CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Monday, July 23, 2012

CILI KASI TARUK! SYED MOKHTAR AL-BUKHARI JADI MANGSA RASIS DAP!


Diakui atau sebaliknya, sebahagian daripada pembangunan di Kedah disumbangkan oleh Syed Mokhtar Al-Bukhari. Dan mungkin kerana itulah, Syed Mokhtar menjadi musuh utama DAP terutama selepas dia menjadi salah seorang daripada 10 orang terkaya di Malaysia dan merupakan satu-satunya Melayu yang berjaya mencapai ke tahap itu. 
Sedikit latar belakang Syed Mokhtar Al-Bukhari yang masih menggunakan kereta PROTON PERDANA V6 sebagai kereta rasminya dan seringkali cuba digambarkan secara negatif oleh Pakatan Rakyat. 
Berasal dari Alor Star, Syed Mokhtar memulakan perniagaannya sebagai pengusaha daging pada tahun 1970. Bagi mereka yang mengenalinya, Syed Mokhtar cukup dihormati kerana sikapnya yang merendah diri. Syed Mokhtar beralih ke bidang pengangkutan yang membawa tuah kepadanya. Namanya mula menjadi sebutan pada awal 1990-an di Johor sewaktu Muhyiddin Yassin menjadi Menteri Besar negeri berkenaan. 
Sebabnya, Syed Mokhtar Al-Bukhari merupakan salah seorang yang bertanggungjawab menjadikan Pelabuhan Tanjung Pelepas (PTP) Johor terkenal di mata dunia dalam tempoh yang singkat. 
Namanya kembali disebut apabila wujud persaingan sengit mengambilalih syarikat pengeluar kereta nasional, Proton. Dan dari situlah bermulanya pelbagai cerita-cerita negatif tentang Putera Kedah yang telah menapak dari bawah menuju ke puncak. 
DAP dari awal-awal lagi telah melakukan serangan terhadap Syed Mokhtar Al-Bukhari. Syed Mokhtar adalah lambang kejayaan Bumiputera yang perlu disekat dari awal lagi. 
Maka, muncullah kempen membenci KRONI UMNO atau UMNOPUTRA. Syed Mokhtar Al-Bukhari digambarkan sebagai penerima segala projek kerajaan kerana dia adalah seorang UMNOPUTRA. Kejayaannya adalah disebabkan bantuan daripada projek-projek kerajaan. Syed Mokhtar juga dipotretkan sebagai kebenaran, kekayaan besar diraih hanya sebilangan KRONI UMNO. 
Benarkah tohmahan berkenaan? 
Dari Top Terkaya Di Malaysia sehinggalah kepada Orang Ketujuh, nama Syed Mokhtar Al-Bukhari hanya berkedudukan pada nombor lapan. Dari nombor satu sehingga ke nombor tujuh, tidak ada nama Melayu atau Bumiputera. Bahkan dari nombor satu sehingga ke nombor tujuh, kebanyakan daripada mereka juga terlibat dengan projek-projek kerajaan walaupun mereka bukanlah orang UMNO mahupun penyokong Barisan Nasional. Bahkan difahamkan juga, mereka tidak pernah pergi mengundi pun, walaupun mereka membekalkan dana yang sangat banyak kepada parti-parti politik yang bertanding... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

51 comments:

  1. Maan-mana Melayu yg cuba nak berjaya dgn apa juga bidang perniagaan...... sure kena punya dgn bangsa lain ni. Baik Al Bukhary ke, NFC ke, Lynas ke dan sebagainya. Tapi yg paling malang ada bangsa Melayu sendiri yg bersekongkol dgn bangsa lain nak kasi lingkup selingkup lingkupnya perniagaan bangsa sendiri.

    ReplyDelete
  2. nie permainan cina anak kelahiran anjing....dorg akn buat ape sje wei untk conquer ekonomi...buka la mata melayu2 wei...cina2 nie da kaya sngt...tp npe bla syed mokthar cuba menjadi org yg berjaya korg nk dengki n sangup bg kt cina sdgkn cina xpernah peduli pow kt melayu2...siap jd anjing kt uma cina ada la...2 pow korg xleh pikir...bila sesuatu perniagaan yg diambk alih oleh syed mokthar pasti ramai bumiputra yg ditolong....so npe korg melayu2 bodo lg bebal nk sokong cina?wake up la melayu2 bebal

    ReplyDelete
  3. biasa la DAP,mereka nk geng2 mereka je yg berjaya......mana mereka x sakit hati dengan syed mokhtar,dalam 10 org tetibe terselit seorang islam......yg peliknye de gak org islam x suke tengok syed mokhtar berjaya,mereka boleh pulak sokong pembangkang untuk jatuhkan syed......kite sepatutnye bangge dengan syed mokhtar ats apa yg dia dah buat,kite kena bangge sebab dia org islam yg berjaya.........dengan terang2 kite boleh lihat yg mmg DAP x suke syed mokhtar sebab dia seorang islam,masih lagikah org melayu beragama islam nk sokong pembangkang.......dasar perosak negara org2 DAP yg sial

    ReplyDelete
  4. aduss melayu2 sekalian kamu smua bodo2 belaka ke?smpai xnmpk pe yg cina kaburi mata2 hangpa smua...cina nie bangsa komunis beb gua ckp...jgn harap la depa nk tolong hangpa smua time ssh...tp berlainan dgn syed mokhtar beliau membantu mereka yg memerlu kn...npe hangpa nk hingar2 lak?ca duk diam sokong syed mokthar lg baguih..berbaloi gak bb dia gak akn tlg hangpa smua sbb sesama saudara islam...xdak akai la hangpa smua...bg cina kaya idop sng...

    ReplyDelete
  5. tan sri syed mokthar boleh dijadikan contoh yang baik kepada orang melayu untuk mencapai kejayaan dalam hidup...sebab tu cina berusaha untuk membuat orang melayu kekal mundur...tapi ada jugak orang melayu yang bodoh masih nk menyokong cina...untuk apa nk sokong pembangkang...untuk jatuhkan bangsa sendiri ke...?? cubalah fikir-fikirkan lah...

    ReplyDelete
  6. orang cina ni,sentiasa bersikap racist, mereka xboleh tengok orang lain lebih maju dari mereka...kita boleh nampak disini mmg cina tidak berpuas hati dgn tan sri syed mokthar sebab beliau orang melayu....

    ReplyDelete
  7. Mana-mana Melayu yang nak berniaga kat Putrajaya kena hati2, jangan tersewa bangunan JPM.sebabnya kalau berniaga kat sini tak boleh besarkan perniagaan.

    Dulunya semua peniaga yang sewa tempat niaga dengan JPM adalah orang Melayu. Sekarang tak lagi. JPM ada satu dasar sulit nak bunuh peniaga Melayu. Dasar ni memastikan peniaga Melayu tak boleh niaga lama-lama. Tak boleh besarkan perniagaan

    Pelik tapi benar. Orang JPM akan tamatkan kontrek sewa bila peniaga mula nak besarkan niaga. Alasannya, beri peluang orang lain pulak niaga.

    Kalau begini lah caranya, sampai bila pun orang Melayu tak boleh besarkan niaga.

    Orang JPM tu orang Melayu, yang kena tamat kontrek sewa pun orang Melayu juga.Kalau Melayu tak bunuh Melayu tak sah..

    Terbaik dari Melayu JPM. Rakyat didahulukan..

    ReplyDelete
  8. DAP ni makin lama aku tengok...makin melampau lah perangai diorang ni... cina patut sedar sket...ni negara orang melayu,bukannya negara cina...itu pon dah cukup baiklah bangsa cina dapat duduk kat malaysia tanpa sebarang masalah...

    ReplyDelete
  9. syed mokhtar kn tergolong dlm 10 org terkaya dalam malaysia..
    dia sorg je yg bangsa Bumiputera yg len diapit oleh cina2 Dap racist tu!
    mne blh mcm tu bg puak2 Dap niekn klu blh mesti depa nak sume biar depa je yg konker dgn kroni2 depa je.
    sbb tu mcm2 yg depa timbulkn tak puas ati dgn Syed Mokhtar skrg nie.

    ReplyDelete
  10. Tan Sri Syed Mkhtar blh mnjadi idola ataupn cntoh trbaik bgi bumiputra utk memajukan diri dan mncpai kejayaan..cina bukit DAP tu dgki sbb dia tgk bumiputra mcm Tan Sri brjya,mna blh mcm tu,klau blh diaorng nk plingkupkn smua prniagaan bumiputra kat malaysia ni...kami ttp mnykong anda Tan Sri!!

    ReplyDelete
  11. Tan Sri Syed Mokhtar perlu juga berhati2. Banyak syarikat2 Tan Sri jawatan2 tinggi di ketuai oleh Cina. Yang melayu cuma macai2 bawahan. Tolong tengok2 sikit Cina2 DAP dalam Syarikat Tan Sri yang banyak menghabiskan keuntungan Syarikat. Ingat sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  12. Bisalah kalau MEREKA berusaha dan merancang untuk memperkecilkan dan meruntuhkan keupayaan seorang yang berjaya dari golongan BUMIPUTRA. Tak kisahlah kalau BUMIPUTRA itu dari golongan keturunan Arab, Melanau, Jawa, Minangkabau dll. Sedihnya ada dari kalangan Bumiputra sendiri, yang terpelajar dan dikenali umum yang juga telah terpalit dengan pengijazahan PHD* mempersoalkan kejayaan yang nyata! Mereka seolah-olah mahu Bumiputra hanya berjaya setakat peringkat SMI sahaja. Jangan lebih dari itu. Fikir-fikirkan lah!

    *Penyakit Hasad Dengki

    ReplyDelete
  13. satu melayu pun tarak. yang ada cina india Arab dan mamak smua kroni UMNO.Kerja UMNO tindas melayu perkaya kroni. Time to go 4 UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngkau ni melayu apa? melayu asli ke.cuba selidik susur galur ngkau

      Delete
    2. arab la mamak la......kalau melayu kata kroni umno la.apa jenis manusia la ngkau ni ..... ngkau ni pegi masukkan kepala ngkau dlm lobang taik lg bagus la.

      Delete
    3. apa yg ko merepek ni setan..

      Delete
  14. hidup tan sri hidup melayu hidup tan sri hidup melayu hidup tan sri hidup melayu....doa ku untuk tan sri dan semua melayu islam tak kira apa parti mereka anuti.hidup melayuuuuuuu.....

    ReplyDelete
  15. 24 jam menipu melayu. Melayu biasa tak da can jadi kaya raya hanya kroni atau ahli UMNO saja. Melayu peniaga biasa kerja macam nak mampos kena tindas panglima2 UMNO babi, DBKL dan babiberuk lain mintak suap sana sini. Lesen dan peluang semua diorang pegang. Ingat melayu Bodoh ka? Pasah ramadan pun geng UMNO sapu bg kroni dan jual balik kat bangla indos sebagainya goyang kaki kutip duit macam jahiliyah. Hanya duit matlamat UMNO. Tak da duit UMNO pupus. Takda UMNO melayu maju

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau pas babi atau pkr beruk memerintah agak kroni2 mana yg dia kasi kaya.dh tntu ahli2 pas babi dn.pkr beruk la yng dia kasi kaya.sama saja.so what seem to be the problem... bodoh bangsat la kau ni otak pnuh taik.pada aku janji melayu yg kaya...

      Delete
  16. Mana ko tau klu x de UMNO melayu maju???? Woi anon pukimak mkn anjing babi ko tau punca negara kita dikenali dunia smpi ke hari ni???? Bukannya sebab DAP @ PAS.. bukannya sbb bangsa cina yg bagi ko mkn taik... Tu semua hasil usaha keras ahli 2 UMNO yg x pernah serik mengejar kemajuan negara kita ni.. Agak2 ko la kan.. Klu kita diperintah PAS @ DAP dapat x org melayu berdiri dgn sendiri???? Ssh kan.. Ko pun tau .. So bersyukur la dgn apa yg org usahakn utk ko selama ni.. Ko ingat senang ke nak membentuk sebuah negara??? Nak gubal undang, nak bt perlembagaan.. Ko ingat senang nak bt semua tu????????!!!!!! Kura2 dlm perahu, ko jgnlah bt x tau......

    ReplyDelete
  17. Nuar berahing n pok nik sanggup jadi barua cina-cina tu. Semata-mata nak kuasa ke putrajaya. Wahai umat Melayu, tak sedar lagi ke? Bila kuasa politik dah hilang baru nak bersatu? dah lambat dah beb. PRU ke 13 ni lah penentu sama ada masih ada lagi / tidak maruah melayu di Malaysia.

    "BERSATULAH WAHAI MELAYU"

    ReplyDelete
  18. Kenapa tak ada seorang pun Melayu tulen yang kaya dalam senarai 10 orang terkaya, sejak UMNO perintah negara 54 tahun? Yang ada seorang tu, pun lebih Arab tetapi diangkat jadi kaum Melayu.

    Fikir-fikirkan, le. Adakah kerana tak ada seorang pun Melayu yang berkaliber sejak 54 tahun ni? Atau semua sengaja dihalang oleh kaum lain? Atau kerana UMNO sendiri yang menjahanamkan ramai yang berkaliber tetapi tak hendak beri peluang? Atau kerana cara berniaga
    UMNO yang senang masuk dan keluar. Termasuk berbagai tol?

    Yang diberi saham, lesen dsbnya berbilion-bilion, mana pi wangnya?
    Kahwin lagi ke? Belanja boros ke? Sumbangan kepada parti dan agama ke?

    Rasanya, elok bagi peluang pada orang lain kalau selepas 54 tahun masih mencari-cari jutawan Melayu tulen yang setaraf billionaire. Dah fail dah tanggungjawab UMNO, kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngkau ni melayu tulin ke klu melayu tulin masa 54 tahun tu mak bapak ngkau tngh duduk atas pokok pakai cawat lgi.

      Delete
  19. hok aloh! aku bace komen-komen ada jugak yang bodoh piang ni... nama melayu, tapi biar diri ditindas oleh bangsa lain... kesian aku tengok orang-orang bodoh macam anon-anon yang kata tanpa UMNO boleh maju...

    kalau xde UMNO xmerdeka la kite bodoh piang oi... kalau bukan sebab UMNO yang menentang British sebab dasar pecah belah ekonomi ikot kaum, ko ingat ko boleh berniaga dekat pasah malam ko tu? jangan mimpi la bro!

    kerana wujudnya golongan MCA dan MIC dan ahli-ahli BN yang lain yang sama-sama memajukan negara dengan dedikasi dan toleransi, sebab itulah Malaysia maju...

    xtimbul pon isu kroni UMNO bila kita sembang pasal kes TS Syed Mokhtar... usaha dia sendiri menyebabkan dia dapat bnyak tender-tender...

    yang paling tak puas hati aku tengok ialah orang DAP dengan alasan sebodoh parti itu sendiri, kerana dia bukan anak orang Pulau Pinang dan mereka lebih senang berikan kepada LGE yang terang-terang anak JOHOR!

    kalau kau nak kata TS Syed Mokhtar xlayak kau sangat silap... PTP dia yang berjaya promosi hebat-hebat hingga naik TEU PTP...

    apa lagi kau nak kata?

    ReplyDelete
  20. Pok Cik tengok isu ni macam sangat pelik..kenapa pelik? sebab kenapa nak mempertahankan pelabuhan yang memang sudah menjadi feeder port itu? TEU dah la rendah..apa sebenarnya motif DAP ni? Pok Cik tengok yang lebih-lebih cuma DAP saja..Tony Pua yang jauh di PJ dan LGE anak Johor tu..tiada isu anak Pulau Pianang pon sebenarnya..apa sebab DAP nak sangat pelabuhan tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. apalagi babi dap ni pikir masyukkk.... la bro

      Delete
  21. waktu Pelabuhan Tanjung Pelepas dibuka ia sangat teruk...sehingga ketua menteri johor dah nak tutup pelabuhan itu, sehinggalah TS Syed Mokhtar datang dan berusaha dalam masa 5 tahun mengubah pelabuhan yang hampir mati itu kepada sebuah pelabuhan yang sangat sibuk sekarang...

    sekarang ni, siapa betul-betul bersebelahan dengan PTP? ya, Singapork... kita perlu ingat dan tahu bahawa Singapork memang tidak suka akan cara Malaysia diperintah (lee kuan yew)... dan kita juga harus faham bahawa kebanyakan orang terkaya di Malaysia lahir di Singapura...

    apabila PTP menjadi maju dan lebih ramai orang cenderung untuk singgah dan berurusan dengan PTP, sudah tentu Singapork marah kerana Perdagangan laut merupakan cara utama Singapork menjana ekonomi... bila pelanggan Singapork sudah lari, naik angin la Singapork terhadap Syed Mokhtar...

    sekarang Syed Mokhtar telah menang tender Penang Port... yang marah Cina DAP... sebab yang kita boleh buat disini satu sahaja, ada campur tangan Singapork... kenapa? bayangkan kalau awal-awal lagi kapal-kapal dagang datang dan singgah di Pulau Pinang... mereka berursan bertukar barang dan balik kenegara mereka tanpa menyinggah di Singapork...

    makin jatuh la ekonomi Singapork... sudah tentu mereka tidak mahu bukan? macam mana mahu halang pengambil alihan Penang Port? buat kacau dengan mambayar sejumlah wang (SGD) kepada pemerintah Pulau Pinang (LGE) supaya buat kacau...

    itu sahaja sebenarnya... kalau TS Syed Mokhtar dapat Penang Port saya boleh janji Penang Port akan jadi lebih effisyen dan lebih mantap operasinya... silap-silap, kita boleh ada sebuah Singapork dalam Malaysia!

    ReplyDelete
  22. "Yang diberi saham, lesen dsbnya berbilion-bilion, mana pi wangnya?"

    wahai anon yang bodoh lembu tolol bahlul... xkan sebab salah kompani tersebut ko nak salah kan UMNO? xkan kau SPM fail kau nak salah kan UMNO? xkan kau tersadung kaki, kau nak salahkan UMNO? xkan bila kau dah salah buat investment, kau nak salahkan UMNO? xkan bila kau dah terbayar lebih dekat syarikat Talam, kau nak salahkan UMNO? xkan bila kau dah mismanage air dekat selangor sebab xnk langat 2, ko nak salahkan UMNO? xkan bila perjuangan parti dah tidak menegakkan agama dan ramai ustaz-ustaz keluar (hassan ali, usta mohd asri dsb) ko nak salahkan UMNO?

    kau kalau dah bebal bongek tungik hangit, jangan nak belagak pandai... kau tahu tengok sebelah fakta sahaja... kemudian lemparkan tohmahan semata-mata...

    ReplyDelete
  23. bagi je kat TS Syed Mokhtar, habis cerita... yang untung nanti penduduk Pulau Pinang sebab rekod dan prestasi baik PTP dibawah TS Syed Mokhtar... silap-silap, penang port lepas TS Syed Mokhtar ambil alih menjadi lebih baik dari PTP...

    ReplyDelete
  24. DAP RASIS! TAW HAK KAUM DIA JE! KATA KAUM DIA BAYAR CUKAI PALING BANYAK (ATE MEMANG LA, KALAU DAH DUNIE EKONOMI MALAYSIA CINA YANG BOLOT...) MEMANG SAH RASIS DAP NIH! YANG LAGI SEDIH BILA TENGOK MELAYU SOKONG DAP YANG RASIS TERHADAP KAUM MELAYU SENDIRI!
    MEMANG DASAR MELAYU SANGGUP BUNUH KAUM SENDIRI UNTUK SEKUPANG DUA....

    ReplyDelete
  25. SEBENARNYA CINA TAKUT DGN KEPINTARAN MELAYU BEB, BARU SEORANG AJE DLM LIST 10 TERKAYA CINA SETAN DAH TAKUT.WALAU APAPUN AKU BERSYUKUR SEKURANG-KURANGNYA ADE JUGA ORG MELAYU YG BERJAYA. WAHAI MELAYU2 BEBAL BANGUNLAH DARI TIDUR DAN TGK KAUM CINA YG NAK CONQUER EKONOMI MALAYSIA, SEBELUM TERLAMBAT BERTINDAKLAH WAHAI ORG2 MELAYU. KRG TAK SAKIT HATIKE CINA DUK CARI PASAL DGN TS SYED MOKHTAR.

    ReplyDelete
  26. biasalah baru sorang je yang dah berjaya orang-2 cina dah tak senang duduk tggok kejaya bangsa melayu klau boleh cina ni nak linkop kan melayu kita je yang tak sedar apa orang cina yang cuba buat pada kita selama ini.

    ReplyDelete
  27. mana bole nie kan negara cina so cian2 la kena maju...kan kuasa dan hak 2 diberikan oleh org2 melayu kita juga..mereka 2 sokong sangat DAP dan sanggup negara nie diperintah oleh cina2 pengotor..so xhairan la org hebat mcm tuan syed kita nie menjadi mangsa cina2 pengotor nie..

    ReplyDelete
  28. dah bodo tu bodo jugak,ko rase diri ko tu melayu tulen ke.....ko gi cek balik la keturunan moyang ko tu,mana ada dah melayu tulen.......tunjuk kat aq kalau ada,nmpk sngt ko ni bebal......yg penting sekarang ni syed mokhtar tu org ISLAM,kalau ko islam pasti ko akan sokong syed mokhtar tp nmpk nya ko ni kafir yg jadi baruah org cina......cina ko sanggup sokong tp sedare ko yg islam ko menentang,ko ni mmg manusia yg sial

    ReplyDelete
  29. anon ko nk suruh bg peluang pd pembangkang mtabirkan Negara???kalau mcm tu maka ko harus menjadi anjing cina lah, pastu bontot ko tu siap2kan lah bkn ke kalau pembangkakn yg ambik alih lgbt akn dilulus kn..ko nie mesti jay kan sbb tu ko nak pembangkang yg ambik alih..dan cina akn pastikan negara kt nie jd spore kedua...jgn jd buta lah wei buka mata ko n tgk btl2 cara pembangkang buat negeri2 yg bwh jagaan mereka melayu di layan mcm anjing ko x sedar lg ke...allah bg ko otak utk ko guna tp syg ko x reti guna utk pekara yg sepatutnye...x kisah lah tan sri tu ade campuran arab tapi die ttp melayu n islam kn...

    ReplyDelete
  30. cina bersatu tak mcm melayu kita berpecah belah, kalau polis masuk kawasan cina tanya pasal pencuri ke, pembunuh ke cina akan jawab wa tak tau ah. kalau melayu kita sampai bawa bawa gangster ke lubang cacing cari org kita. kenapa mesti kita ikt telunjuk cina sedangkan kita blh berjaya macam ts syed mokhtar mencari rezeki yg halal dan sekaligus membantu kaum kita.cina pun dapat tender dari kerajaan kenapa nak dengki dgn ts syed mokhtar bila beliau dapat projek baru. cina memang takut akan kepintaran beliau.wahai org2 melayu baik kita bersatudan jatuhkan niat jahat cina terhadap kita org melayu.

    ReplyDelete
  31. hahaha kelakar nye aku tgk komen2 anging2 pembangkang dlm blok nie...korg mkn taik anjing byk sgt sbb tu lah jadi balaci cina babi nie kan...sampai langsung xnampak betapa rasis nye dap gunakan melayu utk jatuhkan melayu...kesian btl lah..aku doakan anon2 yg kuat angkat cina ni dpt kesedaran

    ReplyDelete
  32. takkan 10 ketegeri terkaya cina je yang nak pegang habis tu nak suruh orang melayu jual goreng pisang je bila nak kaya . ok apa 9 dalam ketegeri smuanya cina tak kan satu melayu dah goyang kot .

    ReplyDelete
  33. ini cina banyak hati busuk ma..xbole tngk org melayu pegang ekonomi negara lebay sikit depa sakit hati..semua pakat nak kat depa..tp kan cube semua melayu bersatu bersama sokong syed mesti melayu dapat la mengawal ekonomi nengara..DAP nie mmg parti komunis..mmg tidak dapat disangkalkan ag..depa nak banyak duit sebab nak beli babi banyak2..hhaahahah

    ReplyDelete
  34. Apa yang kau cerita ni cacamarba?

    ReplyDelete
  35. hebat Tan Sri Syed Mokhtar berjaya berada dlm list 10 org trkaya dlm malaysia...mana cina x trbakar tgk ade seorg melayu yg bragama islam ade dlm list ...patut lah dap takut dgn Tan Sri Syed Mokhtar.. diaorg tak mahu pelabuhan ini dimiliki oleh seorang yang sangat kuat agaman dan mereka tahu Tan Sri Syed Mokhtar pasti akan menaikkan dan memajukan lagi pelabuhan ini. Dan Tan Sri Syed Mokhtar pasti akn menolong org melayu dr segi kerje n sebagainya...mana cina blh tgk melayu brjaya...

    ReplyDelete
  36. cina bersatu tak mcm melayu kita berpecah belah, kalau polis masuk kawasan cina tanya pasal pencuri ke, pembunuh ke cina akan jawab wa tak tau ah. kalau melayu kita sampai bawa bawa gangster ke lubang cacing cari org kita. kenapa mesti kita ikt telunjuk cina sedangkan kita blh berjaya macam ts syed mokhtar mencari rezeki yg halal dan sekaligus membantu kaum kita.cina pun dapat tender dari kerajaan kenapa nak dengki dgn ts syed mokhtar bila beliau dapat projek baru. cina memang takut akan kepintaran beliau.wahai org2 melayu baik kita bersatudan jatuhkan niat jahat cina terhadap kita org melayu.

    ReplyDelete
  37. cina bersatu tak mcm melayu kita berpecah belah, kalau polis masuk kawasan cina tanya pasal pencuri ke, pembunuh ke cina akan jawab wa tak tau ah. kalau melayu kita sampai bawa bawa gangster ke lubang cacing cari org kita. kenapa mesti kita ikt telunjuk cina sedangkan kita blh berjaya macam ts syed mokhtar mencari rezeki yg halal dan sekaligus membantu kaum kita.cina pun dapat tender dari kerajaan kenapa nak dengki dgn ts syed mokhtar bila beliau dapat projek baru. cina memang takut akan kepintaran beliau.wahai org2 melayu baik kita bersatudan jatuhkan niat jahat cina terhadap kita org melayu.

    ReplyDelete
  38. Dulu melayu bersatu sokong UMNO tapi UMNObabi hanya tolong puak dia. Sekarang melayu bersatu terajang UMNO keluar pilihanraya ni

    ReplyDelete
  39. umno babi ke pas babi pkr babi anon 7.12 am babi ke ada aku kisah .... janji melayu kaya.hidup melayu hidup melayu hidup melayu yg berugama islam.

    ReplyDelete
  40. mana DAP tak panas hati..sebab mereka tahu yang tan sri syed mokthar lagi bagus dari mereka...memang kompen la kalu tan sri syed mokthar ambil alih penang port...penang port akan maju...lagi pon mana bleh si bangsa makan b**i tengok orang melayu jauh lebih berjaya dan maju dari mereka...
    July 21, 2012 12:06 AM

    ReplyDelete
  41. UALA LUMPUR, June 16 — Datuk Seri Dr Chua Soi Lek has told Penang not to “sabotage itself” by refusing to cooperate with the federal government’s plan to privatise Penang Port, a move he insists would increase its competitiveness.The Penang Port Commission (PPC) chief warned Lim Guan Eng’s administration that its decision to reject the privatisation of Penang Port Sdn Bhd (PPSB) and implied threat to derail the move “would just mean the whole port won’t work.”

    “The privatisation is not to sabotage but to improve the efficiency of the port. They can fight the federal government or try to derail it but if they refuse to cooperate they will be sabotaging themselves
    even their race also agree with syed mokhtar....

    ReplyDelete
  42. Melayu tak kan bersedih kalau UMNO tak kaya

    ReplyDelete
  43. Semua projek dapat suap dari pintu belakang maa...sapa pun boleh berjaya kalau meniaga stail mcm tu...semua projek kaut sampai lincin..semua dia nak sapu...macamlah dah tak ada org melayu lain kat malaysia ni...asyik-asyik dia je yg dapat....lepas tu berlakon alim mcm orang zuhud...podah...

    ReplyDelete
  44. Bila UMNObabi dah mampus takda sapa lagi lah nak bagi makanan anjing untuk bloger2 penipu UMNO ni.Tu yang dok takut sangat tu.Bekalanmakanan anjig tergugat. ka ka ka ka ka

    ReplyDelete
  45. Wahai ANON-ANON
    July 24, 2012 4:04 PMJuly 24, 2012 4:07 PMJuly 24, 2012 8:48 PM..

    aku kesian dengan korang... korang nak jadi petani atau nelayan macam sebelum merdeka dulu ke? (kalau korang melayu la)...

    tanpa adanya campur tangan UMNO dan ahli-ahli BN yang lain, kau tak merasa komputer yang kau boleh tulis blog sesedap hati kau tu kau tau x?

    BR1M klaur dulu, kau orang pertama sekali yang isi borang dan terhegeh-hegeh cek dekat bank bila nak masuk RM 500 kerajaan bagi tu kan?

    ataupun kau ni iri hati? iri hati dengan kekayaan melayu sekarang? kau ni cina ka? kalau ye aku boleh paham sebab cina-cina Malaysia sekarang terancam dengan kekayaan Melayu...

    korang cina terpaksa melutut dekat melayu sepertimana korang zaman Break and Rule british dahulu korang buat dekat orang melayu kan?

    ataupun korang ni Singaporkian? takut Penang Port mengambil alih kawasan dagangan kau yang xhebat mana pon... kau takut ekonomi kau jatuh ea? lee kuan yew patut ambik Pualu Pinang dulu... Singapork tu silap Lee Kuan Yew kan? tu yang dinasti Lee Kuan Yew nak sangat Pulau Pinang tu kan?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!