpai bnda nie pn ko nak wat sbgai 1 isu??
    gila btllh org Pakatan nie tulh asyk dok jilat punggng cina jekn tu yg smpai dh jd mereng tak tntu hala!

    ReplyDelete
  33. pandai cukup pandai..tanah org cina xmau makan..tanah melayu jugak ko rasa sedap nak bedal...
    aku lupa la ko kan banyak skandal so perlukan banyak tanah untuk bina rumah2 skandal ko kan...
    tp janganlah haram sangat sampai ambil hak org lain...
    puak-puak cina ko tu banyak harta so pergilah ambik tanah mereka-mereka itu

    ReplyDelete
  34. Ketua Menteri, Lim Guan Eng digesa menjelaskan penjualan tanah kepada pemaju swasta di Jalan Burma yang sepatutnya dibangunkan dengan Projek Perumahan Rakyat Taman Manggis Fasa II. Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri, Oh Tong Keong berkata, tindakan Kerajaan Negeri menjual tanah itu untuk dibangunkan hospital swasta adalah tidak bertanggungjawab selain cuba meminggirkan golongan miskin daripada mendapat peluang mendiami rumah rakyat.

    Tong Keong berkata, tindakan menjual tanah berharga itu hanya menguntungkan satu pihak dan merugikan rakyat Pulau Pinang sendiri.

    “Tanah rakyat sepatutnya dimanfaatkan untuk rakyat bukannya untuk pihak swasta yang mencari keuntungan

    “Pemuda BN menasihati Ketua Menteri memulangkan tanah itu dan membangunkan rumah kos rendah untuk rakyat,” katanya selepas menghantar memorandum bantahan kepada Guan Eng di Komtar di sini semalam. Memorandum itu diterima Penolong Pegawai Penerangan Pejabat Ketua Menteri, Nor Shahida Yusoff.

    Tong Keong berkata, antara kandungan memorandum itu ialah menggesa Guan Eng menjelaskan kepada rakyat mengenai harga jualan tanah berkenaan, siapa pembeli dan tarikh tanah itu dijual. Menurutnya, persoalan itu dibangkitkan apabila pihaknya mendapat tahu tanah itu dijual kepada pemaju dari Singapura.

    “Saya lihat Guan Eng seolah-olah mahu menyembunyikan maklumat penjualan tanah ini daripada rakyat. Saya desak dia menjawab persoalan kami ini dalam tempoh dua hari sekiranya gagal kita akan mengambil tindakan susulan,” katanya.

    Tong Keong berkata, BN sedia mengembalikan tanah itu kepada rakyat dan akan membina 272 unit rumah untuk rakyat miskin jika diberi mandat dalam pilihan raya umum akan datang.

    ReplyDelete
  35. konon kata yg dia tu pentingkn kepentingan rkyt..
    skrg apa sudah jd???
    sume tu penipuan je! dia buat sume tu utk kepentingan diri dia je..
    tgk skrg nie sudahlah mmg dh terbukti semua yg dia buat hny dn hny utk
    diri dia shja smpai tak kisah tnh rkyt pun dia nak sapu..
    disebabkan ada segelintir manusia yg bodoh ikot punggng dia lh dia semakin lemak blh smpai ke thp nie!

    ReplyDelete
  36. aku dh tau dri dulu yg si guan eng nie mmg pentingkan diri sndri je..
    dia mne pnh pikir psl rkyt lgsg!
    tgklh skrg nie pn dh cukuplh kita blh tau kn..

    ReplyDelete
  37. Di Bukit Mertajam banyak kampung2 cina telah dibangunkan sebagai taman perumahan, mereka tak bising pun. Orang cina berfikiran terbuka, mereka tidak halang pembangunan. Kalau kampung melayu dibangunkan sebagai taman perumahan maka banyak proksi2 membuat provokasi menghalang pembangunan. UDA, PERDA, JKP, SPNB dan seumpamanya memainkan peranan penting dalam membangunkan tanah2 melayu di bandar2 kepada perumahan mempu milik dan keutamaan haruslah dijual kepada sekurang-kurangnya 60% orang2 melayu. Langkah ini amat berkesan untuk mengekalkan penduduk melayu di bandar2 besar.

    ReplyDelete
  38. nampak tak sekarang ni niat si guan eng tu hanya nak kaut keuntungan..nak poket dia penuh je,sebab tu dia sapu tanah rakyat..sedangkan itu tanah yang patut dibina rumah kos rendah untk rakyat...ini boleh pulak dia nak buat hospital swasta lepas tu putar belit pulak tu....manusia-manusia yang ada kat penang tu...tak ke korang nampak betapa sialnya.si cina makan babi ni...jangan haraplah dia nk fikirkn pasal rakyat

    ReplyDelete
  39. saya suka ayat pk "harami" hehe.... si guan eng yang harami tu adalah spicis manusia yang mula-mula cakap bohong,lama-lama mencuri pulak..tengoklah tanah rakyat dia nak curi...supaya dia boleh kaut keuntungan...si guan eng ni dah lah recist nak mampos...hati dia busuk..setiap perkataan yang keluar dari mulut dia adalah perkataan yang bohong langsung tak boleh pakai....

    ReplyDelete
  40. Cuba bandingkan kekayaan Guan Eng dan YB2 nya sepanjang mereka memerintah Pulau Pinang? DAN cuba bandingkan kekayaan Tsu Koon dan YB2 nya sepanjang mereka menjadi EXCO Negeri Pulau Pinang.

    ReplyDelete
  41. kalau dah dasar babi...memang babi lah....tak boleh nak ubah....

    ReplyDelete
  42. tp kan mmg patot pun orang-orang melayu kat pulau pinang tu..suke sangat mengangkat buntut si cina haram nie..
    aku pun agak hairan lah mcm mana orang-orang melayu masih nak sokong mamat cina saiko itu...
    UMNO kalau buat semau nie ha mesti dah kecoh punya korang akan buat kan..korang kan mmg dah buta akal dan hati

    ReplyDelete
  43. betul 2 kawan-kawan sekalian..
    si cina nie dah buat macam-macam masih lagi tidak puas then nak rampas tanah orang-orang melayu pulak

    ReplyDelete
  44. mmg bodoh la apek nie....nk tipu rakyat tp kantoi.....berubah la rakyat2 pulau pinang......pru akan dtg tukar la kpd kerajaan yg merintah malaysia skrng...daripada bg kat parti apek nie korang smua yg tertindas....ingat dap ingat komunis....

    ReplyDelete
  45. LGE aku tengok berubah-ubah pendirian... pelik la... kejap a lepas tu b lepas tu c...

    yang lagi pelik, rakyat mengiakan apa yang LGE kata... dah la sapu tanah (mahal weh tanah dekat Pulau Pinang) lepas tu bagi justifikasi nak bagi tanah lagi besar untuk projek (padahal tanah kat seberang jauh lagi murah dari tanah Penang)...

    yang kesian, rakyat... tertipu oleh penipuan besar LGE... macam dia bagi dahulu pampasan entah berapa ringgit kemudian dia jual mahal gila x ingat dekat orang lain... sama prinsip macam along...

    ReplyDelete
  46. SALAH TU TINGKAT 1 BUAT HOSPITAL TINGKAT ATAS BUAT HOTEL TAPI TINGKAT YG BAWAH TANAH TU BUAT KUBOR. BILA BAPAK DIA. DAN SIKAPAL MAMPOS BOLIH TANAM KAT BAWAH TU.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!