CILI KASI TARUK! UNCLE NI MENGAMUK SEBAB KENA TIPU DENGAN PENIAGA CINA?



Aku setuju dengan apa yang Uncle ni buat! Memang sejak kebelakangan ini, ramai kedai elektrik especially pemiliknya adalah Cina Bukit sangat kurang ajar adanya. Merek ani kalau kita dah beli barang dan benda tu rosak, mereka akan lepas tangan begitu saja.

Inilah masalahnya kalau satu kaum CONQUER perniagaan runcit, so aku nak seru orang Melayu dan India suoaya menceburi bidang ini dan jadikan ianya satu 'competition' yang sihat!

Sepatutnya Cin-Cina kat Malaysia ni kena belajar dengan IKEA, bagaimana mereka handle CUSTOMER dengan begitu professional sekali!

Lepas ni, kalau ada mana-mana kedai Cina buat hal, email je kat aku. Aku akan siarkan kat sini ok. Kita kena perbetulkan benda ni.

STEADY UNCLE! WA CAYA SAMA LU!

6 Responses to "CILI KASI TARUK! UNCLE NI MENGAMUK SEBAB KENA TIPU DENGAN PENIAGA CINA?"

  1. Sdra,
    Saya tidak mau lihat peristiwa itu dari sudut perkauman. Apa yang terkian adalah kenapa pihak security hanya berlegar legar sahaja dan tidak ambil tindakan menghalang orang itu dari merosakan harta benda. Saya juga hairan dalam tempuh tersebut tidak adakah sesiapa yang menghubungi piak Polis? Saya fikir jika Polis di hubungi tentu sekali perkara ini dapat diatasi.

    ReplyDelete
  2. Itu cina taiko le g mengamuk, org bumiptra or melayu berani ke

    ReplyDelete
  3. Nasib basik cina yang buat. Kalau Melayu, DAP dah buat sidang akhbar. Penguam keliling membela yang mengamuk tu..... Ingat kes KFC?

    ReplyDelete
  4. sen q memang teruk. Staf pun tahap sembang dan lena saja . Haram satu apa pun tak tau bila tanya. Staf pun mostly melayu yang dok layu saja.Boss cina dont care la. Mungkin bisnes ni cuci duit saja mcm butik2 UMNo tu.

    ReplyDelete
  5. sempoi la taiko!wakakaka

    ReplyDelete
  6. mmg handal apek seorg ni tak ada pun cina yg berani nak tangkap kenapa,ssbb cina dah makin kurang ajar melayu masih lagi leka dengan keadaan sekeliling ini lah nasib kalau kita orang-orang melayu tak kuat dapig tak akan buat apa2 pun

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!