CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Wednesday, July 11, 2012

DAP RACIST! SYED MOKHTAR TIDAK DIBENAR UNTUK AMBIL ALIH PENANG PORT SEBAB DIA ORANG LUAR!?


WOW! TERKUJAT AKU BEB! Dalam mesyuarat antara Guan Eng dan pengurusan Penang Port telah memutuskan dengan sebulat suara mereka tak mahu orang luar ambil alih Port Penang tu, aku terkedu dan aku gelak guling-guling kemudiannya.

Kalau ya pun nak jadi racist bastard, sebelum nak keluarkan kenyataan bodoh macam ni, tanyalah GUAN ENG yang dikasihi oleh Phiak Kheng tu, dia asal dari mana? Macaman orang luar yang lahir di Johor boleh jadi CM kat Penang?

Tapi bila ada orang yang nak selamatkan Penang Port tu pulak tak dibenarkan ambil alih hanya kerana dia orang luar. HMmmm, mari kita lihat jarak orang luarok, Tan Sri Syed Mokhtar adalah orang Kedah, mengikut sejarah Pulau Pinang ni asalnya adalah sebahagian dari Kedah. Maknanya ada jugak la kena mengena Penang ngan Kedah.

Manakala CM kuat skandal ni pulak orang Johor, jarak jauh, takde kena mengena pun dengan Penang, hanya kerana kesilapan sedikit rakyat Penang yang tersilap pilih dia punya pasal, dia boleh ngaku dia orang Penang?

Apa punya bodoh punya alasan la ni? Kalau macam tu semua rumah kat penang yang dimiliki oelh bangsa asing patut diambil semula la kan? Sebab mereka bukan orang Penang? Halau mereka semua keluar dari Penang la? Kenapa Singaporean boleh INVEST di Penang?

Korang tak pelik ke, Guan Eng siap bawak rombongan pi Singapork tu untuk ajak mereka membuat pelaburan di Penang, malah ada banyak sayarikat yang satu masa dulu milik orang Malaysia kini dimiliki oleh rakyat SIngapura. Tapi Guan Eng suka sebab sama bangsa.

Bila Syed Mokhtar nak ambik alih dia tak nak sebab dia Melayu Islam. Apa saja alasan diberi Guan Eng yang pastinya satu saja, LIM GUAN ENG MEMANG RACIST BASTARD! Dia bagi alasan paling bodoh dalam sejarah perniagaan. Dia tak nak Syed Mokhtar sebab itu akan kuatkan lagi orang Islam kan Guan Eng?

Sampai hari ini Guan Eng kata dia hero sebab selamatkan anak melayu yang dirogol oleh Rahim Thamby Chik, malang sekali ada gak melayu bebal boleh termakan cerita dia sedangkan hakikatnya Mahkamah dah kata Rahim Thamby Chik tak bersalah.

Berbalik pada cerita Syed Mokhtar ni, Guan Eng sedaya upaya tak nak Syed Mokhtar selamatkan Port tu. Tapi kali ini dia silap, dia bagi alasan orang luar sedangkan dia sendiri orang luar, malah dari JOHOR lagi.

Aku mendoakan supaya Tan Sri Syed Mokhtar akan dapat Penang Port tu. Ingatlah Allah sentiasa bersama dengan orang-orang yang benar dan teraniaya. Dalam bab ni, memang Tan Sri teraniaya dengan alasan paling bodoh diberikan oleh mereka.

75 comments:

  1. nampak sgt cina kat penang mmg tak nak bg melayu apa2 projek pun drg mmg dah kongke abis projek besar2 semua cina ambik yg kecik2 mcm nak buang kat sampah br drg bg kat melayu...tu pun melayu msh bodoh tak nampak lg.....

    ReplyDelete
  2. tak logik gila kau ni guan eng? apahal kau macam haramjadah ni? Tan Sri Syed Mokhtar nak selamatkan Penang port pun kau kata tak boleh lah orang luar lah. apa bangsatkah ini?

    ReplyDelete
  3. dasar bangsa makan babi mcm ni la...diorang hnya bagi kt babi je...mmg DAP racist nk mampos...mmg dasar org busuk hati...

    ReplyDelete
  4. guan eng mmg cina bukit yg haram jadah bisuk hati hari2 mkn babi tu jadi bebal

    ReplyDelete
  5. dasar cina bodoh mmg mcm tu...mana leh tgk org melayu berjaya dr die...nanti nak beli babi x cukup duit...racist gla kot suruh ah die blik johor..bru adil kalau x die xlayak ckp syed mokhtar org luar

    ReplyDelete
  6. kata org luar padahal dia punya keturunan semua dr johor...tak logik betul lah dia ni...klu tak nak melayu masuk bgtau terang2

    ReplyDelete
  7. kata org luar padahal dia punya keturunan semua dr johor...tak logik betul lah dia ni...klu tak nak melayu masuk bgtau terang2

    ReplyDelete
  8. tgk jje lah klu kita biar kan dap terus pegang penang nnt penang pun jd mcm singapore....

    ReplyDelete
  9. tak logiklh kau nie guan eng.. kau kta Tan Sri Syed Mokhtar tu org luarlh apelh. ape mslh kau ha?? semua korg je nk kongke. mmg RACIST btllh kau ni!

    ReplyDelete
  10. INILAH DUNIA PERNIAGAAN KAT MALAYSIA NI...CINA DAH CONTROL DAH..CAKAP JER TERUS TERANG...PERMOHONAN DITOLAK KERANA SYED ORG MELAYU ISLAM...

    ReplyDelete
  11. WTH!!! apahal dgn cina ni...semua korang nk kongker...ingat korang ni da cukup bagus ke...you all are the most hideous creature on this earth...you guys should be KICK OUT from malaysia.....DAMN!!!!!

    ReplyDelete
  12. Die baru no 7 terkaya tapi kenapa perlu buat isu?
    orang yang atas beliau pulak macam mana drng kaya?
    sebab apa cerita dorang snyp je?
    sebab dorang cina kan?

    ReplyDelete
  13. cina mmg racist...sama perangai mcm babi...hari hari mkn babi muka n perangai pun jadi mcm babi

    ReplyDelete
  14. dia klu blh nk org cina je.. Syed kn org melayu mmg sah2 lah dia tak nak.. mmg dasar racist sial!

    ReplyDelete
  15. die amek alih penang port untuk tolong rakyat semua kaum...cina amik alih hanya kroni cina je boley kerja sne....

    ReplyDelete
  16. br kongke penang dah besar kepala plak cina ni....ish ish

    ReplyDelete
  17. cina mmg haramjadah dh lah mkn babi meyusah kn babi jer...hati busuk mcm bangkai babi hdg pun mcm babi ade hati nk ckp tan sri org luar...blik kandang babi n chek yg guan eng bkn dari kandang babi penang tp dr kandang babi johor bodoh mcm babi

    ReplyDelete
  18. klu cina ambik alih negara kita..kita semua kena mkn babi tiap2 hari...keja bawah drg pas tu drg layan kita mcm anjin tambah babi

    ReplyDelete
  19. Rakyat dan bangsa menindas satu sama lain....nie lah die....semua tahu dgr cakap sahaja.....cbe kaji dlu

    ReplyDelete
  20. This is what I dont understand... why would Guan Eng get the project when he himself the son of Lim Kit Siang , born in Johore (close friend to Singapork) ?

    The news said Tan Sri Syed Mokhtar couldnt get it because hes not a Penangite??

    WTF!!!

    ReplyDelete
  21. cina au mkn duit free je pas tu bg melayu bodoh buat keja....melayu plak bodoh cina bg 50rgt suh buat keja drg buat je....padahal cina dpt 5 ribu......

    ReplyDelete
  22. babi babi babi....cuba ckp benda2 elok ckit tunjuk contoh yg baik kat cina kita ni org melayu ada adat

    ReplyDelete
  23. DAP takut sudaahhh! nampak sangat,dah lah racist, dah goyang takut terlepas kuasa.

    ReplyDelete
  24. dah mmg cina babi....nk ckp elok2 lg buat apa????

    ReplyDelete
  25. jenis bangsa menumpang mmg mcm tu. sekali dapat kuasa trus lupa diri. sedarlah ckit yg penang tu bangsa peribumi dia adalah melayu.. klu x de kaum melayu, cina mmg x leh nak maju. sape ckp cina bleh maju tanpa menindas kaum lain????? cthnya skang ni... jenis bangsa x sedar diri. hopefully PRU kali ni, BN ambik ali penang tu.. byk sgt onar yg DAP rasis tu dah buat smpi kaum melayu kat sana dipandang mcm pendatang asing ........

    ReplyDelete
  26. 1. Orang jahat bler buat kebaiakan nampak seolah-olh dia baik sangat....

    2. orang baik pula bler dah buat satu kejahatan terus dilabel sebagai jahat seumur hidup....

    aku percaya bler PR dengar aku cakap camni die akan ambik part 2 je...

    Bangkitlah rakyat dan lihatlah apa yang sedang berlaku...

    penindasan kaum dan permainan politik Singapork untuk mengambil alih Penang sebagai Singapork kedua mereka...

    ReplyDelete
  27. cina mmg sialllll.....dlu pon aku da bnci cina...skrg lagi lah aku bnci cina...

    ReplyDelete
  28. Memang benar kata Chua Soi Lek, puak-puak haram jadah macam LGE bukannya berdebat.

    Sama lah puak-puak Pas seperti dalam wacana antara Ust Fathul Baru, Prof Dr Ridzuan Tee di Kota Bharu bulan lepas.

    Cuma yang bagusnya debat Soi Lek dan Guan babun tu, penonton tidak boleh bertanya soalan, soalan ditulis dan dimasukkan ke dalam kotak. Itu dilihat cukup bagus.

    Guan Babun bukan nak berdebat tetapi masuk bakul angkat sendiri.

    Paling tak suka bila dia kata Malaysia tak ada masa depan, sebab itu 2 juta orang Cina berhijrah untuk bekerja di negara lain. Kalau Malaysia tak ada masa depan kenapa babun -babun Dap nak rampas Putrajaya?

    Tahniah kepada Soi Lek kerana berani menyedarkan masyarakat cina dari ditipu oleh parti chauvinist cina laknat yang tak tahu untung.

    Sedarlah sikit apa jasa Dap dan komunis dalam usaha mencapai kemerdekaan negara?

    ReplyDelete
  29. sepatutnya guan eng kena check sebab dia kata FDI kat penang paling top sekali di Malaysia, tapi kenapa jumlah kargo kat penang port berkurangan, mestila kerana tidak cekap, tu la kena privatise.
    isu feeder port tak timbul kerana penang port ialah pintu masuk dan keluar barangan ke/dari perak, penang, kedah dan perlis.
    port tg pelepas sebenarnya bersaing dengan port singapore, tu la yg guan eng kasi hantam sama syed mokhtar, sebab nak tolng brader dia PAP kat S'pore jer

    ReplyDelete
  30. orang luar"..ishh tak yah mintak maap ke?
    Kalau kita kata mereka ni "pendatang" ..segera kena minta maap!!

    "return penang port to the people of penang run by penang"

    ...return CM post to the people of penang run by penang.

    ReplyDelete
  31. Chinese in penang are arrogant, i have heard from friends from the semicon there there where the HR departments ,always held by a chinese will not hire any Malay engineers and even try to hire foreign operators rather than locals(Malays).

    Ironically, the poor Malays who barely benefitted from the 10 percent bumi discount on houses or any MARA benefits receive the ire of the chauvinists chinese in penang who start their careers having betterr pay that their malay clunterparts but deny mLys basic dignity in finding a low paid job in themanufacturing industry in Penang.I have a friend in OSRAM and she and another indian was the only non chinese in the pool of engineers des
    Ite she graduated from the universi of melbourne with a double degree and she knows her pay is a rung lower than her KTAR Chinese counterpart who is slelected to train in Germany over her.

    With the arrogant attitude of certajn chauvjnists or anglopholes who spit at the malays over their trivial victory is testing the malays..another 13th May happen in Penang if race relations deteriorate…and we will know who will be the biggest loser.

    ReplyDelete
  32. LIM GUAN ENG = RACIST

    ReplyDelete
  33. LIM GUAN ENG is a bastard...he's such a pussy....

    ReplyDelete
  34. DAP r not deserve to running the penang port...a huge loss of profit had been reported last year due to poor management running by wrong people there.... nothing had been done about dis just because it was chinese race who manage it. wake up malay people.....

    ReplyDelete
  35. Patut le dalam ceramah debat, lim guan eng rasis ni sebut nama Syed Albukhary.

    Motifnya supaya disebarkan kepada kaum cina bahawa orang melayu hendak rampas pengurusan Pelabuhan Pulau Pinang.

    Licik sungguh cauvinis DAP ini.

    ReplyDelete
  36. Lim Guan Eng sebenarnya kekasih Anwar, faggots! PR faggots!

    ReplyDelete
  37. dah terbukti guan eng ni mmg sial,bangsa kurang ajar.....apa melayu dapat sokong dia,apa pun x dpt.....semua dia bg kat kaum dia,Syed Mokhtar dia kata org luar tp x sedar yg dia sendiri pun org luar.....dasar bangsa yg racist

    ReplyDelete
  38. simple as that....Penang for Penang People....apa kata Jawatan Ketua Menteri Pulau Piang Guaqn Eng serahkan pada mana - mana pemimpin DAP anak pulau pinang...ada berani?....sembang bolehla...penang ada phaik cheng...melaka takda...tu yg susah nk tinggalkan pulau pinang...i likeeeeeeee

    ReplyDelete
  39. BANYAK SANGAT MELAYU ANJING SOKONG ENG NIE
    PATUT ANJING-ANJING TUH KNE TEMBAK AJE

    ReplyDelete
  40. mmpos lu eng mmpos kat lu!!
    pasal lu ngan kroni-kroni lu skrang aku keje kat bank penang nk solat pun kne potong elaun...pe pukimaknya kerajaan cina bangsat kat penang nie

    ReplyDelete
  41. bodoh mmg bodoh bastard ni. sapa yg sokong dia lagi bodoh

    ReplyDelete
  42. Buat apa nak marah marah. Hangpa juga yang naikkan dia. Tak apa lah lepas ni kita pakat pakat beri Malaysia pula kat dia. Puas hati kau orang kot. Nak experiment konon...nanti boleh ambil balik konon..Dah terantuk baru nak nyesal..ish ish. PRU akan datang ni fikir fikirkan lah...Guna lah otak...

    ReplyDelete
  43. KUALA LUMPUR, 10 Julai — Sekumpulan pengilang dan pekerja pelabuhan menolak cadangan Putrajaya untuk menswastakan Pelabuhan Pulau Pinang dan ini boleh menimbulkan masalah untuk rancangan pengambilalihan pelabuhan tersebut oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary.

    Kedua-dua Pakatan Rakyat (PR) dan Barisan Nasional (BN) peringkat negeri telah menyatakan bantahan mereka terhadap rancangan kementerian kewangan untuk menjual pelabuhan tersebut kepada syarikat milik Syed Mokhtar, “Seaport Terminal” — juga menguruskan Pelabuhan Tanjung Pelepas dan Pelabuhan Johor dengan kebimbangan peranan Pulau Pinang sebagai hub perkapalan utara menjadi lebih kecil.

    Pelabuhan Pulau Pinang: Bantahan terhadap rancangan kementerian kewangan untuk menjual pelabuhan. — Foto Internet
    Terdapat juga ketakutan dari ahli politik BN tempatan — tindakan kerajaan menjual pelabuhan ini akan menyebabkan peluang mereka untuk merampas kembali negeri tersebut dari PR musnah dalam pilihan raya umum (PRU) yang akan diadakan selewat-lewatnya pada April 2013.

    “Penswastaan Pelabuhan Pulau Pinang kepada orang luar ditolak kerana ianya dilakukan tanpa melalui perbincangan dengan rakyat Pulau Pinang,” resolusi pertama yang dipersetujui oleh 42 wakil kumpulan dalam sebuah kenyataan yang dikeluarkan malam tadi.

    Kenyataan daripada kerajaan negeri Pulau Pinang itu menyatakan Melayu, India, Dewan Perniagaan Cina, Persatuan Pengilang Malaysia (FMM), Dewan Perniagaan Industri Antarabangsa Malaysia (MICCI), Freepenca (Persatuan Syarikat bagi Kawasan Perindustrian Bebas, Pulau Pinang), pembekal logistik, pengimpot dan pengekspot, syarikat perkapalan dan agen, termasuk pekerja pelabuhan telah menolak rancangan penswastaan yang mereka rasakan akan mengurangkan peranan pelabuhan yang telah berusia 220 tahun itu.

    Penolakan rancangan penswastaan adalah satu daripada lima resolusi yang diterima selepas pelbagai kelompok bertemu dengan pentadbir negeri sewaktu perbincangan meja bulat diadakan.

    Resolusi lain termasuklah menuntut agar saluran pelabuhan didalamkan segera untuk menampung kapal yang lebih besar, menolak segala cadangan untuk ‘menurunkan pangkat’ pelabuhan kepada lebih rendah, rombakan semula pekhidmatan feri Pulau Pinang dan pelabuhan harus diserahkan semula kepada kerajaan negeri.

    Lim Guan Eng
    Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, menolak sekeras-kerasnya cadangan penswataan tersebut dengan mendakwa Seaport Terminal tidak akan menyalurkan sumber-sumber ke Pelabuhan Pulau Pinang oleh kerana fokus utama mereka adalah Pelabuhan Tanjung Pelepas di Johor. Katanya lagi, Pelabuhan Pulau Pinang berkait rapat dengan identiti ekonomi negeri.

    Teng Chang Yeow
    Pengrusi BN Pulau Pinang, Teng Chang Yeow, mendesak kerajaan pusat untuk menilai semula keputusan untuk menswastakan pelabuhan pulau itu dengan alasan banyak industri menentang cadangan itu dan ini bertentangan dengan aspirasi penduduk negeri tersebut.

    Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek — juga ketua Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang — bagaimanapun berkata sebarang usaha menentang dari kerajaan negeri adalah langkah sabotaj diri oleh kerana penswastaan bertujuan untuk meningkatkan lagi kecekapan.

    ReplyDelete
  44. tgk la dap cina sial...sbb xnk bg melayu...bolih ckp xnk owg luar tp guan eng?asal sna ke?dye asal mana wei?johor sial....da sah2 owg luar

    ReplyDelete
  45. cina mmg racist lah drg busuk hati dapat projek bg kat kaum sendiri je...melayu n india mmg xde peluang lah nak jadi kaya....projek bodoh2 je yg akan dpt n cina akan ambik semua projek besar...sbb tu lah kuan eng takot syed mokhtar nak ambik projek tu..

    ReplyDelete
  46. cina ini mmg x guna...dia ingt penang tu dia punya ka...jgn lpe lah penang tu malaysia yang punya...kalo xde orang yg undi dia...komfem2 dia x jd MB...lepas ni masih ada yang bodoh lagi ke nk undi pembangkang...bukak la mata korang yg buta ni...

    ReplyDelete
  47. nampak sgt cina takut dgn tan sri syed mokhtar sbb tu sampai x berani nk bg tan sri ambil alih penang port...cina x sedar diri...takut bila tan sri yg uruskan maka melayu sng dpt kerja...guan eng g blik cina lah...

    ReplyDelete
  48. kalau aku tan sri syed, aku cari jalan nak bersaing dengan penang port(nak bagi lingkup teruk sangat..hee.heee).aku rasa tan sri syed mampu lakukan seperti mana di tg pelepas.biarlah mereka dengan labu-labunya.kita bersaing cara sihat.hmm aku rasa patut buat jambatan dari langkawai ke tanah besar.haa.haa...macam tu je nak ajar penang.dengan status tax free sudah pasti menjadi tarikan pelabur.aku percaya langkawai boleh jadi lebih maju bukan setakat tempat pelancongan sahaja tetapi pulau perdagangan hi tech..ha..ha..ha...

    ReplyDelete
  49. Penang Port xakan jadi feeder port kalau Tan Sri Syed Mokhtar yang dapat... it would be counterintuitive kalau Tan Sri buat macam tu...

    He is a very intelligent business man and the claim that it will be a feeder port is invald...

    even a non intelligent CEO of some company would not make penang port a feeder port...

    ReplyDelete
  50. Nk wat cmne melayu bahlul nak mmpos...aku malu bergelar bangsa melayu sebab bangsa aku semua keparat yang diperalat kan oleh cina.....korang msih xsdr ke agenda cina kat Penang tuh?
    dorang nk wat Penang sebagai singapore ke 2....korang nk hlg lgi pulau kat cina?

    ReplyDelete
  51. cina ingat drg bagus sgt lah ingat drg pandai sgt....cuba pergi penang penjual tepi jalan pun berlagak mcm kuan eng drg ingat ni negara drg buat kita plk mcm anjing...aku mmg bengang giler ngan cina ni semua rasa mcm nak lempang sekor2...tp nak buat mcm mana dah tu mmg tempat drg..jom lah kita buat something supaya kali ni bn dpt penang tu mesti best kan lps tu kita plak buat drg mcm babi time tu

    ReplyDelete
  52. tan sri syed mokhtar memang bagus...kita mmg boleh nmpk bhawa cina ni dengki dengan tan sri syed mokthar...sbb tu diorang x setuju...cuba kalo tmpt tan sri syed mokthat tu cina, dah tentu diorang x kisah......

    ReplyDelete
  53. Inilah kerja anjing-anjing Anwar.

    ReplyDelete
  54. kalau dh memang dasar racist...negeri kelahiran sendiri pun dia burukkan...tapi org mcm ni boleh pulak diterima jadi pemimpin negeri lain ekk...org Johor sendiri pun dah xterima si racist ni...mcm mana org2 penang boleh sanjung dia ekk...pelik...

    ReplyDelete
  55. Cina DAPig BABI BANGSATJuly 11, 2012 at 7:39 PM

    Memang perangai cina babi. Cuba tengok company company MNC macam Intel dekat Penang. Dari atas sampai bawah semua muka Cina babi tonyok. Aku sini kerja Shell KL nih pun sama macam bangsat. Semua Cina babi. Kalau ada info sorok sama bangsa dia aje. Memang babi betul Cina. Diorang takkan ubah perangai babi tuh. Fuck DAPig. Fuck PAS. Fuck PKR.

    ReplyDelete
  56. 'penang for penang people only'...biarlah mereka melingkup.mereka tak tahu penang tu dah tak selamat nak duduk.sebab apa, gegaran gempa bumi sumatera dirasai dengan kuat di penang.tsunami boleh melanda penang.bukan aku nak doa orang penang hancur.tak.tapi ini realiti.penang kena bersedia untuk semua ni.gempa bumi kuat boleh berlaku.plat-plat bumi bergerak dengan aktif.ingat, malaysia bukan tahan gempa lagi.tanyalah pakar geologi.hangpa pikir logik ka kita selamat jika kita dikelilingi garisan gempa.tungu masa je garisan tu lalu di malaysia.sekarang ni pembanguan rancak di lereng bukit dengan angkuhnya.nilai jutaan ringgit.nampaknya bukan orang melayu la mampu beli.tapi PR-PR penang yang duduk kat singapore, UK, australia canada dan USA la mampu beli.biarlah.bila manusia angkuh dengan hartanya sambil memusnahkan bumi Allah, pasti ada balasannya.aku tak pasti setakat mana bagunan-bagunan tingi di penang ni tahan gempa.kalau tak tahan, amat merbahaya.takpa lah,orang angkuh biar kafir sekalipun Allah akan azabkan mereka.kita tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
  57. SEBELUM DIA BUAT UNDANG2 TU DIA PUN KENA BERMBUS DARI PENANG SEBAB DIA PUN BUKAN ORANG PENANG. DIA CUMA CINASIALBABI YG TAK SEDAR DIRI. PASS KALAU KAU SOKONG DIA MAKA KAU PUN SAMA JAHAT. INGATLAH. ALLAH. MAHA MELIHAT. SYED MOKHTAR ORANG ISLAM. ALLAH MELIHAT SETIAP PERBUATAN KITA.

    ReplyDelete
  58. Jangan ler mare kat die..biorler dia buat statement cam tu....kang baru ler org tahu betapa bodonyer malaun sekor tu......tak leh amik krana orang luar???? wakakakakakaka statement paling bangang penah aku dgr dari org yang tak sedar kediri.

    ReplyDelete
  59. yang penting sekarang org2 melayu kena bersatu menyokong niat murnisyed mokhtar untuk mengambil alih penang port..sudah2 la 2 bagi kat cina memrintah penang 2..sebab 2 aku xsuke pg penang cina kat situ mcm sial..sume cina control perniagaan dan sebagainya melayu ada jual burger jew tepi jalan..jadi hamba cina..haish

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong pendapat tuan.Orang Melayu kena bersatu untuk bangkit kembali .Bukan dengki mendengki sesama sendiri.

      Delete
  60. Amacam mulakan kempen returned "CM post to people of Penang" bleh tak??? hahahaha

    ReplyDelete
  61. nampak sangat3 dah xda idea dan takut penang terlepas dari tangan die mulalah keluar kenyataan mengarut..nak buat alasan pun buat lah yg real sikit bkn sandiwara semata..aku tgu masa jew penang dapat kat melayu semula..so rakyat2 melayu jgn lah jadi bengap lagi bangunlah anda dari tidur..bangun untuk hak anda jgn lah kekal dan jadi lembu cina lagi

    ReplyDelete
  62. SEKARANG KITA SEMUA KENA FIKIR MACAMANA NAK SEDARKAN ORANG2 PASS DARI NIK AZEEZ HINGA KE PENYOKONGNYA. SALAH BESAR BERSEKONGKOL DGN MUSUH ISLAM. ORANG PA MESTI BUKA MATA LIHAT BERBAGAI2 PERBUATAN DAN PERKATAAN DARI DAPP YG MENGURIS PERASAAN ORANG ISLAM. JANGAN IKUT ALJUB KERANA MUNGKIN HATINYA TELAH DIGELAPKAN ALLAH. SEBAB ITU DIA MENYOKONG BUKAN SAJA DAPP TAPI YAHUDII JUGA. WALAUBAGAIMANAPUN PERBUATAN NYA AKAN ALLAH BALAS SEWAJARNYA. LGE LKS IS TOO MUCH. SEDARLAH SAUDARA ISLAM SEMUA.

    ReplyDelete
  63. mohon bagi syed mokhtar yang melayu ambil alih penang port

    ReplyDelete
  64. Dia nak cakap pasal orang Penang ,dia tu orang Penang ke?Bila bagi bising kepala bapak dia.

    ReplyDelete
  65. buy last dr kedai cina...

    ReplyDelete
  66. Syed Mokhtar tu DNA orang Arab, ler. Ngapa tak bagi kat Tun Abdullah Badawi atau anak menantu dia? Tak cukup keMelayuan ke berbanding orang Arab ni?

    Apa kata bagi terus kepada Khazanah? Kan lebih orang ramai dapat nikmatnya?

    ReplyDelete

  67. TS SYED MOKHTAR TU DARI KEDAH. PENANG TU MASIH LAGI KEPUNYAAN KEDAH. SULTAN KEDAH DULU TAK PERNAH PUN JUAL PENANG TU KEPADA BRITISH SEPERTI SINGAPURA YG DIJUAL KEPADA BRITISH (EAST INDIA COMPANY) OLEH KESULTANAN JOHOR.

    SULTAN KEDAH HANYA MENYEWAKAN PENANG KEPADA BRITISH. HINGGA KE HARI INI KEDAH MENERIMA BAYARAN SEWAAN TAHUNAN MELALUI MATAWANG SPANISH!

    SO, OK LAH TS SYED MOHKTAR SEBAGAI ORANG KEDAH MENGAMBIL PENANG PORT YG SEBENARNYA PUN KEPUNYAAN KEDAH!

    ReplyDelete
  68. ini nama nyer cina x sedar diri....aku rasa dia nk bg kat skandal dia kut penang port tu....klu dah dasar racist mmg mcm tu la.....

    ReplyDelete
  69. cina dah berani panggil melayu orang luar...

    ReplyDelete
  70. cina memang tak guna dia mana boleh tenggok orang melayu berjaya kalau boleh dia je yang nak kaya klau boleh satu bangsa melayu pun dia tak nak bagi hidup kat penang

    ReplyDelete
  71. Penang dah abis kena tarah dek cina, baru korg yg Melayu ni bising-bising kt sini..

    masa time Tsu Koon tu, korg gi mana?

    1990 - 2008..
    18 TAHUN!!

    MANA WAKIL MELAYU MASA TU?
    MANA UMNO?

    skrg baru nak sedar...
    pastu nk salahkan org lain..
    typical Malay..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETTER LATE THAN NEVER. TAK MACAM KAU DAN PUAK2 PASS. MASIH TAK SEDAR2.

      Delete
  72. bodoh cina racist bastard orang nak selamat kan penang kau nak rosak kan penang, bagus ah cina bangsat

    ReplyDelete
  73. Kenapa la masih ada melayu yang bodoh dan percayakan kaum yang boleh jual mak dan bapak mereka sendiri ni? Kome tak tau ke ada sesetengah kaum DAP ni sanggup jual bini mereka sendiri demi mencari duit?

    Sedor le orang melayu semua

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!