CILI KASI TARUK! PAS IBARAT MELUKUT DITEPI GANTANG DALAM PAKATAN! INI BUKTINYA



Ini lah keadaan sebenar PAS dalam Pakatan dan Nasruddin Tantawi telah membuktikannya baru-baru ni! Khaiik Ptuuiihhh!

25 Responses to "CILI KASI TARUK! PAS IBARAT MELUKUT DITEPI GANTANG DALAM PAKATAN! INI BUKTINYA"

  1. betul bro!mmg terbaik ah video ni!msti pmbgkang naik angin bila tgk vdeo ni..moga2 PAS sdr tntg kesilapan mreka,moga2 PAS sdr yg dia tu hnya kuda tunggangan DAP jer!!

    ReplyDelete
  2. wah bgus2... Pas telah tunjukkan keadaan sbnr dia dlm Pakatan..
    tulah nak sgt bergabung dgn Pakatan kn,korg tgk jelah nsib korg lps2 nie lg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah pas krn kuasa nk brgabung dgn pakatan tp sebenarnya die hanya akn di anjing kn pakatan n dap je sedar lah pas oi jgn jd keldai bodoh utk pakatan..lpas nie korg akn menangis megenang kn nasib korg je lah

      Delete
  3. APA KATA CINA DAP
    Sebelum ini ialah Karpal Singh dan Lim Guan Eng. Selepas itu ialah Shamsul Iskandar AMK yang memberi amaran kepada Ketua Pemuda PAS. KLIK SINIYang terbaru ialah kenyataan Timbalan Pengerusi DAP pula yang menafikan hasrat Nik Aziz dan seluruh ahli dan penyokong PAS.Sila baca di bawah :Hasrat PAS yang mahu melaksanakan hukum hudud di negara ini sukar untuk direalisasikan kerana parti itu perlu terlebih dahulu meminda Perlembagaan Persekutuan, kata Timbalan Pengerusi Kebangsaan DAP, Dr Tan Seng Giaw.Beliau yang juga ahli Parlimen Kepong berkata untuk meminda perlembagaan bukan sesuatu yang mudah kerana ia memerlukan majoriti dua pertiga di Parlimen. "Nak hudud mesti ada pindaan di Parlimen. Dia (PAS) tahu nak dapat majoriti dua pertiga itu mustahil," katanya. Malah, katanya sehingga hari ini Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (II) 1993 (Hukum Hudud) yang diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kelantan pada 1993 juga masih tidak dapat dikuatkuasakan.Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas kenyataan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang juga Mursyidul Am PAS pada Rabu lepas yang mengulangi pendirian parti itu untuk memperjuangkan hukum hudud walaupun tidak dipersetujui DAP.Menurut Tan, isu hudud merupakan satu perkara yang rumit terutama dalam sebuah negara yang terdiri daripada masyarakat majmuk dan ia tidak sepatutnya dibangkitkan. "Jangan kita bangkitkan perkara yang boleh menimbulkan porak-peranda terutama kepada perkara yang tak boleh dilaksanakan," katanya. Mengulas mengenai pendirian DAP itu, bekas Timbalan Presiden PKR, Dr Chandra Muzaffar berkata pendirian PAS untuk memperjuangkan hukum hudud walaupun tidak mendapat restu DAP menunjukkan kedua-dua parti tersebut banyak perbezaan dan tidak sealiran.Beliau yang juga presiden Pergerakan Keadilan Sejagat (Just) berkata kedua-dua parti berkenaan hanya berpakat kerana mereka mempunyai 'musuh' tertentu yang menghalang hasrat untuk merampas kuasa di peringkat persekutuan dan negeri."Ini menunjukkan hubungan mereka satu hubungan yang beroportunis kerana mereka nak berkuasa, tak ada sebab lain," katanya. Dr Chandra juga berkata tindakan PAS yang memberi keutamaan kepada hudud apabila berkuasa menunjukkan seolah-oleh bahawa hukuman tersebut mencermikan tamadun Islam.
    "Ini tak betul kerana yang mencerminkan kegemilangan Islam adalah ilmu pengetahuan dan keadilan," jelasnya. - Bernama.
    ...........................
    PARLIMEN MALAYSIA 222
    NAKKAN 2/3 PAS KENA MENANG 167 KERUSI;;

    ReplyDelete
  4. mmg pun Pas sptutnya kne sedar dah kesilapan diorg tu..
    tapi klu lps nie diorg msh tak sedar lagi, tak tau lah nak kata apa dah mmg manusia yg plg bodoh lah diorg nie!

    ReplyDelete
  5. Huhuhuhuhu... It's very pathetic looking at this video.. Looks lika another race r waiting to take advantage on our country... It's very shameful to me as malaysian citizen..,

    ReplyDelete
  6. terbaik video nie lpas nie aku rasa klu nik ajis tngok video nie x senang duduk orng tua bertongkat tu....pas d anjingkan2 dap.....

    ReplyDelete
  7. Dasar anjing yg x kenal budi.,,, lepas ni klu pakatan kalah meati diorang akan anjurkan rusuhan besar- besaran... So PAS besedialah menanggung akibat diperbodoh- bodohkan oleh DAP anjing

    ReplyDelete
  8. Perkataan yang sering ditemui—”musuh-musuh Islam”. Siapa itu musuh Islam? Beranikah mereka mengatakan “mengapa,bagaimana,dan bilamana” sesuatu pihak menjadi musuh Islam? Tak perlulah sembunyi. Kita tahu siapa!
    Menutup bangkai gajah dengan daun nipah itu perbuatan bodoh.

    ReplyDelete
  9. KUALA LUMPUR, 26 Julai – Pas dicabar untuk duduk semeja bersama DAP dalam memperkatakan mengenai hukum hudud dan pelaksanaan negara Islam jika parti itu benar-benar berani serta berprinsip.

    Bekas AJK Dewan Ulama Pas Pusat, Prof Mohd Noor Deris berkata tidak ada penghujungnya jika masing-masing mempertahankan pendirian menerusi ‘jarak jauh’ yang hanya menyerlahkan sikap retorik Pas dalam memperjuangkan isu tersebut.

    Tegas beliau jika Pas benar-benar berani dan tegas, mereka bukan sahaja tetap istiqamah dalam perjuangan malah mereka akan berjuang habis-habisan agar kedua-dua perkara berkenaan iaitu hukum hudud dan negara Islam dimasukkan dalam buku jingga.

    “Apakah Pas betul-betul ada prinsip? Ini yang saya cukup hairan dan menimbulkan pelbagai persoalan dikalangan rakyat khususnya umat Islam. Kerana apa, bukankah hari ini kita kedengaran ‘Negara Berkebajikan’.

    “Negara Islam sekali sekala tu adalah tetapi bukannya selalu kerana melihatkan kepada apa yang berlaku hari ini seolah-olah dah tak ada sebaliknya yang ada diwar-warkan kepada umum adalah ‘Negara Berkebajikan,” katanya.

    Beliau berkata demikian sebagai mengulas pertembungan pendapat mengenai hukum hudud dan pelaksanaan negara Islam antara pemimpin Pas dan DAP yang kini menjadi bualan umum.

    Prof Mohd Noor seterusnya menambah Pas sewajarnya cermin diri mereka terlebih dahulu sebelum bercakap soal prinsip dan sebagainya kerana hari ini seolah-olah Pas tidak ada keberanian dalam memperkatakan isu tersebut.

    Soal beliau, sampai bilakah Pas menjadi bahan bualan umum dan dikatakan hilang taring bila berdepan dengan sekutu mereka di dalam pakatan pembangkang?

    ReplyDelete
  10. KOTA BHARU - Sekali lagi parti Komunis DAP menunjukkan sikap anti Islamnya biarpun pemimpin Pas secara membuta bekerjasama menyokong penuh dengan parti itu demi menguasai negara dalam pilihan raya umum.

    Terbaru DAP meminta kerajaan negeri Kedah yang diterajui PAS supaya menarik balik larangan operasi terhadap 13 jenis pusat hiburan sepanjang bulan Ramadan nanti, yang dikeluarkan kerajaan negeri itu mengikut mengikut Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997.

    Pengerusi DAP Karpal Singh berkata kerajaan negeri Kedah tidak boleh bertindak sendiri dan membuat keputusan yang memberi kesan terhadap lain-lain parti komponen dalam pakatan pembangkang. "DAP sedar mengenai keperluan pelbagai komuniti berbeza dalam negara dan akan berjuang untuk hak mereka, sebagaimana yang dilaksanakannya sejak dahulu, lama sebelum pilihan raya pada 2008 lagi," katanya.

    Beliau berkata DAP tidak akan mengenepikan prinsip-prinsip perjuangannya, dan menurutnya parti itu berada di barisan depan sejak dahulu lagi, menentang hasrat PAS menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam.

    "DAP memberi jaminan kepada penduduk di Kedah, segala langkah akan diambil bagi memaksa kerajaan negeri menarik balik keputusan itu. Pakatan Rakyat tidak boleh mempunyai dasar-dasar yang menyisih penyokongnya. Sebarang keputusan kerajaan negeri tidak seharusnya menjejaskan kaum bukan-Muslim.

    Sebarang undang-undang kecil yang mendiskriminasi kaum bukan Muslim adalah bertentangan dengan perlembagaan," katanya.

    Pas kini dilihat sebuah parti yang tunduk kepada DAP setelah meninggalkan hasrat menubuhkan negara Islam dan memperjuangkan negara berkebajikan setelah mendapat tentangan hebat daripada sekutunya, DAP.

    Disebabkan itu, penyokong Pas dan rakyat hilang keyakinan setelah melihat Pas kini sudah tidak mempunyai 'taringnya' dan tidak lagi mampu memperjuangkan nasib orang Melayu dan agama Islam.

    Malahan sebelum ini DAP sudah banyak kali menentang dan campurtangan dalam soal pentadbiran kerajaan pimpinan Pas termasuk mendesak tarik balik pengharaman loteri kebajikan di Kelantan kerana ianya menindas dan menafikan hak golongan bukan Islam.

    ReplyDelete
  11. kenapalah mangkuk hayun sangat pas ni...agaknya memang pas suka jadi boneka DAP and pakatan kot...

    ReplyDelete
  12. panas,sensasi and meletop ah video ni...thanks pk pos video ni...like sangat2

    ReplyDelete
  13. panas,sensasi and meletop ah video ni...thanks pk pos video ni...like sangat2

    ReplyDelete
  14. kan3 dan cakap PAS nie hanya as tangga for pakatan anak halal semua itu..
    tapi kan yang xboleh bla 2 mcm mana PAS boleh termakan nasi kangkang pakatan he3..
    oooooo dapat amoi gebu2..
    aku pun nak gak wei amoi gebu...
    tp xjadik la dorang 2 makan babi mulut busuk..
    kencing xbasuh..haiya soi oooooo

    ReplyDelete
  15. moga-moga bulan ramdhan yang mulia ini dapatlah PAS kesedaran dan memilih jalan yang benar..
    janganlah menjadi boneka-boneka cina-cina anak haram 2 semua dan juga anuar kaki seks 2..
    video ini adalah kebenaran so korang nak kata aoa ag hahaahahahah

    ReplyDelete
  16. Kahkahkah! Itu bukti yang kukuh PAS adalah parti yang tidak mempunyai kuasa dalam Pakatan , Hanya mengikut arahan yang diberi oleh DAP dan PKR!

    ReplyDelete
  17. Itulah pas masih tak sedarkan diri bodoh mAcam kayu jadi Macai orang cina-cina haramjadah yang tak bertangong jawap pentingkan diri sendiri..

    ReplyDelete
  18. Pelik aku pas begitu gila kuasa sampai x kisah jd balaci pkr n dap...sedar lah blm pakatan dpt kuasa pun pas dh dijadikan mcm lembu cucuk hidung bila dh menang lu pikir lah sendiri pas oi sedar2 lah

    ReplyDelete
  19. terbaiklah video...mesti PAS dan PKR terasa diperbodoh oleh DAP...memang tak ada otak pemimpin PAS bodoh...menjatuhkan melayu dan ajaran sesat

    ReplyDelete
  20. Pas ni sebenarnye barua dap bodoh. Elayu yg diperbodohksn oleh cina Ku pelik klu masih ada melayu yg tak nampak benda ni...padan lah muka dgn pas pun mmg lyk diperbodoh kan sbb pas sombong bodoh... Apa yg drg tau beli artis yg tak bp nak laku dah skrg ni pas tu bek p kempen sana sini pas nodoh artis2 tu pun bodoh gak

    ReplyDelete
  21. AKU DOAKAN MOGA2 PAS SEDAR DIRI YG CINA KAFIR NI HANYA NAK JADIKAN PAS SEBAGAI BATU LONCATAN AJE BKNNYA NAK TLG KITA ORG MELAYU

    ReplyDelete
  22. kalau dah tgk video ni pun Pas tak sedar lagi aku tak tau nak ckp apa lagi. dari dulu lagi cina ni mmg suka tipu org melayu dan suka jadikan melayu belaci.

    ReplyDelete
  23. kalau betul PAS hendak memperjuangkan Islam, kenapa tidak bersatu dengan UMNO yang memang memperjuankan Islam pon... Kerjaan negeri yang diperintah BN tidak ada masalah dengan Islam dan semua penduduk harmoni dengan pelaksaan program keislaman disana... di johor di tengah-tengah kampung ungku mohsin ada dewan terbuka sekolah dan mereka membenarkan pihak luar menggunakan dewan tersebut untuk aktiviti keagamaan... sekeliling masyarakat ungku mohsin cina... mereka tidak kesah dengan ceramah agama Islam langsung... BN boleh merealisasikan hasrat PAS untuk menubuhkan kerajaan Islam... kita sesama saudara Islam... bersepakatlah UMNO dan PAS jika mahu Hudud dilaksanakan...

    ReplyDelete
  24. bagus pada mereka yang membuat video ini! harap-harap rakyat dapat tahu kiasan politik klip video ini... sesungguhnya itulah realiti yang dialami PAS... bersatulah dengan UMNO dan sebuah negara Islam bakal tercapai...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!