CILI KASI TARUK! KHALID GAGAP DAH MATI AKAL BILA PENIPUAN DIA TAK MENJADI!

KEPUTUSAN tegas Kerajaan Pusat menolak rancangan kerajaan negeri yang mahu mengambil alih Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd (SYABAS) nyata tepat dan memenuhi kehendak majoriti penduduk Lembah Klang.

Serentak dengan keputusan tersebut, Kerajaan Pusat memutuskan untuk meneruskan projek Loji Rawatan Air Langat 2 (Langat 2) dan Projek Penyaluran Air Mentah Pahang Selangor (PPAMPS) walaupun tanpa kerjasama kerajaan negeri.

Langkah berani dan segera ini amat diperlukan demi menjaga kepentingan rakyat selain mengelakkan kesan buruk pada ekonomi negeri dan negara sekiranya masalah air terus dipolemikkan oleh kerajaan negeri yang hanya tahu berdolak dalik.

Ramai rakyat Selangor serta penduduk sekitar Lembah Klang yang mengurut dada berasa lega atas keputusan tersebut yang dikira sebagai petanda baik dan hikmah sempena bulan Ramadhan Al-Mubarak.

Bagi mereka, kepayahan hidup yang terpaksa dilalui sewaktu krisis air 1998 agak perit untuk diharungi sekali lagi. Malah sekiranya krisis seperti itu terjadi lagi sebagaimana diramalkan, tidak mustahil situasinya akan lebih teruk.

Projek Langat 2 bukan sekadar bakal mencegah risiko krisis air yang digeruni itu malah tidak salah jika diibaratkan umpama talian hayat penting bagi penduduk sekitar Lembah Klang.

Reputasi buruk kerajaan negeri pimpinan Menteri Besar, Khalid Ibrahim yang masih gagal menyelesaikan masalah kutipan sampah sarap, jalan berlubang dan lain-lain tidak menyukarkan kita untuk membayangkan nasib SYABAS sekiranya berjaya diambil alih oleh kerajaan negeri.

Kemampuan sebenar Khalid hanya sekadar gah beretorik sahaja. Cukuplah dua tahun dibazirkan begitu sahaja gara-gara terpaksa melayan kerenah Khalid Ibrahim yang masih berselindung disebalik tarif air dan penstrukturan semula syarikat bekalan air sedangkan kedua-dua perkara tersebut boleh dibincangkan kemudiannya.

Keutamaan sekarang ini ialah segera menyelesaikan masalah bekalan air bersih untuk kegunaan rakyat, itu yang sewajarnya menjadi prioriti kerajaan negeri sejak dulu lagi tapi malangnya Khalid lebih rela mempertaruhkan masa depan rakyat Selangor & penduduk Lembah Klang.

BLUE BEARY!

35 Responses to "CILI KASI TARUK! KHALID GAGAP DAH MATI AKAL BILA PENIPUAN DIA TAK MENJADI!"

  1. Mmg dah sah khalid gagap ni lepas ni ke humban kat dlm lombong cina yg bela babi... Dgn isu khalwat pastu tambah lg dgn isu air yg x settle2 rakya mana yg x marah.. Rasanya klu dia jd rakyatt pun marah... Pastu tambah lg isu beli tanah lombong plak,,. Mmg PRU kali ni makan pengat la mamat kalid ni..... Itulah bahana jadi anjing bangsat cina pukimak... Sape yg ssh??? Bukan ko tp rakyat negeri selangor gak yg tanggung taik2 babi ko n sekutu2 bangsa cina tu..., sedarlah wahai penduduk negeri selangor yg kalid gagap ni mmg x bleh nak jadi pemimpin sbb ilmu putar alam tahap cakerawala dia terlalu tinggi....,, ish2.... Bulan2 puasa ni bt lah kebaikan ckit kalid gagap oi.... Selamat beramal

    ReplyDelete
  2. kak bedah bodo...dah maki berbakul2 sebuk plak nak beramal dalam bulan pose...ko ni bahlol lebih dpd babi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pun babi kot...

      Delete
    2. La, anjing PR ni reti menyalak rupanya.... Ko ingat dgn menyalak mcm babi anjing ni bleh tutup la salah yg kalid gagap tu bt... Sorry la woii.. Aq kak bedah akan senantiasa menegakkan kebenaran tanpa ada rasa bwrputus asa sbb klu aq biar babi anon mcm ko ni la yg bakal menjahamkan negara aq ni.....

      Delete
  3. Mungkin yang sebenarnya Khalid nak rebutnya projek Langat 2 tu kot? Kalau bukan kroni dia yang dapat, macam macam alasan diberi untuk nak sabotaj projek Langat 2 walaupun projek itu sangat perlu untuk kesejahteraan rakyat negeri Selangor dan sekitarnya.

    ReplyDelete
  4. Saya sokong dgn kak bedah sbb dia di tempat yg benar dia maki dgn org yg salah n dia bg nasihat suh beramal.... Yg ada org terasa ni napa??? Khalid gagal buat mslah xde plak org nak kata apa2 aku pelik lah si kalid gagap ni duk bt mslh tak abis2 ada gak org yg sokong dia emm

    ReplyDelete
  5. biasalah tu kak bedah bnda yg bnr mna org blh thnkn..
    kebenarankan sntsa PAHIT!
    sbb tulah anjing PR nie dok melalak je bila kne kat tuan depa.

    ReplyDelete
  6. inilah jadinya klu asyk dok ikot punggng cina bangsat je!
    sggp buat apa saja tak kesahlah apa jdi pn.
    lgpn dia peduli apa sbb dia sikit pn tak susah.
    yg susahnya rakyat! rkytlah yg kne menanggung akibat perbuatan si khalid ni.
    tp yg peliknya ada jgk org2 yg msh dok sokong dia..ish tak tau lah org jns apa tu.

    ReplyDelete
  7. Anon 12:02 PM,
    pasaipa hang tak puas ati ngn kak bedah??
    dia ckp bnda yg btl pa. yg hang dok kalut melalak tak tntu pasai kat sini pasaipa!
    aku tau lah hang ni anjing belaan si khalid bengap tu tp tak payahlah nak menunjuk sgt.
    org sikit pun tak interest eh..

    ReplyDelete
  8. Tak lojik langsung, ler. Sekejap kata krisis air, dan sekejap lagi kata akan selesai dengan projek Langat 2 ni.

    Projek Langat 2 ni, bila siap dan beroperasi?

    Sementara tunggu 2/3 tahun siap tu, minum air mineral ke, kalau benar-benar ada krisis sekarang?

    Susah nak percaya, ni.

    ReplyDelete
  9. Huhuhhhu..... Kenapa kita nak merosakkan keamanan yg dinikmati negara kita sekarang ni???? Kalid gagap tu patut berhenti dr menjadi tali barut cina bangst tu.. Pasai tu la byk projek utk rakyat tertangguh kat selangor tu... Bt rakyat selangor, inilah masa kita mengubah n membetulkan apa yg salah kat negeri selangor sblm terlambat.... Cina rasis yg selalu membuat onar tu kita patut hantar dia ke syria... Biar dia tahu erti keamanan yg kita nikmati sekarang....,,

    ReplyDelete
  10. Eh! takkan semua benda nak debat? Selesaikan masalah lebih penting la. Kau ni dah gila ker? PR tidak boleh nak memerintah negara apatah lagi nak menyelesaikan masalah. Lepas ini semua orang akan tahu Pakatan pembangkang sebenarnya nak menyeksa rakyat sebab tangguh masalah krisis air nih. PRU 13 Pakatan Rakyat akan KALAH BESAR!!! Tosah la PR nak mimpi ke Putrajaya.

    ReplyDelete
  11. wei khalid sial...ko mmg ank luar nikah mak ko kn....dasar ank haram sial...ko tu lau rse2 xboleh lps kn je...jgn jd barua cina...jgn lupa beb tragedi 13 mei dulu...melayu mcm ko la bg peluang kt cina....cina buat pe?nk tukar trus malaysia jd negara dye bebe....smua sbb ank haram mcm ko la jd mcnie...tp rakyat da nmpk da ko seksa dorg mcne wei.....pikir2 la wei bulan pose mcnie ko xleh tlg rakyat psl isu air...aku rse kn baik ko g terjun je dalam logi taik...lg bgus

    ReplyDelete
  12. BESTARI JAYA (BATANG BERJUNTAI): Bekalan air di Selangor masih belum mencapai status stabil kerana ia pada bila-bila masa saja boleh berkurangan jika berlaku kes pencemaran sungai atau kemarau berpanjangan. Ketua Pegawai Eksekutif Puncak Niaga (M) Sdn Bhd, Tan Sri Rozali Ismail, berkata kerajaan tidak boleh menunggu sehingga 2014 baru hendak bertindak kerana Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) sudah menghantar laporan dan kajian setiap tahun kepada kerajaan Selangor dan kerajaan Pusat mengenai perkara itu.
    Katanya, SYABAS sudah memberikan cadangan penambahan bekalan air di Selangor bagi mengelak krisis air berulang.

    "Dalam isu air, SYABAS tidak boleh memutarbelitkan fakta dan ia dilaporkan dengan jelas.

    "Sebaiknya kita ketepikan isu politik atau kepentingan peribadi kerana masalah ini amat penting dan perlu diselesaikan segera. Kita berharap kerajaan Selangor dapat menyelesaikan isu air ini seberapa segera," katanya ketika ditemui selepas melancarkan Kempen Bekalan Air Bersih Untuk Semua di Ladang Hopefull, di sini semalam.

    Beliau mengulas peringatan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa Lembah Klang akan menghadapi krisis air terburuk jika Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim gagal mengurus serta menyelesaikan masalah bekalan air dengan berkesan dan segera.
    Bagaimanapun, Abdul Khalid mendakwa gesaan Muhyiddin itu bertujuan melindungi kepentingan Rozali yang juga Bendahari UMNO Selangor dan Hulu Selangor.

    Rozali berkata, rakyat sepatutnya tidak lupa penderitaan yang terpaksa dihadapi berikutan krisis air pada 1998 yang berpunca daripada kelewatan merancang bekalan air tambahan.

    "Pada masa itu sebahagian Lembah Klang mengalami masalah air yang serius sehingga menyebabkan kesusahan pada rakyat.

    "Berikutan itu, sebuah loji yang mampu membekalkan 900 juta liter air dibina di Bukit Badong bagi menyelesaikan krisis air ketika itu," katanya

    ReplyDelete
  13. PETALING JAYA - Selangor bakal berdepan masalah kekurangan bekalan air yang serius dalam tempoh dua tahun lagi jika kerajaan negeri tidak mengambil sebarang langkah mengatasinya dari sekarang.

    Pengerusi Eksekutif Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) Tan Sri Rozali Ismail berkata Syabas telah mengemukakan maklumat terperinci berhubung kawasan yang kini dilanda masalah air yang serius kepada semua pihak terlibat termasuk kerajaan negeri.

    "Kalau kerajaan negeri tidak percaya, mereka boleh 'challenge' (cabar) data-data ini. Hantarlah mana-mana konsultan dari luar untuk periksa data air yang kita proses.

    "Fakta ini tidak boleh dinafikan. Kalau keadaan dah bertambah teruk masa itu nanti, nak cakap apa pun pada rakyat sudah tiada gunanya," katanya kepada pemberita pada program migrasi ke meter individu di Pangsapuri Desa Perangsang, Taman Medan di sini, hari ini.

    Beliau meminta kerajaan Selangor supaya segera menyelesaikan isu itu termasuk dengan melaksanakan projek Loji Langat 2 dengan Kerajaan Persekutuan, yang bertujuan menyalurkan air mentah proses dari Pahang ke Selangor.

    Ditanya mengenai titah Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah yang meminta isu air di Selangor tidak dipolitikkan, Rozali berharap Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan negeri Selangor dapat berunding untuk menyelesaikan isu air itu.

    "Syabas diberi mandat oleh kedua-dua kerajaan ini, jadi kita mahukan penyelesaian terbaik untuk rakyat," katanya.

    Dalam pada itu, Rozali berkata Syabas menerima 1,257 permohonan migrasi ke meter individu yang melibatkan 256,471 akaun dengan kira-kira 50,000 akaun telah ditukar kepada akaun individu bagi tempoh empat bulan pertama tahun ini.

    "Polisi kita sekarang adalah untuk menukar semua meter pukal kepada meter individu dan kami harap semua meter pukal dapat ditukar menjelang akhir tahun ini," katanya.

    Beliau menjelaskan tarif air bagi meter individu adalah lebih murah berbanding meter pukal dengan kadar bayaran minimum bulanan bagi meter individu adalah RM6 berbanding RM35 bagi meter pukal.

    Rozali berkata Syabas juga berdepan masalah bil tertunggak melibatkan meter pukal sebanyak RM10 juta.

    ReplyDelete
  14. KUALA LUMPUR, 5 Dis— Kepentingan rakyat merupakan keutamaan pokok apabila menyelesaikan masalah penstrukturan semula industri perkhidmatan air di Selangor, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Dalam hal itu, katanya, semua pihak perlu mengenepikan kepentingan politik masing-masing kerana isu air merupakan masalah serius.

    “Kita perlu kerana masalahnya ialah kerajaan negeri dan ia mengambil pendirian berbeza mengenai masalah air. Ianya masalah amat serius,” kata Najib, yang juga pengerusi Barisan Nasional (BN), pada akhir Konvensyen BN 2010, di sini Ahad.

    “Kita harus mengenepikan isu-isu politik dan melihat lebih kepada kepentingan rakyat,” katanya.

    Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan akhbar bahawa Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shan, melahirkan kekecewaan dengan isu air di negeri itu dipolitikkan.

    Sultan bertitah Selangor bakal berdepan krisis air yang serius jika kerajaan pusat dan kerajaan Selangor tidak menyelesaikan segera projek penyaluran air mentah antara negeri.

    mcnie la beb pemerintah bkn mcm khalid ank haram 2

    ReplyDelete
  15. Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, masalah air di Selangor perlu diselesaikan segera bagi mengelak pembangunan dan pelaburan di negeri ini terbantut.

    Perdana Menteri berkata, ini kerana rizab air yang begitu sedikit iaitu kira-kira 2.4 peratus tidak membolehkan pelaburan seperti pembukaan kilang-kilang di negeri itu dilakukan.

    ``Saya dimaklumkan terdapat 29 kilang yang kalau dibenarkan melabur boleh membawa jumlah pelaburan RM3.8 bilion dan 12,300 peluang pekerjaan tetapi tidak boleh diberi kebenaran (dibuka) kerana masalah air.

    ``Jadi projek Langat 2 perlu dilaksanakan kerana (jika tidak) Selangor akan menghadapi masalah air yang serius dan akan menyusahkan pelbagai urusan besar dan orang ramai,'' kata beliau.

    Beliau berkata demikian semasa berucap merasmikan Himpunan Usahawan Mikro Kecil dan Sederhana atau Jom Niaga Edisi Selangor dan Pelancaran Skim Pengkomersialan Inovatif Patuh Syariah (CIF) di sini hari ini.

    ReplyDelete
  16. ukan hamba xfaham pasal isu air tp hamba x faham kena nak bina loji langat 2 nak tapis air dari pahang? andainya loji langat 2 dibina kenapa tidak proses jer dr sumber air dari selangor jer yg dikatakan rizab simpanan air mentah yg tinggi. kenapa nak perah otak sampai hangus memikirkan nak bina loji air tp ambik air kat negeri org lain. org BN kurang bijak @ ada udang di sebalik batu. tindakkan umno akan menjejaskan diri sendiri kerana kedangkallan mencari isu

    ps kalau bodoh bertanya, dah la bodoh sombong pulak tu. esok kat neraka aku tunjuk pasal ko la aku binasa


    hamba duduk pahang kat chenor sebelah sungai pahang apa tah lgi kadar air bersih yg aku dapat dari PAIP amat mendukacitakan, air warna kuning, klorin tinggi sampai bila buka paip siap keluar asap putih.

    hakikatnya umno dah gagal membina pahang kerana hasil negeri pun hampir pupus dan tiada sumber lain selain mengharapkan royalti 60 juta setahun.

    datangla chenor (bandar baru @ bandar lama) bagi anda lihat sendiri air paipnya warna kuning dan kekadang keruh tanah.

    buat org selangor yg x bersyukur saya melihat anda semua hina dan asyik mengadu domba kerana mendapat air percuma

    ReplyDelete
  17. Seperti diramal banyak pihak, sikap degil MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dalam mencari penyelesaian isu air akhirnya menyusahkan semua pihak. Banyak urusan harian terganggu dek kerana kekurangan air.

    Bukan sahaja penduduk Selangor yang jadi mangsa, tetapi penduduk Lembah Klang terutamanya sekitar Petaling, Kuala Lumpur, Hulu Langat dan Sepang mengalami kekurangan bekalan air berikutan penurunan paras kolam imbangan Semenyih dan Langat sejak dua hari lalu.

    Keadaan itu disebabkan kadar rizab air di Selangor kini hanya tinggal 2.4 peratus berbanding kadar yang sepatutnya serta dikhuatiri berpanjangan sekiranya Kerajaan Negeri masih enggan melaksanakan Projek Loji Rawatan Air Langat 2.

    Menurut kenyataan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) hari ini kejadian itu berpunca daripada permintaan bekalan air yang meningkat berikutan cuaca panas menyebabkan paras kedua-dua kolam itu mengalami penyusutan agak ketara.

    Syabas dimaklumkan bahawa tahap pengeluaran air terawat di kesemua 33 loji rawatan air di Selangor semalam berada pada tahap tertinggi iaitu 4,405 juta liter sehari berbanding tahap pengeluaran reka bentuk loji berjumlah 4,371 juta liter sehari.

    Bagi Kuala Lumpur, kawasan yang mengalami gangguan bekalan air dan tekanan rendah ialah Taman Maluri, Angsana Hilir, Kampung Pandan, Taman Segar dan Taman Taynton View.

    Di Hulu Langat pula, kawasan yang terjejas ialah Sungai Besi Indah, Bukit Belimbing, Juara Jaya, Saujana Impian, Beranang, Bukit Semenyih, Sungai Tekali, Selesa Jaya, Taman Utama, Alamsari, Balakong, PKNS Beranang dan Kampung Baru Semenyih.

    Jalan Klang Lama, Sri Petaling, Desa Petaling dan sebahagian Seksyen 52, Petaling Jaya merupakan kawasan terjejas di Petaling dan IOI Serdang di Sepang.

    Syabas turut menyediakan 42 lori tangki dalam keadaan tunggu sedia untuk membantu membekal air ke kawasan yang terlibat sekiranya diperlukan.

    Bagaimanapun, pemantauan secara berterusan berhubung gangguan bekalan air ini akan terus dilakukan dan Syabas akan memaklumkan status terkini kepada pengguna sekiranya perlu.

    Syabas turut menasihati pengguna supaya berhemah menggunakan air bagi mengelak pembaziran ketika menghadapi cuaca panas dan kering yang dijangka berpanjangan.

    Pada masa sama, Syabas menyarankan pengguna supaya tidak menjalankan aktiviti yang boleh mengakibatkan kesan pencemaran kepada sungai bagi memastikan bekalan air yang bersih dan berterusan dapat disalur kepada pengguna.

    ReplyDelete
  18. anak saya belajar di selangor. sekarang ni dah tak boleh minum air yg kantin sediakan. kena beli air mineral berkotak2 tiap kali outing atau ke koperasi sekolah. mmg benar selangor sedang menghadapi krisis air. harap org selangor sedar sebelum semuanya jadi terlambat, sebelum para pelabur menarik diri dan sebelum pekerja hilang pekerjaan gara2 air. jangan politikkan keperluan harian.

    ReplyDelete
  19. khalid gagap mmg sial pun,dah kantoi nk cari alasan tuk tuk cover tp x menjadi......dasar manusia sial yg suka sek dan suka tipu rakyat,mmg bangse celaka haramjadah punya si gagap ni......dulu kelantan je yg de masalah air,skrg selangor pun dah ada masalah air lepas pembangkang pegang selangor.......nmpk sngt yg pembangkang ni gagal tuk memerintah,kalau malaysia yg mereka perintah maka mmg lingkup la jawabnya

    ReplyDelete
  20. nk menipu cmne bro,ckp pn dh tergagak2..hahaha

    ReplyDelete
  21. org dah nampak kebenaran la khalid oit..tidak perlu lah anda berpura lagi semuanya tidak berbaloi lagi..
    tambahan dibulan puasa ini..
    kebenaran anda telah terbongkar so lebih baik terima sahaja...
    dah buat dosa bertaubat la ini tidak boleh menipu lagi...
    teruk tau macam itu nanti allah marah..he3

    ReplyDelete
  22. dua tiga kucing berlari
    mana nak sama dengan si penipu khalid gagap..(logik ke)
    teka teki..sipakah penipu paling besar selain khalid..
    jawapanya si anuar...he3
    masalah si khalid gagap itu adalah beliau termakan kata-kata cina DAP itulah berlakunya perkara ini..
    amoi putih sebagai ganjaran...
    wow sape tidak mahu beb..
    kalau aku pun aku nak...keh3

    ReplyDelete
  23. hahaahahahahah....mmg dasar penipu...logik la wei krisi air konon..ceh podah..
    rakyat sekarang tidak lagi bodoh ye mangkuk penipu

    ReplyDelete
  24. hahahah... ada orang marah saggat dengan kak bedah..bawak bertenang bang jangan marah-2...lufikirlah sendiri macam ni ke nak jadi pemimpin dengan pelbagai masaalah yang dia timbolkan dalam negeri selangor gua pun tak suka bro ckap pun tak serupa bikin putar alam plak tu..

    ReplyDelete
  25. apalah khalid gagap ni...asyik nak menipu rakyat je...pandai berjanji tetapi tidak pandai menunaikan janji...
    tengoklah si gagap ni,masalah air,sampah,jalan berlubang-lubang pon tak boleh nak settle kan...apa yang dia buat selama ini..hanya dudok goyang kaki je...dia ni memang tak layak lah pegang jawatan yang dia pegang...dia ini hanya menyusahkan rakyat sahaja...

    ReplyDelete
  26. kalau si pembangkang nak berkata-kata, bumi ni pon diorang boleh angkat...tapi apabila sampai waktu untuk menunaikan janji,habuk pon tak ada,perangai si khalid gagap dengan cina2 DAP yang celaka tu memang sama.
    mereka ini lidah bercabang bagai biawak...

    ReplyDelete
  27. khalid gagap ni bila lah nak insaf, memang selama dia pegang jawatan keje dia asyik menipu rakyat je

    ReplyDelete
  28. si gagap nie bkn tahu apa2 pasal air tahu nk bantah jer....mmg bodoh la pentingkan politik dr rakyat..mcmnie ke kerajaan berkebajikan.....gagap2 sengal nyer x habis2...

    ReplyDelete
  29. Dari dahulu PAS cuma tahu menagih derma daripada para pengikut dan penyokong PAS. Mungkin tanpa derma ini, pemimpin PAS tidak mampu berkereta mewah, mempunyai rumah besar dan mampu berpoligami dua, tiga dan empat.

    Sedangkan para pengikut PAS pula terpaksa mengikat perut dan mengutamakan kepentingan parti daripada kepentingan keluarga. Sedangkan Nabi Muhammad SAW telah bersabda;

    Satu dinar kamu infaqkan pada jalan Allah, sedinar diinfaqkan untuk membebaskan hamba, sedinar engkau sedekahkan kepada orang-orang miskin dan sedinar engkau infaqkan kepada keluarga engkau, yang paling besar pahalanya yang diinfaqkan kepada keluarga engkau. (Hadis Riwayat Muslim)

    Kalau beginilah sikap kepimpinan PAS, PAS patut biarkan BN terus mentadbir demi memakmurkan negara dan rakyat.

    INGAT PAS, INGAT DERMA! TAKBIR!

    sekadar renung-renungan.

    ReplyDelete
  30. Anon, July 25, 2012 3:08 PM

    dia nak buat dekat dengan pahang supaya pahang pon boleh dapat kebaikan sama...

    lagi satu, kerajaan ada banyak pelan pmbangunan dan pembaharuan, semuanya makan masa da perbelanjaan yang besar...

    ko pernah main sim city yang bina-bina bandar tu? lama kan nak adapat modal ko balik? bertahun-tahun kan ko tunggu? sama jugaklah dengan keadaan sekarang... kerajaan memberi fokus pada perkara yang lebuh mustahak... sebab itu PM buat pelan transformasi ekonomi... untuk mantapkan ekonomi...

    bila dah mantap ekonomi, barulah macam-macam pembinaan dan pembahruan boleh dilakukan... pelan nak buat dekat sempadan selangor pahang supaya kedua-dua negeri dapat kebaikan, baru boleh jimat kos dan memantapkan hasil...

    ReplyDelete
  31. buat je langat 2 tu... memang sepatutunya dibuat pon... kadar pertambahan penduduk selangor paling tinggi kot dekat Malaysia... kalau x buat sekarang, nanti susah... banyak demand supply kurang... bahaya tu... harga air boleh naik... jangan main-main...

    ReplyDelete
  32. sebok sangat khalid tuh dengan talam sampai terlebih bayar... kemudian hari-hari dengan faekah... songlap lagi duit sini sana... mana mau nye dia terlepas pandang krisis air... setiap bende ada maintenance fee beb... ko bagi air murah xpe... janji ko cukup duit untuk tampung kos maintain... nampaknye bukan macam tu la...

    ReplyDelete
  33. Dah naik muak dengar cerita pasal isu air kat Selangor ni. Sorang nk pakai teknologi baru, yang satu lagi projek dah jalan tapi kena sekat. Apa susah sgt nk fikir2 n bazir duit rakyat? Teruskan lah aje projek Langat 2 yang dah jalan tu, lepas tu kalau nak gaduh, gaduh lah balik. Janji dah ada jaminan rakyat macam kami ni dapat bekalan air bersih selama2nya

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!