DONG ZONG SUDAH SEMAKIN KURANG AJAR! APA YANG MEREKA MAHUKAN SEBENARNYA?

Dong Zong kembali menonjolkan diri pada penghujung penggal pilihanraya. Sememangnya itulah yang dilakukan oleh Dong Zong. Berasakan mereka adalah kuasa sebenar masyarakat pengundi Cina, Dong Zong, apatah lagi dengan pemimpin-pemimpin Melayu yang menjadi tulang belakang negara ini asyik bertelagah dalam mengekalkan kuasa pemerintahan, Dong Zong melihat ruang yang sangat besar untuk menjadi batu api.

Tuntutan terbaru Dong Zong adalah menyamaratakan Bahasa Mandarin dengan Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan Malaysia!

Sekaligus, Dong Zong secara terang-terangan memberikan isyarat bahawa mereka dan DAP adalah satu. Perjuangan mereka adalah sama. Kehendak mereka juga adalah sama. Ketuanan Cina di Malaysia perlu diperkukuhkan dan Malaysia akhirnya perlu ditukar segala-galanya.

Itu perjuangan Dong Zong yang berselindung di sebalik institusi pendidikan vernakular.

DAP pada awal-awal kewujudannya sehinggalah tercetusnya tragedi 13 Mei 1969, memaksa kerajaan Malaysia menerimapakai Cina sebagai kuasa penjajahan menggantikan British. Secara terselindung, mereka telah berjaya melakukannya. Sekolah-sekolah vernakular telah terbina dengan banyaknya dan walaupun bukan atas nama sekolah baru, sebaliknya atas nama 'CAWANGAN' atau 'SEKOLAH FRANCISE' namun matlamat sebenar perpaduan dan kesatuan rakyat Malaysia sepertimana yang dipersetujui ketika JUS SOLI diberikan kepada pendatang dari India dan China, tidak lagi dipedulikan!

Kuasa itulah yang membuatkan sekolah-sekolah vernakular, akhirnya bertukar menjadi Sekolah Jenis Kebangsaan. Kuasa itu jugalah yang membuatkan sekolah-sekolah vernakular, menerima bantuan daripada kerajaan. Dan kuasa-kuasa itu jugalah yang meletakkan sekolah-sekolah vernakular menjadi sangat penting, sepenting sekolah-sekolah kebangsaan.

Puncanya…. UNDI MASYARAKAT CINA dan sikap pemimpin-pemimpin Melayu-Bumiputera yang terlalu berlembut dan takut menyakiti hati masyarakat tetamu di Malaysia.

Anehnya, masyarakat Bumiputera, tidak pula menuntut kewujudan sekolah-sekolah vernakular aliran mereka. Masyarakat Iban tidak menuntut sekolah-sekolah vernakular Iban. Masyarakat Kadazan, tidak menuntut sekolah-sekolah vernakular Kadazan. Masyarakat Jawa tidak menuntut sekolah-sekolah vernakular Jawa… dan sebagainya….

Dari tahun 1955, iaitu ketika JUS SOLI membolehkan masyarakat tetamu dan pendatang menjadi warganegara Malaysia dengan hak-hak yang terjamin dan lebih penting lagi ialah hak mengundi yang sama taraf dengan masyarakat Bumiputera, biarpun terdapat segelintir kecil yang mampu berbahasa Melayu, kebanyakan daripada mereka, mempunyai penguasaan Bahasa Melayu yang sangat lemah.

Secara tidak langsung, sebenarnya masyarakat pendatang dan tetamu ini sebenarnya tidak berminat langsung untuk menjadi warganegara Malaysia, kecuali mereka hanya berminat dengan harta benda yang berjaya mereka kumpulkan di negara ini, dan kemudian tersangat bimbang sekiranya Melayu-Bumiputera akan merampas harta benda berkenaan seperti yang dilakukan di negara-negara lain seperti Indonesia, Fiji dan sebagainya.

Pada ketika masyarakat Cina di Indonesia, Thailand, Filipina dan Vietnam berjaya berasimilasi dengan masyarakat setempat biarpun jumlah mereka lebih ramai berbanding di Malaysia, masyarakat Cina Malaysia pula tersangat megah dengan apa yang mereka ada dan sentiasa cuba berlagak untuk menjadi TUAN PENJAJAH yang sebenar.

Tuntutan terbaru Dong Zong, mengesahkannya!

Menyamaratakan Bahasa Mandarin dengan Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan Malaysia sedangkan pada masa yang sama, masyarakat Cina sendiri tidak mampu menguasai Bahasa Melayu, merupakan perkara yang sangat bertentangan dengan Perkara 152 dan 153 Perlembagaan Malaysia yang membuat ketetapan tentang Agama Islam, Bahasa Melayu, Raja-Raja Melayu dan Adat Istiadat Melayu adalah perkara mutlak di negara ini.

Tidak dinafikan, sebenarnya kaum pelajar seharusnya menguasai Bahasa Mandarin sebagai salah satu daripada mata pelajaran di sekolah-sekolah tetapi ia adalah perkara yang berbeza apabila menjadikan Bahasa Mandarin sebagai Bahasa Rasmi Negara!

Amerika Syarikat, Britain, New Zealand, Kanada yang mempunyai dua bahasa rasmi iaitu Bahasa Inggeris dan Perancis, Australia, Jerman dan negara-negara maju lain juga mempunyai komposisi penduduk dan rakyat berbangsa Cina yang ramai. Anehnya di sana, Dong Zong mereka tidak pula menuntut agar Bahasa Mandarin disama ratakan dengan Bahasa Inggeris atau Perancis. Sedangkan di Malaysia, selepas mereka berjaya membuat tuntutan untuk mengekalkan sekolah vernakular, Bahasa Melayu pula mereka ingin injak-injakkan.

Bermula dengan Bahasa Melayu, Dong Zong pastinya akan disertai oleh kumpulan-kumpulan lain yang beridentitikan agama pula untuk mendesak agar agama-agama lain disamaratakan di Malaysia bersama-sama agama Islam pula.

Suatu ketika, masyarakat pendatang ini menumpang di tanah-tanah Melayu sama ada untuk berniaga kecil-kecilan atau menanam sayur. Kemudian apabila mereka ada duit, mereka pun meminta untuk membeli tanah yang mereka duduki. Melayu yang menumpangkan mereka, bersetuju. Selepas tanah dibeli, mereka mula membina pagar kemudian menyusahkan laluan. Tidak mahu wujud persengketaan, akhirnya bidang tanah yang lain dijual kepada si penumpang dengan harga yang sangat murah.

Apabila mereka sudah ada tanah yang luas, mereka memasang pagar yang lebih besar dan lebih kukuh. Tidak ada sesiapa pun yang dibenarkan lalu atau menumpang di tanah mereka. Pada masa yang sama, mereka menjalankan usaha membeli tanah-tanah berhampiran dengan pelbagai helah dengan menggunakan modal yang kecil. Dengan Melayu yang menjadikan penjualan tanah sebagai penyelesai masalah, terjaminlah cita-cita si penumpang tadi untuk menjadi tuan.

Dahulunya penumpang, akhirnya mereka jadi tuan….

Allah Taala menjadikan setiap bangsa mempunyai wilayah kekuasaannya sendiri. Tidak dijadikan-Nya manusia itu berbilang-bilang bangsa, berpuak-puak melainkan agar mereka lebih bersatu dan lebih memahami kekuasaan Allah Taala. Disuruh-Nya berpegang kepada Tali-Nya. Namun diperingatkan-Nya tentang ancaman musuh-musuh Islam dan umat-Nya serta diperintahkan-Nya mempertahankan hak masing-masing.

Don Zong ingin Bahasa Mandarin menjadi Bahasa Kebangsaan… mungkinkah mereka sudah bersedia untuk menanggalkan kewarganegaraan Malaysia seandainya ujian mendapati, mereka gagal menguasai Bahasa Melayu sama ada menerusi tulisan apatah lagi lisan?

Kita tengok, siapa di kalangan PAS dan Melayu PKR yang akan bersama-sama DAP dalam isu Don Zong ini. Kita akan boleh lihat, Melayu jenis mana yang suka jual tanahnya dan kemudian menjadi pengemis tidak berumah nanti!!!

Sumber: Kedahan69ers!

62 Responses to "DONG ZONG SUDAH SEMAKIN KURANG AJAR! APA YANG MEREKA MAHUKAN SEBENARNYA?"

  1. DAH SAMPAI MASANYA MEREKA INI DIBERI PENGAJARAN YG BOLI DI INGAT SAMPAI MATI MEREKA TIDAK BOLIH MENGUGAT APA SAJA YG TELAH DIMAKTUBKAN DLM PERLEMBAGAAN. KERAJAAN TIDAK BOLIH BERLEMBUT DEMI MENJAGA KRBAJIKAN KAUM BUMIPUTERA. KERAJAAN DAH BANYAK SGT BERLEMBUT DAN MENGURIS PERASAAN ORG MELAYU. MCM IBU BAPA MENYURUH ABANG ATAU ADIK BERALAH
    KALAU SELALU SGT BERALAH AKAN TIMBUL SATU PERASAAN MARAH DAN DENDAM. DONGZONG NI KENA INGAT KALAU MEREKA YG PEGANG EKONOMI KAUM MELAYU YG RAMAI MENGERAKKANNYA. KALAU ADA SUPPLY TAPI DEMAND KURANG PUN TIDAK GUNA. PENIAGA USAHAWAN BUMIPUTERA AMBIKLAH PELUANG INI. WUJUDKAN HYPERMARKET DAN GEDUNG2 YG MEMBOLIHKAN ORG MELAYU MENYOKONG DAN MEMBELI BARANGAN KEPERLUAN DARI ANDA. KITA TAKKAN PERLUKAN MEREKA LAGI. DAN MEREKA BOLIHLAH BALIK BERBAKTI KEPADA NEGARA CINA YG DIKASIHI.

    ReplyDelete
  2. kalau lu mau bahasi cina, lu keluar ini negara, berambus

    ReplyDelete
  3. Melayu akn merempat di bumi sndri jika PR yg menang PRU13 ni..sdr lah whai pmbgkang,DAP sdg mncbr dan ingin mghapuskan ketuanan kita dlm bumi Malaysia ni..PAS dan PKR hnya mnjdi kganaan DAP shj..jgn smpai bgsa kita yg terhapus nanti...congratz bro,ko dh ddahkn agenda sbnr PR..!!moga2 pmbgkang sdr ngan ksilapan diorng..

    ReplyDelete
  4. Saya amat tertarik dengan senario yg dilontarkan tuan. Juga pernah terbaca di blog http://mejakerusi.wordpress.com/2010/11/22/sedarkah-kita-wahai-anak-melayu/ berkenaan freemasion dan agenda jus soli sebahagian dari perncgn freemasionist via penjajah British. Boleh tuan komen dan feedback pada saya sejauhmana kebenaran fakta di blog berkenaan. emmetmar1@yahoo.com. Tq.

    ReplyDelete
  5. mereka hanya mahukan malaysia berada dlam gengamannya.bangkitlah wahai rakyat mempertahankan negara dari penjajahan dong zong

    ReplyDelete
  6. salam, mohon jasa baik tuan pautkan blog sy.
    http://revolusimindamelayu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. nama negara kita malaysia bermula dgn perkataan "MALAY" da tentu ini negara melayu...bahasa malaysia bahasa kebangsaan...bukan nye "CINASIA" sampai nk jd kn bahasa cina bahasa kebangsaan....

    ReplyDelete
  8. ape hak korg nak mintak bhsa cina utk jd bhsa kbgsaan ha??

    ReplyDelete
  9. wah makin langsing sial cina2 nie....nie smua slh melayu bodo y ingin kn kemewahn sedikit dgn sangup jual negara...mcni lg masih melayu2 haprak sokong n jilat2 bontot cina?melayu tngu pe?tngu smpai malysia jd negara cina y ke-2?melzyu jd hamba abdi?bru melayu puas ati xde negara?korg melayu mmg akal pendek sbb 2 perkara mcnie leh berlaku....skrg mereka mntak samarata bahasa..cina ckp melayu xpas2 lg...ada ati nk samarata....g berambus la lu cina sial....xde cina xde babi kt malaysia...

    ReplyDelete
  10. inilah orang kata cina pukimak tarak sedar diri dah dapat satu nak lagi satu! tapi nak buat macam mana kalau melayu sendiri pun bebal tak reti bahasa nak dok sokong cina bangsat! cina menggunakan melayu tapi melayu tak nampak sebab disuapkan duit wahai melayu biarlah korang nak sedar ni?! sedarlah sebelum terlambat!

    ReplyDelete
  11. bangsa cina nie just dtg menumpang negara kita...lps tu nk tuntut hak mcm org melayu...apa kes...dalam perlembagaan pon da ada bahasa malaysia sebagai bahasa kebangsaan...kalo x leh nk terima...berambus dri sini....

    ReplyDelete
  12. apa yg i nampak skang kaum cina mula mengambilalih tampuk pemerintahan sikit demi sdikit dr kaum melAYU.... sedarlah wahai geng pembangkang yg rasa dirinya Melayu... takkan smpi satu masa nnt kita semua dipijak barulah kita nak bertindak...... Dong Zong ptt dibuang daerah mcm CHin Peng .... Komunis dlm diam.........

    ReplyDelete
  13. tapi org hampas akan kata..ni pun salah UMNO jugak

    ReplyDelete
  14. TENGOKLAH CINA DAH MULE TUNJUK BELANG......BAGI BETIS NAK PEHA PULA....MEREKA XPENAH MENGENANG JASA!! MELAYU PULAK BODOH SEBAB MASIH ADA YANG MEYOKONG PERBUATAN DIA!!

    ReplyDelete
  15. kalau nk sgt bahasa cina napa x g ddk kat negara cina jer jgn mimpi nk jadikan malaysia mcm negara korang k

    ReplyDelete
  16. cubalah korg pikir klu pembangkang dpt kuasai ngra kita nie, akan hancur sgla2nya.. tmbh2 si DONG ZONG nie!! jgn jd mcm anjing asyk ikot telunjuk diorg je. last2 sndri jgk yg akn hdup merempat!

    ReplyDelete
  17. woi Dong Zong.... ini bukan u punya negala mau bt mcm2..... balik kampung bela babi la woi

    ReplyDelete
  18. nie la cina2 anak haram pukimak babi pendek....samarata butuh ko dong zong babi...muka pow sma ngn babi...nk sngt samarata kn...kasi hapus dlu babi2 kt mlysia!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  19. Cina gampang msuk Malaysia tau buat hal je!!Sampah sungguh!!Gi balik China la kalau ko nak sangat Mandrin bahasa rasmi pukimak!

    ReplyDelete
  20. kita kena brhati-2 banggunlah wahai org melayu kita perjuangkan hak kita jgn smpai malaysia digemgamami oleh org-2 cina

    ReplyDelete
  21. OI CINA BABI KO NAK SANGAT BUAT MADRIN BAHASA RASMI ASAL?
    EKONOMI KORANG DAH PEGANG...RAMAI PULAK BARUA MELAYU JADI ANJING KORANG SEKARANG KO NAK NEGARA PULAK?
    BABI PUNYA CINA XSEDAR...KO INGAT KO DAH NAEK KEPALA BESAR SANGAT LA SEKARANG NK MINTAK MACAM-MACAM?
    PATUT ROBOH KAN JE SEMUA SEKOLAH VERNAKULAR!!!
    HARAM JADAH DARI SANA AR DORANG DUK BUAT CINA-CINA HARAM JADAH MACAM NIE

    ReplyDelete
  22. buat je macam kat Indon dulu!!
    Cina cakap bahasa mandrin je tembak bagi mati!
    nie dah lebih nie!!
    Bagi muka dah naik lemak!
    memang dasar cina chou cibai puki lu punya mak!!

    ReplyDelete
  23. cina mmg dasar bangsa yg x reti nak mengenang budi....pttnya dari dulu lg bangsa cina ni x ptt diberi kerakytan.... bagi pembangkang yg rasa dirinya Melayu serdarlah cina ba bi tu dah mula memijak kpala korang.. byk kaum Melayu yg dah tertindas sekarang ni.. takkan klorang x perasan lg.... smpi bilA kita perlu jd hamba di tanah sendiri??????

    ReplyDelete
  24. ini negara Malaysia..ngra Islam..
    korg cina jgn nak lebih2 blh x??
    ngra kita hny bhsa Malaysia adalh bhsa kbgsaan..jd jgn nk bermimpilah yg bhsa korg tu nk jd bhsa kbgsaan jgk.. tak sedar dri pny cina!
    ni sume sbb Pas ngn Pkr lh yg sbbkn cina2 komunis ni naik kepala!

    ReplyDelete
  25. cina2 nie smua nek kapala sbb melayu sial jd anjing2 cina....pukimak pas pkr...kerana korg cina jd sial...dala perniagaan smua cina conquer...melayu diam...sngup keje jd hamba cina jilat bontot dowg...everthing dlm malaysia cina mula nk ambk alih...xkn korg pukimak melayu xleh nmpk lg?nak tgu sampai bila?kta melayu ptt bersatu sokong kerajaan halau smua cina dr malaysia

    ReplyDelete
  26. ini lah ape yg sebenarnye pembangkang nak... buka lah mata wahai melayu korg diperbodohkn oleh cina...xkn korg trlalu buta sampai sangup gadai negara korg...bygkan skrg nie bila cina masih x brkuasa sepenuh nya pun kalau kt cri kerja kena pandai brbahasa cina sbb tu ramai pengangur adalah melayu...kt harus bgn n sedar kn cina ini malaysia bkn cina malaysia milik melayu bkn cina...

    ReplyDelete
  27. OI ASAL MASIH RAMAI MELAYU BUTA BODOH SANGAT NIE!!!
    NIE LAH JADINYA!
    CINA DAH NAIK LEMAK MINTAK KITA UBAH PERLEMBAGAAN KITA.....LEPAS NIE AGAMA ISLAM KITA KENA PIJAK-PIJAK MACAM TAIK!!
    KORANG NAK KE MELAYU-MELAYU YANG MENGAKU ISLAM TAPI JILAT PUGGUNG CINA MACAM PKR NGAN PAS NIE?
    KORANG NAK MALAYSIA JADI MACAM SINGAPORE KE?
    TOLONG LAH SEDAR TENTANG PERKARA NIE SEBELUM TERLAMBAT

    ReplyDelete
  28. Dong Zong dah tunjukkan identiti bangsa cina yg sebenrnya.. ptt ke kita berdiam diri lg? lepas semua perniagaan dimonopoli diorang, pendidikan pula menjadi mangsa... mahukah kita hidup seperti zaman penjajahan komunis dahulu??? tepuk dada tnya selera

    ReplyDelete
  29. cina mmg sial lah! mcm2 pulak depa nk mntk. apa kes?? no 1 si Pas ngn Pkr tu yg kita kne bom bg mati. sbb depalh cina makin nek kpla smpai ngra pn diorg nak skrg! tp jgn hrplah kami tak akn sesekali bnrkn!

    ReplyDelete
  30. jgan cbar ketuanan kami!!!krn bapa kami trlbih dhulu syahid demi memerdekakn bumi ini..!!bkn nk ckp xder bntuan dri cina dan india,tapi org melayu itu sndri terlebih dhulu mmprjuangkn kemerdekaan negara ini..tanah ini tanah kami!!sdr lah anuar ibrahim dan haji hadi..anda sdang dprgunakan oleh DAP,bla dia dh brkuasa anda akn dcmpak kluar oleh mereka..

    ReplyDelete
  31. bler aku bace balaik kali kedua, memang nampak terang lagi bersuluh! ini semua merupakan penjajahan secara terang-terangan! bermula dari penjajahan dari membeli tanah sedikit demi sedikit... DIMASUKKAN PULA DENGAN POLITIK MELAYU YANG BUNUH MEMBUNUH ANATARA KAUM MELAYU SENDIRI... memang naik kepala la DONG ZONG celake ni... kita semua pnah dgr pasal illuminati la, freemason la, KKK la... NIH DEKAT MALAYSIA ADA SATU LAGI ENTITI, DONG ZONG 'ISM'... sekarang ni aku cabar parti pembangkang, korang nak duduk diam sahaja? biarkan Cine2 ni menghambakan melayu2 ni? Jawab PAKATAN JAWAB!

    ReplyDelete
  32. haram jadah pukimak cina anak haram........ ko tu sedar x ko ada kat mana!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  33. Sampai bila kita Melayu nie nak biarkan cina terus berleluase dalam negara nie?
    Tolonglah sedar ini bukan racism tapi nie dah nazak sangat pada nasib bangsa Melayu kita.......Kita Melayu sudah makin lemah dan perlu bersatu untuk menentang musuh dalam selimut kita nie

    ReplyDelete
  34. dah jd mcm nie klu melayu msh ada yg sokong cina tu tak taulh nk kata ape dh.. knplh suka sgt jd barua diorg. jgn hrplh klu depa menang depa akn bg korg.sume depa yg akn kebas..pastu korg silap2 dihalau keluar tros dr ngra ni..wktu tu ha bru pdn muka!

    ReplyDelete
  35. dia org sggup buat apa saja asal apa yg diaorg nak dia dapat wanglah yang mejadi umpan pada kita bangsa yang mudah dimagsakan adalah org melayu so kita ni yang tak sedar apa yang mereka lakukan pada kita sdarlah wahai bangsa melayu sbelum negara kita trgadai

    ReplyDelete
  36. ha mana melayu2 y dok ska maki kerajaan mana?npe korg diam?ke korg mmg sokong cina mkn babi nie....dala ramai melayu mcm cina....pastu nk bangga2 lak kta mlysia nie malayu...puih2...

    ReplyDelete
  37. Mule-mule mintak tanah sikit-sikit....dah pagar xbagi msuk....lepas tuh mintak pegang ekonomi....dah dapat.....sekarang nak mintak ubah perlembagaan? beri keutamaan kepada cina? Lepas tuh apa?
    Tuka agama rasmi? Buang Melayu? Buat melayu jadi Kuli? Jadi anjing?
    Macam tuh korang nak ke?
    wahai melayu....tolonglah sedar sebelum terlambat.....

    ReplyDelete
  38. Lain2 bole balik cina, kecuali amoi je boley dok malaysia......hehehehe

    ReplyDelete
  39. Mula2 cina2 ni mintak tukar bahasa nanti dorang akan mintak tukar agama kat negara ni, negara dah aman saja nak buat kecoh ni lah bangsa2 cina yang kurang ajar

    ReplyDelete
  40. Ini sudah lebih! dia nak buat bangsa melayu ni macam anjing ke apa ha! dorg ingat dorg boleh ke ambik negara kita ni!cukup2 lah tu cina oi,dah kira okay lah tu kita bagi jual makanan Non-halal kat negara ni, sekarang nak Bahasa Mandarin, apa ke sengalnya? habistu nanti mintak tukar agama pulak? mmg melampau

    ReplyDelete
  41. ini la perangai sebenar cina,dah beri betis nk peha pulak......ini semua jadi sbb mereka mendapat sokongan dari parti pembangkang,tidak kah mereka sedar akan natijahnye menyokong dong zong ini.....wahai kaum melayu jgnlah kamu jadi bodoh,tidak kamu nmpk yg kaum cina sedang menggunakan kamu demi kepentingan mereka

    ReplyDelete
  42. MEMANG CINA BANGSA SIAL LAH!!! cina nk cbe gugatkan bahasa ibuda kita...apa masalah diorang dgn kita ah...kalo da bangsa kuat makan babi...mmg mcm gampang la perangai tu...

    ReplyDelete
  43. TAHNIAH KEPADA MELAYU-MELAYU YANG MENJILAT CINA!!
    SEKARANG SEMUA RAKYAT MELAYU DALAM KESUSAHAN

    ReplyDelete
  44. this thing like this shouldn't happen in our country... take ex.. like singapore.... even malay grave also they take and make it their home..n to concrete my statement, look at our country itself like penang... do u thing our malay race had privilege there??? even komtar will be demolished to give space to their fellow chinese to start their business

    ReplyDelete
  45. ni la cina yg sial,perangai cam babi......duk negara org nk tunjuk hebat,sedar la diri cina bebal......dah dpt duk lam malaysia duk la diam2,ni nk tunjuk belang plak......dah termakhtub lam pelembagaan yg bahasa melayu bahasa rasmi,ats dasar apa kaum cina nk jadi kan bahasa mandrin sebagai bahasa rasmi malaysia....kaum cina yg menumpang ni dah terlebih ni,kita dah x boleh brlembut lg dgn kaum cina

    ReplyDelete
  46. patut halau je org-2 cina ni dah memang bangsa kurang hajar tak brshukur apa yang kerajaan beri pada kaum dia apa lagi yang dia nak

    ReplyDelete
  47. ROGOL JE SEMUA AMOI

    ReplyDelete
  48. cina kta ajar je...amoi2 cina 2 kita wt je jd hamba seks je...da hbs kasi tembak buang....anak2 jantan melayu ada berani x?betina2 cina nie jd kn hamba kta...y lelaki cina kta buang malysia....

    ReplyDelete
  49. haiya, what is going on nowadays haa... why so blatantly oppose the constitution? in the constitution we already have enough and yet you want to push some more? If DONG ZONG really wants to fight for equality then why only Mandarin used as official language? what about Tamil? Iban? Kadazan? and so on and so forth... whats so special about your racial language that it has to be made official? furthermore, this is only the first step of Dong Zong trying to make Malaysia into a new 'chinasia'... wake up all other races out there... see what this yellow oppression has done to us all..

    ReplyDelete
  50. tengkon sekarang nak makan mana-mana pun susah sebab was-was..... kebanyakan dah haram!!
    Kopitiam plak melayu xley nk bkak franchise die kan?
    bgos melayu bgos terus sokong cina jadi la babi

    ReplyDelete
  51. cina mmg x leh pki......mcm2 cara dia gunakan nak jatuhkan org Melayu.... byk sgt propaganda yg x betul diorang reka...... cthnya perhimpunan bersih 3.0 br2 ni... mmg nampak dalang dia ambiga tp disebalik tabir tu ramai kaum cina..... itulah taktik diorang yg cuba menguasai politik dgn memecahbelahkan dan melagakan kaum melayu.

    ReplyDelete
  52. itu la.. sbb kita yg membenarkan mereka naik kepala, kita yg suka sgt berlembut, beralah..
    kita kena berubah sikap terutama berkaitan hak-hak kita, kita wajib mementingkan hak-hak kita dahulu, ajar anak2 kita bahawa jgn malu2 alang, lebih berani kehadapan, ajar mereka utk berebut utk mendapatkan sesuatu, be more competitive..

    ReplyDelete
  53. bloody Dong Zong should just be kicked out from Malaysia... he's causing lots of racial tension now... we were once a happy place Malaysia with all the races mixing and assimilating but no, Dong Zong just had to make racial conflicts his motive... just get out and leave us alone! WE DONT NEED YOUR COMMUNISTS IDEOLOGIES!!

    ReplyDelete
  54. nie dah melampa....lps nie cina nk halau melayu dari negara sndiri?

    ReplyDelete
  55. macam pelaQ.
    cakap sama itu Dong Zong,
    kalau berani kasi POTONG LANCAU (Dong Zong) dulu !!!

    ReplyDelete
  56. ADA SEKOR DUA BARUA DIA JE KAT BLOG NI. KENAPA PENCACAI LAIN ULYG DUK PUJA DAPP ESPECIALLY PUAK PASS. KENAPA TAK KOMEN. TAK KOMEN TANDA SETUJU DGN DONGZONG BETUL KE. TAK SEDAR2 LAGIKE. TAK BACA KOMEN2 ATAS KE. ALLAH BAGI OTAK GUNAKN DENGAN SEBAIK2NYA DAN SEWARASNYA.

    ReplyDelete
  57. saya suka ayat artikel kamu house pk mengenai "Dahulunya penumpang, akhirnya mereka jadi tuan"..mmg betol kata2 kamu tp yg menjadi masalahnya rakyat2 melayu kita nie buta dan suka bergaduh berebut kuasa sesama sendiri dan membiarkan bangsa cina komunis nie peluang untuk naik kepala..wahai org2 melayu bukalah mata2 anda lihatlah keadaan sekarang bansa cina semakin melampau kalau kita diamkan diri dan ridak bertindak sekarang mereka akan MEMIJAK KITA..apatah memijak silap2 kita pula dihalau dan dijadikan hamda ditanah air milik kita sendiri..

    ReplyDelete
  58. dgn wang majoriti org melayu yg ada kuasa mudah dilayukan....nk buat camne??

    ReplyDelete
  59. betol 2 org melayu kita bodoh kasi sogok sikit sanggup jual harga diri serta negara..apa guna duit belambak tp akhirnya anda akan merempat apabila negara dirampas dari anda..hak istimewa anda wahai org2 melayu akan turut dirampas..mangkuk

    ReplyDelete
  60. Gendang perang sedang ditabuh,pergi mampus dengan pilihanraya,ini tanah tumpah darah ku.Demokrasi ini merosakkan bangsa ku.DAP komunis secara nyata membuli demokrasi ini,tanpa segan silu ingin merubah tanahair ku,apakah ini masih lagi POLITIK atau bukan satu ANCAMAN MUSUH?Pekakkah kamu wahai Raja-Raja Melayu dan pemimpin Melayu sekelian?Demokrasi ini bahaya bagi kesejahteraan hidup umat Islam di bumi ini.Tidakkah ada yang nampak????

    ReplyDelete
  61. buy last dr kedai cina..

    ReplyDelete
  62. AKU RESIS...-gampang cinelaknattullah... moh kite perambat je ... org2 melayu bangkitlah dr lena, terjaga dari sedar.. kalau xmahu melihat melayu merempat di tanahnya sendiri..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!