CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Friday, July 13, 2012

CILI KASI TARUK! KENAPA PAKATAN SEMAKIN MEROYAN DENGAN PERMATA NEGARA?

Apa punya bahalol si pembangkang ni, orang buat benda baik untuk masa depan anak-anak pun mereka nak meroyan, dah la ketua pembangkang mereka ni asyik dengan skandal je sampai habis semua jentera parti diguna untuk bersihkan nama dia, bila orang buat benda bbaik pun mereka nak bising lagi, moh kite baca artikel bawah ni:

Dua hari lepas beberapa pihak mempersoalkan tindakan DS Rosmah Mansor, isteri YAB Perdana Menteri mengumumkan PROSES MERANGKA PELAN PERALIHAN sehingga menyifatkan beliau sebagai mengambilalih tugas Menteri. Ini mungkin kerana pihak tertentu tersalah atau sengaja salah tafsir petikan akhbar yang berbunyi:

"Untuk tujuan itu pihak Permata dan Jabatan Kebajikan Masyarakat sedang dalam proses merangka pelan peralihan bagi membolehkan Kursus Permata dan Kurikulum Permata diguna pakai oleh semua taska swasta di seluruh negara... semasa dalam tempoh peralihan pihak Permata akan menganjurkan kursus-kursus melatih para pelatih bagi membolehkan tenaga pengajar swasta melaksanakan Kursus Permata untuk pendidik mereka".

ZZ mengikuti dari dekat perjalanan Program Permata kerana sering dijemput membuat liputan acara melibatkan Permata. Untuk makluman, Program Permata terbahagi kepada lima pecahan utama:
1. Pusat Anak Permata Negara - Pusat Asuhan dan Didikan Awal)
2. Permata Pintar – khusus untuk pelajar pintar
3. Permata Seni – Seni Koir, Seni Tari dan Seni Muzik
4. Permata Insan – melahirkan cendikiawan Islam
5. Perkasa Remaja – Kem Perkasa (mat rempit) dan Komuniti Perkasa

Read more...

21 comments:

  1. DS rosmah telah banyak membuat perubahan PERMATA sehingga di kagumi tahniaH!!!!!BELIAU JUGA TELAH MERUBAH persepsi rakyat yang telah termakan dengan fitnah parti PEMBANGKANG yang jelik.apa yang mereka buat untuk rakyat hanya tau mencari salah org sedangkan mereka jauh dipersimpangan

    ReplyDelete
  2. Benda baik memang macan macam halangan.

    ReplyDelete
  3. Apa masalah pakatan ni???? Benda yg elok org bt pun dia nak jadikan isu ... Itulah, selagi ada anjing cina kat tanah melayu ni smpi bila2 pun kebaikan yg kerajaan bt dipandang serong... Org yg x reti mengenang budi mmg x ptt duduk dlm negara ni.......

    ReplyDelete
  4. Biasa lah orf mmg tak blh tgk ds rosmah buat benda baik klu dia bt benda baik ada2 je drg nk mengata...sbb x dpr cr kesalahan beliau jd benda baik pun. Drg kata salah gak

    ReplyDelete
  5. Saya ttp sokong ds rosmah walau apa yg ds buat sbb daya tau apa yg ds rosmah buat semua demi masa depan rakyat malaysia

    ReplyDelete
  6. Kas Kas kasi tabur bro..terbaik ni, lentur buluh biarlah dari rebung nya..

    ReplyDelete
  7. Ds najib sibuk saya rasa tak salah klu ds rosmah bantu pm kita lg pun takat ni saya nampak apa yg di buat semua benda baik xde satu pun benda tak baik or menyusahkan org

    ReplyDelete
  8. Bg saya apa yg dia buat tu keja yg elik so apa mslh org yg tak puAs hati tu dengki ek tak dpt g dubai

    ReplyDelete
  9. Pen cinta malaysiaJuly 13, 2012 at 11:23 PM

    Sy sentiasa sokong apa yg Pemerintah saya buat setakat ini hidup saya aman di malaysia i love malaysia

    ReplyDelete
  10. nampak sgt pembangkang ni bosoh kan...bebda2 mcn ni pun nak buat isu tak logik lsg lah....saya suka sbb datin sri adil apa yg dia buat dia buat utk semua org....

    ReplyDelete
  11. Aku bosan dgn pembangkang lah tak abia2 nak cr isu kdg2 benda yg xde isu pun drg buat slisy gak...menalu kan diari sendiri je lah drg ni

    ReplyDelete
  12. Pemabangkang mmg sial,,,, cubalah berfikiran positif.... Kebajikan yg DS Rosmah bt tu selalu disalahtafsirkan oleh pembangkang.. Cuba lihat dr sudut yg lain plak.... Byk yg DS Rosmah bantu budak2 tu.. Dah la budak2 tu ada dr keluarga yg ssh... Klu x bt mcm ni smpi bila2 taraf hidup budak2 tu akan berada di tahap tu je.. Kita pttnya berterima kasih dekat DS Rosmah kerana idea n jasa beliau tu....

    ReplyDelete
  13. Saya sangat sokong apa yang DS Rosmah buat untuk Permata. Saya mahu bagi cadangan yang boleh membantu dalam mendidik anak-anak kecil ini supaya fikiran mereka akan lebih terbuka dan tidak jumud, apabila dewasa kelak.

    1). Seorang Guru menerangkan kepada murid-murid, 'Jangan mencuri. Di akhirat nanti, Allah akan potong tangan'. Mengajar cara begini adalah salah.
    Kanak-kanak zaman sekarang sudah terdedah kepada berbagai cerita cartoon di TV. Mereka berkemungkinan besar menganggap ia sebagai perkara biasa lihat di TV, dan boleh disambung kembali.
    Bukankah lebih sesuai dan berkesan jika Guru kata, 'Jangan ambil barang orang, tak baik. Kalau orang ambil barang kita, apa kita akan rasa?'
    Dengan cara ini kita juga boleh mengajar anak2 kita berfikir secara critical.

    2). Jangan ajar anak-anak kecil bahawa semua dosa akan terhapus bila kita mengerjakan Haji. Ini akan menyebabkan anak-anak berani melakukan dosa seperti mencuri. Kecil jadi pencuri. Bila besar boleh jadi peragut, menyamun & merompak. Bila dekat nak mati pergi haji, semua dosa boleh dibersihkan.

    3). Jangan ajar anak-anak kecil bahawa Allah sedang menembak syaitan & iblis dengan kilat & petir. Buat malu agama Islam saja.

    4). Jangan ajar anak-anak mengenai 'akhir zaman' atau hari kiamat. Ini hanya sesuai di ajar pada peringkat menengah, apabila mereka sudah mampu berfikir secara kritikal, seperti dunia akan hancur..>>> hancur sebesar mana, cakerawala kita saja kah? termasuk semua bintang-bintang di langit kah?

    5). Memberus gigi adalah untuk membuang sisa makanan yang terlekat pada gigi selepas makan. Sisa makanan ini akan mereput dan jika tak dibersihkan dari celah gigi akan menyebabkan gigi rosak & bau mulut yang busuk.
    Anak di sekolah di ajar: "Bangun pagi berus gigi". Cara ini salah.
    Dengan cara ini anak-anak di ajar berus gigi untuk menghilangkan bau busuk mulut selepas bangun tidur. Jika kita berus gigi sebelum tidur, tiada lagi sisa makanan atau tahi gigi, mulut tidak akan bau busuk bila bangun tidur.
    Cara yang betul: Berus gigi selepas makan atau Berus gigi sebelum tidur. Ajarlah anak cara ini terutamanya yang sudah salin gigi kekal. Nafas mereka akan bau segar & gigi tahan lama & tidak rosak.

    RD

    ReplyDelete
  14. ak stuju dhn cdangan ni..dlm arus dnia yg mden ni pdidikan utk knak2 juga harus sejajar dgn arus pembangunan kat negara ni sbb cara pndidikan yg dlu krg ssuai utk dgunakan pda msa kini..taniah kpd DS Rosmah,satu perancangan yg bjak..klau nk tgk cnth kurang pndidikan tgk lah pmbgkang,yg bdohnya xhbs2!!DS Rosmah,xblh ke msukkan pmbgkang skli dlam permata??biar trbuka skit mnda diorng,xdw la kje asyik nk ftnah org jer..

    ReplyDelete
  15. ni perkara bisa la,kalau org nk btat baik ade je org x puas hati...ramai je yg akan membantah n x sokong tp yg jahat cpt je dia org sokong...apa yg DS Rosmah buat semuanye tuk rakyat,untuk keselesaan dan kesenangan rakyat....pembangkang hasut sikit je terus mereka berubah dan menentang Rosmah,gune la otak untuk berfikir n jgn la membuta tuli menentang Rosmah......org yg x mensyukuri nikmat tu adalah org yg kufur

    ReplyDelete
  16. kadang2 aq tengok parti pembangkang ni melawakkan gak,de je isu yg dia org nk buat pasal kerajaan or Rosmah..... nmpk sngt dia org ni nk cri publisiti,dia org tau yg dia org x mampu nk jatuhkan kerajaan....tu pasal cm2 fitnah dia org lemparkan kat kerajaan,dasar manusia bangsat....fitnah yg di buat oleh pembangkang tanpa asas pun de gak rakyat leh caye,nmpk sngt rakyat ni bebal nk mampos.....sian aq tengok rakyat2 ni ,membabi buta sokong tanpa tau kebenaran pembangkang

    ReplyDelete
  17. bg aku senang jer...pembakang nie dh x der modal....bg aku apa ds rosmah buat tu bagus utk masa depan anak2...dan apa yg ds rosmah bt skrg bjaya d mata masyarakat.....bkn ds rosmah bt utk kepentingan dia....jd kpd pembakang tu sudah2 la nk fitnah orng ukur baju d badan sendiri....x pyh nk ukur baju d badan orng lain....tahniah aku ucapkan kpd ds rosmah....kerana bjaya membawa permata d mata dunia.....

    ReplyDelete
  18. Pakatan dah xdk idea nak serang la tu.....xkn tolong bdak-bdak nie pun slh?
    nk serang?
    serang lah...tnjuk betapa binatang PR nie ngn bdk-bdk pun nk hentam
    malu skit la

    ReplyDelete
  19. PR nie pantang tgk org buat baik ke?
    Korang akan sokong klu DS atau BN nie jd pedo kepada budak-budak nie?
    korang ingt kerajaan nie binatang macam korang?
    hak tuih....PR x bermoral....psl politik sgp cerai ngan bini yang solehah....bodo sial PR

    ReplyDelete
  20. mana tak meroyannya PAKATAN semua fitnah yang di buat di tepis dengan mudah dan tenang .PERMATA NEGARA di bawah pimpinan DS Rosmah telah membuktikan mereka telah di kagumi dunia.tahniah!!! DS Rosmah

    ReplyDelete
  21. biasalah tu pembangkang mne leh tgk kerajaan lbh jauh kedepan dr depa.. sbb tulh mcm2 hlgn akn dpa buat..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!